Göteborg: Talent Acquisition Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Acquisition Specialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Nu har du chansen att knipa en nyckelroll som Talent Acquisition Specialist på LumenRadio, där du kommer bli en del av ett växande bolag med härlig energi och stora ambitioner.
Rollen som Talent Acquisition Specialist hos LumenRadio står på två ben där du dels ansvarar för vårt operativa rekryteringsarbete och vidareutvecklingen av denna. Du är också en nyckelspelare i att långsiktigt stärka LumenRadios arbetsgivarvarumärke, ett varumärke som idag präglas av engagerade medarbetare, härlig kultur och ständig utveckling.

Om rollen
Som Talent Acquisition Specialist kommer du att driva det operativa och strategiska rekryteringsarbetet på LumenRadio i Sverige. Du ansvarar för att attrahera och rekrytera rätt människor till vår organisation samt att arbeta fram ett värdeerbjudande som gör att vi lyckas attrahera rätt. Utöver detta är du högst delaktig i att skapa rutiner och strukturer kopplat till vårt rekryteringsarbete, i detta ingår bland annat uppsättande av rekryteringsprocesser, samordna onboarding och offboarding. Då LumenRadio växer både i och utanför Sverige kommer du att ha en nyckelroll med stor möjlighet att påverka bolagets framgång.

Till dina primära arbetsuppgifter ingår bland annat;
• Kompetensbaserad rekrytering av olika profiler, i detta ingår kravprofilsframställning och annonsering samt urval, intervjuer och referenstagning.
• Representera LumenRadio i externa sammanhang samt strategiskt arbeta för att förvalta och utveckla vårt eget Employer Brand.
• Möjlighet att själv påverka inriktning på ditt arbete beroende på intresseområde, exempelvis HR eller inbound recruitment.

Vem söker vi?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har några års erfarenhet av liknande befattning och arbete. Du har en relevant akademisk bakgrund inom Talent Acquisition och du trivs i tillväxtbolag och där bolaget drivs av människor och affärsutveckling i fokus. Om du har erfarenhet av att jobba med search, rekrytering, Employer branding och/eller digitalisering av HR-processer så tycker vi det är extra spännande, men det är inget krav.
Vi tror att du kan pricka av utåtriktad, handlingskraftig, analyserande som dina främsta personliga egenskaper. Har du dessutom en entreprenörsanda och gillar tanken på att vara med och utveckla processer framåt, är chansen stor att vi är en bra match!

Om tjänsten
• Placering på vårt kontor i centrala Göteborg
• Du arbetar nära kommande HR-chef och rapporterar tillfälligt till företagets VD
• Du talar och skriver engelska flytande

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Talent Acquisition Specialist på TechSeed

Läs mer Apr 12
Vi tror att innovation med teknik kommer att vara lösningen på många av världens största utmaningar. Det här är vårt WHY och det fyller oss med energi varje dag. Vår värld består alltmer av lösningar där IoT (Internet of Things) och Intelligent Edge integreras med molnet och business IT. Den fysiska världen återspeglas i digitala tvillingar, och maskinlärning, AI och cybersäkerhet är centrala delar. Det här är vår arena.
På TechSeed är vi övertygade om att teknik kan göra världen till en bättre plats. Vi brinner för att skapa innovativaoch samhällsnyttiga lösningar som gör skillnad i människors liv.Som ett medarbetarägtbolag med vikt i att skapa så mycketfaktiskt värde för våra kunder som möjligt erbjuder vi konsulttjänster inom flera domäner, samtidigt som vi internt bygger en organisation som ska ta ett helhetsgrepp om uppkopplade lösningar.
Som Talent Acquisition Specialist kommer du vara del av en nyckelfunktion på TechSeed genom att identifiera och attrahera kvalificerade kandidater till vårt företag – dina framtida kollegor. Idag består majoriteten av vårt kandidatinflöde av sourcade kandidater men vi blir mer och mer synliga både genom annons och nätverk. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Söka efter och attrahera potentiella kandidater framför allt genom sourcing, just nu sker detta genom LinkedIn där vi har hög svarsfrekvens
Samarbeta nära avdelningschefer för att förstå deras behov och önskemål när det gäller nya teammedlemmar
Ta fullt ägandeskap över vissa av våra enheters rekrytering, både som rekryterare och som partner
Delta i och organisera mässor, evenemang och andra initiativ i samråd och samarbete med våra kollegorför att öka vår närvaro och attraktion på arbetsmarknaden.

I den här rollen kommer du tillhöra TechSeed West, som består av Göteborgskontorets stödfunktioner. Du kommer ha nära samarbete med Talent Acquisition Manager, William, samt med kontorets regionansvarige och våra säljare. Eftersom vi är ett litet team med stora ambitioner och hög kompetens lägger vi mycket vikt i att få in rätt person med en byggaranda och som vill vara med och utveckla både verksamheten i stort och vårt teams arbetssätt. Som delägare och anställd kommer du vara med i utvecklingen av våra erbjudanden, få möjlighet att påverka de områden som du drivs av och samtidigt få tryggheten av ett team med gemensamt mål och gemensamma intressen.
TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:
Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans
En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer
Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonus och delägarskap
Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål
Vem söker vi?
Vi söker dig som är nyfiken på ny teknik, trivs i roller där du utvecklas och trivs i en kultur där vi hjälps åt och bygger bolaget tillsammans. Du är bekväm i rollen som rekryterareoch har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att driva parallella rekryteringsprocesser. Du har en god vana av att arbeta med rekryterande chefer med stort fokus på att vara serviceinriktad och lösningsorienterad, samt har en god förmåga att arbeta fram nya tillvägagångssätt. Du har god vana av sourcing i LinkedIn och har en bakgrund inom Tech-rekrytering. Du är även obehindrad i både svenska och engelska, tal och skrift.
Det är meriterande för rollen om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering mot externa kunder och genom det arbetat med rekryterande chef ur ett kundperspektiv. Det är även meriterande om du har rekryterat inom våra domäner, har en relevant eftergymnasial utbildningeller har erfarenhet av att driva employer branding-initiativ.
Om TechSeed
TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building.Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX, Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability.
Vår kultur präglas av samarbete och gemenskap. Vi är alla grundare och delägare i TechSeed och delar på det värde vi skapar tillsammans. Detta återspeglas även i vår kultur medgemensamma aktiviteter, en god stämning och en entreprenörsanda där vi bygger TechSeed tillsammans.

Ansök nu

Associerad Rekryteringskonsult

Läs mer Apr 8
Vill du vara med och utveckla branschen?
A-hub erbjuder en arbetsplats som aldrig står still. Vi tror på kraften i ambition och viljan hos människor att utvecklas under stort eget ansvar. Med högt engagemang och rätt inställning så finns det inga begränsningar för hur långt vi kan nå tillsammans.
För att möta den enorma efterfrågan på nytänk, flexibilitet och för att utmana det traditionella tar vi oss an marknaden med helt lokalägda bolag som verkar under ett gemensamt varumärke.
Hos oss på A-hub får du ett sammanhang men också en stor personlig frihet och bra digitala plattformar för att du skall kunna leverera rekryteringar av högsta nivå.
VI SÖKER DIG SOM;
Vi söker dig som trivs i branschen. Du ser stora möjligheter inom konsult och rekryteringsbranschen. Du vill arbeta i en 360 roll där du får skapa bra upplevelser för kunden och kandidaterna.
Du har några års erfarenhet från branschen och driver idag en egen rekryteringsverksamhet eller arbetar som rekryteringskonsult hos någon av våra konkurrenter.
Vi söker erfarna rekryteringskonsulter för anställning, men även dig som vill jobba som associerad rekryteringskonsult. Du väljer själv!
Stort engagemang och trivs med att utmana det traditionella. Du är en person som ser möjligheter och vi ta del av intäkterna som du genererar.
En önskan om att få vara med och påverka utvecklingen av ett bolag. Vi inom A-hub vill knyta till oss partners och kollegor som tror på den egna kraften i genomförandet.
Du är en rekryteringskonsult som trivs med både försäljningen och leveransen.

ANSÖKAN;
Är du nyfiken på att höra mer? Kontakta John Andersson john@a-hub.se, 0731523129 för mer infoVi sökerpersoner som uppmuntrar istället för att begränsa och som inte glömmer bort att ha roligt och fira längs vägen.
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Provisionsbaserad, vi erbjuder en expansivmodell där det finns möjlighet att vara anställd eller verka som underkonsult.
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg eller annan ort i väst Sverige

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist på TechSeed

Läs mer Apr 9
Vi tror att innovation med teknik kommer att vara lösningen på många av världens största utmaningar. Det här är vårt WHY och det fyller oss med energi varje dag. Vår värld består alltmer av lösningar där IoT (Internet of Things) och Intelligent Edge integreras med molnet och business IT. Den fysiska världen återspeglas i digitala tvillingar, och maskinlärning, AI och cybersäkerhet är centrala delar. Det här är vår arena.
På TechSeed är vi övertygade om att teknik kan göra världen till en bättre plats. Vi brinner för att skapa innovativaoch samhällsnyttiga lösningar som gör skillnad i människors liv.Som ett medarbetarägtbolag med vikt i att skapa så mycketfaktiskt värde för våra kunder som möjligt erbjuder vi konsulttjänster inom flera domäner, samtidigt som vi internt bygger en organisation som ska ta ett helhetsgrepp om uppkopplade lösningar.
Som Talent Acquisition Specialist kommer du vara del av en nyckelfunktion på TechSeed genom att identifiera och attrahera kvalificerade kandidater till vårt företag – dina framtida kollegor. Idag består majoriteten av vårt kandidatinflöde av sourcade kandidater men vi blir mer och mer synliga både genom annons och nätverk. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Söka efter och attrahera potentiella kandidater framför allt genom sourcing, just nu sker detta genom LinkedIn där vi har hög svarsfrekvens
Samarbeta nära avdelningschefer för att förstå deras behov och önskemål när det gäller nya teammedlemmar
Ta fullt ägandeskap över vissa av våra enheters rekrytering, både som rekryterare och som partner
Delta i och organisera mässor, evenemang och andra initiativ i samråd och samarbete med våra kollegorför att öka vår närvaro och attraktion på arbetsmarknaden.

I den här rollen kommer du tillhöra TechSeed West, som består av Göteborgskontorets stödfunktioner. Du kommer ha nära samarbete med Talent Acquisition Manager, William, samt med kontorets regionansvarige och våra säljare. Eftersom vi är ett litet team med stora ambitioner och hög kompetens lägger vi mycket vikt i att få in rätt person med en byggaranda och som vill vara med och utveckla både verksamheten i stort och vårt teams arbetssätt. Som delägare och anställd kommer du vara med i utvecklingen av våra erbjudanden, få möjlighet att påverka de områden som du drivs av och samtidigt få tryggheten av ett team med gemensamt mål och gemensamma intressen.
TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:
Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans
En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer
Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonus och delägarskap
Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål
Vem söker vi?
Vi söker dig som är nyfiken på ny teknik, trivs i roller där du utvecklas och trivs i en kultur där vi hjälps åt och bygger bolaget tillsammans. Du är bekväm i rollen som rekryterareoch har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att driva parallella rekryteringsprocesser. Du har en god vana av att arbeta med rekryterande chefer med stort fokus på att vara serviceinriktad och lösningsorienterad, samt har en god förmåga att arbeta fram nya tillvägagångssätt. Du har god vana av sourcing i LinkedIn och har en bakgrund inom Tech-rekrytering. Du är även obehindrad i både svenska och engelska, tal och skrift.
Det är meriterande för rollen om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering mot externa kunder och genom det arbetat med rekryterande chef ur ett kundperspektiv. Det är även meriterande om du har rekryterat inom våra domäner, har en relevant eftergymnasial utbildningeller har erfarenhet av att driva employer branding-initiativ.
Om TechSeed
TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building.Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX, Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability.
Vår kultur präglas av samarbete och gemenskap. Vi är alla grundare och delägare i TechSeed och delar på det värde vi skapar tillsammans. Detta återspeglas även i vår kultur medgemensamma aktiviteter, en god stämning och en entreprenörsanda där vi bygger TechSeed tillsammans.

Ansök nu

Talent Acquisition Partner

Läs mer Feb 28
- Bygga och underhålla talangpooler genom att kontinuerligt engagera sig med nyckelpersoner för att säkra deras medverkan och en stark talangpipeline.

- Delta aktivt inom områden som Employer Branding, Succession Management och Assessment för att säkerställa en enhetlig och utmärkt extern profilering och kandidatupplevelse för klienten.

- Delta i rekryteringsnätverk och dela interna bästa praxis för att kontinuerligt utveckla rekryteringsprocesserna inom Powertrain Engineering.

- Arbeta nära interna intressenter och rekryterande chefer för att säkerställa framgångsrika rekryteringar, samt bygga kunskap om marknaden och hålla sig uppdaterad med extern benchmarking och senaste trender inom rekryteringstjänsternas industri och arbetsmarknaden.

- Följa och hålla sig uppdaterad med företagets etiska regler, relaterade policys och aktuell lagstiftning för att säkerställa att alla rekryteringar följer etiska aspekter och diskrimineringslagar, samt säkra klientens och arbetsgivarens varumärkesvärde.

Krav:

- Förmåga att tänka och agera både operationellt och strategiskt.

- Analytisk förmåga för att göra lämpliga analyser.

- Tillräcklig affärsmässig insikt för att engagera och kommunicera effektivt med nyckelintressenter internt.

- Expertkunskap om policys, processer och procedurer inom ansvarsområdet.

- Förmåga att delta i utvecklingen av taktisk och operativ översättning av högnivåkoncept till handlingar som levererar affärsvärde.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad technologies i göteborg

Läs mer Jan 25
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer? Gillar du (som vi) att nörda ner dig i IT/Tech-världen och motiveras av att få träffa kunder samt kandidater som har koll på de senaste teknikerna? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Göteborg helt rätt för dig.

Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Tech arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360- gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär.

varför ska du jobba hos oss?

Hos Randstad Technologies har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega till teamet! Här arbetar vi i olika åldrar med differentierad erfarenhet och bakgrund, både självständigt och som team. Vi är med andra ord som våra kandidater; olika. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba som ett team. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de mest attraktiva företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och

prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss (https://www.randstad.se/om-oss/)

ansvarsområden

Du kommer att ansvara för:

- försäljning - bearbetning av befintliga och nya kunder.

- framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester.

- search i olika forum såsom Linkedin Recruiter, Stackoverflow, GitHub, Monster mm.

- att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater.

I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från supporttekniker till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt!

din bakgrund

Vi söker dig som har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT/Tech. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.

Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation.

personliga egenskaper

Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

Det viktigaste är att du har ett eget driv och kan sätta din egen agenda. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i dialog med såväl kunder som kandidater och du är professionell i ditt bemötande. Vi ser gärna att du är kreativ och tänker utanför boxen när det gäller IT-rekrytering och hur man lockar de bästa IT- specialisterna.

placering och omfattning

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-02-25. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se.

om randstad technologies

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Lumenradio AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Lumenradio AB .

Embedded Software Developer - Entertainment Lighting

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Sep 12
Are you a curious and creative software engineer with a passion for embedded systems? Do you find joy in tinkering with microcontrollers and hardware focused embedded systems? If you're a 'maker' at heart who loves to be hands-on with both the hardware and software aspects of a system, then we have the perfect role for you!

About the Entertainment Lighting team

We are pioneers in the world of wireless communication technologies, with a specific focus on the creative and awe-inspiring applications of Entertainment Lighting. Imagine the dazzling lighting effects in blockbuster feature films, the captivating displays at world-renowned concerts, or the intricate setups enhancing the ambiance at operas and live theatre. Our technology is at the heart of these applications, providing reliable, high-performance wireless lighting control that enrich storytelling and captivate audiences globally.

Our commitment to innovation has made us an industry leader, pushing the boundaries of what is possible in lighting design across various entertainment platforms. Our systems are engineered for the most demanding conditions, ensuring that the show goes on, no matter what.

Whether it’s the subtle nuances of mood lighting in an Oscar-nominated film or the dynamic energy of a live concert, LumenRadio is there to provide the technological backbone that elevates these experiences from ordinary to extraordinary. Join us, and be a part of the magic that illuminates the world's stages, screens, and performance spaces.

Responsibilities

We are now looking for our next Embedded Software Developer to join the team. In this role you will:

- Collaborate with product owner and rest of the engineering team to break down product requirements into actionable tasks and milestones.

- Design, develop, and debug software both for microcontrollers and embedded Linux platforms.

- Add new features, maintain existing code, and developing products from scratch.

- Work closely with hardware engineers to set hardware architectures and make optimal design choices.

- Participate in code reviews, architectural discussions, and collaborative problem-solving sessions.

- Create documentation for software designs, algorithms, etc.

About you

We believe you have solid knowledge and experience in developing low-level embedded systems. You have a ‘maker’ philosophy where you are not afraid to step outside your direct responsibilities to deliver on the teams’ goals.

You are used to debug firmware that interacts directly with the hardware, and knows the ins and outs of oscilloscopes, logic analysers and other testing tools.

You find it equally important to ask for help as providing help, and you thrive in absorbing knowledge and turning it into software that solves our customer’s pains.

To succeed in this role, we think that you have:

- Master’s or bachelor’s degree within electrical engineering, computer science or similar

- Experience in low-level C firmware development

- At least some experience in Python

- CI/CD experience with hardware-in-the-loop

- Fluent in English, written and spoken

Our tech stack:

- GNU tools, such as arm-gcc, make, gdb, etc

- The editor of your choice - whatever makes you the most productive

- Bluetooth, Ethernet, SPI, I2C, RS485, our proprietary radio protocol, etc

- RTOS, bare metal, Linux

- GitLab and GitLab CI

Diversity and culture

We are on a mission to replace all cables in the world, and we are looking for you who share our passion for cutting-edge technology! We value diversity and want to build teams with different-minded professionals joined by the commitment to our ambitious goals. We warmly welcome and encourage job applications from people of all backgrounds and genders.

If you need any adjustments to support you with your application, just let us know by emailing nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Our Benefits

- We offer good job security through agreements and insurance, paid parental leave, holiday leave, and attractive pension plans????

- Yearly health allowance - For your physical activity and well-being????????

- Yearly personal development allowance - For your brain and creativity????

- Free access to the gym in the same building???????????

- Flexible working hours?

- Not to mention our coffee club, lunch run, "Among Us" tournaments, and much more!?

More information

This is a full-time position at our Head Office in Gothenburg. In this position, you will report to Michael Karlsson (https://www.linkedin.com/in/michael-karlsson-aab0a522/), R&D Manager, Entertainment Lighting, and the recruiter responsible is Nelly Bertilsson (https://www.linkedin.com/in/nelly-bertilsson/). Don't hesitate to reach out to nelly.bertilsson@lumenradio.com if you have any questions.

Ansök nu

Production Manager

Inköpschef
Läs mer Sep 8
LumenRadio is a high-tech company with the vision of replacing all cables in the world. We have been leading the wireless transformation within the lighting industry since 2008, where our technology is being used every day in the largest TV and Movie productions in Hollywood, and at the Coachella music festival. Our technologies provide unprecedented reliability for the most business-critical applications and our products are now also being used in building automation solutions, heavy industry applications as well as in outdoor lighting.

Using our patented adaptive frequency hopping technology, we develop both hardware and software solutions that replace traditional wired protocols such as DMX, DALI, BAC-net and Modbus. At the heart of our offering is our proprietary software, MiraOS, which we provide as ready-to-use products, radio modules, preprogrammed radio chips, and software licenses for seamless integration into our customers own products.

Your future

LumenRadio is on an incredible growth journey! We are looking for our next Production Manager who can effectively manage a yearly growth rate of 25%, and lead a transformation towards operational excellence in our inhouse assembly and warehousing. It is not for the faint hearted, but a fantastic opportunity! In this role you will have the chance to make a significant impact on the Supply Chain development and the future of LumenRadio with activities such as automation, insourcing, lean transformation, and through leading a great team of seven employees and contractors.

We believe you are an enthusiastic learner who takes ownership and responsibility for tasks and are eager to collaborate to achieve great results. You have a background in modern Operations Management principles such as Lean, Kaizen, and Six Sigma and “live and sleep” 5S. You will be participating in developing and implementing manufacturing procedures and allocate labor and capital resources to maximize productivity and yield. You will be working with analyzing production and deviations to identify problems, future needs and recommend solutions (for example changes to procedures, workflow, or equipment) which will be game changing for our future operations.

About you

We believe that your previous experience includes firsthand involvement in developing new methods, tools, and processes in dynamic and fast-changing environments, being responsible for implementation in your own area, and sharing best practices. You possess a collaborative spirit and are eager to contribute to building great end-results.

- Bachelor's or master's degree in engineering or equivalent experience.

- Proven experience within production and driving improvement projects.

- Proven leadership skills in a work setting or through extracurricular activities.

- Strong logical ability and skilled at using data to make decisions.

- A distinct doer with a strong drive, a structured approach, and business acumen.

- Excellent communication skills and proficiency in both spoken and written Swedish and English.

It is advantageous if you also have knowledge in:

- Experience from working with production systems and automation equipment

- Lean competence such as 5S, Value stream mapping, Six Sigma and Kaizen

- Introduction of new products into production

- Production planning

- Change management



We are looking for you who share our values - Professionals, Commitment, Fun, Courage, Non-pretentious, and Entrepreneurship.

Diversity and culture

We are on a mission to replace all cables worldwide, and we invite individuals who share our passion for cutting-edge technology to join us. We embrace diversity and welcome professionals with diverse perspectives who are dedicated to our ambitious goals. We encourage individuals from all backgrounds and genders to apply.

If you need any adjustments to support you with your application, just let us know by emailing nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Our Benefits

-
We offer good job security through agreements and insurance, paid parental leave, holiday leave, and attractive pension plans????

- Yearly health allowance - For your physical activity and well-being????????

- Yearly personal development allowance - For your brain and creativity????

- Free access to the gym in the same building???????????

- Flexible working hours?

- Not to mention our coffee club, lunch run, "Among Us" tournaments, and much more!

More information

This is a full-time position at our Head Office in Gothenburg. In this role, you will report to Hanna Snaar (https://www.linkedin.com/in/hanna-snaar-54a4517a/), Supply Chain Director, and responsible recruiter is Nelly Bertilsson (https://www.linkedin.com/in/nelly-bertilsson/). For any questions, please don't hesitate to contact nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Ansök nu

Production Manager

Inköpschef
Läs mer Dec 1
LumenRadio is a high-tech company with the vision of replacing all cables in the world. We have been leading the wireless transformation within the lighting industry since 2008, where our technology is being used every day in the largest TV and Movie productions in Hollywood, and at the Coachella music festival. Our technologies provide unprecedented reliability for the most business-critical applications and our products are now also being used in building automation solutions, heavy industry applications as well as in outdoor lighting.

Using our patented adaptive frequency hopping technology, we develop both hardware and software solutions that replace traditional wired protocols such as DMX, DALI, BAC-net and Modbus. At the heart of our offering is our proprietary software, MiraOS, which we provide as ready-to-use products, radio modules, preprogrammed radio chips, and software licenses for seamless integration into our customers own products.

Your future

LumenRadio is on an incredible growth journey! We are looking for our next Production Manager who can effectively manage a yearly growth rate of 25%, and lead a transformation towards operational excellence in our inhouse assembly and warehousing. It is not for the faint hearted, but a fantastic opportunity! In this role you will have the chance to make a significant impact on the Supply Chain development and the future of LumenRadio with activities such as automation, insourcing, and through leading a great team of seven employees and contractors.

We believe you are an enthusiastic learner who takes ownership and responsibility for tasks and are eager to collaborate to achieve great results. You have a background in modern Operations Management principles such as Lean, Kaizen, and Six Sigma and 5S. You will be participating in developing and implementing manufacturing procedures and allocate labor and capital resources to maximize productivity and yield. You will be working with analyzing production and deviations to identify problems, future needs and recommend solutions (for example changes to procedures, workflow, or equipment) which will be game changing for our future operations.

About you

We believe that your previous experience includes firsthand involvement in developing new methods, tools, and processes in dynamic and fast-changing environments, being responsible for implementation in your own area, and sharing best practices. You possess a collaborative spirit and are eager to contribute to building great end-results.

- Bachelor's or master's degree in engineering or equivalent experience.

- Proven experience within production and driving improvement projects.

- Proven leadership skills in a work setting or through extracurricular activities.

- Strong logical ability and skilled at using data to make decisions.

- A distinct doer with a strong drive, a structured approach, and business acumen.

- Excellent communication skills and proficiency in both spoken and written Swedish and English.

It is advantageous if you also have knowledge in:

- Experience from working with production systems and automation equipment

- Lean competence such as 5S, Value stream mapping, Six Sigma and Kaizen

- Introduction of new products into production

- Production planning

- Change management



We are looking for you who share our values - Professionals, Commitment, Fun, Courage, Non-pretentious, and Entrepreneurship.

Diversity and culture

We are on a mission to replace all cables worldwide, and we invite individuals who share our passion for cutting-edge technology to join us. We embrace diversity and welcome professionals with diverse perspectives who are dedicated to our ambitious goals. We encourage individuals from all backgrounds and genders to apply.

If you need any adjustments to support you with your application, just let us know by emailing nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Our Benefits

-
We offer good job security through agreements and insurance, paid parental leave, holiday leave, and attractive pension plans????

- Yearly health allowance - For your physical activity and well-being????????

- Yearly personal development allowance - For your brain and creativity????

- Free access to the gym in the same building???????????

- Flexible working hours?

- Not to mention our coffee club, lunch run, "Among Us" tournaments, and much more!

More information

This is a full-time position at our Head Office in Gothenburg. In this role, you will report to our Supply Chain Director, and responsible recruiter is Nelly Bertilsson (https://www.linkedin.com/in/nelly-bertilsson/). For any questions, please don't hesitate to contact nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Ansök nu

Embedded Software Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Sep 7
LumenRadio is a high-tech company with the vision of replacing all cables in the world. We have been leading the wireless transformation within the lighting industry since 2008, where our technology today is being used every day in productions ranging from the largest movie productions in Hollywood to large events such as the Coachella festival and the Eurovision Song Contest. Our patented technology provide unprecedented reliability for the most business-critical applications and our products are now also being used in building automation solutions, heavy industry applications, street lighting as well as indoor lighting control for commercial buildings.

Compared to running cables, wireless control is more cost-effective and easier to install and commission. It also comes with additional benefits such as reduced energy usage through dynamic dimming as well as reduced operations and maintenance costs through off-site monitoring. Our products also make it possible to ensure safe environments for citizens as well as contribute to biodiversity by controlling what times of the day the lights are switched on.

Your future

At our company, we place a strong emphasis on code quality, and we believe that the best possible solution always wins. We value curiosity and a willingness to learn, as understanding the lighting industry is essential for delivering high-quality products. We offer opportunities for personal and professional growth, including the option to attend trade shows and fairs in Europe. Participation, however, is completely voluntary. Our team is collaborative and non-pretentious, and we encourage open communication and a willingness to share knowledge, driving innovation and continuous improvement.

- You will be part of an interdisciplinary team, which consists of professionals within Embedded Software, App and Electronics

- You will execute product design from concept to production, spanning internal hardware, firmware and software teams as well as external design partners

- You will contribute to energy-efficient solutions and make a meaningful impact on the world

- You will develop Embedded Software for AirGlow (https://lumenradio.com/products/airglow/) and W-DALI (https://lumenradio.com/products/w-dali/), very close to the hardware

About you

You have extensive experience as an Embedded Software Developer and are committed to delivering high-quality code.

You thrive in a tight team where initiative and a holistic approach to the product is expected. You take pride in delivering to a high standard together with your colleagues. You are willing to offer and ask for help, as well as share knowledge with those around you.

To succeed in your role, it's essential that you have the following qualifications:

- Bachelor or Masters degree in Computer Science, Electrical Engineering, or similar

- Considerable experience in delivering high quality embedded C FW

- Experience of Python, e.g. for testing purposes

- Experience in CI/CD and measuring electronics

- Fluent in English, written and spoken

While it's beneficial to have prior knowledge of, it's not essential as you'll have the opportunity to learn about:

- Networking (IPv6, OSI model etc.)

- Wireless networking (Bluetooth/BLE, Zigbee, WiFi, LoRa, Thread, 6LoWPAN, NB IoT, 5G etc.)

Our tech stack

- Whatever OS and editor that make you productive

- Arm-gcc, git, GNU make

- Robot Framework, GitLab and GitLab CI

- Bluetooth, SPI, UART, our own meshing network stack Mira

Diversity and culture

We are on a mission to replace all cables in the world, and we are looking for you who share our passion for cutting-edge technology! We value diversity and welcome different-minded professionals who are committed to our ambitious goals. We warmly welcome and encourage job applications from people of all backgrounds and genders.

If you need any adjustments to support you with your application, just let us know by emailing nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Our Benefits

- We offer good job security through agreements and insurance, paid parental leave, holiday leave, and attractive pension plans????

- Yearly health allowance - For your physical activity and well-being????????

- Yearly personal development allowance - For your brain and creativity????

- Free access to the gym in the same building???????????

- Flexible working hours?

- Not to mention our coffee club, lunch run, "Among Us" tournaments, and much more!?

More information

This is a full-time position at our Head Office in Gothenburg. Please note that we will not be evaluating new applications during the summer. You will receive feedback after the holiday period, in August.

In this position, you will report to Niclas Norlén (https://www.linkedin.com/in/niclas-norlén-a5500222/), Product Development Manager, Smart Cities, and responsible recruiter is Nelly Bertilsson. (https://www.linkedin.com/in/nelly-bertilsson/) Don't hesitate to reach out to nelly.bertilsson@lumenradio.com if you have any questions.

Ansök nu

Business Development Manager

Account manager
Läs mer Sep 7
LumenRadio is a high-tech company with the vision of replacing all cables in the world. Since 2008, we have been at the forefront of wireless transformation within the lighting industry. Our innovative technology is now a cornerstone in a wide range of productions, from Hollywood's largest TV and film projects to major events such as Coachella festival, the Super Bowl, and the Eurovision Song Contest. Our patented technologies are renowned for delivering unmatched reliability in critical applications, and our product portfolio has expanded to encompass building automation solutions, heavy industry applications, and outdoor lighting control solutions.

We continually explore new applications for our wireless technology and next in line is the upcoming launch of a brand new wireless DALI solution - W-DALI. This revolutionary new product range enables wireless lighting control in commercial buildings, drastically reducing installation times, streamlining project management, and empowering contractors and installers to tackle projects in locations and situations where installing new cables is simply not possible.

Role Summary

We are currently seeking a skilled Business Development Manager to drive the growth of our W-DALI product line. This role encompasses two core aspects: hands-on operational sales activities and strategic business development initiatives.

As the Business Development Manager, your primary responsibilities will span acquiring new clientele and nurturing existing customer relationships. With a market full of potential, we need someone who excels in identifying new opportunities, bringing clients on board, and cultivating enduring partnerships. Collaborating closely with the Business Area Director, you'll also serve as a strategic ally, contributing to the formulation of business plans and go-to-market strategies for both new and established products. Your role involves executing established strategies, overseeing the progression of initiatives, and ensuring alignment with our go-to-market plans, customer segments, and geographical positioning.

Your Future with Us

Joining our growing company and industry offers the unique opportunity to shape both your daily work life and our future strategies. We're committed to the idea that our groundbreaking technology can contribute to a better world. Embracing autonomy and accountability, you'll find the freedom to excel within set frameworks, supported by your manager and the team.

About you

To excel in this role, you should possess:

- A long and proven track record in driving B2B sales cycles from initiation to closure

- A strong drive for cultivating new client relationships and fostering long-term partnerships

- Profound business acumen enabling well-informed strategic decisions to drive our future growth

- Ideally, familiarity with the lighting and/or building automation industry

- Proficiency in both English and Swedish

- A driver's license

Diversity and culture

We're looking for individuals who share our values: Professionalism, Commitment, Fun, Courage, Non-pretentiousness, and Entrepreneurship. Our inclusive culture embraces diverse perspectives and encourages individuals of all backgrounds and genders, passionate about cutting-edge technology to join us on our mission.

If you require accommodations during the application process, please reach out to us at nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Our benefits

- We offer good job security through agreements and insurance, paid parental leave, holiday leave, and attractive pension plans????

- Yearly health allowance - For your physical activity and well-being????????

- Yearly personal development allowance - For your brain and creativity????

- Company car????

- Free access to the gym in the same building???????????

- Flexible working hours?

- Not to mention our coffee club, lunch run, "Among Us" tournaments, and much more!?

More information

This is a full-time position at our Head Office in Gothenburg. In this position, you will report to Robert Larsson (https://www.linkedin.com/in/robert-larsson-0b77ab3/), Business Area Director Lighting & Smart Cities, and responsible recruiter is Nelly Bertilsson. (https://www.linkedin.com/in/nelly-bertilsson/) Don't hesitate to reach out to nelly.bertilsson@lumenradio.com if you have any questions.

Ansök nu

Project Manager

Planeringsingenjör, elektronik
Läs mer Sep 7
LumenRadio is a high-tech company with the vision of replacing all cables in the world. We have been leading the wireless transformation within the lighting industry since 2008, where our technology is being used every day in the largest TV and Movie productions in Hollywood, and at the Coachella music festival. Our technologies provide unprecedented reliability for the most business-critical applications and our products are now also being used in building automation solutions, heavy industry applications as well as in outdoor lighting.

Using our patented adaptive frequency hopping technology, we develop both hardware and software solutions that replace traditional wired protocols such as DMX, DALI, BAC-net and Modbus. At the heart of our offering is our proprietary software, MiraOS, which we provide as ready-to-use products, radio modules, preprogrammed radiochips, and software licenses for seamless integration into our customers own products.

Responsibilities

As a Project Manager at LumenRadio, you will be in charge of development projects across our two business areas "Building & Industrial Control Systems" and "Lighting & Smart Cities". Your responsibilities will cover the planning and execution of development activities, including software and hardware design as well as production of new products. Having part of our production in-house in Gothenburg provides a significant advantage for product development.

You will play a crucial role in the entire product development process, which typically spans between 9-15 months. The role of the Project Manager is to ensure that we stay within the timeframe, adhere to the budget, and facilitate, improve, and develop our development process. Your responsibilities will also include overseeing laboratory testing, certification, measurements, and verification.

The project teams typically include professionals such as Product Managers, Electronics Design Engineers, Embedded Software Developers, Supply Chain experts, Marketing, and Sales personnel, depending on the project requirements. You will have the privilege of collaborating with passionate and skilled colleagues in a fast-paced environment.

Your future

The products developed through your projects will have a profound impact on the company's success over a long period of time, making your role central in shaping our future. You will contribute to the development of next-generation products used in prestigious projects like the Superbowl and the Eurovision Song Contest.

The leadership in the team is supportive, with a lot of freedom and flexibility. Your line manager is always there to support, while allowing you autonomy in project details. Professionalism with a lot of humor describes the leadership well. You will be in a team of two, where you work closely together with Mikaela, the other Project Manager in the team. These are the top reasons why Mikaela (https://www.linkedin.com/in/mikaela-pettersson-a6b28a132/) thinks you should join LumenRadio as a Project Manager:

If you want to work with cutting-edge technology in fast paced projects and have a willingness to learn and improve, LumenRadio is the perfect place to be.”

About you

To thrive in this role we believe you are driven, highly organized, and skilled in planning and prioritizing your work. Your high energy and strong self-leadership skills are critical attributes. Your analytical mindset is shown through your rational approach and you are comfortable in an environment characterized by uncertainty. As a skilled communicator, you systematically drive progress and engage your team.

To be able to take on the role, you need to have the following qualifications:

- Relevant post-secondary, ideally technical, education.

- Previous experience in project management, ideally with theoretical knowledge of different methodologies in relation to project management

- Strong leadership skills with the ability to drive the team forward

- Previous exposure to hardware/electronics, meaning you have worked with purchasing, design, project management, engineering, production or similar activities within the field.

- Excellent communication skills with fluency in English - proficiency in Swedish is highly advantageous.

We are looking for you who share our values - Professionals, Commitment, Fun, Courage, Non-pretentious, and Entrepreneurship.

Diversity and culture

We are on a mission to replace all cables worldwide, and we invite individuals who share our passion for cutting-edge technology to join us. We embrace diversity and welcome professionals with diverse perspectives who are dedicated to our ambitious goals. We encourage individuals from all backgrounds and genders to apply.

If you need any adjustments to support you with your application, just let us know by emailing nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Our Benefits

- We offer good job security through agreements and insurance, paid parental leave, holiday leave, and attractive pension plans????

- Yearly health allowance - For your physical activity and well-being????????

- Yearly personal development allowance - For your brain and creativity????

- Free access to the gym in the same building???????????

- Flexible working hours?

- Not to mention our coffee club, lunch run, "Among Us" tournaments, and much more!?

More information

This is a full-time position at our Head Office in Gothenburg. In this role, you will report to Peter Lindkvist (https://www.linkedin.com/in/peter-lindkvist-08186635/), Manager Project Management Office, and responsible recruiter is Nelly Bertilsson (https://www.linkedin.com/in/nelly-bertilsson/). For any questions, please don't hesitate to contact nelly.bertilsson@lumenradio.com.

Ansök nu