Göteborg: Ekonom/Controller sökes omgående till Göteborgs kommun

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom/Controller sökes omgående till Göteborgs kommun i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-07 // Varaktighet: Heltid

Har du tre års erfarenhet av att jobba som ekonom/controller och vill bidra till en stor samhällsnytta i Göteborgs kommun? Vill du vara med i ett team som förbättrar bostadspolitiken? Då har vi perfekta tjänsten för dig!

Sök tjänsten redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

Om uppdraget

Vår kund skapar förutsättningar för en trygg och stimulerande bostadsmiljö genom
till exempel nya bostäder, exploatering, köp och försäljning av mark, fastighetsförvaltning, bostadstillägg och insatser på det bostadssociala området.

Vi på Bemannia söker en ekonom/controller till vår kund i Göteborg. Tjänsten avser arbete som konsult via oss på Bemannia för vår kund på heltid. Uppdraget påbörjas vecka 26 med 4 veckors semester (vecka 28 - 31) för att sedan avslutas sista oktober.

Din profil

Du är som person driven, lättlärd, serviceinriktad, engagerad och ansvarsfull. Du har även en god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt.



Dina arbetsuppgifter

- Ekonomi- och verksamhetsstyrning
- Förändrings- och processutvecklingsarbete inom ekonomiområdet
- Redovisning och bokslut
- Stöd till chefer och medarbetare i ekonomiska frågor
- Budgetering och planering
- Uppföljningar och prognoser
- Kalkylering
- Analyser och simuleringar
- Ta fram rapporter och göra utredningar


Dina kvalifikationer (Skallkrav)

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig
utbildning
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller
- Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och
uppföljningssystem så som Hypergene, Agresso och Proceedo
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)
- Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Project Controller - Göteborg

Läs mer Jan 3
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en mycket driven Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.

Vi söker en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Identifiera och hantera projektrelaterade risker inom branschen.

- Verka som en strategisk affärspartner för att stödja projektorganisationen och bidra till positiva finansiella resultat.

- Samarbeta aktivt med andra medlemmar i projektgruppen för att utveckla och driva processerna för affärsplanering och prognos.

- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.

- Delta i och bidra med insikter i den lokala riskgranskningsprocessen.

- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.

- Säkerställa korrekta anbudsberäkningar och förbereda kassaflöde samt exponeringskurvor.

- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.

- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.

- Genomföra lönsamhetsanalyser och övervaka kostnadskontroller för att säkerställa effektiv resursanvändning.



Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

- Kandidatexamen och/eller Masterexamen i finans/ekonomi eller motsvarande kvalifikationer.

- Besitter minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som Project Controller inom fordonsindustrin.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Erfarenhet av att ha framgångsrikt arbetat inom agila team.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.

- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.

- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.

- Ser samband mellan siffror och verksamhet.

- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.

- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

Ansök nu

Controller till framtida uppdrag i kommunal verksamhet

Läs mer Mar 25
Har du erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling och arbeta i en kommunal verksamhet? Är du analytiskt lagd och har ett sinne för siffror. Vi på Adecco söker nu flera Controllers till framtida uppdrag inom den kommunala sektorn!

Om tjänsten

Som Controller inom kommunen kommer du att stödja verksamhetens chefer med ekonomistyrning, planering, budgetering, samt prognos och analys av verksamhetens aktiviteter. I din roll kommer du även vara delaktig i verksamhetens förbättrings och utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter kan komma att variera beroende på avdelning och ansvarsområde men huvudsakliga uppgifter kommer i stora drag innefatta nedan:

- Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde.
- Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor
- Ta fram budget och följa upp verksamhetens ekonomi.
- Förse ledning med rapporter och ekonomiskt underlag, vilka stödjer enheterna i dess ekonomiska arbete.
- Ha en aktiv roll i bokslutsarbetet, samt supportera vid interna och externa revisioner.

Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har några års erfarenhet som Controller, eller relevanta roller inom ekonomi. Högst meriterande för denna roll är om du har arbetat i kommunal verksamhet sedan tidigare. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och är en fena på Excel. För att lyckas i rollen är det väsentligt att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov.

Viktigt för tjänsten är att:

- Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande.
- Du har minst 2-5 års arbetslivserfarenhet som controller, eller relevanta roller inom ekonomi.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Financial Controller | Controlling | Budget | Prognosarbete | Analys | Kommun | Offentlig verksamhet | Kommunal | Göteborg | Adecco

Ansök nu

Verksamhetscontroller

Läs mer Mar 22
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Kretslopp och vatten har en bred och samhällskritisk verksamhet med ansvar för att leverera dricksvatten, ta hand om avloppsvattnet och samla in hushållsavfall för göteborgarna. Verksamheten finansieras till största delen med taxor.
Vi söker nu en verksamhetscontroller med fokus på försäljning av dricksvatten och förvaltningens intäktsflöden från olika VA-tjänster. Vi erbjuder en varierande tjänst där du får möjlighet att kombinera strategisk höjd med operativt arbete.

I rollen arbetar du med analys av försäljningsdata från olika tjänster inom VA-verksamheten, undersöka avvikelser och trender. Tillsammans med vår kundsansvarig ska du utveckla vårt arbete med kunddialog, kundsegmentering mm. Du kommer att stödja affärsansvariga chefer med att ta fram budget, delårsbokslut och prognos för verksamhetens försäljning och tillhörande intäkter. I rollen ingår att vara avdelningens kontaktperson i förvaltningens arbete med att analysera framtida behov av taxeintäkter och prissättning.

Du kommer arbeta med att få faktureringsprocessen säker och effektiv, att det finns interna rutiner för kundfakturering, framtagning av riktlinjer och prislistor för det som är förvaltningens sidoordnade tjänster och för att stötta de chefer som ansvarar för den typen av försäljning. Du ska vara verksamhetens expertstöd med kunskap om lagar och regler som styr kundfakturering och tillhörande inkasso mm i en taxefinansierad kommunal verksamhet.

Du blir en del av avdelningen Kundnära tjänster, enhet Försäljning och utveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med kundsansvarig och objektledaren för vårt kund- och verksamhetssystem, som också finns på enheten. Du kommer vara Kundnära tjänsters kontaktperson för andra avdelningar i frågor om intäkter och försäljning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som

• Har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller relaterat ämne, alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Har ett tekniskt intresse och gärna erfarenhet av försäljning hos någon leverantör inom infrastruktur såsom VA, el, gas eller fjärrvärme.
• Har god förståelse för en verksamhet som är ett naturligt monopol och taxefinansierad men ändå ska vara affärsmässig och effektiv.
• Har intresse för att följa trender och branschspecifika utmaningar inom VA-verksamheten med koppling till försäljning och användning av dricksvatten.
• Är kunnig i kommunallagen samt har kännedom om övrig relevant lagstiftning.

För en mer hållbar verksamhet vill både vi och många av våra kunder att användning av dricksvatten görs på ett ansvarsfullt sätt.

Utöver detta vill vi att du är:
• Analytisk, kan se samband och dra slutsatser utifrån begränsad eller komplex information. Du har god förmåga att använda IT-stöd som Excel och BI-verktyg,
• Mån om att ditt arbete blir korrekt utfört och du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du har förmåga att ha fokus på detaljer.
• Erfaren när det gäller att arbeta självständigt med analys och rapportering

Mycket av arbetet sker i samarbete med verksamheten och det är därför viktigt att du är relationsskapande och har god samarbetsförmåga. Du är pedagogisk och har förmåga att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift men även att visualisera och presentera ibland komplexa samband. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med mycket utrymme för att forma ditt arbete. Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter en godkänd registerkontroll från SÄPO samt alkohol- och drogtest.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Projektcontroller till dynamiskt byggbolag

Läs mer Mar 25
För vår kunds räkning söker vi nu efter en Projektcontroller/controller för ett konsultuppdrag med start omgående. Detta uppdrag går via oss på Wise Professionals/Eqonomy och är tänkt att pågå i minst sex månader, med god chans till förlängning.

 

Uppdraget

Detta är en ny roll kopplat till ett nytt sätt att arbeta med projektuppföljningen, där du kommer att spela en nyckelroll i att sätta rollen. Du tillhör Finance centralt i bolaget, men kommer att arbeta tätt mot de olika projekten i landet där du är ett stöd för företagets projektledare och arbetar nära produktionscoacherna när det gäller ekonomiska frågor och beslut. Du rapporterar till CFO och har din huvudsakliga arbetsplats i centrala Göteborg.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Att vara en nära samarbetspartner till bolagets projektledare samt projektcontrollers ute i divisionerna, samt att vara den primära kontaktpunkten för ekonomiska frågor och rapportering.
Att säkerställa att bolagets ekonomiska uppgifter och siffror är korrekta och överensstämmer med verkligheten, samt att ge stöd för att maximera projektens lönsamhet.
Att agera som en viktig brygga mellan produktionen och ekonomiavdelningen, för att säkerställa effektiv kommunikation och samarbete.
Vara superuser för bolagets projektledningssystem där all ekonomisk uppföljning görs


Din profil:

För att lyckas i denna roll ser vi att du har en ekonomisk utbildning, samt erfarenhet av såväl redovisning som controlling, och då företrädelsevis projektcontrolling eller projektredovisning. 
Vi ser att du har en gedigen systemkunskap och en passion för att lösa även de mest komplexa frågorna.
Du har drivet och nyfikenheten att vara med och bygga denna roll tillsammans med CFO. Med rätt ambitionsnivå och rätt förutsättningar är det inte omöjligt att detta blir en långsiktigt lösning.
Du har förmågan att jobba nära produktionen och kontinuerligt lära sig mer om dess processer och utmaningar.


Om vår kund

Vår kund är ett välrenommerat entreprenadföretag med kontor i Göteborg samt runt om i landet. Vår kund levererar högkvalitativa projekt inom byggsektorn. 

När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.

 

Om du vill veta mer

Vi som ansvarar för uppdraget är Konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se) och Talent Acquisition Specialist Emma Rehn (emma.rehn@wise.se). Ni är välkomna att höra av er vid frågor kring uppdraget. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.

Observera även att i konsultvärden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Controller & intresserad av nya möjlighter?

Läs mer Mar 15
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är nyfiken på nya möjligheter inom controllerområdet då vi ser en stor efterfrågan av just denna kompetens hos våra härliga kunder! Vi har kunder i mängder av olika spännande branscher – oavsett om du vill jobba på ett mindre lokalt bolag eller stor global koncern, i en roll som financial- eller businesscontroller är vi måna om att hitta rätt matchning till just dig!

Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen som controller ute hos våra kunder brukar vara budget- och prognosarbete, analyser, rapportering samt delaktighet i månads- och årsbokslut. Våra kunder söker dig som är alltifrån början av din karriär till dig som har en lång erfarenhet inom området. Oavsett om du är nyfiken på rollen som konsult eller vill bli direktrekryterad till kund vill jag gärna komma i kontakt med dig.

Vilken profil brukar våra kunder vara nyfikna på?
Trots att varje roll är unik vet vi att det finns vissa kompetenser och egenskaper som många av våra kunder har som önskemål när dem är på jakt efter nästa stjärna till teamet! Det är ofta önskvärt med en högskoleexamen inom ekonomi och ofta minst något års erfarenhet av controllerrollen. Är du dessutom grym på Excel och har arbetat i något av de större affärssystemen brukar detta vara ett stort plus i kanten.

Personliga egenskaper som ofta nämns som önskvärda är analytisk, ansvarstagande, kollegial och noggrann. Då controllerfunktionen ofta har flera intressenter och kontaktytor så är både kommunikativ och ödmjuk ytterligare två egenskaper som är toppen om du besitter.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig möjligheten att ta nästa steg i karriären och kamma hem ditt drömjobb! Skulle du vara intresserad av konsultrollen erbjuder vi dig en fast månadslön (eller timlön om du hellre går in som underkonsult), fina förmåner och en konsultchef som stöttar och peppar dig längs uppdragets gång. Vill du hellre bli rekryterad direkt till kund så säkerställer vi alltid att de kunder vi samarbetar med kommer ta väl hand om dig och vi har en tät dialog för att säkerställa detta även efter att du blivit rekryterad.

Det ska bli så roligt att komma i kontakt med dig & få veta lite mer om dina mål och drömmar, varmt välkommen med din ansökan eller kontakta mig direkt på julia.jarvholm@jurek.se om du har några frågor eller funderingar!

Om Jurek Recruitment and Consulting
Jurek Recruitment and Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB .

Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 20
Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till ett uppdrag på ca 5 månader med start i början av december.

Om uppdraget

Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start 231201 till och med 240430. Du kommer att vara placerad på kundens centrala kontor med viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Förvaltningen som du kommer att arbeta på har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)

- Övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet

- Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning

- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller

- Arbete med månads, delårs och årsbokslut

- Eventuellt kan viss redovisning av EU projekt förkomma

- Göra analyser och simuleringar

- Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen har du följande kompetens och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alternativt minst 5 års erfarenhet som redovisningsansvarig

- Minst 3 års erfarenhet och kunskap kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation

- Erfarenhet från arbete offentlig verksamhet

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

- Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovisning

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du som person har god samarbetsförmåga, arbetar självständigt samt kan snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-24

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered

Förvaltningschef, kommun
Läs mer Nov 14
Nu söker vi för ett långt uppdrag en Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered.

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid med start 240101 och under ett år, med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare tre år.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att utveckla och driva samarbetet mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö.



Dina kvalifikationer

- Relevant akademisk examen eller annan utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som verksamhetschef med uppdrag att organisera och driva samarbete mellan fastighetsägare eller motsvarande befattning som av beställaren bedöms som likvärdig. Omfattningen av arbetslivserfarenheten ska ha varit minst 75 % av en heltid under den angivna 5 års perioden.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och driva samarbete mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö med dokumenterat goda resultat.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av övergripande verksamhets- och budgetansvar.

- Genomfört kartläggningar, utvärderingar och uppföljningar av brottslighet och andra ordningsstörningar samt formulerat konkreta aktiviteter med dokumenterat goda resultat.

- Erfarenhet av, och inom ramen för det aktuella uppdraget, själv kunna genomföra trygghetsbesiktningar av bostadshus, parkeringar och lokalfastigheter åt medlemmar.

- Vara förtrogen med nationella lagar och regler samt hur en kommun styr och reglerar sin verksamhet inom relevant område för uppdraget.

- Arbetslivserfarenhet av att samverka med berörda aktörer i storstad kring infrastruktur-, stadsbyggnads- och stadsplanefrågor, trafik, parkering och kommunikationer samt svara på remisser i nämnda områden.

- Erfarenhet av att stödja en föreningsstyrelse med administration som att ta fram handlingar inför årsmöten såsom budget och verksamhetsplan till att löpande bereda ärenden och ta fram handlingar inför styrelsemöten gällande verksamhet och ekonomi.

- Behärska svenska språket i både tal och skrift och kunna förmedla aktuell information och resultat från projekt och processer via hemsida, nyhetsbrev och sociala media.

- Mycket god vana av att företräda en verksamhet i publika sammanhang.

- Ha mycket god datorvana.

För att lyckas i rollen behöver du vara resultatinriktad, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och noggrann samt självständig och ansvarstagande.

Meriterande

- Hög kunskap inom området med en god förståelse för uppdraget och ett strukturellt arbetssätt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5/12 -2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Internservicemedarbetare för uppdrag på Högskolan Väst!

Kontorsvaktmästare
Läs mer Mar 18
Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom vaktmästeri, underhåll av lokaler eller annan fastighetsrelaterad erfarenhet? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Vår kund Högskolan Väst, belägen i Trollhättan, söker nu tillskott till sitt befintliga team inom service och som stödfunktion internt. Du har nu chansen att kliva på ett roligt, stimulerande och utvecklande uppdrag med möjligheten att få bidra till utveckling och träffa nya människor i en omväxlande och stimulerande miljö. Arbetet utgår helt från kundens lokaler beläget i Trollhättan, tjänsten är på 100% med arbetstider på vardagar mellan kl. 08-16:30. Uppdraget påbörjas senast 20/5 2024 och kommer pågå till 30/9 2025 med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som internserivcemedarbetare krävs det att du är serviceinriktad, har stor ansvarskänsla, kan arbeta självständigt och kunna ta egna beslut utifrån de utmaningar du ställs inför. Du är även med och deltar i möten och utvecklar och driver verksamhetsområdet framåt.
Som internserivcemedarbetare arbetar du med den dagliga driften av sektionens uppdrag vilket bland annat innebär följande arbetsområden:

- Campusdrift -tillsyn och underhåll av inredning och utrustning i lokalerna

- Volymkopiering

- Skanning av tentor

- Inköp, och hantering av leverantörskontakter

- Jobba med supportärenden som inkommer via vårt Servicecenter

- Flytthjälp och tillhörande logistik

- Post och paket

- Godsmottagning och lagerhållning

- Arbeta med campusrelaterad säkerhet (lås och passager)



Dina kvalifikationer

- Fullständig gymnasieexamen

- Erfarenhet av fastighetsrelaterad drift och support eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- Förmåga att delta i flytt-arbete och utföra en del tunga lyft

- Goda datorvana och kunskaper i Microsoft Office 365

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska

- B-körkort

Utöver detta ser vi att du som person gillar att ge god service och att möta människor, har lätt för att identifiera och lösa tekniska problem. Det är positivt om du tycker om att befinna dig i en verksamhet som ständigt utvecklas och kan hantera perioder av arbetstoppar. Samt att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp med ett stort intresse för att förstå verksamheten.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

- Erfarenhet av copy/print

- Erfarenhet av passagesystem

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 april

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Sommarjobb på heltid inom underhåll och tillsyn i Göteborg

Miljöarbetare/Renhållningsarbetare
Läs mer Mar 21
Vi söker nu för vårt systerbolag BemannIQs räkning personal för arbete till enheten hållplatsservice i Göteborg. Kunden söker dig som kan arbeta ca 75-100% under sommaren med god möjlighet till förlängning under hösten. Är du en lagspelare som trivs med ordning och reda så tveka inte på att söka!

Om uppdraget

Som underhållspersonal på Hållplats service ingår du i ett lag som arbetar med drift och underhåll av hållplatser, terminaler och stationer. Du ansvarar för att upprätthålla och förbättra kvalitén på ert område. Förutom att arbeta mot felanmälan så utförs kontinuerlig tillsyn enligt fastställt intervall för att upptäcka vandalism. Till detta uppdrag så letar vi efter personal till området tillsyn av hållplatser.

Vi söker dig som vill ha en timanställning som kan förlängas samt utökas till del- eller heltidsarbete över vissa perioder, exempelvis under sommaren. Arbetstiderna som förekommer är måndag till torsdag kl. 06:30-15:10 och fredag kl. 06:30-14:20. Det kan ibland även vara arbete på helgen. Utbildning sker under fem dagar som vi bestämmer tillsammans.

Dina arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar tillsyn där ni åker runt till era olika hållplatser och fastställer att allt är helt och rent. Det som inte är helt eller rent ansvarar du för att åtgärda. Det kan därför vara en ganska ombytlig tjänst med allmän städ, reparation, klottersanering, glasning, uppsättning och nedtagning av info-material samt beställa material som behöver bytas.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som kan arbeta både självgående samt i team då båda förekommer. Vi ser att du är drivande i ditt dagliga arbete. Du är ansvarstagande, hjälpsam och van vid att arbeta självständigt utomhus. Du arbetar noggrant, metodiskt och har ett stort tålamod. Du är en lagspelare med helhetssyn på företagets verksamhet och har lätt för att samarbeta.

Krav:

- Erfarenhet av att arbeta systematiskt, noggrant och metodiskt

- Erfarenhet av fysiskt arbete utomhus

- Högt ansvarstagande, ordning och reda

- Erfarenhet av självständigt arbete liksom god samarbetsförmåga

- Gymnasiekompetens eller motsvarande

- B-körkort och god körvana i stadstrafik

- God allmänhälsa eftersom det förekommer tunga lyft

- Dator- och systemvana

- Mycket goda kunskaper i svenska språket

Meriterande:

- Erfarenhet av klottersanering

- Erfarenhet av reparationsarbeten

- Utbildning med inriktning mot reparation/ service/ transport/ verkstad

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på BemannIQ erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på vikarie@bemanniq.se alternativt 08-122 00 450.

BemannIQ är ett svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. BemannIQ är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015, Miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004, Arbetsmiljöcertifierade enligt OHSAS 18001:2007 samt certifierade inom Informationssäkerhet ISO/IEC 27001:2015.

Ansök nu

Extrajobb som trafikinformatör i Göteborg

Trafikvärd/Taxivärd
Läs mer Mar 19
Är du serviceinriktad enda ut i fingerspetsarna och på jakt efter ett extrajobb? Vi söker nu för vårt systerbolag BemannIQs räkning trafikinformatörer. Det är ett flexibelt extraarbete med varierande arbetstider under främst vardagar i Göteborg med omnejd.

Om uppdraget

Vår kund i Göteborg är behov av trafikinformatörer till främst centrala och nordöstra Göteborg. Du behöver kunna arbeta minst fyra arbetspass per vecka under vår- och sommar. Vi ser gärna att man kan fortsätta som informatör även under hösten och framåt.

Dina arbetsuppgifter

Din huvudsakliga uppgift kommer vara att informera resenärer om händelser som påverkar kollektivtrafiken, såsom olyckor och evenemang samt alternativa resvägar. Arbetstiderna är varierande och går oftast i linje med när det är högst tryck i både resenärflöde och trafik. Du arbetar oftast i team utomhus och möter nya människor varje dag.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en fullständig gymnasieexamen.

Du har en god kommunikationsförmåga samt är självgående.

Vi ser gärna att du behärskar både svenska och engelska.

Mycket meriterande är kunskaper inom ytterligare språk.

Du behöver kunna arbeta minst fyra arbetspass per vecka under vår- och sommar.

Denna tjänst kräver att man inledningsvis närvarar på en utbildning. Kunden ansvarar för utbildningen och det finns utbildningstillfällen under v.16 och v.18.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på BemannIQ ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en ordentlig introduktionsutbildning. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta i en flexibel tjänst där du styr din arbetstid.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19 mars 2024.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på vikarie@bemanniq.se alternativt 08-122 00 450.

BemannIQ är ett svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. BemannIQ är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015, Miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004, Arbetsmiljöcertifierade enligt OHSAS 18001:2007 samt certifierade inom Informationssäkerhet ISO/IEC 27001:2015.

Ansök nu

Projektkommunikatör 20% till Göteborgs Stad

Kommunikationsstrateg
Läs mer Mar 1
Här får du som projektkommunikatör arbeta som ansvarig för kommunikationsarbetet i projekt Mjörns vattentäkt samt andra eventuella projekt.

Om uppdraget

Vi söker en underkonsult för detta uppdrag som ska starta 2024-05-01 och pågå till och med 2030-04-30. Omfattningen bedöms uppgå till 20% i snitt med variationer över tid.

Projekt Mjörns vattentäkt är ett samarbetsprojekt mellan Lerums kommun och Kretslopp och vatten där man tillsammans utreder möjligheten att nyttja sjön Mjörn som råvattentäkt. Nu pågår arbete i tidigt skede med utredningar och underlag inför planerad ansökan om tillståndsansökan för råvattenuttag (vattendom) och vattenskyddsområde.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du var ansvarig för att ta fram strategier för kommunikation internt och externt i projektet, samt hålla dig insatt och informerad om projektet genom att delta på utvalda projektmöten. Kommunikation kommer ske med politiker, styrgrupper, projektgrupper, intressenter, allmänheten och media.

Tillsammans med projektledaren tar du fram och arbetar med kommunikationsstrategier och kommunikationsplanen för projektet, (utifrån Göteborgs Stads kommunikationspolicy och riktlinjer) för kommunikation samt förvaltningens Kretslopp och vattens övergripande mål.
Vidare kommer du planera, samordna och utföra kommunikationsinsatser i projektet.
En ytterligare del av rollen innebär att planera, ta fram och uppdatera:
Kommunikationsplaner
Kommunikationsmaterial (produktion av text, bild, film till relevanta kanaler)
Grafiska profiler (Göteborgs Stads grafiska profil följs)
Rutiner, verktyg och dokument kopplade till kommunikation i projektet
Vidare kommer du hantera inkomna synpunkter från intressenter och allmänheten
i nära samråd med projektledare planera och genomföra kommunikationsinsatser vid samråd och information till allmänheten.

Dina kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet som kommunikatör

- Arbetet med strategisk kommunikation i minst tre (3) uppdrag där minst ett (1) ska ha haft medialt intresse

- Arbetslivserfarenhet av de arbetsuppgifter som är angivna i Dina arbetsuppgifter

- Kan ange 2 referensuppdrag som uppfyller kraven:

- Båda referensuppdragen ska avse rollen som ansvarig projektkommunikatör med ansvar för kommunikationsstrategi och kommunikationsproduktion internt och externt.
- Ett av referensuppdragen ska avse ett projekt med stort medialt intresse

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 21/3.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 893 47 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu