Göteborg: Kundtjänstmedarbetare på danska, norska eller svenska

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare på danska, norska eller svenska i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi söker en kundservicemedarbetare med erfarenhet av försäljning och service som vill arbeta i ett team som drivs av att hjälpa människor till att få en bättre vardag. Du kommer att tillhöra deras team som jobbar med kundservice till danska, norska eller svenska kunder beroende på dina språkliga kunskaper.

I din roll som kundservicemedarbetare kommer telefon och mail som främsta redskap i syfte att ge support till bolagets kunder rörande leveransbesked, reklamationer eller skicka offerter. Du kommer även att lägga order i systemet samt stötta kunder som lägger order via bolagets webbutik. Det dagliga arbetet hanteras automatiskt via ett system som fördelar samtal baserat på tillgänglighet och språkkompetens. Du tar emot samtal och ansvarar även för en gemensam mailslinga dit kundfrågor kommer.

Om dig
Tidigare erfarenhet av arbete i kundservice är önskvärt och kommer att göra att du snabbt kommer in i din nya roll. Vi ser gärna att du har gått en naturvetenskaplig linje på gymnasiet och har du någon form av bakgrund inom laboratorium eller sjukvård är detta mycket meriterande. Du prioriterar och fokuserar på de för stunden viktigaste arbetsuppgifterna även vid hög arbetsbelastning och kan behålla ett realistiskt perspektiv på frågor.

Vi rekryterar just nu till flera tjänster till den danska, norska och svenska kundsupporten

Krav för tjänsten

- Tidigare erfarenhet av kundsupport, gärna via telefonen
- Flytande danska, norska eller svenska i tal och skrift
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska
- Van vid att använda dator som arbetsredskap
- Erfarenhet från support inom Life Science är meriterande


Ambulerandekonsult:

Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.

Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Det går ej att ansöka via mail.

DFDS Group

DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

Sökord
DFDS | Göteborg | Kundtjänst |

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Trafikledare till bolag i Göteborg

Läs mer Jun 22
SNABBFAKTA:
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Skift
Ort: Göteborg
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Allmän visstidsanställning

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS:
Bara Posten Bemanning söker nu flertalet trafikledare till vår kund som är verksam inom taxibranschen. Företaget gör nu en större satsning och söker därav flertalet nya medarbetare till trafikledningen. Deras kontor är beläget i Göteborg. Du kommer att vara anställd av oss på Bara Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.

DIN ROLL
I rollen som trafikledare kommer du arbeta inom trafikledningen för företagets taxibeställningscentral. Arbetsuppgifterna innefattar att på ett snabbt och effektivt sätt ta emot beställningar som i sin tur skall fördelas ut till företagets bilar. Vidare ingår arbetsuppgifter som att planera och slinglägga olika typer av köruppdrag. Som trafikledare är du spindeln i nätet för kund och för förare. Tjänsten är på heltid på ett skiftschema dag, kväll och helg.

VEM ÄR DU?
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och lösningsorienterad. Vidare måste du gilla när det händer mycket samtidigt. Du är stresstålig, proaktiv och kan hantera olika typer av människor och situationer, både i samtal och möten.

VI SÖKER DIG SOM:

- Har erfarenhet från serviceyrket eller kundtjänst
- Kan prata och skriva svenska och engelska flytande
- God datavana med grundläggande kunskaper i office


Tidigare erfarenhet av trafikplanering, trafikledning, transport eller logistik, slingläggning samt dokumenterad it-utbildning är meriterande.

ÖVRIG INFORMATION:

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss.

- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

OM BARA POSTEN BEMANNING
Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet.

