Göteborg: Agile Technical Lead – Embedded Systems

Hitta ansökningsinfo om jobbet Agile Technical Lead – Embedded Systems i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Är du en ledare som vill göra skillnad för verksamheter, människor och samhälle? Får du energi av att coacha och vill leda agila team i teknikens framkant? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Just nu växer vårt affärsområde Products & Software Engineering och vi söker dig med passion för ledarskap och teknik som vill vara med och skapa ”dream team”. På AFRY kommer du få möjligheten att arbeta inom ett brett spektrum av branscher – våra kunder återfinns inom telekom, fordon, rymd, verkstad, medicinsk teknik och försvar i Göteborgsområdet. Ditt konstruktionsarbete kommer ske på vår egen produktutvecklingsavdelning på Grafiska Vägen eller på plats hos kund. Som konsult hos oss på AFRY kommer du få stora möjligheter att bredda din kunskap och erfarenhet och du kommer bli en viktig spelare i vårt team inom elektronikutveckling.


Kravspecifikation
Vi söker dig som har teknisk utbildning och har jobbat ett antal år som antingen utvecklare eller ledare och har erfarenhet av att jobba med Agile-utveckling. Har du en bakgrund inom mjukvaru- eller hårdvaruutveckling samt vana vid att driva tekniska projekt är ett stort plus. Erfarenhet av SAFe och moderna stödverktyg såsom Jira är också meriterande för rollen. Som person ser vi gärna att du är en hjälpare och problemlösare som får energi av att se när andra lyckas och är duktig på att förstå och stötta olika personligheter.


Krav för tjänsten i korthet
· 5+ års erfarenhet av ledarskap inom embeddedutveckling
· 3+ års erfarenhet av att driva agila tekniska projekt
Du behöver kunna tala och skriva flytande engelska och svenska och meriterade är det om du är van att arbeta i internationella miljöer. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi vet att du kommer trivas om du är en prestigelös person med fokus på att både bidra med din kunskap men även lära dig av andra för att skapa bästa lösningen.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Denna annons kommer att ligga ute över sommaren och din ansökan kommer behandlas först efter sista ansökningsdagen som är den 20 augusti. För kännedom kan det vara svårt att få tag i oss under vecka 28-32.


Kontaktinformation
Lasse Holmberg – Sektionschef, lasse.holmberg@afry.com
Johannes Carlsson - Rekryteringspartner, johannes.carlsson@afry.com


Ytterligare information
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Driftledare, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Driftledare, IT.

Service Owner - Managed Workplace & Mobility

Läs mer Apr 19
We are currently looking for a Service Owner to join our team.

If you are reading this, you probably already know that Polestar is an electric performance car brand. We work hard to create a unique experience for the customer, owner, and driver. The thrill of driving the car, the digital experience of buying, owning, and controlling a Polestar require us to push the limits of technology and software development. Sustainability has been there from the beginning, and we have set a moonshot goal for climate-neutral cars in 2030. There is an ocean of opportunities in this for talented IT professionals who want to dive in and make a difference.

About the role

Do you thrive in a fast-paced environment and are able to balance short term solutions while creating the foundation for a long-term success? Then this role is for you! We are looking for a Service Owner who loves to provide value for the end users and takes pride in delivering world class digital services.

In the role as Service Owner, you will be the owner of digital services and thereby responsible for the execution of deliverables and a roadmap. You will also translate business objectives set by Digital Lead and Digital Product Manager into technical deliverables and features, as such, the Service Owner is an executor and the visionary force behind the technical solution, working closely with different stakeholders to continuously evolve the services and deliver new or updated digital services.

What you will do

- Thought partner for the Digital Lead, contribution to the overall roadmap and proactively working with evolving the digital services
- Setting the digital service technical direction based on the business vision and objectives, in collaboration with the Solution Architect and aligning this with the Digital Lead
- Be responsible for daily execution and planning within the digital team, including; coordinating the team's responsibilities (requirements, architecture, deliveries, quality etc.) and working proactively with removing obstacles to team deliverables
- Continuously strive to improve the digital services through for instance automation and self-service, always with a focus on delivering value to the end user
- Mentoring and coaching for the team members, partially by being hands on and engage in the development of the digital services
- Supporting the team in problem-solving, balancing priorities and clarifying trade-offs
- Establish/organize your team's development process, including elements such as, releases, product demos, end-user training and workshops
- Work closely with all stakeholders included in delivering the digital services to ensure the best end user experience
- Be responsible for highlighting resource needs to the Digital Lead (e.g., recruitment needs)


Who you are (experience)

- 5+ years of experience in information technology or a business function related to Managed Workplace & Mobility
- Experience with setting up and managing global digital managed services
- Solid knowledge of digital workplace and mobility services based on Microsoft Endpoint Manager with a focus on Windows, MacOS, iOS and Android
- Experience defining Digital strategy / roadmaps
- Experience in creating a structured and organized way of working for both yourself and your team
- Experience in working with outsourcing partners
- Experience improving operational processes with focus on automation and self-service and reducing TCO
- Have proven knowledge of standard concepts, practices, and procedures within the relevant area of business
- ITIL Foundation experience with ITIL based Service Delivery
- Must be able to communicate effectively with resources at all levels of the Polestar organization




Polestar - the guiding star

Polestar is an electric performance brand, determined to improve the society we live in by catalyzing the change to sustainable mobility. We are a global team of highly talented individuals who share a passion to change the world. We challenge conventions and we challenge ourselves for the purpose of innovation. We believe innovation is a team effort and that just like each component is critical to the performance of our cars each person working at Polestar is as important to the team and its performance. We work in close collaboration across empowered global teams that don’t settle for anything less than excellence.

Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.

Ansök nu

Maintenance/ Driftledare

Läs mer Jun 9
Synteda växer med flera duktiga kollegor och intressanta kunder och behöver nu hitta en medarbetare som brinner för att skapa en bättre omvärld med IT som möjliggörare. Just nu söker vi en drifttekniker med bakgrund inom server, storage och backup.
Hos oss får du vara med och sköta driften och förvaltningen av kundernas IT miljöer. Du kommer att ingå i ett team och du ansvarar för leveransen av servrar, lagring, virtuella plattformar, backup, externa molntjänster etc. Det är en bred roll och vi söker någon som är relativt självgående och kunnig inom IT-infrastruktur i allmänhet. I dagsläget lägger vi fokus på att standardisera våra lösningar för att på sikt kunna automatisera dessa i den nya miljön.

Vi ser dig som kan eller har erfarenhet av:
Drift och förvaltning av våra miljöer

- CentOS, Ubuntu och Windows server.
- Bash-skript
- Sätta upp webbservrar i containers.
- Sätta upp reverse proxy och lastbalanserare.
Containerization/Devops

- Docker och Kubernetes
- CI/CD integrering med Docker/Kubernetes och Gitlab.
- Övervaka sajter/tjänster som körs.
/Backuper

- Hantera backuper
- Monitorera och underhålla databaserna t.ex. indexering och fragmentering.
- Sätta upp AG-kluster (availability groups/always-on)
Nätverk

- Underhålla nätverket/brandväggen och problem som kan uppstå.
- VPN
Säkerhet

- Säkra upp servrarna. SSH-inlogg med SSH-nycklar
- Monitorering av servrarna
- Håll koll på säkerhetshål i t.ex. Gitlab.
Övrigt

- Kunna hitta nya lösningar/förbättringar inom nämnda områden.
- Hjälpa utvecklare med testmiljöer.

Kvalifikation
Vi söker dig med minst 2 års erfarenhet av att arbeta i stora och komplexa server- och lagringslösningar.
Vi ser gärna att du har ett stort intresse i hårdvaru-konfigurering och patchning.
eftergymnasial utbildning inom it-infrastruktur eller likvärdigt


Personlighet
Du är självgående
Målinriktad
Driven
Prestigelös som person. Du brinner för att uppnå bestående resultat och att hjälpa till internt med din lösningsorienterade ådra
Ingenting är omöjligt. du har ett driv att utvecklas och tar initiativ för att lösa de utmaningar som teamet står inför. du ska kunna kommunicera obehindrat både verbalt och i skrift
Vi lägger stor vikt vid personlighet. för oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansök nu

Junior Service Delivery Manager sökes till Nordlo på Lindholmen

Läs mer Maj 16
Om Nordlo
Ett fortsatt förtroende hos befintliga kunder tillsammans med nya kunder gör att vi på Nordlo nu behöver växa med en junior Service Delivery Manager/leveransansvarig till ett av våra kundteam i Göteborg.


Vi är IT och digitaliseringspartnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.

Om tjänsten
Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en junior Service Delivery Manager till ett av våra team baserade i Göteborg. Teamet består av 10 personer som tillsammans jobbar med leveranser av IT-tjänster till fyra olika kunder. Bland kunderna du kommer ansvara för finns en större stiftelse med verksamhet i södra Sverige, samt en ideell organisation som verkar på nationell nivå med stor samhällsnytta.


För att ge våra kunder en hög servicenivå, kontinuitet och kunna vara lyhörda för deras verksamhetsbehov arbetar vi i leveransteam. Som junior Service Delivery Manager på Nordlo ansvarar du för ett av våra team och dess leverans mot kund. Tillsammans med teamets affärsansvarig driver du affärs- och kundrelationen med fokus på förbättring och effektivisering. Du kommer vara en mentor i teamet och bland annat ansvara för att följa upp utfallet av teamets arbete i form av tider, kvalitet och kundupplevelse. Genom ett flexibelt ledarskap är du en trygghet för övriga teamet och du har förmågan att inspirera, utveckla och coacha teamets medarbetare till framgång.

I rollen som junior leveransansvarig ingår att
Se till att leveransteamet är välmående och fungerande, samt att förutsättningarna finns för att lyckas
Se till att leveransteamet är i resursmässig och kompetensmässig balans
Coacha och motivera leveransteamet så att alla bidrar och känner att de utvecklas
Ansvara för att kommunikation och kompetens/resursutbyte mellan leveransteamen fungerar
Tillse att det dagliga arbetet drar mot kundens och Nordlos mål
Förvalta och utveckla en god kundrelation, samt driva ett proaktivt arbete för att hjälpa kunden att nå sina verksamhetsmål
Vara en förebild och bidra till Nordlos positiva arbetsklimat


Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet från en befattning med ansvar för affärsmässiga beslut och leverans till kund
Du har tidigare erfarenhet av ledarroller och ett flexibelt ledarskap anpassat efter olika individer
Du har god teknisk förståelse för infrastruktur, infrastrukturella tjänster och outsourcingavtal
Du har god förmåga att förvalta och utveckla relationer på flera nivåer, både mot kunder och den interna organisationen
Du har lätt för att kommunicera och fatta beslut
Du är strukturerad, positiv, proaktiv och tycker om att arbeta i team
Vi ser gärna att du har arbetat i ett tjänsteföretag och att du har erfarenhet av att leda, motivera och inspirera andra


Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.


Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
Stor delaktighet och möjlighet att påverka
Stora utvecklingsmöjligheter
Nära samarbete mellan team och kollegor
Ett starkt och närvarande ledarskap
En god balans mellan arbetstid och fritid

Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida www.nordlo.com kan du komma närmare oss, vår kultur samt våra medarbetare.
Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Chapter Area Lead Solution Architects Truck Sales Sweden

Läs mer Maj 19
This is how you could make an impact
As the Chapter Lead Solution Architects Truck Sales Sweden for Architect Chapter, you will be key in managing the architecture competence in the Chapter and across the Digital & IT community, including supporting methods.
You will be part of the Architecture Chapter management team and report to the Head of Chapter Solution Architect for the function.


You will be a key contributor to build and develop architecture competence to support the North Star IT Architecture. This includes attracting and developing the right set of talents and people. You will succeed in this by participating and contributing to the running architect community and enabling knowledge sharing between practitioners. This also includes securing external input on best practices from relevant peers and industry consultants.


Also responsibilities such as:
Manage capacity planning and new requests for Architects
Ensure short- & long-term capacity of resources vs. Demand, providing best in class Solution Architects to delivery teams in all regions
Keep an operational engagement as Architect in Products or Projects

Who are you?


You have a proven background as a Solution Architect or manager with architecture competence with experience from leading and developing a truly agile team with a relevant university degree. You have the ability to start defining and delivering enterprise level architecture on a global and de-centralized business environment, engaging and developing the architecture function. With additional experience from a digital transformation journey you will have the right set of tools to handle the challenge.


In addition to this you have:
Strong knowledge of information technology trends and emerging technologies
Good familiarity with the disciplines of enterprise digital development and technical architecture
Deep understanding of the cost drivers in systems delivery and operations and the business consequences of the technical decisions made
Excellent written and verbal communication skills, with the ability to engage and communicate with senior business-leaders and IT leadership

You are passionate about leading, inspiring and developing the people around you. You have the capability to both think strategically but also to operate and implement change tactically when required, dealing effectively with ambiguity and managing changing priorities. You believe in continuous learning and are passionate about driving strategic & technological transformation in a business focused, fact-based and collaborative way to achieve real impact. You are energized by working both independently and interdependently and cross functions.


For more information please contact
Håkan Nilsson +46 739 029284


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AFRY AB .

Team Lead till Automotive Connectivity Infotainment

Elektromekaniker
Läs mer Jun 24
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Har du förmågan att inspirera och engagera och drivs av att se andra utvecklas? Är du en person som älskar service, brinner för att föra utvecklingen framåt med ny teknik och vill vara med och leda våra team framåt? Då kan det här vara rollen för dig!
Just nu söker vi en ny Team Leader som kommer ha fokus på Connectivity Infotainment inom Automotive till vårt kontor i Göteborg Som Team Leader kommer du vara en del av vår affärsenhet Automotive Connectivity Infotainment. Tillsammans arbetar vi med kunder och konsulter för att utveckla vår affär inom Automotive.
Du kommer att arbeta med rekrytering!
Till ditt team kommer du att rekrytera bland annat mjukvaruutvecklare, hårdvaruexperter, funktionsägare, systemingenjörer, projektledare samt kompetens inom krav och test utifrån ett Automotive EE & Embedded perspektiv. Vi tror därför att du tycker om att träffa nya människor, är nyfiken och bra på att analysera och identifiera rätt person och noga bedöma individens förutsättningar att nå framgång i sitt nya uppdrag. Parallellt med uppdraget som team leader kommer du jobba i uppdrag, antingen in-house eller hos kund.
Du kommer att arbeta med Ledarskap!
Vi ser därför att Du är trygg i din kompetens och person samt duktig på att motivera, utveckla och engagera människor med olika personligheter och bakgrund. Vi är övertygade om att människor med olika bakgrund och kunnande levererar bäst tillsammans i multidisciplinära design team.
Du kommer att arbeta med försäljning!
Därför tror vi att du tycker om att skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer. Vi tror också att du gillar utmaningar och en resultatorienterad miljö och drivs av att uppnå uppsatta mål. I din roll kommer ett stort fokus vara att ta hand om befintliga kundrelationer, skapa nya affärsmöjligheter och utveckla nya kontakter genom att erbjuda och marknadsföra gruppens expertis till industrin.

Kravspecifikation
Vi söker dig som:
· Har en högskole-/civilingenjörsexamen med inriktning Elektro, Mekatronik, IT/Data eller Teknisk Fysik.
· Har erfarenhet av fordonsbranschen och har själv jobbat med utveckling av elektronik och/eller inbyggda system.
· Har ledarerfarenhet (exempelvis varit teamlead, coach eller projektledare)
· krav på engelska i tal och skrift, meriterande om du kan prata svenska
· Har B-körkort.
Stämmer detta in på dig? Sök redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande!


Ytterligare information
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2022-08-31


Kontaktperson för frågor:
Daniel Sletteberg Loveryd, Section Manager

daniel.slettebergloveryd@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

OVK-besiktningskonsult

Besiktningsingenjör
Läs mer Jun 24
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.
Affärsområde Buildings är med över 2000 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige och Norden inom fastighetssektorn.
Sektionen Buildings Inspection and Management i Göteborg har idag 13 medarbetare och arbetar efter One-stop-shop-principen. Ingen kan allt men tillsammans erbjuder vi kunden en helhetslösning för installationsrelaterade projekt genom mätning/analys, förstudier och entreprenadkalkyl, projektering, teknisk projektledning, injustering, samordnad provning, besiktning, OVK och Due diligence. Sektionen ansvarar också för AFRYs erbjudande inom kommersiell fastighetsförvaltning.


Jobbeskrivning
Vi växer och tillsammans med dig vill vi utveckla och utöka vårt erbjudande mot injusteringar av värme, ventilation samt kylsystem. Vi söker därför en förstärkning till vår sektion i Göteborg.
I rollen som OVK-besiktningskonsult arbetar du med injustering och OVK besiktningar av alla typer av fastigheter.


Kravspecifikation
För att trivas i din roll är du självgående, driven och lyhörd samt gillar att arbeta i team. Du kan på ett kommunikativt sätt samarbeta med såväl entreprenörer som beställare. Vi arbetar långsiktigt som strategisk partner till våra kunder varpå du trivs i en relationsskapande roll. Som person är du nyfiken och tycker att det är spännande att ta dig an alla typer av fastigheter med varierande komplexitet tillsammans med dina kollegor.
Vi tror att du har arbetat i liknande roll ett tag alternativt inom VVS eller driftoptimering, antingen på entreprenör- eller beställarsidan.
Du är antingen högskoleutbildning, har studerat en YH-utbildning eller har i din karriär skapat relevant arbetserfarenhet inom branschen.
Du har B-körkort och kommunicerar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Vi har roligt på jobbet och ser positivt på att ha en blandad arbetsgrupp med olika bakgrund och erfarenheter. Känner du att det är dig vi beskriver så tveka inte att söka!
Sista ansökningsdag är den 7 augusti. Den 11 juli till den 7 augusti är vi på semester och din ansökan kommer att hanteras när vi är tillbaka på jobbet.


Ytterligare information
Nu har vi beskrivit vem vi söker och ser fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller om att jobba hos oss är du varmt välkommen att höra av dig!
Kontaktuppgifter för frågor
Henrik Johansson, Sektionschef
010 - 505 33 67
henrik.johansson@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Uppdragsledare inom underhållsplanering

Underhållsplanerare
Läs mer Jun 24
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.
Affärsområde Buildings är med över 2000 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige och Norden inom fastighetssektorn.
Sektionen Buildings Inspection and Management i Göteborg har idag 13 medarbetare och arbetar efter One-stop-shop-principen. Ingen kan allt men tillsammans erbjuder vi kunden en helhetslösning för installationsrelaterade projekt genom mätning/analys, förstudier och entreprenadkalkyl, projektering, teknisk projektledning, injustering, samordnad provning, besiktning, OVK och Due diligence. Sektionen ansvarar också för AFRYs erbjudande inom kommersiell fastighetsförvaltning.


Jobbeskrivning
Vi växer och tillsammans med dig vill vi stärka vårt team inom tekniskt förvaltningsstöd i Göteborg och vi söker dig som vill anta rollen som uppdragsledare inom underhållsplanering.
Rollen innebär att man hjälper fastighetskunder med att upprätta en nulägesbild för hur deras underhållsbehov i deras fastighetsbestånd ser ut framåt. I denna roll ingår även att kunna genomföra statusbesiktningar av fastigheter.


Kravspecifikation
För att trivas i din roll som konsult är du självgående, driven och lyhörd. Du kan på ett kommunikativt sätt samarbeta med alla typer av beställare. Vi arbetar långsiktigt som strategisk partner till våra kunder varpå du trivs i en relationsskapande roll.
Vi tror att du har arbetat med underhållsplaner tidigare alternativt har du arbetat med installationsfrågor, antingen som konsult, på entreprenör- eller beställarsidan.
Du är antingen högskole-/civilingenjör, har studerat en YH-utbildning eller har i din karriär skapat relevant arbetserfarenhet inom branschen.
Du har B-körkort och kommunicerar svenska obehindrat i tal och skrift.
Vi har roligt på jobbet och ser positivt på att ha en blandad arbetsgrupp med olika bakgrund och erfarenheter. Känner du att det är dig vi beskriver så tveka inte att söka!
Sista ansökningsdag är den 7 augusti. Den 11 juli till den 7 augusti är vi på semester och din ansökan kommer att hanteras när vi är tillbaka på jobbet.


Ytterligare information
Nu har vi beskrivit vem vi söker och ser fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller om att jobba hos oss är du varmt välkommen att höra av dig!
Kontaktuppgifter för frågor
Henrik Johansson, Sektionschef
010 - 505 33 67
henrik.johanssson@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Biolog till AFRY i Göteborg och Halmstad med omnejd

Biolog
Läs mer Jun 24
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs spännande framtid. Brinner du för att lösa miljöutmaningar och bidra till framtidens samhälle? Vill du vara med och ta lead på utvecklingen inom infrastruktur där miljö, hållbarhet och digitala lösningar samspelar? Då finns möjligheterna för att göra detta tillsammans med andra #teamplayers inom AFRY's affärsområde Environment.
Inom affärsområde Environment erbjuder AFRY kvalificerade konsulttjänster inom miljö & hållbarhet samt förorenade områden. I Göteborg/Halmstad har AFRY i dagsläget tre sektioner som arbetar med anmälnings- och tillståndsärenden, vatten- och luftutredningar, miljökonsekvensbeskrivningar, miljö- och naturutredningar, miljötekniska markundersökningar, miljökontroller, riskbedömningar, hållbarhet, revision och kvalitetsledning. Våra kunder finns både inom den privata såväl som den kommunala och statliga sektorn.
Just nu är efterfrågan på tjänster för biologer stor och vi söker därför dig som vill komplettera och utöka vårt erbjudande av biologer i region sydväst.
Som biolog hos oss arbetar du med inventeringar i fält, skrivbordsstudier, bedömningar, screening i tidiga skeden, rapportskrivning för leverans av resultat till kund. Därtill är du ett stöd till dina kollegor i natur-/ artfrågor. Du arbetar med varierande uppdrag mot kunder inom till exempel samhällsplanering, infrastruktur, sol- och vindkraft. Arbetet medför en del resor, speciellt under fältsäsongen. Fältarbetet genomförs tillsammans med kollegor och du kommer även få möjlighet att leda egna uppdrag och vara med och utveckla AFRYs tjänster inom naturmiljö och bidra till ett hållbarare samhälle.
AFRY har en samlad naturgrupp av konsulter som samarbetar över hela landet och ser till att kvalitetssäkra uppdragen samt utbyta viktiga kunskaper, erfarenheter, stötta varandra och bevaka branschens utveckling tillsammans


Kravspecifikation
På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi värdesätter engagemang, flexibilitet och förmåga att samarbeta med andra. Vi söker en modig och hängiven lagspelare som trivs med att dela kunskap och hjälpa andra att utvecklas. Vi tror att du brinner för att se människor växa och tillsammans åstadkomma bra lösningar.
För tjänsten krävs att du har en universitets- eller högskoleexamen som biolog eller motsvarande utbildning. För att lyckas i rollen ser vi att du har minst två års erfarenhet av arbete som biolog och har ett genuint intresse för natur och miljö. Vi ser att du har grundläggande kunskaper i GIS samt har tidigare erfarenhet från arbete med natur och miljö. Det är därtill meriterande om du har tidigare erfarenhet av naturvärdesinventeringar, erfarenhet av fältarbete samt fördjupade artinventeringskunskaper.
Du bör vara flexibel och ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då våra kunder främst är inom Sverige. Då vi samverkar internationellt med övriga AFRY är det dessutom önskvärt att ha goda kunskaper i engelska.
Vid sidan av din analytiska förmåga och det tekniska/processmässiga kunnandet är det viktigt att du är affärsmässig och har god förmåga att kommunicera med medarbetare och kunder.
Låter detta som en intressant tjänst där du passar in? Passa på att sök redan idag, urval sker löpande.


Ytterligare information
För den här tjänsten söker vi konsulter till både Halmstad och Göteborg och vi är tacksamma om du anger vilken ort du söker för i ansökan.
Nu har vi beskrivit den vi söker och har du några som helst frågor om rollen eller om AFRY som arbetsgivare är du varmt välkommen att höra av dig.
Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2022.
Placeringsort: Göteborg eller Halmstad
Vi erbjuder flexibla lösningar där du kan kombinera ditt arbete mellan hemmet och kontoret.
Kontaktuppgifter för frågor:
Terese Edlund, Sektionschef
+46 10 505 02 38
terese.edlund@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Vi söker Tekniksamordnare Signal

Signaltekniker
Läs mer Jun 24
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Tekniksamordnare signal är en central nyckelfigur och spindeln i nätet inom vårt teknikområde signal. Rollen är huvudsakligen inriktad på teknik men innehåller även inslag av både kompetensutveckling och marknad. Tekniksamordnaren är i sin roll direkt underställd vår chef för segment Järnväg.
Som tekniksamordnare kommer du att jobba med många roliga delar; såsom att samla våra signalingenjörer, sprida information, vidareutveckla teknik, rutiner och processer samt därtill omvärldsbevaka, identifiera kompetensbehov och rekrytera i nära samarbete med våra sektionschefer. Målet är att våra signalingenjörer alltid ska vara ett sammansvetsat och kompetent team.


För att hela tiden ha fingret på pulsen kommer du även arbeta aktivt i våra uppdrag med granskning, teknikstöd, projektering eller annan roll som passar din kompetensprofil.


Ansvar och arbetsuppgifter
Tekniksamordnaren är i första hand en stödroll till våra medarbetare inom teknikområde signal men utgör även ett tekniskt stöd till Segmentschef och Sektionschefer.


På AFRY tror vi mycket på friheten att forma och utveckla sin roll utifrån sina egna styrkor. Nedanstående är exempel på ansvar och mandat som ingår i rollen som tekniksamordnare:


Teknik
Teknisk support inom teknikområdet
Bevakning inom teknikområdet såväl internt som externt
I samverkan med nätverksmedlemmar bedriva nätverksarbete/möten/seminarier med inriktning på teknik och teknikutveckling
Tillsammans med tekniksamordnare för övriga teknikområden ingå i vårt forum ”Teknikrådet”
Teknisk utveckling av Processer, Rutiner och Verktyg

Marknad
Stöd i anbudsarbete
Marknadsbevakning av teknikområdet
Medverka i marknadsaktiviteter/marknadsföring

Uppdrag
Medverka vid erfarenhetsåterkopplingsmöten
Möjlighet att arbeta viss del inom projektering, granskning eller teknikstöd inom våra uppdrag

Resurser
Stöd till Sektionschefer vid rekrytering inom teknikområde signal
Stöd till sektionschefer vid kompetens- och resursplanering i anbud och uppdrag

Utbildning/ Kompetensutveckling
Tillsammans med sektionschefer planera utbildning så att rätt kompetensprofil finns inom teknikområdet
Vara delaktig i planeringen och genomförande av internutbildningar



Kravspecifikation
Vi vill att du som söker har en passion för teknikområdet signal och mångårig erfarenhet inom branschen. Du har erfarenhet av att arbeta som projektör, granskare, specialist eller beställare inom järnvägssignalteknik och har ett stort nätverk i branschen.
Du kanske är:
Tekniksamordnare som är redo för nya utmaningar?
Generalist inom signalteknik och vill ta steget att leda och utveckla andra?
Specialist inom någon del av signalteknik och vill bredda din kompetens samt leda och utveckla andra?

Din teoretiska kunskap har du anskaffat dig från högskolan, yrkeshögskolan, universitet eller liknande. Vi stänger dock inga dörrar för den som inte har en examen, men har anskaffat sig kunskapen på annat sätt. Då AFRY är en organisation som ständigt vill stå i framkant är det meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av interna utvecklings- och utbildningsprojekt.
Då du kommer att vara ansvarig för många olika områden och med ett brett kontaktfält i ditt vardagliga arbete är samarbete en kärnfråga för dig. I dessa kontakter är du inte heller rädd för att ta plats, du driver dina frågor från start till slut oavsett vem du behöver teama upp dig med. Självklart kan man inte samarbeta utan att kommunicera, så vi ser gärna att också kommunikation är ett av dina främsta verktyg.


Ytterligare information
Placeringsort
Vi har kontor över hela landet och när du börjar jobba hos oss kan du välja att sitta på följande platser: Stockholm, Göteborg, Malmö, Borlänge, Gävle, Mora, Sundsvall, Luleå, Norrköping, Linköping, Västerås, Örebro, Karlstad, Hässleholm, Helsingborg, Borås eller Trollhättan!


Vi är såklart också måna om ditt livspussel varav du har möjlighet att jobba från annan plats i samråd med segmentschefen.


Säkerhetsprövning
Denna anställning kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag.
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2022-08-30.
Vi går igenom ansökningar löpande.


Kontaktperson för frågor:
Karin Liljegren, tf Segmentschef Järnväg


Telefon: +46 10 505 41 49
Mejl: karin.liljegren@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Embedded Linux Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jun 23
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Vi på AFRY Connected Products är mitt inne i en spännande resa där vi arbetar med att accelerera digitalisering och produktutveckling. Som en del i den digitala transformationen söker vi Dig som älskar programmering inom inbyggda system i en Linuxmiljö.
Du som känner igen dig i beskrivningen ovan kommer få ett utbyte från oss som gör det ännu roligare att gå till jobbet!
Vi arbetar i tvärfunktionella utvecklingsteam där agilt arbete, innovation och kunskapsutbyte är en del av vårt dagliga arbete. I din roll som Linuxutvecklare kommer du att utveckla högkvalitativ mjukvara som möter våra kunders önskemål.
Som kollega på AFRY kommer du ha möjlighet att antingen arbeta med vår interna projektleveransorganisation eller hos våra uppdragsgivare. Vi är övertygade om att glada och nöjda medarbetare är vårt framgångsrecept! Därför ser vi till att våra kollegor trivs med sina uppdrag, får kontinuerlig professionell och personlig utveckling samtidigt som de har roligt på jobbet.
Våra kunder finns i ett stort antal branscher - från telekom, fordon och försvar till medicinteknik, konsumentprodukter och maskiner & utrustning.


Kravspecifikation
För att på bästa sätt trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en lagspelare som är kommunikativ och gillar att samarbeta. Vi värdesätter också ditt driv att lära dig och vill anta nya utmaningar – där du frodas i en miljö där du kommer engageras och utmanas i kombinationen mellan dina programmeringskunskaper och din problemlösningsförmåga.
Du har också en utbildningsbakgrund genom antingen en kandidat- eller masterexamen i datavetenskap, elektronik, inbyggda system eller motsvarande område samt en mycket god kommunikations- och skrivförmåga i Engelska. Meriterande är det även om du kan kommunicera på svenska samt om du är van vid att arbeta i internationella miljöer.
Tekniska kompetenser:
· Firmwareutveckling, drivrutinsutveckling
· C och/eller C++
· Embedded CPU arkitektur
· Erfarenheter i Linux
· Jenkins, docker, CI/CD
Genom att höja dig själv och andra ser vi att du som utvecklare också trivs i rollen som mentor där du tar ansvar för team med blandade erfarenheter. Hos oss arbetar vi i sammansättningar med både juniora och seniora medarbetare, och här blir du en nyckelperson för att få ut det bästa av hela teamet.
Som kollega hos oss behöver du snabbt kunna sätta dig in i nya sammanhang och lära dig de nya tekniker som behövs. I alla våra rekryteringar lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi vet att du kommer trivas hos oss om du är en prestigelös person med fokus på långsiktighet, engagemang och kvalitet.
Skicka in din ansökan redan idag! Denna annons kommer att ligga ute över sommaren och din ansökan kommer behandlas först efter sista ansökningsdagen som är den 20 augusti. För kännedom kan det vara svårt att få tag i oss under vecka 28-32.
Har du några frågor om tjänsten eller AFRY? Varmt välkommen att kontakta oss!
Sabine Törn - Sektionschef
Johannes Carlsson – Rekryteringspartner, johannes.carlsson@afry.com


Ytterligare information
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu