Göteborg: Sensory Assistant för produktveckling - Swedish Match Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sensory Assistant för produktveckling - Swedish Match Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-15 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du stödja Swedish Match utvecklingsarbete och produktion i arbetet med sensoriska analyser och utvärderingar? Har du högskoleutbildning inom livsmedelsvetenskap, kemi eller motsvarande förvärvad kunskap eller kanske rent av praktisk erfarenhet av sensoriskt analysarbete eller utbildning inom området? Då behöver vi dig i vårt team Sensory Analysis! Sensory Analysis är en del av vårt Innovation Center, Product & Technology, Development/Sensory Analysis. Avdelningen arbetar med att medverka i olika produktutvecklingsprojekt med syfte att kunna erbjuda det bästa inom rökfria produkter, samt att upprätta och kvalitetssäkra nya tobaks-, produkt- och produktionskoncept. Sensory Analysis stödjer hela organisationen med de mest fördelaktiga och effektiva metoderna inom analytisk sensorik genom att planera, genomföra och leda sensoriska bedömningar. Vi utvärderar och dokumenterar resultat och sammanfattar sensoriska analyser och bedömningar. Arbetet kräver ett mycket gott ordningssinne och medför ständig utveckling. Hos oss får du bl.a. möjligheter att ta till dig nya sensoriska metoder och att bli insatt i laborativa analyser som kan vara komplement till sensoriska bedömningar. Du får också möjlighet till medlemskap i Sverige Sensoriska Nätverk (SSN) och får tillgång till deras nätverksträffar några gånger per år.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under 1 år med tillträde så snart som möjligt efter sommaren. 

Ansvarsområden
Exempel på några av de mest förekommande arbetsuppgifterna: 
Daglig förberedelse av panel
Kalla in bedömare till paneler
Ta hand om och administrera prover för uppdrag 
Planera, initiera och leda sensoriska bedömningar
Utvärdera och dokumentera resultat samt sammanställa sensoriska tester


Kvalifikationer
Vi söker dig som har Högskoleutbildning inom kemi eller livsmedelsvetenskap, alternativt motsvarande förvärvad kunskap genom arbete. Du har kanske arbetat på labb och har grundläggande kemiutbildning eller arbetar med livsmedel och intresse för lukt och smak kombinerat med labb vana. 
För tjänsten krävs ett mycket gott ordningssinne samt att du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Kunskaper i Office-paketet, med tyngdpunkt på Excel är också nödvändigt. Har du dessutom erfarenhet av IT system för sensorisk analys, gärna EyeQuestion som vi arbetar i, ser vi det som en stor fördel. 
Som person är du initiativtagande och självgående och har förstås ett gediget intresse för smak och lukt.  Eftersom du kommer att ha många kontakter både externt och internt är det nödvändigt att du också tycker om att samarbeta med andra och är bra på att kommunicera. Vi förutsätter dessutom att du har ett fullgott lukt-, smak- och färgsinne.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb i ett stabilt företag med kända varumärken och ett stort förmånspaket för våra anställda. Inom Swedish Match kan det finnas goda möjligheter till fortsatt anställning inom eller utanför avdelningen.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Swedish Match med Randstad Life Science & Engineering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Senior Rekryteringskonsult Susanne Lindman 072-988 94 29. Registrera ditt CV med ett personligt brev på, randstad.se så snart som möjligt. Observera att vi tillämpar löpande urval och att tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Swedish Match har en vision om en värld utan cigaretter och vi slutade med cigarettillverkning för över 20 år sedan. Att erbjuda tobakskonsumenter alternativa produkter till cigaretter är kärnan i vår verksamhet. På Swedish Match är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Hos oss värnar vi om möjligheten att arbeta med frihet under ansvar. Vi lägger stor vikt vid att våra anställda skall ha en bra balans mellan arbete och fritid och att vi skall trivas tillsammans. Vårt Innovation Center ligger centralt i moderna lokaler vid Gullbergsvass med utsikt över älven. Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och Moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och USA. Några välkända varumärken är General (snus), Longhorn (moist snuff) och ZYN (nikotinportionsprodukter utan tobak). Koncernen har 6 200 anställda och nettoomsättningen 2019 var 14 700 MSEK med ett resultat på 3 900 MSEK. Swedish Match har huvudkontor i Stockholm och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Swedish Match Europe Division ansvarar för utveckling och tillverkning av rökfria produkter och har affärsmässigt ansvar för produktportföljen i Sverige och Norge samt övriga europeiska marknader.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kemist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kemist.

