Göteborg: Team Manager Digital Workplace - sökes till Iver

Hitta ansökningsinfo om jobbet Team Manager Digital Workplace - sökes till Iver i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Vill du bli del av vårt framgångsrika team och vara med och driva vårt taktiska och operativa arbete som Team Manager inom Digital Workplace? Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. Med teknisk expertis och djup förståelse för våra kunders verksamhet hjälper vi våra kunder att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Vårt löfte till såväl kunder och medarbetare är enkelt: Vi lovar att alltid finnas ”Beside you”, ”Behind you” och ”Before you”.???

Rollen som Team Manager inom Digital Workplace:

Vi är på jakt efter nästa generations ledare att tillsammans med oss på Iver vidareutvecklas för att möta morgondagen. Digital arbetsplats ingår i den gemensamma tjänsteleveransen på Iver. Vi har all vår specialistkompetens inom Digital Workplace samlad i ett team och gör det möjligt för kund och medarbetare att få tillgång till all fantastisk kompetens vi har på Iver inom Digital Workplace.

I Digital Workplace arbetar vi i team med fokus på Deployment, Applikationspaketering, Arkitektur, Subject Matter Expert´s och tredje linjens support specialister. Vi arbetar såväl med projekt som förvaltning.
Vi söker dig som Team Manager, som kan leda och driva teamet som hanterar förvaltning och tredje linjens support för olika klientmanageringsverktyg samt applikationspaketering. I rollen ingår även att förvalta våra ramverk och att arbeta med Change och Problem (ITIL).
Som Team Manager rapporterar du till Head of Digital Workplace och är en del av ledningsgruppen inom området.

För att kunna leverera IT-tjänster i världsklass behöver vi vara en arbetsplats för marknadens bästa medarbetare. Som Team Manager på Iver leder du ett team på ca 15-20 medarbetare, och ansvarar för ditt team både utifrån ett affärs- och medarbetarperspektiv. Det innebär att leda, engagera, stödja och följa upp teamets arbete för att säkerställa en kvalitativ leverans för kund. Du har ansvarar för profit & loss, medarbetare, kunder och funktionsleverans.
Rollen inbjuder stora utvecklingsmöjligheter för dig som ledare. Varje medarbetares insats märks hos oss! Vi söker därför nu dig med ständig framåtanda, som motiveras av tillväxt, ständig förändring och nya utmaningar!

Vad erbjuder vi dig på Iver?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.

Vem är du?

Du är en driven och lyhörd ledare från IT-branschen med ett brinnande intresse för IT, människor och tjänsteleverans mot kund. Du har erfarenhet av att leda en IT-leverans och dess processarbete, såväl som att leda och utveckla personal. Ditt mål är hög kvalitet och servicegrad med stort fokus på ständiga förbättringar och teknisk utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vi utgår från att du har naturlig ledarförmåga och inspireras av att se andra människor växa. Vi vill att du utvecklas tillsammans med oss, både som medarbetare och ledare för att bidra till arbetsglädje och ett bra kundbemötande.

För att passa i rollen som Team Manager inom Digital Workplace har du:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare med personalansvar.
- Erfarenhet av teknisk leverans.
- Grundläggande kunskap inom IT infrastruktur, applikations hosting och processarbete.
- Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetansvar.
- Erfarenhet av att driva och arbeta med IT Service Management och IT-processer.
- Van vid att leda i förändring.
- Starkt fokus på ständiga förbättringar.


Det är meriterande om du har:

- En bakgrund inom IT som teknisk arkitekt eller liknande.
- Erfarenhet från leveransansvar inom Digital Workplace.


Placeringsort:

Rollens placeringsort fördelas och utgår från orterna Alingsås och Göteborg.

Välkommen att söka rollen som Team Manager för Digital Workplace!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 25 juni 2022. Du är välkommen att kontakta Malin Hammarström på malin.hammarstrom@iver.se vid eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Driftchef, data

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Driftchef, data.

Hedin IT söker Operations Manager

Läs mer Apr 20
Vill du vara med och leda vårt dagliga arbete inom IT-drift? Då kanske det är just dig vi söker som vår nya Operations Manager!

Om Hedin IT
Vi bistår hela Hedin-koncernen med digitala kompetenser och tjänster, allt från support och drift till systemutveckling. Vi jobbar mot en av Sveriges största familjeägda koncerner, med bolag såsom Hedin Bil och Unifleet, och våra tjänster levereras både i Sverige och internationellt. I en föränderlig och expansiv bransch där digitalisering står i centrum, blir vi en central del i hur hela koncernen arbetar med IT. Kom och accelerera din karriär tillsammans med oss!

