Göteborg: IT-tekniker 1st line support

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker 1st line support i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-08 // Varaktighet: Heltid

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk/Backoffice och är redo för att testa något nytt? Centric söker just nu supporttekniker inom 1st line till flera uppdrag i Göteborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker inom 1st line så kommer du att arbeta hos en av Centrics kunder i Göteborg. Du kommer att tillhöra ett team av kollegor där ni tillsammans tar hand om företagets IT-relaterade ärenden. Som en del av teamet löser du användares IT-problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom avdelningen när så krävs, följer upp ärendehantering samt dokumenterar lösningar. 

Som supporttekniker inom 1st line är din primära uppgift att hjälpa företagets användare via telefon, remote och mail. Arbetet innebär problemlösning, hantering av konton och behörigheter, mobilsupport, teknisk dokumentation, felsökning av hård- och mjukvara samt utskriftsproblem. 

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk/Backoffice i en företagsmiljö. Du har en allmän kompetens på de mest frekventa OS och arbetsplatutrustningar. Du är även van vid att arbeta i ärendehanteringssystem, har allmän kunskap om ITIL's processer samt har hanterat användarstöd via telefon och e-post tidigare. 

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, har en god samarbetsförmåga samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Du driver arbetet framåt och är lösningsorienterad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag! 
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller ?mans.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support Technican

Läs mer Apr 17
Nytt
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Centric Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Centric Professionals AB .

Senior IT-tekniker till bolag i centrala Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 4
Trivs du i rollen som konsult? Har du några års erfarenhet av rollen som IT-tekniker på en 2nd/3rd linenivå? Trivs du med att arbeta nära tekniken och med bred och djup felsökning och problemlösning? Ta då chansen genom detta uppdrag hos vår kund i centrala Göteborg. De söker förstärkning av en kunnig och hjälpsam IT-tekniker till sin IT-avdelning. 

 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Du kommer att självständigt och i team driva IT-infrastrukturen framåt på IT. Din uppgift är att på en 2nd/3rd line-nivå ta dig an, utveckla, felsöka, problemlösa i och genom system, produkter och områden så som: 


- Windows Server
- Azure
- Citrix
-
- Ubiquiti
- PowerShell
- Active Directory
- Intune
- LAN-WAN
- VMware/Hyper-V
- Cybersäkerhet

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som:


- Har cirka 5 års erfarenhet av att arbeta brett och djupt på en 2nd/3rd linenivå
- Har arbetat brett, djupt och hands on med produkter och teknologier så som ovan, med framförallt med databaser, molntjänster, server, klient men även nätverk
- Trivs med att arbeta tekniknära 
- Är hjälpsam, strukturerad och en problemlösare av rang


 

Genom din erfarenhet kan du enkelt ta dig an olika typer av frågeställningar i en IT-miljö. Du kommer att få chansen att bredda och fördjupa din erfarenhet hos vår kund. Dessutom kommer du att vara en del av ett erfaret, dedikerat och hjälpsamt gäng som trivs ihop.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Linda Åkesson
+46 734 159 351
Linda.Akesson@centric.eu

Ansök nu

Second line IT-suppporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 2
Vi på Centric söker nu en erfaren IT-supporttekniker som tidigare arbetat en längre tid som first line support och vill ta nästa steg i karriären inom IT, eller du som har arbetat som second line supporttekniker. Har du ett genuint intresse för problemlösningar inom IT samt tidigare erfarenhet i området är det med stor sannolikhet dig vi söker till detta uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Second line IT-support är mer specialiserad support som tar itu med mer komplexa tekniska ärenden. Då arbetar man oftast i nära samarbete med first line-supporten och ger mer avancerad support genom att undersöka och lösa problem som kräver djupare teknisk kunskap och kompetens. Arbetet består till stor del av att analysera, felsöka och lösa problem. Du kommer bl.a. att arbeta med klientsupport och serverrelaterade ärenden samt med distribution av applikationer.

Din profil och kvalifikationen
Du har tidigare arbetat med second line support i 6-12 månader och har goda kunskaper gällande support och felsökning. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är stabil och trygg och har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor. Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Krav för rollen:
- Du uttrycker dig obehindrat i både svenska och engelska.
- AD
- Microsoft server
- SCCM
- Office365
- Exchange
- WAN/LAN och brandväggsteknologi
- VMware eller Hyper-V
Meriterande:
- Citrix
- ITIL
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alicia Mattsson på tfn: 0734-159393 eller alicia.mattsson@centric.eu.

Ansök nu

Exchange-specialist till Göteborgs Stad

Finanskonsult
Läs mer Mar 28
Vi söker en erfaren och engagerad teknisk konsult med expertis inom Microsoft Office-applikationer för att ansluta till team på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.

 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

- Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö.
- Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov.
- Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Exchange-miljön.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.

 

Erfarenheter och krav:


- Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare.
- Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster.
- Senior nivå inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster.
- Senior nivå inom Exchange Online med förmåga att hantera och konfigurera Exchange-miljön på en avancerad nivå.
- Erfarenhet av migreringsverktyget BitTitan för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar.
- Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!
 
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Sharepoint-specialist till Göteborgs Stad

Finanskonsult
Läs mer Mar 28
Vi söker en driven och erfaren teknisk konsult med kompetens inom digital infrastruktur och Microsoft Office-applikationer för att ansluta till teamet på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.

 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter


- Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö.
- Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov.
- Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Sharepoint-miljön.

Din profil och kvalifikationen

Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.

 

Erfarenheter och krav:


- Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare.
- Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster.
- Ska vara senior inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster.
- Ska vara senior inom SharePoint Online med förmåga att hantera och konfigurera SharePoints funktionalitet på en avancerad nivå.
- Erfarenhet av migreringsverktyget Sharegate för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar.
- Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!
 
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Senior Teams-konsult till Göteborgs Stad

Finanskonsult
Läs mer Mar 28
Vi söker en erfaren och engagerad teknisk konsult med expertis inom Microsoft Office-applikationer för att förstärka teamet på Intraservice hos Göteborgs Stad. Som teknisk konsult kommer du spela en avgörande roll i att stötta och driva införandet av nya arbetssätt i vår Office365-miljö, med särskilt fokus på MS Teams. Du kommer vara en nyckelperson i förändringsprojekt och fungera som sakkunnig för Office-applikationerna på olika plattformar.

 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter


- Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet.
- Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov.
- Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Teams-miljön.

Din profil och kvalifikationen

Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.

 

Erfarenheter och krav:


- Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare.
- Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster.
- Senior nivå inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster.
- Senior nivå inom Teams med förmåga att hantera och konfigurera Teams-funktionalitet på en avancerad nivå.
- Erfarenhet av migreringsverktyget Sharegate för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar.
- Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!
 
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Systemutvecklare ServiceNow

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 15
Vi söker konsulter som kan ta rollen som Systemutvecklare ServiceNow till enheten IT Serviceapplikationer hos Göteborgs Stad Intraservice. Denna roll innebär att arbeta tillsammans med personal från ett förvaltnings- och utvecklingsteam. Ditt uppdrag är att säkerställa produktionsmiljöerna genom att utveckla, dokumentera och förvalta tjänsteleveranserna inom området ServiceNow.

 

Rollen innebär en omfattning på cirka 100% av en heltid.

 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. 

Arbetsuppgifter
Som ServiceNow-utvecklare förväntas dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera utveckling och implementation av funktioner på ServiceNow-plattformen, skapande av automatiserade testfunktioner samt utförande av tester. Du förväntas också delta i årliga uppgraderingar av ServiceNow och dokumentera de utvecklade funktionerna, samtidigt som du uppskattar tiden för nyutveckling och deltar i veckovisa releaser. Det är avgörande att du följer etablerade rutiner och riktlinjer samt håller dig uppdaterad om nyheter och vägkartor från leverantören, samtidigt som du samarbetar med kunder och andra teammedlemmar.


När det kommer till leveranser förväntas du inte bara leverera utveckling och implementation av funktioner i ServiceNow, utan även dokumentera dessa leveranser och bistå vid överlämning till teknisk systemförvaltning. Vidare förväntas du vara en del av tekniska systemförvaltningsteamet och följa gällande regler, rutiner och riktlinjer för utveckling och förvaltning.

 

Kunden strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats och välkomnar sökande från alla bakgrunder och identiteter.

Din profil och kvalifikationen

- Erfarenhet från tidigare uppdrag inom IT i verksamhet om minst 10 000 användare
- Erfarenhet av uppdrag som innefattar utveckling, anpassning och implementation i ServiceNow
- Erfarenhet av JavaScript 
- Erfarenhet av utveckling och förvaltning av integrationer mellan ServiceNow och andra system.
- Erfarenhet av att ha arbetat med minst ett uppdrag inom svensk offentlig sektor eller svensk statlig myndighet de senaste 10 åren eller motsvarande
- Erfarenhet av minst 1 uppdrag gällande implementation av Discovery
 
Certifieringskrav

- Inneha ITIL Foundation certifiering, minst version 3
- Inneha minst en certifiering för ServiceNow sviter, exempelvis ITSM/CSM/HR Professional
- Inneha ServiceNow certifiering för application developer
- Inneha minst en certifiering för ServiceNow Implementation specialist
- Inneha ServiceNow certifiering för System administrator
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

 

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu