Göteborg: Sökes engagerade vikarier till grundskolor i Göteborg i höst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sökes engagerade vikarier till grundskolor i Göteborg i höst i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Deltid

Har du erfarenhet av att arbeta som lärarvikarie sedan innan, har breda ämneskunskaper, är en naturlig ledare i klassrummet som vill bidra till ungas lärande och söker ett utvecklande extrajobb? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som lärarvikarie till olika grundskolor i Göteborgs stad, Härryda kommun och Mölndals kommun.

Om uppdraget

Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering inom en mängd olika tjänster. Vi rekryterar just nu vikarier till höstterminen.
Vi har i nuläget avtal med bland annat Göteborgs stad, Härryda kommun och Mölndals kommun för lärarvikarier.

Dina arbetsuppgifter

Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du ansvarar för- och leder undervisningen. I de flesta fallen har du en planering att utgå ifrån men du kan även bli ansvarig för att sköta planeringen själv under vissa vikariat.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen eller motsvarande och ett brinnande engagemang för arbete med barn och unga. Du är en tydlig ledare i klassrummet och en bra förebild. Du har tidigare erfarenhet av arbete som lärarvikarie samt har breda ämneskunskaper och kan vikariera i flera årskurser samt ämnen. Du är bekväm att åka runt inom Göteborgs stad samt Härryda kommun och vikariera inom stora delar av dessa områden.

Du ska kunna arbeta minst 2 vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en digital introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lärare i grundskolan, årskurs 4-6

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lärare i grundskolan, årskurs 4-6.

Lärare i SVE/SVA/SO åk 4-6 till nya IES Södra Änggården

Läs mer Mar 6
Nu söker vi dig som vill vara del av att utveckla vår skola!
Internationella Engelska Skolan Krokslätt i Göteborg är en etablerad friskola som startade 2010. I augusti 2024 flyttar vi till en fantastisk ny skolbyggnad vid Änggårdsbergen där vi även expanderar vår verksamhet och byter då namn på skolan till IES Södra Änggården. Vi kommer skolåret 24/25 att vara en treparallellig F-7 skola och sedan växa till att bli en F-9 skola 2026. Vi söker nu dig som vill vara del av vårt nya äventyr!
Vår verksamhet vilar på tre pelare:
* tvåspråkighet (SV/ENG)
* lugn och trygg skolmiljö
* höga akademiska förväntningar.
Vår profil är engelska och upp till 50% av undervisningen genomförs på engelska från åk 3 och uppåt i åldrarna. Språket introduceras gradvis i de yngre åldrarna. Vi arbetar språkutvecklande enligt en metod som kallas Reading to Learn, om du har erfarenhet av detta eller liknande är det meriterande.
På IES Södra Änggården finns alla vuxna till för elevern där goda relationer till elever, medarbetare och vårdnadshavare är grunden i vårt arbete. För oss är det viktigt att du är en engagerad och kompetent förebild som kontinuerligt vill bidra till att utveckla verksamhetens pedagogiska arbete tillsammans med dina kollegor. På IES Södra Änggården är eleverna det viktigaste vi har och du som pedagog behöver vara driven och flexibel för att ge eleverna den bästa skolgång de kan få. Vi har nära kontakt med vårdnadshavare och förutsätter att du är positiv och engagerad i alla delar som rör våra elever under deras vistelse i skolan.
Vi har tydliga regler och förväntningar på både elever och personal för att säkra studiero och god kunskapsinhämtning. Som pedagog blir du en del av ett fantastisk team med personal från hela världen där alla kan bidra med sina olika kompetenser. Arbetsspråket mellan kollegor är främst engelska.
Vi är en del av organisationen Internationella Engelska Skolan i Sverige AB (IES) som är en av Sveriges ledande friskolor med 48 olika skolor i Sverige. Internationella Engelska Skolan följer den svenska läroplanen (kommande LGR22).
Vi söker dig som är legitimerad i Svenska/Sva/SO och har erfarenhet av arbete i 4-6 och vill vara en del av att starta upppå Södra Änggården!
Du ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av verksamheten tillsammans med kollegor i respektive årskurs.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi vill att du som person är driftig, positiv och har hög arbetsmoral. Det är också viktigt att du är en bra och pålitlig lagspelare. Här finns möjlighet att arbeta i en internationell och stimulerande miljö där engagemang, professionalism och det engelska språket är gemensamma nämnare.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning med start 5 augusti 2024. Tveka inte att höra av dig om du har frågor kring tjänsten.
Vi ser fram emot Din ansökan. Utdrag ur polisregistret är ett krav för arbete i skola och sådan kontroll kommer att göras i samband med anställningen. Intervjuer sker löpande under vårterminen 2024.

Ansök nu

ESG seeks Maths & Science teacher Y4-6

Läs mer Mar 22
Stiftelsen English School Gothenburg (ESG) is a school with 530 students ranging from 2 year olds up to grade 9 (i.e. 16 year-olds.) We are situated in Västra Frölunda (Långedrag) with good public transportation available. We have an English profile and a multicultural environment with students and staff from all over the world. We use English in our communication and teach most of our lessons in English. ESG follows the National Curriculum, LGR 22.
ESG strives to be the best school in the West of Sweden in developing young people academically and socially. We value diversity amongst our students and staff, working together in English and Swedish to achieve high academic results, good discipline and the skills necessary to be successful in the future. We do this through excellent teaching, committed parents and serious hard work from the students in a safe, modern and well-equipped environment.
"Meeting the future with knowledge, confidence, and respect."
We are looking for:
• A qualified teacher who is passionate about their work
• A teacher that works as part of a team and has strong practice in formative assessment.
Core tasks include:
• Teaching excellent lessons building on good relationships.
• Continual feedback to students
• Providing feedback to parents
• Good classroom management and the ability to appeal to a range of teaching and learning styles.
• The ability to differentiate for weaker students and also the more able
We offer:
• A strong supportive teacher team
• An engaged and present management
• Engaged pupils who have just achieved the best results in the region
• Your own macbook
• Classes where all students have macbooks
• Pension contributions
• Small classes (max 24)
• Support for gym membership
• Great facilities and resources for teaching
• Generous holidays
• And more


ESG is currently looking for a fully qualified Senior teacher to work with maths and the science subjects in Y4-6. This is a full time permanent position from August 2024 and six months provanställning.
Applications should include:
- A cover letter that addresses your suitability to the requirements of the position
- A curriculum vitae detailing your qualifications and experience
- Contact details (email) of three referees
Please send your application to: J.Opportunities@theenglishschool.se on or before 15 May 2024. We will be interviewing valid candidates during the application period.

Ansök nu

Lärare till Backatorpsskolan 4-6, musik

Läs mer Mar 12
Backatorpsskolan är en omtyckt, icke vinstdrivande fristående skola i ett naturskönt område på Hisingen. Skolan har ett högt söktryck och för närvarande går 340 elever i förskoleklass till och med årskurs sex. 170 barn går i vårt fritidshem som erbjuder stimulerande aktiviteter. En mycket erfaren och engagerad personalstyrka på 55 pedagoger utvecklar arbetet på skolan under ledning av rektor.
I varje arbetslag arbetar även speciallärare och fritidspedagoger. Därtill har skolan en bibliotekarie och utomhus pedagog på heltid.
Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i bland annat musik i år 4-6. Du är stabil, trygg och har självinsikt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och samarbetar bra med både elever och vuxna. Din planering av arbetet är strukturerad och effektiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har god förmåga att leda och organisera ditt arbete så att en trygg lärandemiljö grundad på ömsesidig respekt och samarbete skapas. Bedöma och anpassa din undervisning utifrån effekten av olika strategier. Göra eleven delaktig i planeringen så att elevens förmåga att lära utvecklas. Vi söker dig som kan jobba 100%. Din roll som lärare innebär att tillsammans med övriga i arbetslaget leda det pedagogiska arbetet. I ditt arbete har du tydligt elevfokus, ser det kompetenta barnet, är engagerad i pedagogiskt utvecklingsarbete, fokuserad på att dina elever lyckas utifrån läroplans målen och ser möjligheter snarare än hinder. Du är tydlig och målinriktad samt tycker det är viktigt att ha en bra relation till alla elever, föräldrar och kollegor. I ditt arbete är du positiv och har stor förmåga att samarbeta. Vi utgår ifrån att du ser möjligheter med och gärna använder IKT i undervisningen. Backatorpsskolans utemiljö och omgivning erbjuder stora möjligheter som vi önskar att du tar vara på i undervisningen. Vi söker dig som kan jobba heltid.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryterings sajter och liknande.
Tillsättning av tjänsten efter överenskommelse
Lön, enligt avtal
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Anställningsvillkor
Heltid
6 månader eller längre
Var ligger arbetsplatsen?
Båtsman Kapers Gata 5
42257 Hisings Backa

Ansök nu

Timvikarier till bemanningen grund- och anpassad grundskola-Intresseanmälan

Läs mer Feb 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett av samhällets viktigaste jobb där du får möjlighet att påverka och inspirera barn och ungdomar? Vill du utvecklas och dela med dig av det du är bra på? Då söker vi dig!

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet. När vi har ett behov att rekrytera kontaktar vi dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan, återkoppling kan därför komma att dröja.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS OSS
Som timvikarie i grundskola eller anpassad grundskola erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Verksamheterna är indelade i fyra geografiska områden, som vikarie arbetar du där behovet finns. Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE GRUNDSKOLA
Som timvikarie i grundskolan kan du arbeta som lärare, lärare i fritidshem eller elevassistent.

Som lärare bedriver du undervisning för en hel klass, antingen i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 79). Som lärare är ditt uppdrag att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Som lärare i fritidshem deltar du i aktiviteter med elever i årskurs F-6 innan skolan startar och efter att skoldagen slutat. Under skoldagen är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Som elevassistent arbetar du med elever i behov av särskilt stöd. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Befattningarna i den anpassade grundskolan är desamma som i grundskolan.

Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i sina studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. Uppdragen innebär även omvårdnadsarbete, där du hanterar tekniska hjälpmedel och är behjälplig vid hygienarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Har du dessutom relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Lärare och ansvarig i särskild undervisningsgrupp i åk 4–6 på Klarebergssko

Läs mer Mar 26
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen att arbeta hos oss på Klarebergsskolan. Vi är en F-9 skola med Ca 1070 elever i delvis nyrenoverade lokaler. Skolan är lättillgänglig via kollektivtrafiken då det går bussar från Angereds Centrum, Hjalmar Branting och Centralstationen.
Nu söker vi dig som vill arbeta med oss på Ryaskolan och undervisa i särskild undervisningsgrupp i åk 46. Du har behörighet att undervisa i svenska, matematik och engelska, gärna även i NO och SO ämnen. Att arbeta för trygghet och studiero, och en tillgänligt lärmiljö är våra fokusområden under läsåret. På skolan pågår flera kollegiala lärandeprocesser: Ledarskapet i klassrummet, närvaroarbete och en tillgänglig lärmiljö.

På skolan arbetar många engagerade lärare som bidrar till goda resultat för våra elever och som hela tiden arbetar för att utveckla undervisningen. De senaste åren har vi bland annat utvecklat vårt arbete med puls för lärande, gemensamt förhållningssätt i klassrummet och kooperativt lärande.

Du ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av din undervisning och samverkar med dina kollegor och deltar i vårt gemensamma skolutvecklingsarbete. Du kommer även att tillsammans med specialpedagog utforma särskilt stöd för eleverna i SU gruppen och dokumentera detta. I övrigt ingår lärares ordinarie arbetsuppgifter.


KVALIFIKATIONER
Du ska vara legitimerad lärare med behörighet att undervisa i svenska, matematik och engelska meriterande med behörighet i NO och SO. Erfarenhet av att arbeta med barn med särskilda behov och ha kunskap om funktionsvariationer. Meriterande med specialpedagogisk utbildning eller erfarenhet.
Du bör ha ett gott ledarskap och förhållningssätt samt sätta elevens utveckling och lärande i centrum. Vi ser att du är ansvarsfull, lösningsfokuserad, strukturerad och har förmåga att möta eleverna utifrån deras nivå. Du är väl förtrogen med styrdokumenten och har lätt för att samverka med elever, kollegor och vårdnadshavare.

För att arbeta hos oss behöver du vara intresserad av att arbeta aktivt med en tillgänglig och inkluderande lärmiljö delta i den fortbildning som ges regelbundet på skolan.

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter.
Intervjuer med behöriga sökande kommer ske under ansökningstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal.

Intervjuer med behöriga sökande kommer ske under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB .

Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 20
Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till ett uppdrag på ca 5 månader med start i början av december.

Om uppdraget

Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start 231201 till och med 240430. Du kommer att vara placerad på kundens centrala kontor med viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Förvaltningen som du kommer att arbeta på har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)

- Övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet

- Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning

- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller

- Arbete med månads, delårs och årsbokslut

- Eventuellt kan viss redovisning av EU projekt förkomma

- Göra analyser och simuleringar

- Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen har du följande kompetens och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alternativt minst 5 års erfarenhet som redovisningsansvarig

- Minst 3 års erfarenhet och kunskap kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation

- Erfarenhet från arbete offentlig verksamhet

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

- Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovisning

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du som person har god samarbetsförmåga, arbetar självständigt samt kan snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-24

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered

Förvaltningschef, kommun
Läs mer Nov 14
Nu söker vi för ett långt uppdrag en Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered.

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid med start 240101 och under ett år, med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare tre år.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att utveckla och driva samarbetet mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö.



Dina kvalifikationer

- Relevant akademisk examen eller annan utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som verksamhetschef med uppdrag att organisera och driva samarbete mellan fastighetsägare eller motsvarande befattning som av beställaren bedöms som likvärdig. Omfattningen av arbetslivserfarenheten ska ha varit minst 75 % av en heltid under den angivna 5 års perioden.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och driva samarbete mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö med dokumenterat goda resultat.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av övergripande verksamhets- och budgetansvar.

- Genomfört kartläggningar, utvärderingar och uppföljningar av brottslighet och andra ordningsstörningar samt formulerat konkreta aktiviteter med dokumenterat goda resultat.

- Erfarenhet av, och inom ramen för det aktuella uppdraget, själv kunna genomföra trygghetsbesiktningar av bostadshus, parkeringar och lokalfastigheter åt medlemmar.

- Vara förtrogen med nationella lagar och regler samt hur en kommun styr och reglerar sin verksamhet inom relevant område för uppdraget.

- Arbetslivserfarenhet av att samverka med berörda aktörer i storstad kring infrastruktur-, stadsbyggnads- och stadsplanefrågor, trafik, parkering och kommunikationer samt svara på remisser i nämnda områden.

- Erfarenhet av att stödja en föreningsstyrelse med administration som att ta fram handlingar inför årsmöten såsom budget och verksamhetsplan till att löpande bereda ärenden och ta fram handlingar inför styrelsemöten gällande verksamhet och ekonomi.

- Behärska svenska språket i både tal och skrift och kunna förmedla aktuell information och resultat från projekt och processer via hemsida, nyhetsbrev och sociala media.

- Mycket god vana av att företräda en verksamhet i publika sammanhang.

- Ha mycket god datorvana.

För att lyckas i rollen behöver du vara resultatinriktad, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och noggrann samt självständig och ansvarstagande.

Meriterande

- Hög kunskap inom området med en god förståelse för uppdraget och ett strukturellt arbetssätt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5/12 -2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Internservicemedarbetare för uppdrag på Högskolan Väst!

Kontorsvaktmästare
Läs mer Mar 18
Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom vaktmästeri, underhåll av lokaler eller annan fastighetsrelaterad erfarenhet? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Vår kund Högskolan Väst, belägen i Trollhättan, söker nu tillskott till sitt befintliga team inom service och som stödfunktion internt. Du har nu chansen att kliva på ett roligt, stimulerande och utvecklande uppdrag med möjligheten att få bidra till utveckling och träffa nya människor i en omväxlande och stimulerande miljö. Arbetet utgår helt från kundens lokaler beläget i Trollhättan, tjänsten är på 100% med arbetstider på vardagar mellan kl. 08-16:30. Uppdraget påbörjas senast 20/5 2024 och kommer pågå till 30/9 2025 med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som internserivcemedarbetare krävs det att du är serviceinriktad, har stor ansvarskänsla, kan arbeta självständigt och kunna ta egna beslut utifrån de utmaningar du ställs inför. Du är även med och deltar i möten och utvecklar och driver verksamhetsområdet framåt.
Som internserivcemedarbetare arbetar du med den dagliga driften av sektionens uppdrag vilket bland annat innebär följande arbetsområden:

- Campusdrift -tillsyn och underhåll av inredning och utrustning i lokalerna

- Volymkopiering

- Skanning av tentor

- Inköp, och hantering av leverantörskontakter

- Jobba med supportärenden som inkommer via vårt Servicecenter

- Flytthjälp och tillhörande logistik

- Post och paket

- Godsmottagning och lagerhållning

- Arbeta med campusrelaterad säkerhet (lås och passager)



Dina kvalifikationer

- Fullständig gymnasieexamen

- Erfarenhet av fastighetsrelaterad drift och support eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- Förmåga att delta i flytt-arbete och utföra en del tunga lyft

- Goda datorvana och kunskaper i Microsoft Office 365

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska

- B-körkort

Utöver detta ser vi att du som person gillar att ge god service och att möta människor, har lätt för att identifiera och lösa tekniska problem. Det är positivt om du tycker om att befinna dig i en verksamhet som ständigt utvecklas och kan hantera perioder av arbetstoppar. Samt att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp med ett stort intresse för att förstå verksamheten.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

- Erfarenhet av copy/print

- Erfarenhet av passagesystem

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 april

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Sommarjobb på heltid inom underhåll och tillsyn i Göteborg

Miljöarbetare/Renhållningsarbetare
Läs mer Mar 21
Vi söker nu för vårt systerbolag BemannIQs räkning personal för arbete till enheten hållplatsservice i Göteborg. Kunden söker dig som kan arbeta ca 75-100% under sommaren med god möjlighet till förlängning under hösten. Är du en lagspelare som trivs med ordning och reda så tveka inte på att söka!

Om uppdraget

Som underhållspersonal på Hållplats service ingår du i ett lag som arbetar med drift och underhåll av hållplatser, terminaler och stationer. Du ansvarar för att upprätthålla och förbättra kvalitén på ert område. Förutom att arbeta mot felanmälan så utförs kontinuerlig tillsyn enligt fastställt intervall för att upptäcka vandalism. Till detta uppdrag så letar vi efter personal till området tillsyn av hållplatser.

Vi söker dig som vill ha en timanställning som kan förlängas samt utökas till del- eller heltidsarbete över vissa perioder, exempelvis under sommaren. Arbetstiderna som förekommer är måndag till torsdag kl. 06:30-15:10 och fredag kl. 06:30-14:20. Det kan ibland även vara arbete på helgen. Utbildning sker under fem dagar som vi bestämmer tillsammans.

Dina arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar tillsyn där ni åker runt till era olika hållplatser och fastställer att allt är helt och rent. Det som inte är helt eller rent ansvarar du för att åtgärda. Det kan därför vara en ganska ombytlig tjänst med allmän städ, reparation, klottersanering, glasning, uppsättning och nedtagning av info-material samt beställa material som behöver bytas.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som kan arbeta både självgående samt i team då båda förekommer. Vi ser att du är drivande i ditt dagliga arbete. Du är ansvarstagande, hjälpsam och van vid att arbeta självständigt utomhus. Du arbetar noggrant, metodiskt och har ett stort tålamod. Du är en lagspelare med helhetssyn på företagets verksamhet och har lätt för att samarbeta.

Krav:

- Erfarenhet av att arbeta systematiskt, noggrant och metodiskt

- Erfarenhet av fysiskt arbete utomhus

- Högt ansvarstagande, ordning och reda

- Erfarenhet av självständigt arbete liksom god samarbetsförmåga

- Gymnasiekompetens eller motsvarande

- B-körkort och god körvana i stadstrafik

- God allmänhälsa eftersom det förekommer tunga lyft

- Dator- och systemvana

- Mycket goda kunskaper i svenska språket

Meriterande:

- Erfarenhet av klottersanering

- Erfarenhet av reparationsarbeten

- Utbildning med inriktning mot reparation/ service/ transport/ verkstad

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på BemannIQ erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på vikarie@bemanniq.se alternativt 08-122 00 450.

BemannIQ är ett svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. BemannIQ är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015, Miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004, Arbetsmiljöcertifierade enligt OHSAS 18001:2007 samt certifierade inom Informationssäkerhet ISO/IEC 27001:2015.

Ansök nu

Extrajobb som trafikinformatör i Göteborg

Trafikvärd/Taxivärd
Läs mer Mar 19
Är du serviceinriktad enda ut i fingerspetsarna och på jakt efter ett extrajobb? Vi söker nu för vårt systerbolag BemannIQs räkning trafikinformatörer. Det är ett flexibelt extraarbete med varierande arbetstider under främst vardagar i Göteborg med omnejd.

Om uppdraget

Vår kund i Göteborg är behov av trafikinformatörer till främst centrala och nordöstra Göteborg. Du behöver kunna arbeta minst fyra arbetspass per vecka under vår- och sommar. Vi ser gärna att man kan fortsätta som informatör även under hösten och framåt.

Dina arbetsuppgifter

Din huvudsakliga uppgift kommer vara att informera resenärer om händelser som påverkar kollektivtrafiken, såsom olyckor och evenemang samt alternativa resvägar. Arbetstiderna är varierande och går oftast i linje med när det är högst tryck i både resenärflöde och trafik. Du arbetar oftast i team utomhus och möter nya människor varje dag.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en fullständig gymnasieexamen.

Du har en god kommunikationsförmåga samt är självgående.

Vi ser gärna att du behärskar både svenska och engelska.

Mycket meriterande är kunskaper inom ytterligare språk.

Du behöver kunna arbeta minst fyra arbetspass per vecka under vår- och sommar.

Denna tjänst kräver att man inledningsvis närvarar på en utbildning. Kunden ansvarar för utbildningen och det finns utbildningstillfällen under v.16 och v.18.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på BemannIQ ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en ordentlig introduktionsutbildning. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta i en flexibel tjänst där du styr din arbetstid.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19 mars 2024.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på vikarie@bemanniq.se alternativt 08-122 00 450.

BemannIQ är ett svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. BemannIQ är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015, Miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004, Arbetsmiljöcertifierade enligt OHSAS 18001:2007 samt certifierade inom Informationssäkerhet ISO/IEC 27001:2015.

Ansök nu

Projektkommunikatör 20% till Göteborgs Stad

Kommunikationsstrateg
Läs mer Mar 1
Här får du som projektkommunikatör arbeta som ansvarig för kommunikationsarbetet i projekt Mjörns vattentäkt samt andra eventuella projekt.

Om uppdraget

Vi söker en underkonsult för detta uppdrag som ska starta 2024-05-01 och pågå till och med 2030-04-30. Omfattningen bedöms uppgå till 20% i snitt med variationer över tid.

Projekt Mjörns vattentäkt är ett samarbetsprojekt mellan Lerums kommun och Kretslopp och vatten där man tillsammans utreder möjligheten att nyttja sjön Mjörn som råvattentäkt. Nu pågår arbete i tidigt skede med utredningar och underlag inför planerad ansökan om tillståndsansökan för råvattenuttag (vattendom) och vattenskyddsområde.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du var ansvarig för att ta fram strategier för kommunikation internt och externt i projektet, samt hålla dig insatt och informerad om projektet genom att delta på utvalda projektmöten. Kommunikation kommer ske med politiker, styrgrupper, projektgrupper, intressenter, allmänheten och media.

Tillsammans med projektledaren tar du fram och arbetar med kommunikationsstrategier och kommunikationsplanen för projektet, (utifrån Göteborgs Stads kommunikationspolicy och riktlinjer) för kommunikation samt förvaltningens Kretslopp och vattens övergripande mål.
Vidare kommer du planera, samordna och utföra kommunikationsinsatser i projektet.
En ytterligare del av rollen innebär att planera, ta fram och uppdatera:
Kommunikationsplaner
Kommunikationsmaterial (produktion av text, bild, film till relevanta kanaler)
Grafiska profiler (Göteborgs Stads grafiska profil följs)
Rutiner, verktyg och dokument kopplade till kommunikation i projektet
Vidare kommer du hantera inkomna synpunkter från intressenter och allmänheten
i nära samråd med projektledare planera och genomföra kommunikationsinsatser vid samråd och information till allmänheten.

Dina kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet som kommunikatör

- Arbetet med strategisk kommunikation i minst tre (3) uppdrag där minst ett (1) ska ha haft medialt intresse

- Arbetslivserfarenhet av de arbetsuppgifter som är angivna i Dina arbetsuppgifter

- Kan ange 2 referensuppdrag som uppfyller kraven:

- Båda referensuppdragen ska avse rollen som ansvarig projektkommunikatör med ansvar för kommunikationsstrategi och kommunikationsproduktion internt och externt.
- Ett av referensuppdragen ska avse ett projekt med stort medialt intresse

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 21/3.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 893 47 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu