Göteborg: Talent Manager till Randstad Finance i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Manager till Randstad Finance i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad Finance växer och vill nu bredda vårt team med en Talent Manager.
Vill du arbeta i ett sammansvetsat team med fokus på att hitta, bygga nätverk, matcha och erbjuda rätt kompetens inom ekonomi och finans i rätt tid till såväl stora som små företag i branschen? Är du en relationsbyggare med ett genuint intresse för människor och affärer, som tycker om att arbeta i team och att ta ett stort ansvar för hela processer? Sök då rollen som Talent Manager hos oss på Randstad Finance i Göteborg.



Ansvarsområden
Som Talent Manager/kandidatansvarig kommer du att fokusera på att hitta, attrahera och matcha de bästa kandidaterna inom ekonomiområdet med spännande uppdrag hos våra kunder. Du kommer att arbeta tätt ihop med våra säljare och konsultchefer och tillsammans fokusera på att expandera och utveckla vår affär. Arbetet är mycket utåtriktat och du har ansvar för att rekrytera rätt kompetens i rätt tid till våra kunder och arbetar aktivt med att utveckla och vårda relationen till kandidater. 

I rollen som Talent Manager blir du vårt ansikte utåt mot kandidatmarknaden och många gånger är du den som kandidaterna först kommer i kontakt med, varför en positiv och hjälpsam inställning är viktigt. I rollen som Talent Manager ansvar du för searchar, urval av ansökningar, intervjuar och tar referenser. Du är en viktig spelare vad gäller att attrahera talanger och du matchar rätt person till rätt uppdrag. I arbetet kommer du bland annat att använda dig av olika digitala kanaler för att nå ut till kandidater, närvara på arbetsmarknadsmässor, hålla i kandidat-mingel och olika events etc. Det är viktigt att du gillar att träffa många nya människor och är bra på att kommunicera både muntligt och skriftligt. Att vara lyhörd för kundernas behov, genomföra kravprofilsanalyser och fullfölja genom att presentera det rätta kandidaturvalet är grundläggande i arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt har motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet. Har du kunskap inom ekonomiområdet är detta en fördel och mycket meriterande är om du tidigare har arbetat inom konsultverksamhet och rekrytering. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal såväl som skrift.
Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Du har ett strategiskt och affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar. Det är även viktigt att du är lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar. För att lyckas i den här rollen behöver du vara duktig på att samarbeta och kommunicera, såväl internt med kollegor och konsulter, som externt med kunder och kandidater. Då tjänsten består av många olika delar, inklusive en del administration, är det även viktigt att du är strukturerad och har förmågan att organisera ditt eget arbete på ett effektivt sätt. Ett prestigelöst förhållningssätt till människor och arbetsuppgifter är en förutsättning för att trivas i teamet där vi alla jobbar tillsammans och hjälps åt.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! 
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Maria Johansson, HR Talent partner via: maria.johansson@randstad.se

Vi ser fram emot din ansökan! 

https://youtu.be/3sulmF9R9OY

Om företaget
Som Talent manager hos oss kommer du att ingå i ett team som idag består av 10 personer. Vi i teamet arbetar tajt tillsammans och tycker att ett nära samarbete är en självklarhet för att kunna erbjuda bästa möjliga upplevelse för våra kunder, konsulter och kandidater. Som Talent Manager hos oss kommer du att utvecklas och få förmånen att varje dag ha möjlighet att göra skillnad. Vi på Randstad sätter människor i arbete och vi brinner för att ge människor meningsfulla jobb och därmed hjälpa dem att nå deras fulla potential.
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss:

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Researcher, rekrytering

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Researcher, rekrytering.

Tech Recruiter till Ants i Göteborg!

Läs mer Jun 21
Inte för att låta klyschig eller att sno McDonalds nya reklamkampanj så satsar vi på dig som är ung i din karriär och redo för att utvecklas med stormsteg. ????

TAC, vadå? Kärt barn har många namn: Tech rekryterare, Talent Acquisition Consultant, Talent Sourcer, TA konsult eller som vi säger; TAC [LÄS: TACK]. Som TAC kommer du ansvara för att hitta kandidater till din kund och driva dem genom hela rekryteringsprocessen. För att lyckas krävs det att du är påhittig, envis och vågar prova nya vägar. Eftersom det är våra anställda som bygger Ants så tror vi på att ge mycket ansvar och att alla får påverka utvecklingen av vår verksamhet.

Låter det skoj?

Vi har inte många krav, men: Du har en högskoleutbildning men oavsett inriktning och bakgrund är du välkommen till oss. Förutom utbildning så ser vi även att du har erfarenhet inom någon form av service. Du kan uttrycka dig i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vill du ha extra plus i kanten?

- Tidigare erfarenhet från search
- IT-kunskaper
- Flytande i ett tredje språk
- Erfarenhet inom något av följande; rekrytering, bemanning, marknadsföring eller HR.


Vår nisch är att vi jobbar med IT och tech. En av våra framgångsfaktorer är att vi jobbar i våra kunders namn. Så när du inte hänger med kollegorna på Ants så ställs det höga krav på professionalism och att du är serviceminded.

Hur är vi då? Vi beskriver oss gärna som ambitiösa, hjälpsamma och välkomnade.
Låter det inte som drömkollegorna? Vi kan självklart skriva en hel A4 sida om hur härligt företag vi är och hur bra du kommer trivas hos oss men vi låter filmerna tala för sig.

Vill du också jobba med oss? Skicka in din ansökan direkt, urval och intervjuer sker löpande.

Vill du veta mer om tjänsten så är du varmt väkommen att kontakta Jessica Samuelsson på jessica.samuelsson@ants.se.

Är du intresserad av att jobba i Stockholm istället? Se hit! (https://career.ants.se/jobs/1401534-tech-recruiter-till-ants-i-goteborg) Vi erbjuder även möjlighet för distansarbete, kika in vår spontanansökan (https://career.ants.se/jobs/1548718-spontanansokan-till-ants) så diskuterar vi vidare där.

Ansök nu

Talent Sourcer

Läs mer Maj 31
Hello Talent Sourcer!

We are growing and are looking for our new Talent Sourcer. This is an opportunity to join a new area at Humblebee and play a key part in growing our business.

What we’re looking for:

Nothing is more important than the uniquely talented people we bring together at Humblebee, so the role of Talent Sourcer is of paramount importance. This is a new role at Humblebee and you will be working closely together with our Talent Acquisition Lead in developing and building our recruitment and sourcing strategy.

As a Talent Sourcer your main responsibility will be to search for and engage with tech and design talent, getting them interested in opportunities at Humblebee and growing our talent pipeline. You will be using a variety of methods and tools, from Boolean search and messaging to working with events, meet-ups and social media content. And perhaps other methods that we haven’t thought of yet!

What we expect from you:

We believe that you are either newly graduated or have already worked for some time in recruiting. You probably have a background in HR or tech studies. What you have done previously is not the most important thing about you though! We are more interested in finding the right person.

To succeed in this role we think that you need to be a great people person who can easily connect with people from different backgrounds. We also think that you need to have an attention to detail and an ability to spot talent. As a Talent Sourcer you also need to be naturally curious and inquisitive and want to learn all there is to know about Humblebees business as well as your candidates skills.

You are as important as your skills

We employ people as much for their human traits as their competence and skill sets. We like good humans around us. We work in a collaborative environment (design sprints, development sprints, workshops with clients) and therefore we employ people who are empathetic, kind, patient and gracious. We are Humblebee.

Ansök nu

Global Talent Acquisition Specialist

Läs mer Maj 30
We are a global organization with close cooperation between our offices in different countries. At Novacura, you get the opportunity to develop - Join us!

The Global Talent Acquisition Specialist will be responsible for sourcing and finding qualified candidates that will be a part of our continues growth. You will be responsible for creating strategies for both internal and external recruitment and competence development. The position includes operational, administrative, and strategic tasks.

Key responsibilities:

- Responsible for identifying and hiring talents mainly within IT-sector.
- Increase Nonvacua’s attractiveness by initiating, executing and developing project within Employer Branding.
- Responsible for executing and developing relocation processes.
- Networking and creating talent pool for future recruitment needs.
- Develop trainee programs and university collaborations to ensure recruitment of recent
- graduates.
- Developing and performing selection processes, like interviews and tests.
- Managing the recruitment system and the employee referral program.
- Working as an active business partner to the company’s manager within recruitment, competence development and future competence needs and plans.
- Working with employee engagement and retention.


To succeed in the position, we believe you have:

- Experience from sourcing and recruiting talents, preferably within IT/technology-sector.
- Good communications skills
- Experience from working with Employer Branding both strategic, and operational.
- University degree or equivalent in a relevant field
- Good knowledge of Social Media tools used in sourcing and recruitment (i.e LinkedIn)
- Fluent in Swedish and English, oral and written


We’re looking for someone who is confident, resourceful, resilient and enjoys connecting with people. The position offers a lot of freedom and the possibility to build and implement innovative recruitment strategies. You are independent, service-minded and at the same time good at prioritizing and structuring your work.

About Novacura

Novacura is a?human-centric?IT-company using services and software to streamline and simplify our customers’ business-critical processes and ERP platforms. We’re passionate about creating solutions that enable our customers to work smarter and faster in their businesses.

Novacura is privately held and has offices in ten countries including Sweden, Germany, Poland, Norway, USA, Sri Lanka and Australia. We have appx. 150 experienced employees and are headquartered in Gothenburg, Sweden.

Novacura is recognized as one of the fastest-growing companies in Sweden, with a 438% growth between 2014 and 2019.

We strongly believe in working with individuals who love what they do, and we aim to create an environment where our employees feel both confident and comfortable. We believe that when you get the space to do what you do best, the result will be something out of the ordinary.

We can offer you a significant role in an innovative and fast-growing company with unique products at the forefront of technology, and we provide you with the opportunity to deliver real value?to the customer. We offer competitive benefits, necessary tools, compensation after competence, and good coffee



If you have questions please contact HRBP Therese Fransson, +46 72 396 6611, therese.fransson@novacura.com

Ansök nu

Deltidsjobb inom rekrytering till globalt IT-företag!

Läs mer Maj 30
Vill du ha ett meriterande extrajobb med flexibelt schema som anpassas efter dina högskolestudier? Det är klart att du vill det. ???? Vi erbjuder en roll där du får arbeta med moderna rekryteringsmetoder och bli vass på att hitta kandidater, attrahera dem, bygga varumärke (både ditt och företagets) samt få en fot in i IT-konsultbranschen.

Arbetsuppgifter
Som Talent Sourcer kommer du att få lära dig hur du hittar framtidens IT-talanger. Du kommer att bygga kandidatlistor och få den kompetens som behövs för att analysera kandidaternas kompetenser och drivkrafter. Du kommer att lära dig rekryteringen från grunden med hjälp av ett kompetent, drivet och kreativt team. Du kommer ha en kollega som sitter med dig i Göteborg och resten av gänget i Stockholm. Men vi kommer alla lära känna och stötta varandra i den virtuella världen! Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Lär känna oss bättre här! (https://careers-sv.columbusglobal.com/pages/professional-snoopers-at-columbus)

Likt de flesta studenter suktar du säkert efter praktisk erfarenhet? I rollen som Talent Sourcer kommer du att vara en värdefull tillgång i rekryteringsteamet och få kompetens inom våra (grymma) rekryteringsverktyg, testverktyg och searchverktyg samt referenstagning och intervjubokning.

Du kommer även få ta del av och utveckla din kompetens inom:

- Inbound rekrytering ( länk för poddavsnitt här (https://podcasts.nu/avsnitt/rekryteringspodden/rekryteringspodden-46-intervju-med-alexander-tonelli-om-inbound-recruitment))
- Employer Branding
- Kandidatupplevelse
- Sociala medier
- Kanske hittar du något eget intressespår inom ramen för rollen?


Vi har vårt kontor i centrala Göteborg i Nordstan. Vi jobbar flexible remote och försöker ses på kontoret någon gång i veckan, men även möjlighet att jobba på distans.

Rollen omfattar 10-15h i veckan och vi hade blivit jätteglada om du vill och kan börja i augusti/september.

Här kan du läsa mer om vad vår nuvarande student och Talent Sourcer Tove säger om rollen. ????????????

Din bakgrund och hur du kan komplettera teamet
Vi ser att du:

- Studerar någon form av PA-linje där du har minst 2 år kvar av din utbildning
- Har någon form av arbetslivserfarenhet, gärna inom service eller sälj
- Engelska och svenska flytande
- Har kunskap om Officepaketet


Som person letar vi efter någon som kan addera med sin noggrannhet och ser sitt värde i att hjälpa teamet. Du är en slutförare mer än kanske en som alltid startar men du är ändå nyfiken och ödmjuk. Du är inte rädd för att ta tag i saker och följa upp så att saker blir gjort. Du har lätt för att inge förtroende och komma överens med andra. En skön prick helt enkelt!

Vår ansökan är rätt logisk
Förutom att vi skippar personlig brev så har vi tester som ett första steg i processen. Varför undrar du kanske? Vi vill se potential, team-fit och rekrytera blint så långt det går för att öka mångfalden hos oss ännu mer. Därför kommer du att få utföra 2 tester, ett personlighetstest på 15 min och ett logiskt på 15 min. De är viktade utifrån denna specifika roll.

Steget efter det är en telefonintervju med Tove, vår Talent Sourcer på deltid idag, därefter ett längre möte via teams med en i teamet och rekryterande chef.

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt ????. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Deltidsjobb inom rekrytering till globalt IT-företag!

Läs mer Maj 25
Vill du ha ett meriterande extrajobb med flexibelt schema som anpassas efter dina högskolestudier? Det är klart att du vill det. ???? Vi erbjuder en roll där du får arbeta med moderna rekryteringsmetoder och bli vass på att hitta kandidater, attrahera dem, bygga varumärke (både ditt och företagets) samt få en fot in i IT-konsultbranschen.

Arbetsuppgifter
Som Talent Sourcer kommer du att få lära dig hur du hittar framtidens IT-talanger. Du kommer att bygga kandidatlistor och få den kompetens som behövs för att analysera kandidaternas kompetenser och drivkrafter. Du kommer att lära dig rekryteringen från grunden med hjälp av ett kompetent, drivet och kreativt team. Du kommer ha en kollega som sitter med dig i Göteborg och resten av gänget i Stockholm. Men vi kommer alla lära känna och stötta varandra i den virtuella världen! Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Lär känna oss bättre här! (https://careers-sv.columbusglobal.com/pages/professional-snoopers-at-columbus)

Likt de flesta studenter suktar du säkert efter praktisk erfarenhet? I rollen som Talent Sourcer kommer du att vara en värdefull tillgång i rekryteringsteamet och få kompetens inom våra (grymma) rekryteringsverktyg, testverktyg och searchverktyg samt referenstagning och intervjubokning.

Du kommer även få ta del av och utveckla din kompetens inom:

- Inbound rekrytering ( länk för poddavsnitt här (https://podcasts.nu/avsnitt/rekryteringspodden/rekryteringspodden-46-intervju-med-alexander-tonelli-om-inbound-recruitment))
- Employer Branding
- Kandidatupplevelse
- Sociala medier
- Kanske hittar du något eget intressespår inom ramen för rollen?


Vi har vårt kontor i centrala Göteborg i Nordstan. Vi jobbar flexible remote och försöker ses på kontoret någon gång i veckan, men även möjlighet att jobba på distans.

Rollen omfattar 10-15h i veckan och vi hade blivit jätteglada om du vill och kan börja i augusti/september.

Här kan du läsa mer om vad vår nuvarande student och Talent Sourcer Tove säger om rollen. ????????????

Din bakgrund och hur du kan komplettera teamet
Vi ser att du:

- Studerar någon form av PA-linje där du har minst 2 år kvar av din utbildning
- Har någon form av arbetslivserfarenhet, gärna inom service eller sälj
- Engelska och svenska flytande
- Har kunskap om Officepaketet


Som person letar vi efter någon som kan addera med sin noggrannhet och ser sitt värde i att hjälpa teamet. Du är en slutförare mer än kanske en som alltid startar men du är ändå nyfiken och ödmjuk. Du är inte rädd för att ta tag i saker och följa upp så att saker blir gjort. Du har lätt för att inge förtroende och komma överens med andra. En skön prick helt enkelt!

Vår ansökan är rätt logisk
Förutom att vi skippar personlig brev så har vi tester som ett första steg i processen. Varför undrar du kanske? Vi vill se potential, team-fit och rekrytera blint så långt det går för att öka mångfalden hos oss ännu mer. Därför kommer du att få utföra 2 tester, ett personlighetstest på 15 min och ett logiskt på 15 min. De är viktade utifrån denna specifika roll.

Steget efter det är en telefonintervju med Tove, vår Talent Sourcer på deltid idag, därefter ett längre möte via teams med en i teamet och rekryterande chef.

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt ????. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Projektkoordinator till DENSO sweden

PC-koordinator
Läs mer Jun 20
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för en av de ledande leverantörerna i världen inom automotive? Är det dags för dig att dra nytta av din erfarenhet av projektkoordinering inom mjukvaruutveckling på en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas i din roll? Isåfall har du hittat rätt!

Randstad Technologies söker nu en projektkoordinator åt DENSO Sweden som levererar förstklassiga produkter till de främsta biltillverkarna i världen. Teamet består av engagerade medarbetare och chefer som sitter tillsammans i deras härliga Japan-influerade kontor ute på Lindholmen i Göteborg.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
I rollen som projektkoordinator kommer du att få koordinera projekt som löper över flera år. Förutom att se till att projekten fortskrider enligt plan, kommer du även vara delaktig i förbättringsarbete av DENSO:s utvecklingsprocesser. Du kommer att arbeta i tät dialog med DENSO:s kunder, företagets kontor i Europa samt huvudkontoret i Japan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


Koordinera, sammanställa och följa upp projekt för att se till att de utförs enligt tidsplan
Initiera, genomföra, avsluta och/eller överlåta projekt enligt definierade och överenskomna planer
Eskalera avvikelse till berörda parter för överenskommen plan
Koordinera teknisk SW-support on site


Kvalifikationer
DENSO förstår vikten av att kunna utvecklas i sin roll genom utbyte av varandras kunskaper och lösningarna där teamwork både internt och externt mot kunden står i fokus. Därför söker vi dig som har en förmåga att på en övergripande nivå se det som behöver koordineras, kommuniceras ut samt sammanställas och utföras på bästa sätt både för kund och företag. 

Som person ser vi att du är målinriktad, effektiv, strukturerad och noggrann och som kan bibehålla dessa egenskaper även när det uppstår mer stressiga situationer. Att ha förmågan att kunna prioritera och jobba målinriktat för att slutföra påbörjade uppgifter inom givna tidsramar är nyckeln för att lyckas i denna roll.

För att axla den här rollen behöver du ha en högskole- eller universitetsutbildning med inriktning Elektroteknik, Datateknik alternativt motsvarande kunskaper inom relevant område. Kan du även bocka av följande punkter är du i princip gjord för denna roll:


Minst 3 års tidigare erfarenhet från en koordinatorsroll
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift 
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift samt körkort B.

Meriterande för denna roll är om du har arbetat inom området mjukvaruutveckling för inbyggda system, allra helst inom fordonsindustrin.

Erfarenhet
+3 års erfarenhet av liknande koordinatorsroll.

Ansökan
2022-08-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Med anledning av semestertider kan svarstiden på ansökan bli något längre.

För information: josefin.adolfsson@randstad.se

Om företaget
Vårt företag är en unik och framgångsrik blandning av japanska "Monozukuri (processen att göra)" och noggrann kvalitetssäkring i kombination med svensk kreativitet och ambition. Med över 170 000 anställda världen över är DENSO en av de största tillverkarna av bilkomponenter inom fordonsindustrin. Huvudkontoret ligger i Japan med cirka 200 dotterbolag globalt och ett försäljningskontor i Sverige.

Ansök nu

Orderadministratör i Göteborg

Systemadministratör
Läs mer Jun 22
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en koordinerande och hjälpande roll där du får utlopp för din strukturella och ordningsamma sida? Har du god vana av Active Directory och hårdvara samtidigt som du intresserar dig för dokumentation och behörighetshantering? Då kan du vara den vi söker!

Vår kund är ett välkänt bolag med huvudkontor i Göteborg. Här blir man del av ett mindre team som ansvarar för koordinering och administration av hårdvara och kringutrustning för företagets anställda. Din roll kommer bland annat vara att sköta verksamhetens behörighetshantering i Active Directory, där du förväntas sätta upp strukturer och rättigheter för användarna. 

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
I rollen som orderadministratör kommer du ansvara för att:


Säkerställa hanteringen av inkommande serviceordrar.
Eskalera, prioritera och rådgiva på de inkommande ärendena som kan handla om allt ifrån Service förfrågningar, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar. 


Kvalifikationer
Vi söker dig med:


Erfarenhet av behörighetshantering i Active Directory.
Allmänna kunskaper inom hårdvara.
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Utbildning inom området är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlighet där vi gärna ser att du är noggrann och har ett bra sinne för service. Som person ser vi även att du besitter ett stort engagemang, hög ansvarskänsla och god förmåga att samarbeta med andra. Du trivs i en kundnära roll, är självgående och har en positiv attityd.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Erfarenhet av likvärdig roll – Active directory och allmänna hårdvarukunskaper.

Ansökan
2022-08-31 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Med anledning av semestertider kan återkoppling dröja något längre.

För information: josefin.adolfsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Linux system administrator

Systemadministratör
Läs mer Jun 13
Job description
Randstad Technologies is looking for a Linux Systems Administrator to join the IT Ops team at our customer. They create amazing software that helps millions of passengers around the world to safely and efficiently reach their destinations.


The Operations Team supports 350 people onsite and up to 150 remote colleagues via phone or remote desktop. The Systems Administrators work with server builds, application design and support, systems monitoring and storage administration.

This is a consulant assigenment and you will be employed by Randstad Technologies.


Randstad Technologies is specialized in competences within IT. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Technologies, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Responsibilities
As a member of the systems administrator team you will implement new services, servers and maintain the infrastructure. You will support and manage all systems to ensure that technology is always an aid, not an obstacle. You will also be an escalation point for our site engineers. The position has scheduled on-call support responsibilities.

Qualifications
To be considered for this position you must have:
 • Experience as a Linux systems administrator, including experience of Red Hat Enterprise Linux  and Kickstart
 • Strong experience of setup, maintenance and monitoring of servers and virtualization
 • Understanding of clustering, TCP/IP, HPC and storage
 • Experience of OpenStack, Docker and Ansible
 • As you will be part of a large multinational, we expect you to be fluent in English
 
 It would be preferable to have:
 • Hardware knowledge (enterprise class hardware)
 • Mixed environment support and administration experience (Linux, Mac & Windows)
 • Coding experience; Bash, python
 • Experience of Redhat satellite, cfengine
 • Experience of Netapp storage systems
 • Experience of a Devops oriented organization:


For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Application
Latest date to apply: 2022.08-31 selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.


For more information: pia.schoberg@randstad.se

About the company
Randstad Technologies specializes in the field of IT and is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 38 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus!

Ansök nu

Senior Systemutvecklare till Göteborgsregionen

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 30
Arbetsbeskrivning
Söker du en unik och innovativ tjänst som systemutvecklare där du verkligen får göra skillnad? Är du dessutom ansvarsfull och en lagspelare som hellre ser laget före jaget? Då är rollen som Senior Systemutvecklare på Göteborgsregionen rätt jobb för dig. Här får du möjlighet till ett spännande arbete där du arbetar med tekniknära verksamhetsutveckling och har stor möjlighet att påverka utvecklingsarbetet för hela Göteborgsregionen. 

Ansvarsområden
På Göteborgsregionen arbetar vi teambaserat och här ges du stora möjligheter till att utvecklas. Systemutvecklingsavdelning arbetar med stor innovationskraft i projekt och system, vilket skapar rätt förutsättningar i digitaliseringsarbete för kommunerna i vårt område. Vi arbetar med att skapa innovativa system och du får möjlighet att arbeta kreativt tillsammans med 13 utvecklare/specialister som finns på avdelningen. Här kan du också arbeta flexibelt på distans en del av din arbetstid.

Som utvecklare på Göteborgsregionen är du med i hela systemutvecklingsprocessen. Du kommer att arbeta för hela Göteborgsregionen och arbetar bland annat med utveckling och förvaltning av interna och externa system. 

Dina uppgifter kommer att variera men tyngdpunkten kommer att ligga på:
• Utveckling av system och tjänster som främst sker i Microsoftmiljö
• Mjukvaruarkitektur, design, programmering och test
• Frontend- och Backend-utveckling i följande programmeringsspråk/miljöer: .Net/C#/Azure

För att trivas i rollen drivs du av att vilja göra skillnad och tycker det är riktigt roligt när man tillsammans med kollegor löser komplexa problem. Du behöver kunna ha användarfokus och förståelse för användargränssnitt. Hos oss är det viktigt att alla bidrar med sin kompetens och verksamhetsförståelse till innovation för såväl Göteborgsregionen och dess kommuner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Flerårig arbetslivserfarenhet som systemutvecklare och har arbetat i Microsoftmiljö tidigare
• Specialistkunskap i Backend-utveckling
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Trivs i en roll där du får samarbeta i team 

Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT. Har du dessutom flera
specialistkunskaper inom mjukvaruarkitektur, design, programmering och test är det ett plus. Även
kunskap inom C#/.Net-utveckling, Web-applikationer, utveckling av/med
tjänster i Azure, UI-design samt agila arbetssätt är starkt meriterande. Vi ser det som starkt meriterande om du också har erfarenhet av frontendutveckling i React.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Göteborgsregionen med Randstad. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen återkom till rekryteringskonsult Amanda Johansson på e-post amanda.johansson@randstad.se

Sista ansökan för tjänsten är 2022-08-21

Om företaget
Göteborgsregionen (GR) består av 13 kommuner som har valt att jobba tillsammans. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och är storstadsregionens röst i Västsverige, bland mycket annat. I våra nätverk träffas politiker och tjänstepersoner för att utbyta erfarenheter, bolla idéer och besluta om gemensamma satsningar. Allt för att regionens en miljon invånare ska få ett så bra liv som möjligt.

Ansök nu

Sensory Assistant för produktveckling - Swedish Match Göteborg

Kemist
Läs mer Jun 15
Arbetsbeskrivning
Vill du stödja Swedish Match utvecklingsarbete och produktion i arbetet med sensoriska analyser och utvärderingar? Har du högskoleutbildning inom livsmedelsvetenskap, kemi eller motsvarande förvärvad kunskap eller kanske rent av praktisk erfarenhet av sensoriskt analysarbete eller utbildning inom området? Då behöver vi dig i vårt team Sensory Analysis! Sensory Analysis är en del av vårt Innovation Center, Product & Technology, Development/Sensory Analysis. Avdelningen arbetar med att medverka i olika produktutvecklingsprojekt med syfte att kunna erbjuda det bästa inom rökfria produkter, samt att upprätta och kvalitetssäkra nya tobaks-, produkt- och produktionskoncept. Sensory Analysis stödjer hela organisationen med de mest fördelaktiga och effektiva metoderna inom analytisk sensorik genom att planera, genomföra och leda sensoriska bedömningar. Vi utvärderar och dokumenterar resultat och sammanfattar sensoriska analyser och bedömningar. Arbetet kräver ett mycket gott ordningssinne och medför ständig utveckling. Hos oss får du bl.a. möjligheter att ta till dig nya sensoriska metoder och att bli insatt i laborativa analyser som kan vara komplement till sensoriska bedömningar. Du får också möjlighet till medlemskap i Sverige Sensoriska Nätverk (SSN) och får tillgång till deras nätverksträffar några gånger per år.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under 1 år med tillträde så snart som möjligt efter sommaren. 

Ansvarsområden
Exempel på några av de mest förekommande arbetsuppgifterna: 
Daglig förberedelse av panel
Kalla in bedömare till paneler
Ta hand om och administrera prover för uppdrag 
Planera, initiera och leda sensoriska bedömningar
Utvärdera och dokumentera resultat samt sammanställa sensoriska tester


Kvalifikationer
Vi söker dig som har Högskoleutbildning inom kemi eller livsmedelsvetenskap, alternativt motsvarande förvärvad kunskap genom arbete. Du har kanske arbetat på labb och har grundläggande kemiutbildning eller arbetar med livsmedel och intresse för lukt och smak kombinerat med labb vana. 
För tjänsten krävs ett mycket gott ordningssinne samt att du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Kunskaper i Office-paketet, med tyngdpunkt på Excel är också nödvändigt. Har du dessutom erfarenhet av IT system för sensorisk analys, gärna EyeQuestion som vi arbetar i, ser vi det som en stor fördel. 
Som person är du initiativtagande och självgående och har förstås ett gediget intresse för smak och lukt.  Eftersom du kommer att ha många kontakter både externt och internt är det nödvändigt att du också tycker om att samarbeta med andra och är bra på att kommunicera. Vi förutsätter dessutom att du har ett fullgott lukt-, smak- och färgsinne.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb i ett stabilt företag med kända varumärken och ett stort förmånspaket för våra anställda. Inom Swedish Match kan det finnas goda möjligheter till fortsatt anställning inom eller utanför avdelningen.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Swedish Match med Randstad Life Science & Engineering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Senior Rekryteringskonsult Susanne Lindman 072-988 94 29. Registrera ditt CV med ett personligt brev på, randstad.se så snart som möjligt. Observera att vi tillämpar löpande urval och att tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Swedish Match har en vision om en värld utan cigaretter och vi slutade med cigarettillverkning för över 20 år sedan. Att erbjuda tobakskonsumenter alternativa produkter till cigaretter är kärnan i vår verksamhet. På Swedish Match är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Hos oss värnar vi om möjligheten att arbeta med frihet under ansvar. Vi lägger stor vikt vid att våra anställda skall ha en bra balans mellan arbete och fritid och att vi skall trivas tillsammans. Vårt Innovation Center ligger centralt i moderna lokaler vid Gullbergsvass med utsikt över älven. Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och Moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och USA. Några välkända varumärken är General (snus), Longhorn (moist snuff) och ZYN (nikotinportionsprodukter utan tobak). Koncernen har 6 200 anställda och nettoomsättningen 2019 var 14 700 MSEK med ett resultat på 3 900 MSEK. Swedish Match har huvudkontor i Stockholm och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Swedish Match Europe Division ansvarar för utveckling och tillverkning av rökfria produkter och har affärsmässigt ansvar för produktportföljen i Sverige och Norge samt övriga europeiska marknader.

Ansök nu