Göteborg: Konsulter inom inköp och logistik i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsulter inom inköp och logistik i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet och kompetens inom supply chain? Bra! Bli en del av TNG Techs konsultnätverk i Göteborg!

Vi söker nu konsulter till TNG Techs nätverk i Göteborg och letar efter dig som har erfarenhet inom inköp eller logistik. Som konsult hos oss på TNG Tech får du en fri roll med mycket eget ansvar på intressanta företag. Här kan du få en karriär utifrån dina behov och välja mellan kortare och längre uppdrag.På TNG Tech har vi ett stort nätverk med företag i ett flertal branscher. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG Tech blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.
• Knipa en plats i vårt nätverk med TNG Tech -konsulter inom Logistik. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar.

Dina arbetsuppgifter

Några av dina dagliga arbetsuppgifter kan vara:

• Lagerstyrning inklusive planer för lagernivåer, följa upp resultat samt vidta eventuella åtgärder
• Löpande förhandling med kunder och säljare om leveransdatum och leverans
• Support för leverantörer gällande frakt utifrån kunders önskemål och behov
• Förbereda avtal och presentationer inför möten

Värt att veta

Uppgifterna och placeringen i organisationen varierar starkt beroende på organisationens behov och ledningsfilosofi. Våra kunder finns främst i hela Västra Götalandsregionen och verkar inom tekniktunga branscher, som exempelvis tillverkningsindustrin, processindustrin och gruvnäringen.

Som medarbetare på TNG Tech är du värdefull. Ingen anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan en uppskattad person som är helt avgörande för vår framgång. Vi specialiserar oss på fördomsfri rekrytering och bemanning och tror verkligen på vad vi gör. Hos oss är det din kompetens, motivation och potential som spelar roll – och inget annat!

Vi hjälper dig att hitta spännande uppdrag som stärker det bästa du har – din kompetens. Rent praktiskt innebär konsultjobbet att du är anställd av oss, men har din arbetsplats hos någon av våra kunder. Självklart är du del av gemenskapen på företaget, får en introduktion som nyanställd och har en arbetsledare som hjälper dig på plats, samt en konsultchef från TNG Tech som stöttar på distans.

 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten och gärna något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om logistikprocesser samt förbättrings- och effektiviseringsarbete inom materialhantering. Vidare är det meriterande att du har erfarenhet av moderna ERP-system och Lean production.

Som person är du analytisk, strukturerad, resultatorienterad och agerar på eget initiativ. Du gillar att hela tiden driva ditt egna arbete framåt, och du är öppen för förändringar och nytänkande. Du är duktig på att skapa ett nätverk och gillar att samarbeta med övriga personer i företaget där du får chansen att dela med dig av dina egna kunskaper och inputs.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen fördomsfritt och kompetensbaserat. Du ansöker därför jobbet anonymt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev. Med en kort text i vårt enkla ansökningsformulär kan du istället motivera ditt intresse för tjänsten och besvara relevanta frågor om din kompetens.I steg 2 och tre kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och att genomföra en automatisk videointervju med Tengai. Tengai är en svensk uppfinning, den första i sitt slag, framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering och är validerad av forskare. Intervjun med Tengai är en interaktiv upplevelse där Tengai ställer samma kompetensbaserade frågor till dig och alla andra sökanden över video. Dina svar presenteras sedan för ansvarig rekryterare utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ges du en opartisk och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sedan kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi om inför din intervju.Notera att vi gör första urvalet löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Logistiker.

Summer Internship - Spare Parts Logistics

Läs mer Maj 18
This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience.

At Lynk & Co, we know that everything’s better when we move forward together. We’re working towards achieving equal gender representation at all levels of the company, as well as building a diverse team where everyone is respected, empowered, and celebrated. We’re not the kind of company we want to be yet, that’s why we’re looking for people that will challenge us and hold us accountable.
In short, no matter who you are or where you come from: if you’re good at what you do, then we want you.

Summer Internship - Spare Parts Logistics
Within the Spare Parts Logistics team we work with several areas like Parts ordering, Transports and Warehousing of spare parts and accessories. Other areas include Dangerous Goods questions, Customs and Packaging.

We have a close collaboration with other departments internally, suppliers, forwarders and also an interface to the Lynk & Co China organization.

We are currently looking for a summer intern to work in the Spare Parts Logistics team at Lynk & Co. The position will be available from mid June to Mid August. Specific dates will be discussed during the recruitment process.

What you'll do

- Keep track of material pick-up from our suppliers, in EU and China
- Coordinate Customs clearance activities
- Coordinate deliveries with forwarders and receiving warehouses

- Book transports for parts and accessories
- Interface with Lynk & Co China organization as well as other parties for material supply


What you should have

- Knowledge of Supply Chain or Logistics, either via University studies or experience
- Capability to work in an operational environment, prepared to take initiatives and respond to changing priorities
- Excellent communication skills
- Full Professional Proficiency in English - both oral and written


What we offer

Sure, we have all the basics in place like pension and insurances, and you will get a salary according to market standards in Sweden. But that's not the reason you choose us… You want to work with us because you will:

- Be part of a global and diverse team, with teammates from over 26 countries and an equal gender split
- Be part of a fun work culture with high team spirit. People really enjoy their teams and get along well with their teammates.
- Be part of creating something new that has never been done before. The pace is fast and it is never boring!
- Get the best of both worlds: a start-up atmosphere with the support of an established organization
- Make a difference. We're a lean team with a flat hierarchy, so every contribution has a direct impact


Working for Lynk & Co

We're not into strict hierarchy, but we do like collaboration, creativity, and people who challenge norms. We've cultivated a culture of personal development and role growth. If you're an original thinker who values being open, personal, and challenging, then you'll fit right in. In general, we think that imagination is just as important as expertise, and instinct can be as valuable as experience.

Sounds good? Well, then we want to hear from you.

Our recruitment process

We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CV written in English and answering a few questions.

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role.

We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest 27th of May.

If you want to learn more about the position, please reach out to Marita Hammarstedt, Spare Parts Logistics Manager, email: marita.hammarstedt@lynkco.com & phone: +46 738 627959.

To learn more about us, check out our (https://www.lynkco.com/en/) and follow us on (https://www.linkedin.com/company/lynkco/) and Facebook (https://www.facebook.com/lynkco.global/), or if you want to watch our film from our reveal you can see it here (https://hello.lynkco.com/)

Ansök nu

Summer Internship - Vehicle Logistics

Läs mer Maj 17
This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience.

At Lynk & Co, we know that everything’s better when we move forward together. We’re working towards achieving equal gender representation at all levels of the company, as well as building a diverse team where everyone is respected, empowered, and celebrated. We’re not the kind of company we want to be yet, that’s why we’re looking for people that will challenge us and hold us accountable.
In short, no matter who you are or where you come from: if you’re good at what you do, then we want you.

Summer Internship - Vehicle Logistics
Within Logistics at Lynk & Co you will be a part of a lean and creative team, building new logistics solutions from scratch with a responsibility all the way out to the end customer. We encourage you to think outside the box with an open and challenging mind set.

We are currently looking or a summer intern to work in the Vehicle Logistics team at Lynk & Co. The position will be available from 7th of June - 5th of August. Specific dates will be discussed during the recruitment process.

What you'll do

- Securing a constant and stable pipeline flow throughout Europe
- Maintain correct stock levels at Local Car Compounds focusing on reducing ageing stock
- Manage Local Car Compound stock maintenance
- Managing stakeholder communication for on time deliveries to customers focusing on end to end order to delivery


What you should have



- Passion for logistics and being operational
- Driven problem solver who takes initiatives and responds to changing priorities
- Good knowledge in Microsoft applications - Power BI, Excel etc
- Excellent communication skills - Fluent in English - both orally and written
- Some experience from logistics operations and planning is nice to have, but enthusiasm and willing to learn is the spirit we are looking for


What we offer

Sure, we have all the basics in place like pension and insurances, and you will get a salary according to market standards in Sweden. But that's not the reason you choose us… You want to work with us because you will:

- Be part of a global and diverse team, with teammates from over 26 countries and an equal gender split
- Be part of a fun work culture with high team spirit. People really enjoy their teams and get along well with their teammates.
- Be part of creating something new that has never been done before. The pace is fast and it is never boring!
- Get the best of both worlds: a start-up atmosphere with the support of an established organization
- Make a difference. We're a lean team with a flat hierarchy, so every contribution has a direct impact


Working for Lynk & Co

We're not into strict hierarchy, but we do like collaboration, creativity, and people who challenge norms. We've cultivated a culture of personal development and role growth. If you're an original thinker who values being open, personal, and challenging, then you'll fit right in. In general, we think that imagination is just as important as expertise, and instinct can be as valuable as experience.

Sounds good? Well, then we want to hear from you.

Our recruitment process

We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CV written in English and answering a few questions.

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role.

We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest 27th of May

If you want to learn more about the position, please reach out to Daniel Andersson Vehicle Logistics Manager, daniel.andersson@lynkco.com/+46 729 888 799.

To learn more about us, check out our (https://www.lynkco.com/en/) and follow us on (https://www.linkedin.com/company/lynkco/) and Facebook (https://www.facebook.com/lynkco.global/), or if you want to watch our film from our reveal you can see it here (https://hello.lynkco.com/)

Ansök nu

Warehouse Logistics Engineer

Läs mer Mar 18
This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience.

At Lynk & Co, we know that everything’s better when we move forward together. We’re working towards achieving equal gender representation at all levels of the company, as well as building a diverse team where everyone is respected, empowered, and celebrated. We’re not the kind of company we want to be yet, that’s why we’re looking for people that will challenge us and hold us accountable.
In short, no matter who you are or where you come from: if you’re good at what you do, then we want you.

Warehouse Logistics Engineer
As Warehouse Logistics Engineer you will be working with the implementation and operations of a world class supply chain with main activities within parts ordering, transports and warehousing of spare parts, accessories and merchandize for our cars and customers in a global distribution network.

You will work in a small (but mighty) logistics team but also in close collaboration with other departments, and with interface to the Lynk & Co China organization.

This position reports to the Head of Logistic Operations, Lynk & Co.

The position is based in Gothenburg with a European responsibility; therefore, some travel will be required. Occasional travel to Europe as well as China is also likely to take place in this role.

What you'll do

- Implementation of Spare Parts & Accessories Logistics supply chain
- Forecast scheduling and ordering of parts, with focus on parts to our Regional Car Compound (RCC)
- Work with the operations for material pick-up, book transports and coordinate deliveries
- Interface with Lynk & Co China organization as well as other parties for material supply
- Coordinate Customs clearance activities
- Work with integration to suppliers’ systems and processes
- Document processes for Warehouse Logistics operations
- Continuously improve and implement cost efficient logistics solutions


What you should have

- University degree with focus on Logistics or similar work experience
- Proven experience within logistics and/or supply chain management, preferably in the automotive industry
- Driven problem solver who takes initiatives and responds to changing priorities
- Excellent communication skills.
- Full Professional Proficiency in English - both oral and written
- Ability to travel


What we offer

Sure, we have all the basics in place like pension and insurances, wellness allowance, and flexibility in where and when you work. But that's not the reason you choose us… You want to work with us because you will:

- Be part of a global and diverse team, with teammates from over 26 countries and an equal gender split
- Be part of a fun work culture with high team spirit. People really enjoy their teams and get along well with their teammates.
- Be part of creating something new that has never been done before. The pace is fast and it is never boring!
- Get the best of both worlds: a start-up atmosphere with the support of an established organization
- Make a difference. We're a lean team with a flat hierarchy, so every contribution has a direct impact


Working for Lynk & Co

We're not into strict hierarchy, but we do like collaboration, creativity, and people who challenge norms. We've cultivated a culture of personal development and role growth. If you're an original thinker who values being open, personal, and challenging, then you'll fit right in. In general, we think that imagination is just as important as expertise, and instinct can be as valuable as experience.

Sounds good? Well, then we want to hear from you.

Our recruitment process

We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CV written in English and answering a few questions.

Our selection will primarily look at acquired competencies and skills.

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role.

We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest April 7.

If you want to learn more about the position, please reach out to Marita Hammarstedt (Spare Part Logistics Manager), marita.hammarstedt@lynkco.com.

If you have any questions about the recruitment process, please reach out to Magnus Blixt, +46 72 184 38 91.

To learn more about us, check out our (https://www.lynkco.com/en/) and follow us on (https://www.linkedin.com/company/lynkco/) and Facebook (https://www.facebook.com/lynkco.global/), or if you want to watch our film from our reveal you can see it here (https://hello.lynkco.com/)

Ansök nu

Logistikkoordinator till fordonsindustrin

Läs mer Jun 1
Är du redo för nya utmaningar och vill ta nästa steg i din karriär som logistikkoordinator? Nu har du chansen att arbeta som logistikkoordinator och driva initiativ och förbättringar hos ett internationellt företag inom fordonsindustrin! Vi söker både dig som är i början av din karriär och dig med lång arbetslivserfarenhet som brinner för logistik och är tillgänglig för våra framtida uppdrag. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Som logistikkoordinator hos vår kund på en logistikenhet som inkluderar inköp, lager och distribution av reservdelar och tillbehör till kunder över hela världen. Din primära fokus kommer vara att säkerställa leveransen av material och produkter till kunderna via väg, flyg och sjö beroende på marknadsansvar.

Du kommer att arbeta med att förbättra, utveckla och optimera flöden samt processer där du som logistikkoordinator har en viktig roll i utvecklingsarbetet. Du kommer även att arbeta mot satta direktiv och mål kopplat till kvalitet, kundnöjdhet och kostnader.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att:
• Boka transporter
• Utfärda exportdokumentation
• Följa upp försändelser för att säkerställa leveranser inom ETA
• Följ upp leveransavvikelser
• Samordna transporter av farligt gods
• Analysera och godkänna inkommande transportfakturor


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänster såsom: speditör, trafikplanerare eller transportplanerare. För att lyckas bra i denna roll förutsätter vi att du trivs bra med att arbeta i team samtidigt som du är skicklig på att prioritera ditt arbete självständigt. Det är av stor vikt att du ska tycka om att arbeta mot uppsatta mål för såväl dig själv som för hela arbetsgruppen. Vidare är det viktigt att du är analytisk, prestigelös och lösningsorienterad där ditt noggranna och proaktiva arbetssätt kommer väl till pass.
I rollen som logistikkoordinator har du nära dialog med såväl interna som externa parter, vilket kräver en mycket god kommunikativ förmåga. Då vår kund är en internationell aktör krävs det att du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Slutligen har du mycket god datorvana samt är bekväm att arbeta i Officepaketet.


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning och eventuellt övertag av kundföretaget.

Intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande, tveka inte med att skicka din ansökan redan idag!


Sökord
logistikkoordinator, transportplanerare, speditör, forwarding, forwarding agent. logistics planner, transport planner

Ansök nu

Logistikkoordinator till byggprojekt/exploateringsområde

Läs mer Jun 21
Vi söker nu en person som vill vara med och styra över logistikprocesser för flera byggprojekt.
I rollen så kommer du att leverans styra materialflödet till samtliga byggprojekt. Du kommer även att planera och koordinera mellan de olika aktörerna på projekten.
Du ska trivas i att vara spindeln i nätet och kommunicera mellan olika aktörer. Arbetet är av administrativ roll samt vara ute i produktionen då det kommer att krävas för att lyckas i rollen. Samtidigt som planering är nyckeln till framgång så kommer problemlösning även vara en stor del av din vardag.


Arbetsuppgifter omfattas av:
Koordinering och samordning av logistik
Kontrollera och säkerställa framkomlighet till projektområdet
Kommunicera med andra logistikansvariga/arbetsledare
Avstämningsmöten med beställare och samarbetspartners
Aktivt följa upp och bidra till att uppnå olika projektmål
Sammanställning av olika underlag
Upprätta samordnade APD-planer



Kompetenser
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som i skrift
God systemvana Office-paketet



Vi ser gärna också att du är:
Driven, engagerad och proaktiv
Förmåga att bygga starka och långsiktiga relationer
Förändrings- och utvecklingsorienterad
Lösningsorienterad
Strukturerad
Prestigelös
Intresserad av miljö- och hållbarhetsfrågor



Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande verksamhet
Erfarenhet inom logistik
Dokumenterad utbildning inom logistik eller bygg
Erfarenhet att arbeta i digitala verktyg Bluebeam



Du erbjuds möjligheten att komma in i ett företag med flera spännande pågående projekt med stora möjligheter att utvecklas.
Som person ser vi att du är handlingskraftig, strukturerad och framåt. Vidare trivs du med att arbeta i högt tempo och att ha många bollar i luften samtidigt. Du är lösningsorienterad, duktig på att prioritera och kommunicera.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tng Group AB .

Konsulter inom inköp och logistik i Göteborg!

Logistiker
Läs mer Jun 23
Har du erfarenhet och kompetens inom supply chain? Bra! Bli en del av TNG Techs konsultnätverk i Göteborg!

Vi söker nu konsulter till TNG Techs nätverk i Göteborg och letar efter dig som har erfarenhet inom inköp eller logistik. Som konsult hos oss på TNG Tech får du en fri roll med mycket eget ansvar på intressanta företag. Här kan du få en karriär utifrån dina behov och välja mellan kortare och längre uppdrag.På TNG Tech har vi ett stort nätverk med företag i ett flertal branscher. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG Tech blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.
• Knipa en plats i vårt nätverk med TNG Tech -konsulter inom Logistik. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar.

Dina arbetsuppgifter

Några av dina dagliga arbetsuppgifter kan vara:

• Lagerstyrning inklusive planer för lagernivåer, följa upp resultat samt vidta eventuella åtgärder
• Löpande förhandling med kunder och säljare om leveransdatum och leverans
• Support för leverantörer gällande frakt utifrån kunders önskemål och behov
• Förbereda avtal och presentationer inför möten

Värt att veta

Uppgifterna och placeringen i organisationen varierar starkt beroende på organisationens behov och ledningsfilosofi. Våra kunder finns främst i hela Västra Götalandsregionen och verkar inom tekniktunga branscher, som exempelvis tillverkningsindustrin, processindustrin och gruvnäringen.

Som medarbetare på TNG Tech är du värdefull. Ingen anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan en uppskattad person som är helt avgörande för vår framgång. Vi specialiserar oss på fördomsfri rekrytering och bemanning och tror verkligen på vad vi gör. Hos oss är det din kompetens, motivation och potential som spelar roll – och inget annat!

Vi hjälper dig att hitta spännande uppdrag som stärker det bästa du har – din kompetens. Rent praktiskt innebär konsultjobbet att du är anställd av oss, men har din arbetsplats hos någon av våra kunder. Självklart är du del av gemenskapen på företaget, får en introduktion som nyanställd och har en arbetsledare som hjälper dig på plats, samt en konsultchef från TNG Tech som stöttar på distans.

 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten och gärna något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om logistikprocesser samt förbättrings- och effektiviseringsarbete inom materialhantering. Vidare är det meriterande att du har erfarenhet av moderna ERP-system och Lean production.

Som person är du analytisk, strukturerad, resultatorienterad och agerar på eget initiativ. Du gillar att hela tiden driva ditt egna arbete framåt, och du är öppen för förändringar och nytänkande. Du är duktig på att skapa ett nätverk och gillar att samarbeta med övriga personer i företaget där du får chansen att dela med dig av dina egna kunskaper och inputs.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen fördomsfritt och kompetensbaserat. Du ansöker därför jobbet anonymt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev. Med en kort text i vårt enkla ansökningsformulär kan du istället motivera ditt intresse för tjänsten och besvara relevanta frågor om din kompetens.I steg 2 och tre kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och att genomföra en automatisk videointervju med Tengai. Tengai är en svensk uppfinning, den första i sitt slag, framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering och är validerad av forskare. Intervjun med Tengai är en interaktiv upplevelse där Tengai ställer samma kompetensbaserade frågor till dig och alla andra sökanden över video. Dina svar presenteras sedan för ansvarig rekryterare utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ges du en opartisk och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sedan kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi om inför din intervju.Notera att vi gör första urvalet löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!

Ansök nu

Ticket i Göteborg söker utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 13
Vill du arbeta med modern teknik hos Nordens största privatresebyråkedja? Välkommen till Ticket i Göteborg

Vi på Ticket Privatresor vill bli världens bästa resebyrå och söker dig som vill vara med på resan! Vi växer och söker nu ytterligare en utvecklare till teamet i Göteborg. Du blir en del av en kultur som präglas av frihet, inkludering och där vi är måna om att ha kul på jobbet! Därför får du här stor frihet till att påverka din roll samt att arbeta med det du tycker är roligast helt enkelt.

Vi erbjuder dig

Hos oss får du möjligheten att påverka på riktigt. Du kommer att jobba i en organisation med korta beslutsvägar där det går snabbt från beslut till handling. Våra agila team är självbestämmande. Du får tillsammans med de andra utvecklarna påverka både teknikval och andra viktiga beslut.

Här erbjuds du:

• En flexibel roll med stort utrymme att sätta din egen prägel
• Att arbeta med modern teknik där vi generellt bygger många nya funktioner
• Fina förmåner, exempelvis generösa reseförmåner

Det här gör du hos oss

I din roll som utvecklare hos oss kommer du utveckla vår funktionalitet i främst Java där allt nytt byggs i mikrotjänster som körs på Kubernetes i AWS. Vår tech-stack består även av EKS, Jenkins-X, Spring Boot och Vue.js. Du kommer primärt att utveckla nya funktioner men också förbättra befintliga funktioner och system.

Vidare kommer du:

• Involveras i och planera spännande projekt framåt tillsammans med produktägare
• Ta fram nya moderna lösningar som underlättar för Tickets kunder
• Arbeta med ny, modern teknik där du har möjlighet att involveras i teknikval

Ditt team och arbetsplats

På Ticket är vi i dagsläget omkring 35 utvecklare som är fördelade i mindre produktteam. Vilket produktteam du kommer ingå i får du själv bestämma utifrån dina intressen och det som passar dig bäst! Vi har olika produktteam som fokuserar på våra olika produkter, exempelvis Flygoptimering och prissättning samt Package som fokuserar på paketerbjudanden.

Vi har länge jobbat agilt i tvåveckorssprintar. Teamen utser själv Scrum Master till respektive team och är självbestämmande. Vill teamen mob-programmera eller utveckla på egen hand - det är helt upp till varje person och team! För sammanhållningen ser vi gärna att gruppen är på kontoret några dagar i veckan men teamen styr vilka dagar det blir.

Mer om dig

Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med intresse för Java. Vi ser det som ett plus om du tidigare har arbetat med Java, Spring Boot och microtjänster. Personlighetsmässigt ser vi att du är målfokuserad, tar initiativ och bidrar med egna idéer och tankar. Du har lätt för att samarbeta tillsammans med andra då du kommer arbeta nära andra utvecklare i teamet. Vidare är du kundfokuserad och vill framåt, precis som dina kollegor på Ticket.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

TNG söker engagerad Konsultchef

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 10
Vi söker nu två engagerade Konsultchefer till TNG! Lockas du av en självständig roll och är intresserad av personal? Sök idag!

Som Konsultchef får du möjligheten att vara med på vår resa att bli en av de största aktörerna inom fördomsfri rekrytering! Hos oss får du möjligheten att jobba med ledarskap, personaladministration och även service. Har du ett genuint intresse för människor och vill jobba med ledarskap på distans så är denna roll rätt för dig!Då våra konsulter är ute på våra uppdrag hos olika kundföretag runt om i Sverige blir det ditt fokus att stötta dem i deras frågor och utmaningar.Nyfiken? Läs vidare och varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Vi är ett värderingsstyrt företag med erfarna ledare och starkt engagerade och kompetenta medarbetare. Hos oss är alla med och påverkar utvecklingen av vår verksamhet både kort- och långsiktigt.

•  Balans mellan yrkesliv och privatliv. Hos oss råder frihet under ansvar och arbetsplatsen är hybrid. Dels från vårt fina huvudkontor (bredvid Mall of Scandinavia) i Solna, eller från något av våra andra kontor i Göteborg, Malmö eller Örebro samt remote från ditt hemmakontor – beroende på vad som passar bäst för tillfället och uppgiften.
• Sex veckors semester, ett generöst friskvårdsbidrag och Sveriges största paket och utbud av förmåner och personalrabatter genom Benify.
• Något att vara stolt över och vetskapen om att du varje dag bidrar till en mer hållbar arbetsmarknad.
• Ett innovativt företag som hela tiden strävar efter att ligga i framkant och skapa nya lösningar, allt från transparent kandidatupplevelse till vad AI kan göra inom rekrytering.

Dina arbetsuppgifter

• Ansvara för att hålla en bra och effektiv dialog och uppföljning med dina konsulter
• Personaladministration och arbetsrättsliga frågor
• Tidrapportering, löneadministration och fakturering
• Anställning och introduktion av nya TNG-konsulter
• Lönesättning och lönerevision

Värt att veta

Du kan förvänta dig en rivstart, där du direkt kommer vara delaktig i det dagliga arbetet och får användning av dina tidigare kunskaper. Under tiden får du löpande introduktion i det som är TNG specifikt.

Du ansvarar självständigt för ditt arbete och dina konsulter men ingår i ett tight team av konsultchefer, teamledare och HR-chef där det är en självklarhet att man stöttar varandra i det dagliga arbetet. Du rapporterar till teamledaren och Du kommer även ha ett nära samarbete med andra avdelningar och affärsansvariga rekryterare.

Dina blivande kollegor har ett högt driv, stort engagemang och en vilja att leverera resultat i världsklass.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och planerad start är så snart rätt person kan vara på plats. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Våra förväntningar

• Då du kommer att ha självständigt personalansvar ser vi att du har viss erfarenhet av att leda personal, har god människokännedom och är tydlig i din kommunikation.
• Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal (tjänstemannaavtalet) och ser det därför som meriterande om du har erfarenhet av att läsa och tolka kollektivavtal samt har erfarenhet från bemanningsbranschen.
• I tjänsten ansvarar du för tidrapportering, förberedande löneberäkning samt fakturering. Vi ser därför det meriterande med viss erfarenhet inom ekonomi och/eller lön.
• I rollen som konsultchef möter du hela tiden nya människor och ställs inför olika typer av situationer, där eget ansvar såväl som samarbete med andra är avgörande. Därför ser vi att du har förmåga att på ett effektivt och strukturerat sätt organisera ditt arbete samt är duktig på att ta egna initiativ.
• Du har en relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet från yrkeslivet.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Nu söker Swedish Match en Recipe Data Specialist

Kemiingenjör
Läs mer Jun 13
Har du erfarenhet från att kvalitetssäkra och implementera produktrecept? Vill du utvecklas med oss på Swedish Match i Göteborg?

Har du ett öga för detaljer och tidigare arbetat med recepthantering? Vill du dessutom bli en del av Swedish Match? Välkommen med din ansökan! Tillsammans med vårt team kommer du arbeta med att kvalitetssäkra och implementera nya och förändrade produktrecept avseende ingrediensinnehåll och tillverkningsprocess. Produkterna du kommer att arbeta med är snus, nikotinpåsar och tobaks- och nikotinfria portionsprodukter. Swedish Matchs produktrecept för tillverkning är bland företagets viktigaste tillgångar och arbetet med dessa innebär ett stort ansvar vilket ger rollen som Recipe Data Specialist en stor betydelse för vår verksamhet. Låter det intressant, sök nu!

Ditt anställningserbjudande

På Swedish Match får du chansen att vara en del av ett väletablerat och innovativt företag med högkvalitativa produkter och välkända varumärken. På Swedish Match är vi övertygade om att en mångfaldig personalstyrka är positiv för vår verksamhet. Vårt fortsatta mål är därför att vara en öppen och inkluderande arbetsgivare. I denna miljö har alla medarbetare lika möjligheter att uppnå sin fulla potential oavsett personliga egenskaper.

Våra kärnvärden är Passion, Ägande, Innovation och Kvalitet. Dessa värderingar är ständigt närvarande i vårt dagliga arbete och vägleder oss att prestera som ett vinnande lag.

Dina arbetsuppgifter

• Upprätta och uppdatera produktrecept och recept för blandningsprocess i produktionsskala för internt producerade blandningar och slutprodukter.
• Sammanställa receptdata avseende produktinnehåll, som underlag för produktrapportering till myndigheter.
• Planera och leda implementering och kvalitetssäkring av nya och ändrade recept, processer och rutiner, i första hand mot beredningsavdelningar inom Supply Chain.
• Vara kontaktperson och hjälpa till med utredningar av frågor som berör recept och blandningsprocess i den löpande tillverkningen.

Värt att veta

I rollen som Recipe Data Specialist får du förståelse för såväl detaljer kring recept och tillverkningsprocesser som en bred kunskap om Swedish Matchs produkter. Arbetet kräver ett sinne för detaljer och en god förmåga att hantera beräkningar i flera steg. Erfarenheten och kunskapen som över tid byggs upp är viktig för att kunna förstå och föreslå anpassningar av recept eller blandningsprocesser. Vi arbetar kontinuerligt med att säkerställa att kvalitetskrav och regulatoriska krav uppfylls och att våra blandningar och produkter fungerar bra i tillverkningen.

Avdelningen Product Formulations & Masterdata tillhör funktionen Product Management inom enheten Innovation Center och sitter huvudsakligen på kontoret i Swedish Matchs centralt belägna fabrik i Göteborg. Avdelningen har idag åtta medarbetare varav hälften arbetar inom området för recept mot produktion.

Våra förväntningar

Till rollen som Recipe Data Specialist söker vi någon med eftergymnasial utbildning inom kemiteknik, läkemedelsteknik eller motsvarande och som har ett par års arbetslivserfarenhet från verksamhet där såväl utveckling som produktion är central. Goda kunskaper inom Excel samt B-körkort är ett krav.

Meriterande är:

• Erfarenhet av recepthantering med beräkning av materialbalanser.
• Hantering och upprättande av produktspecifikationer.
• Vana från styrsystem för automatiserad tillverkning, eller andra system för hantering av recept och processparametrar.
• Arbete i affärssystem (ERP) och produktinformationssystem (PIM/PLM) med inriktning mot hantering av receptformuleringar och produktdata.

Vår erfarenhet säger att någon med de personliga egenskaperna att vara analytisk, detaljorienterad och strukturerad passar bra för rollen. Samtidigt måste den kommunikativa förmågan och förmågan att skapa goda relationer till andra och att vara samarbetsorienterad vara hög. Att kommunicera obehindrat på svenska är ett krav och goda kunskaper i engelska är en förutsättning för att fungera i rollen.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

HR-generalist till uppdrag i centrala Göteborg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 13
Vill du utveckla dina kunskaper inom HR? Nu söker vi en HR generalist till vår kund i centrala Göteborg.

Nu har vi ett långt uppdrag till dig som vill bygga på dina tidigare erfarenheter som HR-generalist. Vi letar efter dig som tidigare har jobbat inom projekt kring onboarding- och rekryteringsprocessen samt har god vana från att läsa avtal såsom kollektivavtal. Som HR-generalist hanterar du bland annat frågor som rör arbetsrätt, coaching av chefer, hantering av personalärenden inom arbetsmiljö och rehabilitering samt rekrytering. Detta är ett längre uppdrag med start i augusti samt goda chanser till förlängning. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG-konsulter.

Dina arbetsuppgifter

I din roll som HR-generalist får du jobba brett inom HR. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Vara ett stöd till chefer i HR-frågor.
• Hantera personalärenden inom arbetsmiljö och rehabilitering
• Planera, utveckla och implementera utbildningsinsatser i organisationen. 
• Delta i kortare nedslag i form av förhandlingar
• Stötta chefer i det dagliga arbetet
• Rollbeskrivningar och utveckling av onboardingprocessen
• Personalärenden och administration

Värt att veta

Du kommer erbjudas en viktig roll inom HR på ett dynamiskt svenskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande. Vidare blir du en del av ett glatt team i en öppen och prestigelös arbetsmiljö där man jobbar mot gemensamma mål. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Östra Hamngatan, mitt i centrala Göteborg.

Detta är ett konsult uppdrag hos vår kund fram till juni 2023 med goda chanser till förlängning. Urval sker löpande och start under augusti månad. 

Våra förväntningar

För att trivas i denna roll ser vi gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet inom HR-området. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och tar ansvar för att uppnå resultat.

Som person agerar du på eget initiativ och har en vana från att driva projekt framåt. Du har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt, och du uppmuntrar och stödjer andra när det uppstår problem. Vidare är du kommunikativ och samarbetar effektivt med andra. 

Du har god IT-vana samt talar och skriver både svenska och engelska flytande. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Platschef till Fitness24Seven i Göteborg!

Butikschef
Läs mer Jun 1
Fitness24Seven söker en serviceinriktad platschef med tidigare erfarenhet av personalansvar till anläggningen Göteborg Olskroken

Är du en person som tycker om träning och har en naturlig fallenhet för service och kundbemötande? Trivs du i ett högt tempo och har erfarenhet av att leda och coacha medarbetare i en roll med personalansvar? Då har du chansen att kombinera detta när Fitness24Seven söker sin nya platschef till Göteborg Olskroken!

Ditt anställningserbjudande

I rollen som platschef kommer du att jobba i en varierande roll där du har ett helhetsansvar för en av Fitness24Sevens större gymanläggningar. Detta innebär att du får leda och coacha dina medarbetare till att leverera service på högsta nivå till Fitness24Sevens medlemmar. Här får du dels arbeta med planering för anläggningen samtidigt som du jobbar operativt där du bemöter och hjälper medlemmarna.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som platschef på anläggningen Göteborg Olskroken kommer du att:

• Ha personalansvar för medarbetarna på anläggningen
• Leda och coacha medarbetare
• Bemöta och välkomna medlemmarna för att bygga relation
• Ha budgetansvar för anläggning
• Sköta administration
• Sköta schemaläggning av personal och de personliga tränarna
• Sätta upp och jobba mot målen för anläggningen
• Ansvara för inköp

Värt att veta

Under dina arbetspass kommer du att jobba tillsammans med kollegor som du har personalansvar för. Tjänsten är heltid på 100% med möjlighet till flextid. Du jobbar varierande tider under gymmets bemannade öppettider som är mån-tors kl. 12-21, fre kl. 12-19, lör-sön kl. 10-17.

Tänkt start för tjänsten är omgående men senast 27/6, men kan komma att börja tidigare och inleds med en introduktionsutbildning, vilket ger dig en bra grund för rollen som platschef. I denna process arbetar vi med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Våra förväntningar

Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet av att leda andra människor där du haft personalansvar. För att kunna leda och coacha dina medarbetare ser vi att du är trygg i ditt ledarskap och har en god förmåga att bygga relationer. Du jobbar effektivt, organiserat och självständigt då du har ansvar för att gymanläggningen skall fungera. Du har en god förmåga att anpassa dig efter alla typer av människor, både när det gäller dina egna medarbetare, men även för att medlemmarna ska känna sig bekväma och välkomna.

Vi ser att du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har en god förståelse för engelska i tal och skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu