Göteborg: Rekryterare till startup inom Automotive

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare till startup inom Automotive i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-07 // Varaktighet: Heltid

Är du nyfiken, handlingskraftig och har ett stort intresse för rekrytering och vill fortsätta utvecklas inom det? Brinner du dessutom för att leta nya talanger och trivs i en kommunikativ roll? Nu söker vi dig som vill axla rollen som rekryterare och vill vara med på en fantastiskt spännande resa med enorma möjligheter. Nyfiken? Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

Om företaget
Här skulle vi vilja skriva en utförlig och lockande företagsbeskrivning- men än så länge har bolaget valt att inte offentliggöra sin affärsidé. Vi kan ändå avslöja att det är ett företag inom Automotive, som både har stora expansionsplaner och de ekonomiska förutsättningarna för att kunna genomdriva dessa. Kort sagt erbjuds en möjlighet att vara med från start och spela en avgörande roll för vår framtida utveckling. För att det oklara ska bli lite mer klart kommer vår kund berätta mer på plats vid ett eventuellt fysiskt möte. Du kommer inledningsvis att omges av ett tiotal kollegor inom utveckling, projektledning och design, tillsammans skapar vi en gemensam företagskultur. För att kunna kvalitetssäkra kompetensförsörjningen behöver vi därför en rekryterare som kan lokalisera och locka de bästa talangerna på vår spännande resa framåt!

Rekryterare
Rollen som rekryterare innebär ett övergripande ansvar att knyta relevanta kontakter för att kunna hålla en hög kvalitet på våra framtida medarbetare. Du kommer löpande att ta fram kravprofiler tillsammans med aktuell projektledare och söka kandidater utifrån det. Du kommer aktivt arbeta med talent acquisition i olika kanaler, med fokus på LinkedIn. Du kommer aktivt ta kontakt med kandidater och boka in intervjuer där du också kommer ha en aktiv roll tillsammans med din närmsta chef. Du kommer sammanställa bedömningar och genomföra referenstagningar samt säkerställa en kvalitativ rekryteringsprocess. Du kommer också vara med att forma, ta fram idéer och driva igenom förbättringar inom employer branding och onboardning.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig med driv och vilja att dig framåt oändligt med möjligheter. Hos oss blir du en del av någonting nytt där du är med och skapar och sätter förutsättningarna för vår gemensamma framgång. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsamma lokaler, friskvårdsbidrag och frihet under ansvar. Hos oss finns det stort utrymme att forma och påverka sin arbetsroll efter intresse och driv.

Vem söker vi?
Kanske jobbar du idag enbart med search och vill bredda din kompetens och erfarenhet? Eller kanske är du rekryterare som vill ta chansen att vara med på en häftig resa? Det viktigaste för oss är din personlighet och drivkraft för att skapa förändring. Vi söker dig som är naturligt nyfiken, har hög social kompetens och ett brinnande intresse för rekrytering. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom talent acquisition/headhunting och trivs i rollen att ta kontakt med kandidater genom olika kanaler. Du är kommunikativ och har lätt för att formulera dig på ett inspirerande sätt i både tal och skrift och trivs med många kontaktytor. För dig är det självklart att hålla hög kvalitet i rekryteringsprocessen och hålla kandidater välinformerade kring vad de kan förvänta sig i processen. Du motiveras av en roll där du har möjlighet att sätta din egen prägel och där ditt driv och förmåga att vara handlingskraftig premieras.

Krav

- Några års erfarenhet av talent acquisition/headhunting
- Flytande svenska i tal och skrift


Meriterande

- Erfarenhet av rekryteringsarbete


Välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2022-06-30

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid, måndag-fredag ca 08:00-17:00 med möjlighet till flex och hybrid arbetsplats

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Researcher, rekrytering

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Researcher, rekrytering.

Rekryteringsassistent

Läs mer Feb 19
Till en av våra kunder söker vi nu en rekryteringsassistent på 50%. Vår kund sitter i samma kontorsbyggnad som oss.

Studerar du på universitet och drömmer om att utvecklas som rekryterare?

Vill du jobba för ett snabbväxande och innovativt företag som värdesätter relationer, både externt och internt?

Vill du arbetat i ett företag med stark teamkänsla och där allas, oavsett arbetsroll, bidrag värderas lika?

Då har du hittat rätt... välkommen till A-hub!

A-hub är ett expansivt och innovativt företag inom rekryterings och bemanningsbranschen. På A-hub tror vi på ständig utveckling, där vi hjälper våra kunder att utvecklas men även våra medarbetare på A-hub. Vi tror på att anpassa utvecklingen efter individen och hos oss blir du hörd, sedd och får den utveckling som du behöver för att accelerera din karriär inom rekrytering.

Vi är nu på jakt efter dig som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll på 50% som rekryteringsassistent!

OM TJÄNSTEN

En av våra kunder behöver vår hjälp med att rekrytera fler konsulter till sina uppdrag.

- Granskning och urval av ansökningar

- Annonsskrivning/administration

- Search i interna och externa kanaler

- Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater

- Referenstagning

Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. Arbetsuppgifterna anpassas på individnivå och på sikt kommer det även finnas möjlighet att ta större ansvar i vissa processer.

VEM ÄR DU?

- Du har erfarenhet från rekryterings/konsultbranschen som assistent, researcher eller likande.

- Studerar relevant utbildning för tjänsten, exempelvis personalvetare, beteendevetare, ekonomi eller motsvarande på universitet/högskola

- Tidigare arbetslivserfarenhet av rekrytering inom IT/teknik är meriterande

- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelsk

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi gärna ser att du har/är:

- God samarbets- och kommunikationsförmåga - Du kommer dagligen samarbeta och kommunicera både internt och externt

- Självgående och ansvarstagande - Du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter

- Ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första steget!

- Orädd - Du räds inte att slängas ut i nya områden och arbetsuppgifter

- Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt!

DU ERBJUDS

En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Du kommer arbeta som konsult hos en av våra kunder men vara placerad på vårt kontor.

Vi präglas av en kultur som andas framåtanda.

ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Du behöver ha möjlighet att arbeta 20 timmar i veckan.

Placering: Göteborg Sisjön på plats

Lön: Timbaserad, 160kr/h

Start: 1 Mars

Ansök nu

TALENT ACQUISITION

Läs mer Jan 19
TALENT ACQUISITION

Vi på Happident arbetar för en ny, revolutionerande tandvårdsupplevelse. En miljö bort ifrån klinikdoft, hårda stolar och kala väntrum, Vi jobbar för att attrahera Sveriges mest framstående och engagerade medarbetare i kombination med den senaste teknologin. Helt enkelt en miljö där patienter erbjuds en kundupplevelse i världsklass.

Om Happident

Happident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är på en utvecklingsresa tillsammans och har målsättningen att inom de närmaste åren både utveckla och expandera verksamheten. Happident är grundat av tandläkare och ägs av tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Kliniskt fokus genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda. Genom vår unika ”klustermodell” kan vi tillgodose alla våra patienters behov samtidigt som vi skapar unika karriärmöjligheter för alla våra medarbetare.

Som Talent acquisition hos oss på Happident kommer du vara spindeln i nätet, den som väver ihop allt som har med rekryteringsprocessen att göra och ser till att vi lyckas skapa en trygg och kvalitativ rekrytering och onboarding för våra fantastiska medarbetare.

Vi tror att du som söker tjänsten har ett genuint intresse i psykologi, är relationsskapande, trivs med många bollar i luften. Du är även strukturerad, kreativ, intiativtagande och prestigelös.

Ansvarsområden

- Ta fram och genomföra kreativa och framgångsrika rekryteringskampanjer. * Ansvara för hela rekryteringsprocesser, från a-ö. * Att på ett affärsmässigt och konsultativt sätt vägleda och coacha bolagets chefer i deras rekryteringsprocesser. * Att hitta, attrahera och förvalta talanger med hjälp av att på ett kreativt sätt hitta nya vägar att nå ut samt genom e-rekrytering och sociala medier så som Linkedin. * Att sammanställa insikter från arbetsmarknadstrender och analysera avslutade rekryteringsprocesser.

- Att planera, förbereda, kommunicera och boka in det som behövs för att våra nya medarbetare ska få bästa möjliga introduktion på våra kliniker. För att passa perfekt in i rollen bör du ha:

Kvalifikationer

- Minst tre års erfarenhet av rekrytering, det är meriterande om du även har erfarenhet som inhouse rekryterare.

- God kunskap om svensk rekryteringspraxis.

- Erfarenhet av att framgångsrikt lyckats skapa relationer med talanger med efterfrågad kompetens.

- Flytande kunskaper i såväl skriven som talad svenska.



Praktisk information

Start: Efter överenskommelse
Omfattning på heltid.
Plats: Göteborg.
Kontaktperson: Cecilia Lassen

Ansök nu

Talent Acquisition Manager (Vikariat)

Läs mer Dec 13
Vi på Squeed söker en person som ska fylla ett vikariat på ca 1 år för rollen som Talent Acquisition Manager. Tilltänkt start för rollen är runt början av mars, exakt datum kan anpassas efter personen som kommer in till vårt team. Kanske är det dig vi letar efter?

Om oss ????
Vi är ett ledande IT-konsultbolag med närvaro i både Göteborg och Stockholm och är en del av Semcon sedan 2021. Vi har funnits i ca 13 år och är idag ett glatt gäng på ca 70 personer. Inom våra väggar samlas experter inom mjukvaruutveckling, specialiserade inom tekniker som Java, .NET och moderna Frontend-tekniker. Hos oss erbjuds du inte bara utvecklande arbetsuppgifter utan också generösa förmåner och en arbetskultur präglad av gemenskap och kompetensutveckling.

Om rollen ????
I rollen som Talent Acqusition Manager kommer du ansvara för rekryteringen av IT-konsulter för våra kontor i Göteborg & Stockholm. Du kommer jobba självständigt i en nära dialog med Squeeds konsultchefer & säljansvarige. Du kommer även ha rekryteringskollegor att bolla idéer med på Semcon, som Squeed är en del av. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Förstå det interna rekryteringsbehovet

- Hitta & attrahera kvalificerade kandidater

- Ansvara för annonsering, genomföra urvalsprocesser, intervjuer och koordinera rekryteringsstegen

- Delta i marknadsföringsaktiviteter på Squeeds sociala medier

- Ansvara för vår närvaro på mässor och projektleda studentevents hos oss

Vem söker vi? ????
För att trivas i rollen är det viktigt att du är proaktiv, kommunikativ och bra på att nätverka. För att lyckas i rollen tror vi även att du har:

- Professionella kunskaper i svenska och engelska

- En relevant teoretisk universitets- eller YH-utbildning

- Tidigare erfarenhet av rekrytering, meriterande om det är inom IT

Meriterande om du har:

- Erfarenhet av headhunting med Linkedin Recruiter

- Kunskap om Teamtailor som ATS

- Intresse och erfarenhet av marknadsföring på sociala medier

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bli en del av Squeed - Ansök idag!
Tveka inte att skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande och rollen kan tillsättas fort. Vi ser fram emot att lära känna dig närmare.

Till dig som på något sätt vill sälja rekryterings-, konsult- eller annonstjänster vill vi vänligen meddela att din kontakt undanbedes.

Ansök nu

Talent Acquisition Manager (Vikariat)

Läs mer Dec 6
Vi på Squeed söker en person som ska fylla ett vikariat på ca 1 år för rollen som Talent Acquisition Manager. Tilltänkt start för rollen är runt början av mars, exakt datum kan anpassas efter personen som kommer in till vårt team. Kanske är det dig vi letar efter?

Om oss ????
Vi är ett ledande IT-konsultbolag med närvaro i både Göteborg och Stockholm och är en del av Semcon sedan 2021. Vi har funnits i ca 13 år och är idag ett glatt gäng på ca 70 personer. Inom våra väggar samlas experter inom mjukvaruutveckling, specialiserade inom tekniker som Java, .NET och moderna Frontend-tekniker. Hos oss erbjuds du inte bara utvecklande arbetsuppgifter utan också generösa förmåner och en arbetskultur präglad av gemenskap och kompetensutveckling.

Om rollen ????
I rollen som Talent Acqusition Manager kommer du ansvara för rekryteringen av IT-konsulter för våra kontor i Göteborg & Stockholm. Du kommer jobba självständigt i en nära dialog med Squeeds konsultchefer & säljansvarige. Du kommer även ha rekryteringskollegor att bolla idéer med på Semcon, som Squeed är en del av. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Förstå det interna rekryteringsbehovet

- Hitta & attrahera kvalificerade kandidater

- Ansvara för annonsering, genomföra urvalsprocesser, intervjuer och koordinera rekryteringsstegen

- Delta i marknadsföringsaktiviteter på Squeeds sociala medier

- Ansvara för vår närvaro på mässor och projektleda studentevents hos oss

Vem söker vi? ????
För att trivas i rollen är det viktigt att du är proaktiv, kommunikativ och bra på att nätverka. För att lyckas i rollen tror vi även att du har:

- Professionella kunskaper i svenska och engelska

- En relevant teoretisk universitets- eller YH-utbildning

- Tidigare erfarenhet av rekrytering, meriterande om det är inom IT

Meriterande om du har:

- Erfarenhet av headhunting med Linkedin Recruiter

- Kunskap om Teamtailor som ATS

- Intresse och erfarenhet av marknadsföring på sociala medier

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bli en del av Squeed - Ansök idag!
Tveka inte att skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att lära känna dig närmare.

Till dig som på något sätt vill sälja rekryterings-, konsult- eller annonstjänster vill vi vänligen meddela att din kontakt undanbedes.

Ansök nu

Talent Acquisition Manager (Vikariat)

Läs mer Dec 7
Vi på Squeed söker en person som ska fylla ett vikariat på ca 1 år för rollen som Talent Acquisition Manager. Tilltänkt start för rollen är runt början av mars, exakt datum kan anpassas efter personen som kommer in till vårt team. Kanske är det dig vi letar efter?

Om oss ????
Vi är ett ledande IT-konsultbolag med närvaro i både Göteborg och Stockholm och är en del av Semcon sedan 2021. Vi har funnits i ca 13 år och är idag ett glatt gäng på ca 70 personer. Inom våra väggar samlas experter inom mjukvaruutveckling, specialiserade inom tekniker som Java, .NET och moderna Frontend-tekniker. Hos oss erbjuds du inte bara utvecklande arbetsuppgifter utan också generösa förmåner och en arbetskultur präglad av gemenskap och kompetensutveckling.

Om rollen ????
I rollen som Talent Acqusition Manager kommer du ansvara för rekryteringen av IT-konsulter för våra kontor i Göteborg & Stockholm. Du kommer jobba självständigt i en nära dialog med Squeeds konsultchefer & säljansvarige. Du kommer även ha rekryteringskollegor att bolla idéer med på Semcon, som Squeed är en del av. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Förstå det interna rekryteringsbehovet

- Hitta & attrahera kvalificerade kandidater

- Ansvara för annonsering, genomföra urvalsprocesser, intervjuer och koordinera rekryteringsstegen

- Delta i marknadsföringsaktiviteter på Squeeds sociala medier

- Ansvara för vår närvaro på mässor och projektleda studentevents hos oss

Vem söker vi? ????
För att trivas i rollen är det viktigt att du är proaktiv, kommunikativ och bra på att nätverka. För att lyckas i rollen tror vi även att du har:

- Professionella kunskaper i svenska och engelska

- En relevant teoretisk universitets- eller YH-utbildning

- Tidigare erfarenhet av rekrytering, meriterande om det är inom IT

Meriterande om du har:

- Erfarenhet av headhunting med Linkedin Recruiter

- Kunskap om Teamtailor som ATS

- Intresse och erfarenhet av marknadsföring på sociala medier

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bli en del av Squeed - Ansök idag!
Tveka inte att skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande och rollen kan tillsättas fort. Vi ser fram emot att lära känna dig närmare.

Till dig som på något sätt vill sälja rekryterings-, konsult- eller annonstjänster vill vi vänligen meddela att din kontakt undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Platsa AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Platsa AB .

Inhouse Sales Burckhardt Compression AB

Innesäljare
Läs mer Apr 10
Are you a communicative relationship builder who is passionate about being in a coordinating and supporting role? Do you also have a technical interest? We atBurckhardt Compression Sweden AB are expanding and need to strengthen our team with an inside sales representative for our office in Landvetter. Read more about the position and who we are looking for!
Inside Sales RepresentativeIn the role of inside sales representative, you will be part of the service department, providing support to our field sales representatives and customers. You will be responsible for tasks such as following up and preparing quotations, contacting customers for recurring service, and continuously assessing and addressing our customers' needs, progressing them to the next stage. Your primary tools will be phone and email, with some meetings conducted via Teams.Your daily tasks will revolve around our CRM system, Microsoft Dynamics, where you'll manage customer interactions.This role will entail an even distribution of responsibilities between supporting the Swedish entity and Global Marine, where the primary distinction lies in the follow-up procedures for global accounts.Comfort with English is essential as it's the corporate language within our international organization. This position is based at our Landvetter office, with working hours from 08:00 to 17:00, offering some flexibility by agreement.
What do we offer you?Joining us means becoming part of a growing company that's constantly evolving. With us,you will havethe opportunity to enter a new industry and receive the support needed to succeed in your role.As a new employee, we offer an introductory program with a tailored training package based on your experience. We promote competence development, and as a global company, there are ample opportunities for the right person.We offer collective agreements for our employees.
Who are we looking for?We are looking for someone who is self-confident, enjoys a coordinating role with many points of contact. As a person, you are trustworthy and have the ability to build long-term business relationships. You are proactive and are willing to contribute your own thoughts and ideas to further improve our processes.While a technical background is preferred, what matters most is your willingness to learn about our products and industry. Excellent communication skills in both Swedish and English are essential, as is the ability to manage multiple tasks efficiently, especially during busy periods. You should enjoy working within a team environment towards common objectives.
Burckhardt CompressionBurckhardt Compression creates leading compression solutions for a sustainable energy future and the long-term success of its customers. The Group is the only global manufacturer that covers a full range of reciprocating compressor technologies and services. Since 1844, its passionate, customer-oriented and solution-driven workforce has set the benchmark in the gas compression industry.
Requirements
Experience as an inside sales representative or similar within B2B
Fluent Swedish and English in speech and writing

Merits
Experience working in CRM/ERP systems
Experience as a technical inside sales representative (preferably compressors)
Other languages that are advantageous: German, Danish, Norwegian, or Finnish


We look forward to receiving your application!
Deadline for applications: 2024-05-15Starting: According to agreementEmployment rate: Full-timeWorking hours:Monday to Friday from kl: 08:00 to 17:00Location: Landvetter
Platsa is responsible for the recruitment of this position. In case of employment, you will be directly employed by our client. Any questions should be directed to the responsible recruiter:
Evelina Löfberg, evelina.lofberg@platsa.se, +46 733-28 18 60

Ansök nu

Rekryteringsassistent Platsa

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 1
Nu finns en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas och växa inom rekrytering! Kanske vill du ta klivet in i rekryteringsvärlden, eller är det dags för nästa steg? Oavsett vilket så söker vi dig med rätt engagemang, vilja och passion för att skapa fantastiska möjligheter för såväl kunder som kandidater. Platsa är en liten byrå med stor passion, där du har möjlighet att vara med och påverka vår fortsatta utveckling framåt. Magiskt! Läs vidare för mer information kring rollen.

Rekryteringsassistent

Som rekryteringsassistent kommer du ha en mångsidig roll där du stöttar i hela rekryteringsprocessen. Du kommer ha en kombinerad roll där du bland annat kommer vara en viktig del i att säkerställa en bra kandidatupplevelse, detta genom återkoppling, avstämning och uppföljning med våra kandidater som är aktuella i olika processer. Du kommer genomföra telefonavstämningar, boka in intervjuer och search via LinkedIn. Du kommer också stötta upp och ha en viktig roll i att skapa nya kundrelationer genom uppsökande mötesbokning via telefon. Tjänsten är initialt deltid, 40-60 %, med möjlighet till heltid inom kort. Sammanfattningsvis innebär tjänsten:

- Telefonavstämning och uppföljning med kandidater

- Boka in intervjuer med kandidater

- Search via LinkedIn

- Upprätthålla en bra kandidatupplevelse

- Nykundsbearbetning



Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en fri och varierad arbetsplats hos oss som personlig rekryteringsbyrå med högt engagemang. Vi är kunskapsdrivna, tar snabba beslut och har höga ambitioner. Vi är måna om att ge dig bra förutsättningar för att du ska lyckas i din nya roll. Utöver kontinuerlig internutbildning kommer du därför få vägledning av en erfaren rekryterare som agerar både mentorer och bollplank för dig. Trivsel, engagemang och eget ansvar genomsyrar allt i vårt arbete. Förutom fast lön erbjuder vi ekonomiska incitament utifrån resultat, friskvårdsbidrag och ett mycket trivsamt kontor i Sisjön. Jobbar du ännu bättre hemifrån finns den möjligheten också. I ett lite längre perspektiv skulle vi bli mycket glada om du utvecklas till en självgående rekryterare med eget kundansvar.

Vem söker vi?

Vi söker dig som passionerad och engagerad person som redan ser sin framtid inom rekrytering och bemanning. Du är resultatinriktad och trivs i en intensiv och dynamisk miljö där nya idéer välkomnas och implementeras snabbt. Du har en mycket god kommunikationsförmåga och trivs i sociala sammanhang. Även om vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom rekryteringsbranschen, är det framför allt din potential och dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande för oss.

Platsa. Komplett rekryteringsbyrå
Platsa är en auktoriserad och ägardriven rekryteringsbyrå som genom kunskap, engagemang och en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess rekryterar kompetens till de flesta branscher. För att bibehålla den höga kvaliteten i vårt arbete behöver vi förstärka vårt team med någon som delar vår passion för människor, rekrytering och långsiktiga affärsrelationer.

Krav

- Brinnande intresse för rekrytering

- Social och affärsdriven personlighet

- God kommunikationsförmåga i svenska

- Förmåga att arbeta självständigt

Meriterande

- Erfarenhet inom rekrytering, talent acquisition etc.

- Kunskap om sociala medier

- Erfarenhet inom mötesbokning

- Erfarenhet av försäljning



Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilken innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum

Sista ansökningsdatum: 2024-04-30

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Deltid

Ort: Göteborg

Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Industrilackerare All Coating AB

Industrilackerare
Läs mer Nov 2
Har du flerårig erfarenhet som industrilackerare och känner att det är dags för en ny möjlighet? Trivs du dessutom i ett mindre bolag där vi tillsammans når gemensamma mål? Vi på All Coating Industrilackeringar AB växer och behöver stärka upp med en erfaren industrilackerare som vill fortsätta resan tillsammans med oss. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

All Coating AB
Familjeföretaget All Coating Industrilackeringar AB grundades år 1986 av Thore Berntsson tillsammans med sönerna Peter och Bo-Anders. Målsättningen var att skapa den bästa och heltäckande legolackeringen i Göteborgsregionen. Vi är ett serviceinriktat företag som lägget stor vikt vid att kunna erbjuda kundanpassade lösningar, korta ledtider och hög kvalitet oavsett om det är större industrier eller mindre företag. Med gedigen erfarenhet inom olika ytbehandlingsmetoder erbjuder vi en rad olika tjänster inom framför allt våt- och pulverlackering. Vi lackerar med den senaste tekniken och har stor flexibilitet när det gäller att lackera både manuellt och i vår automatbox. Vi fortsätter vår resa framåt och behöver nu förstärka verksamheten med en industrilackerare, kanske är det dig vi söker?

Industrilackerare
I rollen som industrilackerare hos oss kommer du ha en varierad tjänst där du främst kommer jobba med elektrostatisk och vanlig våtlack. Du kommer också jobba en del med pulverlackering, truckkörning och godshantering. Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid och arbetstider måndag-fredag kl. 07:00-16:00.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en varierad tjänst med möjlighet att växa och utvecklas internt inom företaget. Vi stöttar dig under resans gång och ser till att du får rätt förutsättningar för att kunna göra ditt yttersta tillsammans med oss. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag.

Vem söker vi?
Vi söker dig med några års erfarenhet inom industrilackering och som söker en möjlighet att fortsätta utvecklas tillsammans med ett bolag som vill framåt. För att trivas hos oss är du lojal, har social kompetens och känner ansvarskänsla för det du tar dig för. Vi ser gärna att du har ett genuint tekniskt intresse och att ordning och reda är något som faller sig naturligt för dig. Du är en "doer" och tar tag i det som behöver göras och har förmågan att se vad som behöver prioriteras. Du är en person som ställer upp när det behövs och tar emot hjälp vid behov. För dig är det viktigt att man jobbar tillsammans som ett lag och hjälps åt för att nå bästa möjliga resultat.

Kvalifikationer
Flerårig erfarenhet som industrilackerare
Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
B-körkort
Truckkort A + B

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2023-12-15

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid, måndag-fredag kl 07:00-16:00

Ort: Göteborg

Varmt välkommen med din ansökan! Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Backoffice UK Portservice AB

Backofficepersonal
Läs mer Feb 28
Är du en nyfiken och initiativtagande person som trivs i en föränderlig miljö? Har du dessutom erfarenhet inom Backoffice och söker en möjlighet där du kan vara med och påverka din arbetsroll på riktigt? Vi på UK Portservice växer och behöver förstärka organisationen med en person som stöttar upp verksamheten administrativt. Låter det intressant? Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

UK Portservice AB
UK Portservice har sedan starten år 1997 expanderat och har två framgångsrika avdelningar i Borås och Göteborg med totalt 20 medarbetare. Med syfte att erbjuda kunden helhetslösningar fungerar vi som en komplett partner inom portar. Vår vision är att skapa långsiktiga relationer för framtiden genom att utveckla samarbetet med olika leverantörer för att kunna möta de högra krav våra kunder ställer på oss avseende funktion, kvalité och miljö. För att främja trivsel, samhörighet och vänskap över tid i organisationen arbetar vi aktivt med våra kärnvärden som syftar till att fungera som en guide i hur vi behandlar varandra.

Våra kärnvärden är ryggraden i vår verksamhet där vi aktivt arbetar för ett öppet klimat som stärker respekten både inom vår organisation med också ut mot kund. Det är med vårt engagemang, nyfikenhet, lyhördhet och intresse som vi vill driva bolaget framåt i en positiv anda där vi också tar hand om och värnar om varandra. Vi ser till att aktivt jobba smart, där vi löpande ser till att utvärdera våra tillvägagångssätt. Vårt mål är inte att bli störst- men bäst! För att trivas hos oss är det viktigt med en samsyn och vilja att fortsätta upprätthålla dessa grundstenar tillsammans med oss.

Backoffice
I rollen som Backoffice kommer du ha en verksamhetsnära och varierad tjänst med fokus att stötta upp verksamheten så det fortlöper så friktionsfritt som möjligt ur ett administrativt perspektiv. Du kommer bland annat arbeta med att löpande se över och förbättra befintliga processer och rutiner, administrera vår fordonspark, upprätta underhållsdokumentation, beställa arbetskläder/skyddsutrustning, inköp av förbrukningsvaror och viss offerthantering. Du kommer fungera som en supportfunktion för vår personal och hjälpa till att boka in utbildningar, ta hand om it- och telefonärenden och hålla dig uppdaterad kring aktuella bestämmelser för vår bransch. Vi ser gärna att du har intresse och lite kunskap kring sociala medier och kan hjälpa oss i resan att bli mer synliga digitalt.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en varierad tjänst med möjlighet att själv vara med och forma och utveckla din arbetsroll utifrån din kompetens och intresse. Hos oss blir du en del av ett inkluderande bolag som tar hand om varandra och aktivt arbetar med våra kärnvärden. Vi tycker om att hitta på aktiviteter tillsammans och försöker få till några tillfällen per år. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är genuint nyfiken med en vilja och engagemang att bli en del av en verksamhet där du kan vara med och påverka på riktigt. Här tänker vi bortom fyrkantiga arbetsbeskrivningar och ser till det faktiska behovet. Du är en idérik och initiativtagande person som är trygg i dig själv och som vågar ifrågasätta befintliga rutiner. Du motiveras av att vara i en dynamisk miljö och att hela tiden våga utmana dig själv och ditt arbetssätt men också våga stanna upp och landa och inte förändra för förändringens skull. Du lägger stor vikt vid att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt och har lätt för att skifta fokus. Självklart ser vi det som en fördel om du har erfarenhet från en liknande roll inom byggbranschen, men det är du som person som är viktigast för oss!

Krav

- Erfarenhet från liknande roll
- Microsoft Office-paketet
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Några års erfarenhet från liknande roll inom byggbranschen
- Erfarenhet inom sociala medier/marknadsföring
- Erfarenhet inom regelverk


Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval vilket kan innebära att tjänsten blir tillsatt före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2024-03-15

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid, mån-fredag

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Resande servicetekniker Intergate AB

Installationstekniker
Läs mer Feb 13
Är du en handlingskraftig person som drivs av teknisk problemlösning och att bygga långsiktiga kundrelationer? Har du dessutom praktisk erfarenhet inom el, mekanik och/eller hydraulik? Vi på Intergate fortsätter vår förändringsresa framåt och söker dig som vill bli en viktig nyckelspelare hos oss och ansluta dig till vårt serviceteam i Göteborg. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

Servicetekniker
I rollen som servicetekniker kommer du att utgå hemifrån med servicebil och åka ut till våra kunder där du kommer genomföra installationer, service och underhåll på våra produkter. Du kommer bland annat att arbeta med våra säkerhetsprodukter så som vägbommar, säkerhetsslussar och speedgates. Du kommer ha en konsultativ roll där du vägleder våra kunder med teknisk support och ser till att hitta rätt lösning som möter deras behov. I huvudsak kommer du utföra uppdrag i Göteborg med omnejd, men innebär också resor med övernattningar.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett varierat arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och planera dina arbetsveckor. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och servicebil.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är kommunikativ och handlingskraftig. Du motiveras av en roll med teknisk problemlösning och kundrelationer i fokus. Som person har du lätt att gå från ord till handling och värdesätter att arbeta och planera arbetet på ett strukturerat sätt. Du är flexibel och har lätt att ställa om och skifta fokus när arbetet kräver det. Vi tror också att du är en lagspelare som ser värdet i att arbeta tillsammans och hjälpa varandra för att nå våra gemensamma mål på bästa sätt.

Intergate AB
Intergate AB är på en utvecklingsresa full av möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, utvecklar verksamheten och omdefinierar framtidens säkerhetslösningar. Innovation och hållbarhet är kärnan i vårt arbete. Vi säljer och levererar toppmoderna automatiserade säkerhetslösningar inom fordon och persontrafik till högprofilskunder. Med flera tusen installationer av allt från vägbommar i parkeringshus till passagesystem i Kärnkraftverk vet vi vad som krävs för att skapa unika och kundanpassade lösningar för specifika behov. Vårt huvudkontor med nya, fräscha kontorsytor finns i Stenungsund utanför Göteborg.

Intergate AB ägs av Indutrade som är ett börsnoterat svenskt företag.
Indutrade är en långsiktig ägare som har för avsikt att äga, utveckla och förvalta sina bolag. Koncernen består idag av över 200 dotterbolag med ca 7300 anställda i 32 länder och i sex världsdelar.

Krav

- Erfarenhet som tekniker från liknande bransch

- Erfarenhet inom el/mekanik/hydraulik

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilken innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2024-03-05

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Servicetekniker Intergate AB

Installationstekniker
Läs mer Feb 28
Är du en handlingskraftig person som drivs av teknisk problemlösning och att bygga långsiktiga kundrelationer? Har du dessutom praktisk erfarenhet inom el, mekanik och/eller hydraulik? Vi på Intergate fortsätter vår förändringsresa framåt och söker dig som vill bli en viktig nyckelspelare hos oss och ansluta dig till vårt serviceteam i Göteborg. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

Servicetekniker
I rollen som servicetekniker kommer du att utgå hemifrån med servicebil och åka ut till våra kunder där du kommer genomföra installationer, service och underhåll på våra produkter. Du kommer bland annat att arbeta med våra säkerhetsprodukter så som vägbommar, säkerhetsslussar och speedgates. Du kommer ha en konsultativ roll där du vägleder våra kunder med teknisk support och ser till att hitta rätt lösning som möter deras behov. Du kommer i huvudsak utföra uppdrag i Göteborg med omnejd, men tjänsten innebär också resor med ca 2-6 övernattningar per månad.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett varierat arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och planera dina arbetsveckor. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och servicebil.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är kommunikativ och handlingskraftig. Du motiveras av en roll med teknisk problemlösning och kundrelationer i fokus. Som person har du lätt att gå från ord till handling och värdesätter att arbeta och planera arbetet på ett strukturerat sätt. Du är flexibel och har lätt att ställa om och skifta fokus när arbetet kräver det. Vi tror också att du är en lagspelare som ser värdet i att arbeta tillsammans och hjälpa varandra för att nå våra gemensamma mål på bästa sätt.

Intergate AB
Intergate AB är på en utvecklingsresa full av möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, utvecklar verksamheten och omdefinierar framtidens säkerhetslösningar. Innovation och hållbarhet är kärnan i vårt arbete. Vi säljer och levererar toppmoderna automatiserade säkerhetslösningar inom fordon och persontrafik till högprofilskunder. Med flera tusen installationer av allt från vägbommar i parkeringshus till passagesystem i Kärnkraftverk vet vi vad som krävs för att skapa unika och kundanpassade lösningar för specifika behov. Vårt huvudkontor med nya, fräscha kontorsytor finns i Stenungsund utanför Göteborg.

Intergate AB ägs av Indutrade som är ett börsnoterat svenskt företag.
Indutrade är en långsiktig ägare som har för avsikt att äga, utveckla och förvalta sina bolag. Koncernen består idag av över 200 dotterbolag med ca 7300 anställda i 32 länder och i sex världsdelar.

Krav

- Erfarenhet som tekniker från liknande bransch

- Erfarenhet inom el/mekanik/hydraulik

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilken innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2024-03-05

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu