Göteborg: Administratör inom utbildning till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör inom utbildning till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Är du vår nya administratör inom utbildning i Göteborg?

Tjänsten innebär att administrera utbildningsområdena för kund och huvudman. Tjänsten innebär bland annat dokumentationshantering, registreringar, planering, rapporteringar. Vi söker dig som har gymnasieutbildning gärna mot administration/HR och har minst 3 års erfarenhet som administratör och gärna mot arbetsmarknadsutbildning och/eller yrkesutbildningar.

Om tjänsten

• Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse
• Administrativa uppgifter inom tung utbildning är bland annat betygshantering, in rapportering, dokumentationshantering, registreringar, studieplaner, schemaläggning, viss ekonomiansvar, närvarorapportering, informativa rapporter, certifikat administrativ hantering + viss APL samordnare ansvar.


Din profil

• Van administratör med erfarenhet från transportbranschen.
• Flexibel person som gillar att ha fler utmaningar igång samtidigt.
• Du har ett gott bemötande och är serviceminded då vi arbetar med deltagare, bransch, kunder och huvudmän.
• Meriterande är om du har administrerat tidigare kring arbetsmarknadsutbildning, yrkesutbildningar eller skola sen tidigare.
• God datavana, van att arbeta med olika program och Officepaket.

Om YrkesAkademin

Vi utbildar för riktiga jobb
YrkesAkademin är en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet, med ca 500 medarbetare runt om i hela Sverige. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år.

Vad vi erbjuder dig som anställd
Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. YrkesAkademin är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas.

Så här söker du
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Ulf Engström mail: robert.hernqvist@ya.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör.

Utbildningsledare till konsultbolag

Läs mer Maj 25
Som utbildningsledare är du med och bygger framtidens Sverige. Du planerar, rekryterar och kvalitetssäkrar den kompetens vi levererar till våra kunder utifrån en kravspecifikation. Du hjälper skolor och utbildningsföretag att förmedla den kunskap vi besitter inom yrkeshögskola och högskolor vi arbetar med runt om i landet. Du hjälper till med att skapa schema, se över logistik och ser över den material samt övningar som skapas inför varje kurs. Administrativ arbete förekommer i hög utsträckning och det kräver struktur och noggrannhet. Föreläsningarna sker både på plats hos kund och distans via exempelvis Zoom, Meeting eller Teams.
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med ödmjuk personlighet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande kurser ihop med respektive utbildare. Du kan leverera trygghet och struktur till utbildare och lärare på ett sätt som skapar tydlig kommunikation.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Totalt ansvar för våra projekt och utbildningar
Ansvar för att utbildningsplanering och projekt skickas in i tid
Rekrytera och kvalitetssäkra nya medarbetare
Sköta all dokumentation som ingår i respektive uppdrag
Vi arbetar i Agile/Scrum.

Vi ser att du har en certifierad akademisk utbildning som passar in i rollen som utbildningsledare. Krav:
Arbetat tidigare med utbildning eller
arbetat som utbildningsledare
Kompetens och erfarenhet inom IT är meriterande.
Vi ser att du har 2-4 års arbetslivserfarenhet inom området.

Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att undervisa på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera studenterna i sin utbildning och för kommande yrkesroll.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Restory Education är en arbetsplats med mycket eget ansvar och kreativitet, där vi är ett hjälpande team av utbildare. Du som ny konsult får alltid stöttning från dina kollegor.
För att söka tjänsten maila in din ansökan via knappen \\\"Ansök nu\\\" på hemsidan enligt nedan.
Skicka in ett CV och personligtbrev i endast PDF format.

Ansök nu

Handledare /Jobbcoach i Göteborg

Läs mer Mar 2
Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med och arbeta med jobbcoachning som handledare inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha, på vårt kontor i Göteborg.

Du kommer att arbeta med våra deltagare i Rusta och Matcha och stötta dessa, med individuellt och anpassat stöd i jobb och studiesökandet. I dina arbetsuppgifter tillkommer även administration och hela tiden skapa kontakt med nya och befintliga arbetsgivare. Du kommer att arbeta både individuellt med deltagarna och i grupp genom tex seminarier och företagsbesök.

Vem är du?

Vi söker dig som tror på att varje människa har en inneboende potential och kraft.

Du bör vara en driven person, ansvarsfull och målinriktad. Vi vill att du har en förmåga att möta varje individs olika behov och hittar de bästa vägarna för att våra deltagare ska kunna bryta sitt utanförskap och bli en del av det samhälle vi lever i.

Krav

- Minst 120 högskolepoäng, eller motsvarande från Yrkeshögskola inom Beteendevetenskap, Organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledare, företagsekonomi, arbetsterapeut eller socionomutbildning.

- Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid de senaste 5 åren.

Alternativt

- Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

- Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

o Arbetsledning med personalansvar

o Rekrytering

o Omställningsarbete för arbetssökande

o Studie- och yrkesvägledning

o Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

o Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

o Arbete med social- och gruppsykologi

o Karriärvägledning

Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag du tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.

Meriterande

Vi ser att det är meriterande om du som söker talar flera språk, ange gärna vilka språk i din ansökan.

Ansök nu

Tentamensadministratör

Läs mer Jun 20
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Utbildningsenheten är en av tio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning. Enheten är uppdelad i fyra sektioner och vid enheten arbetar cirka 95 personer https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/               

Inom enheten arbetar vi utifrån värdeorden öppenhet, samarbete, professionalitet och tydlighet för att skapa en god arbetsmiljö med ett respektfullt och trevligt klimat mellan kollegor. Utbildningsenheten är sedan 2017 HBTQ-certifierade.

Till Utbildningsenheten söker vi nu en tentamensadministratör, placerad vid sektionen för examen och tentamensservice.

Som tentamensadministratör kommer du att tillhöra tentamensservice som i dagsläget består av 10 medarbetare. Verksamheten är lokaliserad på två adresser i centrala Göteborg, Viktoriagatan 30 och Reutersgatan 2c.

Arbetsuppgifter 
Vid tentamensservice drivs verksamheten i de universitetsgemensamma skrivsalarna. I rollen som tentamensadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.

I den här tjänsten kommer du att ta över huvudansvaret för administration kring det grundläggande behörighetsprovet, som ska ges för första gången i oktober 2022. Det är ett nationellt behörighetsprov som tagits fram av UHR på uppdrag av regeringen. Provet kommer att ges vid fem lärosäten där Göteborgs universitet är ett av dem. Anmälan öppnar 30 augusti och du kommer att administrera de anmälningar som kommer in till Göteborgs universitet. Du kommer även att planera för provets utförande, såsom schemaläggning av vakter och övriga praktiska frågor.    

En annan av dina arbetsuppgifter kommer att vara att hantera de anpassade tentamina som utförs vid tentamensservice. Som tentamensadministratör tar du emot och förbereder tentamina som levereras till tentamensservice från olika institutioner inom universitet. Vid Göteborgs universitet erbjuds studenter med funktionsnedsättning möjligheten att få en anpassad tentamen. I arbetsuppgifterna ingår att hantera inkommande ärenden, daglig planering av verksamheten och schemaläggning av skrivningsvakter. Viss del av arbetstiden kommer även att vara i salen där anpassade tentamina genomförs, du kommer då att möta studenter med särskilda behov.

De anpassade tentamina är som övriga tentamina i huvudsak digitala tentor (DISA-tentor), men även papperstentamina. Båda varianterna kommer att hanteras/administreras av dig som administratör. Vidare förväntas du vara delaktig i den övriga verksamheten vid tentamensservice och bidra till utveckling av arbetssätt inom gruppen.

Kvalifikationer 
Arbetet kräver att du har:


• Lämplig utbildning på högskolenivå.
• Mycket god datorvana, du behärskar Office-paketet obehindrat.
• God förmåga att kunna uttrycka sig muntligt och skriftligt både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av administrativt arbete vid högskola/universitet, liksom kunskap och kännedom om digitala stödprogram.
• arbetat med tentamensverksamhet eller högskoleprovet tidigare.
• pedagogisk kompetens och/eller erfarenhet av studenter/elever med särskilda behov.

Arbetet vid tentamensservice är dynamiskt och arbetsbelastningen är periodvis hög, vilket kräver att du är flexibel och har förmåga att planera ditt arbete. I rollen som tentamensadministratör behöver du ha mycket god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter, samt en god logistisk förmåga. Du behöver även vara en noggrann person eftersom arbetet är styrt av regler och policys.

Då vi har mycket utåtriktade kontakter krävs ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Eftersom du även möter studenter i rollen som tentamensadministratör läggs stor vikt vid ett respektfullt och ödmjukt förhållningssätt, och personlig lämplighet.

Anställning 
Anställningen är ett vikariat till 2023-10-31, på 100 % med placering vid Utbildningsenheten/ Sektionen för examen och tentamensservice. Tillträde augusti 2022 eller snarast möjligt därefter.

Kontaktuppgifter för anställningen 
Maria Stenberg, Sektionschef examen och tentamensservice
maria.stenberg@gu.se, Telefon: 031-786 6909

Johan Telléus, Tentamenssamordnare
johan.telleus@gu.se, Telefon: 031-786 1135

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-06-22


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Forskningsadministratör till juridiska institutionen

Läs mer Jun 23
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Vid juridiska institutionen, Handelshögskolan, Göteborgs universitet, bedrivs spännande och ämnesöverskridande forskning och utbildning inom ämnet juridik. Vårt juristprogram är en av landets mest sökta programutbildningar och vår forskning kännetecknas av både bredd och spetskompetens. Institutionen har expanderat kraftigt de senaste åren och utvecklat starka forskningsmiljöer. Institutionen har idag ca 100 medarbetare inom kategorierna lärare, forskare, doktorander, amanuenser och administrativ personal. Vi har ca 1 200 studenter inom utbildningen på grund- och avancerad nivå. Mer information om institutionen finns på vår hemsida
www.law.gu.se.

Arbetsuppgifter

Som forskningsadministratör är du en del av Juridiska institutionens administration, som idag består av tolv medarbetare. Ditt arbete består av att medverka i och hantera institutionens administration av forskning och forskarutbildning. Det innebär bl a arbete i GUs administrativa system LADOK, Fubas, SharePoint, Canvas etc, statistikframtagning, dokumentation och systematisering etc. Inom ramen för arbetet ingår även viss språkgranskning och översättning svenska/engelska. I rollen som forskningsadministratör kommer du att ha en rådgivande funktion i frågor rörande GDPR, etikprövning, lagring och arkivering av forskningsmaterial och övrigt material. Du kommer också att arbeta med IT-relaterade frågor på avancerad nivå samt med teknisk support till doktorander, forskare och övriga medarbetare. Utöver det kommer du utgöra ett stöd till övrig kursadministration samt arbeta med allmän administration som förekommer på institutionen. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma. Du förutsätts också bidra till kontinuerlig utveckling av administrativa rutiner och arbetssätt. Du arbetar i nära samarbete med institutionens ledning, forskare/lärare, doktorander och övriga administrativ personal. Kontakter med studenter är också en vanligt förekommande del av arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av administrativt arbete. Du behöver vara serviceinriktad och trivas med att vara ett stöd till doktorander, forskare/lärare, studenter och kollegor.
Som forskningsadministratör på Juridiska institutionen behöver du ha en hög It-kompetens samt lång erfarenhet av It-relaterade frågor och teknisk support. Dokumenterat utmärkta kunskaper i engelska är mycket viktigt, då arbetet bl a innebär språklig granskning och översättning.

Krav för tjänsten är också erfarenheter av arbete med dataskyddsfrågor samt etikprövningsärenden.Att du har lätt för att samarbeta, har ett flexibelt arbetssätt och förmågan att hålla deadlines ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär vissa arbetstoppar, oftast vid terminsstart och -slut.
Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter inom universitet eller högskola är det meriterande, liksom kunskap och erfarenhet av Göteborgs universitets administrativa system.
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper som engagemang, servicekänsla samt att du har ett strukturerat, noggrant och problemlösande arbetssätt.

Stor vikt kommer även läggas vid personlig lämplighet.

Anställning
Tillsvidareanställning med omfattning 100 % vid juridiska institutionen. Provanställning tillämpas. Tillträde så snart som möjligt. Institutionen tillämpar flexibel arbetstid för administrativ personal.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Bitte Klevendal Englund, administrativ chef; 031-786 2675 eller bitte.klevendal@law.gu.se
Mattias Wiberg Fogelberg, personalhandläggare; 031-786 4960 eller mattias.fogelberg@law.gu.se


Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 220807


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från YrkesAkademin AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från YrkesAkademin AB .

Utbildare inom fordonslackering

Fordonslackerare
Läs mer Aug 4
Vill du vara med och göra skillnad?
Vi söker dig som vill förmedla dina kunskaper och utbilda vuxna till morgondagens Fordonslackerare. Här spelar du och dina medarbetare en viktig roll i att hjälpa deltagarna att få den kompetens som behövs för att komma ut på arbetsmarknaden.

ARBETSBESKRIVNING
I rollen som utbildare på YrkesAkademin får du ett omväxlande arbete där du leder teorilektioner i klassrum varvat med praktiska moment. Du planerar, genomför, dokumenterar och följer upp undervisningen. Vi litar på din förmåga att i grupp eller självständigt kunna planera och genomföra dom olika modulerna i utbildningen. Arbetet innefattar mycket kontakt med branschen och löpande kontakt med Arbetsförmedlingens handläggare och olika företag inför praktik mm.

KVALIFIKATIONER
Dokumenterade goda ämneskunskaper inom lackering samt erfarenhet av utbildning och pedagogiskt arbete med vuxna.

ANSTÄLLNINGSFORM
Tillsvidareanställning med prövotid alternativt Timanställning, Konsult.

ANSÖKAN
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Robert Hernqvist på telefon: 0703-217761 eller via mail: robert.hernqvist@ya.se

Sista ansökningsdatum 2021-09-30
Uttagningen sker löpande så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

OM YRKESAKADEMIN
YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997. Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen.

Ansök nu

Utbildare inom bilplåtslageri och skadeteknik

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Aug 4
Vill du vara med och göra skillnad?
Vi söker dig som vill förmedla dina kunskaper och utbilda vuxna till morgondagens Bilplåtslagare/Skadetekniker. Här spelar du och dina medarbetare en viktig roll i att hjälpa deltagarna att få den kompetens som behövs för att komma ut på arbetsmarknaden.

ARBETSBESKRIVNING
I rollen som utbildare på YrkesAkademin får du ett omväxlande arbete där du leder teorilektioner i klassrum varvat med praktiska moment. Du planerar, genomför, dokumenterar och följer upp undervisningen. Vi litar på din förmåga att i grupp eller självständigt kunna planera och genomföra dom olika modulerna i utbildningen. Arbetet innefattar mycket kontakt med branschen och löpande kontakt med Arbetsförmedlingens handläggare och olika företag inför praktik mm.

KVALIFIKATIONER
Dokumenterade goda ämneskunskaper inom bilplåtslageri/skadeteknik samt erfarenhet av utbildning och pedagogiskt arbete med vuxna.

ANSTÄLLNINGSFORM
Tillsvidareanställning med prövotid alternativt Timanställning, Konsult.

ANSÖKAN
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Robert Hernqvist på telefon: 0703-217761 eller via mail: robert.hernqvist@ya.se

Sista ansökningsdatum 2021-09-30
Uttagningen sker löpande så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

OM YRKESAKADEMIN
YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997. Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen.

Ansök nu

Utbildare Bilskada/Lackering

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Jul 30
Utbildare inom bilskada/lack

Vill du vara med och göra skillnad! Vi söker dig som vill förmedla dina kunskaper och utbilda vuxna till morgondagens Fordonstekniker med inriktning bilskada/lack. Här spelar du och dina medarbetare en viktig roll i att hjälpa deltagarna att få den kompetens som behövs för att komma ut på arbetsmarknaden.

ARBETSBESKRIVNING
I rollen som utbildare på YrkesAkademin får du ett omväxlande arbete där du leder teorilektioner i klassrum varvat med praktiska moment. Du planerar, genomför, dokumenterar och följer upp undervisningen. Vi litar på din förmåga att i grupp eller självständigt kunna planera och genomföra dom olika modulerna i utbildningen. Arbetet innefattar mycket kontakt med branschen och löpande kontakt med Arbetsförmedlingens handläggare och olika företag inför praktik mm.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha mångårig erfarenhet och vara självgående inom yrkesområdet. Kan du yrket så klär vi på dig resten.

ANSTÄLLNINGSFORM
Tillsvidareanställning med prövotid alternativt Timanställning, Konsult.

ANSÖKAN
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta Clas Vallin på telefon: 073 6567 459 clas.vallin@ya.se

Utdrag ur belastningsregister sker vid anställning.
Sista ansökningsdatum 2021 06 10. Uttagningen sker löpande så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

OM YRKESAKADEMIN
YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997. Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen.

Ansök nu

Trafiklärare Göteborg, behörigheterna C, CE, D

Trafiklärare
Läs mer Apr 21
Trafiklärare Göteborg
Vill du göra skillnad i människors liv på riktigt? På YrkesAkademin har vi förmånen att varje dag se människor växa genom att skapa möjligheter via utbildning som leder till arbete.

OM YRKESAKADEMIN
YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997. Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

YrkesAkademin är ett värderingsstyrt företag och det är viktigt att du, som vi, tror på att vi tillsammans når längre, att framtiden viktig och att alltid ska vara nyfikna.

Vårt uppdrag
YrkesAkademin främsta uppdrag är att hjälpa individer med olika bakgrund till arbete via utbildning och stöd. Vi har en viktig roll i samhället då vi genom våra riktade utbildningar skapar nya jobbmöjligheter. YrkesAkademin är till för alla och hos oss ska alla lyckas

ARBETSBESKRIVNING

Som Trafiklärare undervisar du eleverna/kunderna i både teori och praktik, med syftet att ta erhålla behörigheter. Detta sker i form av teoretisk undervisning av trafikregler, trafikmiljö och trafikvett samt praktiska körlektioner.

Vi har ett viktigt uppdrag att utbilda Arbetsförmedlingens prioriterade grupper till Sveriges yrkeschaufförer. Det gör att våra utbildningar anpassas efter individens behov och i de flesta fall innefattar utbildningen även undervisning i det svenska språket samt service och kommunikation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som idag är utbildad C, CE eller D-trafiklärare men som gärna vill utvecklas inom fler utbildningsområden. Har du bara en av behörigheterna eller kanske endast B-behörighet. då kan vi erbjuda vidareutbildning till så att du kan utbilda på bl.a buss men även inom andra ämnesområden. För att trivas hos oss ser vi att du brinner för utbildning och drivs av att utveckla dig själv och andra. Du är en engagerad person med mycket tålamod och positivism. Du har en hög social kompetens, är självständig, serviceinriktad och är en driven pedagog.
ANSÖKAN
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta Robert Hernqvist på telefon 0703-21 77 61 alt robert.hernqvist@ya.se.

Då du i din roll arbetar med människor i utveckling samt har kontakter med myndigheter och företag kan vi komma att kräva in utdrag ur brottsregistret i samband med eventuell anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utbildare Bilskada/Lackering

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Jun 11
Utbildare inom bilskada/lack

Vill du vara med och göra skillnad! Vi söker dig som vill förmedla dina kunskaper och utbilda vuxna till morgondagens Fordonstekniker med inriktning bilskada/lack. Här spelar du och dina medarbetare en viktig roll i att hjälpa deltagarna att få den kompetens som behövs för att komma ut på arbetsmarknaden.

ARBETSBESKRIVNING
I rollen som utbildare på YrkesAkademin får du ett omväxlande arbete där du leder teorilektioner i klassrum varvat med praktiska moment. Du planerar, genomför, dokumenterar och följer upp undervisningen. Vi litar på din förmåga att i grupp eller självständigt kunna planera och genomföra dom olika modulerna i utbildningen. Arbetet innefattar mycket kontakt med branschen och löpande kontakt med Arbetsförmedlingens handläggare och olika företag inför praktik mm.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha mångårig erfarenhet och vara självgående inom yrkesområdet. Kan du yrket så klär vi på dig resten.

ANSTÄLLNINGSFORM
Tillsvidareanställning med prövotid alternativt Timanställning, Konsult.

ANSÖKAN
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta Clas Vallin på telefon: 073 6567 459 clas.vallin@ya.se

Utdrag ur belastningsregister sker vid anställning.
Sista ansökningsdatum 2021 06 10. Uttagningen sker löpande så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

OM YRKESAKADEMIN
YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997. Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen.

Ansök nu