Postdoktor i neurokemi

Läs mer Apr 10
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi. Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker nu en postdoktor, med placering vid Sektionen för psykiatri och neurokemi.

En av forskargrupperna inom sektionen är Neurokemi, här bedrivs neurokemisk forskning med inriktning på neurodegenerativa sjukdomar. Forskargruppen söker nu en positiv och driven postdoktor med stor erfarenhet av translationell forskning och laborativt arbete avseende biomarkörer för neurodegenerativa sjukdomar med särskilt fokus på mikroglia.

Ämne
Neurokemi

Ämnesbeskrivning
Patologiska kännetecken vid Alzheimers sjukdom inkluderar aggregering av specifika peptider och proteiner i hjärnan. Idag finns tre biomarkörer, som mäts i ryggvätska och blod, som används för att diagnostisera Alzheimers sjukdom men dessa återspeglar inte den viktiga roll som mikroglia spelar i sjukdomsprocessen. Således behöver vi nya markörer som återspeglar mikrogliamekanismer för att kunna ställa en tidig och korrekt diagnos.  

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar att vara delaktig samt leda flera olika projekt och tillsammans med andra forskare etablera och validera nya metoder, att applicera dessa metoder på kliniskt neurokemiska studier och i slutändan skriva vetenskapliga artiklar. Analysmetoder inkluderar antikroppsbaserade metoder som t.ex. masspektrometri, ELISA, Simoa, men kan även innefatta ytterligare tekniker.

Behörighet
Behörighet för anställning som lärare regleras i Högskoleförordningen 4 Kap och Göteborgs universitets anställningsordning. 

Behörig att anställas som postdoktor är den som har avlagt doktorsexamen, konstnärlig doktorsexamen eller som har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Detta behörighetskrav ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas.

I första hand bör den komma i fråga som har avlagt examen högst tre år före ansökningstidens utgång. Även den som avlagt examen tidigare bör komma i fråga i första hand, om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, tjänstgöring inom totalförsvaret, eller andra liknande omständigheter samt klinisk tjänstgöring eller för ämnesområdet relevant tjänstgöring/uppdrag.

Behörig att anställas som postdoktor är den som innehar doktorsexamen i för anställningen relevant ämnesområde. Sökanden bör ha dokumenterad kunskap vad gäller forskning på biomarkörer för neurodegenerativa sjukdomar.

Bedömningsgrund
Vid bedömning av de sökandes meriter kommer mycket stor vikt att fästas vid forskningserfarenhet med fokus på metodutveckling och implementering av nya biomarkörer. Detta ska vara dokumenterat via publikationer i internationella vetenskapliga tidskrifter med referee system.

God förmåga att självständigt bearbeta data och skriva vetenskapliga publikationer är en förutsättning liksom att i övrigt vara flexibel och ha förmåga att arbeta både i grupp samt självständigt. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Anställning
Anställningen är en tidsbegränsad anställning i 2 år, 100% av heltid, med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse.  

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta ansvarig chef professor/sektionschef Henrik Zetterberg, tfn: +46 768 672 647, e-post: henrik.zetterberg@clinchem.gu.se

Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonerna.

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: ?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Intyg om doktorsexamen bifogas med ansökan.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-02

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Teknisk chef till Institutionen för kemi och molekylärbiologi

Läs mer Mar 27
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. 

Institutionen för kemi och molekylärbiologi vid Göteborgs universitet bedriver högkvalitativ forskning och utbildning inom kemiska vetenskaper och molekylära livsvetenskaper. Vår grundutbildning är inriktad mot kemi, molekylärbiologi och farmaci. Därtill erbjuder vi forskarutbildning, samt forskningsanknutna kurser och program på avancerad nivå. Där tar vi oss an viktiga samhällsfrågor såsom antibiotikaresistens, cancer, miljöproblem och klimatförändringar.

Institutionen är en typisk akademisk miljö, med en organisationskultur i det komplexa gränslandet mellan akademisk frihet och den statliga värdegrunden. Institutionen har totalt cirka 200 medarbetare, varav majoriteten utgörs av forskande och undervisande personal. Cirka 30 medarbetare arbetar inom verksamhetsstödet, varav 7 medarbetare ingår i den tekniska sektionen. Institutionens tekniker har en central funktion att stödja framför allt den laborativa verksamheten avseende både utbildning och forskning.

Institutionen har nyligen flyttat till helt nya toppmoderna lokaler i huset Natrium på Medicinareberget. Ett nytt hus innebär även förändringsprocesser och nya utmaningar. Teknikergruppens utformning och funktion är under utveckling. Flera tekniker har bland annat fått nya uppdrag gällande husgemensam samverkan. Vi söker här en teknisk chef med huvuduppgift att säkerställa ett effektivt och professionellt tekniskt verksamhetsstöd vid institutionen, samt vara del i denna förnyelseprocess.

Arbetsuppgifter 
Som teknisk chef har du det övergripande ansvaret för organisation och arbetsformer för den tekniska delen av institutionens verksamhetsstöd och ingår i ledningsgruppen. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för den tekniska sektionen av verksamhetsstödet och rapporterar till prefekt. Tekniska sektionen består i dagsläget av 7 medarbetare, varav 5 forskningsingenjörer, 1 forskningsassistent och 1 instrumentmakare.

Som teknisk chef har du förmåga att agera både strategiskt och operativt för att stödja verksamheten. I arbetet ingår att:


• Säkerställa ett resurseffektivt, professionellt och kompetent tekniskt verksamhetsstöd som utformas efter kärnverksamhetens behov.
• Ansvara för och koordinera säkerhetsarbete (inkl. Laboratorie- och IT säkerhet), fastighetsfrågor, IT system och accesser, bistå med kompetens gällande datahantering, samt säkerställa uppföljning och inventering av anläggningar och lokaler.
• Administrera och följa upp verksamhetens tillstånd gällande exempelvis laboratorie- och brandsäkerhet avseende uppdateringar, dokumentation och regelefterlevnad.
• Budgetering och koordinering av organisation och inköp inom ramen för tilldelad budget
• Agera rådgivare och stöd till kärnverksamhet och ledningsgruppen, samt genomföra och medverka i utredningar och beredningsarbete i tekniska frågor.
• Samverka med kollegiala organ och administrativa forum på olika nivåer i organisationen för att koordinera och effektivisera rutiner och processer som innefattar både administrativt och tekniskt verksamhetsstöd.
• Genomföra och medverka vid kompetensutveckling av personal inom såväl verksamhetsstödet såsom kärnverksamheten.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid, där den tekniska chefens medverkan i utvecklingsarbetet är en viktig del.

 

För att se annonsen i sin helhet samt ansöka vänligen gå till Göteborgs universitets hemsida för lediga jobb: https://www.gu.se/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

Direktlänk till annonsen: https://web103.reachmee.com/ext/I005/1035/job?site=6&lang=SE&validator=3038fcf1516ea1184a6da70a891f87da&job_id=33822

 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-18 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Quality Assurance Specialist

Läs mer Apr 3
Your new company

Quality Assurance Advisor AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world's most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies.

At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity. The arena Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world's leading pharmaceutical companies. The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities in AstraZeneca.

We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus to our Gothenburg team. AstraZeneca's pharmaceutical development organizations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase.

The role

As a Quality Advisor, you will work with early product development manufacturing and packaging teams and be responsible for Development Quality release of externally manufactured Drug Product and Investigational Medicinal Product for clinical trials. You are expected to assure that activities and processes across the development chain are delivered to appropriate standards to meet regulatory expectations and assure product integrity and acceptability. You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting. In your role you will have interactions with internal and external stakeholders.

Typical Accountabilities:

* Responsible for quality Release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials
* Providing quality input to Manufacturing, Packaging, Labelling & Distribution activities
* Providing proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards
* Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects
* Provide appropriate Quality Assurance input to business improvement projects
* Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working.

Ansök nu

Senior Scientist - Biocatalysis

Läs mer Apr 2
AstraZeneca is a global, science-driven biopharmaceutical company dedicated to discovering, developing, and delivering innovative, meaningful medicines and healthcare solutions that enrich the lives of patients. Working here means being entrepreneurial, thinking big and working together to make the impossible a reality.

We push the boundaries of science to deliver life-changing medicines.

Pharmaceutical Sciences is a function within the AstraZeneca's Biopharmaceuticals R&D unit that works across all aspects of CMC development to ensure implementation of intelligent design of medicines and delivery systems to the early portfolio. The function has four departments: Early Chemical Development, Advanced Drug Delivery, Early Product Development and Manufacturing, and Data Science and Modelling.

Early Chemical Development (ECD) is a World-Class CMC department with responsibility for early phase Drug Substance Manufacturing. The department's responsibilities span from early engagement with Discovery Chemistry groups up to manufacturing of Phase II Clinical material, and its key skill areas include Analytical Chemistry, Crystallisation, Isotope Chemistry, Large-Scale Laboratory (Kilo-Lab) Manufacturing, Process Chemistry, Process Design, Process Engineering, Route Design and Separation Science.

In Early Chemical Development, an exciting opportunity has arisen for a Senior Scientist - Biocatalysis to support the investigation and implementation of enzymatic steps within the Route Design activities based at our Gothenburg site.

You will be a key member of the team with the task to identify and validate opportunities in the early project portfolio by performing screening of enzymes towards desired biocatalytic reactions and implement reactions at scale to enable manufacturing for preclinical studies.

You will bring a strong understanding of biocatalysis to the design and development of robust enzymatic manufacturing steps. This role will work cross-functionally with internal and external partners and with medicinal chemists, process chemist colleagues, and the broader biocatalysis and enzyme engineering team.

The role is primarily laboratory based and will involve working flexibly across laboratories and our Large-Scale Laboratory (up to 100 litres) for non-GMP manufacture of drug substance. This will also involve advising our development teams and our Contract Development and Manufacturing Organisations (CDMOs).

ECD is committed to personal development and as such ensures that every individual has opportunities to grow within the business towards more senior roles.

Typical Accountabilities

The role will be primarily lab based, focused on developing steps for up to 5 kg manufactures.

The candidate will have the following accountabilities:

* Develops and delivers enzymatic steps for drug substance manufacturing at 0.1 to 5 kg scale according to project timelines.
* Contributes to larger scale enzymatic syntheses in collaboration with process chemist colleagues.
* Works with discovery chemistry colleagues to define and evaluate opportunities according to project priority.
* Responsible for tech transfer to external CMOs and CROs for biocatalytic step investigation, implementation and delivery of manufacturing campaigns
* Assesses, reviews and reports data from own work, with a clear understanding of its reliability, interprets findings and draws authoritative conclusions and recommendations so that their significance can be appreciated
* Maintains up-to-date knowledge of technical advances in biocatalysis, identifying potential benefits for the business
* Grows relationships with internal and external partners towards technological and scientific developments. Ensures pioneering technology is applied, delivering new ways of working to improve project delivery and driving innovation
* Presents information for discussion at project teams and across other functions
* May work as a member of cross-functional teams, with a large degree of independence representing own department or area of expertise
* Ensures own work is performed in accordance with appropriate Safety, Health & Environment (SHE), quality and compliance standards

Education, Qualifications, Skills and Experience

Essential

* Ph. D. degree or equivalent experience in a relevant field or BSc/MSc or equivalent experience with relevant industrial experience to an equivalent level
* Recent practical experience in the area of biocatalytic chemistry.
* Ability to plan, prioritize and perform work independently, including problem-solving and seeing opportunities
* Understanding of the principles and concepts in pharmaceutical science
* Good understanding of the R&D operating model and the contribution Pharmaceutical Development makes to development and launch of new medicines
* Excellent English both spoken and written

Desirable

* Experience scaling up (bio)catalytic reactions to multi-gram and higher, including downstream processing and product isolation
* Experience in discovery and the early development phases of the drug development process
* Experience of High-Throughput Experimentation in organic synthesis, either in traditional chemistry or in biocatalytic transformations
* Experience in bacterial transformation and flask-based enzyme production
* An interest in analytical science to develop and run UPLC and SFC analysis
* Understanding of patent and IP issues

Specialist and functional area expertise, specifically in the following skills:

* Biocatalysis
* Synthetic organic chemistry
* Analytical chemistry and assay development: proficient with MS, NMR and other analytical techniques needed to evaluate enzyme performance



So, what's next? We welcome your application no later than April 17th, 2024.

Ansök nu

Director Strategic Advice - R&D Quality Assurance

Läs mer Mar 19
Do you have expertise in, and passion for Quality? Would you like to apply your expertise influencing strategic directions on quality and compliance being the GxP expert related to clinical activities in a company that follows the science and turns ideas into life changing medicines? Then AstraZeneca might be the one for you!

At AstraZeneca we're dedicated to being a Great Place to Work. Where you are empowered to push the boundaries of science and unleash your entrepreneurial spirit. There's no better place to make a difference to medicine, patients and society. An inclusive culture that champions diversity and collaboration. Always committed to lifelong learning, growth and development.

We are now recruiting for a Director Strategic Advice position to join our Strategic Advice team within R&D Quality Assurance. R&D QA is an independent global assurance function in AstraZeneca R&D maintaining the R&D Quality Management System and assessing quality based on audits, inspections and self-reported quality issues. We promote and strive towards a state where everyone acknowledges that quality is a competitive advantage, and that quality arises from every individual's contribution to a 'right-from-me' mentality. If you enjoy challenging the way things are done want to pioneer a new future to meet global healthcare challenges this is the place for you.

What you'll do

* Working closely with stakeholders in R&D and providing leadership in influencing strategic direction on quality and compliance through responsive and proactive GxP expert advice related to clinical activities. This will include effective compliance reporting to senior management and relevant quality governance forums.
* Investigating critical Quality Issues as well as delivering end-to-end regulatory inspection strategy and management. We're looking for people driven by making a difference to patients' and society, dedicated to doing the right thing.

With that in mind the role is best suited to candidates with a high degree of integrity and strategic thinking agility. It is also important to have a 'solutions focused' attitude and the ability to generate simple solutions to complex challenges. Importantly, you will need to have a proactive 'Business Partnering' mindset and the personal credibility to effectively communicate and establish trust with senior stakeholders and leadership teams across the globe. This is critical to enable you to influence decisions and thereby sustain the Quality Mindset.

Having strong collaborative, influencing and interpersonal skills and that you are curious and willing to understand business environment is crucial.

Essential for the role

*

Bachelor's Degree required, preference for life science degree
*

Proven experience in pharmaceuticals or a related life-science industry
*

A thorough understanding and experience of GxP and quality assurance/management
*

Excellent analytical, written and oral communications skills
*

Proficient in written and spoken English
*

High ethical standards, trustworthy, operating with absolute discretion
*

Skilled at managing & using technology
*

Ability to maintain and create professional networks with stakeholders
*

Experience in managing regulatory health authority GxP Inspections

Desirable for the role

*

Project management
*

Key Account management
*

Experience in Six Sigma/Lean/Process improvement tools
*

Audit expertise
*

Experience in digitalization

Why AstraZeneca?
At AstraZeneca, you will be valued. Not only for your unique contribution, skills and background, but because we recognise people are our greatest asset. Here we are dedicated to being a Great Place to Work. Thrive in an energising environment where challenging work goes hand in hand with development. With opportunities, recognition and bright minds, there's no better place to unlock learning and build a long-term career. Most importantly, we do meaningful work that changes lives. It's our purpose that drives us, every day. Interested? Come and join our journey.

So, what's next?
Are you already imagining yourself joining our team? Good, because we can't wait to hear from you.
We will go through the applications continuously so please apply as soon as possible but no later than 9th April, 2024. Welcome with your application!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Studio Engineer Interior Icon Specialist

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 15
Job description
We are looking for new colleague to join our team in a new automotive assignment as a Studio Engineer Interior Icon Specialist.
In this role, you will ensure the communication of component functionalities are conveyed in an intuitive manner using the correct icons, following ISO
regulations and other standards. This role involves close collaboration with various stakeholders including designers, engineers, digital modelers and project leads to facilitate the timely delivery of necessary assets and support materials. You participate throughout the entire design process, from first concept to detailed design, although you will be most active after the project has reached theme definition phase.
As a consultant with us at Randstad Digital, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Digital, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
Please apply at www.randstad.se, no later than 2024-05-02. If you have questions, please contact emma.johansson@randstad.se. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Responsibilities
Receiving and Processing Requests:
Gather component function lists and switchmaps at project initiation.
Monitor component evolution, providing support to Interior designers and syncing with HMI icon library responsible.
Receive requests via project meetings, emails, chat, Jira, or self-generated from design reviews.
Ensure existing function icons are documented from approved data sources and maintain version control.

Timely Deliveries:
Deliver assets anywhere from concept stage to final design, depending on availability and project phase.
Distribute deliverables to designers and modellers via project collaboration platforms.

Delivery Format:
Provide assets in PDF format for reference and DXF format for CAD/DSM import.
Fulfill requests for other formats such as SVG/PNG for VR applications.
Include icons and metadata, scaled, with appropriate line-weight and positioning on CAD designs.

Adapting to Workflow Changes:
Adjust workflow as design operations transition between entities.
Continue support through collaboration folders, ensuring smooth handover.
Adapt to changes in transparency and structure, particularly in response to trends.

Collaboration with Design and Engineering Teams:
Respond to requests and tasks from the Interior Component team and occasionally from the HMI & UX team on a weekly basis, focusing more heavily on later project phases.
Address functions transitioning between digital and physical realms, ensuring consistency and visual integrity.
Be the speaking partner to Engineering side in all projects and the one who actively seeks out what parts need icons and what symbol is to be represented in every project.

Legal requirements:
Stay up to date on ISO regulations and other legal demands related to automotive icons.


Qualifications
Requirements
Degree in Graphics design, Interaction design, human computer interaction, or related field. Or equivalent relevant education.
Proficiency in a graphic design or CAD software, particularly Adobe Illustrator.
Proficiency in Figma, the industry-leading design and prototyping tool
Proficiency in project management tools such as Jira and collaboration platforms like Teams and SharePoint.
Knowledge about ISO regulations and other legal demands around automotive icons.
Knowledge about different demands on line thicknesses, curvature etc, for different manufacturing methods (printing, etching, molded, backlit, chromed etc).
Minimum 7 years relevant work experience.
+10 years solid working experience from automotive industry is required.
Experience from collaborating with multidisciplinary teams of designers, researchers, engineers, strategists and product managers throughout the design process.
Fluent in English, spoken and written.
Work will be performed in Studio in Sweden

Personal attributes:
Strong attention to detail with the ability to maintain accurate documentation and version control.
Excellent communication skills to collaborate effectively with cross-functional teams.
Ability to adapt to changing workflows and priorities.
Self-organized with a strong ability to manage own projects and timelines effectively.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad technologies i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 25
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer? Gillar du (som vi) att nörda ner dig i IT/Tech-världen och motiveras av att få träffa kunder samt kandidater som har koll på de senaste teknikerna? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Göteborg helt rätt för dig.

Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Tech arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360- gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär.

varför ska du jobba hos oss?

Hos Randstad Technologies har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega till teamet! Här arbetar vi i olika åldrar med differentierad erfarenhet och bakgrund, både självständigt och som team. Vi är med andra ord som våra kandidater; olika. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba som ett team. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de mest attraktiva företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och

prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss (https://www.randstad.se/om-oss/)

ansvarsområden

Du kommer att ansvara för:

- försäljning - bearbetning av befintliga och nya kunder.

- framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester.

- search i olika forum såsom Linkedin Recruiter, Stackoverflow, GitHub, Monster mm.

- att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater.

I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från supporttekniker till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt!

din bakgrund

Vi söker dig som har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT/Tech. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.

Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation.

personliga egenskaper

Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

Det viktigaste är att du har ett eget driv och kan sätta din egen agenda. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i dialog med såväl kunder som kandidater och du är professionell i ditt bemötande. Vi ser gärna att du är kreativ och tänker utanför boxen när det gäller IT-rekrytering och hur man lockar de bästa IT- specialisterna.

placering och omfattning

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-02-25. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se.

om randstad technologies

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

montör

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Mar 19
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från produktion och montering? Eller önskar du att få in en fot i denna bransch? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi på Randstad montörer till kommande uppdrag i Göteborg.
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på uppdrag men kan innefatta montering i produktionen, maskin- samt processoperatör.

Kvalifikationer
Har goda kunskaper i svenska tal och skrift
Har ett tekniskt intresse
Är noggrann och kvalitetsmedveten
Har lätt att lära sig samt följa instruktioner
Har god samarbetsförmåga
B-körkort
Flexibilitet med arbetsplats samt arbetstid

Har du arbetat med montering tidigare eller har en annan teknisk bakgrund eller en gymnasieexamen från ett praktiskt program är det meriterande.
Det viktigaste är dock att du är positiv, engagerad och har en vilja att lära dig nytt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Administratör

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör med ett intresse för HR-frågor? Är du van vid att hantera en stor mängd data på ett strukturerat sätt, samtidigt som du har många bollar i luften? Då är du den administratör vi söker till vår kund i Mölnlycke! 
Som administratör kommer du att arbeta med att stödja kunden inom HR-relaterade frågor såsom att säkerställa att korrekt information finns inne i personaldatabasen, assistera med anställnings förändringar, övervaka HR-avdelningens mailinkorg, samt vara behjälplig när det kommer till att ta fram nödvändig dokumentation till medarbetare som reser med A1 intyg. Vi ser därför att du som person är van vid att hantera en stor mängd data, samt att du gärna har ett intresse för människor. Vidare är du en social person som är duktig på att arbeta noggrant och strukturerat. 
Tillträde för denna tjänst är omgående och intervjuer kommer att ske löpande. Ifall du är intresserad sök redan idag! 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss

Ansvarsområden
Säkerställa noggrannhet i personaldatabasen
Bevaka personal mailen
Extrahera och analysera data från HR-systemet för att generera rapporter
Uppdatering av mallar och intranät
Koordinera alkohol och drogtester
Assistera medarbetare med nödvändig dokumentation och support


Kvalifikationer
Mycket goda kunskaper i excel
Erfarenhet av att hantera stor mängd data
Tidigare arbetslivserfarenhet som administratör
Stark kommunikationsförmåga
Förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med HR-system


Erfarenhet
Microsoft Office
HR Analytics
Administrativ verksamhet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Algorithm developers

Kravanalytiker
Läs mer Mar 27
Job description
We have a customer who is building AI based solutions for product development in
automotive industry. We are now looking for algorithm developers for one of their product teams. As
member of this team, you will take part in building the new AI powered toolchain for product development
within automotive.


To thrive in this role, we think that not only do you have a passion for cutting edge technology and software
development, but also to take part in forming a brand-new development organization with the values,
mindset and software development culture to become the most attractive workplace in Gothenburg.

Responsibilities


• Contribute to the scientific core concept of the product
• Create algorithms for AI powered frameworks
• Develop dedicated interfaces for specific engineering programs
• Contribute to software implementation for AI powered frameworks
• Work together with stakeholders in other product teams
• Align product core concept with domain experts within the company
• Support the product owner with test strategies and follow up of core product functions

Qualifications
Familiar with Devops and software release process
Python, Postgre, Rest api, Linux, CI/CD
Experienced in AI frameworks such as LangChain, AutoGPT, AutoGen, MetaGPT, etc.
Strong experience working with LLMs (Open source LLMs, OpenAI, etc.)
Prompt Engineering, RAG, Fine-Tuning
Microsoft Azure AI Services
OpenAI api
Experience of working in Agile environment


Nice to have:
Web development
CAD design, CATIA
Visual Basic, C++
Multitalented in Linux technologies
Work experience in multicultural environments
Continuous Integration experience

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 22
Arbetsbeskrivning
Mölnlycke Health Care söker nu en Customer Experience Specialist. Syftet med denna position är att bidra till en smidig och problemfri kundupplevelse för Mölnlycke Health Cares kunder. I rollen som Customer Experience Specialist kommer du att ansvara för ta emot och behandla beställningar och förfrågningar enligt Mölnlyckes riktlinjer. Du kommer även att hantera klagomål relaterade till leverans och fakturering för att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
vara den första och främsta kontaktpersonen för alla kundinteraktioner
ta ansvar för order till faktura-processerna för att säkerställa efterlevnad
ta emot och behandla beställningar
spåra kunders leveranser från orderregistrering till leverans
följa logistikproblem och koordinera leveranser


Kvalifikationer
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom kundservice där ditt arbete har inneburit ett högt affärsmässigt tänk. 
relevant utbildning
erfarenhet av kundservice i en internationell miljö
kunskap och förståelse för order-till-faktura-processer
erfarenhet av att arbeta i Microsoft suite och SAP
mycket goda kunskaper i svenska och engelska


Om företaget

Mölnlycke Health Care AB
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do.
Mölnlycke employs around 8,400 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com.

Ansök nu