Göteborg: Enterprise Sales Executive - Jobtip

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enterprise Sales Executive - Jobtip i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-14 // Varaktighet: Heltid

Are you the power source sales rockstar who will enrich our heart-driven team and exciting journey? We are growing, and we need you onboard!
Do you have what it takes? Together we can reach anywhere! By joining us you’ll become responsible for an exciting business area in the upscaling phase.
We are building Jobtip together and our new SaaS solution is a major investment. You will have the whole company behind you and work closely with your team, driving the processes all the way.
Some of your responsibilities:
Play a key role in strategic work and development of our SaaS-platform.
Work with customer acquisition and sales towards existing customers within our SaaS platform.
Book meetings, drive processes and establish good relationships with customers.
Be an important part of a skilled, enthusiastic and entrepreneurial team.

In addition, you will of course have a lot of fun with your wonderful colleagues!


Your profile
You are driven by development, innovation and finding new ways to offer the customer the best solution. In addition, we hope that you are a really nice person, because with us, cohesion is important.
To succeed in the role, you are probably an experienced and committed salesperson. We consider it a real merit if you have experience of tech-sales, preferably SaaS. If you also have experience in the HR industry, recruitment or advertising, that is another plus!
We believe you:
Enjoy longer sales processes in enterprise sales and taking full ownership, which comes naturally to you.
Thrive in an innovative and changing environment.
Are energetic, ambitious, result driven and goal oriented.
Feel comfortable in your sales role and the responsibilities that come with it.
Enjoy a work environment where you have the possibility to affect your processes, role and reward.
Are fluent in Swedish and English.

Does it sound like you? We are looking forward to having a chat!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemsäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemsäljare.

Säljare till Nexer Enterprise Applications

Läs mer Mar 14
Nexer Enterprise Applications växer och nu söker vi en erfaren säljare till vårt affärsområde Worklife som är specialiserade på Microsoft 365 och den digitala arbetsplatsen. Är du resultatorienterad och är intresserad av IT? Då kan det vara dig vi söker!

Worklife är specialiserade på den digitala arbetsplatsen, intranät, dokumenthantering och allt annat inom samarbete och kommunikation. Allt baserat på M365 inkl. SharePoint, Teams, Copilot for Microsoft 365 och Viva. Vi har ett starkt fokus på användarvänlighet och hållbara lösningar samt att ständigt förbättras i takt med att tekniken utvecklas. Vårt kunderbjudande omfattar bl.a. strategisk rådgivning, konsulttjänster, utveckling, samt egna produkter och lösningar baserade på Microsoft 365. Core Connect är vår moderna och enkla intranätlösning som bygger på SharePoint Online och integrerar med Teams, Viva och Microsoft 365. Vi har också en produkt som heter Guide som är ett ledningssystem. Vårt paketerade erbjudande inom support och förvaltning kallar vi Care.

På Worklife är vi ett team på 40 personer, och vi samarbetar både med våra kollegor i Dynamics delen av Enterprise Applications samt med andra enheter på Nexer kring bla Data & AI samt Cyber Security. Tjänsten är placerad i Lund, Malmö, Stockholm eller Göteborg men du kommer att arbeta med kunder över hela landet. Du kommer att få en intern utbildning och en buddy för att säkerställa din framgång på Nexer.

Hur ser rollen ut?

Som säljare på Worklife kommer du bearbeta nya kunder och sälja våra produkter och erbjudanden kring den digitala arbetsplatsen men även vår Care tjänst och dokumenthanteringsprojekt liksom utvecklingsprojekt. Fokus kommer ligga på att hitta nya kunder inom både privat och offentlig sektor, till vår redan idag stora kundbas. Vi strävar alltid efter att ha långa partnerskap med våra kunder!

Hur är det att arbeta på Nexer Enterprise Applications?? ?
På Nexer Enterprise Applications har vi en familjär kultur med en bra sammanhållning i teamen. Arbetsmiljön genomsyras av en kamratlig stämning, högt i tak och ett nära ledarskap. Vi är ett välbekant namn när det gäller Microsoft Dynamics och Microsoft 365 inom Sverige och över hela världen. Du får möjlighet att arbeta inom Sverige och även globalt eftersom det är där våra kunder finns.??

Vi har en stark vilja att driva affärer och firar våra framgångar genom regelbundna events, resor och konferenser. Här kan du läsa mer om oss: https://nexergroup.com/careerhub/come-on-in-nexer-ea/??

Vem är du?

Vi tror att du är en person som är nyfiken och som gillar allt från att hitta nya kunder på olika sätt, kontakta dem, driva och stänga affärer. Du har arbetat under en längre tid med försäljning inom Microsoft plattformar med goda resultat. Troligen så drivs du av att nå resultat och att ha stor påverkan på ditt arbete. Att samarbeta med andra och hitta synergier för att uppnå större affärsvärde ser du som en självklarhet. Vidare tror vi att du har ett stort intresse för IT och viljan att hänga med på den snabba tekniska utvecklingen.

För att lyckas i rollen som säljare på Nexer så ser vi att du har:

- Arbetat med försäljning av lösningar baserade på Microsoft 365 i flera år

- God erfarenhet av att driva försäljning från första kontakt till kontraktsförhandlingar och upphandlingar

- God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift?

- Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande

Framför allt så tror vi att du gillar att arbeta i ett härligt team tillsammans med kompetenta kollegor. Vi ser fram emot att få arbeta med dig!

Vilka är Nexer Group???

Som anställd på Nexer får du en djärv och entreprenöriell arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och ligga i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtblickande förhållningssätt. Hos oss får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Som familjeföretag äger vi vår strategi och investerar i långsiktiga mål, och vi uppmuntrar medarbetarnas engagemang och idéer.?

Ansökan???

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till Ulrika Nord på Ulrika.nord@nexergroup.com. Vi hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka!

Ansök nu

Systemsäljare, Purmo Group Sweden AB

Läs mer Apr 5
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Är du vår nya Systemsäljare för de marknadsledande varumärkena, Purmo Thermopanel och MMA? Vi söker nu en engagerad, självständig och affärsinriktad Systemsäljare som kan vidareutveckla affärsområdet.

Arbetsuppgifter
Du rapporterar till försäljningschefen Sverige och utgår från ditt hemmakontor och vårt kontor i Mölndal. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar bearbetning av nya och befintliga kunder samt leverantörer, föreslår tekniskt och kommersiellt attraktiva lösningar genom offerthantering samt genomför marknadsaktiviteter. Du kommer att representera samtliga våra varumärken med dess produktportföljer. Arbetet är perfekt till
dig som är van att vara rörlig under dagarna och som gillar långsiktiga relationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Gymnasie-, högskole-, eller civilingenjör med lämplig inriktning.
- Minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk försäljning alternativt arbetat som teknisk support/konsult inom VVS branschen.
- Mycket god teknisk förståelse där det är meriterande med erfarenhet av arbete inom styr och reglerteknik alternativ ventilationsbranschen som säljare.
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365
- B-körkort

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för VVS-branschen, är affärsdriven och resultatorienterad. Du förstår och kan analysera siffror, ser förtroendeskapande och långsiktiga relationer med kunder som en självklarhet. Med vetskapen att tillhöra ett stort men familjärt företag är du trygg i att arbeta självständigt med stor frihet under ansvar.

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på www.purmo.com/se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Systemsäljare, Purmo Group Sweden AB

Läs mer Mar 13
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Är du vår nya Systemsäljare för de marknadsledande varumärkena, Purmo Thermopanel och MMA? Vi söker nu en engagerad, självständig och affärsinriktad Systemsäljare som kan vidareutveckla affärsområdet.

Arbetsuppgifter
Du rapporterar till försäljningschefen Sverige och utgår från ditt hemmakontor. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar bearbetning av nya och befintliga kunder samt leverantörer, föreslår tekniskt och kommersiellt attraktiva lösningar genom offerthantering samt genomför marknadsaktiviteter. Du kommer att representera samtliga våra varumärken med dess produktportföljer. Arbetet är perfekt till
dig som är van att vara rörlig under dagarna och som gillar långsiktiga relationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Gymnasie-, högskole-, eller civilingenjör med lämplig inriktning.
- Minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk försäljning alternativt arbetat som teknisk support/konsult inom VVS branschen.
- Mycket god teknisk förståelse där det är meriterande med erfarenhet av arbete inom styr och reglerteknik alternativ ventilationsbranschen som säljare.
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365
- B-körkort

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för VVS-branschen, är affärsdriven och resultatorienterad. Du förstår och kan analysera siffror, ser förtroendeskapande och långsiktiga relationer med kunder som en självklarhet. Med vetskapen att tillhöra ett stort men familjärt företag är du trygg i att arbeta självständigt med stor frihet under ansvar.

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på www.purmo.com/se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Säljare Region Väst till innovativ startup inom restaurangbranschen sökes!

Läs mer Mar 3
Är du en driven och målinriktad person med passion för försäljning och restaurangbranschen? Vill du vara med och revolutionera restaurangbranschen med hjälp av nya smarta lösningar? Då kan detta vara jobbet för dig!


Vi på Ordine är en innovativ startup som erbjuder kompletta systemlösningar, såsom kassasystem och beställningssystem, för främst mindre och medelstora restauranger. Vi jobbar nära våra kunder för att skapa anpassade och ultimata lösningar.
Efter ett år i branschen har vi redan skapat många nära relationer med våra kunder och vi växer snabbt. Nu vill vi utöka vårt team med flera säljare runtom i landet som vill vara med på vår spännande resa! Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära våra restaurangkunder för att skapa anpassade och ultimata lösningar. Vi söker dig som brinner för försäljning, problemlösning och har en passion för restaurangbranschen.


I rollen som Säljare Region Väst kommer du att verka inom Västra Götalands Län. Du kommer att åka runt till olika restauranger inom ditt område och boka in möten, genomföra försäljningsmöten, förhandla, ta fram offerter, skriva avtal, samt installera och starta upp kunder. Det är självklart också av ytterst vikt att bibehålla goda kundrelationer med de kunder som vi redan har.


För att lyckas som säljare på Ordine tror vi att du:
Är förtroendeingivande och pålitlig med en god förmåga att skapa långsiktiga relationer.
Är övertygad om att den bästa försäljningen är att erbjuda precis det som varje kund behöver, snarare än att bara sälja så mycket som möjligt.
Är självgående, resultatorienterad och lösningsorienterad.
Har god förmåga att kommunicera och förhandla på olika nivåer.
Har erfarenhet av att utveckla och implementera försäljningsstrategier.



Kvalifikationer och Krav:
B-körkort är ett krav då arbetet innebär en hel del resor.
Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Det är starkt meriterande om du kan prata arabiska, thailändska, vietnamesiska och/eller kinesiska.
Det är starkt meriterande om du har jobbat inom eller har erfarenhet inom restaurangbranschen.
Det är meriterande men inget krav att du har tidigare sälj erfarenhet.
Det är meritarande med erfarenhet av att arbeta med CRM-system och andra försäljningsverktyg.



Fördelar
Som säljare hos oss kommer du att ha stort eget ansvar men också mycket frihet. Vi jobbar huvudsakligen från distans hemifrån vilket ger dig möjlighet att själv lägga upp ditt arbete och din dag på ett flexibelt sätt.
Vi erbjuder en huvudsakligen provisionsbaserad lön med generösa provisioner. För rätt kandidat är lönen och upplägget förhandlingsbart. Du får möjlighet att vara med på en spännande resa med en snabbt växande startup och vara en del av en innovativ och kreativ miljö.
Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara med på vår resa att revolutionera restaurangbranschen, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt

Ansök nu

Systemsäljare, Purmo Group Sweden AB

Läs mer Feb 28
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Är du vår nya Systemsäljare för de marknadsledande varumärkena, Purmo Thermopanel och MMA? Vi söker nu en engagerad, självständig och affärsinriktad Systemsäljare som kan vidareutveckla affärsområdet.

Arbetsuppgifter
Du rapporterar till försäljningschefen Sverige och utgår från ditt hemmakontor. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar bearbetning av nya och befintliga kunder samt leverantörer, föreslår tekniskt och kommersiellt attraktiva lösningar genom offerthantering samt genomför marknadsaktiviteter. Du kommer att representera samtliga våra varumärken med dess produktportföljer. Arbetet är perfekt till
dig som är van att vara rörlig under dagarna och som gillar långsiktiga relationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Gymnasie-, högskole-, eller civilingenjör med lämplig inriktning.
- Minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk försäljning alternativt arbetat som teknisk support/konsult inom VVS branschen.
- Mycket god teknisk förståelse där det är meriterande med erfarenhet av arbete inom styr och reglerteknik alternativ ventilationsbranschen som säljare.
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365
- B-körkort

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för VVS-branschen, är affärsdriven och resultatorienterad. Du förstår och kan analysera siffror, ser förtroendeskapande och långsiktiga relationer med kunder som en självklarhet. Med vetskapen att tillhöra ett stort men familjärt företag är du trygg i att arbeta självständigt med stor frihet under ansvar.

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på www.purmo.com/se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Double AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Double AB .

Lead Software Architecht

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 27
Want to make a real difference in an environment with a lot of creative freedom? ???? Join us as Lead Software Architect and take the technical drivers seat.
We're a Fintech startup based in Gothenburg, offering simulation and automated advice solutions within Personal finance and Green housing.
Our services are based on research, statistics and financial regulations, and combined with the user’s personal data, our services offer the user simulations and advice in interactive and self-service solutions.


About the job
Our Green Housing solution helps thousands of people to make a green transition to their homes. We are on a global mission - you will be an important part of the journey.
As Lead Software Architect you will be responsible for the technical delivery of the backend team, with a main focus on our Green housing product. The role offers a great opportunity to have a big impact on everything from system architecture to creative processes.
What you will be up to:
Have technical responsibility and ownership, paving the way forward with the backend team.
Have a crucial voice in technical choices and system architecture.
Lead the team towards building the ecosystem and core of our product in a structured and systematic way.
Prepare our product for scaling while securing a high level of security and ensuring that certain standards are being met.



Your profile
As Lead Software Architect you will be working in a fast paced startup, in the driver's seat of backend development, having the opportunity to influence our choices ahead.
Therefore we believe you have a senior development background and are an inspiring technical leader who communicates well with, and motivates others.
We further believe you:
Have a university degree in Software Engineering or alike.
Have at least 5 years of experience in software development.
Love to learn new technologies.
Have experience in .Net or Node.js - or/and that you have other suggestions which you believe would be beneficial for Econans.
Have experiences in SaaS development.
Can reason about complex software architectures, and understand the trade-offs, and the dynamics between its components.
Are fluent in English or Swedish, verbal and written.
If you have previous experience in startups or/and scaling products, it's a big plus.



Could this be you? We're looking forward to our chat!

Ansök nu

Client Solutions Architect

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Nov 28
Are you tech-savvy and solution oriented with a passion for customer experience? Join a small, growing company at an exciting early stage, with massive potential to influence our development – We want you on our Customer Success team!
As Client Solutions Architect in our Customer Success team, you take a central role in the customer journey, from signed contract to their first implementation, onboarding and further.
When consulting for clients, you’ll build a solid understanding of their operations, needs and how we can help in optimizing business planning.
Your responsibilities:
Work in close collaboration with customers, from technical implementation, to delivery and ongoing management.
Run workshops with customers to further understand their pain points and needs.
Guide clients to find the right solutions.
Contribute to further development of our product and enhance the customer experience.
Lead projects and secure world-class delivery.
Enrich Konstrukt with your innovative ideas and customer-oriented solutions.

The Customer Success team is based in Stockholm, but a large part of Konstrukt is seated in Gothenburg. Therefore, this role can be located in either.


Your profile
You’re prestigeless, thoughtful and easygoing. Genuinely helping customers, giving them the best possible experience, feels rewarding to you. At the same time you're tech-savvy and skillful in BI or similar.
You feel relationships with customers and partners are at their best when they’re long, sustainable and fruitful. You’re eager to join a small, growing company at an early stage, because you know you can contribute to further development and success.
We believe that you:
Have 3+ years of experience in BI or similar.
Have experience from consulting in close customer relations.
Have an innovative and solution oriented mindset.
Want to help others and are truly passionate about the customer experience.
Possibly have experience from a startup, or feel comfortable in fast-paced environments.
Are fluent in Swedish & English, spoken & written.



Does it sound like you? We're looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Tech Lead / Senior Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 28
Join our exciting success journey with a key leading role in the development team!
As Tech Lead, you will have a key role in the work to further develop Konstrukt's technical platform - working strategically and leading, as well as hands-on coding.
You will ensure the quality of existing code and new development, where you play an important part in making decisions about how to design future solutions.
Together with the team, you ensure that the service is developed in a scalable and future-proof way.
By joining us, you're joining a constantly changing environment, which means that your job will include great variation.


Some of your responsibilities:
Lead, support and guide the developer team in finding focus, prioritizing and work efficiently towards common goals.
Set and clarify requirements, and translate from high-level description to a technical specification.
Performance analysis, refactorization and optimization of our existing backend.
Support tickets - detailed investigations.
Manage infrastructure: Windows servers, VPN/Firewalls etc.



Your profile
You're a natural leader who enjoys coding as much as coaching, supporting the team around you. When it comes to prioritizing and challenging decisions and paths forward, you're an expert.


We also believe you have:
Experience leading a small team of developers doing agile software product development.
Experience being responsible for technical product development: technical specifications, code & database design, reviewing code and overseeing quality, making technical choices, assessing security, etc.
Expert-level back-end development skills in C# and Server, and at least basic skills in front-end Javascript development, ideally using React
Experience with data-heavy systems development preferred, ideally experience with business intelligence systems and data modeling



Does it sound like you? We're looking forward to meeting you!

Ansök nu

Redovisningskonsult till Ekonomiproffs, Göteborg

Redovisningskonsult
Läs mer Okt 5
Vi söker en redovisningskonsult som vill jobba i ett härligt team och prestigelös miljö, där du alltid blir hörd och har möjlighet att påverka ????
Välkommen till ett gäng erfarna ekonomer och möjligheten för en ständig utveckling av dina kompetenser. Vi arbetar i en miljö där vi har ett nära samarbete med kollegor, en härlig stämning och mycket skratt.
Det personliga mötet är viktigt för oss, såväl med våra kunder som med varandra. Vi strävar efter att bygga personliga kontakter som gör vårt jobb ännu roligare.
Vi har lång erfarenhet inom ekonomi; från löpande bokföring till affärsutveckling. När vi startade byrån var det för att vi tyckte det behövdes en ny typ av redovisningsbyrå – vi ska vara enkla att ha att göra med, och vårt mål är att våra kunder ska öka sin lönsamhet.


Om rollen:
Som redovisningskonsult hos oss får du en roll som erbjuder en helhet – operativt arbete och personliga kundmöten. Arbetsuppgifterna varierar från uppdrag till uppdrag, där vi matchar din kompetens mot kundens behov.
Vi samarbetar och stöttar varandra och det du inte kan idag, ska du ges möjlighet att lära dig. I takt med att din kompetens växer, så gör även ditt ansvar.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Fakturahantering
Löpande bokföring
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Årsredovisningar och inkomstdeklaration
Olika förändrings- och förbättringsarbeten
Kundkontakt
Eget kundansvar



Din profil:
Vi vill hitta någon som vi tycker om att jobba med och som tycker om att jobba med oss. Det viktigaste är inte att du bockar av alla kunskaper och meriter - utan att du är rätt person för jobbet och nyfiken på att lära dig mer.
Du trivs i en snäll och sammanhållen miljö där vi samarbetar och hjälper varandra, men backar inte för en spännande utmaning.
Precis som vi, är du prestigelös och jordnära. Vi tror att du är öppensinnad, trevlig och tycker livet är kul – för det gör vi!
Vi tror att du:
Är utbildad ekonom med ett par års erfarenhet.
Har en naturlig vilja att strukturera och organisera ditt arbete.
Levererar kvalitativa resultat enligt tidsplan.
Har bra förståelse för detaljer och helhetsperspektiv.
Är skicklig på att snabbt sätta dig in i olika uppgifter.
Trivs med att arbeta självständigt och stimuleras av att möta nya miljöer.
Kan kommunicera flytande på svenska, både muntligt och skriftligt.



Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Client Solutions Architecht - Konstrukt

Kundmäklare
Läs mer Jun 30
Are you tech-savvy and solution oriented with a passion for customer experience? Join a small, growing company at an exciting early stage, with massive potential to influence our development – We want you on our Customer Success team!


We're on a noble mission to rid the business world of terrible planning solutions, very often in the form of spreadsheets. We want to get business users happy about planning and actually looking forward to the next financial forecast or project budget meeting.


Team Konstrukt is an engaged company with our hearts in the right place. We have many years of experience in consultation within business intelligence, system development, planning processes and business analysis.


About the job
As Client Solutions Architect in our Customer Success team, you take a central role in the customer journey, from signed contract to their first implementation, onboarding and further.


When consulting for clients, you’ll build a solid understanding of their operations, needs and how we can help in optimizing business planning.


Your responsibilities:
Work in close collaboration with customers, from technical implementation, to delivery and ongoing management.
Run workshops with customers to further understand their pain points and needs.
Guide clients to find the right solutions.
Contribute to further development of our product and enhance the customer experience.
Lead projects and secure world-class delivery.
Enrich Konstrukt with your innovative ideas and customer-oriented solutions.



The Customer Success team is based in Stockholm, but a large part of Konstrukt is seated in Gothenburg. Therefore, this role can be located in either.
Your profile
You’re prestigeless, thoughtful and easygoing. Genuinely helping customers, giving them the best possible experience, feels rewarding to you. At the same time you're tech-savvy and skillful in BI or similar.


You feel relationships with customers and partners are at their best when they’re long, sustainable and fruitful. You’re eager to join a small, growing company at an early stage, because you know you can contribute to further development and success.


We believe that you:
Have 3+ years of experience in BI or similar.
Have experience from consulting in close customer relations.
Have an innovative and solution oriented mindset.
Want to help others and are truly passionate about the customer experience.
Possibly have experience from a startup, or feel comfortable in fast-paced environments.
Are fluent in Swedish & English, spoken & written.



Does it sound like you? We're looking forward to hearing from you!

Ansök nu