Göteborg: Projektredovisningsekonom till Travel Service

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektredovisningsekonom till Travel Service i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-31 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag som alltid vill utmana i sin bransch? Ser du dig som strukturerad, prestigelös och intresserad av att befinna dig i ett härligt team? Nu söker vi efter dig som vill förstärka vår ekonomiavdelning och arbeta med projektredovisning!

Om Travel Service

Travel Service är ingen vanlig resebyrå. Tvärtom är vi en av Sveriges största affärsresebyråer som utifrån stor erfarenhet och passion skapar produktpaket som är anpassade för varje kund. Sedan vår resa startade 1991 har vårt huvudfokus att leverera service genom stort engagemang för våra kunder aldrig förändrats. Vårt spann av tjänster vi erbjuder är stort - men alla har de gemensamt att de underlättar en resa, ett evenemang eller upplevelse för vår kund. Varje kollega hos oss är nyckeln till att vi är bland de bästa i branschen och vi vågar utmana oss för att bli lite bättre varje dag.

Du erbjuds:

Vår vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och att vi ska ha skoj tillsammans! Vi är övertygade om att glädje och trivsel tillsammans med en unik affärsstruktur är nyckeln till vår framgång. På vårt fina kontor mitt på avenyn är stämningen hög och vi gillar att umgås med varandra. Vi firar våra måluppfyllnader tillsammans och anordnar aktiviteter och resor även inom organisationen.

Dina kollegors engagemang tillsammans med bolagets framåtlutade vision ger dig möjlighet att få befinna dig i ett spännande bolag som siktar framåt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

Som en del av vår ekonomiavdelning kommer du vara ansvarig för vår projektredovisning. Du kommer arbeta mot våra projekt i helhet och säkerställa att att de är ekonomiskt korrekta genom att kontrollera deras kostnader och intäkter.

Dina arbetsdagar kommer innehålla:

Löpande projektredovisning.
Projektuppföljning.
Säkerställande att processer följs.

Du kommer att rapportera till bolagets VD och arbeta i systemet Microsoft Dynamics AX.

Vi söker en person som har följande egenskaper och kunskaper:

- Noggrann. Du har förmågan att se helheten och ögat för detaljer.

- Initiativtagare och pålitlig. Du söker upp och agerar på möjligheter utan uppmaning från andra och slutför de uppdrag du tagit dig an på bästa sätt.

-Självorganiserad. Du trivs med frihet under ansvar och driver ditt arbete självständigt framåt. Du planerar och organiserar arbetet på ett målmedvetet sätt, prioriterar resurser och hantera din tid effektivt.

Du som söker har

- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning.

- Tidigare erfarenhet inom ekonomi och har arbetat med delar eller hela processer baserade på redovisning i projektform.

- Mycket goda skriftliga och muntliga färdigheter samt trivs med en varierad typ av kommunikation.

- Goda kunskaper i svenska och engelska.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse.

Plats: Kungsportsavenyn 33

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering på heltid och anställningen sker direkt hos Travel Service.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta agnes@a-hub.se vid frågor kring tjänsten.

Hoppas att vi har fångat ditt intresse! Ansökningarna behandlas löpande så ansök redan idag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Ekonom med stora utvecklingsmöjligheter sökes till PS Finance Group!

Läs mer Sep 27
Nytt
Vi söker nu dig som vill ta stort eget ansvar inom ett bolags ekonomifunktion, som älskar siffror och som vill ta första steget i din karriär och utvecklas som ekonom! Vill du dessutom jobba på ett bolag som värderar ambition, kvalitet och att rätt ska vara rätt? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

PS Finance Group erbjuder finansbranschens vassaste tjänster inom vår nisch, fakturans värdekedja. Hos oss på PS behandlas varje fordran enskilt och vi strävar efter att vara en långsiktig partner för våra kunder. På vårt härliga kontor vid Science Park på Lindholmen i Göteborg är vi 38 skickliga kollegor som jobbar inom inkasso, ekonomi, juridik och försäljning. Vi har en hög tillväxttakt, efterfrågan på våra tjänster ökar och vi behöver därför förstärka vår ekonomiavdelning med en driven ekonom!



Om rollen och vad jobbet innebär

Nu söker vi dig som är relativt ny i din karriär som ekonom, med något eller några års erfarenhet och som med driv och engagemang är redo att ta dig an din nästa utmaning! Du kommer att vara en del av vårt grymma ekonomiteam som alla har en sak gemensamt: passion för siffror, sina kollegor och för våra kunder. Som Accountant på PS Finance Group ansvarar du för stora delar av ekonomifunktionen, med allt från redovisning och fakturering till att lägga fram ekonomiska beslutsunderlag. När du vuxit in i rollen kommer du även få ett helhetsansvar över ett antal dotterbolag inom koncernen, både inom och utom Sverige. Dina arbetsuppgifter kommer också bestå av bland annat:

- Budgetering, samt budgetövervakning
- Upprätta årsredovisningar och ansvara för revision
- Momsredovisning och skatt
- Intercompany-avstämningar och valutafrågor
- In- och utbetalningshantering
- Agera chefsstöd för vår Accounting Controller


Du kommer i denna roll bli en riktig fena på redovisning, rapportering, likviditetsbevakning, budgetuppföljning och prognos!



Om dig och din profil

Vi söker dig som har YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi/redovisning och tidigare har jobbat i en liknande administrativ roll, på del- eller heltid. Vi förutsätter att du är flytande i svenska i tal och skrift och behärskar engelska väl. Vi ser också att du har god datorvana, samt mycket goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika affärsystem, såsom Fortnox, Visma eller liknande. Har du dessutom jobbat inom inkassobranschen tidigare är det ett extra plus!

För att trivas och passa väl i den här rollen tror vi att du är både målorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du tycker om att analysera och lösa komplicerade frågor i ett relativt högt tempo, där du älskar att ta stort eget ansvar och driva processer vidare. Du vet hur du ska prioritera dina arbetsuppgifter för att få saker gjort och du har lätt för att anpassa dig till nya miljöer. Vi är ett bolag i tillväxt så det är viktigt att du trivs på ett växande bolag i en föränderlig miljö.

Att arbeta i team är en självklarhet för oss, så även om du tycker om att ha ett eget ansvarsområde så gillar du också att vara en del av ett större team. Vi tror på en positiv attityd i ditt arbete och gentemot dina kollegor. Dessutom kan rätt inställning driva dig hur långt som helst i denna roll! The sky is the limit!



Vilka är vi och vad erbjuder vi?

PS Finance Group är en entreprenöriell arbetsplats med fokus på det personliga bemötandet och hög kompetens. Vi välkomnar dig till ett spännande, snabbväxande bolag som värnar om sina medarbetare och som vill se vår personal lyckas i sitt arbete. Tillsammans skapar vi framgång!

I vår företagskultur är det viktigt med högt i tak, att arbeta i team och att ha roligt på och utanför jobbet. Vi älskar att jobba tillsammans på kontoret och dagligen bjuds det på kaffe, läsk, mellanmål och frukt. På måndagar har vi måndagsfrukost och på fredagar är det fredagsfika! Vi trivs att göra saker tillsammans så titt som tätt styr vi roliga AWs, och vi hoppas givetvis att du följer med på vår stående padeltid!

Är du intresserad? Bli då en del av oss på PS!

Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag! Ansök genom att klicka på knappen ”skicka ansökan”. Sista ansökningsdatum är den 9 oktober.

- Start: 1 december, eller enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, 100%
- Placering: Lindholmen, Göteborg


Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Rasmus Andersson, vår accounting controller och team leader på ekonomiavdelningen på rasmus.andersson@psfinancegroup.com eller 0735206651.

Har du frågor om rekryteringsprocessen eller övriga frågor är du välkommen att kontakta Belinda Bergman, ansvarig rekryterare och vår People and Culture Partner på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Topright

Läs mer Sep 26
Arbetsbeskrivning

TopRight är ett tillväxtbolag som verkar på flera marknader. Vi benämner oss som ett Smart-techbolag eftersom vår verksamhet handlar om att förverkliga smarta tekniska lösningar. Men det som gjort oss framgångsrika är främst attityden och personligheten hos våra medarbetare. Vi är i ständig rörelse och med ett nyfiket och hungrigt sinne söker vi nya lösningar, nya möjligheter och nya samarbeten. Vi lutar oss aldrig tillbaka, utan lever efter devisen-vi är inte bättre än vårt senaste jobb. Förmågan att anpassa oss efter en föränderlig värld, efter olika kunders olika behov samt med en prestigelös snabbhet se lösningar istället för hinder-det är TopRights själ.

Älskar du siffror och rollen som redovisningsekonom? Är du ute efter nya utmaningar? Vi erbjuder en bred roll och en spännande framtid tillsammans med oss på TopRight. Så om du är redo för nästa steg och vill vara med på vår spännande tillväxtresa så kanske du är precis den vi söker! Vi ser gärna att du kan börja tjänsten omgående.

Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som består av 5 st medarbetare och dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara;

- Löpande redovisning, samt interna rutiner/processer mm

- Behjälplig vid bokslut

- Uppföljning fakturering/kundfordringar

- Avstämningar
- Behjälplig med lönekörningar.


- Arbete/Avstämning kund och leverantörsreskontra


- Skatt och moms

Kvalifikationer och egenskaper

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete som Redovisningsekonom och kanske arbetar du på ett tillväxtföretag idag. Önskvärd utbildning är högskoleutbildning inom Ekonomi. Meriterande är om du även har arbetat med lön och kollektivavtal.

Vi tror att du är en kommunikativ och prestigelös person med en serviceinriktad inställning. Utöver det tror vi att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hugga i där det behövs, samtidigt som du inte har problem med att driva ditt eget arbete framåt. Mycket goda datakunskaper med huvudsak i excel är viktigt för rollen samt med fördel erfarenhet från Fortnox eller liknande system.

Då bolaget är i en spännande och utmanande tillväxtfas är det viktigt att förmedla att det råder ett högt tempo och ständiga förändringar, vilket innebär att det är viktigt med en stark social interaktion med såväl kollegor som leverantörer och kunder. Vi värdesätter även att du bidrar med idéer och tankar om hur ekonomiavdelningen kan utvecklas framåt.

Om TopRight

TopRight är en bolagsfamilj - en smart konstellation av olika typer av företag som arbetar med det senaste inom ljusteknik, digitalt glas och konstruktion. Vår förmåga är att, med ny teknik ihop med befintlig, skapa innovativa och effektiva lösningar. Det kan t ex vara exponeringsupplevelser, smarta byggnader, flexibla ytor, avancerade tekniska konstruktioner och energibesparande miljöer. Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, retailvarumärken, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl. Det som utmärker oss är vår förmåga att med modern teknik skapa anpassade helhetslösningar.

Vi har en dröm om att förverkliga innovativ teknik och skapa en smartare värld. Vi älskar helt enkelt att göra smart teknik nyttig!

TopRight Nordic AB grundades 2012. Nu är TopRight Nordic en börsnoterad koncern som, tillsammans med sina helägda dotterbolag Ferm & Persson, HISAB, Visual Solutions, TD Light och Axén & Grönqvist tar helhetsgrepp om projekt.

Frågor och kontakt

I denna rekrytering samarbetar TopRight med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Hansson på helene.hansson@amendo.se. Vi ser fram emot din ansökan, sista ansökningsdag Sön 16 Oktober.

LI-HH1

ekonomi

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom till större tillverkande verksamhet

Läs mer Sep 22
PS Partner söker nu för kunds räkning en person för ett konsultuppdrag som Redovisningsekonom.

Vår kund är ett större bolag med ett redovisningsteam på 4 personer där en medarbetare kommer att gå på föräldraledighet. Uppdraget sträcker sig från 1 november och ett år framåt.

Vi söker dig som har ett engagemang för redovisning och som arbetar med stort ansvarstagande, med din starka analytiska förmåga och med ett sinne för service.

Rollen

Du kommer arbeta tydligt processorienterat, samt med fokus på systemstödda flöden. Du kommer ha egna ansvarsområden men samtidigt förväntas bidra med initiativ och samarbete i redovisningsteamet samt i sammanhanget på ekonomiavdelningen. Ansvarsområdena består i huvudsak av att följande områden sköts på ett riktigt sätt; purchase to payment, order to cash, intercompany, inventory samt relaterade moment i period- och årsbokslut.

Vi söker dig som har

- akademisk utbildning inom redovisning
- 3-5 års erfarenhet från motsvarande roll
- god förmåga att hantera relationer i både interna och externa sammanhang
- god kommunikativ förmåga i både tal och text, obehindrat både engelska och svenska

Det är även en fördel om du har erfarenhet från större ekonomiavdelning, tillverkande verksamhet samt kompetens i Oracle och Hyperion.

Ansökan

Välkommen att skicka in ditt intresse på annonsen. Kontakta oss så berättar vi mer, Malin Lihnell malin.lihnell@pspartner.se eller Mats Sonesson mats.sonesson@pspartner.se

Ansök nu

Koncernredovisningsekonom

Läs mer Sep 22
Att känna sig passionerad, professionell och lite busig är ett signum för ESS - ett signum som ligger till grund för våra värderingar. ESS Group är en värderingsstyrd organisation full av liv. Genom vår passion och professionalism adderar vi ett värde till våra gäster, till våra anställda och till staden där vi verkar. För att bli ledande inom vår bransch krävs allt - här och nu. Här går livet i direktsändning och du som anställd har huvudrollen på din sträcka i vår stora stafett.

Vi erbjuder dig en händelserik och positiv arbetsplats, med ansvar och befogenheter, närhet till glädje och skratt. Inom ESS får du också ett nytt kontaktnät med många värdefulla arbetskamrater.

Nu söker vi dig som älskar ekonomi, entreprenörer, tempo, hotell och restauranger. Du är alltså driven och ambitiös koncernredovisningsekonom som vill vara med på vår expansiva resa och ha ditt nya skrivbord bara några meter från kaffemaskinen på vårt kontor i Gårda, Göteborg.

En koncernredovisningsekonom har till syfte att arbeta fram en koncernredovisning som ska ge ekonomisk information om resultat, ställning och kassaflöde för hela koncernen som en helhet till intressenter, som i sin tur så ska kunna utvärdera koncernen som en enhet. Detta innebär också en konsolidering av alla dotterbolag med hjälp av förvärvsmetoden enligt K3 regelverket. Rapportering sker till Head of Group control.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som koncernredovisningsekonom innebär:

- Konsolidering och rapportering vid månad-, kvartal- och årsbokslut
- Kvalitetssäkra indata från dotterbolag
- Uppföljning och analys
- Koncernredovisning och koncernbokslut
- Upprätta årsredovisningar och delårsrapporter
- Förbättring av rutiner och processer




Du kommer att ha din arbetsplats på ESS Groups kontor i Gårda och vi önskar tillsätta heltidstjänsten så snart som möjligt.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet av koncernredovisning. Kanske har du din bakgrund inom revision och har därefter arbetat praktiskt med koncernredovisning. Vidare behöver du ha kunskap gällande K3 och vi förutsätter att du är intresserad av att kontinuerligt uppdatera dig inom området. Vi arbetar i konsolideringsverktyget Konsolidator och erfarenhet av det är meriterande, men inget krav. Engelska och svenska talar och skriver du obehindrat.

Vem söker vi?
I och med att koncernen har ett högt affärstempo och kontinuerligt expanderar är det viktigt att du trivs med förändring, tycker om utmaningar och kan bibehålla lugn och fokus när situationen så kräver. Du kommer att få vara med och bygga upp rutiner och processer vilket också gör att du behöver vara en genomförare och bra på att leverera och hålla deadlines. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas med att arbeta i ett team samtidigt som du tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV.

Ansök nu

Redovisningsekonomer sökes till konsultuppdrag med start omgående!

Läs mer Sep 13
Arbetsbeskrivning

Vi söker nu Redovisningsekonomer för längre konsultuppdrag hos 2 olika kunder.

Det finns stora möjligheter till anställning hos företaget efter minst 6 månader. Det här en spännande möjlighet att lära känna ett nytt företag och arbetsplats!

Våra kunder är belägna i Göteborgsområdet, nära till alla kommunikationer.

Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i dessa uppdrag kommer att vara följande;

-Löpande redovisning

-Avstämningar av konton

-Månads och Årsbokslut

-Löpande bokföring

-Moms och skatterapportering

-Delaktig i projekt

-Övrigt förekommande arbetsuppgifter på Ekonomiavdelningen

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi ser gärna att du har en ekonomisk högskoleutbildning och minst tre års erfarenhet av arbete som Redovisningsekonom. Vi ser att du är en engagerad och ansvarstagande person med förmåga att planera och prioritera. Du trivs och inspireras av att arbeta i en tempofylld miljö och ser det som en självklarhet att alltid leverera i tid och med hög kvalitet. Vidare ser vi att du som person är noggrann, strukturerad och självgående och trivs med att arbeta i team och är en lagspelare som värdesätter och bidrar till ett fint samarbete och glädje. Fena på excel ser vi som en självklarhet samt Svenska och Engelska i tal och skrift! Meriterande är om du har arbetat som konsult tidigare.

Detta får du som konsult på Amendo

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Heléne Hansson , helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från A Hub AB .

Business Developer till Alfasoft!

Account manager
Läs mer Sep 27
Nytt
Alfasoft är ledande distributör av mjukvara i Europa och har distribuerat marknadsledande programvara i nästan 30 år. Våra kunder, som vanligtvis är utvecklare eller forskare, vänder sig till oss när de behöver de mest effektiva och lönsamma mjukvarulösningar för att stödja sina projekt. Genom väl etablerade program får forskare möjlighet att skriva och publicera vetenskapliga artiklar och analysera data på ett effektivt sätt. Vår lösning hjälper också till att dokumentera experiment, utvecklare att skriva och optimera kod samt ingenjörer att designa och beräkna projekt.

Våra kunder väljer Alfasoft för att de värdesätter snabba och kunniga svar och finns i hela Europa.

Vi erbjuder dig
Du kommer få möjlighet att vara en del av ett engagerat säljteam som arbetar mot tydliga mål utan att glömma att ha kul på vägen. Vi erbjuder möjlighet att växa i din roll och delar gärna med oss av våra erfarenheter. Som team arbetar vi prestigelöst, har högt i tak och värderar frihet under ansvar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och vi ger våra medarbetare möjlighet att växa intern.

Utöver detta har vi självklart bra förmåner.

I ROLLEN
Kommer du att ha säljansvar och utveckla kunder inom vår portfölj av mjukvaruprogram som riktar sig mot laboratorium. Genom god dialog med befintliga kunder kommer du utöka våra samarbeten och generera nya affärer.

Tjänsten inkluderar arbete med försäljning mot nya kunder, genom genomarbetade marknadsaktiviteter. Du kommer att bygga upp och underhålla professionell kontakt med ansvariga producenter och arbeta med inköp för dina områden. Dina möten med intressenter hos våra kunder sker via digitala möten, telefon och fysiska besök.

VI SÖKER DIG SOM
- Trivs när du får skapa nya relationer och är duktig på att vårda befintliga.

- Har en eftergymnasial utbildning och förståelse för den akademiska sektorn.

- Har ett intresse för försäljning mot B2B.

- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

- Har erfarenhet av att arbeta på ett strukturerat tillvägagångssätt där du själv styr ditt arbete.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med försäljning av mjukvara eller IT-lösningar.

För att lyckas i rollen tror vi att du

Har en positiv framtoning och förmågan att förmedla ditt budskap. Du kommer arbeta självständigt och har ett eget driv för att nå de resultat som du strävar efter.

Som person trivs du i en gemenskap och att vara i en prestigelös miljö där samhörigheten är stark. Alfasoft är ett mindre och starkt växande bolag och vi gör resan tillsammans.

PRAKTISKA DETALJER

Start: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid

Plats: Kontorslokaler med placering i centrala Göteborg. Möjlighet till remote finns.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Alfasoft's önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/) genom att maila agnes@a-hub.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Test Engineer to a global environment

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Sep 20
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the industry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a Test Engineer.

What we offer
We are offering an opportunity to work in an exciting, global environment which provides a big opportunity to develop both professionally and personally. You will be part of an organization that develops and delivers cutting edge solutions and services of the future. Our working environment and company culture is welcoming, creative, engaging and inspiring and we foster teamwork, work life balance, diversity and sustainability.

About the position

The main responsibility in our teams are to meet our customer’s expectations on quality, fuel consumption and to comply with emission legislation. This is done by verifying and validating that the developed fulfills the requirements. As a Test Engineer you will be an important contributor in engine development.

In our team it is important to have good collaboration with our colleagues from design teams to workshop and test operators. Our daily work is an exciting mix of time spent in engine laboratory, data analysis, inspection of engine parts, creative meetings and present results.

You will get the opportunity to follow verification from early prototype to production engines, on all our Heavy Duty Engine range in our test cell. We plan our work according to agile principles, simplification. You are encouraged to take on tasks of your own as soon as possible, with support from experienced colleagues.

We strive to have an open and honest environment within the teams, where it is easy to ask each other for support when needed. The tasks can be either part of a larger long term project or short tasks to improve products currently in production.

Your personal profile

We are looking for a person with a positive mindset and the ability to interact and cooperate effectively. In this position you need to be structured and have an eye for details. Someone who has a drive to deliver results and who is interested in improving work methods will be greatly appreciated.

Qualifications
You have a Master of Science or similar technical education
Education and/or experience of combustion engines and exhaust after treatment
Several experience from planning, running, evaluate and document durability test
Fluent in English, written and spoken
License for truck (C/CE) is a merit but not a demand

Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.se or Nina Firouzi at nina@a-hub.se

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

HW Electrical & Electronics Engineer

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Sep 20
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the industry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a HW Electrical & Electronics Engineer.

What we offer
We are offering an opportunity to work in an exciting, global environment which provides a big opportunity to develop both professionally and personally. You will be part of an organization that develops and delivers cutting edge solutions and services of the future. Our working environment and company culture is welcoming, creative, engaging and inspiring and we foster teamwork, work life balance, diversity and sustainability.

About the position

As an HW Electrical & Eletronics Engineer your responsibilities will include...

- Putting requirements on the components towards the supplier.
- Interact with the supplier and manage the work distribution.
- Having the operational responsibility in the relationship with the supplier.
- Being responsible for recommending the supplier.
- Evaluating new components and select the internal component.
- Secure cross-functional and business anchoring and manage a large set of complex components.
- Lead a pool of engineers working in its Technical Area, coaching them within its technical expertise domain.
- Deliver & execute a Product Strategy Roadmap of the area for a large set of more complex components.


Your profile

- You have a University degree within a relevant field.
- Working experience from similar positions.
- Good knowledge in English (both spoken and written)


Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.se or Nina Firouzi at nina@a-hub.se

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Continental Material Planner

Materialplanerare
Läs mer Sep 20
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the industry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a Continental Material Planner.

What we offer
In our team we truly believe that a supportive environment, curiosity and team effort gives you a passion for what you do. And when you have that passion, our customers will notice.

We are on a fantastic journey where we explore new technologies and solutions with the aim to develop future competitive differentiators for the our Group. You will play an important role in creating the supply chain of the future.
This is a great time to join us as the cooperative environment and explorative mindset that we have in our organization is quite unique.

We offer you a position where you will get an excellent opportunity to build a broad international network both internally and externally.

About the position
The Continental Material Planner (CMP) has a continental responsibility for a portfolio of suppliers delivering to the central warehouses in Gent and Lyon. The CMP has the overall responsibility of the relationship with the supplier of an assortment. The work is done in close cooperation with the Truck brands and other Business Areas, Demand/Inventory planning and the suppliers.

Core Responsibilities

Parts availability at central warehouses
Supplier delivery performance
Backorder recovery
Supplier development
Escalation of suppliers
Responsible for executing and actively participate in improving the material planning process.

Who are you?

We believe that you take on any challenge with a positive mindset and a smile. You like to take the ownership and feel responsibility for the market where you serve our Customers. You are also great at communicating and collaborating to reach the goals you set up, whether it’s internally in our team or with your colleague on the other side of the planet.

On top of that we also imagine that you are passionate about trying new things and are always looking to expand your knowledge. We don’t think that you are an expert in all the technical aspects of the job we do, but you have the real will and mindset to explore, learn and develop.

Your background and key competencies
University degree or working experience within Logistics/Supply Chain
Good knowledge in the complete supply chain from Customer to Supplier
Experience in stock management systems, SAP preferred.
Problem Solving Methodology experience
Skilled in data analytics
Experience or interest in learning coding using Python, R, , java
Experience or strong curiosity for BI tools (Qlikview & Power BI)
Strong written and verbal communication skills
Good negotiation skills
English, fluently spoken and written. Additional languages are considered as a merit
Action driven and efficient with a great personal drive.
You are not afraid to pick up the phone and challenge suppliers and other stakeholders and like to work towards set targets in an international environment.

Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

Do you think this sounds like an interesting opportunity? Don't hesitate to apply today!

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.se or Nina Firouzi at nina@a-hub.se

Ansök nu

Mechanical Engineer to a global environment

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Sep 15
A-Hub's vision is to be the source and network of ambition itself. We want to change the nidustry and bring ambitious people faster, easier and fairer to their dream jobs through a more digital process that makes it possible to maintain the highest quality to totally flexible arrangements for our customers. On behalf of our customer, we are now looking for a Mechanical Engineer.

What we offer
We are offering an opportunity to work in an exciting, global environment which provides a big opportunity to develop both professionally and personally. You will be part of an organization that develops and delivers cutting edge solutions and services of the future. Our working environment and company culture is welcoming, creative, engaging and inspiring and we foster teamwork, work life balance, diversity and sustainability.

About the position

As a Mechanical Engineer you will...

- Have operational responsibility for a component or sub-module delivery.
- Drive the work from an operational perspective.
- Have a capacity to work individually or with a small team actively to secure the deliverables.
- Lead mechanical design engineering activities in a particular area. Play an active role in the delivery.
- Integrate deliveries from others and secure quality and readiness before release. Spread knowledge and develop competence within the team


As a Mechanical Engineer you will work closely together with a Lead engineer in a team and mainly perform CAD-design work in cooperation with the lead engineer.

Start: As soon as possible

Employment type: Consultant through A-Hub.

Location: Gothenburg

Do you think this sounds like an interesting opportunity? Don't hesitate to apply today!

For any questions about the position, please contact Saga Wester at saga@a-hub.e

Ansök nu

Innesäljare till Travel Service

Affärsresesäljare
Läs mer Sep 15
Är du redo för ett karriärslyft inom försäljning på en häftig arbetsplats i resebranschen?

Travel Service är ingen vanlig resebyrå. Tvärtom är vi en av Sveriges största affärsresebyråer som utifrån stor erfarenhet och passion skapar mixer av tjänster som är unika för varje kund. Vårt spann av tjänster vi erbjuder är stort - men alla har de gemensamt att de underlättar en resa, ett evenemang eller upplevelse för vår kund. Varje kollega hos oss är nyckeln till att vi är bland de bästa i branschen och vi vågar utmana oss för att bli lite bättre varje dag. Vill du vara med och skapa kontakter som tar oss till nya höjder?

Du erbjuds:

Travel Services vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och vi ska ha skoj tillsammans! Vi är övertygade om att glädje och trivsel är nyckeln till framgång.

På vårt fina kontor mitt på avenyn är stämningen hög och vi gillar att umgås med varandra. Kanske är du vår nya mästare på flipperspel eller shuffleboard? Eller så vinner du en av våra säljtävlingar och får ta del av en rolig upplevelse? Vi värnar om att fira uppnådda mål och detta är en byggsten till varför vår trivsel är hög.

Anställningen inleds med en introduktion och utbildning inom vår säljteknik och kunskap som gör dig säker på våra tjänster. Våra säljare vidareutvecklas löpande av en säljcoach och du får dessutom ta del av dina energigivande kollegors kunskap. Detta ger dig en god grund för att utföra dina arbetsuppgifter med stjärnglans och gör det möjligt för dig att fortsätta att utvecklas löpande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

Genom lyhörda samtal med våra kunder skapar du nya affärer. Genom dina träffsäkra reseanalyser lämnar kunden ditt samtal med vetenskapen av att vi kommer hitta det absolut bästa konceptet för just deras behov.

Du kommer arbeta business-to-business och dina kunder kommer vara i beslutsfattande position på de bolag som du har kontakt med. Ditt arbetsverktyg är telefonen och vårt unika bokningssystem Travel Core. Dina dagar består av engagerade samtal till både nya och tidigare kunder. Du brinner för att nå dina mål och genom din säljteknik tar du dig dagligen framåt. Ditt arbete mynnar ut i nya projekt som våra projektledare sedan utformar. Dina samtal är nyckeln till att vi hittar våra nästa samarbeten!

Vi söker en person som har följande egenskaper och kunskaper:

- För att lyckas i denna roll trivs du i en miljö med tempo och du vet att engagemang och en positiv inställning är vägen till framgång! Du trivs med att jobba mot mål - både individuella och gemensamma för teamet.

- Som säljare trivs du i att ha många kundkontakter och ser dig som kundorienterad och engagerad. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och har förmågan att kunna hålla en säljande dialog som är professionell.

- Har du tidigare erfarenheter som säljare inom telemarketing och ser dig själv i ovan beskrivning? Då tror vi att vi har en perfekt match!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse.

Plats: Kungsportsavenyn 33

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering på heltid och anställningen sker direkt hos Travel Service.

Lön: Fast grundlönenivå + bonusbaserad, rörlig del.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta agnes@a-hub.se vid frågor kring tjänsten!

Hoppas att vi har fångat ditt intresse! Ansökningarna behandlas löpande så ansök redan idag.

Ansök nu