Göteborg: Norsktalande Kundservicemedarbetare till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Norsktalande Kundservicemedarbetare till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av ett spännande, entusiastiskt och dynamiskt kundserviceteam så kan denna tjänst vara något för dig. Här sätts kunderna i första rummet genom att agera engagerat gentemot kundens tjänster och produkter. Som kundservicemedarebetare kommer du attleverera personliga, enkla och respektfulla upplevelser. 

Kundens huvudkontoret ligger i Göteborg men deras marknad och kundservice finns över hela världen. Målet och visionen är att bygga högkvalitativa och långvariga relationer till sina konsumenter och just nu skruvar upp de upp sin online-verksamhet. För att uppnå målet, visionen och möta konsumenternas förväntningar expanderar vår kund sitt kundserviceteam. För att lyckas med detta söker vi nu rätt talanger och det är där du kommer in!

Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare kommer du att bistå och leverera en enastående och personlig kundupplevelse som tillgodoser behoven hos både nuvarande och framtida konsumenter. Som varumärkesambassadör är din kundorienterade roll avgörande för att stödja kundens uppdrag att förbättra det samhälle vi lever i och förverkliga kundens varumärkeslöfte. Du får möjlighet att få insikter och lära dig så mycket både om konsumenterna och de produkter som kan vara mycket värdefulla om du vill bygga en framtida karriär inom företaget.

Du kommer att kommunicera med konsumenter via telefon, chatt, e-post och sociala medier för att leverera en genomförbar lösning eller fråga med en hög servicenivå. Du kommer också att hantera leadgenerering, delegering och uppföljning av leads för att säkerställa att de utnyttjas effektivt.

Det är viktigt att prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.  I din roll ingår att kontinuerligt och aktivt identifiera, föreslå och driva aktiviteter med intressenter inom och utanför Kundtjänstorganisationen för att ytterligare förbättra kvaliteten och effektiviteten i processer.

Din profil
Känner du igen dig i att ha ett genuint intresse för att ge utmärkt kundservice och motiveras av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team som står inför utmaningar på ett optimistiskt sätt? Då kan detta vara rätt tillfälle för dig.

Förutom att du är flytande i norska i båda tal och skrift ser vi även att du har tidigare erfarenhet inom kundvård och/eller kundservice, gärna ifrån från säljorienterade varumärken. Utöver att behärska det norska språket flytanden önskar vi också att du har utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du vet hur man arbetar med CRM-system som Salesforce etc samt om du har ett giltigt körkort.

Egenskaper vi söker är: Respektfull,
En nyfiken lyssnare
Lösningsfokuserad
Stark kommunikationsförmåga
En god samarbetsförmåga.
Mer om tjänsten Erbjudande
Kundserviceavdelningen finns tillgänglig 365 dagar om året och har öppettider mellan 07–23, vi finns tillgängliga för våra konsumenter när de behöver oss. I den här rollen behöver du ha möjlighet att arbeta minst en kväll och en helg per månad.

Du kommer att bli anställd av Barona med tillhörande kollektivavtal. Tjänsten är en visstid och löper initialt från 1 september 2022 till 31 december 2022, med goda chanser till förlängning.

Rekryteringsprocessen
För att söka denna tjänst ber vi dig skicka in ansökningsunderlag skrivna på engelska. Efter ett första urval kallas aktuella kandidater till en intervju med Barona för att därefter träffa kunden. Processen avslutas med en referenstagning. 

Intervjuer hålls löpande tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

På grund av GDPR tar vi ej emot ansökningar via mail, utan du måste ansökan via vårt rekryteringssystem. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Annika Johansson på annika.johansson@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  http://barona.se/om-oss/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Arbeta med kundtjänst – var ledig mitt på dagen

Läs mer Mar 25
Har du någon gång
funderat på hur det skulle vara att jobba heltid, men ändå ha tid att ägna dig
åt fritidsaktiviteter mitt på dagen? Vi söker nu passionerade
kundservicemedarbetare som vill ta del av en unik arbetsupplevelse. Säg hejdå till traditionella arbetstider - hos oss får du
en "siesta" mitt på dagen för att främja en god balans mellan arbete
och fritid.



Om oss
Vi är ett dynamiskt kundtjänstteam som värdesätter både arbetsglädje och personlig utveckling. Dina
arbetspass sträcker sig mellan klockan 8-12 på förmiddagen samt 15-19 på
kvällen. Detta ger dig den unika möjligheten att ha flera timmar ledigt mitt på
dagen. Under denna tid kan du unna dig själv en välförtjänt paus, träna, umgås
med vänner eller helt enkelt ägna dig åt dina passioner.

I tjänsten kommer du att

- Representera ett av Sveriges största telefonoperatörer

- Hantera tekniska ärenden och fakturafrågor via telefon, e-post och chatt

- Vara en viktig länk mellan företaget och kunderna

- Arbeta med enklare merförsäljning mot företagets befintliga kunder

Vem vi söker
Vi letar efter
självständiga och engagerade personer som trivs med att ge kvalitativ service
till våra kunder. Du behöver vara flexibel, ha god kommunikationsförmåga och
vara redo att ta dig an olika utmaningar. Du är flytande i tal och skrift på
svenska, samt har goda kunskaper i engelska.

Tror du att detta är
rätt för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Vi
ser fram emot att lära känna dig och välkomna dig till vårt härliga team.

Ansök nu

Unik möjlighet inom kundtjänst – Siesta mellan 12-15

Läs mer Mar 25
Har du någon gång
funderat på hur det skulle vara att jobba heltid, men ändå ha tid att ägna dig
åt fritidsaktiviteter mitt på dagen? Vi söker nu passionerade
kundservicemedarbetare som vill ta del av en unik arbetsupplevelse. Säg hejdå till traditionella arbetstider - hos oss får du
en "siesta" mitt på dagen för att främja en god balans mellan arbete
och fritid.



Om oss
Vi är ett dynamiskt kundtjänstteam som värdesätter både arbetsglädje och personlig utveckling. Dina
arbetspass sträcker sig mellan klockan 8-12 på förmiddagen samt 15-19 på
kvällen. Detta ger dig den unika möjligheten att ha flera timmar ledigt mitt på
dagen. Under denna tid kan du unna dig själv en välförtjänt paus, träna, umgås
med vänner eller helt enkelt ägna dig åt dina passioner.

I tjänsten kommer du att

- Representera en av Sveriges största telefonoperatörer

- Hantera tekniska ärenden och fakturafrågor via telefon, e-post och chatt

- Vara en viktig länk mellan företaget och kunderna

- Arbeta med enklare merförsäljning mot företagets befintliga kunder

Vem vi söker
Vi letar efter
självständiga och engagerade personer som trivs med att ge kvalitativ service
till våra kunder. Du behöver vara flexibel, ha god kommunikationsförmåga och
vara redo att ta dig an olika utmaningar. Du är flytande i tal och skrift på
svenska, samt har goda kunskaper i engelska.

Tror du att detta är
rätt för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Vi
ser fram emot att lära känna dig och välkomna dig till vårt härliga team.

Ansök nu

Sommarjobb - finsktalande kundservice

Läs mer Mar 27
Som Customer Care Specialist är du nyckeln till att sammanföra företagets varumärken, kunder och återförsäljare. Denna tjänst erbjuder inte bara möjligheten att överträffa kundernas förväntningar genom din serviceexpertis, utan ger även dig chansen att vara en del av den pågående digitala transformationen. Ansök nu och vara med och forma framtiden!
OM FÖRETAGET
Här kan du jobba på ett av Sveriges största företag med cirka 23 000 anställda. Tillsammans strävar vi efter att skapa frihet för människor att röra sig personligt, hållbart och säkert. Företagskulturen präglas av nyfikenhet, samhörighet och samarbete med en stark vilja att påverka och göra skillnad.
Arbetsmiljön är modern och bekväm i nyrenoverade lokaler. Du får förmåner som SATS-gym, lunchrestauranger i närheten och enkla kollektiva förbindelser. Gratis parkering finns också. Vid intervjun delar vi mer om företaget och dess unika karaktär. Välkommen till en plats där du inte bara jobbar, utan även påverkar och gör skillnad!OM TJÄNSTEN
Du kommer, tillsammans med dina fantastiska kollegor, spela en nyckelroll i att upprätthålla en kvalitativ och professionell kundsupport, där ni fungerar som länken mellan koncernens olika varumärken, kunder och återförsäljare. I den pågående digitala resan är du en viktig del av skapandet av en ny kundresa för ett stort välkänt bolag. Genom att assistera både befintliga och nya kunder via chatt, telefon och mejl, blir du en central del av den digitala omvandlingen.
I dina kundärenden inkluderas även administrativt arbete. Med ett varierande arbete i kundservice är det essentiellt att du analyserar kundens behov och proaktivt arbetar för att hitta unika lösningar för varje situation. Din roll är också central när det gäller att notera och eskalera avvikelser, samt att hänvisa kunder vidare till andra avdelningar vid behov. VEM ÄR DU?
Du drivs av att skapa nya relationer och är en skicklig kommunikatör. Med intresse och förmåga att samarbeta gör dig till en viktig stöttepelare för dina kollegor. Din positiva inställning gör att du ser möjligheter där andra ser problem.
För oss är det även viktigt att du har god dator- och systemvana samt att du är öppen för att lära dig nya saker. Din förmåga att vara problemlösande och din nyfikenhet gör dig till en resurs som ständigt söker nya vägar framåt.
Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och en stark vilja att utvecklas, då rollen erbjuder betydande möjligheter till både personlig och professionell tillväxt. VI SÖKER DIG SOM
Har en fullständig gymnasieutbildning
Talar och skriver obehindrat på svenska,engelska och finska

Språkkunskaper i nordiska språk är mycket meriterande för tjänsten.
PRAKTISK INFORMATION
Start:28 maj - 31 augOmfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Torslanda, Göteborg Arbetstider: Varierade tider, måndag till fredag
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad operativ chef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!
ANSÖKAN
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. I denna process ser vi även att du bifogar dina ansökningshandlingar på engelska, samt har en bild i dina ansökningshandlingar för att effektivisera rekryteringsprocessen. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Sommarjobb - finsktalande kundservice

Läs mer Mar 25
Som Customer Care Specialist är du nyckeln till att sammanföra företagets varumärken, kunder och återförsäljare. Denna tjänst erbjuder inte bara möjligheten att överträffa kundernas förväntningar genom din serviceexpertis, utan ger även dig chansen att vara en del av den pågående digitala transformationen. Ansök nu och vara med och forma framtiden!

OM FÖRETAGET

Här kan du jobba på ett av Sveriges största företag med cirka 23 000 anställda. Tillsammans strävar vi efter att skapa frihet för människor att röra sig personligt, hållbart och säkert. Företagskulturen präglas av nyfikenhet, samhörighet och samarbete med en stark vilja att påverka och göra skillnad.

Arbetsmiljön är modern och bekväm i nyrenoverade lokaler. Du får förmåner som SATS-gym, lunchrestauranger i närheten och enkla kollektiva förbindelser. Gratis parkering finns också.

Vid intervjun delar vi mer om företaget och dess unika karaktär. Välkommen till en plats där du inte bara jobbar, utan även påverkar och gör skillnad!

OM TJÄNSTEN

Du kommer, tillsammans med dina fantastiska kollegor, spela en nyckelroll i att upprätthålla en kvalitativ och professionell kundsupport, där ni fungerar som länken mellan koncernens olika varumärken, kunder och återförsäljare. I den pågående digitala resan är du en viktig del av skapandet av en ny kundresa för ett stort välkänt bolag. Genom att assistera både befintliga och nya kunder via chatt, telefon och mejl, blir du en central del av den digitala omvandlingen.

I dina kundärenden inkluderas även administrativt arbete. Med ett varierande arbete i kundservice är det essentiellt att du analyserar kundens behov och proaktivt arbetar för att hitta unika lösningar för varje situation. Din roll är också central när det gäller att notera och eskalera avvikelser, samt att hänvisa kunder vidare till andra avdelningar vid behov.

VEM ÄR DU?

Du drivs av att skapa nya relationer och är en skicklig kommunikatör. Med intresse och förmåga att samarbeta gör dig till en viktig stöttepelare för dina kollegor. Din positiva inställning gör att du ser möjligheter där andra ser problem.

För oss är det även viktigt att du har god dator- och systemvana samt att du är öppen för att lära dig nya saker. Din förmåga att vara problemlösande och din nyfikenhet gör dig till en resurs som ständigt söker nya vägar framåt.

Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och en stark vilja att utvecklas, då rollen erbjuder betydande möjligheter till både personlig och professionell tillväxt.

VI SÖKER DIG SOM

- Har en fullständig gymnasieutbildning

- Talar och skriver obehindrat på svenska, engelska och finska

Språkkunskaper i nordiska språk är mycket meriterande för tjänsten.

PRAKTISK INFORMATION

Start: 28 maj - 31 aug
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Torslanda, Göteborg
Arbetstider: Varierade tider, måndag till fredag

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad operativ chef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!

ANSÖKAN

Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.

I denna process ser vi även att du bifogar dina ansökningshandlingar på engelska, samt har en bild i dina ansökningshandlingar för att effektivisera rekryteringsprocessen.

Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Orderhantering och kundservice

Läs mer Mar 21
Kundservice med orderadministration. Vi söker dig som vill arbeta i en global koncern med lång erfarenhet och expertis inom skatt, ekonomi och juridik. Vår kund i Göteborg växer och söker därför en ny kollega med erfarenhet av kundkontakt och fakturahantering. Vi ser gärna att du som söker har god systemförståelse, gärna inom SAP, och ett serviceinriktat sätt. Om detta passar in på dig, är du varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I tjänsten kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak att bestå av orderläggning, fakturaservice samt ärendehantering, både via mail och telefon. Du kommer ingå i ett team om fyra personer som präglas av en bra teamkänsla där ni tillsammans börjar dagen med ett morgonmöte. Du och ditt team kommer arbeta uteslutande mot företagskunder. Det kommer även att finnas möjlighet till att jobba på distans två dagar i veckan, varav man arbetar resterande tre dagar på kontoret.

Tjänsten innefattar även mer komplexa administrativa uppgifter som kräver systemkunskap och förståelse, därför ser vi att du som söker har ett stort intresse för analys och systemhantering.

Vår kunds produkter riktar sig till kunder inom ekonomi ser vi också att du som söker har en bakgrund och god kunskap inom service och fakturering.

Arbetsuppgifter

- Ärendehantering, främst via mail men även telefon

- Fakturaservice

- Kundservice

- Orderläggning

- Systemadministration

Vi söker dig som
- Minst har en gymnasieexamen inom relevanta områden, med fördel ekonomi eller IT

- Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna mot B2B

- Är tekniskt kunnig och har mycket goda systemkunskaper, där SAP är meriterande

- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

- Har bra generell datorkunskap, samt goda kunskaper inom Office-paketet

Det är meriterande om du har tidigare bokförings- och faktureringskunskaper.

Som person är du

- Serviceinriktad

- Självgående

- Ansvarstagande

- Flexibel

Övrig information

- Start: Omgående/enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid konsult uppdrag du blir anställd av A-hub

- Vi har kollektivavtal med unionen

- Placering: Göteborg

Vi går igenom urvalet löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Barona Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Barona Professionals AB .

Tekniker på 75% till Göteborg

Dispatcher
Läs mer Okt 10
Vill du ha ett jobb som låter dig vara aktiv, möta nya människor och ständigt utvecklas? Då är det här din chans!
Vi söker en fälttekniker till Göteborg, med en arbetstid på 75%. I den här rollen kommer du att få en varierande och utvecklande arbetsdag, där varje dag kan erbjuda nya utmaningar och möjligheter. I den här rollen kommer du att vara en viktig del av vårt teknikteam och arbeta med en mängd spännande arbetsuppgifter.
Ditt arbete som fälttekniker kommer att inkludera installationer, felsökning och reparationer av en mängd olika tekniska system, inklusive kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Våra kunder finns inom finans, handel och kontor, och du kommer att vara deras räddare i nöden när teknikproblem uppstår. Du kommer att utföra service och hantera incidenter, vilket ger dig möjlighet att hjälpa och göra skillnad.
Ditt arbetsområde kommer att vara Göteborg med omnejd, och ibland kan det krävas resor till andra orter i närområdet. För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha ett B-körkort och tillgång till en egen bil. Oroa dig inte – vi ersätter dig för dina resor med milersättning enligt skatteverkets tabell.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Butiksinstallationer: Du kommer att ansvara för installationen av kassasystem, nätverk och servrar i våra kunders butiker.


PC och Server: Installation och felsökning av PC och servrar för att säkerställa att våra kunders tekniska infrastruktur fungerar smidigt.


Nätverkskomponenter: Installation och felsökning av switchar och accesspunkter för att optimera nätverksprestanda.


Mjukvaruinstallation och felsökning: Du kommer att hantera installation och felsökning av mjukvara, inklusive Microsoft Windows, för att säkerställa att våra kunder har en stabil och säker IT-miljö.


Hårdvaruinstallation och felsökning: Ansvar för att installera och felsöka olika typer av hårdvara för att möta våra kunders behov.



 
Vi söker dig som har:

Erfarenhet: Du har tidigare erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och andra tekniska komponenter. Kan erfarenheter du haft i arbetslivet eller privat.


Teknisk kunskap: Du är väl förtrogen med Windows-miljön och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team.


Kommunikativ: Du är en utmärkt kommunikatör och har förmågan att samarbeta med kunder och kollegor för att uppnå gemensamma mål.


Flexibel: Du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till olika kundbehov och situationer.


Tekniskt intresse: Du har ett genuint tekniskt intresse och är redo att lära dig och utvecklas inom området.


Språkkunskaper: Du talar flytande svenska och engelska för att kunna kommunicera effektivt med våra kunder.


B-körkort och egen bil: För att kunna utföra ditt arbete effektivt är ett B-körkort och tillgång till egen bil ett krav.


Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och omfamna spännande utmaningar, då är detta jobbet för dig. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och utforska den tekniska världen tillsammans. Ansök nu och ta första steget mot din nya och inspirerande karriär som fälttekniker i Göteborg!

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare,  Linnea Lundström (linnea.lindstrom@barona.se)

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu

Fältservicetekniker på 75% i Göteborg

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Okt 11
Fälttekniker sökes till Göteborg!

Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig!

Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du kommer utföra service och hantera incidenter. Du arbetar i Göteborg med omnejd, resor till andra orter i närområdet förekommer. För att kunna utföra arbetet krävs B-körkort och egen bil. Självklart ersätter vi dig med milersättning och eventuella extra avgifter såsom parkering m.m. som krävs inom tjänsten


Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar)
·       PC och Server (Installation felsökning)
·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter)
·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows
·       Installation och felsökning av hårdvara

Vem är du?

·       Du har viss erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team.
·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål.
·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete.
·       Du pratar svenska och engelska obehindrat
·       Har B-körkort och egen bil

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare,  Linnea Lundström (linnea.lindstrom@barona.se)

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu

Fältservicetekniker på deltid i Göteborg

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Okt 6
Fälttekniker sökes till Göteborg!

Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig!

Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du kommer utföra service och hantera incidenter. Du arbetar i Göteborg med omnejd, resor till andra orter i närområdet förekommer. För att kunna utföra arbetet krävs B-körkort och egen bil. Självklart ersätter vi dig med milersättning och eventuella extra avgifter såsom parkering m.m. som krävs inom tjänsten


Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar)
·       PC och Server (Installation felsökning)
·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter)
·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows
·       Installation och felsökning av hårdvara

Vem är du?

·       Du har viss erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team.
·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål.
·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete.
·       Du pratar svenska och engelska obehindrat
·       Har B-körkort och egen bil

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare,  Linnea Lundström (linnea.lindstrom@barona.se)

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu

Senior Backend-utvecklare inom .NET till nyutvecklingsprojekt

Backend-utvecklare
Läs mer Aug 25
BARONA SÖKER .NET UTVECKLARE TILL PROJEKTUPPDRAG I GÖTEBORG - HYBRID

Barona Professionals söker nu i vår kunds räkning en Senior Backend-utvecklare inom .NET till ett nystartsprojekt i Göteborg. Med start ASAP kommer projektet att pågå under ett år framöver och ha en omfattning på 100%. 

PROJEKTBESKRIVNING

Ditt team kommer att bestå av andra erfarna utvecklare, projektledare och verksamhetsexperter. Vem är du? Jo, du är ansvarstagande, en god kommunikatör med team spirit. Du kan arbeta med såväl tekniska som icke tekniska projektkollegor och du har en god erfarenhet av att omvandla verksamhets- och-tekniska krav till ren och snygg kvalitativ kod. Du är driven, noggrann och uppskattar att jobba i ett högt tempo.  

KRAV SOM EFTERFRÅGAS

• Mer än 8 års erfarenhet av systemutveckling inom .NET-plattformen
• Mikrotjänstarkitektur, Rabbit MQ, samt Docker, Grafana, ELK stack
• Erfarenhet av att, via dialoger och dokumentation, samla in kundernas krav och behov
• Förstå och omvandla verksamhets- och tekniska krav till kvalitativ kod och färdiga lösningar
• Flytande svenska i tal och skrift

PLACERING

Göteborg (kunna vara på plats minst 2-4 dagar/vecka). 

REKRYTERINGSPROCESSEN

Vi kommer att genomföra intervjuer, referenstagning och kodtestning innan uppdragsstart.

OM BARONA

Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Som konsult på Barona kommer du att anställas på ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkring, pension och hälsoförmåner.

Om du tror att du har vad som krävs för att lyckas i den här rollen, ansök då med ditt vassaste CV och ett personligt brev som beskriver ditt intresse för rollen och dina färdigheter. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor, kontakta rekryterande chef Agnes Hildén på agnes.hilden@barona.se.

Ansök nu

HR Tech Lead for St1 to Stockholm, Gothenburg or Helsinki

Personalchef/HR-chef
Läs mer Sep 7
Is your ambition to be a key player in the energy transition from fossil fuels to renewable energy? In St1, we make things happen for a better and greener future! St1’s vision is to be the leading producer and seller of CO2-aware energy. To live true our vision and to strengthen our Group HR team we are now searching for a HR Tech Lead.
As a HR Tech Lead you will take ownership of the digitalization roadmap for HR, including both long-term and operational planning. You will be running and developing Sympa as the core HCM together with the HR Leadership team and the Country HR teams.
Your responsibilities will also include
Designing unified and scalable HR tech solutions anchored in the Country HR support model
Look for opportunities to automate and simplify HR processes through technology solutions
Design and implement a holistic talent management and performance management technology support either through existing solutions or by sourcing and implementing a proven solution from the market
Development of day-to-day HR reporting more advanced People Analytics practices solutions, starting with the most basic and important people metrics
Change management training related to all HR tech initiatives and deployments

HR Tech Lead we are looking for has
a suitable educational background
work experience in likewise position
excellent understanding of different HR Systems and procedures in general
self-driven and able to independently identify and solve issues
strong project and change management skills
great interaction skills; you will work closely with relevant external stakeholders such as IT Department and Executives
willingness to travel
fluency in English and any other Nordic language

As a St1 colleague we expect you to have a willingness to develop by learning from others, challenging conventional and innovating in new ways of working. You seek life-long learning. You are an ideal team player in supporting others but also challenging when necessary. You have commitment and ambition and hunger to grow in your role.
We offer you a versatile and challenging working environment where you get the opportunity to develop yourself and to work with a group of professionals that have a true passion for their work and mission. And in St1, you can see and be part of the whole value chain of energy transition in a constantly growing and innovative Nordic energy company with a clear vision and drive. The workplace is located along good transport connections in Helsinki (Tripla). Other locations can also be considered, like Gothenburg or Stockholm.
Are you the person we are looking for?
Please submit your online application in English by Sunday September 17th, 2023 including your CV and salary expectation. Please be informed that we will start discussions with the most suitable candidates during the application period, and the position will be filled as soon as the suitable candidate is found. Also note that we do not consider job applications by email.
The recruitment process is carried out in cooperation with Barona. For more information about the role or the recruitment process, please contact Senior Consultant Krista Pulkkinen by telephone +358 50 505 7715 or via email krista.pulkkinen@barona.fi.

Ansök nu

Fälttekniker till spännande projekt i Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 2
Är du intresserad av IT och trivs med att ge god service? Då kan det här vara rätt uppdrag för dig!
Vi söker nu en driven fälttekniker för ett viktigt projekt i Göteborg. Ditt huvudsakliga ansvar blir att byta ut kassor och kortterminaler hos vår kund samt reparera bankomater.
Detta arbete är av yttersta vikt då vår kund ska migrera med ett annat företag.
För att lyckas i rollen som fälttekniker krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil, eftersom du behöver kunna ta dig effektivt mellan bankomaterna.
Det är en visstidsanställning och du kommer vara anställd av Barona under hela perioden. Det kan även förekomma kortare perioder av övernattning på annan ort.
Krav för rollen som fälttekniker:
Tidigare erfarenhet inom IT, hårdvara och/eller reparationsjobb samt erfarenhet av att ge god kundservice.
Du är ordningsam, planerad och punktlig samt trivs med att skapa nya kontakter med människor.
Körkort, egen bil samt flytande svenska och goda kunskaper i engelska.

Arbetstiderna kommer variera och projektet startar upp i början av augusti, pågående till slutet av samma månad.
Om du vill vara en del av ett viktigt projekt, där du får kombinera ditt IT-intresse med utmärkt service, då ska du söka tjänsten som fälttekniker hos oss! Skicka in din ansökan redan idag!

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Ansökan
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se).

Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu