Göteborg: Onsite Supporttekniker sökes till elbilsvarumärke i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Onsite Supporttekniker sökes till elbilsvarumärke i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom IT-drift och support? Sträcker sig din IT-kompetens över många områden och program? I så fall kan du vara Onsite supportteknikern vi söker till vår kund!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter Onsite Supporttekniker till vår kund, ett innovativt och snabbväxande elbilsvarumärke. Den här tjänsten är placerad på deras fina kontor i Torslanda, Göteborg. Visst jourarbete kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter
Som Onsite Supporttekniker kommer du att ingå i ett Globalt Servicedesk-team som stöttar företagets anställda i Göteborg. Support sker dels Onsite men även i form av Walk-in. Du arbetar huvudsakligen med incidenter och förfrågningar på plats men vissa ärenden löses med fjärrverktyg. Teamet arbetar med djupare felsökning vid behov. Tjänsten och arbetsuppgifterna kommer vara breda och detta är vad du sammanfattat kan förvänta dig:
Support på plats
Walk-in Desk Support
Fjärrstöd
Hårdvarustöd
Interagera med slutanvändare, nätverkstjänster, programvarusystemutveckling och/eller applikationsutveckling för att återställa tjänsten och/eller identifiera korrekt kärnproblem
Utför eskalering
Uppfylla användarnas önskemål om hårdvaru- och mjukvarubehov
Delta och hjälpa till med att sätta upp utrustning för inom och utanför kontoret
Sträva ständigt efter att förbättra slutanvändarnas tillfredsställelse
Bidra till att utveckla rollen
Arbeta proaktivt med kunskapsbasförbättringar och incidentanalys

Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen letar vi efter dig med god servicekänsla och en fallenhet för att lösa och förklara tekniska problem på ett strukturerat och pedagogiskt sätt. Vi ser att du trivs i en social omgivning och att du har en bra samarbetsförmåga – du delar lika gärna med dig av kunskaper samtidigt som du lyssnar och lär av andra. Å andra sidan är vi också övertygade om att du arbetar minst lika bra självständigt och att du driver ditt eget arbete framåt. Du lockas av utmaningen att hjälpa andra, speciellt inom ämnet teknik och IT som vi är säkra på att du brinner för! Vidare besitter du förmågan att se samband mellan teknik, system, systemkomponenter och funktion samt har en teoretisk och praktisk kunskap om IT-infrastruktur som du kommer ha god användning för i arbetet!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från arbete inom IT-drift och support
Lätt för att utrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Hög grundläggande IT-kompetens i:
PC (Win10) Operativsystem och system and kunskap om funktionalitet
Mac (Mac OS) Operativsystem och kunskap om funktionalitet
Mobila enheter (iOS, Android)
Nätverk och infrastruktur
Cloud teknologier
O365 & Azure
Konferensrumsutrustning
ServiceNow
ITIL

Plus i kanten:
Microsoft Surface Hubs
Security Lifecyle
Intune
SCCM
Slutanvändare och kundserfarenhet

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33294 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Finsktalande supporttekniker

Läs mer Jun 20
Din vardag:

Som supporttekniker kommer du supportera finska användare och hjälpa till med olika IT-problem . Du kommer få möjligheten att ge teknisk support både över mejl och telefon. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. Tjänsten är flexibel då det finns möjlighet att arbeta från Göteborg eller Stockholms kontoret.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Arbeta med supportfrågor
- Rådgivande och hjälp vid tekniska problem
- Konto- och lösenordshantering i Active Directory
- Arbete i Microsoftmiljö
- Hårdvaruproblem t.ex. skrivare
- Ärende- och licenshantering


Vem är du?

Ett krav är att behärska finska obehindrat i både tal och skrift. Utöver det är det viktigaste i den här tjänsten är intresset för IT och att hjälpa människor. I rollen som supporttekniker söker vi dig som är en kommunikativ, serviceminded och tålmodig person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service samt att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. I denna rekrytering lämpar vi stor vikt vid din personlighet! Meriterande är tidigare erfarenhet av denna typ av tjänst.

Passar vi för dig?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på telefonnummer 0760685530.

Ansök nu

Norsktalande supporttekniker

Läs mer Jun 20
Din vardag:

Som supporttekniker kommer du supportera norska användare och hjälpa till med olika IT-problem . Du kommer få möjligheten att ge teknisk support både över mejl och telefon. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. Tjänsten är flexibel då det finns möjlighet att arbeta från Göteborg eller Stockholms kontoret.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Arbeta med supportfrågor
- Rådgivande och hjälp vid tekniska problem
- Konto- och lösenordshantering i Active Directory
- Arbete i Microsoftmiljö
- Hårdvaruproblem t.ex. skrivare
- Ärende- och licenshantering


Vem är du?

Ett krav är att behärska norska obehindrat i både tal och skrift. Utöver det är det viktigaste i den här tjänsten är intresset för IT och att hjälpa människor. I rollen som supporttekniker söker vi dig som är en kommunikativ, serviceminded och tålmodig person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service samt att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. I denna rekrytering lämpar vi stor vikt vid din personlighet! Tidigare erfarenhet av denna typ av tjänst är meriterande.

Passar vi för dig?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på telefonnummer 0760685530.

Ansök nu

Supporttekniker Service Desk - VGR

Läs mer Jun 13
Assignment description

För vår kund Västra Götalandsregionen söker vi 3 stycken Supporttekniker Service Desk.

Uppdrag

Felsöka och lösa ärenden kring framför allt PC som läggs vidare av Service Desk

Vi har många mantidsuppdrag som vi får in pengar för resten av året. Vi tar i dagsläget av vår linjeverksamhet, men vi måste få in extra resurser för att kunna leverera både vårt linjeuppdrag samt projekttid.

Profil

Vi söker en konsult som är strukturerad och har ett självgående driv. Är flexibel, engagerad med en analytisk förmåga.

Krav

- Minst 4 års erfarenhet av andra linjens IT-support
- Vara systematisk, noggrann och van att arbeta efter rutiner och processer.
- Felsökningar i komplexa IT-miljöer

Ansök nu

Service Desk Technician - First Line

Läs mer Maj 31
Assignment description

For our client we are looking for a Service Desk Technician.



Purpose Of Position

The Service Desk Technician is responsible for delivering 1st contact support to the global organization from the GBS organization. The areas of support include, but are not limited to, IT infrastructure and application support as well as GBS-related Finance and HR support.



Key Accountabilities:

- Responsible for delivering 1st contact support at the GBS Service Desk
- Ensure that the global policies, processes and procedures are followed.
- Proactively suggest new ways of working and improvements to increase efficiency and effectiveness.
- Actively participate in process improvement
- Actively participate in building and maintaining Knowledge base articles related to the end user support.
- Take ownership of the support tickets generated
- Adhere to the ways of working and procedures to ensure consistency and quality in the underlying data and information as well as timely and relevant communication with the end users.
- Keep end users informed of the status of all tickets at all times.
- Deliver support within the defined SLAs and take action whenever an SLA breach is imminent.
- Identify, suggest and provide end user training and knowledge.
- Participate in projects when needed.
- Work together with the other functions during a project transition to ensure quality in the production cut-over and early-life support.
- Participate in User Acceptance Tests when necessary




Key Decisions

Proactively escalate needed changes in the support processes to increase efficiency, quality and end user satisfaction.

Determine whenever a Knowledge gaps occurs and work towards getting the necessary Knowledge base articles created.



Competencies

- Excellent customer service focus
- Act with a “Customer at heart” attitude, always acknowledging the user’s needs.
- Works in an organised and structure way
- Proactiveness and understanding of business criticality.
- Problem solving skills
- Flexible and a “can-do” attitude.
- Team player




Qualifications And Experience

- Minimum of a high school education or similar
- Minimum of 3 years of Service Desk first line experience
- Experience of working in and knowledge of IT support processes
- Skill in the Microsoft end-user environment
- Basic understanding of Microsoft service software and related operation server management tools
- Understanding of process automation through IT enabled solutions is a plus
- ITIL foundation v3 Certificate
- Fluent in English, spoken and written

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Maj 31
Utmanande arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom first och second line-support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Som supporttekniker bistår du även dina kollegor i Servicedesk genom upplärning och stöd. Vi söker drivna och engagerade personer som vill utvecklas i snabb takt!

Arbetsuppgifter du gör dagligen är bland annat felsökning, delegering av ärenden, övervakning, support, installation, tekniska utredningar, ärendehantering, fjärrstyrning, kunddialoger, dokumentation och rådgivning.

Arbetsplatsen för dig som vill bli bäst på det du gör!

Vill du ha kollegor som inspirerar dig och som är bäst på sina respektive specialistområden? Hos oss får du möjlighet hänga med på de nya lösningarna, utvecklas och arbeta med det du vill bli bäst inom. Varje ny medarbetare på Xenit tar del av vårt karriärprogram där två veckors introduktion ingår. Tillsammans tar vi även fram en individuell karriärplan med styrkort.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett stort intresse och passion för IT. Du är lättlärd och älskar att ta till dig den senaste tekniken. Du har ett personligt driv och engagemang och vill alltid lära dig mer och utvecklas.

Vi hoppas även att du:

- Har stor passion för teknik
- Är serviceinriktad och har hög social kompetens
- Kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
- Är ansvarstagande, agerar på eget initiativ, får saker att hända och uppnår resultat med hög kvalité
- Har ett strukturerat och ansvarstagande arbetssätt
- Samarbetar effektivt med andra, delar med dig av kunskap, erfarenhet och information
- Är tävlingsinriktad och vill alltid utvecklas och lära dig mer
- Talar flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande:

- Har utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT.

3 anledningar till varför du ska välja Xenit

- Vi är nästa generations IT-specialister. Med särskilt drivna medarbetare skapas en unik kultur och många av våra specialister är några av Sveriges mest kompetenta inom sitt område.
- Hos oss lönar sig hårt arbete. Vi lägger mycket fokus på att våra specialister ska göra personlig karriär med individuella styrkort, kompetensutveckling och utbildningsmöjligheter. Vi delar med oss internt av våra specialistkunskaper, bara genom att vara på kontoret kan vi lära oss så mycket mer än hos någon annan arbetsgivare.
- Vi har ett stort förmånspaket med bland annat friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, ergonomiska arbetsplatser, rekryteringsbonus, veckovisa medarbetarundersökningar och 0 karensdagar.


Dina framtida kollegor

Hos oss hittar du spinninginstruktörer, parkourutövare, gamers, krålare, konsthistoriker, rugbyspelare, pusselgalningar, filmnördar och mycket mer. Hos oss är du fri att vara den du är, det enda alla har gemensamt är ett otroligt driv och passion för det de gör! Olikheter är fantastiska och vi älskar att umgås och lära oss av varandra! Till exempel har vi:

- Tips & Trix varje fredag där medarbetare delar med sig av sin specialistkunskap
- After Works, årliga konferenser, teambuilding och andra aktiviteter
- Gemensamma träningstillfällen såsom basket, Göteborgsvarvet, yoga och Power Walk
- Omröstningar för bästa förbättringsförslag.


Personligen tycker jag arbetet i Servicedesk är den bästa starten man kan få på sin IT-karriär eller som nystart på sitt nya jobb. Man får verkligen chansen att lära känna hela företaget och möjligheten att kunna bredda sina kunskaper inom alla möjliga områden.” - Anton Svärd - Support Specialist, Servicedesk, Xenit.

Det praktiska:

- Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
- Planerat startdatum är 15 augusti
- Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!


Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att vända dig till Hanna Lindroth.

Branschledande eNPS!

Xenit gör kontinuerliga anonyma medarbetarundersökningar för att mäta medarbetarnas välmående och resultaten är högt över genomsnittet. Den senaste medarbetarundersökningen visar på ett eNPS på 64, att jämföra med genomsnittet 9.

Frågan som ställs är ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera Xenit som arbetsplats till en vän eller bekant” på en skala 1-10. De som väljer 0-6 räknas som kritiker, 7-8 passiva och 9-10 räknas som ambassadörer. För att räkna ut ett eNPS subtraheras andelen kritiker med andelen ambassadörer. eNPS är ett index från -100 (varje medarbetare är en kritiker) till 100 (varje medarbetare är en ambassadör).

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Perido AB .

Junior redovisningsekonom inom order-to-cash till elbilsföretag - Göteborg

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 23
Har du en kandidatexamen i ekonomi och tidigare erfarenhet av arbete inom Order to Cash/kundreskontra? Om du söker nya erfarenheter och fina meriter till ditt CV så har vi ett väldigt intressant uppdrag på ett spännande företag inom elbilsbranschen att erbjuda!
Om tjänsten
Perido söker för vår kunds räkning en junior redovisningsekonom inom order-to-cash. Vår kund är ett framgångsrikt och snabbt växande elbilsföretag och här arbetar ett globalt team av mycket dedikerade individer som delar en passion för elektrisk mobilitet. Arbetet utförs från kontoret som är beläget centralt i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag assisterar du vid olika uppgifter inom Order to Cash-processen, t.ex.
behandling av kundfakturor
agerar kontaktperson mot Shared Financial Service Center i frågor kring kundfakturor och finansiella flöden inom Order to Cash-finansieringsprocessen
ger stöd till Order to Cash Process Owner i att utveckla nuvarande och nya finansiella flöden/ekonomiska processer och andra administrativa uppgifter.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och som är skicklig på att knyta an till och samarbeta med olika funktioner och intressenter. Du har en riktigt bra problemlösningsförmåga och motiveras av utmanande arbetsuppgifter som du får gräva lite djupare i. Som person är du nyfiken och driven av att lära dig nytt, du är innovativ och helt bekväm med att ta eget ansvar och driva egna initiativ. Vi hoppas också att du är social, utåtriktad och sprider positiv energi till dina kollegor!
Det här är ett företag med en arbetsmiljö som är gemytlig och har högt i tak. De som arbetar här är professionella och ambitiösa, hungriga på att ta sig an framtiden och samtidigt övertygade om att arbetet blir som bäst när man mår bra och har kul tillsammans. Är du nyfiken? Skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Kandidatexamen i ekonomi
Tidigare erfarenhet av arbete inom Order to Cash/Kundreskontra
Goda kunskaper inom redovisning
God erfarenhet av att arbeta med affärssystem
God förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning som konsult på heltid. Uppdrag till och med 2022-12-31. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33295 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Onsite Supporttekniker sökes till elbilsvarumärke i Göteborg!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 23
Har du tidigare erfarenhet av arbete inom IT-drift och support? Sträcker sig din IT-kompetens över många områden och program? I så fall kan du vara Onsite supportteknikern vi söker till vår kund!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter Onsite Supporttekniker till vår kund, ett innovativt och snabbväxande elbilsvarumärke. Den här tjänsten är placerad på deras fina kontor i Torslanda, Göteborg. Visst jourarbete kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter
Som Onsite Supporttekniker kommer du att ingå i ett Globalt Servicedesk-team som stöttar företagets anställda i Göteborg. Support sker dels Onsite men även i form av Walk-in. Du arbetar huvudsakligen med incidenter och förfrågningar på plats men vissa ärenden löses med fjärrverktyg. Teamet arbetar med djupare felsökning vid behov. Tjänsten och arbetsuppgifterna kommer vara breda och detta är vad du sammanfattat kan förvänta dig:
Support på plats
Walk-in Desk Support
Fjärrstöd
Hårdvarustöd
Interagera med slutanvändare, nätverkstjänster, programvarusystemutveckling och/eller applikationsutveckling för att återställa tjänsten och/eller identifiera korrekt kärnproblem
Utför eskalering
Uppfylla användarnas önskemål om hårdvaru- och mjukvarubehov
Delta och hjälpa till med att sätta upp utrustning för inom och utanför kontoret
Sträva ständigt efter att förbättra slutanvändarnas tillfredsställelse
Bidra till att utveckla rollen
Arbeta proaktivt med kunskapsbasförbättringar och incidentanalys

Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen letar vi efter dig med god servicekänsla och en fallenhet för att lösa och förklara tekniska problem på ett strukturerat och pedagogiskt sätt. Vi ser att du trivs i en social omgivning och att du har en bra samarbetsförmåga – du delar lika gärna med dig av kunskaper samtidigt som du lyssnar och lär av andra. Å andra sidan är vi också övertygade om att du arbetar minst lika bra självständigt och att du driver ditt eget arbete framåt. Du lockas av utmaningen att hjälpa andra, speciellt inom ämnet teknik och IT som vi är säkra på att du brinner för! Vidare besitter du förmågan att se samband mellan teknik, system, systemkomponenter och funktion samt har en teoretisk och praktisk kunskap om IT-infrastruktur som du kommer ha god användning för i arbetet!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från arbete inom IT-drift och support
Lätt för att utrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Hög grundläggande IT-kompetens i:
PC (Win10) Operativsystem och system and kunskap om funktionalitet
Mac (Mac OS) Operativsystem och kunskap om funktionalitet
Mobila enheter (iOS, Android)
Nätverk och infrastruktur
Cloud teknologier
O365 & Azure
Konferensrumsutrustning
ServiceNow
ITIL

Plus i kanten:
Microsoft Surface Hubs
Security Lifecyle
Intune
SCCM
Slutanvändare och kundserfarenhet

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33294 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

IT-tekniker på deltid till välkänt nischat fastighetsbolag – Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 23
Har du ett stort intresse av IT/teknik och trivs med att vara behjälplig för dina kollegor? Studerar du eller har en annan huvudsaklig sysselsättning som du gärna kombinerar med ett spännande och meriterande uppdrag onsite? I så fall kan det här vara en perfekt utmaning för dig!
Om tjänsten
På Perido söker vi nu efter en IT-tekniker till ett uppdrag onsite till en av våra kunder; ett fastighetsbolag som förvaltar och underhåller kontors- och butiksfastigheter i centrala Stockholm och Göteborg. Tjänsten är på deltid med en omfattning på 8-14 h/vecka och kombineras därför med fördel med studier eller annan huvudsaklig sysselsättning. Arbetstiden är flexibel och utförs under normal arbetstid på kontoret som är centralt beläget i vackra Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som IT-tekniker onsite är ditt uppdrag att lösa problem på plats hos användarna. Det innebär att du arbetar med enklare klienthantering såsom att lösa nätverksproblem, skrivarproblem, filformatshantering samt avhjälper med presentationsutrustning när problem uppstår. Generell support kommer att ske i Windowsmiljö.
Ansvarsområde:
Hårdvara (datorer, servrar, skrivare och övriga tillbehör)
Klient/serveroperativ Windows 10
Datasäkerhet (brandväggar, antivirus, spam, intrång m.m.)

Administrering av:
Office 365
Intune
AD
Backup:er
Molntjänster (bokningstavlor, antivirus, spam m.m.)
Regelbundet återkommande underhåll, tillexempel uppdateringar och loggar
Installationer
Hantering av användarkonton
Övervakning
Felsökning och åtgärder
Uppföljning av rapporterade fel
Användarsupport Göteborg/Stockholm
Hårdvarusupport och installationer (skrivare, datorer, programvaror)
Installera och konfigurera applikationer både på klient- och serversidan
Bistå vid evenemang och presentationer
Deltagande i projekt med tekniskt perspektiv (uppgraderingsprojekt, utveckling av IT miljön)

Dina egenskaper
Vi tror att du som söker det här uppdraget är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning som tillåter dig att arbeta flexibelt minst 8-14 h i veckan som onsitetekniker. För rätt person finns det god chans att på sikt gå upp till heltid. Vi är övertygade om att du är en person som brinner för IT/teknik och trivs i en lösningsorienterad roll där du får användning för din kreativitet och sociala förmåga då du avhjälper flera olika användare med diverse IT-ärenden. Du är noggrann och kvalitetsorienterad i allt du tar dig an, även under perioder av högre belastning, och du driver själv på ditt eget arbete. Avslutningsvis ser vi att du är utåtriktad och har lätt för att skapa nya relationer, att du besitter en god samarbetsförmåga och trivs i större organisationer.
Är det dig vi väntar på? I så fall ser vi fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Pågående eftergymnasial utbildning eller annan huvudsaklig sysselsättning
Erfarenhet från nätverksmiljöer
Goda kunskaper inom Office 365
Goda kunskaper inom Windows operativsystem
Goda kunskaper i tal och skrift, på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete i supportfunktion
Utbildning inom IT/Teknik eller likvärdigt

Omfattning och tillträde
Tillträde omgående. Tillsvidareanställning som konsult på deltid, omfattning 8-14 timmar/vecka, flexibla arbetstider. God möjlighet till heltid på sikt för rätt person.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Frida Månsson som kan nås på mejl frida.mansson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33228 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på. Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Koordinator/Administratör sökes till innovativt företag i fordonsbranschen!

Administrativ assistent
Läs mer Jun 22
Om du har tidigare erfarenhet från en liknande roll väntar här en viktig tjänst med administrativa uppgifter, ofta inom det ekonomiska. Om du dessutom är kommunikativ och framåt som person kan detta vara din nästa tjänst! Läs mer!
Om tjänsten
Perido söker nu en Koordinator/Administratör till vår kund, ett växande bolag som verkar inom fordonsindustrin. Bolaget arbetar med innovativa arbetssätt och är måna om sina medarbetare. Tjänsten är belägen i Göteborg!
Dina arbetsuppgifter
I det här uppdraget kommer du att bli en viktig stöttepelare för olika slags programchefer, KAM, Stakeholders, etc. Du hjälper till med allehanda administrativa uppgifter, exempelvis att ta fram finansiella rapporter i SAP vilket du senare sammanställer i Excel. Vidare arbetar du med informationshantering och dokumentering samt planerar aktiviteter/händelser med olika team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter som kommer att bli aktuella i tjänsten:
Ge administrativt stöd
Ta fram finansiella rapporter
Information/dokumentation
Andra för rollen liknande uppgifter

Dina egenskaper
Vi ser gärna att du är en behjälplig person som kommer att trivas utmärkt i en roll där man får möjlighet att utföra olika sorters uppgifter. Vi söker dig som är flexibel och har ett positivt förhållningssätt i allt du tar dig an. Du tar dig an arbetsuppgifterna med god struktur och noggrannhet. Vidare är du mån om att ge den bästa servicen och tar stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, du är varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant eftergymnasial utbildning
Relevant arbetslivserfarenhet
Kunskaper i Excel
Kunskaper i Sharepoint
Behärska svenska språket väl i tal och skrift

Meriterande
Arbetat i SAP
Arbetat i Confluence

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2023-08-31. Start 2022-08-22.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33289 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Frontendutvecklare till globalt bolag inom telekom - Göteborg!

Frontend-utvecklare
Läs mer Jun 21
Vill du ingå i ett team med andra passionerade utvecklare och arbeta med Frontend? Då kan detta vara den perfekta rollen för dig! Som utvecklare på detta globala bolag kommer du att möta många spännande utmaningar och trevliga kollegor. Läs vidare och ansök idag!
Om tjänsten
Perido söker en mid-level Frontendutvecklare till vår kund som är ett multinationellt telekommunikationsföretag och en mobilnätsoperatör. Du erbjuds en spännande och utvecklande arbetsplats i en miljö där ingen dag är den andra lik. Teamet står för många nya roliga utmaningar och de söker nu någon som vill ta nästa steg i karriären och växa i rollen. Arbetet sker i en hybridlösning där man kan arbeta på distans några dagar i veckan, men under 1-2 dagar från kontoret i Göteborg för att närvara på möten.
Dina arbetsuppgifter
Här kommer du att arbeta med företagets satsning på B2B, där kunderna beställer sina egna produkter. Tillsammans med ditt eget team samarbetar ni nära sju andra team som är lokaliserade på andra kontor, såväl i Göteborg som andra städer. I rollen kommer du:
Utveckla avancerade tekniska lösningar för att stödja e-handel, självbetjäning, externa hemsidor, mobilappar och andra ännu inte uppfunna digitala tjänster för telekom.
Utveckla lösningar, baserade på kundens behov tillsammans med ditt team.

Dina egenskaper
I rollen som Frontendutvecklare krävs det att du har ett sinne för affärer, processer och människor. För att både lyckas och trivas i rollen behöver du naturligtvis vara tekniskt kunnig, men lika viktigt är att du är intresserad och nyfiken på att hela tiden lära dig nytt. Som person är du flexibel och problemlösande. Vi tror också att du har bra social kompetens och att du arbetar som bäst i team med andra. Du är utåtriktad och vet hur man skapar förtroende och bygger stabila relationer. I anslutning till det är du även lyhörd för input, insikter och feedback.
I gengäld kommer du att erbjudas utvecklande samarbete i ett team med passionerade utvecklare, en dedikerad konsultchef som stöttar dig och en fin möjlighet att växa i ett bolag som satsar på sina medarbetare! Välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst ett års erfarenhet som Frontendutvecklare
Kandidatexamen inom relevant område
Goda kunskaper i CSS/HTML
Goda kunskaper i Vue, Javascript och Typescript
Obehindrade kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet av att arbeta med Headless cms, HTML, JavaScript, CSSS
Kunskap i minst en av följande ramverk: Vue, Angular eller React
Erfarenhet av att använda Cypress, Redux, Webpack, NodeJS eller liknande
Erfarenhet av Java 11

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning på heltid. Initialt konsultuppdrag via Perido i 6 månader, därefter rekrytering till kunden. Tillträde efter överenskommelse i augusti/september.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33285 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Inköpare till kund i Göteborg

Inköpare
Läs mer Jun 13
Har du tidigare erfarenhet som inköpare och är på jakt efter ett nytt uppdrag? Drivs du av att arbeta resultatinriktat och initiativrikt? Klarar du av att ha flera processer igång samtidigt? Då kommer du trivas som konsult hos oss!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare kommer du att ha en viktig funktion för vår kund då din uppgift är att hantera ärenden som rör både direkt- och indirekt material och tjänster, upphandling och konsultavrop. Det innebär att du bland annat ansvarar för att gå igenom offerter och anbud från leverantörer, analyserar och bedömer vilken av leverantörerna man bör gå vidare med samt sköter avtalsskrivningen. Utöver detta kommer du att sammanställa statistik, uppdatera avtals- och kundregister samt göra beställningar.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i en roll där du får arbeta över flera kontaktytor och upprätthålla kontakten med såväl befintliga som nya leverantörer. Du är målinriktad, strukturerad, effektiv och ser till att uppgifter blir gjorda i tid.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi kommer löpande att kontakta aktuella kandidater.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet från fordonsindustrin

Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32989 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu