Göteborg: Frontendutvecklare till globalt bolag inom telekom - Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Frontendutvecklare till globalt bolag inom telekom - Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-21 // Varaktighet: Heltid

Vill du ingå i ett team med andra passionerade utvecklare och arbeta med Frontend? Då kan detta vara den perfekta rollen för dig! Som utvecklare på detta globala bolag kommer du att möta många spännande utmaningar och trevliga kollegor. Läs vidare och ansök idag!
Om tjänsten
Perido söker en mid-level Frontendutvecklare till vår kund som är ett multinationellt telekommunikationsföretag och en mobilnätsoperatör. Du erbjuds en spännande och utvecklande arbetsplats i en miljö där ingen dag är den andra lik. Teamet står för många nya roliga utmaningar och de söker nu någon som vill ta nästa steg i karriären och växa i rollen. Arbetet sker i en hybridlösning där man kan arbeta på distans några dagar i veckan, men under 1-2 dagar från kontoret i Göteborg för att närvara på möten.
Dina arbetsuppgifter
Här kommer du att arbeta med företagets satsning på B2B, där kunderna beställer sina egna produkter. Tillsammans med ditt eget team samarbetar ni nära sju andra team som är lokaliserade på andra kontor, såväl i Göteborg som andra städer. I rollen kommer du:
Utveckla avancerade tekniska lösningar för att stödja e-handel, självbetjäning, externa hemsidor, mobilappar och andra ännu inte uppfunna digitala tjänster för telekom.
Utveckla lösningar, baserade på kundens behov tillsammans med ditt team.

Dina egenskaper
I rollen som Frontendutvecklare krävs det att du har ett sinne för affärer, processer och människor. För att både lyckas och trivas i rollen behöver du naturligtvis vara tekniskt kunnig, men lika viktigt är att du är intresserad och nyfiken på att hela tiden lära dig nytt. Som person är du flexibel och problemlösande. Vi tror också att du har bra social kompetens och att du arbetar som bäst i team med andra. Du är utåtriktad och vet hur man skapar förtroende och bygger stabila relationer. I anslutning till det är du även lyhörd för input, insikter och feedback.
I gengäld kommer du att erbjudas utvecklande samarbete i ett team med passionerade utvecklare, en dedikerad konsultchef som stöttar dig och en fin möjlighet att växa i ett bolag som satsar på sina medarbetare! Välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet som Frontendutvecklare
Kandidatexamen inom relevant område
Goda kunskaper i CSS/HTML
Goda kunskaper i Vue, Javascript och Typescript
Obehindrade kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet av att arbeta med Headless cms, HTML, JavaScript, CSSS
Kunskap i minst en av följande ramverk: Vue, Angular eller React
Erfarenhet av att använda Cypress, Redux, Webpack, NodeJS eller liknande
Erfarenhet av Java 11

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning på heltid. Initialt konsultuppdrag via Perido i 6 månader, därefter rekrytering till kunden. Tillträde efter överenskommelse i augusti/september.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33285 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Frontend-utvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Frontend-utvecklare.

Senior Frontend Developer - Mobile & Web

Läs mer Mar 27
About the team
We're a team of five developers, both who have worked with the Benify platform for several years and who have joined more recently. On a typical day you could find yourself tweaking components in our Angular codebase and the next you might develop new functionality together with our lovely UX-department for analyzing trends in employee satisfaction. With frequent releases (Continuous Delivery), you also don't need to wait for weeks for your changes to go live.
Using the underlying power of the Benify platform, we help our clients' administrators engage and communicate with their employees. The tools our team build are used for a variety of purposes, from booking a ski cabin to sending a push message on someone's birthday. Or to automatically notify an employee that their gym card is about to expire. Our clients range from large multinational companies to smaller businesses, making it important to be able to keep several perspectives in mind at the same time, with the end goal of providing a great user experience.
The Mobile & Web teams responsibilities are many and varying; apart from owning the overall layout, components in the system and the mobile apps (iOS and Android), we also own modules like discounts (benifyDeals) and the welcome page dashboard. The team also make sure that other developers follow best practices when it comes to Angular (always the latest and greatest version) and other frontend related techniques (typescript/sass).
Current tools and technologies
Angular 17
TypeScript
Sass

Wishes from the team
We are looking for someone that have several years of experience as a software developer with frontend development and specifically Angular implementations. Its also important that you are a true team player and likes to work closely with your colleagues.
The company
Benify is an international HR technology company that provides a market leading global benefits and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we are successful with over 1500 customers and approximately two million users worldwide. We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included. Help us make people's lives easier and more beneficial!
We are on an exciting growth journey, meaning we are looking to enter new markets internationally, and would love your help in further developing our platform. As part of an autonomous team, you will be closer to the business and product development where you can quickly see the results of your work. Today we have around 10 teams in the engineering organization.
Perks of being a Benifyer
Collective agreement
Generous wellness allowance
30 days vacation
ITP1 Pension and Lifeplan -a leading financial advisory service that offers personalized advice for maximizing your pension saving
Guaranteed work-life balance with a hybrid work model
Annual conference
A variety of social events and activities in the offices
You're responsible for your own development and we offer internal career opportunities

Practical information
Start:As soon as we find our perfect match
Location:Gothenburg- for this position we need you to be in the office 1-2 days every week. If you dont live in Gothenburg or Sweden today, we can help you with relocation.
Extent:Full time
Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.
Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

Ansök nu

Erfaren Fullstackutvecklare

Läs mer Mar 11
Vi möjliggör för våra e-handlare att utveckla sin affär.

Team Merchant Experience söker en fullstackutvecklare som brinner extra för frontend och är riktigt duktig på React.
Vi är ett DevOpsteam som tar ansvar för hela kedjan i produktutvecklingen.

Du som har ett starkt driv och förmåga att vara flexibel, vill påverka och utvecklas i ett snabbfotat team med ödmjuka kollegor kommer att trivas hos oss på Walley. Vi är en techdriven, autonom del av Norion Bank och har arbetat med betallösningar och digitala köpresor sedan 2005. Vi söker en ny teammedlem som vill utveckla vår plattform med användarvänlighet och värdeskapande i fokus.

VILKA ÄR VI I WALLEYS MERCHANT EXPERIENCE TEAM?

Walleys produktorganisation är uppdelad i fem autonoma produktteam varav Team Merchant Experience är ett. Vi söker erfarna medarbetare med passion för produktutveckling och engagemang samt en ödmjuk inställning till att alltid vilja utvecklas. För att trivas bör du gilla att arbeta agilt i ett korsfunktionellt team.
Vill du vara en del av ett produktteam som strävar efter att bli det självklara valet för betallösningar bland stora nordiska handlare? Då är du rätt person för oss! Tillsammans kommer vi att jobba mot gemensamma mål och driva våra lösningar framåt. Om vi skulle beskriva oss själva så är vi...

- datadrivna… och vi har data som visar att vi har kul på jobbet,

- ett team med konstant driv i att förbättra oss själva och det vi bygger,

- ett team med helhetsansvar och kvalité i fokus. Det är inget vi bara säger - vi tar oss tiden att bygga in kvalité!

- personer som gillar att dela med oss av vår kunskap till andra,

- personer som gillar att lära oss nya saker och arbetar aktivt med det,

- ett team som tar tillvara varje team-medlems unika kompetens.

Som medlem i vårt team har både du som individ och vi som team ett tydligt mål och ett ansvar för att leverera värde till våra kunder och till Walley. Vi arbetar med OKR’s som teamet är med och formar - något som vi själva tycker bygger teamwork och engagemang hos alla.

VEM ÄR DU?

I den här rollen i Team MX passar du som trivs med att ta ett tekniskt ansvar för applikationen och se till att den hänger med i det ständigt förnyande frontend landskapet. Samtidigt som du ansvarar för att förbättra och förfina användarupplevelsen i applikationen, tillsammans med teamet.

Du har några års erfarenhet av frontend. Med det som bas är det även viktigt för oss att du har ett driv och en ödmjuk inställning till att alltid vilja utvecklas! Vi hjälps åt att utveckla varandra - om du utvecklas så utvecklas vi, både som team och företag.

Men för att bli lite mer konkreta, här är några av de tekniker du får jobba med:

- React

- HTML

- TypeScript

- CSS / SCSS

- .NET

- C#

- Continuous deployment

- C# / Bicep / Terraform / PowerShell / YAML

- .NET 7 / ASP.NET Core / REST

- Akka

- NUnit / AutoFixture / FakeItEasy / Gherkin

- Azure DevOps

- Kubernetes / ArgoCD / Azure Cloud

- Azure Service Bus / CosmosDB / Elasticsearch

- Kibana / Grafana / BlazeMeter

Vi arbetar enligt en hybrid-setup med placering på vårt fina huvudkontor vid Lilla Bommen i Göteborg. På plats, vilket vi är några dagar i veckan, sitter våra team tillsammans vilket främjar kommunikation och samarbete.

Koncernspråket är svenska och all dokumentation sker på svenska.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av provanställning, med start enligt överenskommelse

VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG

För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.

Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.



OM NORION BANK GROUP

Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten. ?

Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.??



AFFÄRSOMRÅDET WALLEY

Walley utvecklar lösningar som gör betalningar smartare, enklare och tryggare för både handlare och slutkunder. Walley erbjuder dels den tekniska checkoutlösningen när kunden har tagit sin varukorg vidare för betalning, dels kreditlösningar (faktura, delbetalning m.m.). Walley fokuserar på större handlare i Norden, även med verksamhet i andra länder och inom en bredd av branscher.



Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.





INTRESSERAD

Kul!

Ansök redan nu så hör vi av oss till dig. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Är du nyfiken på att höra mer? Välkommen att kontakta Lisa Lind Ahlberg, Engineering Manager på lisa.lind.ahlberg@walley.se

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Ansök nu

Senior Frontend Developer - Mobile & Web

Läs mer Feb 27
About the team ????

We're a team of five developers, both who have worked with the Benify platform for several years and who have joined more recently. On a typical day you could find yourself tweaking components in our Angular codebase and the next you might develop new functionality together with our lovely UX-department for analyzing trends in employee satisfaction. With frequent releases (Continuous Delivery), you also don't need to wait for weeks for your changes to go live.?

Using the underlying power of the Benify platform, we help our clients' administrators engage and communicate with their employees. The tools our team build are used for a variety of purposes, from booking a ski cabin to sending a push message on someone's birthday. Or to automatically notify an employee that their gym card is about to expire. Our clients range from large multinational companies to smaller businesses, making it important to be able to keep several perspectives in mind at the same time, with the end goal of providing a great user experience.

The Mobile & Web teams responsibilities are many and varying; apart from owning the overall layout, components in the system and the mobile apps (iOS and Android), we also own modules like discounts (benifyDeals) and the welcome page dashboard. The team also make sure that other developers follow best practices when it comes to Angular (always the latest and greatest version) and other frontend related techniques (typescript/sass).

Current tools and technologies?????

- Angular 17

- TypeScript

- Sass

Wishes from the team

We are looking for someone that have several years of experience as a software developer with frontend development and specifically Angular implementations. It´s also important that you are a true team player and likes to work closely with your colleagues.

The company?????

Benify is an international HR technology company that provides a market leading global benefits and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we are successful with over 1500 customers and approximately two million users worldwide. ???? We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included. Help us make people's lives easier and more beneficial!

We are on an exciting growth journey, meaning we are looking to enter new markets internationally, and would love your help in further developing our platform. As part of an autonomous team, you will be closer to the business and product development where you can quickly see the results of your work. Today we have around 10 teams in the engineering organization.

Perks of being a Benifyer

- Collective agreement ????

- Generous wellness allowance ???????

- 30 days vacation ????

- ITP1 Pension and Lifeplan - a pension tool that provides you with personalized advice to optimize your retirement planning ????

- Guaranteed work-life balance with a hybrid work model ???????????????????

- Annual conference abroad ??

- A variety of social events and activities in the offices ??

- You're responsible for your own development and we offer internal career opportunities ????

Practical information

Start:?As soon as we find our perfect match

Location:?Gothenburg

Extent:?Full time

Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.

Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

Ansök nu

Senior Frontend Developer - Mobile & Web

Läs mer Mar 1
About the team ????

We're a team of five developers, both who have worked with the Benify platform for several years and who have joined more recently. On a typical day you could find yourself tweaking components in our Angular codebase and the next you might develop new functionality together with our lovely UX-department for analyzing trends in employee satisfaction. With frequent releases (Continuous Delivery), you also don't need to wait for weeks for your changes to go live.?

Using the underlying power of the Benify platform, we help our clients' administrators engage and communicate with their employees. The tools our team build are used for a variety of purposes, from booking a ski cabin to sending a push message on someone's birthday. Or to automatically notify an employee that their gym card is about to expire. Our clients range from large multinational companies to smaller businesses, making it important to be able to keep several perspectives in mind at the same time, with the end goal of providing a great user experience.

The Mobile & Web teams responsibilities are many and varying; apart from owning the overall layout, components in the system and the mobile apps (iOS and Android), we also own modules like discounts (benifyDeals) and the welcome page dashboard. The team also make sure that other developers follow best practices when it comes to Angular (always the latest and greatest version) and other frontend related techniques (typescript/sass).

Current tools and technologies?????

- Angular 17

- TypeScript

- Sass

Wishes from the team

We are looking for someone that have several years of experience as a software developer with frontend development and specifically Angular implementations. It´s also important that you are a true team player and likes to work closely with your colleagues.

The company?????

Benify is an international HR technology company that provides a market leading global benefits and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we are successful with over 1500 customers and approximately two million users worldwide. ???? We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included. Help us make people's lives easier and more beneficial!

We are on an exciting growth journey, meaning we are looking to enter new markets internationally, and would love your help in further developing our platform. As part of an autonomous team, you will be closer to the business and product development where you can quickly see the results of your work. Today we have around 10 teams in the engineering organization.

Perks of being a Benifyer

- Collective agreement ????

- Generous wellness allowance ???????

- 30 days vacation ????

- ITP1 Pension and Lifeplan - a pension tool that provides you with personalized advice to optimize your retirement planning ????

- Guaranteed work-life balance with a hybrid work model ???????????????????

- Annual conference ??

- A variety of social events and activities in the offices ??

- You're responsible for your own development and we offer internal career opportunities ????

Practical information

Start:?As soon as we find our perfect match

Location:?Gothenburg- for this position we need you to be in the office 1-2 days every week. If you don´t live in Gothenburg or Sweden today, we can help you with relocation.

Extent:?Full time

Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.

Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

Ansök nu

Head of Design på TechSeed

Läs mer Jan 3
Vår vision?

TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end.?

Som Head of Design i vår enhet Studio kommer du ansvara över enhetens utveckling sett till affärsutveckling, rekrytering och ledarskap, samt vara konsult. Enheten består av erfaren strategisk och operativ kompetens så som Service Designers, Business Designers, innovationsledare, projektledare, UX Designers och Frontend utvecklare. Vårt gemensamma framtida mål är att kombinera konsultverksamhet med att vara en full-service innovationsstudio där vi kompletterar med spetskompetens inom X-reality, design och teknik.

TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:?

- Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans?

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer?

- Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap?

- Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål?

- Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.?


Vem söker vi?

Vi söker efter dig som har:

- Minst fem års arbetslivserfarenhet inom roller som Lead Designer, Senior UX designer eller motsvarande

- Kunskap inom designverktyg som Sketch, Figma, Adobe XD eller liknande

- Arbetslivserfarenhet i en ledande roll, exempelvis team leader eller liknande

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som konsult

- Obehindrad kunskap inom svenska och engelska

I den här rollen kommer du ha en viktig del i att forma hur Studio arbetar med utveckling inom våra områden, det är därför meriterande om du även besitter kunskap inom UI Design, Design Service och User research. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ScaleUp-miljö.

Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller? Connecta? (https://techseed.teamtailor.com/connect)med oss!?

Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Perido AB .

Financial Controller sökes till innovativt elbilsföretag

Finansiell controller
Läs mer Mar 28
Nytt
Har du minst 5 års erfarenhet som Financial Controller? Här väntar ett kortare och meriterande uppdrag för dig som snabbt kan sätta dig in i en ny verksamhet och besitter ett stort driv! Läs gärna vidare för att se ifall det här är något för dig!
Om tjänsten
Vi söker nu en Financial Controller till vår kund, ett framgångsrikt och snabbt växande elbilsföretag. Du blir en del av ett globalt team med 7-10 ekonomicontrollers och 5-7 affärscontrollers som arbetar nära tillsammans. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvarig för månatlig ekonomisk rapportering och analys till koncernfunktioner samt att förbereda uppgifter/prognoser för översyn av verksamheten
Ansvarig för periodiserings- och kapitaliseringsprocessen inklusive timprisberäkning och säker snabb leverans av input till koncernredovisning i månadsavslutning för anvisade avdelningar
Ansvarig för att konsolidera totalprognos/budget till Konstrukt/Anaplan för tilldelade avdelningar
Ansvarig för att tillhandahålla underlag till interna och externa revisioner för uppdrag kontrollfunktioner
Ad hoc rapportering och analys

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll tror vi att du besitter starka analytiska färdigheter. Att vara strukturerad är lika viktigt, med förmågan att organisera och hantera komplexa uppgifter effektivt. Vidare tror vi att du är pedagogiskt lagd och har förmågan att tolka och kommunicera finansiell information på ett tydligt och kortfattat sätt, till både medarbetare inom finans och andra team. Avslutningsvis så tror du på en icke-hierarkisk kultur av interaktion, transparens och tillit i team. Är det dig vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
5+ års erfarenhet av arbete som Financial Controller
Goda kunskaper i IFRS
Bra på Excel och relevanta ERP- och affärsanalysverktyg
Bra på att prioritera och kunna hantera ad hoc-förfrågningar
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-31. Start 2024-04-08.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34522 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Rekryteringskoordinator sökes till fordonsgigant i Göteborg!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 25
Här väntar en tjänst inom rekryteringens spännande värld där du kommer att arbeta med att stärka kandidatupplevelsen för företagets potentiella framtida medarbetare. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något dör dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en rekryteringskoordinator som kommer fokusera på kandidatupplevelsen till vår kund. De är ett framgångsrikt bilföretag som har sin bas i Göteborg, där även den här tjänsten är placerad. De är ett ledande företag inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbarhet.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga uppgifter kommer att fokusera på schemaläggning av intervjuer för kandidater (både digitalt och personligen) och vara värd för on-site-intervjuer i rätt tid. Detta kräver stark skriftlig och muntlig kommunikation med alla kandidater, rekryterare och anställningschefer. Du kommer att säkerställa att alla rekryteringsaktiviteter och processdokument (skript, intervjuprocesser etc.) underhålls korrekt enligt rådande processer. Du kommer att bidra till förbättringar av rekrytering relaterade från kandidatupplevelseperspektivet.
Dina egenskaper
Naturligtvis är erfarenhet viktigt men vad som är än mer betydande är dina egenskaper och ditt mind-set. Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. Du är en organiserad administrativ person som är bekväm med att utföra alla administrativa uppgifter relaterade till rekrytering. Vidare trivs du med att arbeta självständigt men är minst lika bra som en stark lagspelare. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna.
Är detta tjänsten för dig? Ta chansen och ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan på engelska!
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk examen och erfarenhet
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig professionellt i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriterande:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom rekrytering/HR

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning Start omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 34515 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1300 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Norwegian-speaking Consumer Relations Agent to a well-known car company!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 19
Are you a first-class communicator who always have the customers perspective in mind? Do you possess a genuine interest in providing excellent customer service and would thrive in a dynamic and fast-paced environment? Do you have excellent communication skills in both Norweigan and English? Then we have the position for you!
About the position
Perido is looking for a Consumer Relations Agent for a position at one of our clients, a major company and well-known name in the automotive industry. In this role you will need to have the ability to work evening hours, weekends and holidays, our client is available for their consumers whenever they need them. The position is placed Gothenburg.
Your daily tasks
As a Customer Consumer Relations Agent, your primary responsibility is to consistently deliver an outstanding, personalized customer experience that meets the needs of current and future customers. In this role you will communicate with customers based on their needs via phone, email, chat and social media to understand their request/financing and communicate a viable solution with a high level of service. The cases are of a varied nature and can be anything from solving technical problems to coordinating towing and road service for car owners who have had. Furthermore, the service includes continuously and actively actively identify, propose and drive activities with stakeholders within and outside the customer service area to further improve the quality and efficiency of your processes.
Your characteristics
Experience is important, but personality is key! We are looking for someone humble and respectful, with a genuine interest in customer service. It is important to be able to show empathy for the customer's problems and be sensitive to their needs to create a positive customer experience. You know how to deliver service at a high level and have a good ability to analyze the customer's situation, identify and understand the problem, and then be able to offer guidance and viable solutions. Being able to think creatively and quickly find solutions will also be of great help in dealing with various customer questions and problems. To succeed in the role, you need to be both flexible and adaptable and thrive in a fast-paced and changing environment, where you manage multiple tasks at the same time and quickly adapt to changing needs.
Did we catch your interest? Then we would like to know more about you, welcome with your application and CV written in English!
Qualifications:
Previous experience in customer service
Know how to work CRM systems (Salesforce etc.)
Ability to work evenings and weekends
Excellent communication skills in speech and writing, in Norweigan and English

Meritorious:
Worked with sales

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment between 2024-05-26 - 2024-08-31.
Application
Please apply on our website perido.se/. Click on the apply button in the advertisement for the current position and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and / or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement, only when contacting the responsible recruiter will you receive all the information you need.
If you have questions or concerns, you are welcomed to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34402 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It comes from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and today we are 50 employees internally and over 1300 consultants on assignment all over the country. As a consultant with us, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening your skills in our clients' organizations. Read more about us at Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

UX Designer needed for an automobile company in Gothenburg!

UX-designer
Läs mer Mar 14
Do you have a minimum of bachelor’s degree in design, human-computer Interaction, or related field? Do you have at least 2 years of experience designing user interfaces for automotive application? A dynamic and passionate working environment awaits here!
About the position
Perido is looking for a UX Designer for our client, an automobile company that bring mobility technology and solutions to satisfy the global demand for premium electric vehicles. You will be a part of the Technology & Innovation team. The position is placed in Lindholmen, Gothenburg.
Your daily tasks
This unique role focuses on creating intuitive and innovative user experiences through the implementation, management, and control of ambient lighting, interactive surfaces, and other non-screen-based interactions within vehicles.
Your responsibilities will include:
Identify opportunities for innovation and differentiation in automotive lighting experiences.
Collaborate with stakeholders to gather and prioritize requirements for lighting UI features and functionality. Translate user needs and market insights into actionable design requirements.
Develop and maintain a roadmap for lighting UI development, outlining key milestones and deliverables. Prioritize features based on business value, technical feasibility, and user impact.
Provide guidance and direction to UX/UI designers in creating visually appealing and user-friendly lighting interfaces. Ensure consistency and coherence across different lighting applications and vehicle models.
Work closely with engineering teams to ensure the successful implementation of lighting UI designs. Facilitate communication and collaboration between design, engineering, and other stakeholders throughout the development process.
Coordinate usability testing and validation efforts to gather feedback on lighting UI designs from end users. Iterate on designs based on user feedback and performance metrics.
Create and maintain documentation, including design specifications, style guides, and user documentation for lighting UI features. Communicate progress and updates to stakeholders in a clear and timely manner.

Your characteristics
To succeed in this role, we see that you are independent, confident have a strong drive. You are communicative with good presentation skills and are a true team player. You always make sure to bring detail and precision into your work, and at the same time be creative and think outside the box. Furthermore, you should be methodical, analytical, and have good planning skills. Lastly, we believe you are a person who wants to continue learning and therefore value others’ ideas and gladly share your own.
Does this sound exciting?
We look forward to reading your application!
Qualifications:
Bachelor’s or master’s degree in design, human-computer Interaction, or related field.
Proven experience (2+ years) designing user interfaces for automotive applications.
Proficiency in design tools such as Adobe Creative Suite, Figma, etc.
Strong understanding of user-centered design principles and methodologies.
Excellent communication and collaboration skills, with the ability to present and defend design decisions effectively.
Experience working in cross-functional teams and collaborating with stakeholders at all levels.
Passion for automotive design and emerging technologies in the automotive industry.

Contract type and hours
Full-time consulting assignment for 6 months, possibility of extension. Start asap.
Application
Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need.
The responsible recruiter for this position is Charlotte Crowley, you can reach her at charlotte.crowley@perido.se. If you have questions, you are more than welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34499 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu

Traffic Accident Data Analyst sökes!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 8
Söker du arbete inom administration? Är du en lättsam, självständig och analytisk person? Då kan det här vara jobbet du söker! Fortsätt läsa för att ta reda på om du håller med!
Om tjänsten
Vi söker en Traffic Accident Data Analyst till vår kund, ett välkänt företag inom fordonsindustrin. Du kommer att arbeta från kontoret i Göteborg.
Dina dagliga uppgifter
Du kommer att arbeta med databasen som hjälper företaget att förstå orsakerna till och konsekvenserna av olyckor och skador. Du informerar om utformningen av framtida säkerhetsfunktioner och funktioner för företagets bilutvecklingsprogram. Företaget behöver nu hjälp med att hantera en backlog av enkätsvar och kompletterande information som de får från försäkringsbolag, för att säkerställa att databasen är uppdaterad och korrekt.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Datakodning för att följa interna klassificeringar
Inmatning av uppgifter i databasen över trafikolyckor
Kommunicera med de viktigaste teammedlemmarna om hjälp eller förtydliganden behövs

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll ser vi att du har ett intresse för dataanalys. Vi tror också att du har ett öga för detaljer och värdesätter att göra ditt arbete till en hög standard och med noggrannhet. Vi hoppas också att du är positiv och har en lättsam attityd. Vi söker dig som är intresserad av bilsäkerhet och har ett skarpt öga för detaljer. Den ideala kandidaten bör vara nyfiken och skicklig på att visualisera och undersöka data med öppen källkod, eftersom vissa svar kan behöva verifieras. Personen ska tycka om att arbeta på ett organiserat sätt och vara en självgående person med en vilja att lära sig och förbättra.
Är du den vi väntar på?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan på engelska!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av MS Office
Erfarenhet av att forska om data med öppen källkod
Erfarenhet av datainmatning
Utmärkta kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Behärskar engelska

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid t.o.m. 2024-06-30. Start omgående.
Ansökan
Ansök på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på sökknappen i jobbannonsen och fyll i dina uppgifter och bifoga ditt CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Observera att viss information om uppdraget och/eller kundföretaget kan ha lämnats ut avsiktligt från annonsen. Om din profil matchar det vi söker kommer den ansvariga rekryteraren att ge dig all information du behöver.
Rekryteraren som ansvarar för denna tjänst är Charlotte Crowley, du kan nå henne via charlotte.crowley@perido.se. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så gör någon av våra rekryteringskommunikatörer sitt bästa för att hjälpa dig. Ange alltid referensnummer 34483 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärfokus med våra kunders behov är det vi är bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i din karriär och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som Perido-konsult blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att stärka våra kunders organisationer med din kompetens. Besök gärna vår hemsida www.perido.se för mer information.

Ansök nu

Norwegian-speaking Consumer Relations Agent to a well-known car company!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 4
Are you a first-class communicator who always have the customers perspective in mind? Do you possess a genuine interest in providing excellent customer service and would thrive in a dynamic and fast-paced environment? Do you have excellent communication skills in both Norweigan and English? Then we have the position for you!
About the position
Perido is looking for a Consumer Relations Agent for a position at one of our clients, a major company and well-known name in the automotive industry. In this role you will need to have the ability to work evening hours, weekends and holidays, our client is available for their consumers whenever they need them. The position is placed Gothenburg.
Your daily tasks
As a Customer Consumer Relations Agent, your primary responsibility is to consistently deliver an outstanding, personalized customer experience that meets the needs of current and future customers. In this role you will communicate with customers based on their needs via phone, email, chat and social media to understand their request/financing and communicate a viable solution with a high level of service. The cases are of a varied nature and can be anything from solving technical problems to coordinating towing and road service for car owners who have had. Furthermore, the service includes continuously and actively actively identify, propose and drive activities with stakeholders within and outside the customer service area to further improve the quality and efficiency of your processes.
Your characteristics
Experience is important, but personality is key! We are looking for someone humble and respectful, with a genuine interest in customer service. It is important to be able to show empathy for the customer's problems and be sensitive to their needs to create a positive customer experience. You know how to deliver service at a high level and have a good ability to analyze the customer's situation, identify and understand the problem, and then be able to offer guidance and viable solutions. Being able to think creatively and quickly find solutions will also be of great help in dealing with various customer questions and problems. To succeed in the role, you need to be both flexible and adaptable and thrive in a fast-paced and changing environment, where you manage multiple tasks at the same time and quickly adapt to changing needs.
Did we catch your interest? Then we would like to know more about you, welcome with your application and CV written in English!
Qualifications:
Previous experience in customer service
Know how to work CRM systems (Salesforce etc.)
Ability to work evenings and weekends
Excellent communication skills in speech and writing, in Norweigan and English

Meritorious:
Worked with sales

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment between 2024-05-26 - 2024-08-31.
Application
Please apply on our website perido.se/. Click on the apply button in the advertisement for the current position and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and / or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement, only when contacting the responsible recruiter will you receive all the information you need.
If you have questions or concerns, you are welcomed to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34402 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It comes from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and today we are 50 employees internally and over 1300 consultants on assignment all over the country. As a consultant with us, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening your skills in our clients' organizations. Read more about us at Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu