Göteborg: Socialt ansvarig samordnare, SAS

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialt ansvarig samordnare, SAS i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Deltid

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Utvecklingsenheten är en strategisk stödenhet under avdelning Kvalitet och Utveckling. Utvecklingsenheten arbetar till största delen med förvaltningsövergripande strategiska uppdrag och är en drivkraft i förvaltningens utvecklingsarbete. Enheten består av sakkunniga medarbetare inom olika områden såsom stadsutveckling, miljö, hållbarhet, kvalitet, brukarrevision, organisationsstöd samt Socialt ansvarig Samordnare, SAS. Enhetens medarbetare arbetar självständigt och i team inom enheten, inom förvaltningen eller med andra aktörer samt ingår i olika nätverk.

Under hösten behöver vi tillfälligt förstärka SAS-funktionen. I uppdraget som SAS ansvarar du för utredning, bedömning och beslut av Lex Sarah-rapporter samt gör anmälningar till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) när det är aktuellt. Arbetet utifrån lex Sarah är en lagstadgad uppgift och en stor del av ditt arbete. I ditt uppdrag ingår att arbeta med granskning av alla förvaltningens verksamheter samt att lägga fram förbättringsåtgärder. Du utreder hur verksamheten lever upp till lagar, föreskrifter och beslut. Som SAS granskar du också verksamheter i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för kvalitet.

Uppdraget kommer till stora delar vara möjligt att utföra på distans. Tjänstgöringsgrad mellan 50-100 % beroende på vad som passar dig. Vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja uppdraget den 22 augusti.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant samt flera års erfarenhet från en eller flera av socialtjänstens olika ansvarsområden och verksamhet enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du är väl insatt i den lagstiftning som styr verksamheten.

Du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och kan uttrycka dig väl på svenska, i tal och skrift. Om du har erfarenhet som chef, annan ledande befattning eller arbete med tillsyn och granskning, gärna som SAS ser vi det som meriterande.

För att passa för uppdraget kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag och du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Utvecklare inom jämställdhetsområdet

Läs mer Apr 17
Nytt
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden.

Många pratar om hållbarhet och vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen har regeringens uppdrag att aktivt bygga ett hållbart samhälle för nuvarande och kommande generationer. Vi ska bidra till ett statligt helhetsperspektiv genom att arbeta sektorsövergripande, samordna samhällsintressen och även samordna statliga myndigheters intressen.

Jämställdhetsuppdraget är placerat på Funktionen för rättighets- och jämställdhetsfrågor som finns på enheten för folkhälsa och rättighetsfrågor. Här arbetar vi strategiskt, samordnat och utvecklingsinriktat med många frågor inom social hållbarhet, med ett särskilt fokus på jämställdhet och mänskliga rättigheter. På enheten finns också Funktionen för folkhälsa- och brottsförebyggande frågor.

Vi arbetar också nära Enheten för integrationsfrågor som har det övergripande uppdraget att verka för att det finns en god beredskap och en kapacitet i länet när det gäller mottagandet av nyanlända och ensamkommande barn.

Som jämställdhetsutvecklare arbetar du med att stödja, samordna och följa upp arbetet med att nå de jämställdhetspolitiska målen i länet i enlighet med länsstyrelsens uppdrag. Länsstyrelsen har precis tagit fram en ny länsövergripande jämställdhetsstrategi, Jämställt Västra Götaland 2024–2027.

Då en av medarbetarna inom jämställdhetsuppdraget ska vara föräldraledig behöver vi nu en vikarie.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- strategiskt samordna, driva och följa upp arbetet med jämställdhetsintegrering i länsstyrelsens verksamhet och hos aktörer i länet
- sammankalla och leda nätverk
- omvärldsbevaka, analysera, ta fram och följa upp olika underlag, handlingsplaner och strategier inom området
- planera för, genomföra och följa upp kunskapshöjande insatser såväl internt på länsstyrelsen som externt i länet.
- samverka med externa aktörer som kommuner, region, civilsamhälle och andra statliga myndigheter.

Placeringsort: Göteborg

Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden.

Kvalifikationer
Krav

Akademisk samhällsvetenskaplig examen i exempelvis statsvetenskap, sociologi, beteendevetenskap, juridik, genusvetenskap eller annan utbildning som Länsstyrelsen bedömer likvärdig. Erfarenhet av kvalificerat utvecklingsarbete med inriktning mot jämställdhet.

Meriterande

Erfarenhet från offentlig förvaltning. Erfarenhet av att samordna och driva processer, och av att stödja samverkan mellan olika aktörer. Erfarenhet av att skriva rapporter, remisser och andra texter. Vana av att sammanställa, tolka och förklara statistiska underlag. Vana av att arbeta med kartläggning, analys och lägesbilder. Vana vid genomförande av kunskapshöjande insatser och konferenser.

Personliga egenskaper

- Du har handlingskraft, är analytisk och resultatinriktad och trivs med ett självständigt och flexibelt arbete.
- Du har god pedagogisk förmåga och kan skapa engagemang.
- Du har en god förmåga att samarbeta och att bygga och upprätthålla förtroendefulla arbetsrelationer.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Vi ser därför gärna sökande med bakgrund och kompetens, som kan bidra till att öka vår mångfald.

Övrigt

Anställningen avser ett vikariat t o m 30 juni 2025

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Planeringsledare krisberedskap

Läs mer Apr 12
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Säkerhet och Beredskap ingår i Stadsledningskontorets organisation. Utöver ovanstående, har avdelningen även uppdrag utifrån de nationella målen för samhällets säkerhet och krisberedskap. Uppdraget för Säkerhet och Beredskap innebär att strategiskt leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads arbete avseende krisberedskap, totalförsvar, samt säkerhet mm.

Arbetet inom avdelningen har fokus på två perspektiv, dels Göteborgs Stads egna verksamheter och dels Göteborgssamhället. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att försvåra för antagonistiska aktörer samt att stärka Göteborgs Stad och Göteborgssamhällets säkerhet och robusthet inklusive förmåga att hantera större händelser och kriser.

Avdelningen arbetar tillsammans med förvaltningar och bolag inom staden, andra myndigheter, kommuner och organisationer.

Vi söker nu en medarbetare som kan och vill bidra till att stärka avdelningens förmåga att lösa sitt uppdrag, framför allt inom arbetet med civil beredskap

Som planeringsledare på Säkerhet och Beredskap får du möjlighet att arbeta med uppbyggnaden av stadens krisberedskap och Sveriges totalförsvar (civil beredskap). Du får möjlighet att bidra till ett starkare samhälle där flera olika organisationer samverkar för att nå målen. Avdelningen präglas av ett gott samarbetsklimat och fokus på uppgifterna. Vid behov växlar vi över från strategiskt arbete till operativt arbete i till exempel krisledningsstab.

Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmån.

Beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan du få möjlighet att arbeta med specifika frågor eller projekt som passar in i både din bakgrund och stadens säkerhetsarbete. Du förväntas vara en del av en grupp där vi hjälps åt att lösa avdelningens arbetsuppgifter och stötta varandra för att nå bästa möjliga resultat.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en relevant högskoleutbildning alternativt en annan utbildning som tillsammans med din erfarenhet bedöms som likvärdig.

Detta är ett vikariat med en något mer junior inriktning och vi söker därför dig som har en utbildning och/eller har jobbat inom området civil beredskap men kanske inte har så lång erfarenhet ännu. Det vi vill se att du har utöver utbildning och viss erfarenhet är ett driv och entusiasm över att få arbeta med dessa frågor och bidra till ett robustare samhälle. Vi tror och hoppas att du efter vikariatets slut har skaffat dig erfarenheter att bygga vidare på och ta med dig i en fortsatt karriär inom området.

Utifrån Göteborgs Stads komplexitet och storlek är det önskvärt att du har någon erfarenhet av att verka på strategisk nivå i komplexa och stora organisationer men även erfarenhet av arbete på den nationella nivån passar väl in.

Som person är du engagerad, positiv och har ett lösningsfokuserat arbetssätt med inriktning på samarbete. Arbetet ställer krav på god analytisk och pedagogisk förmåga. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både i tal och skrift. Du har förmåga att se och kommunicera ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att samarbetet fungerar såväl intern som externt varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har erfarenheter från arbete med civilberedskap (krisberedskap och civilt försvar) på lokal, regional eller nationell nivå.

Då tjänsten är säkerhetsklassad kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från stabsarbete i någon form.

Vi kommer i denna rekrytering använda oss av tester som en hjälp i urvalet.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Driftansvarig till Cleandax i Göteborg

Läs mer Apr 8
Är du van att leda och driva en verksamhet? Cleandax i Göteborg söker en Driftansvarig

Är du en driven och engagerad individ som brinner för att leda och säkerställa hög kvalitet inom städning och service? Då kan du vara den vi letar efter! Cleandax söker en erfaren Driftansvarig för att ta ansvar för det dagliga arbetet och säkerställa att våra kunders behov möts på bästa möjliga sätt.

Ditt anställningserbjudande

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett dynamiskt och växande företag, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till Cleandax-teamet.

Dina arbetsuppgifter

• Hantera HR-frågor, inklusive rekrytering, personaladministration och utveckling.
• Upprätta och hantera arbetsscheman för vårt personalteam.
• Sköta alla aspekter av personalfrågor och fackliga förhandlingar.
• Övervaka den dagliga driften, vilket innebär att hantera variationer och utmaningar som kan uppstå.
• Snabbt lösa eventuella problem och vara beredd att agera ute hos kunden vid behov.
• Anpassa och justera arbetssätt efter behov för att säkerställa effektivitet och kvalitet.
• Ansvara för kundvård och säkerställa hög kvalitet på våra tjänster.
• Aktivt delta i säljprocessen och bidra till att hitta nya kunder.

Värt att veta

Då vår personal jobbar skift mellan 03.00-23.00 uppskattar vi om du har möjlighet att ha en viss flexibilitet i dina arbetstider.  

Våra förväntningar

• Flytande engelska och svenska i både i tal och skrift.
• Meriterande om du har kunskaper i bosniska.
• Erfarenhet av ledarskap och personalhantering.
• Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera förändringar.

 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Handläggare av kulturstöd till kulturförvaltningen

Läs mer Apr 18
Nytt
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och skapa förutsättningar för konst och kultur i Göteborgs Stad? Enheten för Kulturstöd är en del av Göteborg Stads kulturförvaltning och vårt mål är att skapa förutsättningar för ett mångsidigt och dynamiskt kulturliv i hela staden. Det gör vi bland annat genom rådgivning och fördelning av ekonomiska stöd till det fria kulturlivet. På enheten för Kulturstöd, med kontor på Östra Hamngatan i centrala Göteborg, jobbar idag 13 engagerade medarbetare, varav fem med handläggning av stöd. Nu söker vi ytterligare en handläggare till vårt team som ansvarar för fördelningen av kulturstöd till stadens fria kulturliv.

Som handläggare kommer du att arbeta med en rad viktiga och varierade arbetsuppgifter som direkt påverkar kulturlivet i Göteborg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Handläggning, bedömning och analys av ansökningar om kulturstöd samt uppföljning av tidigare beviljade stöd.
• I samarbete med arbetsgruppen, utarbeta beslutsunderlag för fördelning av stöd.
• Bistå med rådgivning till aktörer som söker stöd, samt bevaka och vid behov delta i arrangemang som beviljats kulturstöd.
• Bidra till enhetens övriga arbetsuppgifter, vilket kan innefatta allt från ärendehantering till deltagande i förvaltnings- och nämndbeslut.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten som handläggare krävs det att du har:
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom konst, kultur, humaniora eller samhällsvetenskap.
• Tidigare arbetserfarenhet av bedömning av ansökningar inom kulturområdet
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• Kunskap om kulturlivet samt konst- och kulturpolitiska strukturer på lokal, regional och nationell nivå.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av konsultativt arbete i form av rådgivning eller coachning, arbete med jämlikhetsaspekter och interkulturella perspektiv eller arbete med handläggning av ansökningar.

Vi söker dig med ett gott ordningssinne och med förmågan att använda din tid effektivt och strukturerat. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation och har förmåga att delge information och idéer såväl muntligt som skriftligt. Du är analytisk och har förmågan att snabbt identifiera kärnan i komplexa problem och föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.

Tjänsten är ett vikariat på 50% med start omgående till och med 31 december 2024.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Utredare med inriktning våldsprevention

Läs mer Apr 9
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetsarbetet.

Nu söker vi en utredare som vill arbeta med omväxlande arbetsuppgifter inom jämställdhetsområdet.

Arbetsuppgifter
Som utredare kommer du att arbeta på avdelningen för den 10-åriga nationella strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor, tillika delmål 6 inom jämställdhetspolitiken.

I uppdraget ingår det att i samverkan bygga långsiktigt hållbara stödstrukturer för det våldsförebyggande arbetet, liksom att i samverkan utveckla kunskapsstödet till den våldsförebyggande praktiken.

Till arbetsuppgifterna hör att författa rapporter, planera och genomföra utbildningsinsatser samt processleda och självständigt driva utvecklingsprocesser i samverkan. Därutöver innebär även arbetet att vara sakkunnig inom området, både internt och gentemot externa aktörer. 

Samarbetsytor för tjänsten är andra avdelningar inom myndigheten, andra statliga myndigheter, SKR, aktörer inom civilsamhället med flera. Du kommer i övrigt bidra till myndighetens arbete med stöd till implementeringen av regeringens nationella strategi för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor. 

Kvalifikationer

• Relevant akademisk examen inom området, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom jämställdhetsområdet.
• Erfarenhet av rapportskrivning eller motsvarande utredande text.
• Erfarenhet av arbete inom sakområdet mäns våld mot kvinnor och våldsförebyggande arbete.
• God kännedom om mäns våld mot kvinnor.
• God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken och hur jämställdhetsarbete bedrivs nationellt och internationellt.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har

• Erfarenhet av att arbeta strategiskt med området mäns våld mot kvinnor i statlig myndighet.
• Erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser inom hela området mäns våld mot kvinnor.
• Erfarenhet av att arbeta med att ta fram indikatorer.
• Erfarenhet av att arbeta med uppföljning och utvärdering.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du god förmåga att strukturera ditt arbete samt är bra på att samarbeta med andra. Vi ser även att du som söker är van att arbeta självständigt, planera samt driva ditt eget arbete. För uppdraget krävs även en god analytisk och pedagogisk förmåga.  

Anställningsinformation
Anställningen är särskild visstidsanställning på heltid till och med 31 december 2024. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Anställningen är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Den 1 augusti 2024 flyttar myndigheten till en lokal i närheten av Göteborgs centralstation. Resor i tjänsten kan förekomma.

Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Katarina Björkgren, Enhetschef, 031-392 90 32. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 0705-85 51 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Josefin Jacobsson 031-3929069 och för ST Robert Kristiansen 031–392 90 83. 

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 30 april 2024. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Vårdbiträde
Läs mer Apr 3
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu har du 2500 chanser att testa en framtidsbransch. Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Dessutom kan du jobba inom flera olika arbetsområden, kolla här:

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Korttidsenhet
Korttidsenhet är ett boende där personer bor under en kortare tid när de inte kan bo hemma. Det kan vara personer som har varit inlagda på sjukhus och behöver rehabilitering innan de kan flytta hem igen. Det kan också vara personer som behöver vård och omsorg en tid innan de flyttar till ett vård- och omsorgsboende (äldreboende).

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera. Kan du även ett nationellt minoritetsspråk är dina kunskaper eftertraktade hos oss.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Vårdbiträde
Läs mer Mar 13
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu har du 2500 chanser att testa en framtidsbransch. Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Dessutom kan du jobba inom flera olika arbetsområden, kolla här:

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Korttidsenhet
Korttidsenhet är ett boende där personer bor under en kortare tid när de inte kan bo hemma. Det kan vara personer som har varit inlagda på sjukhus och behöver rehabilitering innan de kan flytta hem igen. Det kan också vara personer som behöver vård och omsorg en tid innan de flyttar till ett vård- och omsorgsboende (äldreboende).

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera. Kan du även ett nationellt minoritetsspråk är dina kunskaper eftertraktade hos oss.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Praktik vid vårt verksamhetsområde fastighetsförvaltning

Fastighetsförvaltare
Läs mer Apr 10
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på avdelningen förvaltning och fastighetsutveckling ansvarar för att säkerställa fastigheternas hållbara användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att beställa genomförandet av ny- och ombyggnation, planerade underhållsåtgärder, reparationer och löpande tillsyn och skötsel av förvaltningens utförandeavdelningar. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där avdelningen går mot en tydligare strategisk roll, med huvudansvar för utveckling, stöd, styrning och uppföljning inom teknik- och hållbarhetsområdet.

Vi söker nu 2 praktikanter till vårt verksamhetsområde fastighetsförvaltning! Du kommer att få praktisera som förvaltare, på både det kommersiella och det kommunala beståndet. Under praktiken kommer du kunna följa det arbetet som förvaltarna på stadsfastighetsförvaltningen gör. Du kommer också få göra djupdykningar i vissa områden inom förvaltarskapet, där organisationen behöver göra utredningar mm. Exakt vilka utredningar det kan vara blir klart närmare start.

Praktikperiod: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september - december 2024.

KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig med ett stort intresse för fastighetsförvaltning och som ser att denna praktik kan bli en nyttig del i din fortsatta utveckling i arbetslivet!

Vi ser gärna att du är en person som tar ett stort ansvar för ditt arbete och drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket, där ingen dag är den andra lik. Du tycker det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Tillsammans arbetar vi på stadsfastighetsförvaltningen för att göteborgarna ska få det bra!

För att söka denna praktikplats behöver du en pågående eftergymnasial utbildning eller Komvux utbildning där LIA, VFU eller APL är en del av utbildningen. Önskvärd studieinriktning som fastighetsförvaltare. Du behöver B-körkort för praktiken.

Låter praktikplatsen intressant? Skicka då gärna in din ansökan genom att beskriva lite kort vad du gjort tidigare (både i skolan och eventuellt arbetslivet) och en motivering till varför du vill praktisera hos oss.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp

Ansök nu

Praktik vid vår avdelning drift och underhåll

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 10
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Inom avdelningen finns flera praktikplatser som är möjliga att söka!

Praktisera som fastighetstekniker Installation inom verksamhet energi och installation. Inom området arbetar vi med tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska installationer, främst värme och ventilation. Du är med och utför årliga driftronder samt åtgärdar mindre fel. Du felsöker och tillsammans med dina kollegor och drifttekniker hanterar ni akut uppkomna ärenden från kund och styrsystem. Ni arbetar tillsammans för att skapa en god innemiljö för hyresgästen och för att uppnå våra energieffektiviseringsmål. Vi vill att du är med oss och håller våra fastigheter i bästa tekniska skick.
• Period: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september december.

Praktisera som fastighetstekniker/snickare, inom verksamhet bygg. Fokuset i vår verksamhet ligger på byggnad invändigt och byggnadens skal. Vid din praktik här kommer du följa med våra fastighetstekniker och snickare i deras vardag. Tillsammans med fastighetsteknikerna och snickarna kommer du få svara på inkomna serviceanmälningar från hyresgäster, hjälpa till vid reparation samt tillsyn och skötsel-rondering och åtgärder. Med erfarenhet från tidigare praktikperioder så ser vi det som lämpligt för denna praktik att du genomför din första praktikperiod från skolan, detta då du under din praktikperiod får följa med tekniker och inte utföra några egna uppdrag.
• Period: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september december.

Praktisera som fastighetstekniker inom vår verksamhet utemiljö. Under din praktik hos oss kommer du att få följa med våra fastighetstekniker i deras vardag, och hjälpa till med att hålla mark- och grönytor samt lekplatser i bra skick på förskolor. Du kommer bland annat klippa gräs, beskära träd och buskar, plantera nytt, bekämpa ogräs och utföra renhållning.
• Period: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september-november.

KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig med ett stort intresse för något av de områden där vi söker praktik och som ser att denna praktik kan bli en nyttig del i din fortsatta utveckling i arbetslivet!

Vi ser gärna att du är en person som tar ett stort ansvar för ditt arbete och drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket, där ingen dag är den andra lik. Du tycker det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Tillsammans arbetar vi på stadsfastighetsförvaltningen för att göteborgarna ska få det bra!

För att söka denna praktikplats behöver du en pågående eftergymnasial utbildning eller Komvux utbildning där LIA, VFU eller APL är en del av utbildningen.

Fastighetstekniker Installation inom verksamhet energi och installation:
• Önskvärd studieinriktning som Fastighetstekniker, energitekniker. Du behöver b-körkort.

Fastighetstekniker/snickare, inom verksamhet bygg:
• Önskvärd studieinriktning inom fastighetsteknik med inriktning bygg.

Fastighetstekniker inom verksamhet utemiljö.
• Önskvärd studieinriktning inom trädgårdsarbete, gärna inom skötsel och anläggning. Du behöver b-körkort.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp

Ansök nu

Teckenspråkiga semestervikarier till äldreomsorgen

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 16
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra det möjligt för personer du möter att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande? Vi söker nu drivna och engagerade semestervikarier till teckenspråkig äldreomsorg, Åkerhus vård- och omsorgsboende och teckenspråkig hemtjänst. Förstaspråket på Åkerhus dövenhet är teckenspråk och några av personalen är själva döva eller har hörselnedsättning. Teckenspråkig hemtjänst arbetar i Göteborgs alla stadsdelar. Åkerhus ligger nära havet i Önnereds Brygga ca. 5 minuters promenads avstånd.

Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt de äldre. Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider, aktiviteter m.m.

Du kommer att få introduktion och upplärning innan din anställning börjar.


KVALIFIKATIONER
Teckenspråks kompetens är ett krav då vi kommunicerar med hörselnedsatta.

Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
Vi ser gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har pågående eller genomförd utbildning inom vård och omsorg.

Egenskaper som vi söker samt ser som ett krav:
- Ansvarsfull: Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus.
- Bemötande: Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
- Samarbetsinriktad: Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
- Stabil/trygg: Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
- Flexibel: Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

För att kunna arbeta inom ÄVO behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Belastningsregistret måste uppvisas personligt och oöppnat. För att beställa det går du in via polisens hemsida på denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

Vi tar EJ emot ansökningar via mejl eller telefon.


ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Semestervikariat som jourledare på Trygghetsjouren

Socionom
Läs mer Apr 9
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi jourledare till semestervikariat!
Trygghetsjouren är en larmcentral som tar emot samtal från trygghetstelefoner i hemmet, cirka 10 000 trygghetstelefoner är anslutna. Tillsyn utförs också via trygghetskamera. I Trygghetsjourens uppdrag ingår att arbetsleda och ge råd och stöd för medarbetare i Göteborgs stad på jourtid samt att ge akuta bistånd enligt Socialtjänstlagen.

Trygghetsjouren tillhör Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen men har avtal med Förvaltningen för funktionsstöd och flera kranskommuner om att tillhandahålla tjänster enligt ovan. Målgruppen för vår verksamhet är äldre personer samt personer med psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.

Trygghetsjourens mål är att ge trygghet i hemmet utifrån den enskildes behov och önskningar och vi ställer höga krav på att vårt arbete utförs med kvalité. Vi är cirka 45 medarbetare som arbetar som tekniker, larmoperatörer, chefer och jourledare.

Som jourledare har du varierande arbetsuppgifter. Du tar emot larm, gör tillsyn via kamera, akut biståndsbedömning och arbetsledning. I arbetsuppgifterna ingår dokumentation och administrativa uppgifter.

Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har likvärdig utbildning. Studerande på socionomprogrammet med erfarenhet från vård och omsorg ser vi gärna också som sökande. Erfarenhet av myndighetsutövning samt arbetsledning är meriterande.

Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning (SoL, LSS, HSL, arbetsrätt), datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på struktur och planering och du kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Vi söker dig som vågar ta beslut men är ödmjuk nog att rådgöra med en kollega. Du behöver tycka om att möta nya situationer där din problemlösningsförmåga ställs på prov. I larmmottagningen krävs att du trivs med samt är duktig på att arbeta i ett högt tempo.

I urval till intervjuer kommer vi att prioritera dig som kan jobba hela semesterperioden.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

ÖVRIGT
Urval sker löpande under ansökningsperioden.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu