Göteborg: Erfaren firstline supporttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren firstline supporttekniker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu efter en erfaren firstline supporttekniker som kommer att ingå i ett mindre team som arbetar och utgår ifrån kundens lokaler i Syd västra Göteborg.

Som supporttekniker kommer du att var en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att hantera olika ärenden som kommer in genom ärendehanteringssytem och telefon. Du får en insyn i olika IT-miljöer och kommer att tillhöra ett team med IT-tekniker där ni tillsammans hittar lösningar på problem. Vi tror att du som sker har jobbat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare men nu känner dig redo att ta nästa steg!

Din profil
För att passa för rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support i minst 2 år. Vi tror att du har en social och pedagogisk förmåga att bemöta olika typer av människor. I övrigt lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är serviceminded, prestigelös, och drivs av problemlösning.

Krav som är meriterande
Minst 1-2 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
Microsoft Active Directory Administration
Office 365/Exchange
SCCM
Windows 7/10
Citrix
God kommunikativ förmåga
Serviceminded
Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift



Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Finsktalande supporttekniker

Läs mer Jun 20
Din vardag:

Som supporttekniker kommer du supportera finska användare och hjälpa till med olika IT-problem . Du kommer få möjligheten att ge teknisk support både över mejl och telefon. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. Tjänsten är flexibel då det finns möjlighet att arbeta från Göteborg eller Stockholms kontoret.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Arbeta med supportfrågor
- Rådgivande och hjälp vid tekniska problem
- Konto- och lösenordshantering i Active Directory
- Arbete i Microsoftmiljö
- Hårdvaruproblem t.ex. skrivare
- Ärende- och licenshantering


Vem är du?

Ett krav är att behärska finska obehindrat i både tal och skrift. Utöver det är det viktigaste i den här tjänsten är intresset för IT och att hjälpa människor. I rollen som supporttekniker söker vi dig som är en kommunikativ, serviceminded och tålmodig person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service samt att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. I denna rekrytering lämpar vi stor vikt vid din personlighet! Meriterande är tidigare erfarenhet av denna typ av tjänst.

Passar vi för dig?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på telefonnummer 0760685530.

Ansök nu

Norsktalande supporttekniker

Läs mer Jun 20
Din vardag:

Som supporttekniker kommer du supportera norska användare och hjälpa till med olika IT-problem . Du kommer få möjligheten att ge teknisk support både över mejl och telefon. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. Tjänsten är flexibel då det finns möjlighet att arbeta från Göteborg eller Stockholms kontoret.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Arbeta med supportfrågor
- Rådgivande och hjälp vid tekniska problem
- Konto- och lösenordshantering i Active Directory
- Arbete i Microsoftmiljö
- Hårdvaruproblem t.ex. skrivare
- Ärende- och licenshantering


Vem är du?

Ett krav är att behärska norska obehindrat i både tal och skrift. Utöver det är det viktigaste i den här tjänsten är intresset för IT och att hjälpa människor. I rollen som supporttekniker söker vi dig som är en kommunikativ, serviceminded och tålmodig person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service samt att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. I denna rekrytering lämpar vi stor vikt vid din personlighet! Tidigare erfarenhet av denna typ av tjänst är meriterande.

Passar vi för dig?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på telefonnummer 0760685530.

Ansök nu

Supporttekniker Service Desk - VGR

Läs mer Jun 13
Assignment description

För vår kund Västra Götalandsregionen söker vi 3 stycken Supporttekniker Service Desk.

Uppdrag

Felsöka och lösa ärenden kring framför allt PC som läggs vidare av Service Desk

Vi har många mantidsuppdrag som vi får in pengar för resten av året. Vi tar i dagsläget av vår linjeverksamhet, men vi måste få in extra resurser för att kunna leverera både vårt linjeuppdrag samt projekttid.

Profil

Vi söker en konsult som är strukturerad och har ett självgående driv. Är flexibel, engagerad med en analytisk förmåga.