Din roll
Som Operations Manager på Hedin IT leder du det dagliga arbetet inom IT-drift för hela Hedin-koncernen, tillsammans med ditt team som idag består av 6 personer med olika bakgrund och kompetenser. Du kommer ha personalansvar för ditt team och du sitter med i vår ledningsgrupp och rapporterar till vår VD.

Det dagliga arbetet varierar och bedrivs framförallt i projektform. Det innefattar att hantera driftavdelningen och se till att de dagliga processerna fungerar, men också strategisk utveckling av våra driftmiljöer. Rollen innefattar också framtagandet av ny teknik och implementeringar av dessa.

Vem är du?
För att lyckas i rollen gillar du att leda och utveckla människor och du har även en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal såväl som skrift och eftersom du kommer att arbeta i en föränderlig bransch och ett expansivt bolag ser vi att du är både flexibel och anpassningsbar.

Vi ser även att du har:

- Bred kunskap och förståelse inom datacenter och IT-säkerhet
- Förståelse för automatisering, konsolidering och centralisering
- Erfarenhet av Cloud och Office365


Om du även har djupgående driftkunskaper, erfarenhet av komplexa nätverksmiljöer samt SD-WAN och kunskaper inom databaser (MS), lagring och virtualisering ser vi det som ett stort plus.

Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Erika Thorslund, erika.thorslund@hedinit.se

Ansök nu

Konsultchef inom Digital Workplace

Läs mer Jun 13
Vill du vara med och bidra hos världens mest hållbara bolag inom it-tjänster? Gillar du framåtanda, lagarbete och ett coachande ledarskap? Brinner du för att engagera medarbetare och få dem att växa? Just nu söker vi på Atea Göteborg dig som vill jobba som konsultchef inom vårt affärsområde Digital Workplace, Inom affärsområdet står  användaren i fokus och vårt erbjudande omfattar allt som den moderna arbetsplatsen kan tänkas behöva. Atea är en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Atea är ett bolag i ständig utveckling och vi utmanar oss själva och våra kunder i takt med förändringen inom den globala it-världen. Vi är med och påverkar, utvecklar och tar fram nya lösningar och det drivs jag av som person. Vi har ett högt engagemang och nära till beslut, vi tar personligt ansvar och vi driver oss själva och våra kunder framåt. Det som gör mig extra stolt är vårt starka driv kring miljö- och hållbarhetsfrågor.” – Jimmy Cissig, konsultchef Digital Workplace 

Din roll i laget
På Atea erbjuds du en utvecklande och varierande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. Du kommer att vara med och driva vår konsultaffär inom Digital Workplace vilket innebär att arbeta nära våra kunder, identifiera behov i syfte hjälpa till med vår specialistkompetens samt följa upp pågående konsultuppdrag. 

I rollen som konsultchef ansvarar du också för din grupps rekryteringsbehov, budget och resultat. Gruppen består just nu av ca 25 härliga konsulter specialiserade inom olika områden, bland annat Microsoft M365, Modern Workplace, mobilitet, produktivitet och förändringsledning. Du har också två engagerade teamledare till din hjälp att hålla ihop leveranser samt utveckla både grupp och erbjudanden.

Vad söker vi hos dig
För att du ska trivas i rollen som konsultchef hos oss söker vi dig som har bakgrund inom it-branschen med erfarenhet av att leda konsulter eller driva konsultprojekt. Du har ett stort intresse av att driva och utveckla affärer och är resultatorienterad. Jobbet ställer krav på laganda och som person är du förtroendeingivande, kvalitetsmedveten och prestigelös. Vi ser att du är en person som gillar att leda andra till gemensamma mål samt har förmågan att se individer och skapa engagemang. Eftersom arbetet ofta kräver snabba insatser är personliga egenskaper som flexibilitet och hög energinivå mycket viktigt. Du gillar att arbeta i en vardag där ingen dag är den andra lik samt att du har god administrativ förmåga.

För att lyckas i tjänsten som konsultchef bör du ha följande kompetens:
•    Ledarerfarenhet
•    Intresse för människor, affärer och digitalisering
•    Förmågan att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar.
•    Erfarenhet från it-branschen 
•    Behärska svenska och engelska

Vårt erbjudande till dig
Som ledare inom Atea är du en viktig nyckelperson i vårt gemensamma arbete att stärka och utveckla medarbetarskapet, ledarskapet och företaget. Atea siktar på att ha branschens bästa ledare och gör en stor satsning för att utveckla alla ledare och chefer genom bl.a. Ateas Ledarutvecklingsprogram.  

Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.  

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg tack vare modiga medarbetare. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Matilda Kindblad, affärsområdeschef Digital Workplace, via matilda.kindblad@atea.se. På grund av semester kan återkopplingen på mejl och din ansökan dröja. Intervjuer beräknas att genomföras i andra halvan av augusti. 

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och tror på att en kombination av arbete hos kund, på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Ansök nu

Manager System Design Sensors and Communication

Läs mer Jun 20
An Experienced Manager with hands on knowledge of AEW, Sensors and System Design to lead and develop an engineering team with Design Responsibility



Your role

As Manager of System Design you will be Design Responsible for Sensors and Communication products purchased as a complement to our product portfolio.

You will lead and coach a group of 13 experienced system engineers towards common strategic goals, and develop common tools and adopt processes, such as the Integrated Product Creation (IPC), to support and facilitate their work. You will promote creativity, new ideas, business thinking and cooperation.



As a manager of System Design Sensors and Communication, you will be a natural part of the System Design Leadership Team with individual areas of responsibility but also take part in other groups' challenges. Your individual experiences and strengths will contribute to create an engaging, including work environment in line with our vision to strengthen our employees, and increasing the level of self-governance in our teams.

As manager within System Design you also contribute to the overall development of PU Mission System and close cooperation with other groups within the PU and BU, as well as with the Engineering, Strategic Purchasing and the Marketing and Sales departments.



Your profile

We are looking for a person with passion for our products and a strong belief in the competence and commitment from our employees. You are a confident Leader with the ability to drive change and progress. You hold at least a bachelor degree in a technical field or have equivalent work experience and have great interest in technology and a desire to continuously evolve our products and improve customer satisfaction.



You find support in our processes and adopt them to improve progress and output. You create good conditions for structure.

You are a coaching leader who actively build relationships within and across the organization. Your communicative skills and ability to share knowledge, inspire, motivate and empower the organization will be of outmost importance.

You are available for international business travel and are fluent in both spoken and written Swedish and English.



We also assume you have:

*

Skills to combine strategic thinking with operational actions
*

Strong business understanding and customer focus
*

Strong drive, creativity and ability to generate energy
*

Knowledge in working with supplier of complex products and solutions



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.



What you will be a part of

Surveillance provides efficient solutions for safety and security, for surveillance and decision support, and for threat detection and protection. The portfolio covers airborne, ground-based and naval radar, electronic warfare, combat systems and C4I solutions, as well as traffic management systems.

To read more about Surveillance: https://saabgroup.com/about-company/organization/business-areas/



Product Unit (PU) Mission System has global responsibility for Saab's Airborne Early Warning and Command (AEW&C) Systems including other ISR solutions. It has offices around the world, with the largest site being Gothenburg (SE). The PU has around 110 employees, whereof 40 is working at System Design.



Welcome to a workplace with inspiring challenges where the meeting between competence and personality builds the foundation for our success. We look forward to your application, including CV and cover letter, as soon as possible!

Observe that you can send us your application in either Swedish or English.



Do you want to learn more about Saab? Read our: People Philosophy


If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people

Ansök nu

Business Unit Manager - Agile & Project Management

Läs mer Jun 16
Nexer har en strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling. Är detta du? I så fall är du rätt för tjänsten som Business Unit Manager till Agile & Project Management i Göteborg.

Vi söker dig som har mycket Passion och Execution i dig som vill vara med oss på resan och göra oss till det bästa Tech-/konsultbolaget. Här kommer du att få jobba med engagerade, kompetenta och stöttande kollegor. Det är dig vi söker om du har erfarenhet från att skapa bra resultat inom konsultbranschen, affärsutveckling samt leda andra både direkt och via andra chefer. Det vore optimalt om du är en expert inom något av våra kompetensområden, antingen projektledning eller agilt ledarskap.

Ansvarsområden och arbetsbeskrivning

Som Business Unit Manager ansvarar du för det ekonomiska resultatet i enheten, ingår i den operativa ledningsgruppen West Strategy, ansvarar för strategiska mål inom enheten och leder enheten operativt inklusive säljansvar.

Du kommer att planera och genomföra aktiviteter samt ansvara för informationsspridning både uppåt och nedåt inom Nexer.

I tjänsten som BU Manager ingår:


• Resultatansvar
• Strategisk utveckling av enhetens affärserbjudande
• Affärsutveckling, försäljning och profilering av enheten
• Rekrytering
• Personalansvar (lönesättning, kompetensutveckling, övriga personalfrågor)
• Coachning och stöttning genom bra närledarskap

Placeringsorten för tjänsten är Göteborg.

Din bakgrund

Du har dokumenterad chefserfarenhet och erfarenhet att leda via chefer. Du tänker agilt och är framåtlutat. Det är meriterande om du har erfarenhet antingen från projektledning eller agilt ledarskap eller IT- och konsultbranschen i stort.

Som person bör du ha ett stort intresse för och fokus på affären samt kunddialogen. Du ser affärsmöjligheter och tar vara på dem. Du är anpassningsbar och hanterar olika situationer på ett framgångsrikt sätt. Du har ett stort nätverk och arbetar ständigt på att förvalta detta, du ser möjligheter och vågar gå framåt även när vägen inte är helt utstakad. Du skall ha ett engagemang och driv för att kontinuerligt utveckla Nexers affär och göra ett bra resultat.

Du är ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt. Samtidigt vill vi att du har ett genuint intresse för att leda och utveckla personal. Du har förmågan att attrahera, och framför allt utveckla, människor för att möta både deras individuella samt organisationens mål. Du är kommunikativ och har därmed förmågan att anpassa dig efter mottagaren och inser vikten av att lyssna och ta in andras åsikter och perspektiv för att skapa den mest optimala lösningen. Du är med och skapar ett klimat där dina medarbetare gemensamt skall uppnå uppsatta mål.

Ansökan

Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, vi kommer gå igenom dessa löpande. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Albin Ljungquist vid frågor: albin.ljungquist@nexergroup.com

Om Nexer

Nexer är en del av den familjeägda Danir-koncernen som idag är Sveriges största privatägda IT- och teknikkonsultföretag med över 8000 medarbetare i 17 länder. Inom Nexer har vi visionen ”Promising Future” vilket är vår dagliga ledstjärna; vi vill bygga en bättre framtid för våra anställda, våra kunder men även samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och vi har bland annat ett stort engagemang i organisationerna Star For Life, Pink Programming, Mitt Liv samt Uppstart Malmö.

Ansök nu

Way of Working Excellence Line Manager

Läs mer Jan 17
WirelessCar’s Journey
To give people the freedom to move in a safer, more sustainable and smart way, more sharable, connected and software-loaded cars are needed. That’s why we aim to accelerate the digital transformation in the automotive industry and in the next few years infuse over 100 million cars with digital services that turn car data to smart mobility! Join our ride and get in the driver’s seat to realize this together with customers like Volkswagen, Volvo and Jaguar Land Rover!

We are looking for a Line manger with agile leadership mindset and a desire to continuously improve our Way of Working
The purpose of the line organization is to enable employees to be their best in order to deliver great solutions for our customers. We truly believe in every individual’s ability and that you will do a great job if you get the right prerequisites. You act as a line manager and people leader for a group of employees and consultants located in Sweden.

The functional responsibility is a key in this position, you will together with your employees lead the evolvement of company-wide WirelessCar Way of Working (WoW). Our WoW is inspired by well-known agile frameworks and international standards. You and your team will be a strong drivers and role models for continuous improvements to enable a WoW that is the best possible for our position in the automotive industry. Your team will be a catalyst and lead company-wide change by ensuring an agile culture based on our spirit.

You will also be responsible for our Digital WorkPlace (DWP) in WirelessCar having a small organization that work with demands towards our suppliers to support WirelessCar staff with the best client platform and tools so our staff can focus on their tasks.

Key responsibilities

- Being a Coach and mentor and develop employees, enable career development planning and opportunities
- Communicate, ensure understanding of and motivate employees to contribute to WirelessCar's short- and long term goals and objectives
- Recruitment and hiring talent to fill team positions
- Ensure that the right competence and resource are available when needed
- Encourage a “dare to do it” mentality, support a creative mindset and let your colleagues be themselves, enabling a innovation culture
- Secure agile change implementation within WirelessCar
- Secure that DWP is delivered according to our needs
- Constantly evolve WoW to the next level


To join our journey

WirelessCar is always on the move, often into uncharted land. We are curious, believe in collaboration and are always open to new ideas on how we can make a difference. When you join our journey, you will be part of a great crew of highly competent and warmhearted people from all over the world. You will get the freedom to lead your own work and inspire others, to move into new technologies, to move in the organization and to work flexibly. Both internally and externally empowering smart, sustainable movement is our quest on our way to the destination.

Who are you?
We believe you have minimum 5 years experience in line management and a background within IT. You have deep agile understanding, preferable with experience of implementing agile mindset cross company. You maybe have a technical education and experience from client IT and software. Servant leadership is the foundation for your leadership, coaching people to grow, getting things done, not feeling restricted by organizational boundaries and are always prepared to contribute - leading WirelessCar into the future.

Hope we have caught your attention? Join our ride today and help us make a difference for future mobility!

Please note:
Applicants must have a valid Swedish work permit.
Our company language is English so please write your application in English.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Iver Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Iver Väst AB .

Kundnära IT-tekniker - sökes till Iver

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 24
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en IT-tekniker om vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har en förmåga att göra komplex IT enkel och som gillar att upprätthålla värdefulla kundrelationer och arbeta med teknik i framkant. På Iver är lagandan stark och nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team i Göteborg!



Din roll på Iver?

I rollen som kundnära IT-Tekniker kommer du att tillhöra vårt team som är en del av vårt Customer Service Center (CSC). Som IT-tekniker arbetar du bland annat med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i vår kunds IT-miljö. Vi ansvar för att vår kund får all den service och IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Dessutom hjälper vi till med nyinstallationer, uppgraderingar, och andra typer av förbättringsarbete.

Vi erbjuder dig en kundnära roll, där du får möjlighet att arbeta nära tillsammans med kund och utvecklas i din roll som tekniker. Du kommer också att få möjlighet att arbeta med en IT miljö och en kund som ligger i teknisk framkant och hela tiden arbetar med ny teknik och framtida lösningar. Iver är Goldpartner till Microsoft och det är meriterande om du har väl underbyggda och dokumenterade kunskaper inom Microsoft Server, Office 365 och Active Directory. Vi arbetar också med Citrix/RDS-system samt olika kommunikations-, övervaknings-, virusskydds- och säkerhetslösningar.

Hos Iver får du arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande uppdrag ingår som en naturlig del i arbetet hos oss.





Vad erbjuder vi dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



För att lyckas hos oss tror vi att du har en bakgrund ifrån en tidigare 1stlinetjänst, IT-supportjänst eller motsvarade. Du har även en grundförståelse för infrastruktur och applikationer, men drivs också av att utvecklas och bygga på dina kunskaper och håller dig uppdaterad på nya tekniker. Du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och älskar att lösa ett tekniskt problem för kund och bidra till förbättringar. Du är involverande och engagerad i ditt arbete och dina kollegor, och du tycker att det är kul att både arbeta i team såväl som självständigt. Du trivs mycket bra i nära samarbete med kund och drivs av att tillsammans med ditt team skapa en stark leverans för kund.

Vi ser gärna att du har goda erfarenheter i:

- Intune/Autopilot
- Azure, Azure AD, AD connect.


- Microsoft 365, Office/exchange.


- Migrering.
- Powershell.


- Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av större Windows server-miljöer.
- Windows Server med tillhörande tjänster, virtualisering, lagring och backup.


Meriterande kunskap:

- Automatisering och script.
- IT-säkerhet




Placeringsort

Du kommer ha möjlighet att ha en flexibel arbetsplats men utgå från vårt centrala kontor i Göteborg.



Varmt välkommen med din ansökan!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2022-06-01. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Axel Selstam (axel.selstam@iver.se) om du har andra frågor gällande rekryteringsprocessen kan du kontakta Lovisa Mikaelsson (lovisa.mikaelsson@iver.se.)

Ansök nu

IT tekniker till vårt Customer Service Center - sökes till Iver

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 18
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Vi söker alltid fler duktiga tekniker till vårt Technical Assistance Center i väst som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Skicka in din spontanansökan till oss!

Rollen om IT-tekniker:

I rollen som IT-Tekniker kommer du att tillhöra vårt team Customer Service Center (CSC) som är en del av vårt Technical Assistance Center på Iver i Region Väst. Vi ansvar för att våra kunder får all den service och IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Som IT tekniker i vårt Customer Service Center är du våra kunders första kontakt och vi löser så mycket ärenden vi kan, och eskalerar mer avancerade ärenden till vårt kollegor inom specialistteamen i Technical Assistance Center.

Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser.

Som tekniker i vårt Technical Assistance Center supporterar du våra kunder per telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket du också gör tillsammans med ditt team. Du trivs med att jobba såväl självständigt som tillsammans med ditt team.

Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som IT - tekniker kan se ut såhär:

Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i telefonen, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.

Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.

Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.



Iver - Where technology meets business
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Din profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar att hjälpa andra med deras IT-problem. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt är du självlärd och du plockade troligen sönder och ihop din egen dator hemma på fritiden.

Vi ser det inte som något hinder att du är tidigt i din IT karriär, hos oss får du möjlighet till utbildning och utveckling och vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas inom IT området. Arbetslivserfarenhet inom området är mycket meriterande, men inget krav. Det viktiga är att du har en god teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi ser det även som meriterande om du är flerspråkig och talar flytande i polska, italienska, tyska och/eller franska.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt, gillar att coacha och utvecklas tillsammans med dina kollegor och vet att personligt ansvar är förknippat med en god leverans och du strävar alltid efter att dina kunder får den bästa IT-supporten.

Vi arbetar mycket med nedan tekniker och tidigare kunskap inom dessa är meriterande:

- Windows Server med tillhörande tjänster.
- Office 365 och Active Directory.
- Grundläggande kunskap inom nätverk och infrastruktur.
- För tjänsten är det krav på svenska i såväl skrift som tal.


Vårt erbjudande till dig:

Inom TAC CSC erbjuder vi dig som är i början av din IT-karriär, möjligheten att få arbeta i ett stort härligt team, med tillgång till mentor, utbildningar, certifieringsmöjligheter och tydliga karriärvägar vidare oavsett vilket område du vill fortsätta växa. Vi har ett stort fokus på kompetensutveckling och vi är ett bolag som ständigt strävar efter att ligga i teknisk framkant. Du får en trygg och säker anställning med anpassad utvecklings- och utbildningsplan och övriga förmåner. Men framförallt erbjuder vi dig en otroligt härlig och rolig arbetsplats med likasinnade kollegor som arbetar tillsammans och med högt i tak och en härlig sammanhållning.

Placeringsort:

Vårt team CSC inom TAC:en är placerade på våra kontor i Alingsås, Göteborg och Skövde och du är välkommen att skicka in din spontanansökan till valfri ort.

Ansökan:

Vi söker ständigt efter nya människor som vill vara med och utveckla Iver och genom att skicka in din spontanansökan på denna annons gör du dig synlig för våra rekryterande chefer när vi behöver fler kollegor.

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulture...

Ansök nu

Kundnära IT-tekniker - sökes till Iver

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 6
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en IT-tekniker om vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har en förmåga att göra komplex IT enkel och som gillar att upprätthålla värdefulla kundrelationer och arbeta med teknik i framkant. På Iver är lagandan stark och nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team i Göteborg!



Din roll på Iver?

I rollen som kundnära IT-Tekniker kommer du att tillhöra vårt team som är en del av vårt Customer Service Center (CSC). Som IT-tekniker arbetar du bland annat med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i vår kunds IT-miljö. Vi ansvar för att vår kund får all den service och IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Dessutom hjälper vi till med nyinstallationer, uppgraderingar, och andra typer av förbättringsarbete.

Vi erbjuder dig en kundnära roll, där du får möjlighet att arbeta nära tillsammans med kund och utvecklas i din roll som tekniker. Du kommer också att få möjlighet att arbeta med en IT miljö och en kund som ligger i teknisk framkant och hela tiden arbetar med ny teknik och framtida lösningar. Iver är Goldpartner till Microsoft och det är meriterande om du har väl underbyggda och dokumenterade kunskaper inom Microsoft Server, Office 365 och Active Directory. Vi arbetar också med Citrix/RDS-system samt olika kommunikations-, övervaknings-, virusskydds- och säkerhetslösningar.

Hos Iver får du arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande uppdrag ingår som en naturlig del i arbetet hos oss.





Vad erbjuder vi dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



För att lyckas hos oss tror vi att du har en bakgrund ifrån en tidigare 1stlinetjänst, IT-supportjänst eller motsvarade. Du har även en grundförståelse för infrastruktur och applikationer, men drivs också av att utvecklas och bygga på dina kunskaper och håller dig uppdaterad på nya tekniker. Du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och älskar att lösa ett tekniskt problem för kund och bidra till förbättringar. Du är involverande och engagerad i ditt arbete och dina kollegor, och du tycker att det är kul att både arbeta i team såväl som självständigt. Du trivs mycket bra i nära samarbete med kund och drivs av att tillsammans med ditt team skapa en stark leverans för kund.

Vi ser gärna att du har goda erfarenheter i:

- Intune/Autopilot
- Azure, Azure AD, AD connect.


- Microsoft 365, Office/exchange.


- Migrering.
- Powershell.


- Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av större Windows server-miljöer.
- Windows Server med tillhörande tjänster, virtualisering, lagring och backup.


Meriterande kunskap:

- Automatisering och script.
- IT-säkerhet




Placeringsort

Du kommer ha möjlighet att ha en flexibel arbetsplats men utgå från vårt centrala kontor i Göteborg.



Varmt välkommen med din ansökan!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2022-06-01. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Axel Selstam (axel.selstam@iver.se) om du har andra frågor gällande rekryteringsprocessen kan du kontakta Lovisa Mikaelsson (lovisa.mikaelsson@iver.se.)

Ansök nu

IT tekniker till vårt Customer Service Center - sökes till Iver

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 3
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Vi söker alltid fler duktiga tekniker till vårt Technical Assistance Center i väst som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Skicka in din spontanansökan till oss!

Rollen om IT-tekniker:

I rollen som IT-Tekniker kommer du att tillhöra vårt team Customer Service Center (CSC) som är en del av vårt Technical Assistance Center på Iver i Region Väst. Vi ansvar för att våra kunder får all den service och IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Som IT tekniker i vårt Customer Service Center är du våra kunders första kontakt och vi löser så mycket ärenden vi kan, och eskalerar mer avancerade ärenden till vårt kollegor inom specialistteamen i Technical Assistance Center.

Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser.

Som tekniker i vårt Technical Assistance Center supporterar du våra kunder per telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket du också gör tillsammans med ditt team. Du trivs med att jobba såväl självständigt som tillsammans med ditt team.

Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som IT - tekniker kan se ut såhär:

Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i telefonen, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.

Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.

Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.



Iver - Where technology meets business
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Din profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar att hjälpa andra med deras IT-problem. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt är du självlärd och du plockade troligen sönder och ihop din egen dator hemma på fritiden.

Vi ser det inte som något hinder att du är tidigt i din IT karriär, hos oss får du möjlighet till utbildning och utveckling och vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas inom IT området. Arbetslivserfarenhet inom området är mycket meriterande, men inget krav. Det viktiga är att du har en god teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi ser det även som meriterande om du är flerspråkig och talar flytande i polska, italienska, tyska och/eller franska.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt, gillar att coacha och utvecklas tillsammans med dina kollegor och vet att personligt ansvar är förknippat med en god leverans och du strävar alltid efter att dina kunder får den bästa IT-supporten.

Vi arbetar mycket med nedan tekniker och tidigare kunskap inom dessa är meriterande:

- Windows Server med tillhörande tjänster.
- Office 365 och Active Directory.
- Grundläggande kunskap inom nätverk och infrastruktur.
- För tjänsten är det krav på svenska i såväl skrift som tal.


Vårt erbjudande till dig:

Inom TAC CSC erbjuder vi dig som är i början av din IT-karriär, möjligheten att få arbeta i ett stort härligt team, med tillgång till mentor, utbildningar, certifieringsmöjligheter och tydliga karriärvägar vidare oavsett vilket område du vill fortsätta växa. Vi har ett stort fokus på kompetensutveckling och vi är ett bolag som ständigt strävar efter att ligga i teknisk framkant. Du får en trygg och säker anställning med anpassad utvecklings- och utbildningsplan och övriga förmåner. Men framförallt erbjuder vi dig en otroligt härlig och rolig arbetsplats med likasinnade kollegor som arbetar tillsammans och med högt i tak och en härlig sammanhållning.

Placeringsort:

Vårt team CSC inom TAC:en är placerade på våra kontor i Alingsås, Göteborg och Skövde och du är välkommen att skicka in din spontanansökan till valfri ort.

Ansökan:

Vi söker ständigt efter nya människor som vill vara med och utveckla Iver och genom att skicka in din spontanansökan på denna annons gör du dig synlig för våra rekryterande chefer när vi behöver fler kollegor.

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulture...

Ansök nu

IT tekniker till vårt Customer Service Center - sökes till Iver

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 5
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Vi söker alltid fler duktiga tekniker till vårt Technical Assistance Center i väst som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Skicka in din spontanansökan till oss!

Rollen om IT-tekniker:

I rollen som IT-Tekniker kommer du att tillhöra vårt team Customer Service Center (CSC) som är en del av vårt Technical Assistance Center på Iver i Region Väst. Vi ansvar för att våra kunder får all den service och IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Som IT tekniker i vårt Customer Service Center är du våra kunders första kontakt och vi löser så mycket ärenden vi kan, och eskalerar mer avancerade ärenden till vårt kollegor inom specialistteamen i Technical Assistance Center.

Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser.

Som tekniker i vårt Technical Assistance Center supporterar du våra kunder per telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket du också gör tillsammans med ditt team. Du trivs med att jobba såväl självständigt som tillsammans med ditt team.

Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som IT - tekniker kan se ut såhär:

Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i telefonen, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.

Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.

Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.



Iver - Where technology meets business
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Din profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar att hjälpa andra med deras IT-problem. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt är du självlärd och du plockade troligen sönder och ihop din egen dator hemma på fritiden.

Vi ser det inte som något hinder att du är tidigt i din IT karriär, hos oss får du möjlighet till utbildning och utveckling och vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas inom IT området. Arbetslivserfarenhet inom området är mycket meriterande, men inget krav. Det viktiga är att du har en god teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi ser det även som meriterande om du är flerspråkig och talar flytande i polska, italienska, tyska och/eller franska.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt, gillar att coacha och utvecklas tillsammans med dina kollegor och vet att personligt ansvar är förknippat med en god leverans och du strävar alltid efter att dina kunder får den bästa IT-supporten.

Vi arbetar mycket med nedan tekniker och tidigare kunskap inom dessa är meriterande:

- Windows Server med tillhörande tjänster.
- Office 365 och Active Directory.
- Grundläggande kunskap inom nätverk och infrastruktur.
- För tjänsten är det krav på svenska i såväl skrift som tal.


Vårt erbjudande till dig:

Inom TAC CSC erbjuder vi dig som är i början av din IT-karriär, möjligheten att få arbeta i ett stort härligt team, med tillgång till mentor, utbildningar, certifieringsmöjligheter och tydliga karriärvägar vidare oavsett vilket område du vill fortsätta växa. Vi har ett stort fokus på kompetensutveckling och vi är ett bolag som ständigt strävar efter att ligga i teknisk framkant. Du får en trygg och säker anställning med anpassad utvecklings- och utbildningsplan och övriga förmåner. Men framförallt erbjuder vi dig en otroligt härlig och rolig arbetsplats med likasinnade kollegor som arbetar tillsammans och med högt i tak och en härlig sammanhållning.

Placeringsort:

Vårt team CSC inom TAC:en är placerade på våra kontor i Alingsås, Göteborg och Skövde och du är välkommen att skicka in din spontanansökan till valfri ort.

Ansökan:

Vi söker ständigt efter nya människor som vill vara med och utveckla Iver och genom att skicka in din spontanansökan på denna annons gör du dig synlig för våra rekryterande chefer när vi behöver fler kollegor.

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulture...

Ansök nu

IT tekniker till Iver Technical Assistance Center - sökes till Iver Väst

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 4
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Vi söker alltid fler duktiga tekniker till vårt Technical Assistance Center i väst som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Skicka in din spontanansökan till oss!

Rollen om IT-tekniker:

I rollen som IT-Tekniker kommer du att tillhöra vårt team Customer Service Center (CSC) som är en del av vårt Technical Assistance Center på Iver i Region Väst. Vi ansvar för att våra kunder får all den service och IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Som IT tekniker i vårt Customer Service Center är du våra kunders första kontakt och vi löser så mycket ärenden vi kan, och eskalerar mer avancerade ärenden till vårt kollegor inom specialistteamen i Technical Assistance Center.

Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser.

Som tekniker i vårt Technical Assistance Center supporterar du våra kunder per telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket du också gör tillsammans med ditt team. Du trivs med att jobba såväl självständigt som tillsammans med ditt team.

Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som IT - tekniker kan se ut såhär:

Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i telefonen, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.

Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.

Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.



Iver - Where technology meets business
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Din profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar att hjälpa andra med deras IT-problem. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt är du självlärd och du plockade troligen sönder och ihop din egen dator hemma på fritiden.
Vi ser det inte som något hinder att du är tidigt i din IT karriär, hos oss får du möjlighet till utbildning och utveckling och vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas inom IT området. Arbetslivserfarenhet inom området är mycket meriterande, men inget krav. Det viktiga är att du har en god teknisk förståelse och tycker om problemlösning.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt, gillar att coacha och utvecklas tillsammans med dina kollegor och vet att personligt ansvar är förknippat med en god leverans och du strävar alltid efter att dina kunder får den bästa IT-supporten.

Vi arbetar mycket med nedan tekniker och tidigare kunskap inom dessa är meriterande:

- Windows Server med tillhörande tjänster.
- Office 365 och Active Directory.
- Grundläggande kunskap inom nätverk och infrastruktur.
- För tjänsten är det krav på svenska i såväl skrift som tal.


Vårt erbjudande till dig:

Inom TAC CSC erbjuder vi dig som är i början av din IT-karriär, möjligheten att få arbeta i ett stort härligt team, med tillgång till mentor, utbildningar, certifieringsmöjligheter och tydliga karriärvägar vidare oavsett vilket område du vill fortsätta växa. Vi har ett stort fokus på kompetensutveckling och vi är ett bolag som ständigt strävar efter att ligga i teknisk framkant. Du får en trygg och säker anställning med anpassad utvecklings- och utbildningsplan och övriga förmåner. Men framförallt erbjuder vi dig en otroligt härlig och rolig arbetsplats med likasinnade kollegor som arbetar tillsammans och med högt i tak och en härlig sammanhållning.

Placeringsort:

Vårt team CSC inom TAC:en är placerade på våra kontor i Alingsås, Göteborg och Skövde och du är välkommen att skicka in din spontanansökan till valfri ort.

Ansökan:

Vi söker ständigt efter nya människor som vill vara med och utveckla Iver och genom att skicka in din spontanansökan på denna annons gör du dig synlig för våra rekryterande chefer när vi behöver fler kollegor.

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och interv...

Ansök nu