Göteborg: Biträdande Produktionsledare till Sorteringsverket

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande Produktionsledare till Sorteringsverket i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-25 // Varaktighet: Heltid

Vi som jobbar på Kappahl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! Vi lovar dig rätten att få vara dig själv. Kappahl – här känner du dig som hemma.

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Vi grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 Kappahl- och Newbie-kanaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. Du kan läsa mer på www.kappahl.se.


Till en av Europas effektivaste distributionscentraler söker vi nu en engagerad och ansvarsfull biträdande produktionsledare till Sorteringsverket.. Vi erbjuder god stämning och stora möjligheter att bidra och utvecklas på en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden.

Arbetsuppgifter Som biträdande produktionsledare ansvarar du för att, tillsammans med produktionsledaren, leda och driva den dagliga verksamheten på avdelningen. Detta innefattar rätt bemanningsnivå och planering för att nå uppsatta mål kring ledtider och att säkra en hög kvalitet. Du medverkar självklart också i den dagliga verksamheten i produktionen.

Din kompetens Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete inom lager/logistik och som tillsammans med övriga medarbetare i teamet kan driva arbetet mot uppsatta mål. Det är viktigt att du är ansvarsfull och beredd att föregå med gott exempel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en ledande position. I denna roll har du inte det formella personalansvaret, men leder och fördelar arbetet dagligen. Datorvana samt flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Din personlighet Som person är du organiserad, strukturerad och gillar att arbeta i ett högt tempo. Du är lyhörd, förtroendeingivande och kommunikativ och har en god förmåga att entusiasmera din omgivning. Vidar har du lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord: Inclusive, Courageous och Joyful!

Är du intresserad? Rollen är på heltid med varierande arbetstider samt helger. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Du anställs som lagerarbetare med ett tidsbegränsat uppdrag som biträdande produktionsledare som förlängs som högst 6 månader i taget.

Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast 2022-06-10, via www.kappahl.se/lediga-tjanster

Kontaktuppgifter Har du frågor om rollen är du hjärtligt välkommen att kontakta produktionsledare Pascal Absim 0704715692 eller på pascal.absim@kappahl.com

Vi ser fram emot Din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning.

Processinriktad PLATSCHEF till Texla Industri AB

Läs mer Dec 15
Texla, en framstående aktör inom tillverkningsindustrin, riktad mot Automotive, Bedding & Interior, söker nu en målinriktad och erfaren teknisk Platschef som kommer ingå i bolagets ledningsgrupp.
Denna centrala roll innefattar ansvar över kvalitet, produktion och ekonomi, vilket kräver en stark teknisk grund samt förmågan att driva och optimera affärsprocesser.

Huvudansvar:

-
Strategiskt ansvar för kvalitetsstyrning, produktionsflöden och ekonomisk planering.

- Ledarskap och utveckling av tvärfunktionella team.

Kvalifikationer:

- Teknisk utbildning på hög nivå.

- Tidigare erfarenhet från bilindustrin är fördelaktigt, alternativt från en liknande maskin- och processintensiv industri.

- Bevisad ledarskapsförmåga och erfarenhet av att hantera personal.

- Kunskap inom IATF (International Automotive Task Force) och dess standarder.

- Utmärkta kunskaper i affärsystem

- Van vid att arbeta projektbaserat och att leda projekt från start till mål.

Personliga egenskaper:

- Starkt intresse för mekanik och produktionsprocesser.

- Målorienterad med en förmåga att sätta och följa upp klara mål genom hela processkedjan och organisationen.

- Delar och främjar Texla’s värderingar och ledarskapsfilosofi.

- Aktiv och drivande i sitt arbetssätt.

Är du den vi söker? Skicka din ansökan och bli en del av Texla där vi värderar innovation, kvalitet och ett starkt ledarskap. Vi ser fram emot att välkomna en ledare som delar våra värderingar och som är redo att bidra till vår fortsatta framgång.



Om Texla Industri AB

Vi startade vår verksamhet i Sverige år 1962 med övertygelsen att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det visade sig vara rätt och idag har vår koncern 5 företag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 80 miljoner euro.

Vår svenska verksamhet är belägen i Göteborg. Vi levererar delar till den svenska fordonsindustrin samt förser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter för säng- och inredningsindustrin. Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.

Ansök nu

Workshop & Installation Manager

Läs mer Dec 21
About FlexLink
FlexLink, headquarterd in Gothenburg, Sweden, is an industry leader in automated production and material flow solutions, providing customers with state-of-the-art solutions that deliver production efficiency and enable sustainable manufacturing.
FlexLink serves a broad customer base in different industries: food, beverage, tissue & hygiene, personal care, pharma & healthcare, automotive and electronics.
FlexLink is part of Coesia, a group of innovation-based industrial and packaging solutions companies operating globally, headquartered in Bologna, Italy.
Coesia has operating units in 36 countries, a turnover of 2,015 million euros in 2022 and over 8,000 employees.
About the role
The Workshop and Installation Manager is responsible for the performance and planning of preliminary assembly, assembly of products in modules, and installation at customer site. The role is responsible for the resource planning of assembly and installation for the Nordic Sales unit and the Tissue team.
Main Activities and Responsibilities
Maintain orderliness and cleanliness in the local workshop
Ensure health and safety measures are maintained in the local workshop as well as during installation works at the customer site
Quality control of tasks performed in the course of the assembly and installation process
Execute excellent workmanship and awareness of making high-quality products
Observance of procedures, work standards, and instructions applicable at the workplace
Manage staff including workload analysis, headcount requirement, new staff recruitment and performance reviews including KPI evaluation
Daily management and support to lead and mentor all team members with departmental responsibility
Cooperate with the Project & Engineering Manager of the Nordic Sales unit and the Tissue team to ensure efficient project execution

What You Need to Be Successful
We believe that you have an education (Bachelor or equivalent) in Engineering. We also believe that you have:
Mechanical assembly skills
5 years of experience in managing operations
A doer with a hands-on approach
Ability to identify and solve problems
Autonomy in making decisions
Technical depth and ability to deep dive into technical solutions
3D CAD experience
Good organization of own work and the work of subordinates
Developed interpersonal skills (communication, motivating others, conflict resolution)
Knowledge of occupational health and safety regulations

Join the team!
This is a permanent position, full time. If you have any questions, feel free to reach out to Matilda Nilsson at matilda.nilsson@flexlink.com

Kindly note that due to GDPR we will not accept applications via mail. Please use the link to apply via our career site.
External agencies are kindly requested not to contact the company regarding this position.

Coesia is an equal opportunity employer and embraces diversity and inclusion.

Ansök nu

Processinriktad PLATSCHEF till Texla AB

Läs mer Nov 21
Texla, en framstående aktör inom tillverkningsindustrin, riktad mot Automotive, Bedding & Interior, söker nu en målinriktad och erfaren teknisk Platschef som kommer ingå i bolagets ledningsgrupp.
Denna centrala roll innefattar ansvar över kvalitet, produktion och ekonomi, vilket kräver en stark teknisk grund samt förmågan att driva och optimera affärsprocesser.

Huvudansvar:

-
Strategiskt ansvar för kvalitetsstyrning, produktionsflöden och ekonomisk planering.

- Ledarskap och utveckling av tvärfunktionella team.

Kvalifikationer:

- Teknisk utbildning på hög nivå.

- Tidigare erfarenhet från bilindustrin är fördelaktigt, alternativt från en liknande maskin- och processintensiv industri.

- Bevisad ledarskapsförmåga och erfarenhet av att hantera personal.

- Kunskap inom IATF (International Automotive Task Force) och dess standarder.

- Utmärkta kunskaper i affärsystem

- Van vid att arbeta projektbaserat och att leda projekt från start till mål.

Personliga egenskaper:

- Starkt intresse för mekanik och produktionsprocesser.

- Målorienterad med en förmåga att sätta och följa upp klara mål genom hela processkedjan och organisationen.

- Delar och främjar Texla’s värderingar och ledarskapsfilosofi.

- Aktiv och drivande i sitt arbetssätt.

Är du den vi söker? Skicka din ansökan och bli en del av Texla där vi värderar innovation, kvalitet och ett starkt ledarskap. Vi ser fram emot att välkomna en ledare som delar våra värderingar och som är redo att bidra till vår fortsatta framgång.



Om Texla AB

Vi startade vår verksamhet i Sverige år 1962 med övertygelsen att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det visade sig vara rätt och idag har vår koncern 5 företag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 80 miljoner euro.

Vår svenska verksamhet är belägen i Göteborg. Vi levererar delar till den svenska fordonsindustrin samt förser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter för säng- och inredningsindustrin. Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.

Ansök nu

Operational Excellence Manager

Läs mer Mar 22
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos kundföretaget.

Om företaget:

Vi kan per idag inte gå ut med företagsnamnet för den här tjänsten. Du kommer självklart få veta vilket företag vi rekryterar till under processens gång, som senast när vi ses på en intervju hos oss.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Operational Excellence Manager är du övergripande ansvarig för din avdelning, som utgör produktionsenheten på siten och tillhörande supportfunktioner. Du har arbetsmiljö- och strategiskt ansvar samt mandat för att driva nödvändiga förändringar och beslut som berör avdelningen och personalfrågor. I rollen ingår du i den regionala ledningsgruppen och har direktrapporterande chefer under dig.

Ditt ansvarsområde innefattar att utveckla och implementera ramverk för förändringshantering och standarder, med målet att uppnå operationell excellens i organisationen. Dina dagliga arbetsuppgifter inkluderar att följa upp nyckeltal, identifiera förbättringsområden och hantera kapacitetsplanering för att säkerställa optimal produktion. Du arbetar aktivt för att skapa en kultur av ständiga förbättringar genom utbildning och styrning, samt utmanar befintliga arbetssätt för att öka effektiviteten med hjälp av Lean Six Sigma metodik. Därtill säkerställer du att organisationen lever upp till sina löften gentemot kunder och upprätthåller höga standarder.

• Du ingår i den regionala ledningsgruppen och ansvarar för direktrapporterande chefer
• Övergripande ansvar för att utveckla och implementera ramverk i förändringshantering och standarder för operationell excellens
• Styrning, utbildning och förbättringsarbete genom Lean Six Sigma metodik för att öka effektivitet
• Arbetsmiljö- och strategiskt ansvar för din produktionsenhet

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Ingenjörsutbildning inom mekanik, tillverkning, elektronik eller industriteknik
• Flera års erfarenhet av en ledande roll inom operationell excellens och produktion från tillverkande industri
• Mycket goda kunskaper i Excel och SAP, meriterande med kunskap inom PowerBI
• Gedigen kompetens och god erfarenhet av Lean Six Sigma metodik och kultur
• Flytande kunskaper i engelska och svenska, muntligt som skriftligt

Som person drivs du av att leda och motivera andra för att tillsammans nå gemensamma mål. Du har lätt för att engagera och få med dig andra människor för att skapa bra resultat. Du har tidigare visat på att du kan leda, coacha och driva projekt för kontinuerliga förbättringar. Därtill är du duktig på att bygga relationer på alla nivåer i organisationen, och har en stark kommunikationsförmåga. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan förmedla information och beslut på ett tryggt sätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Alingsås
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

CTO till Aqua Robur Technologies, Göteborg

Läs mer Mar 11
Aqua Robur Technologies grundades 2015 och befinner sig nu på en spännande tillväxtresa inom hållbar vattenförsörjning i Sverige såväl som internationellt. De lösningar som erbjuds ligger helt rätt i tiden med tanke på de enorma utmaningarna som vattenbrist och översvämningar skapar världen över. Dessa utmaningar tas idag på större allvar och implementeras i intelligenta, hållbara lösningar för framtiden. Aqua Robur erbjuder en helhetslösning för digital övervakning av vattenledningar samt spill- och dagvatten. Produktportföljen består av IoT speciellt utvecklad för miljön de används i, med sensorer, trådlös kommunikation och en världsunik Energy Harvester som genom vattenflödet genererar elektricitet för att driva utrustning lokalt. Insamlat data analyseras och hjälper användare av systemet med övervakning och insikter om ledningsnätet.

Vill du vara med på vår tillväxtresa?

Nu rekryterar Aqua Robur en CTO som ska leda teknikteamet bestående av 7 personer som arbetar inom områdena Mekanik/Konstruktion, Inbyggda system och Mjukvara. CTO rapporterar till företagets VD, ingår i ledningsgruppen och har personalansvar för teknikteamet, deltar i styrelsemöten när teknikutveckling och strategifrågor inom teknikområdet skall diskuteras.

Om rollen

I teknikteamet finns tre teamledare med extra ansvar för respektive område. Teamet befinner sig i en uppskalningsfas där befintliga kvalitetssäkrade produkter ska levereras och nya produkter utvecklas. En viktig del av rollen är att driva produktutvecklingsprocessen och säkerställa dess efterlevnad. Du ansvarar för att hantera vilka kundönskemål som ska utvecklas och att söka eventuella partnersamarbeten. Du bevakar konkurrenssituationen på marknaden och besöker kunder och andra aktörer för att driva innovation och utveckling. Du samarbetar nära försäljningschefen för att identifiera möjligheter till teknisk innovation som kan skapa stort kundvärde. Du ansvarar för att bygga upp ett robust och skalbart produkterbjudande där Aqua Robur alltid är i framkant.

Din erfarenhet

Vi söker dig med ett par års erfarenhet som CTO och god kunskap om ny teknik. Erfarenhet av liknande tillväxtresor är meriterande, liksom erfarenhet av att skapa effektiva produktutvecklings- och produktionssättningsprocesser inom teknikområdet. Du bör även ha erfarenhet av att leda processer och projekt där hårdvara kombineras med mjukvara i en IoT-miljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av patenthantering, säkerhetsklassning eller certifieringar. Du har en högskoleutbildning inom teknik, exempelvis mekatronik, elektroteknik eller motsvarande. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Om dig

Du har ett stort teknikintresse och motiveras av att lösa problem i ett ungt bolag i uppskalningsfas. Som kommunikativ ledare förstår du vikten av att samarbeta med dina medarbetare och delta i ledningsgruppssammanhang. Du arbetar  noggrannt och trivs med att arbeta tvärfunktionellt då du kommer att arbeta nära både sälj- och operationsteamet. Som ledare är du engagerad och lyhörd och är mån om både teamet och resultatet. Du trivs med att driva förbättringar och vill ha stora möjligheter att påverka utvecklingen i en spännande tillväxtresa med hög utvecklingstakt.

Din ansökan

I denna rekrytering samarbetar Aqua Robur med Jerrie. Du söker tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se Vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du är nyfiken på mer information kontakta ansvariga Frida Dire på 0703-00 10 16 frida.dire@jerrie.se Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Vi ser fram emot din ansökan

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kappahl Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kappahl Sverige AB .

Säljare - Kungälv

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 7
Vi som jobbar på Kappahl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! Vi lovar dig rätten att få vara dig själv. Kappahl – här känner du dig som hemma.

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Vi grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 Kappahl- och Newbie-kanaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. Du kan läsa mer på www.kappahl.se.


Till Kungälv söker vi nu en modeintresserad säljare på 20 timmar i veckan som vet hur man ger kunden den bästa shoppingupplevelsen!

Att vara säljare på Kappahl Vi på Kappahl arbetar alltid med kunden i fokus. Som säljare tar du initiativ till kundmöten där du hjälper och inspirerar kunderna till köp. Du skapar merförsäljning genom att ge konkreta köpförslag och informerar om aktuella kampanjer och erbjudanden. Du hanterar varor på lagret samt i butiken. Tillsammans med ditt team har du ansvar för den dagliga försäljningen och arbetar för att nå uppsatta försäljningsmål.

Vem är du? Socialt utåtriktad, älskar att ta kontakt med nya människor
Motiveras av för sälj och service, att ge kunden den bästa shoppingupplevelsen
Drivs av att nå uppsatta mål och att ta ansvar
Talar svenska och engelska obehindrat
Butikserfarenhet är starkt meriterande, särskilt inom modebranschen
Utbildning inom handel är ett plus
KappAhl verkar i en föränderlig bransch, därför söker vi dig som lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker!

Vi erbjuder dig Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Anställningsgrad: 20 timmar i veckan
Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare hos oss får du

Möjligheter att utvecklas
En arbetsplats där medarbetarna trivs
Ett ledarskap som kännetecknas av resultatfokus och teamkänsla.
Förmånlig personalrabatt
Motionsbidrag och andra förmåner
Kappahl tar nu fortsatta kliv mot framtiden. Vi vill med våra starka varumärken hylla mångfalden i vardagen, vi arbetar tätt med att skapa attraktiva kunderbjudanden till vår målgrupp baserad på kännedom om vad vår kund vill ha. Läs gärna mer om vår arbetsplats på www.kappahl.se/jobba-hos-oss

Är du intresserad? Berätta i din ansökan hur du skapar den bästa shoppingupplevelsen! Vi kan inte ta emot ansökningar i butik, så vi ser fram emot att du registrerar din ansökan snarast. Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag: 2023-07-30

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef NAMN på TELEFON.

Kappahl värdesätter mångfald och strävar efter att utesluta alla former av diskriminering. Vi strävar efter en inkluderande atmosfär för alla anställda och kandidater.

Ansök nu

Vikarierande Butikschef - Angered

Butikschef
Läs mer Maj 12
Vi som jobbar på Kappahl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! Vi lovar dig rätten att få vara dig själv. Kappahl – här känner du dig som hemma.

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Vi grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 Kappahl- och Newbie-kanaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. Du kan läsa mer på www.kappahl.se.


Till Angered söker vi nu en säljande och coachande butikschef för ett vikariat!

Vikarierande Butikschef på Kappahl Som butikschef på Kappahl ansvarar du för att driva aktiviteter och organisera butiken så att försäljningsmål nås. Du kommer att vara säljledare i ditt team, där du kommer att arbeta med sälj och service såväl i kassa som på golv, merförsäljning och varuhantering- och exponering tillsammans med dina medarbetare.

Du har helhetsansvar över alla butikens funktioner, inklusive personalansvar. Schemaläggning, rekrytering, planering och att leda förändringar i arbetsrutiner utefter våra ramar för kedjedrift ingår i arbetsuppgifterna.

Din kompetens och personlighet Vi vill att du har tidigare erfarenhet av ledande befattningar inom detaljhandeln, där vi gärna ser att du arbetat inom modebranschen. Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är starkt meriterande.

Vi söker dig som är en given ledare i ett säljande team. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar med coaching och feedback som verktyg. För dig är utveckling av ditt team den självklara vägen för att nå framgång. Du brinner för sälj och service och är resultatinriktad. Som person är du energisk och tävlingsinriktad, och drivs av att nå uppsatta mål. Ingenting är omöjligt i din värld!

Kappahl verkar i en föränderlig bransch, därför söker vi dig som lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik hos oss på Kappahl, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker!

Vi erbjuder Anställningsform: Vikariat tom 2024-12-31
Arbetstid: Heltid, 5 dagar i veckan, inkl kvällar och helger
Tillträde: 2023-09-01

Som medarbetare hos oss får du

Möjligheter att utvecklas
En arbetsplats där medarbetarna trivs
Ett ledarskap som kännetecknas av resultatfokus och teamkänsla.
Förmånlig personalrabatt
Motionsbidrag och andra förmåner
Kappahl tar nu fortsatta kliv mot framtiden. Vi vill med våra starka varumärken hylla mångfalden i vardagen, vi arbetar tätt med att skapa attraktiva kunderbjudanden till vår målgrupp baserad på kännedom om vad vår kund vill ha. Läs mer om vår arbetsplats på www.kappahl.se/jobba-hos-oss.

Ansökan Berätta i din ansökan vad som gör dig till en riktigt bra butikschef! Din ansökan ser vi fram emot snarast då vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag: 2023-05-26

Kappahl värdesätter mångfald och strävar efter att utesluta alla former av diskriminering. Vi strävar efter en inkluderande atmosfär för alla anställda och kandidater.

Ansök nu

Butikschef - Nordstan

Butikschef
Läs mer Apr 17
Vi som jobbar på Kappahl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! Vi lovar dig rätten att få vara dig själv. Kappahl – här känner du dig som hemma.

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Vi grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 Kappahl- och Newbie-kanaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. Du kan läsa mer på www.kappahl.se.


Till en av Kappahls allra största butiker i Sverige söker vi nu en säljande, coachande och erfaren butikschef! Välkommen med din ansökan för att ansluta dig till vårt drivna TEAM i Nordstan i centrala Göteborg.

Butikschef på Kappahl Som butikschef på Kappahl ansvarar du för att driva aktiviteter och organisera butiken så att försäljningsmål nås. Du kommer att vara säljledare i ditt team, där du kommer att arbeta med sälj och service såväl i kassa som på golv, merförsäljning och varuhantering- och exponering tillsammans med dina medarbetare.

Du har helhetsansvar över alla butikens funktioner, inklusive personalansvar. Schemaläggning, rekrytering, planering och att leda förändringar i arbetsrutiner utefter våra ramar för kedjedrift ingår i arbetsuppgifterna.

Din kompetens och personlighet Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledande befattningar inom detaljhandeln, där vi gärna ser att du arbetat inom modebranschen. Det är ett stort plus om du tidigare har drivit stora butiker. Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är också starkt meriterande. 

Vi söker dig som är en given ledare i ett säljande team och att du trivs i det höga tempo som drivs upp i en 2-plansbutik som är en av landets absolut största. Du triggas utav utmaningen och kan hålla en god struktur trots ett högt tempo. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar med coaching och feedback som verktyg. För dig är utveckling av ditt team den självklara vägen för att nå framgång. Du brinner för sälj och service och är resultatinriktad. Som person är du energisk och tävlingsinriktad, och drivs av att nå uppsatta mål. Ingenting är omöjligt i din värld!

Kappahl verkar i en föränderlig bransch, därför söker vi dig som lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik hos oss på Kappahl, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker!

Vi erbjuder Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Arbetstid: Heltid, 5 dagar i veckan, inkl kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare hos oss får du

Möjligheter att utvecklas
En arbetsplats där medarbetarna trivs
Ett ledarskap som kännetecknas av resultatfokus och teamkänsla.
Förmånlig personalrabatt
Motionsbidrag och andra förmåner
Kappahl tar nu fortsatta kliv mot framtiden. Vi vill med våra starka varumärken hylla mångfalden i vardagen, vi arbetar tätt med att skapa attraktiva kunderbjudanden till vår målgrupp baserad på kännedom om vad vår kund vill ha. Läs mer om vår arbetsplats på www.kappahl.se/jobba-hos-oss.

Ansökan Berätta i din ansökan vad som gör dig till en riktigt bra butikschef! Din ansökan ser vi fram emot snarast då vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag: 2023-05-14

Kappahl värdesätter mångfald och strävar efter att utesluta alla former av diskriminering. Vi strävar efter en inkluderande atmosfär för alla anställda och kandidater.

Ansök nu

SSC Accounting Assistant – Summer job

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 14
Founded in 1953 in Gothenburg, Sweden, the Kappahl Group is a leading fashion chain in the Nordics, with around 370 Kappahl and Newbie stores, and Shop Online in Sweden, Norway, Finland, Denmark, Poland and the UK.

The Kappahl team consists of some 4,000 colleagues at 400 workplaces in 10 countries, all with different backgrounds, ages, skills and styles. Our common motivation is to offer fashion fit for life to a wide variety of people and lifestyles. A Responsible Fashion that that feels right, for the bearer and for the world we live in. Today, 70% of the products are labelled as more sustainable. Kappahl’s goal is for 100% to be made of more sustainable materials by 2025.
More information at www.kappahl.com.


Are you a graduate who wants to join out Finance teams this summer? We are looking for an Accounting Assistant who loves numbers and to give the best service to our suppliers and store sellers. Join our Shared Service Center and be one of our fantastic colleagues.

We offer you Your main responsibility is working with store accounting and accounts payable for one or several Kappahl companies. Other common tasks are store accounts; follow-up and review of means of payment, cost follow-up, in accounts payable; accounting/review of invoices, follow-up of payment flow, account reconciliations, and financial statements. You also support the organization in different accounting issues, processes, and analyses.

Our Shared Service Center Team at Kappahl is part of our Finance department. We handle both the Swedish operation and group finance as well as foreign subsidiaries' external financial statements. We are 13 colleagues in our team and are now looking for a new team-player.

Your profile We think you are studying or have finish your education within Economics or similar. If you have previous experience working as an Accounting Assistant, it is a merit. It is essential that you have good knowledge in Windows Office, especially Excel. It is also meritorious if you have experience of working in the business system Jeeves. Of course, you speak and write both English and Swedish fluently.

You are a communicative team-player who enjoys working with people and knows how important service is for us. You have a structured and pedagogical way of working and are thorough, driven, and unpretentious. As much as you enjoy working in a team you can also work independently.

Of course, you have an interest in fashion and recognize yourself in our values – Inclusive, Courageous and Joyful!

Are you interested? The position is a temporary position during the summer with placement at our head office in Mölndal. Kappahl wants to be A Place To Belong therefore we work with a hybrid working environment. This means you can work remotely if it suitable for your schedule.

Kappahl celebrate diversity and strive to eliminate all forms of discrimination. We are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates.

You apply easily by attaching your CV (please refrain from sending us your personal letter). We apply continuous selection. We look forward to your application as soon as possible, but no later than the 30th of April.

If you have protected identity contact hr@kappahl.com, and you will get help with submitting your application.

Contact information If you have questions regarding the position, you are most welcome to contact Malin Valkeapää, SSC Manager & Group Financial Controller, malin.valkeapaa@kappahl.com.

Ansök nu

Spontanansökan Säljare Göteborgsområdet

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 6
Vi som jobbar på Kappahl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! Vi lovar dig rätten att få vara dig själv. Kappahl – här känner du dig som hemma.

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Vi grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 Kappahl- och Newbie-kanaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. Du kan läsa mer på www.kappahl.se.


Till Kappahls butiker letar vi alltid efter våra nästa säljare som vet hur man ger kunden den bästa shoppingupplevelsen. Brinner du för service, kundkontakt och mode? Skicka in din profil och ditt CV för spontanansökan till våra butiker i Göteborgsområdet.

Att vara säljare på Kappahl Vi på Kappahl arbetar alltid med kunden i fokus. Som säljare tar du initiativ till kundmöten där du hjälper och inspirerar kunderna till köp. Du skapar merförsäljning genom att ge konkreta köpförslag och informerar om aktuella kampanjer och erbjudanden. Du hanterar varor på lagret samt i butiken. Tillsammans med ditt team har du ansvar för den dagliga försäljningen och arbetar proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål.

Vem är du? • Socialt utåtriktad, älskar att ta kontakt med nya människor
• Motiveras av för sälj och service, att ge kunden den bästa shoppingupplevelsen
• Drivs av att nå uppsatta mål och att ta ansvar
• Talar svenska och engelska obehindrat
• Butikserfarenhet är starkt meriterande, gärna inom modebranschen
• Utbildning inom handel är ett plus

Kappahl verkar i en föränderlig bransch, därför söker vi dig som lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig Kappahls värdeord - Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo kommer du trivas hos oss!

Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss får du

• Möjligheter att utvecklas
• En arbetsplats där medarbetarna trivs
• Ett ledarskap som kännetecknas av resultatfokus och teamkänsla
• Förmånlig personalrabatt
• Motionsbidrag och andra förmåner

Kappahl tar nu fortsatta kliv mot framtiden. Vi vill med våra starka varumärken hylla mångfalden i vardagen, vi arbetar tätt med att skapa attraktiva kunderbjudanden till vår målgrupp baserad på kännedom om vad vår kund vill ha. Läs mer om vår arbetsplats på www.kappahl.se/jobba-hos-oss.

Är du intresserad? Berätta i din ansökan hur du skapar den bästa shoppingupplevelsen! Vi kan inte ta emot ansökningar i butik, så vi ser fram emot att du registrerar din ansökan snarast. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kappahl värdesätter mångfald och strävar efter att utesluta alla former av diskriminering. Vi strävar efter en inkluderande atmosfär för alla anställda och kandidater.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Säljare - Partille

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 7
Vi som jobbar på Kappahl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! Vi lovar dig rätten att få vara dig själv. Kappahl – här känner du dig som hemma.

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Vi grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 Kappahl- och Newbie-kanaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. Du kan läsa mer på www.kappahl.se.


Till Partille söker vi nu en modeintresserad, vikarierande säljare på 20 timmar i veckan som vet hur man ger kunden den bästa shoppingupplevelsen!

Säljare på Kappahl Vi på Kappahl arbetar alltid med kunden i fokus. Som säljare tar du initiativ till kundmöten där du hjälper och inspirerar kunderna till köp. Du skapar merförsäljning genom att ge konkreta köpförslag och informerar om aktuella kampanjer och erbjudanden. Du hanterar varor på lagret samt i butiken. Tillsammans med ditt team har du ansvar för den dagliga försäljningen och arbetar för att nå uppsatta försäljningsmål.

Din kompetens och personlighet Socialt utåtriktad, älskar att ta kontakt med nya människor
Motiveras av för sälj och service, att ge kunden den bästa shoppingupplevelsen
Drivs av att nå uppsatta mål och att ta ansvar
Talar svenska och engelska obehindrat
Butikserfarenhet är starkt meriterande, särskilt inom modebranschen
Utbildning inom handel är ett plus
Kappahl verkar i en föränderlig bransch, därför söker vi dig som lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker!

Vi erbjuder Anställningsform: Vikariat med stor chans till en tillsvidare tjänst efter vikariatets slut
Anställningsgrad: 20 timmar i veckan
Tillträde: Så snart som möjligt. Vikariatet är 1 år med stor chans till förlängning

Som medarbetare hos oss får du

Möjligheter att utvecklas
En arbetsplats där medarbetarna trivs
Ett ledarskap som kännetecknas av resultatfokus och teamkänsla.
Förmånlig personalrabatt
Motionsbidrag och andra förmåner
Kappahl tar nu fortsatta kliv mot framtiden. Vi vill med våra starka varumärken hylla mångfalden i vardagen, vi arbetar tätt med att skapa attraktiva kunderbjudanden till vår målgrupp baserad på kännedom om vad vår kund vill ha. Läs gärna mer om vår arbetsplats på www.kappahl.se/jobba-hos-oss

Ansökan Berätta i din ansökan hur du skapar den bästa shoppingupplevelsen! Vi kan inte ta emot ansökningar i butik, så vi ser fram emot att du registrerar din ansökan snarast. Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag: 2023-03-19

Kappahl värdesätter mångfald och strävar efter att utesluta alla former av diskriminering. Vi strävar efter en inkluderande atmosfär för alla anställda och kandidater.

Ansök nu