Krav

- Minst 4 års erfarenhet av andra linjens IT-support
- Vara systematisk, noggrann och van att arbeta efter rutiner och processer.
- Felsökningar i komplexa IT-miljöer

Ansök nu

Service Desk Technician - First Line

Läs mer Maj 31
Assignment description

For our client we are looking for a Service Desk Technician.



Purpose Of Position

The Service Desk Technician is responsible for delivering 1st contact support to the global organization from the GBS organization. The areas of support include, but are not limited to, IT infrastructure and application support as well as GBS-related Finance and HR support.



Key Accountabilities:

- Responsible for delivering 1st contact support at the GBS Service Desk
- Ensure that the global policies, processes and procedures are followed.
- Proactively suggest new ways of working and improvements to increase efficiency and effectiveness.
- Actively participate in process improvement
- Actively participate in building and maintaining Knowledge base articles related to the end user support.
- Take ownership of the support tickets generated
- Adhere to the ways of working and procedures to ensure consistency and quality in the underlying data and information as well as timely and relevant communication with the end users.
- Keep end users informed of the status of all tickets at all times.
- Deliver support within the defined SLAs and take action whenever an SLA breach is imminent.
- Identify, suggest and provide end user training and knowledge.
- Participate in projects when needed.
- Work together with the other functions during a project transition to ensure quality in the production cut-over and early-life support.
- Participate in User Acceptance Tests when necessary




Key Decisions

Proactively escalate needed changes in the support processes to increase efficiency, quality and end user satisfaction.

Determine whenever a Knowledge gaps occurs and work towards getting the necessary Knowledge base articles created.



Competencies

- Excellent customer service focus
- Act with a “Customer at heart” attitude, always acknowledging the user’s needs.
- Works in an organised and structure way
- Proactiveness and understanding of business criticality.
- Problem solving skills
- Flexible and a “can-do” attitude.
- Team player




Qualifications And Experience

- Minimum of a high school education or similar
- Minimum of 3 years of Service Desk first line experience
- Experience of working in and knowledge of IT support processes
- Skill in the Microsoft end-user environment
- Basic understanding of Microsoft service software and related operation server management tools
- Understanding of process automation through IT enabled solutions is a plus
- ITIL foundation v3 Certificate
- Fluent in English, spoken and written

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Maj 31
Utmanande arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom first och second line-support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Som supporttekniker bistår du även dina kollegor i Servicedesk genom upplärning och stöd. Vi söker drivna och engagerade personer som vill utvecklas i snabb takt!

Arbetsuppgifter du gör dagligen är bland annat felsökning, delegering av ärenden, övervakning, support, installation, tekniska utredningar, ärendehantering, fjärrstyrning, kunddialoger, dokumentation och rådgivning.

Arbetsplatsen för dig som vill bli bäst på det du gör!

Vill du ha kollegor som inspirerar dig och som är bäst på sina respektive specialistområden? Hos oss får du möjlighet hänga med på de nya lösningarna, utvecklas och arbeta med det du vill bli bäst inom. Varje ny medarbetare på Xenit tar del av vårt karriärprogram där två veckors introduktion ingår. Tillsammans tar vi även fram en individuell karriärplan med styrkort.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett stort intresse och passion för IT. Du är lättlärd och älskar att ta till dig den senaste tekniken. Du har ett personligt driv och engagemang och vill alltid lära dig mer och utvecklas.

Vi hoppas även att du:

- Har stor passion för teknik
- Är serviceinriktad och har hög social kompetens
- Kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
- Är ansvarstagande, agerar på eget initiativ, får saker att hända och uppnår resultat med hög kvalité
- Har ett strukturerat och ansvarstagande arbetssätt
- Samarbetar effektivt med andra, delar med dig av kunskap, erfarenhet och information
- Är tävlingsinriktad och vill alltid utvecklas och lära dig mer
- Talar flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande:

- Har utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT.

3 anledningar till varför du ska välja Xenit

- Vi är nästa generations IT-specialister. Med särskilt drivna medarbetare skapas en unik kultur och många av våra specialister är några av Sveriges mest kompetenta inom sitt område.
- Hos oss lönar sig hårt arbete. Vi lägger mycket fokus på att våra specialister ska göra personlig karriär med individuella styrkort, kompetensutveckling och utbildningsmöjligheter. Vi delar med oss internt av våra specialistkunskaper, bara genom att vara på kontoret kan vi lära oss så mycket mer än hos någon annan arbetsgivare.
- Vi har ett stort förmånspaket med bland annat friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, ergonomiska arbetsplatser, rekryteringsbonus, veckovisa medarbetarundersökningar och 0 karensdagar.


Dina framtida kollegor

Hos oss hittar du spinninginstruktörer, parkourutövare, gamers, krålare, konsthistoriker, rugbyspelare, pusselgalningar, filmnördar och mycket mer. Hos oss är du fri att vara den du är, det enda alla har gemensamt är ett otroligt driv och passion för det de gör! Olikheter är fantastiska och vi älskar att umgås och lära oss av varandra! Till exempel har vi:

- Tips & Trix varje fredag där medarbetare delar med sig av sin specialistkunskap
- After Works, årliga konferenser, teambuilding och andra aktiviteter
- Gemensamma träningstillfällen såsom basket, Göteborgsvarvet, yoga och Power Walk
- Omröstningar för bästa förbättringsförslag.


Personligen tycker jag arbetet i Servicedesk är den bästa starten man kan få på sin IT-karriär eller som nystart på sitt nya jobb. Man får verkligen chansen att lära känna hela företaget och möjligheten att kunna bredda sina kunskaper inom alla möjliga områden.” - Anton Svärd - Support Specialist, Servicedesk, Xenit.

Det praktiska:

- Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
- Planerat startdatum är 15 augusti
- Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!


Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att vända dig till Hanna Lindroth.

Branschledande eNPS!

Xenit gör kontinuerliga anonyma medarbetarundersökningar för att mäta medarbetarnas välmående och resultaten är högt över genomsnittet. Den senaste medarbetarundersökningen visar på ett eNPS på 64, att jämföra med genomsnittet 9.

Frågan som ställs är ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera Xenit som arbetsplats till en vän eller bekant” på en skala 1-10. De som väljer 0-6 räknas som kritiker, 7-8 passiva och 9-10 räknas som ambassadörer. För att räkna ut ett eNPS subtraheras andelen kritiker med andelen ambassadörer. eNPS är ett index från -100 (varje medarbetare är en kritiker) till 100 (varje medarbetare är en ambassadör).

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Bemanningskontoret Rt i Sverige

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Bemanningskontoret Rt i Sverige .

Extrajobba som receptionist

Receptionist, telefonist
Läs mer Jun 21
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som receptionist hos vår företagskund i centrala Göteborg.

Arbetstider är förlagda 10.10-14.05 måndag-fredag

Omgående start

Tjänsten som receptionist är ett roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter.

Vi söker en person som har annan sysselsättning och som vill komplettera med extra timmar. Vi värdesätter flexibilitet då vi har hög servicegrad mot våra kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan vara att ta emot besökare, passerkort, boka taxi, administration och posthantering samt liknande kontorsgöra.

Vi önskar också att du ser detta som ett långsiktigt arbete och har möjlighet att arbeta mer i sommar samt även till hösten.

Vi söker dig som stämmer in på följande:
Du är serviceminded och har en härlig positiv personlighet ocg du trivs när du känner dig behövd. För det är viktigt för oss!
Som person är du lättlärd, gillar service och är en glädjespridare och har ett öga för det lilla extra.

Krav
- Gymnasieutbildning
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande
- Flexibel då arbetstider emellanåt kan variera

Ansök nu

Receptionist sommarjobb

Receptionist, telefonist
Läs mer Jun 8
Nu söker vi dig som vill arbeta som receptionist under sommaren hos vår företagskunder i Göteborg med omnejd.
Arbetstider är förlagda mån-fre kontorstider.
Tjänsten som receptionist är ett roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter.

Vi värdesätter flexibilitet då vi har hög servicegrad mot våra kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan vara att ta emot besökare, passerkort, boka taxi, administration och posthantering samt liknande kontorsgöra.

Vi söker dig som stämmer in på följande:
Du är serviceminded och har en härlig positiv personlighet ocg du trivs när du känner dig behövd. För det är viktigt för oss!
Som person är du lättlärd, gillar service och är en glädjespridare och har ett öga för det lilla extra.
Kan arbeta juli-augusti

Krav
- Gymnasieutbildning
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande
- Flexibel då arbetstider emellanåt kan variera

Ansök nu

Tar du studenten? - Se hit!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
Tar du studenten och är arbetsökande? Se hit!
Till vår uthyrningsverksamhet i Göteborg söker vi dig som vill vara med på en fantastisk resa med stora möjligheter till vidareutveckling inom kundjänst

Brinner du för att ge bästa möjliga service samtidigt som du drivs av målinriktat arbete på en trivsam och energisk arbetsplats med många kollegor?

Genom den här tjänsten har du mycket kundkontakt, vilket ger dig möjlighet att använda och utveckla din sociala och kommunikativa förmåga. Här får du chansen att jobba hos en av världens största företag inom kuntjänst.

Dina arbetsuppgifter i din roll som kundrådgivare så är du företagets ansikte och röst utåt. Det är din uppgift att hjälpa kunden att få den bästa upplevelsen, så att kunderna alltid kan känna sig trygga i att de har de bästa och mest uppdaterade produkterna och tjänsterna för just dem.

Du kan komma att besvara inkommande samtal rörande:

- Abonnemang
- Fakturor
- Teknisk support
- Merförsäljning
- Nykundshantering
- Mail
- Vissa administrativa uppgifter


Tjänsten inleds med en betald utbildning på tre veckor för att du ska bli trygg i din roll.

Arbetstider är förlagda vardagar 08.00-19.00 samt visa helgdagar 10.00-19.00

Om företaget:

Vår kund är ett stort, internationellt företag inom kundservice som erbjuder utvecklingsmöjligheter för dig i din karriär och en trivsam arbetsmiljö i deras nya kontorslokaler i centrala Göteborg. Du blir anställd av oss på Bemanningskontoret med goda chanser till fast anställning hos kund och tjänsten inleds med en fullbetald utbildning för att du ska känna dig trygg och bekväm i din arbetsroll.

Vi erbjuder:

Ett spännande arbete på en modern arbetsplats
Kollektivavtal
Inledande och fullt betald utbildning
Varierande arbetstider 80- 100%
Goda utvecklingsmöjligheter

Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ansök nu

Kundrådgivare till Telia i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
Till vår uthyrningsverksamhet i Göteborg söker vi dig som vill vara med på en fantastisk resa med stora möjligheter till vidareutveckling på ett roligt och energiskt kontor?

Brinner du för att ge bästa möjliga service samtidigt som du drivs av teknik och målinriktat arbete?

Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Genom den här tjänsten har du mycket kundkontakt, vilket ger dig möjlighet att använda och utveckla din sociala och kommunikativa förmåga. Här får du chansen att jobba hos en av Sveriges största teleoperatörer med inriktning mot bredband, tv och mobiltelefoni.

Dina arbetsuppgifter i din roll som kundrådgivare är du företagets ansikte och röst utåt. Det är din uppgift att hjälpa kunden att få den bästa upplevelsen, så att kunderna alltid kan känna sig trygga i att de har de bästa och mest uppdaterade produkterna och tjänsterna för just dem.



Du kommer besvara inkommande samtal rörande:

- Abonnemang
- Fakturor
- Teknisk support
- Merförsäljning
- Nykundshantering
- Vissa administrativa uppgifter


Tjänsten inleds med en betald utbildning på tre veckor för att du ska bli trygg i din roll.

Arbetstider är förlagda vardagar 08.00-19.00 samt visa helgdagar 10.00-18.00

Om företaget:

Vår kund är ett stort, internationellt företag inom kundservice som erbjuder utvecklingsmöjligheter för dig i din karriär och en trivsam arbetsmiljö i deras nya kontorslokaler i centrala Göteborg. Du blir anställd av oss på Bemanningskontoret med goda chanser till fast anställning hos kund och tjänsten inleds med en fullbetald utbildning för att du ska känna dig trygg och bekväm i din arbetsroll.

Vi erbjuder:

Ett spännande arbete på en modern arbetsplats
Kollektivavtal
Inledande och fullt betald utbildning
Varierande arbetstider 80- 100%
Goda utvecklingsmöjligheter

Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ansök nu

Kundrådgivare till Postnord i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
Till vår uthyrningsverksamhet i Göteborg söker vi kundagenter till Postnord som vill vara med på en fantastisk resa med stora möjligheter till vidareutveckling på ett roligt och energiskt kontor i Göteborg?

Dina arbetsuppgifter i din roll som kundrådgivare är du företagets ansikte och röst utåt. Det är din uppgift att hjälpa kunden att få den bästa upplevelsen, så att kunderna alltid kan känna sig trygga genom hela processen.

Du kommer besvara inkommande samtal rörande:

- Leveransdatum
- Paketspårning
- Kontakt med ombud
- Vissa administrativa uppgifter


Tjänsten inleds med en betald utbildning på tre veckor för att du ska bli trygg i din roll.

Arbetstider är förlagda mellan 8.00-19:00.

Om företaget:

Vår kund är ett stort, internationellt företag inom kundservice som erbjuder utvecklingsmöjligheter för dig i din karriär och en trivsam arbetsmiljö i deras nya kontorslokaler i centrala Göteborg. Du blir anställd av oss på Bemanningskontoret med goda chanser till fast anställning hos kund och tjänsten inleds med en fullbetald utbildning för att du ska känna dig trygg och bekväm i din arbetsroll.

Vi erbjuder:

Ett spännande arbete på en modern arbetsplats i nya lokaler
Kollektivavtal
Inledande och fullt betald utbildning
Varierande arbetstider 80- 100%
Goda utvecklingsmöjligheter

Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ansök nu

Kundrådgivare till stort möbelvaruhus i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
Till vår uthyrningsverksamhet i Göteborg söker vi dig som vill vara med på en fantastisk resa med stora möjligheter till vidareutveckling på ett roligt och energiskt kontor i Göteborg?

Brinner du för att ge bästa möjliga service samtidigt som du drivs av målinriktat arbete?

Genom den här tjänsten har du mycket kundkontakt, vilket ger dig möjlighet att använda och utveckla din sociala och kommunikativa förmåga. Här får du chansen att jobba fören av världens största inredning och möbelvaruhus.

I dina arbetsuppgifter som kundrådgivare så är du företagets ansikte och röst utåt. Det är din uppgift att hjälpa kunden att få den bästa upplevelsen, så att kunderna alltid kan känna sig trygga under hela processen.

Du kommer besvara inkommande samtal rörande:

- Fakturor
- Leverans och order
- Vissa administrativa uppgifter
- Reklamation


Tjänsten inleds med en betald utbildning på tre veckor för att du ska bli trygg i din roll.

Arbetstider är förlagda vardagar 08.00-20:00, samt vissa helger 09.30-18.00

Om företaget:

Vår kund är ett stort, internationellt företag inom kundservice som erbjuder utvecklingsmöjligheter för dig i din karriär och en trivsam arbetsmiljö i deras nya kontorslokaler i centrala Göteborg. Du blir anställd av oss på Bemanningskontoret med goda chanser till fast anställning hos kund och tjänsten inleds med en fullbetald utbildning för att du ska känna dig trygg och bekväm i din arbetsroll.

Vi erbjuder:

Ett spännande arbete på en modern arbetsplats i nya lokaler
Kollektivavtal
Inledande och fullt betald utbildning
Varierande arbetstider 80- 100%
Goda utvecklingsmöjligheter

Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ansök nu