Göteborg: Lönespecialist till Nouryon i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönespecialist till Nouryon i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Just nu söker vi på Jefferson Wells efter en ny stjärna inom lön till vår kund Nouryon med placering i Gamlestaden i Göteborg. Här får du möjligheten att arbeta på en trevlig arbetsplats tillsammans med hjälpsamma och engagerade kollegor! Tjänsten tillsätts löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vad innebär uppdraget som lönespecialist?

Det dagliga arbetet går ut på att arbeta med all lönehantering, från att skriva ut avtal och skicka iväg till att skapa lönefiler. Uppdraget är genom Jefferson Wells och du kommer att arbeta som konsult via oss. Start kommer att ske i så snart som möjligt och planeras att pågå långsiktigt.

Dina arbetsuppgifter:

* hantera föräldraledighet, sjukfrånvaro
* Kontrollera och bearbeta löneunderlag
* Sköta pensionsrapportering och skicka in statistik
* Skriva arbetsgivarintyg
* Hantera tidrapporter

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen som Lönespecialist är det viktigt att du är ansvarsfull, noggrann och stresstålig i ditt arbetssätt. Du har en god förmåga att prioritera samt att kunna lösa komplexa frågor och problem som rör lönehantering. Vidare är du serviceminded och trivs med att hjälpa andra.

Vi söker dig som:

* Har utbildning inom HR/personal/lön eller likvärdigt
* Behärskar svenska och engelska - i såväl tal som i skrift
* Har god erfarenhet av lönehantering,
* Har god datorvana
* Meriterande om du har erfarenhet av SAP-lön och Kronos Tid.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Löneadministratör.

Lönespecialist, vikariat 1 år

Läs mer Jun 20
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 2,7 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd, Polarbröd. Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.

Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se/).





Vill du jobba som lönespecialist med eget ansvar för flera bolag? Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var ett vikariat för dig!

Om tjänsten

På Polfärskts supportkontor i Lindome utanför Göteborg finns ett Shared Service Center med nio anställda som sköter ekonomi och lön för alla våra 26 bolag i gruppen. Då bolaget växer betydligt genom vårt nya förvärv behöver vi utöka teamet med en lönespecialist som kommer in på ett vikariat på ett år. I rollen ansvarar du för hela löneprocessen på flera bolag och behöver därmed vara flexibel som person med god förmåga att prioritera.



Vi söker dig som

Har relevant eftergymnasial utbildning.

Har arbetat minst ett år som löneadministratör.

Erfarenhet av lönesystemet Agda är meriterande.

Erfarenhet av att ha jobbat med Lager och E-handelsavtalet är meriterande.

Erfarenhet av att ha jobbat med Unionens tjänstemannaavtal är meriterande.

Vill bidra till ett härligt arbetsklimat med ditt positiva sätt och framtoning.



Övrig information

Omfattning: Vikariat 1 år

Placering: Lindome



Hos Polfärskt erbjuds du

Möjlighet att arbeta i en platt organisation som växer och satsar framåt! Polfärskt är känt för sin kultur och entreprenörsanda där de anställda uppmanas till initiativ och att ta plats. Alltid med fokus på gemenskap där man tar hand om och hjälper varandra.



Låter detta som ditt nästa steg?

Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 25 augusti 2022. Vid eventuella frågor kontakta Mia Lideborg Lönechef på tel. 0734-25 63 38 eller Mia.lideborg@polfarskt.se

Ansök nu

Lönespecialist

Läs mer Jun 15
NA-KD är ett ungt och globalt e-handelsbolag inom fashion och har höga mål inom hållbarhet och fortsatt tillväxt. Nu utökar vi vårt Finance team, och letar efter dig som vill axla rollen som Lönespecialist för vår svenska organisation. Eftersom rollen är helt ny, letar vi efter dig som vill ha en möjlighet till forma och bygga rollen och ta ägandeskapet för hela vårt lönearbete för fortsatt utveckling i takt med att bolaget växer. Du erbjuds en betydelsefull roll med många kontaktytor såsom chefer, medarbetare och externa samarbetspartners gällande lön,- försäkrings- och pensionsfrågor. Rollen innefattar lönearbetets alla delar, från kontroll till beredning samt rapportering till myndigheter och pension. Du kommer vara en del av den härliga ekonomiavdelningen och rapportera till Finance Manager och kommer även att ha ett tätt samarbete med vårt People & Culture team.

Om rollen

- Ansvar och självständigt arbete med lönehanteringens alla delar av vårt svenska bolags dryga 300+löner
- Kontrollera, registrera och bearbeta löneunderlag
- Hantering av utlägg och företagsförmåner.
- Ansvara för rapportering till SCB, Försäkringskassan och Skatteverket.
- Ansvara för pensionsraportering, arbetsgivarintyg, semester.
- Frånvarohantering, (föräldraledighet, sjukfrånvaro etc.)
- Rådgivande stöd i lönefrågor till chefer och medarbetare i organisationen.
- Säkerställa kvalité och utveckla vår löneprocess.
- Implementera tidsrapporteringsprocesser och system
- Utvärdera det befintliga lönesystemet och vid eventuellt byte ansvara för implementationsprojektet.
- Lättare ekonomiadministrativa uppgifter.
- Du kommer att ansvara samt samarbeta med People & Cutlture kring löneadministration.
- Kommunicera både internt och externt samt delta i diverse utvecklingsprojekt inom Finance avdelningen.


Bakgrund & Erfarenheter

- Några års erfarenhet inom löneadministration, där du självständigt drivit löneprocessen av minst 100 tjänstemän.
- Har du utbildning inom löneadministration är det ett stort plus annars har du samlat på dig motsvarade erfarenhet genom arbete.
- Ditt brinnande intresse för lönefrågor syns i ditt arbete och det är din noggrannhet och prestigelösa inställning som gör att du lyckas.
- Du trivs i en roll med många kontaktytor och som person är du positiv och serviceminded.
- Du trivs i det självständiga arbetet, där du är noga noggrann och arbetar med god struktur.
- Flytande i svenska och engelska (tal och skrift)


Nyfiken att veta mer?

Om du tycker det låter som rätt möjlighet för dig ansöker du enkelt genom att svara på några frågor om din bakgrund samt genom att bifoga ditt CV. Vi arbetar med löpande urval i processen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Går du vidare i processen är nästa steg en telefonintervju och därefter kommer du få träffa rekryterande chef. Vi lovar att alla kandidater kommer få återkoppling, oavsett om de går vidare till telefonintervju eller inte.

Plats

Göteborg, Sverige.

The Dream Team

Working at NA-KD is unlike any other fashion gig. We’re a young company with a start-up mentality and (a borderline insane) hunger to be the best. In less than 6 years NA-KD has become one of the fastest growing fashion e-com brand in the world. And we have a 4 million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing - then welcome home.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen.

Ansök nu

Vill du jobba som löneadministratör i sommar?

Läs mer Apr 22
Välkommen till oss!



Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med drygt 25 000 anställda i Sverige, Finland och Danmark. Sedan starten på 1980-talet har Attendo utökat verksamheten till många fler platser och nya verksamhetsområden. Idag finns Attendo på ett 70-tal orter i Sverige och kan förutom äldreomsorg också erbjuda omsorg för personer med funktionsnedsättningar (LSS) samt individ- och familjeomsorg (IOF).

På löneavdelningen i Mölndal arbetar du tillsammans med 14 engagerade kollegor som dagligen ger utomordentlig service till våra chefer och ser till att alla duktiga medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi hanterar ca 12 000 löner per månad.



Beskrivning av tjänsten

Som löneadministratör hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att administrera löner, ha daglig kontakt med våra chefer och myndigheter där du hjälper till att svara på frågor gällande löner, tidrapporter, löneregistrering, traktamenten, utlägg, förmånsbeskattning, kollektivavtal m.m. Vi arbetar dagligen i systemen HRplus8, Medvind, Outlook och Teams.

- Visstidsanställning på 100 % under v. 23-34
- Arbetstider måndag till fredag ca 8-16:30
- Tillträdesdatum ca v. 20 för upplärning



Vem är du?

Vi söker dig som antingen studerar till/är nyexaminerad löneadministratör/ lönekonsult, eller dig som studerar/nyligen examinerats från högskolan. Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarsfull, serviceinriktad och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. För att trivas i rollen krävs att du är van att hantera flera saker samtidigt, vilket ställer höga krav på flexibilitet och stresstålighet. Du är inte heller rädd att hugga i när det behövs för att hjälpa dina kollegor, t.ex. inför våra deadlines.

Att jobba hos oss

Vi erbjuder ett omväxlande sommarjobb på vår löneavdelning som kommer vara en mycket bra merit inför ditt kommande yrkesliv och kan vara en möjlighet till fortsatt arbete hos oss! Semesterperioden är förlagd under perioden juni-augusti och vikariaten är på heltid v. 23-34/35, med start redan ca v. 20 för upplärning (kan då vara på deltid för att kombineras med studier). Det kan även finnas möjlighet till fortsatt anställning på timmar eller heltid till hösten - så passa på att ansök redan nu!

Stämmer denna beskrivning in på dig och du är tillgänglig denna period? Sök redan idag - vi går igenom ansökningarna löpande!

Ansök nu

Löne- & HR-koordinator sökes till internationellt försäkringsbolag

Läs mer Jun 22
BNP Paribas Cardif – försäkringsbolaget i en föränderlig värld. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov, erbjuder vi skräddarsydda försäkringslösningar och skapar mervärde för våra partners – alltid med kunden i fokus. BNP Paribas Cardif Nordics försäkringsverksamhet är en del av bankkoncernen BNP Paribas som är en av Europas ledande aktörer inom bank-och finanstjänster.
Vi söker nu dig med ett noggrant sinne och som är detaljfokuserad – du som delar vårt engagemang och vår känsla för ansvarstagande! Kan du vara vår nya Löne- & HR-koordinator?
Som Löne- & HR-koordinator kommer du…
…ansvara för lönebearbetningen för cirka 135 medarbetare, främst för anställda i Sverige men också i Norge och Danmark. I nuläget är lönearbetet outsourcat, vilket innebär att du är första linjens kontakt mot vår löneleverantör. Du kommer att ansvara för att samordna och förbereda löneuppgifter och säkerställa leveransen av lönerna. I rollen kommer du att arbeta med de olika delarna inom lönehantering, tidrapportering, utlägg, ledigheter etc och vara kontaktperson till de anställda i dessa områden. Du kommer ansvara och genomföra de rapporteringar som är kopplade till lön och uppdatera och underhålla bolagets HR-system. Rollen kommer också att innebär att arbeta med vårt erbjudande så som pensioner, förmåner och lönerevisioner, det för att stötta HR Manager i arbetat inom ersättning och förmåner. I rollen som Löne-& HR-koordinator kommer du att vara en del av ett härligt HR-gäng som består av ytterligare tre personer och rapportera till HR Manager.
Vi söker dig som...
… har arbetat i en liknande roll inom löneadministration och har god förståelse för flödet inom lönehantering. Du skall ha ett starkt intresse för siffror och noggrannhet är en naturlig egenskap hos dig. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig efter rådande situation och hjälper till där det behövs. I rollen som Löne- & HR-koordinator kommer du ha många kontakter med företagets medarbetare, chefer och även externa parter, därför är det viktigt att du är pedagogisk och tydligt i ditt sätt att kommunicera.
Våra önskemål till dig:
· Utbildning inom ekonomi eller personal/lön
· Goda kunskaper inom löneadministration
· Tidigare erfarenhet från att ha jobbat med förmåner och pensioner
· Goda redovisningskunskaper
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
· Meriterande är att ha jobbat med löner mot något av de andra nordiska länderna
Varför BNP Paribas Cardif?
Tänk dig en organisation, tillräcklig liten för att utvecklas men tillräckligt stor för att hantera förändringar. Hos oss på BNP Paribas Cardif, genomsyrar affärsutveckling allt vi gör och vi uppmuntrar ständigt till innovativt tänkande. Med ca 135 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark, utvecklar och tillhandahåller vi personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker och finansbolag. Hos oss får du möjligheten att kliva in i en spännande expansiv fas i ett internationellt företag med en mångkulturell miljö. Här får du möjlighet att påverka med din erfarenhet och expertis samt arbeta med engagerade och härliga kollegor.
Vi erbjuder dessutom förmånlig pensionsplan, friskvårdsbidrag, flytande arbetsfria dagar, träning på betald arbetstid, Benify förmånsportal, kompetensutveckling samt sociala aktiviteter och tillställningar.
För mer information se www.bnpparibarcardif.se eller på Linkedin #BNPParibasCardifNordic
Mer om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Elisabeth Marenius, elisabeth.marenius@bnpparibascardif.com (semester vecka 29-31).
Vill du bli en del av ett engagerat och växande företag? Då är du varmt välkommen med din ansökan till vår jobbportal, via länken nedan. Sista ansökningsdag är den 15:e augusti. Tveka inte att skicka din ansökan redan idag. Då urvalsprocesser och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

Ansök nu

Lön- och HR-administratör till framtida uppdrag

Läs mer Jun 3
Är du intresserad av att arbeta med löneadministration samt HR-frågor och vill ta nästa kliv inom din karriär? Då är detta något för dig! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av likdanande tjänster och vill visa dig tillgänglig för våra kommande uppdrag. Våra kunder finns belägna i Göteborg och närliggande områden. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos någon av våra kunder kommer du tillhöra ett kompetent HR-team. Din primära arbetsuppgift kommer att vara hantera verksamhetens löner. I arbetet som löneadministratör ingår det daglig kontakt med både interna och externa aktörer. Det är av stor vikt att du har ett professionellt bemötande med god servicekänsla samt ett konsultativt arbetssätt med hög integritet. Vidare ska du besitta god analytiskförmåga och ha förståelse av numeriska underlag.

Några av dina arbetsuppgifter kommer bestå av att:

• Förbereda lönekörning via olika system som t.ex AGDA, Fortnox lön, Kontek etc.
• Attestera tidrapportering
• Skapa rutiner och processer inom HR
• Kontakt med försäkringskassa och andra myndigheter
• Personaladministration
• Stötta kollegor och chefer inom HR-frågor

Din profil
Vi ser gärna att du har arbetat några år som löneadministratör och du besitter goda lönekunskaper och kan svara på HR-relaterade frågor. För att lyckas bra i en roll som löneadministratör förutsätter vi att du är du kommunikativ, noggrann och serviceinriktad. Du ska trivas att arbeta i team samtidigt som du är duktig på att prioritera ditt arbete självständigt då i rollen har du ett stort ansvarsområde. I rollen krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Slutligen har du mycket god datorvana samt är bekväm att arbeta i Officepaketet och relaterade system till ditt dagliga arbete.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.

Varmt välkommen med din intresseanmälan via effektiv.se. Intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande, tveka inte med att skicka din ansökan redan idag!

Sökord
Löneadministratör, HR, Lön, personaladministratör, HR-generalist, HR-ansvarig, administratör, förmåner

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Experis Academy Program |Systemutvecklare | Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 4
Har du en eftergymnasial utbildning inom IT, ett starkt brinnande intresse för programmering och vill arbeta som systemutvecklare? Vill du få ett försprång i karriären och bli grym på att koda? Genom Experis Academy Program får du under tre intensiva månader en praktisk utbildning baserat på vad arbetsmarknaden söker och en trygg anställning i ett! Vi kommer påbörja vårt nästa program under sommaren 2022. Vill du ha en av de platserna i Göteborg?

Inriktningar Sommar 2022

* Fullstack Java/JavaScript
* Fullstack .NET/JavaScript
* Embedded/C++

Vad får du av att gå Experis Academy Program?
Du får en unik möjlighet att skaffa dig ovärderlig kompetens av moderna teknologier som IT-branschen efterfrågar. Du är anställd från dag ett där du startar med en intensiv lärarledd och betald utbildningsperiod som pågår i 3 månader. Utbildningen genomförs enligt metodiken Accelerated Learning och är i högt tempo (upp till 500 h av kodande!) som varvar teori med praktiska övningar, både själv och i grupp. Lärarna har lång erfarenhet från både akademin och näringslivet och lär ut det som systemutvecklare behöver kunna just nu på arbetsmarknaden. Efter avslutad utbildning får du möjlighet att ta en certifiering inom den inriktning du går.

Efter utbildningsperioden påbörjar du en 12 månaders specialiseringsperiod hos ett företag i regionen där du arbetar och vidareutvecklar dina kompetenser. Efter du avslutat dessa sammanlagda 15 månader ges du möjlighet att bli anställd hos det företaget. Vårt gemensamma mål är att du ska vidareutvecklas och kunna bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Du får även lära känna andra som också brinner för systemutveckling, både de som börjar samtidigt som dig och de som tidigare gått Experis Academy Program.

Ett urval av teknologier du kommer lära dig under programmet, beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]
Java 13, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, Javascript 101, ReactJS, Angular, Vue, Bootstrap 4, HTML5, CSS, Scrum

Fullstack .NET/[removed]
.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, Javascript 101, ReactJS, Angular, Vue, Bootstrap 4, HTML5, CSS, Scrum

Embedded/C++:
C++, DevOps, Docker, Unit testing, Git, Linux, Jetson hardware, Microcontroller, Qt, IoT, AI, REST

Vilka är vi på Experis Academy?
Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis som i sin tur ingår i internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med konceptet har mycket erfarenhet av både HR och IT, där vårt Academy-program har vuxit fram och utvecklats genom åren. Vi har mycket erfarenhet och ger dig, utöver utbildningen och uppdrag hos något av Sveriges ledande företag, även coachning under tiden du är anställd hos oss. Du får då chansen att komplettera dina kompetenser med andra mjuka värden passande för att jobba inom IT-branschen.

Vem är du?
Experis Academy är till för dig som

* har minst en avslutat 2-årig eftergymnasial utbildning inom ett IT-relaterat område (vi tar såklart hänsyn till om du är i slutskedet av dina studier vid ansökan)
* läst programmeringskurser och har ett genuint intresse för det
* motiveras av att lösa komplexa problem och har ett sinne för logik
* ser dig som någon som tycker om att samarbeta med andra, nå uppsatta mål, är flexibel och ansvarar för din egen utveckling
* talar och skriver svenska och engelska obehindrat



Kursstart
4 juli: Fullstack Java/JavaScript & Fullstack .NET/JavaScript

8 augusti: Embedded/C++ (är med på den gemensamma introduktion 4 och 5 juli)

Studietid: Heltid, 08:00-17:00

Plats för utbildning och uppdrag

Vårt kontor i Göteborg*. Vi har just nu program i Göteborg, Skövde, Stockholm, Norrköping, Malmö och Växjö. Antal platser per inriktning för respektive ort kan skilja sig.

* Kan komma att ske på distans. Vi följer FHMs rekommendationer.

Hur ser rekryteringsprocessen ut om du får jobbet?

* Du skickar in din ansökan
* Vi validerar ansökningen
* Vi ringer upp dig för en telefonintervju
* Du får genomföra tester
* Vi genomför en digital kompetensbaserad djupintervju
* Vi pratar med dina två referenser och du skickar in betygen från din utbildning
* Vi träffas på en slutintervju
* Du får ett besked om en plats på programmet
* Vi signar anställningskontrakt

Platserna kan fyllas under ansökningstiden då vi rekryterar löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Läs gärna mer på vår hemsida HÄR

Ansök nu

Miljöingenjör till St1 Refinery AB, Göteborg

Civilingenjör, kemi
Läs mer Mar 23
Är du Miljöingenjör och vill vara med att få påverka och sätta strukturer?

Arbetsbeskrivning
Som Miljöingenjör kommer du att vara en viktig och drivande kugge i vårt miljöarbete. Du kommer att ingå i ett team på fyra personer som leds av vår Miljöchef. Tjänsten är placerad på vårt raffinaderi som är beläget på Hisingen precis vid Älvsborgsbron. Raffinaderiet är certifierat enligt ISO 14001, vilket innebär att du leder interna revisioner samt deltar vid externa revisioner. Du kommer att bidra med din expertis i förbättringsarbeten och projekt, där miljöfrågor är en naturlig och viktig del. Som Miljöingenjör kommer du ha möjlighet att påverka beslut inom organisationen. Du kommer även att stötta och informera kollegor, samarbetspartners och kunder med din kunskap inom miljöfrågor. Med det sagt har du många kontaktytor både internt och externt.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning inom miljö, teknik eller naturvetenskap. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med miljöfrågor från en processindustri eller liknande verksamhet. För att lyckas i rollen ser vi att du har en god förståelse och kunskap inom lagstiftning kopplad till vår verksamhet.

Du är trygg i din yrkesroll och har ett stort engagemang inom miljöfrågor. Att se möjligheter är naturligt för dig och du är bekväm med att ta initiativ och presentera förslag till lösningar. Hos oss kommer du att arbeta med frågor gällande miljötillstånd och du är en självklar deltagare vid miljöbesiktningar och sköter viss rapportering till berörda parter och myndigheter. Därför ser vi att du är strukturerad, kommunikativ och relationsskapande. Arbetets art kräver att du kan uttrycka dig på svenska både i tal och skrift.

Vad kan St1 erbjuda dig?
Inom företaget pågår ett spännande utvecklingsarbete och St1 erbjuder dig ett utmanande, omväxlande och inspirerande arbete. Du kommer att arbeta i ett företag där din insats syns och påverkar i en miljö där du blir en viktig del av teamet.

* Ett utvecklande arbete i en bransch som är under stor förändring med flera spännande projekt
* Bonuslön
* Träningsmöjligheter, motionsbidrag samt subventionerad företagshälsovård
* Föräldrautfyllnad av lön
* Andel i företagets vinstandelsstiftelse m.m.

Läs mer på: https://career.masterhelp.se/st1-refinery

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar St1 Refinery AB med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, tel 0727 - 30 52 46, anna.edemyr@jeffersonwells.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan snarast.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om St1
St1 är ett modernt energibolag med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. Målet är att utveckla och erbjuda nya, förnybara bränslen och moderna lösningar som minskar klimatpåverkan. Koncernens energitjänster och produkter sträcker sig från vindkraft till etanolbränsle som görs på restprodukter från livsmedelsindustrin. På St1 Refinery AB förädlas årligen 4 miljoner ton råolja från Nordsjön. Under det senaste decenniet har hundratals miljoner kronor investerats för tillverkning av produkter av bästa miljöklass och för att minska utsläppen från produktionen. Vi är ett av de mest energieffektiva raffinaderierna i världen. Raffinaderiet levererar fjärrvärme till Göteborgs stad och är sedan 1997 miljöcertifierat enligt EMAS och ISO 14001. Vi är ungefär 240 anställda vid raffinaderiet som är beläget på Hisingen.

Ansök nu

Experis Academy Program |Systemutvecklare | Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 17
Har du en eftergymnasial utbildning inom IT, ett starkt brinnande intresse för programmering och vill arbeta som systemutvecklare? Vill du få ett försprång i karriären och bli grym på att koda? Genom Experis Academy Program får du under tre intensiva månader en praktisk utbildning baserat på vad arbetsmarknaden söker och en trygg anställning i ett! Vi kommer påbörja vårt nästa program under sommaren 2022. Vill du ha en av de platserna i Göteborg?

Inriktningar Sommar 2022

* Fullstack Java/JavaScript
* Fullstack .NET/JavaScript
* Embedded/C++

Vad får du av att gå Experis Academy Program?
Du får en unik möjlighet att skaffa dig ovärderlig kompetens av moderna teknologier som IT-branschen efterfrågar. Du är anställd från dag ett där du startar med en intensiv lärarledd och betald utbildningsperiod som pågår i 3 månader. Utbildningen genomförs enligt metodiken Accelerated Learning och är i högt tempo (upp till 500 h av kodande!) som varvar teori med praktiska övningar, både själv och i grupp. Lärarna har lång erfarenhet från både akademin och näringslivet och lär ut det som systemutvecklare behöver kunna just nu på arbetsmarknaden. Efter avslutad utbildning får du möjlighet att ta en certifiering inom den inriktning du går.

Efter utbildningsperioden påbörjar du en 12 månaders specialiseringsperiod hos ett företag i regionen där du arbetar och vidareutvecklar dina kompetenser. Efter du avslutat dessa sammanlagda 15 månader ges du möjlighet att bli anställd hos det företaget. Vårt gemensamma mål är att du ska vidareutvecklas och kunna bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Du får även lära känna andra som också brinner för systemutveckling, både de som börjar samtidigt som dig och de som tidigare gått Experis Academy Program.

Ett urval av teknologier du kommer lära dig under programmet, beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]
Java 13, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, Javascript 101, ReactJS, Angular, Vue, Bootstrap 4, HTML5, CSS, Scrum

Fullstack .NET/[removed]

.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, Javascript 101, ReactJS, Angular, Vue, Bootstrap 4, HTML5, CSS, Scrum

Embedded/C++:
C++, DevOps, Docker, Unit testing, Git, Linux, Jetson hardware, Microcontroller, Qt, IoT, AI, REST


Vilka är vi på Experis Academy?
Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis som i sin tur ingår i internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med konceptet har mycket erfarenhet av både HR och IT, där vårt Academy-program har vuxit fram och utvecklats genom åren. Vi har mycket erfarenhet och ger dig, utöver utbildningen och uppdrag hos något av Sveriges ledande företag, även coachning under tiden du är anställd hos oss. Du får då chansen att komplettera dina kompetenser med andra mjuka värden passande för att jobba inom IT-branschen.

Vem är du?
Experis Academy är till för dig som

* har minst en avslutat 2-årig eftergymnasial utbildning inom ett IT-relaterat område (vi tar såklart hänsyn till om du är i slutskedet av dina studier vid ansökan)
* läst programmeringskurser och har ett genuint intresse för det
* motiveras av att lösa komplexa problem och har ett sinne för logik
* ser dig som någon som tycker om att samarbeta med andra, nå uppsatta mål, är flexibel och ansvarar för din egen utveckling
* talar och skriver svenska och engelska obehindrat



Kursstart
4 juli: Fullstack Java/JavaScript & Fullstack .NET/JavaScript

8 augusti: Embedded/C++ (är med på den gemensamma introduktion 4 och 5 juli)

Studietid: Heltid, 08:00-17:00

Plats för utbildning och uppdrag

Vårt kontor i Göteborg*. Vi har just nu program i Göteborg, Skövde, Stockholm, Norrköping, Malmö och Växjö. Antal platser per inriktning för respektive ort kan skilja sig.

* Kan komma att ske på distans. Vi följer FHMs rekommendationer.

Hur ser rekryteringsprocessen ut om du får jobbet?

* Du skickar in din ansökan
* Vi validerar ansökningen
* Vi ringer upp dig för en telefonintervju
* Du får genomföra tester
* Vi genomför en digital kompetensbaserad djupintervju
* Vi pratar med dina två referenser och du skickar in betygen från din utbildning
* Vi träffas på en slutintervju
* Du får ett besked om en plats på programmet
* Vi signar anställningskontrakt

Platserna kan fyllas under ansökningstiden då vi rekryterar löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Läs gärna mer på vår hemsida HÄR

Ansök nu

Experis Academy Program |Systemutvecklare | Stockholm

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 17
Har du en eftergymnasial utbildning inom IT, ett starkt brinnande intresse för programmering och vill arbeta som systemutvecklare? Vill du få ett försprång i karriären och bli grym på att koda? Genom Experis Academy Program får du under tre intensiva månader en praktisk utbildning baserat på vad arbetsmarknaden söker och en trygg anställning i ett! Vi kommer påbörja vårt nästa program under sommaren 2022. Vill du ha en av de platserna i Stockholm?

Inriktningar Sommar 2022

* Fullstack Java/JavaScript
* Fullstack .NET/JavaScript
* Embedded/C++

Vad får du av att gå Experis Academy Program?
Du får en unik möjlighet att skaffa dig ovärderlig kompetens av moderna teknologier som IT-branschen efterfrågar. Du är anställd från dag ett där du startar med en intensiv lärarledd och betald utbildningsperiod som pågår i 3 månader. Utbildningen genomförs enligt metodiken Accelerated Learning och är i högt tempo (upp till 500 h av kodande!) som varvar teori med praktiska övningar, både själv och i grupp. Lärarna har lång erfarenhet från både akademin och näringslivet och lär ut det som systemutvecklare behöver kunna just nu på arbetsmarknaden. Efter avslutad utbildning får du möjlighet att ta en certifiering inom den inriktning du går.

Efter utbildningsperioden påbörjar du en 12 månaders specialiseringsperiod hos ett företag i regionen där du arbetar och vidareutvecklar dina kompetenser. Efter du avslutat dessa sammanlagda 15 månader ges du möjlighet att bli anställd hos det företaget. Vårt gemensamma mål är att du ska vidareutvecklas och kunna bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Du får även lära känna andra som också brinner för systemutveckling, både de som börjar samtidigt som dig och de som tidigare gått Experis Academy Program.

Ett urval av teknologier du kommer lära dig under programmet, beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]
Java 13, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, Javascript 101, ReactJS, Angular, Vue, Bootstrap 4, HTML5, CSS, Scrum

Fullstack .NET/[removed]

.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, Javascript 101, ReactJS, Angular, Vue, Bootstrap 4, HTML5, CSS, Scrum

Embedded/C++:
C++, DevOps, Docker, Unit testing, Git, Linux, Jetson hardware, Microcontroller, Qt, IoT, AI, REST

Vilka är vi på Experis Academy?
Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis som i sin tur ingår i internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med konceptet har mycket erfarenhet av både HR och IT, där vårt Academy-program har vuxit fram och utvecklats genom åren. Vi har mycket erfarenhet och ger dig, utöver utbildningen och uppdrag hos något av Sveriges ledande företag, även coachning under tiden du är anställd hos oss. Du får då chansen att komplettera dina kompetenser med andra mjuka värden passande för att jobba inom IT-branschen.

Vem är du?
Experis Academy är till för dig som

* har minst en avslutat 2-årig eftergymnasial utbildning inom ett IT-relaterat område (vi tar såklart hänsyn till om du är i slutskedet av dina studier vid ansökan)
* läst programmeringskurser och har ett genuint intresse för det
* motiveras av att lösa komplexa problem och har ett sinne för logik
* ser dig som någon som tycker om att samarbeta med andra, nå uppsatta mål, är flexibel och ansvarar för din egen utveckling
* talar och skriver svenska och engelska obehindrat




Kursstart
4 juli: Fullstack Java/JavaScript & Fullstack .NET/JavaScript

8 augusti: Embedded/C++ (är med på den gemensamma introduktion 4 och 5 juli)

Studietid: Heltid, 08:00-17:00

Plats för utbildning och uppdrag

Vårt kontor i Stockholm. Vi har just nu program i Göteborg, Skövde, Stockholm, Norrköping, Malmö och Växjö. Antal platser per inriktning för respektive ort kan skilja sig.

* Kan komma att ske på distans. Vi följer FHMs rekommendationer.

Hur ser rekryteringsprocessen ut om man får jobbet?

* Du skickar in din ansökan
* Vi validerar ansökningen
* Vi ringer upp dig för en telefonintervju
* Du får genomföra tester
* Vi genomför en digital kompetensbaserad djupintervju
* Vi pratar med dina två referenser och du skickar in betygen från din utbildning
* Vi träffas på en slutintervju
* Du får ett besked om en plats på programmet
* Vi signar anställningskontrakt

Platserna kan fyllas under ansökningstiden då vi rekryterar löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Läs gärna mer på vår hemsida HÄR

Ansök nu

Junior projektledare | el | Bravida | Göteborg

Ledande montör, el
Läs mer Jun 17
Vill du alltid bli lite, lite bättre? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? På Bravida är vi teknikproffs som gör jobbet ordentligt. Nu söker vi en projektledare inom EL till Göteborg EL-Väst (före detta AM elektriska).

Om jobbet
Rollen som projektledare på Bravida innebär att du ansvarar för installationsprojekt från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:

* utveckla och bevara kundrelationer offertarbete
* projektering materialinkp
* resultat och projektledning leda och engagera medarbetare
* resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete
* vara delaktig i bygg- och projekteringsmöten

Som projektledare på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse.

Bravida Göteborg El Väst är före detta AM-elektriska, som numera är en egen avdelning i Bravida men med småföretagskänslan kvar. Vi har sedan en lång tid koncentrerat oss på ombyggnad och renovering av befintliga bostadsfastigheter och arbetar nästan uteslutande med detta. Avdelningen bestå i dag av 20 positiva och kompetenta medarbetare i olika åldrar. Vi hoppas att du vill vara med oss och utveckla vår avdelning vidare!

Vem är du?
För den här tjänsten söker vi efter en junior projektledare. Alternativt är du en utbildad elektriker som efter flera år som ledande montör, nu vill ta ytterligare ett steg i din utveckling.

För att trivas och lyckas i den här rollen behövevara:

* En serviceinriktad lagspelare
* Lojal
* Positiv
* Ordningsam
* Intresserad av leda dig själv och vilja utvecklas

Du har B-körkort och datavana.
Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter jämn könsfördelning

Om Bravida
Bravida har flera år i rad blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vi är därmed en av de bäst placerade entreprenörerna i byggbranschen, vilket vi är mycket stolta över! På Bravida arbetar vi i team och vi uppnår resultat tillsammans. Ett gott arbetsklimat är nyckeln till vår framgång. Som anställd på Bravida får du ett antal förmåner såsom friskvårdsbidrag, förmånliga försäkringar och tillgång till fjällstuga.

När du växer, växer vi! Din utveckling är viktig för oss. Vi tror att den viktigaste skolan är det dagliga arbetet. Dessutom finns Bravidaskolan, med många interna utbildningar som kan öppna upp nya vägar. När våra medarbetare växer, kan också företaget utvecklas.

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells.
Välkommen med dina frågor till ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, 072 - 730 52 46, Anna.Edemyr@jeffersonwells.se. Sista ansökningsdatum för denna tjänst är den 2022-07-10.

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Ansök nu

Produktionsingenjör | Projekt | Preem raffinaderi | Göteborg

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Maj 6
Vill du vara med och bidrar med att leverera hållbara drivmedel som producerats med fokus på miljö, säkerhet och människa? Trivs du i en roll där du med mod och engagemang får arbeta under stor frihet för att nå avdelningens uppsatta mål och utveckla (PD) Produktion Distribution för att möta framtida krav och specifikationer för framtidens bränslen? Då kan du vara den vi söker.





Jobba för framtiden redan idag
Våra raffinaderier utvecklas i accelererande takt genom att optimera och bygga om existerande anläggningar och genom investeringar i nya anläggningar för ökad förnybar produktion. Preems mål är klimatneutralitet 2035.

PD Produktion ansvarar för Raffinaderiets tankpark, Reningsverk, Produktblandare samt verksamhet i hamnen samt under projektet en förbehandlingsanläggning av förnybar råvara.

Har du några års erfarenhet av arbete på vårt raffinaderi? Vill du prova på en annan roll där din erfarenhet i kombination med nyskapande spelar roll? Om du istället har annan erfarenhet inom processindustrin som process- eller produktionsingenjör och tidigare varit delaktig i större projekt. Då ska du söka denna tjänst!

PD Produktion behöver utöka bemanningen med anledning av kommande stora projekt i omställning till förnybart och söker nu en Produktionsingenjör Projekt. Du kommer att vara stationerad i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

* Vara en sammanhållande driftsrepresentant för PD Produktion inför kommande större projekt och säkerställa att driftens ansvar uppfylls.
* Att definiera problem, identifiera behov och bistå med lösningar i projekten.
* Att granska designunderlag och bidra till utvecklingen av produktionsmetoder som höjer säkerheten och effektiviteten samt minskar miljöpåverkan,
* Upprättande och revidering av driftinstruktioner och säkerhetstester.
* Hålla i driftens utbildningsdelar för skiften.
* Leda precom vid utcheckning och driftsättning.
* Vid behov stötta de operativa Produktionsingenjörerna.
* Delta i Styrgrupp PD samt avdelningsmöten

Du blir en viktig del av Preem - en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer - från början till slut. Att våra raffinaderier hör till de effektivaste i Europa hindrar oss inte, vi vill ständigt bli bättre. Tack vare vår storlek och våra komplexa produkter finns det alltid något nytt att lära sig inom en spännande verksamhet som präglas av snabba omställningar, tydliga regler och högt säkerhetstänk.
För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där arbetet sker dagtid.

Har du den här bakgrunden?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning på högskole- eller universitetsnivå. Du har flera års erfarenhet från arbete inom processindustrin, gärna inom raffinaderiverksamhet. Rätt person kan uttrycka sig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.

Är det här du?
Arbetet kräver ett stort mått av engagemang och initiativförmåga samt god förmåga till samarbete med olika enheter inom och utom Raffinaderiet. Arbetet är självständigt, vilket ställer krav på dig som person, att du är både lyhörd och drivande. Du skall vara säkerhets-, miljö- och kvalitetsmedveten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar Preem med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Patrik Czolowski 0722 - 076221, Patrik.Czolowski@jeffersonwells.se eller Anna Edemyr 0727 - 305246, Anna.Edemyr@jeffersonwells.se
Sista ansökningsdag är 7 juni 2022. Vi vill ha din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ta reda på mer!
För närmare information kontakta gärna Kent Johansson, Chef Produktion PD, tel.010-4504390 eller 070-9015990.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Skicka in ditt CV med personligt brev så snart som möjligt men senast den XX maj 2022

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Ansök nu