Göteborg: Utvecklingsledare - med fokus på full delaktighet för personer med funktion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utvecklingsledare - med fokus på full delaktighet för personer med funktion i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Utvecklingsenheten är en strategisk stödenhet under avdelning Kvalitet och Utveckling. Utvecklingsenheten arbetar till största delen med förvaltningsövergripande strategiska uppdrag och är en drivkraft i förvaltningens utvecklingsarbete.
Utvecklingsenhetens uppdrag är av olika karaktär och medarbetarnas roller varierar mellan att leda, driva, samordna och att delta i utvecklingsarbetet. Enheten består av sakkunniga medarbetare inom olika områden så som stadsutveckling, miljö, hållbarhet, kvalitet, brukarrevision, organisationsstöd samt Socialt ansvarig Samordnare, SAS. Enhetens medarbetare arbetar självständigt och i team inom enheten, inom förvaltningen eller med andra aktörer samt ingår i olika nätverk.

Som utvecklingsledare på utvecklingsenheten bidrar du till helheten och tar tillsammans med chef och kollegor ansvar för de uppdrag som tilldelas enheten, så som utredningar, utvärderingar, remisser och ärenden till nämnden. I din tjänst kommer du att ha fokus på förvaltningens arbete utifrån Göteborgs Stads program för full delaktighet för personer med funktionsnedsättning. Det innebär att du tillsammans med kollegor ska driva utveckling och följa upp insatser och resultat utifrån programmet samt stadens övriga styrdokument inom området mänskliga rättigheter och diskrimineringsgrunderna på såväl strategisk som operativ nivå i förvaltningen.

Göteborgs Stads program för full delaktighet för personer med funktionsnedsättning 2021-2026:
https://goteborg.se/wps/wcm/myconnect/dde7a02e-8158-4e51-a7d8-a03f1199b7d0/Göteborgs+Stads+program+för+full+delaktighet+för+personer+med+funktionsnedsättning+populärversion_2021-2026.pdf?MOD=AJPERES


KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk examen och dokumenterad kunskap om mänskliga rättigheter inklusive FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning samt erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete.
Du har intresse för den nationella och lokala politiken gällande styrningen på området och därmed kunskap om aktuella handlingsplaner, strategier etc.

Du har erfarenhet av ledarskap och strategiskt arbete inom funktionshinderområdet vilket bidrar till din gedigna kunskap om förutsättningar för personer med funktionsnedsättning.

För att passa för tjänsten har du förmågan till att tänka långsiktigt och ha ett brett perspektiv på arbetsrelaterade frågor. Du har en helhetssyn och förenar operativa planer med organisationens mål. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Utredare

Läs mer Jun 8
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) arbetar på regeringens uppdrag. Med utgångspunkt i ekosystemens och människans behov arbetar vi kunskapsbaserat och koordinerat för att uppnå en hållbar förvaltning av våra vattenresurser, både i hav och sötvatten och inom fisket. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter att hela tiden lära nytt.


Avdelningen för havsförvaltning ansvarar för samordning och utveckling av arbetet med EU:s havsmiljödirektiv samt för utveckling och införande av en svensk havsplanering och andra maritima frågor. Avdelningen ansvarar också för nationell fiskförvaltning och genomförandet av EU:s gemensamma fiskeripolitik.



Havsplaneringsenheten ansvarar för frågor som rör fysisk planering, riksintressen och samhällsutveckling samt samordnar frågor om regional utveckling och friluftslivet. Vi genomför och utvecklar den statliga havsplaneringen i Sverige samt samverkar om havsplanering med våra grannländer och internationellt.



Beskrivning
Utredarrollen på HaV innebär arbete med planering, utredning och/eller förhandling som behandlar varierade områden, såväl nationellt som internationellt, inom kärnverksamheten.

Det innebär även att formulera uppdrag och mål samt utveckla metoder och rutiner. Likaså att samla in, bearbeta och analysera information samt utforma underlag, rapporter, förslag och beslut.

Arbetsuppgifter
I arbetet ingår handläggning av ärenden och medverkan i utvecklingen av myndighetens arbete med fysisk planering inkl. havsplanering. Handläggningen omfattar planeringsärenden i form av remisser från kommuner, länsstyrelser, regioner, regeringen och grannländer. Arbetet omfattar även havsplanering inom myndighetens program för framtagande av nya havsplaner med utvidgade eller nya energiområden. Tjänsten kräver både god förmåga att samarbeta och att självständigt driva arbetsuppgifter, samt skicklighet i att framställa yttranden och rapporter. Arbetet kräver även god förmåga att kommunicera muntligt både på svenska och engelska.  Samverkan sker internt och externt och det är viktigt att du har förmåga att göra avvägningar mellan olika intressen så som t ex havsbaserad vindkraft, yrkesfiske, försvar och friluftsliv. I tjänsten kan också förekomma arbete med konsekvensanalyser. Resor kan ingå i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst kandidatexamen inom fysisk planering eller som vi bedömer motsvarande. Du har minst 2 års erfarenhet av planering enligt plan- och bygglagen och miljöbalken på kommunal, regional eller statlig nivå. Goda kunskaper om det svenska planeringssystemet samt vana att handlägga ärenden, sammanställa information och skriva rapporter.

För tjänsten är det särskilt meriterande om du har erfarenhet av:

- svensk havsplanering

- havsplanering eller havsförvaltning i internationellt sammanhang

- havsförvaltning; miljöfrågor och/eller förutsättningar för olika sektorer

- maritim ekonomi

- konsekvensbedömning

-GIS

Villkor
Anställningen är placerad i Göteborg. Vi kan erbjuda ett utmanande arbete i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters promenad från Centralstationen. Anställningen är ett vikariat med befattningen utredare. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar  individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.





Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Utredare mot hedersrelaterat våld och förtyck samt våld mot barn och unga

Läs mer Jun 23
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades den 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi en utredare som vill arbeta med omväxlande arbetsuppgifter inom jämställdhetsområdet på olika nivåer i samhället.

Arbetsuppgifter

Som utredare kommer du att arbeta på avdelningen för den 10-åriga nationella strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor, tillika delmål 6. I avdelningens uppgifter ingår arbete mot hedersrelaterat våld och förtryck liksom det nationella samordningsansvaret för arbete mot prostitution och människohandel. Du kommer att arbeta utifrån myndighetens instruktion, regleringsbrev och särskilda uppdrag. Tjänsten tillhör enheten som specifikt arbetar mot hedersrelaterat våld och förtryck samt våld mot barn och unga.

I arbetsuppgifterna ingår att vara sakkunning internt gentemot övriga avdelningar och i olika processer samt externt gentemot andra aktörer. Du förväntas medverka och bidra i olika sammanhang för att utveckla en effektivare och stärkt samverkan och samordning mellan myndigheten och andra aktörer i samhället. I arbetet ingår även vissa internationella kontakter och utbyten. Du förväntas leda och hålla i större samlingar och möten samt leda och driva processer gentemot uppsatta målsättningar. I arbetet ingår även att skriva remissvar, rapporter, del- och slutredovisningar till regeringen. Arbetsuppgifterna är omväxlande och ger möjlighet till stor påverkan och inflytande. Du förväntas till stor del arbeta i team och med stöd från närmsta chef driva projekt från start till slut.

Kvalifikationer

Krav för anställningen är;


• Relevant akademisk examen inom området, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Flerårig arbetslivserfarenhet från området mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer samt hedersrelaterat våld och förtryck
• Erfarenhet av att arbeta projektinriktat och leda komplexa processer mot uppställda mål utifrån givna tidsramar.
• God kännedom om svensk jämställdhetspolitik
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har


• vana av att samarbeta med externa aktörer inom exempelvis myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhället
• erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet
• vana av att skriva rapporter och remisser
• erfarenhet av att arbeta mot könsstympning av flickor och kvinnor
• erfarenhet av arbete mot våld mot barn och unga

Som person har du god förmåga att strukturera ditt arbete samt är bra på att samarbeta med andra. Vi ser även att du som söker är van att arbeta självständigt, planera samt driva ditt eget arbete. För uppdraget krävs även en god analytisk och pedagogisk förmåga.

Då arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor både internt och externt kommer särskild vikt att läggas vid personlig lämplighet.


Anställningsinformation

Anställningen är en tidsbegränsad anställning (vikariat) till och med 2023-02-28 med en tjänsteomfattning på 100% och är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Förlängning kan eventuellt komma att ske beroende på ordinarie befattningsinnehavarens återgång i arbete.

Praktisk information

Vill du veta mer om tjänsterna, kontakta Mikael Thörn, Enhetschef, 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 070-784 75 71. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Yvonne Karlsson 031–392 90 86 och för ST Robert Kristiansen 031–392 90 83.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 220808. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Ansök nu

Projektledare för samverkansplattformar

Läs mer Jun 21
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Vill du vara med och göra det lättare att samarbeta med Göteborgs universitet och bidra till vetenskapens genomslag i samhället? Har du kunskap om och erfarenhet av att driva projekt i stora och lite röriga organisationer? Kan du lyssna fokuserat och har förmågor att omsätta det du hör i konkreta, begripliga och effektiva lösningar? 

Vi söker nu en projektledare för att driva arbetet med att skapa en modell för samverkansplattformar på Göteborgs universitet. I rollen ingår att utifrån befintliga strukturer och samverkansmodeller driva arbetet med att ta fram och genomföra förslag på arbetssätt och organisation för en universitetsgemensam modell för vissa typer av samverkan. 

 

Arbetsuppgifter 
Som projektledare hos oss får du initiera och leda arbetet med en modell för samverkansplattformar som ska tas fram och implementeras inom universitetets verksamhets- och ledningsstöd. De faktiska strukturerna för universitetsgemensamma samverkansplattformar ska börja byggas upp från och med 2022. Det innebär att du kommer att arbeta med att – utifrån befintliga arbetssätt och idéer – ta fram en modell, dels implementera modellen i organisationen. 

Utifrån målsättningen ”en väg in till Göteborgs universitet” ska modellen leda till en lösning för att ta hand om frågor kopplade till exempelvis forskningssamarbeten, alumnfrågor, övergripande samarbeten, donationer, populärvetenskapliga evenemang/samverkansarenor, frågor från media, uppdragsutbildning. Och omvänt innebär målsättningen ”en samlad väg ut från Göteborgs universitet” för medarbetare som är intresserade av att samverka via exempelvis utbyten/sabbaticals, forskningssamarbeten, konsultarbete, uppdragssamverkan, befintliga samverkansavtal och partnerskap. 

Som projektledare kommer du också att arbeta med andra utvecklingsområden inom samverkan utifrån universitetsledningens prioriteringar. 

I rollen som projektledare arbetar du nära, och tillsammans med, Vicerektor för samverkan, lednings- och verksamhetsstöd inom samverkan, innovationsrådgivare, kommunikationsenheten, alumnsamordnare, filantropi och partnerskap, universitetets fakulteter, samt Nätverk för samverkan. Läs hela annonsen här.

 

Kvalifikationer 
Vi söker en person med erfarenhet av att driva utvecklingsarbete på lärosäte eller liknande organisation. Du ska ha kännedom om universitetsvärlden och samverkansområdet. Analytisk förmåga är nödvändigt, liksom förmåga till leverans av konkreta och genomförbara förslag och resultat. Du behöver kunna ha en överblick och samordna löpande arbete med de universitetsövergripande samverkansavtal och partnerskap som redan finns på plats. 

Du har en akademisk examen på avancerad nivå inom ett ämne relevant för tjänsten och erfarenhet av arbete i universitetssektorn, eller en liknande organisation. Erfarenhet av att skapa konstruktiva samarbeten i en stor och komplex organisation är också viktigt. 


Förmåga att självständigt planera och organisera arbetet är en förutsättning. Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet, initiativrikedom, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du har också erfarenhet av – och arbetar obehindrat med – digitala verktyg och samarbetsytor. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Om Forsknings- och Innovationskontoret 

Forsknings- och innovationskontoret (FIK) har 35 medarbetare organiserade i tre övergripande ansvarsområden - forskningsstöd, affärsjuridik samt innovation och nyttiggörande. Vår vision är att leverera forskningsstöd i världsklass och att vara ett föredöme och en inspirationskälla för andra stödverksamheter. Vårt uppdrag är att möjliggöra excellent och samhällsrelevant forskning och dess genomslag i akademin och samhället. Vi ger såväl operativt som strategiskt stöd till främst forskare och ledningsfunktioner i frågor relaterade till forskning och nyttiggöranIK är en enhet inom Gemensamma förvaltningen på Göteborgs universitet. 

 

Anställning 
Anställningen är?en tidsbegränsad anställning på ett (1) år, på heltid, 100%. Placering tills vidare vid Forsknings- och innovationskontoret. Tillträde snarast möjligt.


 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Sigríður Beck, enhetschef Forsknings- och innovationskontoret, 031-768 11 08, sigridur.beck@gu.se, alternativt Mattias Lindgren Sandgren, kommunikatör och samordnare för vicerektor för samverkan, 031-786 66 90, mattias.lindgren@gu.se

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-08-08.



Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Socialt ansvarig samordnare, SAS

Läs mer Jun 22
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Utvecklingsenheten är en strategisk stödenhet under avdelning Kvalitet och Utveckling. Utvecklingsenheten arbetar till största delen med förvaltningsövergripande strategiska uppdrag och är en drivkraft i förvaltningens utvecklingsarbete. Enheten består av sakkunniga medarbetare inom olika områden såsom stadsutveckling, miljö, hållbarhet, kvalitet, brukarrevision, organisationsstöd samt Socialt ansvarig Samordnare, SAS. Enhetens medarbetare arbetar självständigt och i team inom enheten, inom förvaltningen eller med andra aktörer samt ingår i olika nätverk.

Under hösten behöver vi tillfälligt förstärka SAS-funktionen. I uppdraget som SAS ansvarar du för utredning, bedömning och beslut av Lex Sarah-rapporter samt gör anmälningar till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) när det är aktuellt. Arbetet utifrån lex Sarah är en lagstadgad uppgift och en stor del av ditt arbete. I ditt uppdrag ingår att arbeta med granskning av alla förvaltningens verksamheter samt att lägga fram förbättringsåtgärder. Du utreder hur verksamheten lever upp till lagar, föreskrifter och beslut. Som SAS granskar du också verksamheter i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för kvalitet.

Uppdraget kommer till stora delar vara möjligt att utföra på distans. Tjänstgöringsgrad mellan 50-100 % beroende på vad som passar dig. Vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja uppdraget den 22 augusti.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant samt flera års erfarenhet från en eller flera av socialtjänstens olika ansvarsområden och verksamhet enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du är väl insatt i den lagstiftning som styr verksamheten.

Du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och kan uttrycka dig väl på svenska, i tal och skrift. Om du har erfarenhet som chef, annan ledande befattning eller arbete med tillsyn och granskning, gärna som SAS ser vi det som meriterande.

För att passa för uppdraget kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag och du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Ledsagare till Lundby, Hisings-Backa, Örgryte-Härlanda

Ledsagare
Läs mer Jun 22
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Har du tid några timmar i månaden och kan tänka dig ett uppdrag som ledsagare? Vi letar efter dig som vill arbeta några timmar i veckan eller månaden med att stötta personer med funktionsvariation till en aktiv, social och meningsfull fritid.
Just nu har vi flera ungdomar som vill komma iväg till aktiviteter utan sina föräldrar vi har även flera vuxna individer som behöver stöd i att komma ut till aktiviteter. Arbetet utgår från någon av stadsområdena Lundby, Hisings-Backa, Örgryte-Härlanda.

Aktiviteterna är varierande och kan exempelvis vara att följa med till fritidsaktivitet som simning, fotboll, ridning, gymträning mm. Arbetsuppgifterna kan också vara att följa med och se en film; besöka Universeum, Liseberg eller ta en promenad i staden eller i den enskildes närområde.

Arbetstiderna är förlagda vardagar, kvällar och helger utifrån den enskildes behov. Som ledsagare innebär det att man har en uppdragsanställning på ett bestämt antal timmar per månad. Uppdragen ser olika ut beroende på den enskilde brukarens behov och situation. Som ledsagare arbetar man nära sin/sina brukare och det är viktigt att alltid ha ett professionellt förhållningssätt.

Som ledsagare stöttar man en person med funktionsvariation till en aktiv, social och meningsfull fritid. Ledsagning/Ledsagarservice är en individuellt utformad insats. Ledsagarservice sker alltid utanför hemmet. De lagar som reglerar ledsagningen är Lag om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade och Socialtjänstlagen.
Andra personliga egenskaper eller färdigheter kan efterfrågas utifrån brukarens behov och önskemål. Matchning sker utifrån uppdrag och behov.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Gymnasiekompetens med fullständiga betyg är ett krav. Arbetet kräver god svenska i tal och skrift. Har du kunskap i ett annat språk än svenska så ser vi det som positivt. Det är även önskvärt att du har tidigare erfarenhet från ett vårdyrke eller socialt arbete.

Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden:

Ansvarsfull
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Flexibel
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Serviceinriktad
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.


ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt.

Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst vid behov uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Projektledare till Göteborgs mest spännande byggprojekt

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 31
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Vi vill bli fler projektledare!
Just nu växer Göteborg i rekordfart och vi har inte sett en sådan här upptakt sen miljonprogrammets dagar. Vill du vara med och bygga Göteborgs Stad tillsammans med oss och skapa stadsmiljöer där livet får ta plats ?

Vi har börjat vår resa till att bli en av Sveriges största offentliga byggherrar med ca: 2000 spännande projekt i storleksordningen upp till 500 mkr och en samlad projektbudget på närmare 11 miljarder de kommande åren. Du som vill med oss på resan erbjuds ett tryggt och utvecklande jobb med stor variation och utmaning. Hos oss värnar vi om ett gott arbetsklimat och sätter individen i fokus.

Den samlade projektledarkompetensen hos våra projektledare, ingenjörer och specialister är verkligen unik. Som projektledare i vårt team arbetar du i en beställarroll för projekt som innefattar hela byggprocessen från tidiga skeden/förstudier till överlämnande.

Du kommer att ingå i någon av våra enheter på projektavdelningen. Här finns byggprojektledning, underhållsprojektledning, inhyrningsprojektledning och installationsprojektledning, Projekten hanterar ny-, om- och tillbyggnad av skolor, förskolor, kontor samt vård- och omsorgsboenden. Vårt område är något att vara stolt över där du får bidra till innovativ samhällsbyggnad för göteborgarnas bästa.

Ett av våra spännande projekt är Lundbyskolan som är Lokalförvaltningens största med en budget på över en halv miljard. För det får Göteborg förutom skolan, två fullstora idrottshallar, kulturskola och en renoverad 1950-talsaula med plats för 800 åskådare.

Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. För att göra det möjligt har vi efter pandemin skapat möjligheter till växelvis arbete, att kunna förlägga delar av sin arbetstid upp till 50% i hemmet. Vi erbjuder dig utveckling, framåtanda och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har en byggteknisk utbildningsbakgrund eller annan relevant utbildning på högskolenivå inom tex. arkitektur, ekonomi eller projektledning. Du är redan en etablerad projektledare med minst 2 års erfarenhet av att driva projekt inom fastighetsbranschen. Du har också en god förståelse för ekonomistyrning av dina projekt.

För att lyckas i rollen krävs förmåga att kommunicera, motivera och återkoppla på ett tydligt sätt. Du behöver vara en lagbyggare med en god ledarskapsförmåga och du motiveras av att arbeta i en verksamhet med hög förändringstakt.
Du är en driven projektledare som tar ditt ansvar och når uppsatta mål. Du strukturerar ditt arbete genom god planering, prioritering och tidsplanering.

Gör en ansökan så återkommer vi till dig! Urval och intervjuer kommer ske löpande.



ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda och har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Servicevägledare till Kontaktcenter

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 23
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi driver stadens medborgarkontor och tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. Vi ansvarar för samordningen av Göteborg Stads medborgarvittnen. Vi erbjuder konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi drygt 200 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill göra skillnad för boende, besökare och företagare?

Göteborgs Stads kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Kontaktcenter bemannar stadens huvudnummer 031-365 00 00, och har även kundtjänster för bland annat stadens utomhusmiljöer, för- och grundskola, parkeringar, gator och torg.
För närvarande ger vi service på 25 språk och besvarar ca 85 000 telefonsamtal per månad. Våra främsta service och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och vill ge dem som kontaktar oss en enhetlig serviceupplevelse.

Vår arbetsplats har verksamheter i utveckling och med framåtanda och våra medarbetare har breda och varierade kompetenser.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.

Nu söker vi nya medarbetare att dela vardag med oss. Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum.
Som servicevägledare kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice och vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Dina arbetsuppgifter är att svara på frågor från boende, besökare och företagare främst via telefon och e-post.
Du kommer att hantera många olika typer av ärenden och besvara mellan 60-160 telefonsamtal under en dag och även använda dig av flera olika verksamhetssystem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst tre års erfarenhet av liknande arbete från kundtjänst, callcenter, annat arbete med kundservice via telefon eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka, och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Vi ser därför att du har en god IT-kunskap, har du dessutom kännedom om Office 365 är det meriterande
Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är också meriterande.
Då Göteborg är ett finskt förvaltningsområde så ser vi gärna sökanden med finska språkkunskaper särskilt.
Har du tidigare kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det också meriterande.

Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället och tycker om att ha kontakt med många människor i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

ÖVRIGT
Vi erbjuder 3 st tillsvidaretjänst och 3 stycken tidsbegränsade anställningar som sträcker sig till 2022-12-31
Arbetstiden är schemalagd under helgfria vardagar och varierar mellan 6,45-18,15.
Urval och intervjuer kommer att ske efter att ansökningstiden har gått ut.
Vi vill att demokrati och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om du av särskilda skäl, t.ex. vid skyddad identitet eller annan anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system, kontakta någon av chefskontakterna i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Ekonomichef till Göteborgs Stadshus AB

Ekonomichef
Läs mer Jun 22
Göteborgs Stadshus AB (Stadshus) svarar sedan 2014 för ägarstyrningen av samtliga kommunala bolag i Göteborgs Stad. Bolagen är strukturerade i sju kluster/underkoncerner, tre regionala bolag, två interna bolag samt Boplats. Koncernen har totalt 34 hel- eller majoritetsägda verksamhetsdrivande bolag varav 13 bolag är direktrapporterande till Stadshus. Totalt arbetar omkring 6500 personer i stadens bolag.

Bolagen verkar relativt självständigt inom ramen för av kommunfullmäktige beslutat ägardirektiv och budget. Stadshus uppdrag är att stärka och effektivisera den politiska styrningen av bolagen och genom ägarstyrningen stödja bolagen i deras verksamhetsuppdrag. Syftet är att tillsammans utveckla bolagens och den samlade koncernens förmåga att leverera nytta för Göteborg och dess boende, besökare och näringsliv samt medverka till utvecklingen av ett hållbart göteborgssamhälle.

Stadshus består av ett tiotal medarbetare och har en politiskt tillsatt styrelse där flertalet ledamöter även ingår i kommunstyrelsen. Verksamheten leds av vd jämte vice vd. Göteborgs Stads filial i Bryssel med tre medarbetare är organisatoriskt tillhörig Stadshus.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs Stadshus AB (Stadshus) är koncernmoderbolag för samtliga kommunala bolag i Göteborgs Stad. Vårt uppdrag är att på kommunfullmäktiges uppdrag stärka och effektivisera den politiska styrningen av bolagen och stödja dem i deras verksamhetsuppdrag. Tillsammans med Göteborgs Stads bolag och förvaltningar utvecklar vi Stadhuskoncernens förmåga att leverera nytta för Göteborg och dess boende, besökare och näringsliv och medverka till utvecklingen av ett hållbart göteborgssamhälle.

Vi söker nu en efterträdare till vår omtyckta kollega och ekonomichef som ska gå i pension. Vi tror att du som söker tjänsten hos oss kanske idag är ekonomichef eller controller med gedigna erfarenheter och kompetenser enligt nedan. Vill du vara en del i Göteborgs Stad och tillsammans med vårt team på Stadshus verka i en spännande organisation och roll är det här en tjänst för dig!

Uppdraget som ekonomichef på Stadshus innebär att du har ett övergripande ansvar för ekonomiområdet utifrån koncernperspektivet samt att du ansvarar för förvaltning och utveckling av ekonomistyrning och processer. En viktig del är att driva framåtsyftande analyser av koncernens långsiktiga ekonomiska förutsättningar samt bidra till helhetsanalys av den samlade koncernen och dess bolag. Det ligger också i rollen att samordna och stödja bolagen i komplexa ekonomifrågor samt att leda forum med koncernens direktrapporterande ekonomichefer.

Som ekonomichef är du en del i Stadshus samlade arbete med ägarstyrning, strategisk planering och ägardialoger. Rollen har tillsammans med bolagets redovisningschef huvudansvaret för koncernens årsredovisning samt bidrar med analys och innehåll i delårs- och årsrapport samt övrig ekonomisk rapportering. Att driva projekt, genomföra utredningar/uppdrag samt bidra i moderbolagets arbete med exempelvis riskanalys, internkontroll, budget, verksamhetsutveckling och omvärldsbevakning är också en del i uppdraget.

Stadshus som enskilt bolag är en liten organisation och ekonomichefen jämte ca tio kollegor rapporterar alla i det löpande arbetet till vice vd. Ägarstyrning är mångfacetterat arbete och innehåller en stor variation av långsiktiga uppdrag och uppgifter jämte löpande ärendeberedning, rapportering och uppföljning. Fokus i rollen är på koncernnivå men du behöver kunna växla mellan övergripande helhetsnivå och bolagsspecifika frågor. Arbetet pendlar också mellan långsiktigt strategiskt arbete och operativa arbetsuppgifter inom det egna bolaget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk examen och som har tillägnat dig en bred och djup företagsekonomisk kompetens. Du har såväl intresse som förmåga att verka i en kommunal kontext med en ägarstyrning anpassad för en politiskt styrd organisation. Gedigen affärsmässig erfarenhet och förmåga att förstå och hantera olika affärsmodeller är av stor vikt.

Du har med dig erfarenheter från arbete på koncernnivå eller övergripande nivå i en större organisation med bred/komplex verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från anläggningstung verksamhet, såsom exempelvis fastighet eller industri. Tidigare erfarenhet från politiskt styrd verksamhet är meriterande liksom erfarenhet av arbete med ägarstyrning samt fastighetsutveckling.

Rollen ställer höga krav på analytisk förmåga och helhetssyn samt förmåga att kunna navigera i en komplex politisk och affärsmässig miljö med ständiga förändringar. Du har även god pedagogisk och kommunikativ förmåga och kan samordna, driva projekt och utöva ledarskap i en koncernmiljö utan att ha formell roll som chef. Uppdraget kräver att du har hög integritet samt är trygg och tydlig i dina ställningstaganden och värderingar.

Du är ambitiös och fokuserad på att åstadkomma resultat samt påvisa nytta och du förmår agera och verka professionellt även med ovissa förutsättningar. Förmåga till samarbete och samverkan är centralt. Som person inger du förtroende och genom kunskap och dialog skapar du långsiktiga goda relationer i alla dina kontaktytor. Ditt förhållningssätt kännetecknas av prestigelöshet och öppenhet och i ditt arbete är du initiativrik, proaktiv och inbjudande.

Som ledare delar du självklart Göteborgs Stads gemensamma förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt. Vi är måna om att attrahera alla människor med rätt kompetens och vi ser mångfald och jämställdhet som viktiga framgångsfaktorer.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar Göteborgs Stadshus AB med Randstad. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen återkom till rekryteringskonsult Petra Pettersson på e-post petra.pettersson@randstad.se eller Amanda Johansson på e-post amanda.johansson@randstad.se

Vid sakfrågor gällande tjänsten vänligen kontakta Anders Söderberg vice vd på anders.soderberg@gshab.goteborg.se

Sista ansökan för tjänsten är 2022-08-21

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare parkering

Trafikplanerare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 21
Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 500 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

ARBETSUPPGIFTER
Har du ett brinnande intresse för trafik- och parkeringsfrågor och tycker om att arbeta i en samverkande roll? Vill du vara med på Göteborgs stads resa mot en grön och nära storstad? Då kan Trafikkontoret erbjuda ett spännande uppdrag som verksamhetsutvecklare inom parkering!

Som verksamhetsutvecklare är du en nyckelspelare i det strategiska arbetet kopplat till parkering i staden. Du genomför utredningar kopplat till parkering på allmän plats både självständigt och i grupp. Vidare stöttar du verksamheten i frågor rörande trafiklagstiftningen samt parkering i planarbeten, bygglov och på allmän plats. I uppdraget har du också ett ansvar för att utbilda inom området parkering och mobilitet.

Rollen bygger mycket på samverkan både internt inom Göteborgs stad och med externa aktörer inom parkering och samhällsutveckling. En betydande del av arbetet innefattar omvärldsbevakning i frågor rörande parkering, mobilitet och trafik, vilket bland annat innebär att du kommer delta i forskningsprojekt samt medverka på nationella och internationella nätverksträffar. Vidare kommer du utreda och svara på frågor från politiken samt lämna remissvar på nationella utredningar inom området parkering. Arbetet inbegriper även viss ärendehantering.

Uppdraget passar dig som vill ha stor frihet, men också vill arbeta nära i team.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller likvärdig kompetens genom erfarenhet. Det är önskvärt om du tidigare har arbetat med trafik- och parkeringsfrågor kopplat till trafikförfattningar samt plan- och bygglagen.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt göra dig förstådd på engelska i tal och skrift. Vi ser helst att du har körkort B. Det är meriterande med baskunskaper inom (Structured Query Language).

För att lyckas som verksamhetsutvecklare ser vi att du är strukturerad och kan planera ditt arbete på effektivt sätt, då rollen innefattar flera olika ansvarsområden. Därtill ska du vara noggrann och lägga vikt vid att ditt arbete håller en hög kvalitet. Verksamhetsnytta och kundbehov är fokusområden i tjänsten, därav behöver du ha förmågan att vara lyhörd och anamma ett helhetsperspektiv. Du ser det som naturligt att arbeta tillsammans med andra, då du i rollen har många kontaktytor och behöver samverka med olika yrkesgrupper.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.

På grund av semestertider kan möjligheten att svara på frågor om tjänsten vara begränsad.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Livsmedelsinspektör

Livsmedelsinspektör
Läs mer Jun 23
Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad och vara med och skapa förutsättningar för en säker livsmedelshantering i Göteborgs Stad? Vårt uppdrag är skapa dessa förutsättningar och vi söker nu fler livsmedelsinspektörer till vårt team med erfarna och engagerade medarbetare. Vi tror på ett nyfiket och reflekterande arbetssätt, där vi lär oss av varandra och arbetar tillsammans.

Vi söker dig som med kunskap, erfarenhet, engagemang och vilja bidrar till livsmedelskontrollens gemensamma framgång och resultat. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningen är tidsbegränsad 6 månader med möjlighet till förlängning.

Livsmedelskontrollen är en del av miljöförvaltningen och på avdelningen arbetar ca 65 personer, varav ca 45 som livsmedelsinspektörer fördelade på två enheter. Som livsmedelsinspektör har du ett omfattande och varierat uppdrag där du kontrollerar de livsmedelsverksamheter som finns i kommunen, exempelvis restauranger, livsmedelsbutiker, skolkök samt livsmedelsindustrier. Vi har cirka 5000 verksamheter i vårt register. Vårt uppdrag är att kontrollera att verksamheterna följer kraven i livsmedelslagstiftningen och producerar säkra livsmedel. Om vi hittar brister ställer vi som myndighet krav så att dessa åtgärdas. Vi arbetar också med inkomna klagomål som rör livsmedelshantering, utreder misstänkta matförgiftningar, undersöker misstänkt livsmedelsfusk och besvarar frågor från allmänheten.

Du arbetar både på egen hand med stort eget ansvar men också i team. Utifrån avdelningens verksamhetsmål har du frihet i hur du planerar ditt arbete. Tillsammans utvecklar vi livsmedelskontrollen så den gör så stor nytta som möjligt för dem vi är till för, det vill säga boende, besökare och näringsliv. Hos oss är du en representant för en modern myndighet med ett tydligt kundfokus där vi är lyhörda och förändringsorienterade utifrån samhällets behov och förväntningar. God kommunikation och rättssäkerhet är viktiga byggstenar i vårt arbete.

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Vi har engagerade medarbetare med breda, djupa och varierade kompetenser. Vi arbetar i aktivitetsbaserade lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning med inriktning livsmedel eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från arbete i livsmedelsbranschen är meriterande.

Du behöver ha körkort då resor i tjänsten förekommer.

Vi ser gärna att du:
- har god kunskap om och erfarenhet av arbetsområdet och livsmedelslagstiftningen,
- arbetar systematiskt och strukturerat samt har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag,
- trivs med att ingå i ett arbetslag men också har förmåga att arbeta självständigt,
- har lätt för att samarbeta, är utåtriktad, lyhörd, positiv och har ett gott bemötande,
- förstår det gemensamma uppdraget samt agerar utifrån det och bidrar till helheten,
- tycker om att möta människor och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation,
- arbetar effektivt, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer,
- kan uttrycka dig väl och lättförståeligt i tal och skrift

Vi söker dig som med kunskap, erfarenhet, engagemang och vilja bidrar till livsmedelskontrollens gemensamma framgång och resultat. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.







ÖVRIGT
Arbetet utförs huvudsakligen dagtid men vissa kontroller behöver utföras utanför ordinarie kontorstid.

Frågor om tjänsten
På grund av semesterledighet önskar vi att du kontaktar oss via mail i första hand. Mailen läses av en chef i tjänst hela sommaren. Den person som är i tjänst kommer då att ringa upp dig om du önskar det.

Ansök nu