Göteborg: Folkteatern söker grafisk kommunikatör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Folkteatern söker grafisk kommunikatör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Då en av våra kommunikatörer nu lämnar oss för nya utmaningar söker vi dig som är en driven, mångsidig och grafiskt säker kommunikatör som tillsammans med oss vill fortsätta arbetet med att skapa en av norra Europas mest intressanta scener.


Arbetsbeskrivning
På kommunikationsavdelningen på Folkteatern ingår du i en liten arbetsgrupp bestående av två andra kommunikatörer, en publikstrateg och en försäljningssamordnare som alla jobbar med fokus på vår publik och att ständigt vidareutveckla teaterns relation med den. Arbetet kan liknas vid det på en inhouse-byrå och kännetecknas av snabb kommunikation, hög produktionstakt och en proaktiv och självständig inställning till jobbet. Kommunikatören är länken mellan den konstnärliga verksamheten och publiken och har därmed en mycket viktig roll på teatern.
I arbetet ingår att vara delaktig i avdelningens strategiska publikarbete genom exempelvis målgruppsanalyser, kampanjplanering, marknadsföring och uppföljning av teaterns samtliga produktioner och gästspel på våra fyra scener samt att utveckla varumärket Folkteatern. Kommunikationsavdelningens arbete utförs i samspel med konstnärlig ledning, oftast regissörer, och arbetet kräver flexibilitet, lyhördhet och inte minst en stor kärlek till scenkonsten.


Din roll på Folkteatern
Du medverkar aktivt i avdelningens strategiska arbete mot publik och bidrar till att utveckla detta samt verkar för att uppfylla teaterns övergripande målsättning.
Du är drivande och arbetar självgående och effektivt gällande allsköns grafisk produktion för teaterns olika kanaler såväl inom print som web. Du behärskar hela processen från idé till färdig produkt och handhar kontakter med tryckeri och andra externa samarbetsparter exempelvis gällande annonsering. Befattningen kännetecknas av kreativitet och idérikedom, god koll på design och ypperlig känsla för lay-out.
Du ansvarar övergripande för uppdateringen och utvecklingen av teaterns hemsidor. Arbetet utförs i samarbete med en webbyrå och övriga kommunikationsavdelningen.



Vem är du?
Du har adekvat utbildning inom kommunikation.
Du arbetar obehindrat i InDesign, Illustrator och Adobe Photoshop.
Du har flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete.
Du arbetar obehindrat med CMS-system, med fördel Drupal 9.
Du besitter god social förmåga och har lätt för att interagera med olika människor och med interna och externa samarbetsparter.
Du har god språklig förmåga med öga för korrekturläsning.
Vi ser gärna att du är analytisk i förhållande till verksamhetens mål, kan definiera kommunikationsbehov, finna nya kreativa lösningar, samt kunna utvärdera dina egna insatser.
Vi ser också gärna att du har ett stort intresse för och håller dig uppdaterad med utvecklingen inom ditt kompetensområde men även inom omvärldsbevakning generellt och i scenkonstbranschen specifikt.



Meriterande
Erfarenhet av konstnärlig verksamhet och förståelse av teaterns processer.
Viss kunskap i filmredigeringsprogram och/eller ljudredigeringsprogram.
Kännedom om och erfarenhet av GDPR-tillämpning inom kommunikation.



Vad kan Folkteatern erbjuda dig?
Vi är en spännande och framåtblickande arbetsplats. Vårt teaterhus är en levande mötesplats och ett kulturellt nav på en dynamisk plats i staden. Vi erbjuder rätt person ett kreativt, ansvarsfullt och varierat arbete på en av de största teaterinstitutionerna i Västra Götaland.


Om Folkteatern
Folkteatern ligger på Järntorget i Göteborg. Vår verksamhet omfattar fyra scener med egenproducerad scenkonst, gästspel, konserter, samtal och mycket mer. Vi vill vara en samtida teater för en bred publik och vi strävar efter att vara en av norra Europas mest intressanta scener. Konstens potential att experimentera och utmana står i centrum, och vi eftersträvar sänkta trösklar till teaterrummet. Folkteatern drivs i form av ett aktiebolag, helägt av en ekonomisk förening. Vi är en länsteater som får anslag och uppdrag från Västra Götalandsregionen, vår ekonomiska huvudman. Teatern har omkring 45 anställda. Lotta Lekvall är VD och Frida Röhl är konstnärlig ledare.


Om tjänsten
Observera att Folkteatern har sommarstängt från vecka 26. Frågor om tjänsten kan därmed tyvärr inte besvaras förrän tidigast under vecka 31. Skicka CV och personligt brev till: jobb@folkteatern.se
Sista ansökningsdatum: 2021-08-21
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadskommunikatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadskommunikatör.

Projektledare inom Marknadsföring med digital kompetens

Läs mer Jan 30
Är du en ambitiös och erfaren digital ninja med högskoleutbildning och passion för marknadsföring? Vår kund söker nu en Projektledare med erfarenhet inom marknadsföring som vill ta nästa steg i karriären.

Om Dig: Vi söker dig som är driven, framåt och älskar utmaningar! Du är orädd, modig och ser möjligheter i allt du tar dig an. Din entusiasm kombinerat med en stark arbetsvilja och resultatorientering gör dig till den perfekta kandidaten för vår kunds roll som Projektledare.

Dina Kvalifikationer:

- Högskoleutbildad och digital ninja.

- Erfarenhet av att arbeta med Wordpress, Meta och LinkedIn-annonsering med bevisade goda resultat.

- Färdigheter i Photoshop och skapande av rörligt innehåll för Meta och LinkedIn.

- Kunskap om UTM-tagging, Google Analytics samt avancerade e-mailmarknadsföringsverktyg som Apsis eller Mailchimp.

Din Erfarenhet: Vi tror att du har gedigen erfarenhet från en marknadsavdelning inom retail och besitter framstående kunskaper inom digital marknadsföring.

Ditt Uppdrag: Som vår projektledare kommer du inte bara att driva vår digitala närvaro, utan även projektleda våra event och mässor. Vi letar efter någon som inte bara vill sitta bakom en skärm, utan även trivs med att vara på plats och leda projekt till framgång.

Vi Erbjuder:

- En dynamisk arbetsmiljö där din passion och drivkraft kommer att uppskattas.

- Möjlighet att göra karriär och ta nästa steg som affärchef.

- Utmanande och varierande arbetsuppgifter inom digital marknadsföring och eventhantering.

Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och har den passion och erfarenhet vi söker, skicka din ansökan och CV till oss. Vi ser fram emot att välkomna en modig och ambitiös digital marknadsföringschef till vårt team!

Ansök nu

Content Writer

Läs mer Nov 8
At Eliq, we're expanding our marketing team and seeking a talented Content Writer who knows how to balance work and wordplay. If you're a software-savvy wordsmith with a passion for storytelling, we'd love to have you join our team and contribute your creative flair to our content.
Responsibilities
Content Creation(obviously): Craft engaging content, including blog posts, articles, website copy, and social media updates that captivate and inform our audience.
Research: Dive into research to uncover valuable insights related to the energy industry, sustainability, and more.
Collaboration: Work closely with our marketing team to develop content strategies that resonate with our target audience.
Editing and Proofreading: Ensure all content is polished, error-free, and aligns with Eliq's style guidelines(actually, we want your thoughts on the guidelines as well).
Content Planning: Contribute to the creation and maintenance of a content calendar to ensure consistent and timely content delivery.
SEO Optimization
Content Planning: Contribute to the creation and maintenance of a content calendar to ensure consistent and timely content delivery.
Stay Informed: Keep an eye on industry trends and emerging technologies to generate fresh content ideas.

Requirements
Writing Prowess: Proven experience as a Content Writer, preferably in the software/tech industry.
SEO Knowledge: Familiarity with SEO best practices and content optimisation.
Portfolio Showcase: A portfolio demonstrating your writing prowess across various digital platforms.
Time Management: Strong organizational and time management skills.
Creative Thinking: A knack for creative storytelling and generating innovative content ideas.
Passion for Sustainability: A genuine interest in sustainability and the energy industry.

About Eliq
Eliq is a leading company in the energy insights space, serving 30+ utilities across 13 European markets. Founded in 2015, Eliq is a VC-backed business with circa 50 employees, going through an intense phase of growth. We are dedicated to improving the way energy is used in everyday life by making sense of the world’s energy data and enabling energy providers, banks and other businesses to build digital energy products and users to avoid wastage of household energy and fast-track the planet’s transition to net zero.
We're beginning an exciting journey towards super-scaling, and this is a fantastic opportunity to contribute to the creation of something truly remarkable. Yes, we understand that many organisations make similar claims, but in our case, it's genuinely the real deal.

Ansök nu

Göteborg: Marknadsansvarig Condeco Gruppen

Läs mer Mar 17
Beskrivning:

Vi söker en mångsidig och passionerad person för att ansvara för marknadsföringen för våra caféer. Den ideala kandidaten är en mångfacetterad lagspelare med starka färdigheter inom design, sociala medier, eventplanering, webbdesign och online/offline marknadsföring. Tjänsten är platsbunden och på heltid. 

Arbetsuppgifter:

Designa lockande menytavlor och annat material för att förstärka caféernas visuella identitet.
Skapa innehåll och uppdatera sociala medier (Instagram, Facebook, Linkedin & TikTok).
Öka och optimera online-närvaron genom samarbeten med andra företag.
Organisera och genomföra event.
Ansvara för annonseringskampanjer online.
Uppdatera och underhålla webbsidorna.
Delta i administrativa uppgifter relaterade till caféerna.
Kvalifikationer:

Erfarenhet av grafisk design och skapande av marknadsföringsmaterial.
Förmåga att hantera flera konton och skapa stark närvaro och engagemang i sociala medier.
Kunskap om fotografering och videoredigering för innehållsskapande.
Erfarenhet av evenemangsplanering och genomförande.
Förmåga att skapa och hantera annonseringskampanjer, särskilt Facebook ads.
Erfarenhet av webbdesign.
Vi erbjuder:

En dynamisk roll där du kan vara kreativ och påverka caféernas marknadsföring.
Möjlighet att vara en nyckelspelare i vårt engagerade team.
Ett litet och sammansvetsat team vars gemensamma nämnare är att serva andra.
En arbetsplats som tillåter att du testar dig fram och lär dig. Om du saknar erfarenhet av något bör du åtminstone ha ett intresse för det.
Ansökan:

Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är lämplig för rollen. Ansökningar behandlas löpande. Kontakta oss gärna om du har frågor eller vill ha mer information om tjänsten. Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kreativ lagspelare till vårt team för att fortsätta skapa minnesvärda caféupplevelser!

Ansök nu

Communication Strategist - Sustainability

Läs mer Okt 25
For our client in the Automotive industry we are looking for a Communication Strategist with a focus on Sustainability. This is a temporary full-time assignment for 10 months, based in their office in Gothenburg.

Do you want to be part of accelerating the purpose?

Our client aims to be the pioneers in the protection of people and planet. As a truly purpose-driven company, they already have a positive impact in many areas. For example, they are an industry leader in climate action and automotive safety, and the social impact work is being noticed around the world. They have set the standards high when it comes to being a responsible business. And this is where you come in.

About the role:

You will be part of a small, high performing, team which aims at accelerating the purpose agenda, internally and externally. This global team manages areas such as action-orientated purpose campaigns, Employer Branding, sustainability communication, increasing the voice of the company in relevant cultural days and events, and nurturing meaningful collaborations.

As a Communication Strategist, Sustainability, your responsibilities will include, but are not limited to:

- Launch social impact fund across all channels and with all key audiences in Spring ’24

- Deliver impactful cultural day campaigns.

- Collaborate with Stakeholder Engagement team on advocacy initiatives, on topics incl. ocean health.

- Driving the development and implementation of compelling evidence-based narratives, global campaigns, stories, and messages, that create engagement around sustainability journey and industry leadership, across all global channels, and drive progress.

- Strengthening employee engagement and build the brand to the key external audiences (future and current customer, talent, and stakeholder) through media, influencers and other third parties.

- Working collaboratively both internally and externally, building strong relationships with stakeholders and supporting them with high level sustainability communication guidance and actions.

- Working with business priorities and planning, as well as proactively identifying newsworthy communication opportunities, and develop engaging, meaningful, and creative sustainability communication strategies.

- Working with internal communications on strategies to foster employee engagement, alignment with business objectives, and a strong sense of belonging.

Who are you?

You are a devoted and creative communications or marketing professional with 8-10 years’ experience from a global organization, including experience of sustainability-related communications. You have a natural passion for news, communication, and engaging sustainability communication. You have extensive experience in PR, social media, and/or journalism and a demonstrable ability to utilize different channels and mobilization to deliver the desired business outcome.

In addition to this, you have:

- A strategic, analytical, and creative approach to communication planning, is self-led and has the ability to manage a wide range of projects and agencies, balancing quality, and speed.

- A strong understanding of current and emerging global sustainability issues and challenges and the ability to relate them to business action.

- Excellent written and verbal communication skills (English), with the ability to craft clear, concise, and engaging messages for diverse audiences.

- Excellent organizational and project management skills, with the ability to involve and balance stakeholders and agencies and meet deadlines in a fast-paced environment.

- A natural collaborator with a strong ability to build good working relationships with stakeholders and internal colleagues.

- The ability to bring clarity to complex situations and interpret in-depth business and technology messaging in a receiver-friendly way.

This position is based at the international HQ in Gothenburg, Sweden and you will report to the Head of Purpose Communications & Employer Branding. Welcome with your application!

About the assignment

For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

The assignment is full-time and for a period of 10 months, with possible extension.

Ansök nu

Product Experience Specialist World of Volvo

Läs mer Mar 15
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

You want an exciting career that contributes to positive change. So, what’s your next move?
Imagine being part of the most exciting industry on the planet. Our future is all about tech–electrified and eventually self-driving cars, totally connected to people’s everyday lives. But how do we introduce this future in a way that’s safe and sustainable? These are some of the questions we’re solving here at Volvo Cars. 

Some of the most exciting action is within the Global Marketing organisation, which oversees all of Volvo’s marketing to ensure the flawless development and execution of world-class communications. 

Join us and watch your ideas shape the future of mobility.

Product Experience @ World of Volvo - let’s introduce ourselves
World of Volvo is our new pinnacle of Brand and Product experience centers and is designed to cater to more than 500,000 visitors annually.
The visitors will, among other things, be able to experience our Products and Services as well as our Brands journey in the World of Volvo exhibition. 
In line with Volvo Cars omnichannel strategy our vision is that in the World of Volvo we will provide a seamless digital and physical journey in the Learn, Shop and Delivery areas. 

Volvo Cars will have a dedicated team on-site with the mission to support the Learn, Shop and Delivery phase in our Consumer Journey. The team will have an assisting approach to fulfill the needs and expectations of the visitors.

Product Experience Specialist – this is what you’ll do
The Product Experience Specialist will play a crucial role in ensuring that our customers have a seamless and enjoyable experience when they visit the World of Volvo. 
The primary responsibilities will include conducting vehicle handovers, providing product demonstrations, supporting customers in their learn and shop journey and facilitating test drives. 
The Product Experience Specialist will be the face of our brand and will contribute significantly to customer satisfaction and awareness of our products and services.

You will be part of Volvo Cars corporate presentations, Brand deep dives, as well as onboarding. Conduct guided tours that effectively showcase our products, technologies, and our brand history. In the tours, you will share insightful information, answer questions, and customize the experience to align with each guest's interests.

Initially working hours will be daytime, but this may change depending on how things develop going forward, you will likely be expected to work evenings and weekends for different events.

As part of the Global Marketing organization at Volvo Cars, you will also drive internal projects and tasks.

We’re looking for you! 
We are looking for a great communicator with a customer-focused mindset, passion for our products and services and a commitment to delivering exceptional service.

Qualifications:
•    Previous work experience in a service business
•    Fluent communication skills in Swedish and English (written and verbal) 
•    Drivers license B 
•    Good skills in Microsoft Office 
•    A great communicator with a passion for hospitality and service 
•    Ability to adapt to different visitor profiles and tailor interactions accordingly
•    Able to demonstrate our cars well to our customers, you already have some knowledge about Volvo cars or are interested in learning
•    Excited to build knowledge of our brand's history if you do not already know
• A university degree within a relevant area is considered a benefit

As a person, you have a professional appearance and adaptability to work efficiently in a fast-paced environment. Time management skills and the ability to multitask effectively will be important together with strong problem-solving abilities looking for new solutions.

You are a team player with the ability to collaborate across departments showing passion for our brand and a strong desire to share it with others. Working proactively with an attention to detail and a commitment to maintaining high standards. 

Ability to work flexible hours.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Folkteatern Västra Götaland AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Folkteatern Västra Götaland AB .

Kostymmästare till Folkteatern Västra Götaland AB

Kostymmästare
Läs mer Okt 24
Folkteatern ligger på Järntorget i Göteborg. Vår verksamhet omfattar fyra scener med egenproducerad scenkonst, gästspel, konserter, samtal och mycket mer. Vi vill vara en samtida teater för en bred publik och vi strävar efter att bli en av norra Europas mest intressanta scener. Konstens potential att experimentera och utmana står i centrum, och vi eftersträvar sänkta trösklar till teaterrummet.
Folkteatern drivs i form av ett aktiebolag, helägt av en ekonomisk förening. Vi är en länsteater som får anslag och uppdrag från Västra Götalandsregionen, vår ekonomiska huvudman. Teatern har omkring 45 anställda. Lotta Lekvall är VD och Frida Röhl är konstnärlig ledare.
Vi söker dig som är kostymmästare med bred kompetens och erfarenhet av teaterproduktion. Du har en vilja till att vara med och utveckla och förbättra verksamheten inom professionen.
Arbetsuppgifter
I rollen som kostymmästare på Folkteatern följer du produktionen hela vägen från idéstadie fram till dess att föreställningen är färdigspelad. Det omfattar kostymtillverkning för både herr och dam och även kostymskötsel under spelperioden.
Du kommer att arbeta på en teater med uppdrag att producera professionell scenkonst i både stora och mindre produktioner. På vår kostymavdelning kommer du få arbeta med medarbetare men höga ambitioner, vilket gör att du kommer att delta och arbeta i alla delar av kostymtillverkning.
Din bakgrund
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av kostymtillverkning, som är kunnig inom både herr och damskrädderi, material och stilar. Du är självständig och säker i ditt arbete, gillar att arbeta med andra och har inga problem att både arbetsleda och bli arbetsledd. Du är uppfinningsrik och lyhörd samt har erfarenhet och adekvat utbildning inom konstruktion, tillskärning, sömnad, provningar och inköp.
Du har god branschkännedom och har kunskaper i att beräkna och göra kalkyler. Vidare är du genuint intresserad av scenkonst och en teaters processer.
Övriga meriterande specialistkunskaper vi värdesätter är patinering, färgning, hattillverkning, korsett och krinolinsömnad och har gesällbrev.
Stor vikt kommer läggas vid de personliga egenskaper.
B-körkort är ett krav.
Talar god svenska och engelska, och gärna flera språk.
Tjänsten
Tjänsten är på heltid. och arbetstiderna är i huvudsak förlagda vardagar dagtid. Du kommer att arbeta tillsammans med en kollega med samma arbetsuppgifter. Vi tillämpar provanställning och har kollektivavtal.
Ansökan
Skicka ditt CV och personliga brev så snart som möjligt dock senast den 17 november 2023 till jobb@folkteatern.se och märk ämnesraden med: Kostymmästare FT2023.

Ansök nu

Belysningsmästare till Folkteatern

Belysningsmästare
Läs mer Jan 12
Folkteatern ligger på Järntorget i Göteborg. Vår verksamhet omfattar fyra scener med egenproducerad scenkonst, gästspel, konserter, samtal och mycket mer. Vi vill vara en samtida teater för en bred publik och vi strävar efter att bli en av norra Europas mest intressanta scener. Konstens potential att experimentera och utmana står i centrum, och vi eftersträvar sänkta trösklar till teaterrummet.
Folkteatern drivs i form av ett aktiebolag, helägt av en ekonomisk förening. Vi är en länsteater som får anslag och uppdrag från Västra Götalandsregionen, vår ekonomiska huvudman. Teatern har omkring 45 anställda. Lotta Lekvall är VD och Frida Röhl är konstnärlig ledare.
Vi söker en Belysningsmästare med bred kompetens och erfarenhet av teaterproduktion. Med en vilja till att utveckla och förbättra verksamheten inom professionen.
Du kommer att arbeta på en teater med uppdrag att producera professionell scenkonst i både stora och mindre produktioner.


Arbetsbeskrivning
I rollen som belysningsmästare på Folkteatern följer du produktion från idéstadie till färdig föreställning. Du kommer att ansvara för det belysningstekniska arbetet för alla scener, vilket innebär samordning av belysningsteknik och videoteknik, inköp och beställningar, planering av produktion, repetition och föreställningsarbete, underhåll av utrustning och lokaler samt arbetsledning. I rollen har du nära och god dialog med Ljusdesigner och övriga kollegor som deltar i produktionsprocessen.
Din huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
ansvara för att montera och driftsätta ljusteknik i våra produktioner och i husets fasta anläggningar
ansvara och hantera ljusprogrammering-, rithjälpmedel-och visualiseringsprogrammering.
i dialog med ljusdesigner planera tekniska arbeten och lösningar i produktionen.
driva det belysningstekniska arbetet i produktioner.



Din bakgrund
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av belysningstekniskt arbete. Du skall ha relevant utbildning eller motsvarande dokumenterad erfarenhet.
Du är van vid att självständig driva ditt eget arbete och bidra till produktionsprocessen. Med hög noggrannhet och sinne för detaljer bidrar du såväl till verksamheten som till gruppen. Du har lätt för att lära och är nyfiken till din natur. Med din breda tekniska kompetens och god beslutsförmåga delar du med dig av din kunskap på ett prestigelöst sätt.
Du har inga problem med att arbeta under tidspress och trivs med att arbetsbelastningen varierar.
Du har erfarenhet av:
riggning
arbetsledning
säkerhetsarbete
belysningstekniska lösningar
videotekniska lösningar


Vidare har du minst B-körkort, datorvana samt talar god svenska och engelska samt gärna fler språk.


Vad kan Folkteatern erbjuda dig?
Vi är en spännande, ansvarstagande och framåtblickande arbetsplats. Vårt teaterhus är en levande mötesplats och ett kulturellt nav på en dynamisk plats i staden. Vi erbjuder rätt person ett ansvarsfullt och varierat arbete på en av de största teaterinstitutionerna i Västra Götaland. Vi omfattas av kollektivavtal.


Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kommer att tillämpas.
Omfattningen är 100%, 40 tim/veckan. Arbetstiderna varierar och kan förläggas mellan 7–23 både vardag och helg.
Tillträde är enligt överenskommelse men senast 2023-05-01.


Ansök
Skicka din CV och personligt brev till jobb@folkteatern.se och märk ämnesraden med: Belysningsmästare FT2023. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 28:e feb.

Ansök nu

Dekormålare till Folkteatern AB

Dekormålare
Läs mer Aug 15
Folkteatern ligger på Järntorget i Göteborg. Vår verksamhet omfattar fyra scener med egenproducerad scenkonst, gästspel, konserter, samtal och mycket mer. Vi vill vara en samtida teater för en bred publik och vi strävar efter att bli en av norra Europas mest intressanta scener. Konstens potential att experimentera och utmana står i centrum, och vi eftersträvar sänkta trösklar till teaterrummet.
Folkteatern drivs i form av ett aktiebolag, helägt av en ekonomisk förening. Vi är en länsteater som får anslag och uppdrag från Västra Götalandsregionen, vår ekonomiska huvudman. Teatern har omkring 45 anställda. Lotta Lekvall är VD och Frida Röhl är konstnärlig ledare.
Vi söker en dekormålare med bred kompetens och erfarenhet av teaterproduktion. Med en vilja till att utveckla och förbättra metoder och tekniker.


Arbetsbeskrivning
I rollen dekormålare på Folkteatern följer du produktionen från idéstadie till färdig scenografi. Du ansvarar för planering och genomförande av alla måleriarbeten i produktionerna. Det innebär nära och god dialog med scenografen och övriga kollegor som deltar i processen.
Du kommer att arbeta på en teater med uppdrag att producera professionell scenkonst i både stora och mindre produktioner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planering av dekormåleri och uppskattning av tidsåtgång i våra produktioner
Ansvara för planering av arbetet, inköp av materiel, skötsel av arbetsplatsen och verktyg mm.
Dialog med scenograf ta fram detaljer i material, metoder och tekniker för att uppnå bästa resultat.


Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av dekormåleri för scenproduktioner. Du skall ha relevant utbildning eller motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du behärskar teknikerna för ådringsmålning, marmorering, fondmålning, skulptering och övriga tekniker som används inom scenkonsten. Meriterade med erfarenhet från arbete inom institutionsteater.
Du är van vid att självständig driva ditt eget arbete och bidra till produktionsprocessen. Med hög noggrannhet och sinne för detaljer bidrar du såväl till verksamheten som till gruppen. Du har lätt för att lära och är nyfiken till din natur. Med din breda kompetens och goda beslutsförmåga delar du gärna med dig av din kunskap på ett prestigelöst sätt.
För att lyckas i rollen krävs att du är säker i din yrkesroll och att du kan arbeta under tidspress och trivs med att arbetsbelastningen varierar.
Du har minst B-körkort, datorvana, talar god svenska och engelska, och gärna fler språk.

Vad kan Folkteatern erbjuda dig?
Vi är en spännande, ansvarstagande och framåtblickande arbetsplats. Vårt teaterhus är en levande mötesplats och ett kulturellt nav på en dynamisk plats i staden. Vi erbjuder rätt person ett ansvarsfullt och varierat arbete på en av de största teaterinstitutionerna i Västra Götaland. Vi omfattas av kollektivavtal.

Om tjänsten
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan komma att tillämpas.
Omfattning: 60% av en heltid och arbetstiderna är förlagda till dagtid mån-fre.
Tillträde: Tillsättning enligt överenskommelse men helst senast 2022-11-01

Ansök
Skicka din CV och personligt brev till jobb@folkteatern.se och märk ämnesraden med: Dekormålare FT2022. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 7:e september.

Ansök nu

Scenmästare till Folkteatern i Göteborg

Scenmästare
Läs mer Maj 10
Om arbetsplatsen
Folkteatern ligger på Järntorget i Göteborg. Vår verksamhet omfattar fyra scener med egenproducerad scenkonst, gästspel, konserter, samtal och mycket mer. Vi vill vara en samtida teater för en bred publik och vi strävar efter att bli en av norra Europas mest intressanta scener. Konstens potential att experimentera och utmana står i centrum, och vi eftersträvar sänkta trösklar till teaterrummet.
Folkteatern drivs i form av ett aktiebolag, helägt av en ekonomisk förening. Vi är en länsteater som får anslag och uppdrag från Västra Götalandsregionen, vår ekonomiska huvudman. Teatern har omkring 45 anställda. Lotta Lekvall är VD och Frida Röhl är konstnärlig ledare.
Vi söker en scenmästare med bred kompetens och erfarenhet av teaterprocessen. Med en vilja till att utveckla och förbättra metoder och arbetssätt.
Arbetsbeskrivning
Som scenmästare på Folkteatern följer du produktion från idéstadie till färdig föreställning, där du ansvarar för det scentekniska arbetet för alla scener. Det innebär samordning av scenteknik, inköp och beställningar, planering av produktion, repetition och föreställningsarbete, underhåll av utrustning och lokaler samt arbetsledning.
Du kommer att arbeta på en teater med uppdrag att producera professionell scenkonst i både stora och mindre produktioner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvarar för riggning
- Ansvarar för säkerhetsarbete
- Ansvarar för scentekniska lösningar
- Arbetsledning
Vid denna rekrytering kommer stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av scentekniskt arbete. Du skall ha relevant scenteknisk utbildning eller motsvarande dokumenterad erfarenhet. Meriterade med erfarenhet från arbete inom institutionsteater.
Du är van vid att självständig driva ditt eget arbete och bidra till produktionsprocessen. Med hög noggrannhet och sinne för detaljer bidrar du såväl till verksamheten som till gruppen. Du har lätt för att lära och är nyfiken till din natur. Med din breda tekniska kompetens och god beslutsförmåga delar du med dig av din kunskap på ett prestigelöst sätt.
För att lyckas i rollen krävs att du är självständig och säker i din yrkesroll och att du kan arbeta under tidspress och trivs med att arbetsbelastningen varierar.
Du har minst B-körkort, datorvana, talar god svenska och engelska, och gärna fler språk.
Vad kan Folkteatern erbjuda dig?
Vi är en spännande, ansvarstagande och framåtblickande arbetsplats. Vårt teaterhus är en levande mötesplats och ett kulturellt nav på en dynamisk plats i staden. Vi erbjuder rätt person ett ansvarsfullt och varierat arbete på en av de största teaterinstitutionerna i Västra Götaland. Vi omfattas av kollektivavtal.
Om tjänsten
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan komma att tillämpas.
Omfattning: 100%, 40 tim/veckan. Arbetstiderna varierar och kan förläggas mellan 7–23 både vardag och helg.
Tillträde: Tillsättning enligt överenskommelse men helst senast 2022-09-01

Ansök nu

Folkteatern söker inspicient

Inspicient
Läs mer Dec 20
Om arbetsplatsen
Folkteatern ligger på Järntorget i Göteborg. Vår verksamhet omfattar fyra scener med egenproducerad scenkonst, gästspel, konserter, samtal och mycket mer. Vi vill vara en samtida teater för en bred publik och vi strävar efter att bli en av norra Europas mest intressanta scener. Scenkonstens möjligheter att experimentera och utmana står i centrum, och vi eftersträvar sänkta trösklar till teaterrummet.
Folkteatern drivs i form av ett aktiebolag, helägt av en ekonomisk förening. Vi är en länsteater som får anslag och uppdrag från Västra Götalandsregionen, vår ekonomiska huvudman. Teatern har omkring 45 anställda. Lotta Lekvall är VD och Frida Röhl är konstnärlig ledare.
Nu söker vi en Inspicient till vår Teknisk avdelning.
Arbetsbeskrivning
Som inspicient på Folkteatern arbetar du med teaterns produktioner från repetitionsstart till sista föreställning. Du ansvarar för att repetitioner och föreställningar genomförs enligt plan och följer våra produktionsprocesser. I repetitionsarbetet bildar inspicienten ett nav tillsammans med producent, konstnärligt team och tekniskt ansvariga. Som inspicient besitter du produktionsledaransvaret och har mandat att avbryta repetition vid förekomna brister. I föreställningsläge arbetar du i nära samarbete med det tekniska teamet, publikvärdar och ensemble.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvarar för att vår produktionsplan följs
- Ansvarar för att kontroll och säkerställande av lagt repetitionsschema
- Ansvarar för rapportering (föreställningsrapport, tillbud- & arbetsskaderapportering)
- Ansvara för tidrapportering och bokning av kostym- och maskprov
- Förbereda lokalen till repetition/säkerställa föreställningsspecifika krav
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning inom teaterteknik, gärna med inriktning inspicient eller närliggande område. Du har flerårig vana från arbete som inspicient eller så har du fått relevant erfarenhet exempelvis från arbete som arbetsledare inom föreställningsteknik, som producent eller regiassistent. Erfarenhet från arbete inom institutionsteater är meriterande.
Du har också goda kunskaper inom arbetsmiljöområdet samt har erfarenhet av arbetsledning.
Du är van vid att självständig driva ditt eget arbete och bidra till produktionsprocessen. Med hög noggrannhet och sinne för detaljer bidrar du såväl till verksamheten som till gruppen. Du har lätt för att lära och är nyfiken till din natur. Med din breda kompetens och goda beslutsförmåga delar du med dig av din kunskap på ett prestigelöst sätt.
För att lyckas i rollen krävs att du är självständig och säker i din yrkesroll och att du kan arbeta under tidspress och trivs med att arbetsbelastningen varierar.
Som inspicient arbetar du högt och lågt vilket kräver att du gillar snabba vändningar och är flexibel i ditt arbetssätt. Arbetet kräver att du är lösningsfokuserad och har goda förmågor att bedöma och välja mellan flera möjliga alternativ vilket kräver kreativ och analytisk förmåga. Du är en central person för att lösa alla de utmaningar och problem som uppstår i en produktion. Vi tror att du därför gillar att hjälpa till när det behövs.
Vad kan Folkteatern erbjuda dig?
Vi är en spännande, ansvarstagande och framåtblickande arbetsplats. Vårt teaterhus är en levande mötesplats och ett kulturellt nav på en dynamisk plats i staden. Vi erbjuder rätt person ett ansvarsfullt och varierat arbete på en av de största teaterinstitutionerna i Västra Götaland. Vi omfattas av kollektivavtal.

Ansök nu