Göteborg: Head of Customer Success till nyfikna och växande techbolaget Planima

Hitta ansökningsinfo om jobbet Head of Customer Success till nyfikna och växande techbolaget Planima i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-20 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med på en tillväxtresa i ett proptechbolag som ska revolutionera hur fastighetsägare tar hand om sina byggnader? ???????? Planima letar nu efter en Head of Customer Success som ska ta vårt redan skarpa CS-team till nästa nivå och spela en central roll i vår uppskalning.

Planima är en SaaS-produkt som hjälper fastighetsägare att få oslagbar kontroll på fastigheternas status och underhållsbehov. Bland våra kunder hittar du bl.a. storbolag som AstraZeneca, en rejäl andel av landets kommuner och framåttänkande fastighetsbolag i olika storlekar. Vår vision är att automatisera och utveckla underhållet av fastigheter, något som skapar stora värden för både fastighetsägare och samhället i stort. Vi är ett litet team med hög kunskapsnivå och en kultur som präglas av höga ambitioner i sund balans med värme och välmående. Läs mer på planima.se

Din roll
Planimas superkraft är användarupplevelsen - våra kunder överraskas ofta av hur enkelt det är att komma igång och använda vår produkt. Men vi nöjer oss inte med att bara starta igång kunderna och erbjuda support. Vårt Customer Success-team är en central del av vår framgång och jobbar nära kunden för att lyfta deras arbetssätt till nästa nivå och skapa enorma värden med hjälp av Planima ????

Vi har satsat rejält på CS ända från starten och har (väldigt) låg churn, välutvecklade processer och smarta verktyg. Men nu är det dags att ta nästa steg och göra oss redo för uppskalning - här kommer du in i bilden!

Ditt uppdrag:

- Utveckla vår Customer Success-funktion på strategisk och operativ nivå. Detta innefattar att bygga och utveckla processer, KPI:er, arbetssätt och se till att vi har digitala verktyg som stödjer arbetet maximalt.

- Rekrytera, onboarda, coacha och utveckla kollegor i CS-teamet

- Vara “kundernas röst” inom hela Planima och se till att kundfeedback och insikter tas tillvara maximalt i bolagets olika team

- Operativt CS-arbete, främst onboarding, utbildning och support. Initialt ca 2/3 av tjänsten men kommer sjunka i takt med att CS-teamet expanderar och rollen övergår till mer ledande fokus.

Vem är du?
Vi söker dig som jobbat i en senior eller ledande CS-roll i SaaS-bolag och som nu vill ta nästa steg och ansvara för hela CS-funktionen. Vi har höga ambitionsnivåer i att skala upp CS-verksamheten men också att hela tiden jobba bättre och smartare. Därför behöver du ha en stark förmåga att utvecklas och lära dig nya saker, både på egen hand och i samarbete med ett påhittigt och erfaret team. Planima är ett snabbrörligt bolag i en spännande fas, så du behöver trivas med att leda i en föränderlig miljö.

Vi är ett techbolag, men en stor del i vår framgång handlar om vårt fokus på människor och alltid ge ett genuint och varmt bemötande. Därför bör du vara social, empatisk och bra på att kommunicera i både tal och skrift (både svenska och engelska).

Du är van vid B2B-kunder och kan hantera allt från enkla supportfrågor till att utbilda högt uppsatta beslutsfattare. Rollen innebär stort eget ansvar för dina ansvarsområden och du kommer ha ett nära samarbete med bolagets VD och ledningsgrupp. Du kommer också jobba tätt ihop med våra Marknads och Sälj-team, allt för att ge en riktigt bra upplevelse genom hela kundresan.

Team och kultur
På Planima tror vi stenhårt på teamet och kulturen. Alla är lika viktiga för vår gemensamma framgång! Vi tillämpar självledarskap vilket ger stor frihet att styra ditt eget arbete, självklart med support från din chef och övriga teamet. Vardagen på Planima präglas av nyfikenhet och framåtanda. Hos oss kan alla vara sig själva, göra sig hörda och uppskattas för sina egna unika färdigheter och konstigheter! ????

Hos oss har vi ett nära samarbete och alla hjälps åt med det som krävs för att ta bolaget framåt. Det innebär att du exempelvis kan få hjälpa till i försäljningsarbetet eller assistera i produktutvecklingen. Det innebär även att vi är väldigt transparenta med vad som händer i Planima, så att alla vet vad som är på gång och kan vara med och påverka!

Vi gör gärna saker tillsammans som att grilla i naturen, träna eller spela spel (allt från digital minigolf till brädspel på kontoret). Vi är också övertygade om att livet inte kretsar kring jobbet, utan att det är viktigt att få koppla bort och koppla av för att få en bra balans! ??

Vårt erbjudande
Du får vara med och bygga en CS-funktion i ett snabbväxande SaaS-bolag tillsammans med ett erfaret och fokuserat team som gillar att ha kul tillsammans. Du får en plats i ledningsgruppen, dessutom får du schysst lön, tjänstepension, 6 veckors semester och maximalt friskvårdsbidrag. Vi dubblar även de pengar du skänker till välgörande ändamål. Vårt trevliga kontor hittar du precis vid Domkyrkan men självklart har du full frihet att jobba på det sätt som passar dig bäst. Vi har en remote-friendly kultur med genomtänkta upplägg oavsett om du föredrar att sitta mest på kontoret, hemma eller en kombination. Anställningsstart sker enligt överenskommelse, men vi ser helst att du kan börja efter sommaren.

Vill du vara med på vårt äventyr? Då vill vi jättegärna att du skickar in din ansökan så vi kan lära känna varandra! ????

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Försäljningschef.

Försäljningschef Industri

Läs mer Jul 14
Derome är en växande koncern som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden, långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Vi är 2 800 medarbetare och har en omsättning på 11 miljarder kronor.

Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att utvecklas. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Vi värdesätter ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Vi är övertygade om att kunniga och engagerade medarbetare är en av de viktigaste framgångsfaktorerna och därför arbetar vi kontinuerligt med kompetensutveckling och närvarande, engagerande ledarskap för att vi tillsammans ska bidra till vår vision. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av vårt företag.



Arbetsuppgifter

Vi söker nu en Försäljningschef Industri till Göteborg och Bohuslän! Vårt affärsområde Industri är i en stark tillväxt- och uppbyggnadsfas, vilket innebär att du som Försäljningschef får stora möjligheter att vara med och påverka denna intressanta utveckling framåt. Rollen innebär personalansvar för säljare inom regionen. Därför söker vi dig som har stor drivkraft och brinner för att attrahera, behålla och utveckla dina medarbetare för att uppnå försäljningsmålen. Du, tillsammans med ditt team, kommer huvudsakligen arbeta med att säkerställa att vi följer uppsatta strategier samt vara med att driva olika kundprojekt. Du kommer att ansvara för regionens resultatbudget och rapporterar till affärsområdeschef Industri. Du kommer även ingå i ledningsgruppen för affärsområdet.

Kvalifikationer

För att kunna passa in i rollen som Försäljningschef har du tidigare erfarenhet av framgångsrikt ledarskap och har en förmåga att leda grupper inom försäljning och marknad. Du är en närvarande ledare samtidigt som du är mål- och resultatinriktad med ett starkt driv att hela tiden söka nya affärsmöjligheter. Dina naturligt goda ledaregenskaper kombineras med starkt affärsmannaskap vilket innebär att du drivs av att både arbeta operativt nära verksamheten och strategiskt för att kunna utveckla vår position på marknaden inom industriförnödenheter. Du har en analytisk förmåga och är samtidigt kommunikativ då rollen innebär många kontaktytor internt och externt med kunder och leverantörer. Du trivs med att ta ett stort ansvar och har förmågan att arbeta självständigt. Vi ser det som meriterande, men ej ett krav, om du har en bakgrund inom vår bransch.



Övrig information och ansökan

Tjänsten är tillsvidare, på heltid och med tillträde enligt överenskommelse. Placering är flexibel till någon av våra anläggningar i västra Sverige. Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Sänd din ansökan via annonsen på recruitpartner.se senast den 30 augusti eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten. Har du frågor, kontakta Martina Nordberg rekryterare på 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.



Om oss

Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar samt på våra maskinuthyrningsdepåer i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana - tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på derome.se (http://www.derome.se/)

Ansök nu

Affärsområdeschef för Solresor

Läs mer Jul 6
Rolfs Travel Group är i en stor tillväxtfas och i takt med att företaget expanderar letar vi efter en affärsområdeschef för Solresor. I rollen kommer du att ansvara för hela varumärket, och tillsammans med ditt team ta oss till helt nya nivåer. Solresors första resor startade 1989, och blev en del av oss år 2020. Idag kan du resa med oss till hundratals olika resmål över hela världen. Hos Solresor hittar du allt från klassiska sol- och badresor, vandringsresor, storstadsupplevelser och rundresor till exotiska destinationer.

Har du höga ambitioner och vill vara i framkant är det här jobbet för dig!

Om tjänsten

Tjänsten som affärsområdeschef innebär att du kommer ha totalt ansvar för Solresor, och rapportera direkt till VD. Rollen är en helt ny satsning, och väldigt betydelsefull för vår resa framåt till att bli ännu större inom charterturism.

Arbetet kommer både vara strategiskt och operativt, och det krävs att du är en person som drivs av tillväxt och snabba svängar. Du kommer ha personalansvar för ett team som tillsammans arbetar för att göra oss bäst och störst på dynamiskt paketerade semesterresor!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat var att:

- Utveckla vår produkt och driva ett ständigt förbättringsarbete
- Marknadsföring
- Kontraktering hotell/flygbolag


Vi söker dig som:

- har ett tydligt driv med höga ambitioner för framtiden
- är tävlingsinriktad och nöjer dig inte förrän vår produkt är bäst
- har stor digital kompetens
- är strukturerad och har inte svårt för att fatta beslut
- har intresse för resebranschen och idéer på hur vi sticker ut i mängden


Vad vi kan ge dig

Rolfs Travel Group blir du en del av ett snabbväxande företag med en årlig tillväxttakt på ca 30%. Du har stor möjlighet att påverka både ditt eget arbete och hur vi arbetar med våra varumärken och produkter. Vårt kontor är idag placerat mitt i centrala Göteborg i nyrenoverade, moderna och ljusa lokaler. Urval sker löpande.

Låter detta som dig?

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sales Manager

Läs mer Sep 20
Sales Manager
Västra Götaland, Småland, Stockholm, Skåne
Drivs du av att arbeta i en bred försäljningsroll med stor möjlighet att påverka och fortsätta utveckla försäljningen i Sverige? Vill du bli en del av ett företag under stark tillväxt som avser att växa ytterligare? Då kan Pierre Billackering vara din nästa arbetsgivare!
Arbetsuppgifter
I din roll som Sales Manager kommer du att fortsätta utveckla försäljningen av lackeringstjänster hos befintliga kunder men även ansvara för att förvärva nya kunder. Kundbasen består av mindre skadeverkstäder samt större kedjor utspridda över landet. Förhandling med försäkringsbolag ingår också som en naturlig del i arbetet.
Som Sales Manager ser du det som en utmaning att omvandla Pierre Billackering från att vara en leverantör till att bli en långsiktig partner mot våra kunder. Du kommer att arbeta nära chefer på alla nivåer inom företaget, du rapporterar direkt till VD och har en viktig roll i ledningsgruppen.
Du driver hela säljprocessen med stöd från övriga i organisationen och har ett resultatansvar. Resor förekommer frekvent då företaget har anläggningar från Uppsala till Malmö.
Då detta är en ny roll så har du stor chans att påverka och forma rollen.
Profil
Vi söker dig som har
3-5 års erfarenhet från liknande position
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort
Erfarenhet från branschen är meriterande men inget krav

För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för och tycker om att samarbeta och bygga relationer både internt och externt. Du är strukturerad, noggrann och en problemlösare. Du tycker om kundkontakt och älskar att göra affärer. Du har erfarenhet och vet vad som krävs vid implementering av nya kunder.
Vi erbjuder
En spännande roll i ett företag som växer kraftigt. Du erbjuds en nyckelroll med stort ansvar där din insats kommer göra skillnad för företaget. God utvecklingsmöjligheter finns då vi är ett företag på frammarsch.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Robin Ring. Du når Robin på 036-336 34 61.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Pierre Billackering AB är Sveriges ledande billackeringsföretag och har under en relativt kort tid vuxit till ca 200 anställda fördelade på 28 anläggningar i Sverige, fördelade från Uppsala i Norr till Malmö i söder. Pierre Billackering AB ingår Pierre.dk Autolakering A/S som i sin Tyska IRS Holding GmbH. IRS är marknadsledare i Europa inom skadereparationer och billackering. Förutom verksamhet i Sverige och Danmark så har koncernen även anläggningar i Tyskland, England och Belgien. Pierre Billackering är i ett expansivt skede och har för avsikt att fortsätta att växa kraftigt på den svenska marknaden.
Läs mer på https://www.pierre.dk/sv/

Ansök nu

Head of Customer Success till nyfikna och växande techbolaget Planima!

Läs mer Maj 20
Vill du vara med på en tillväxtresa i ett proptechbolag som ska revolutionera hur fastighetsägare tar hand om sina byggnader? ???????? Planima letar nu efter en Head of Customer Success som ska ta vårt redan skarpa CS-team till nästa nivå och spela en central roll i vår uppskalning.

Planima är en SaaS-produkt som hjälper fastighetsägare att få oslagbar kontroll på fastigheternas status och underhållsbehov. Bland våra kunder hittar du bl.a. storbolag som AstraZeneca, en rejäl andel av landets kommuner och framåttänkande fastighetsbolag i olika storlekar. Vår vision är att automatisera och utveckla underhållet av fastigheter, något som skapar stora värden för både fastighetsägare och samhället i stort. Vi är ett litet team med hög kunskapsnivå och en kultur som präglas av höga ambitioner i sund balans med värme och välmående. Läs mer på planima.se

Din roll
Planimas superkraft är användarupplevelsen - våra kunder överraskas ofta av hur enkelt det är att komma igång och använda vår produkt. Men vi nöjer oss inte med att bara starta igång kunderna och erbjuda support. Vårt Customer Success-team är en central del av vår framgång och jobbar nära kunden för att lyfta deras arbetssätt till nästa nivå och skapa enorma värden med hjälp av Planima ????

Vi har satsat rejält på CS ända från starten och har (väldigt) låg churn, välutvecklade processer och smarta verktyg. Men nu är det dags att ta nästa steg och göra oss redo för uppskalning - här kommer du in i bilden!

Ditt uppdrag:

- Utveckla vår Customer Success-funktion på strategisk och operativ nivå. Detta innefattar att bygga och utveckla processer, KPI:er, arbetssätt och se till att vi har digitala verktyg som stödjer arbetet maximalt.

- Rekrytera, onboarda, coacha och utveckla kollegor i CS-teamet

- Vara “kundernas röst” inom hela Planima och se till att kundfeedback och insikter tas tillvara maximalt i bolagets olika team

- Operativt CS-arbete, främst onboarding, utbildning och support. Initialt ca 2/3 av tjänsten men kommer sjunka i takt med att CS-teamet expanderar och rollen övergår till mer ledande fokus.

Vem är du?
Vi söker dig som jobbat i en senior eller ledande CS-roll i SaaS-bolag och som nu vill ta nästa steg och ansvara för hela CS-funktionen. Vi har höga ambitionsnivåer i att skala upp CS-verksamheten men också att hela tiden jobba bättre och smartare. Därför behöver du ha en stark förmåga att utvecklas och lära dig nya saker, både på egen hand och i samarbete med ett påhittigt och erfaret team. Planima är ett snabbrörligt bolag i en spännande fas, så du behöver trivas med att leda i en föränderlig miljö.

Vi är ett techbolag, men en stor del i vår framgång handlar om vårt fokus på människor och alltid ge ett genuint och varmt bemötande. Därför bör du vara social, empatisk och bra på att kommunicera i både tal och skrift (både svenska och engelska).

Du är van vid B2B-kunder och kan hantera allt från enkla supportfrågor till att utbilda högt uppsatta beslutsfattare. Rollen innebär stort eget ansvar för dina ansvarsområden och du kommer ha ett nära samarbete med bolagets VD och ledningsgrupp. Du kommer också jobba tätt ihop med våra Marknads och Sälj-team, allt för att ge en riktigt bra upplevelse genom hela kundresan.

Team och kultur
På Planima tror vi stenhårt på teamet och kulturen. Alla är lika viktiga för vår gemensamma framgång! Vi tillämpar självledarskap vilket ger stor frihet att styra ditt eget arbete, självklart med support från din chef och övriga teamet. Vardagen på Planima präglas av nyfikenhet och framåtanda. Hos oss kan alla vara sig själva, göra sig hörda och uppskattas för sina egna unika färdigheter och konstigheter! ????

Hos oss har vi ett nära samarbete och alla hjälps åt med det som krävs för att ta bolaget framåt. Det innebär att du exempelvis kan få hjälpa till i försäljningsarbetet eller assistera i produktutvecklingen. Det innebär även att vi är väldigt transparenta med vad som händer i Planima, så att alla vet vad som är på gång och kan vara med och påverka!

Vi gör gärna saker tillsammans som att grilla i naturen, träna eller spela spel (allt från digital minigolf till brädspel på kontoret). Vi är också övertygade om att livet inte kretsar kring jobbet, utan att det är viktigt att få koppla bort och koppla av för att få en bra balans! ??

Vårt erbjudande
Du får vara med och bygga en CS-funktion i ett snabbväxande SaaS-bolag tillsammans med ett erfaret och fokuserat team som gillar att ha kul tillsammans. Du får en plats i ledningsgruppen, dessutom får du schysst lön, tjänstepension, 6 veckors semester och maximalt friskvårdsbidrag. Vi dubblar även de pengar du skänker till välgörande ändamål. Vårt trevliga kontor hittar du precis vid Domkyrkan men självklart har du full frihet att jobba på det sätt som passar dig bäst. Vi har en remote-friendly kultur med genomtänkta upplägg oavsett om du föredrar att sitta mest på kontoret, hemma eller en kombination. Anställningsstart sker enligt överenskommelse, men vi ser helst att du kan börja efter sommaren.

Vill du vara med på vårt äventyr? Då vill vi jättegärna att du skickar in din ansökan så vi kan lära känna varandra! ????

Ansök nu

Försäljningschef till Impressive Relations

Läs mer Sep 16
Älskar du försäljning, brinner för att utveckla andra och vill ge dig själv en knivskarp utmaning? Då kan du ha hittat rätt i djungeln av arbetsplatser och jobbannonser. Välkommen till Impressive Relations!

Impressive Relations driver idag försäljningsverksamhet inom tre huvudområden. Mötesbokning, Fältförsäljning och Butiksförsäljning. Vi har ca 70 anställda som är utspridda över stora delar av landet och vi representerar väldigt starka varumärken. Vi är ett framåtlutat bolag i snabba rörelser tillsammans en stark entreprenöriell miljö som ständigt bjuder på nya utmaningar.

Jag heter Filip Lellky och startade min karriär för 15 år sedan som säljare och har sedan dess deltagit i en utvecklingsresa jag aldrig kunnat drömma om. Jag fick möjligheten att starta en fantastisk verksamhet som jag idag är väldigt stolt över och har under årens lopp skapat och utvecklat starka ledare i en försäljningsvärld som kräver just starka ledare.

Som ledare är jag passionerad, extremt lösningsorienterad och har alltid nära till humorn. I mitt team är vi alla lika mot det ansvaret vi representerar och vi har byggt vårt hus utan tak. Det kändes bäst så.

Disciplin, respekt och ansvarstagande är egenskaper jag värdesätter högt i min krets och det är fundamentet för en lyckosam utveckling som ledare.

Jag söker nu en försäljningschef som ska leda det operativa genomförandet inom alla våra försäljningsavdelningar. Det är en väldigt spännande resa som kommer fokuseras på att utveckla och expandera de befintliga avdelningarna, men även skapa och sjösätta nya. Du kommer att arbeta med en bredd flora av arbetsuppgifter. Högt som lågt, komplext som enkelt. Du kommer att vara normen och förebilden i det dagliga arbetet och det kräver en bred förståelse inom försäljningens viktigaste beståndsdelar.

Jag söker dig som har det outtröttliga engagemanget, i medvind som i motvind. Gedigen ledarskapserfarenhet och är en inspiratör för människorna runt omkring dig. Du är vass på relationer och extremt bra på att kommunicera, och såklart älskar försäljning.

Kompetenskrav/Erfarenhet

- Dokumenterad erfarenhet från fältförsäljning / direktförsäljning / Kall bearbetning
- Tidigare erfarenhet och verksam inom organisationsuppbyggnad.
- Minst 3 års ledarskapserfarenhet
- Meriterande med akademisk examen inom försäljning/ledarskap.
- Meriterande med idrottsbakgrund


Egenskaper

- Mål, resultat och tävlingsinriktad
- Ansvarstagande med en stark analytisk förmåga
- Inspirerande och en bra talare
- Strukturerad och trygg i dig själv


Klivet in genom dörren hos Impressive Relations är mer än bara ett vanligt jobb. Detta är något annat, något som är en unik möjlighet för din personliga utvecklig. Omringa dig av likasinnade, låt kreativiteten flöda och ingå i en stark gemenskap. Välkommen till oss!

Är du intresserad av att bli en del av min grupp. Sök!

Ring mig om du har några frågor, 0722509616

På återseende!

Filip Lellky, Operativ Chef, Impressive Relations

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från A Hub AB .

Business Developer till Alfasoft!

Account manager
Läs mer Sep 27
Nytt
Alfasoft är ledande distributör av mjukvara i Europa och har distribuerat marknadsledande programvara i nästan 30 år. Våra kunder, som vanligtvis är utvecklare eller forskare, vänder sig till oss när de behöver de mest effektiva och lönsamma mjukvarulösningar för att stödja sina projekt. Genom väl etablerade program får forskare möjlighet att skriva och publicera vetenskapliga artiklar och analysera data på ett effektivt sätt. Vår lösning hjälper också till att dokumentera experiment, utvecklare att skriva och optimera kod samt ingenjörer att designa och beräkna projekt.

Våra kunder väljer Alfasoft för att de värdesätter snabba och kunniga svar och finns i hela Europa.

Vi erbjuder dig
Du kommer få möjlighet att vara en del av ett engagerat säljteam som arbetar mot tydliga mål utan att glömma att ha kul på vägen. Vi erbjuder möjlighet att växa i din roll och delar gärna med oss av våra erfarenheter. Som team arbetar vi prestigelöst, har högt i tak och värderar frihet under ansvar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och vi ger våra medarbetare möjlighet att växa intern.

Utöver detta har vi självklart bra förmåner.

I ROLLEN
Kommer du att ha säljansvar och utveckla kunder inom vår portfölj av mjukvaruprogram som riktar sig mot laboratorium. Genom god dialog med befintliga kunder kommer du utöka våra samarbeten och generera nya affärer.

Tjänsten inkluderar arbete med försäljning mot nya kunder, genom genomarbetade marknadsaktiviteter. Du kommer att bygga upp och underhålla professionell kontakt med ansvariga producenter och arbeta med inköp för dina områden. Dina möten med intressenter hos våra kunder sker via digitala möten, telefon och fysiska besök.

VI SÖKER DIG SOM
- Trivs när du får skapa nya relationer och är duktig på att vårda befintliga.

- Har en eftergymnasial utbildning och förståelse för den akademiska sektorn.

- Har ett intresse för försäljning mot B2B.

- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

- Har erfarenhet av att arbeta på ett strukturerat tillvägagångssätt där du själv styr ditt arbete.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med försäljning av mjukvara eller IT-lösningar.

För att lyckas i rollen tror vi att du

Har en positiv framtoning och förmågan att förmedla ditt budskap. Du kommer arbeta självständigt och har ett eget driv för att nå de resultat som du strävar efter.

Som person trivs du i en gemenskap och att vara i en prestigelös miljö där samhörigheten är stark. Alfasoft är ett mindre och starkt växande bolag och vi gör resan tillsammans.

PRAKTISKA DETALJER

Start: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid

Plats: Kontorslokaler med placering i centrala Göteborg. Möjlighet till remote finns.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Alfasoft's önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/) genom att maila agnes@a-hub.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Test Engineer to a global environment

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Sep 20
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the industry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a Test Engineer.

What we offer
We are offering an opportunity to work in an exciting, global environment which provides a big opportunity to develop both professionally and personally. You will be part of an organization that develops and delivers cutting edge solutions and services of the future. Our working environment and company culture is welcoming, creative, engaging and inspiring and we foster teamwork, work life balance, diversity and sustainability.

About the position

The main responsibility in our teams are to meet our customer’s expectations on quality, fuel consumption and to comply with emission legislation. This is done by verifying and validating that the developed fulfills the requirements. As a Test Engineer you will be an important contributor in engine development.

In our team it is important to have good collaboration with our colleagues from design teams to workshop and test operators. Our daily work is an exciting mix of time spent in engine laboratory, data analysis, inspection of engine parts, creative meetings and present results.

You will get the opportunity to follow verification from early prototype to production engines, on all our Heavy Duty Engine range in our test cell. We plan our work according to agile principles, simplification. You are encouraged to take on tasks of your own as soon as possible, with support from experienced colleagues.

We strive to have an open and honest environment within the teams, where it is easy to ask each other for support when needed. The tasks can be either part of a larger long term project or short tasks to improve products currently in production.

Your personal profile

We are looking for a person with a positive mindset and the ability to interact and cooperate effectively. In this position you need to be structured and have an eye for details. Someone who has a drive to deliver results and who is interested in improving work methods will be greatly appreciated.

Qualifications
You have a Master of Science or similar technical education
Education and/or experience of combustion engines and exhaust after treatment
Several experience from planning, running, evaluate and document durability test
Fluent in English, written and spoken
License for truck (C/CE) is a merit but not a demand

Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.se or Nina Firouzi at nina@a-hub.se

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

HW Electrical & Electronics Engineer

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Sep 20
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the industry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a HW Electrical & Electronics Engineer.

What we offer
We are offering an opportunity to work in an exciting, global environment which provides a big opportunity to develop both professionally and personally. You will be part of an organization that develops and delivers cutting edge solutions and services of the future. Our working environment and company culture is welcoming, creative, engaging and inspiring and we foster teamwork, work life balance, diversity and sustainability.

About the position

As an HW Electrical & Eletronics Engineer your responsibilities will include...

- Putting requirements on the components towards the supplier.
- Interact with the supplier and manage the work distribution.
- Having the operational responsibility in the relationship with the supplier.
- Being responsible for recommending the supplier.
- Evaluating new components and select the internal component.
- Secure cross-functional and business anchoring and manage a large set of complex components.
- Lead a pool of engineers working in its Technical Area, coaching them within its technical expertise domain.
- Deliver & execute a Product Strategy Roadmap of the area for a large set of more complex components.


Your profile

- You have a University degree within a relevant field.
- Working experience from similar positions.
- Good knowledge in English (both spoken and written)


Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.se or Nina Firouzi at nina@a-hub.se

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Continental Material Planner

Materialplanerare
Läs mer Sep 20
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the industry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a Continental Material Planner.

What we offer
In our team we truly believe that a supportive environment, curiosity and team effort gives you a passion for what you do. And when you have that passion, our customers will notice.

We are on a fantastic journey where we explore new technologies and solutions with the aim to develop future competitive differentiators for the our Group. You will play an important role in creating the supply chain of the future.
This is a great time to join us as the cooperative environment and explorative mindset that we have in our organization is quite unique.

We offer you a position where you will get an excellent opportunity to build a broad international network both internally and externally.

About the position
The Continental Material Planner (CMP) has a continental responsibility for a portfolio of suppliers delivering to the central warehouses in Gent and Lyon. The CMP has the overall responsibility of the relationship with the supplier of an assortment. The work is done in close cooperation with the Truck brands and other Business Areas, Demand/Inventory planning and the suppliers.

Core Responsibilities

Parts availability at central warehouses
Supplier delivery performance
Backorder recovery
Supplier development
Escalation of suppliers
Responsible for executing and actively participate in improving the material planning process.

Who are you?

We believe that you take on any challenge with a positive mindset and a smile. You like to take the ownership and feel responsibility for the market where you serve our Customers. You are also great at communicating and collaborating to reach the goals you set up, whether it’s internally in our team or with your colleague on the other side of the planet.

On top of that we also imagine that you are passionate about trying new things and are always looking to expand your knowledge. We don’t think that you are an expert in all the technical aspects of the job we do, but you have the real will and mindset to explore, learn and develop.

Your background and key competencies
University degree or working experience within Logistics/Supply Chain
Good knowledge in the complete supply chain from Customer to Supplier
Experience in stock management systems, SAP preferred.
Problem Solving Methodology experience
Skilled in data analytics
Experience or interest in learning coding using Python, R, , java
Experience or strong curiosity for BI tools (Qlikview & Power BI)
Strong written and verbal communication skills
Good negotiation skills
English, fluently spoken and written. Additional languages are considered as a merit
Action driven and efficient with a great personal drive.
You are not afraid to pick up the phone and challenge suppliers and other stakeholders and like to work towards set targets in an international environment.

Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

Do you think this sounds like an interesting opportunity? Don't hesitate to apply today!

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.se or Nina Firouzi at nina@a-hub.se

Ansök nu

Mechanical Engineer to a global environment

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Sep 15
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the nidustry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a Mechanical Engineer.

What we offer
We are offering an opportunity to work in an exciting, global environment which provides a big opportunity to develop both professionally and personally. You will be part of an organization that develops and delivers cutting edge solutions and services of the future. Our working environment and company culture is welcoming, creative, engaging and inspiring and we foster teamwork, work life balance, diversity and sustainability.

About the position

As a Mechanical Engineer you will...

- Have operational responsibility for a component or sub-module delivery.
- Drive the work from an operational perspective.
- Have a capacity to work individually or with a small team actively to secure the deliverables.
- Lead mechanical design engineering activities in a particular area. Play an active role in the delivery.
- Integrate deliveries from others and secure quality and readiness before release. Spread knowledge and develop competence within the team


As a Mechanical Engineer you will work closely together with a Lead engineer in a team and mainly perform CAD-design work in cooperation with the lead engineer.

Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

Do you think this sounds like an interesting opportunity? Don't hesitate to apply today!

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.e

Ansök nu

Innesäljare till Travel Service

Affärsresesäljare
Läs mer Sep 15
Är du redo för ett karriärslyft inom försäljning på en häftig arbetsplats i resebranschen?

Travel Service är ingen vanlig resebyrå. Tvärtom är vi en av Sveriges största affärsresebyråer som utifrån stor erfarenhet och passion skapar mixer av tjänster som är unika för varje kund. Vårt spann av tjänster vi erbjuder är stort - men alla har de gemensamt att de underlättar en resa, ett evenemang eller upplevelse för vår kund. Varje kollega hos oss är nyckeln till att vi är bland de bästa i branschen och vi vågar utmana oss för att bli lite bättre varje dag. Vill du vara med och skapa kontakter som tar oss till nya höjder?

Du erbjuds:

Travel Services vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och vi ska ha skoj tillsammans! Vi är övertygade om att glädje och trivsel är nyckeln till framgång.

På vårt fina kontor mitt på avenyn är stämningen hög och vi gillar att umgås med varandra. Kanske är du vår nya mästare på flipperspel eller shuffleboard? Eller så vinner du en av våra säljtävlingar och får ta del av en rolig upplevelse? Vi värnar om att fira uppnådda mål och detta är en byggsten till varför vår trivsel är hög.

Anställningen inleds med en introduktion och utbildning inom vår säljteknik och kunskap som gör dig säker på våra tjänster. Våra säljare vidareutvecklas löpande av en säljcoach och du får dessutom ta del av dina energigivande kollegors kunskap. Detta ger dig en god grund för att utföra dina arbetsuppgifter med stjärnglans och gör det möjligt för dig att fortsätta att utvecklas löpande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

Genom lyhörda samtal med våra kunder skapar du nya affärer. Genom dina träffsäkra reseanalyser lämnar kunden ditt samtal med vetenskapen av att vi kommer hitta det absolut bästa konceptet för just deras behov.

Du kommer arbeta business-to-business och dina kunder kommer vara i beslutsfattande position på de bolag som du har kontakt med. Ditt arbetsverktyg är telefonen och vårt unika bokningssystem Travel Core. Dina dagar består av engagerade samtal till både nya och tidigare kunder. Du brinner för att nå dina mål och genom din säljteknik tar du dig dagligen framåt. Ditt arbete mynnar ut i nya projekt som våra projektledare sedan utformar. Dina samtal är nyckeln till att vi hittar våra nästa samarbeten!

Vi söker en person som har följande egenskaper och kunskaper:

- För att lyckas i denna roll trivs du i en miljö med tempo och du vet att engagemang och en positiv inställning är vägen till framgång! Du trivs med att jobba mot mål - både individuella och gemensamma för teamet.

- Som säljare trivs du i att ha många kundkontakter och ser dig som kundorienterad och engagerad. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och har förmågan att kunna hålla en säljande dialog som är professionell.

- Har du tidigare erfarenheter som säljare inom telemarketing och ser dig själv i ovan beskrivning? Då tror vi att vi har en perfekt match!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse.

Plats: Kungsportsavenyn 33

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering på heltid och anställningen sker direkt hos Travel Service.

Lön: Fast grundlönenivå + bonusbaserad, rörlig del.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta agnes@a-hub.se vid frågor kring tjänsten!

Hoppas att vi har fångat ditt intresse! Ansökningarna behandlas löpande så ansök redan idag.

Ansök nu