Ansök nu

Operations & Support Lead till BusinessBike // Göteborg

Läs mer Jun 21
Bike Mobility Services är en del av Pon, världens största cykelkoncern, och vår mission är att göra cykelleasing lika enkelt som att cykla. Vi utvecklar cykelmobilitetstjänster för arbetsgivare och deras anställda med varumärken som BusinessBike, Lease a Bike och Movelo. Produkten är en win-win för alla involverade och 100% kostnadsneutral för kunden. Arbetsgivaren är beställaren och de anställda erbjuds cykelhyrning som en förmån. I början av 2022 startade vi upp i Sverige under vårt brand BusinessBike - det är här du kommer in. Tillsammans med Oddwork söker vi vår Operations & Support Lead, en naturlig relationsskapare som vill skapa någonting från grunden. Ansök idag!



Som Operations & Support Lead
Låter kombinationen av storbolagstyngd och entreprenöriell startup-feeling som något för dig? Läs vidare. Hos oss kommer du få vara med på en tillväxtresa där ditt fokus är att se till så våra kunder och samarbetspartners får det bästa bemötandet. Med dig utökas teamet från tre till fyra kollegor, men internationellt är ni många, många fler. Som Operations & Support Lead har du direktkontakt med våra kundgrupper - alltifrån potentiella och befintliga kunder till återförsäljare. Du kommer att ansvara för supporten via telefon, mejl och hantera inkommande frågor från vår hemsida. Kort och gott är ditt fokus att skapa en så smidig kundresa som möjligt genom att förbättra vår digitala plattform och våra verksamhetsprocesser. Här kommer du jobba nära både affärsutvecklingschef och säljare samtidigt som du kommer ha stenkoll på vårt lead-skapande och underhålla vårt CRM HubSpot. Det är en hybrid arbetsplats som väntar dig, där du kan jobba både från vårt co-working kontor och hemifrån.


Vi söker dig som…
är en serviceinriktad och genuin lagspelare som aldrig ser problem, bara lösningar. Du behöver inga satta strukturer för att köra på, utan jobbar självständigt och hittar ditt eget arbetssätt längs vägen. Det ingår i startupkänslan som du tycker om. Att hitta förbättringsområden är också lite av ditt gebit och tar dig gärna friheten att testa vad som funkar bäst för hela bolaget. Du är både snabblärd och snabbfotad där du gärna visar vägen för hur service går till - med en ödmjuk approach, såklart! När det nalkas företagsevent är du givetvis den första att räcka upp handen och ge din support, för sociala sammanhang är lite av din grej!



Våra önskemål till dig:

- 3+ års erfarenhet inom kundservice, support eller liknande
- Plus i kanten om du har jobbat inom mobility, leasing, finans,
försäkring eller IT
- Passionerad över tillväxtresan och har en go-getter mentalitet
- Svenska och engelska




Varför BusinessBike?
I Sverige är vi i startup-skedet men vi har det internationella bolaget med den stora koncernen i ryggen. Här finns allt från IT till HR redan på plats, så att vi kan fokusera på att bygga. Och viktigast av allt - på att ha riktigt kul på vägen, både under arbetstid och utanför. En av våra värderingar är trots allt ”make it fun”. De andra är “trust to act”, ”act responsible” och ”passion to perform”. Ord som för oss inte bara är ord. Vi litar på våra anställda, agerar ansvarsfullt och brinner för att leverera. Låter det som din nästa arbetsplats?



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Madeleine Linge, madeleine.linge@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-07-13

Skicka din ansökan så snart som möjligt! Platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.



Vi på?Oddwork?är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och genom att hjälpa talanger mot sina mål jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka?här.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Läs mer Jun 20
Jobbeskrivning

Vår kund inom fordonsindustrin söker kundtjänst medarbetare som talar flytande Svenska och Engelska. Tjänsten är på heltid med varierande schema där även kväll/natt och helgjobb tillkommer. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Danda och uthyrd till vår kund med placering i Torslanda.



Om dig: Du har minst ett års erfarenhet av liknande jobb, gärna inom service eller försäljning. Du är lyhörd, trevlig och har lätt för att arbeta i team.Det är viktigt att du har god dator vana då detta tillsammans med telefonen kommer att vara dina främsta arbetsverktyg.

Omfattning: Heltid

Plats Torslanda

Språk: Svenska/Engelska

Ansök nu

Trafikledare till bolag i Göteborg

Läs mer Jun 20
SNABBFAKTA:
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Skift
Ort: Göteborg
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Allmän visstidsanställning

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS:
Bara Posten Bemanning söker nu flertalet trafikledare till vår kund som är verksam inom taxibranschen. Företaget gör nu en större satsning och söker därav flertalet nya medarbetare till trafikledningen. Deras kontor är beläget i Göteborg. Du kommer att vara anställd av oss på Bara Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.

DIN ROLL
I rollen som trafikledare kommer du arbeta inom trafikledningen för företagets taxibeställningscentral. Arbetsuppgifterna innefattar att på ett snabbt och effektivt sätt ta emot beställningar som i sin tur skall fördelas ut till företagets bilar. Vidare ingår arbetsuppgifter som att planera och slinglägga olika typer av köruppdrag. Som trafikledare är du spindeln i nätet för kund och för förare. Tjänsten är på heltid på ett skiftschema dag, kväll och helg.

VEM ÄR DU?
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och lösningsorienterad. Vidare måste du gilla när det händer mycket samtidigt. Du är stresstålig, proaktiv och kan hantera olika typer av människor och situationer, både i samtal och möten.

VI SÖKER DIG SOM:

- Har erfarenhet från serviceyrket eller kundtjänst
- Kan prata och skriva svenska och engelska flytande
- God datavana med grundläggande kunskaper i office


Tidigare erfarenhet av trafikplanering, trafikledning, transport eller logistik, slingläggning samt dokumenterad it-utbildning är meriterande.

ÖVRIG INFORMATION:

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss.

- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

OM BARA POSTEN BEMANNING
Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet.

Ansök nu

Customer Care Advisor

Läs mer Jun 20
Passion - du har det. För människor, EV-revolutionen, våra produkter, och överensstämmer med vårt hållbara uppdrag att förbättra samhället vi lever i. Din passion drivs energiskt av det sociala utbytet och genom att erbjuda exceptionell service.

Låter detta som dig? Ansök idag!

Låt oss beskriva utmaningen vi erbjuder

Vi på Polestar tror på vårt hållbara uppdrag till planeten, men vi bryr oss också om att bygga hållbara relationer med våra kunder. Vårt Global Customer Care-team befinner sig just nu i en spännande fas av att utveckla en ny intern funktion - vårt alldeles egna Customer Care Center!

Inom denna funktion sker kommunikationen direkt med kunder likaså med tredje parter som representerar Polestar, för att säkerställa att våra kunder får den hjälp och information de behöver, genom kanaler som passar dem bäst. Med denna fantastiska möjlighet kommer du och teamet tillsammans att erbjuda positiva kundupplevelser.

Vi söker nu flera (!) serviceinriktade Polestar-stjärnor som kommer att arbeta i denna nya interna funktion med start den 22a augusti 2022.

Eftersom vi älskar att umgås och att lära av varandra erbjuder vi dig att arbeta från vårt nya kontor i Göteborg (Hisingen), Sverige.

Öppettiderna för vårt Customer Care Center kommer att vara måndag till torsdag 08.00-20.00, fredag 08.00-17.00 och lördag 10.00-15.00. Arbetstider kommer att vara i skift under dessa tider. Tillsammans med dina ca tjugo kollegor kommer du att ge exceptionell leverans gentemot våra kunder.



Om tjänsten

I denna roll kommer du att ge utmärkt kundservice genom att bygga och upprätthålla vänliga och professionella relationer med potentiella, nuvarande och tidigare Polestar-kunder. Eftersom teamet befinner sig i en expanderande fas, kommer du att ha ett dedikerat område inom Customer Care där du kan trivas och utvecklas till din fulla potential.

Du kommer att vara en första kontakt för våra kunder, där du kommer att fokusera på ett eller flera av dessa områden i enlighet med vår Customer Relationship Management (CRM) process:

- E-post, ärenden, chattar, inkommande samtal och/eller utgående uppföljningssamtal. Du kanske också stöttar med aktiviteten i våra kunders sociala medier

Du kommer till exempel stödja kunder genom köpprocessen, vara den första linjen av klagomålslösningar eller erbjuda produktinformation. Dessutom kommer du att arbeta nära andra Polestar team för att ge en smidig kundupplevelse.

Vem du är

För att passa bra för denna roll söker vi dig med enastående färdigheter inom kundtjänst. Du är fantastisk på att lyssna och har ett entusiastisk och flexibelt förhållningssätt med förmågan att arbeta i team.

Din passion för EV och vår planet genomsyras i din kommunikation där du ger en energisk och positiv kundservice. Utöver detta är du uthållig, motiverad och har ett öga för detaljer med ett löfte om att leverera kvalitativt arbete inom tidsramar.

Vidare söker vi dig som har:

- Slutförda studier på gymnasienivå eller högre
- Mer än sex månaders erfarenhet med fokus på kundtjänst, inklusive telefon, dator och e-post som dagliga arbetsverktyg
- God IT- och datorförståelse inom mjukvara/teknik
- Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikation på både engelska och svenska


Det är meriterande om du har följande:

- Ytterligare språkkunskaper
- Arbetslivserfarenhet inom fordonsindustrin eller liknande




Ansök idag

Är det här du? Om du är intresserad av att tillhöra vår Polestar-familj får du gärna skicka in ditt CV (inget behov av personligt brev) omgående. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från DFDS Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från DFDS Professionals AB .

Trafikplanerare till NTEX

Trafikplanerare, transportföretag
Läs mer Jun 22
Om NTEX

NTEX tillhör Sveriges mest expansiva transportföretag och är en engagerad partner som ser till att kundens logistik och transporter ständigt förbättras och finslipas. 2003 startade Thomas Ström NTEX för att erbjuda ett svenskägt alternativ på marknaden. Genom förvärv och organisk tillväxt är NTEX nu ett av Sveriges största privatägda speditionsföretag, ägt till 75% av Stena Rederi, med över 2,8 miljarder kronor i omsättning.

Om tjänsten

Som trafikplanerare hos NTEX har du daglig kontakt med åkerier och chaufförer och säkerställer att leveranser och lastningar går enligt plan. Du samarbetar med import och exportavdelningarna för att prioritera bland leveranser och lastningar. Du meddelar även och åtgärdar eventuella avvikelser. Transporter planerar och bokar du med hänsyn till chaufförens körtider och optimering av körsträckor. I arbetet ingår även kundsupport och administration.

Som anställd på NTEX får du inte bara en trygg arbetsgivare som bryr sig om dig och ditt välmående. Du blir även del av ett engagerat team med mycket skratt där ingen dag är den andra lik. Här känner vi engagemang och ansvar för kundens önskemål och gör allt vi kan för att kunden skall känna att vi bryr oss hela vägen. Arbetet bygger på stor frihet under ansvar och ditt engagemang och nya idéer ses som mycket värdefulla.



Om dig

För att trivas i rollen som Trafikplanerare gillar du att utmanas under arbetsdagen och tycker om att leverera service utöver det vanliga till dina kundkontakter. Du ser nya lösningar på gamla problem och är van vid att ta dig an utmaningar i ett högt tempo. Du drivs av utveckling och allt du gör präglas av kämpaglöd framåtanda. I teamet är du en engagerad och flexibel medlem som gärna sprider härlig energi omkring dig.

Krav för tjänsten

- Minst tre års erfarenhet av en liknande tjänst
- God erfarenhet av att arbeta i operativa system
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Trivs med ett arbete i högt tempo






Direktrekrytering:

Under den här rekryteringsprocessen samarbetar NTEX med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till NTEX. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Det går ej att ansöka via mail.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

Sökord
DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Trafikplanering|

Ansök nu

Speditör till NTEX

Expeditör, spedition
Läs mer Jun 22
Om NTEX

NTEX tillhör Sveriges mest expansiva transportföretag och är en engagerad partner som ser till att kundens logistik och transporter ständigt förbättras och finslipas. 2003 startade Thomas Ström NTEX för att erbjuda ett svenskägt alternativ på marknaden. Genom förvärv och organisk tillväxt är NTEX nu ett av Sveriges största privatägda speditionsföretag, ägt till 75% av Stena Rederi med över 2,8 miljarder kronor i omsättning.

Om tjänsten

Rollen som Speditör hos NTEX är varierande och du och ditt team arbetar efter filosofin frihet under ansvar. Du kommer i huvudsak att arbeta med biltrafik mot marknaden i Frankrike och omkringliggande europeiska länder. Inom ditt ansvarsområde ingår planering, bokning och leveransbevakning av sändningar och du har daglig kontakt med både kunder och transportörer.

Som anställd på NTEX får du inte bara en trygg arbetsgivare som bryr sig om dig och ditt välmående. Du blir även del av ett engagerat team med mycket skratt där ingen dag är den andra lik. Här känner vi engagemang och ansvar för kundens önskemål och gör allt vi kan för att kunden skall känna att vi bryr oss hela vägen. Arbetet bygger på stor frihet under ansvar och ditt engagemang och nya idéer ses som mycket värdefulla.

Om dig

För att lyckas i tjänsten har du kunskap och tidigare erfarenhet av spedition inom biltrafik. Som person är du noggrann och strukturerad vilket ger dig förutsättningar att utföra ditt arbete smart och effektivt. Du drivs av att vara en del av ett företag med entreprenörsanda. Att det finns lite utrymme i arbetssättet är något du gillar, och det passar dig att NTEX strävar mot kundanpassade processer vilket ger utrymme till nytänkande och förbättring i stort som smått.

Krav för tjänsten

- Minst tre års erfarenhet av en liknande tjänst
- God erfarenhet av att arbeta i operativa system
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Kunskap i Franska är meriterande




Direktrekrytering:

Under den här rekryteringsprocessen samarbetar NTEX med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till NTEX. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Det går ej att ansöka via mail.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

Sökord
DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Speditör | Spedition

Ansök nu

Truckförare för lagerarbete

Lagerarbetare
Läs mer Jun 17
Är du på jakt efter ett nytt jobb som involverar fysiskt arbete med hela kroppen? Har du tidigare lagererfarenhet och söker en arbetsplatser att växa på? Så bra! Vi på DFDS Professionals söker just nu lagermedarbetare till en av våra kunder i Göteborg. Skicka in din ansökan redan i dag!

Om jobbet

I den här tjänsten kommer du att jobba med orderplock av färg samt truckkörning. Det är ett stundtals fysiskt krävande jobb som sker i högt tempo. Du kommer jobba tillsammans med ambitiösa, drivna och engagerade kollegor. För att få bästa förutsättningar för att klara av jobbet så inleds uppdraget med en kortare introduktionsutbildning.

Arbetstiderna är med utgångspunkt förlagda dagtid, måndag till fredag 07-15:15. Dock kan arbetstiderna komma att förändras.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara att:

- Orderplock med låglyftande plocktruck
- Lossa och sortera varor in på rätt hyllor och plats
- Hålla ordning och reda på lagret


Vem är du?

Till den här tjänsten söker vi dig som gillar att jobba fysiskt samt arbeta i ett högt tempo! Det är också viktigt att du är noggrann, flexibel och arbetsam. Du bör inte vara rädd att hugga in där det behövs!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som:

- Har truckkort A1-A4 samt B1-B4 och har truckvana
- Har god fysik då vissa av färgburkarna väger ca 10kg
- Har erfarenhet av lagerarbete eller orderplock sen tidigare
- Har god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift
- Kan starta omgående


DFDS Professionals

Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du dock frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Det går ej att ansöka via mail.

Sökord
DFDS | Logistik | Göteborg | Transport | Lager |




DFDS Group

The DFDS Group has 10 000 employees located across 25 countries and provides shipping and logistics services in Europe generating annual revenues of EUR 2.0bn. DFDS was founded in 1866, is headquartered in Copenhagen, and listed on NASDAQ OMX Copenhagen. In Sweden, DFDS have about 1 000 employees working in different officies, with the biggest location Gothenburg.

DFDS Professionals is a recruitment and staffing service within the DFDS Group aiming to be the natural choice for professionals within logistics and industry in Sweden. We provide competent and engaged consultants and staffing solutions as well as helping our customers to recruit the right talent for the future. We offer value to our customers through flexible business models, experienced employees, and operational knowledge.

Ansök nu

Logistikadministratör hos DFDS Logistics Contracts

Administrativ assistent
Läs mer Jun 15
Om DFDS Logistics Contracts
DFDS Logistics Contracts är en är en fullservice-terminal inom kontraktslogistik som är belägen i Arendal, omedelbar anslutning till Göteborgs ytterhamnar. Terminalens största kund är AB Volvo och verksamhet utgörs av omlastning så kallad Crossdockning, lagring, reparation och rengöring av emballage. DFDS Logistics Contracts hanterar både import- och exportgods, utöver detta utför vi även förtullningar. Terminalen är i drift dygnet runt sex dagar i veckan och vi sysselsätter omkring 160 personer på heltid.

Om tjänsten
Som Logistikadministratör på DFDS hanterar du administrationen kring transporter genom att navigera i lokala datasystem. Du kommer vara en viktig del i den dagliga verksamheten och befinna dig mitt i Göteborgs logistiska centrum och samla på dig mängder av erfarenhet.

Om dig
För att lyckas i tjänsten behöver du trivas med att arbeta med tung administration och ha god datavana eftersom du kommer agera och kontrollera i olika system. Du har även lätt för att arbeta tillsammans med andra, då det är en naturlig del på den här arbetsplatsen. En hög arbetsmoral och viljan att varje dag göra ett bra arbete är en viktig sida hos dig!

- Administrationsvana och intresse för administration

- Kunna arbeta och navigera i Excel

- Lösningsorienterad

- Prestigelös

- Uttrycker dig väl på svenska såväl som engelska i tal och skrift



Ambulerandekonsult:

Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.

Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Det går ej att ansöka via mail.

DFDS Group

DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

Sökord
DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

Ansök nu

Administratör till DFDS Seaways AB

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 13
Om tjänsten
Som administratör på Costumer Service avdelningen hos DFDS Seaways AB hanterar du bokningsförfrågningar från privatpersoner och mindre företag, framför allt från kunder som inte har ett konto hos DFDS sedan tidigare. Du kommer att sköta de administrativa arbetsuppgifterna som är kopplade till bokningsförfrågningar samt finnas tillgänglig som kontaktperson för kunder vid frågor. Eftersom du kommer hantera nya kunder kan det komma frågor både högt och lågt, och du kommer i vissa fall guida kunden genom hela processen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca: 6 månader och är en heltidstjänst med placering på DFDS Seaways kontor i Göteborg. Arbetstiden är förlagd måndag - fredag 08:00-16:30.

Om dig
För att lyckas i rollen som administratör hos DFDS Seaways AB tror vi att du är lösningsorienterad och inte rädd för att ta reda på det du behöver för att komma vidare i ditt arbete. Ditt servicetänk gör att du guidar de nya kunderna genom bokningsprocessen på ett förtroendeingivande och pedagogiskt sätt. Ditt sinne för struktur gör att du har förmågan att hantera flera förfrågningar samtidigt och du drivs av att arbeta mot många olika kontaktytor.

Om dig:
Servicetänk och gärna erfarenhet av serviceyrket
Lösningsorienterad
Lagspelare
Strukturerad


Krav för tjänsten

- Erfarenhet av Microsoft Office
- Van vid att skapa struktur
- God samarbetsförmåga
- Svenska och engelska i både tal och skrift




Ambulerandekonsult:

Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.

Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Det går ej att ansöka via mail.

DFDS Group

DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

Sökord
DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

Ansök nu