Göteborg: Interim Redovisningskonsult för ett uppdrag med start efter semestern

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim Redovisningskonsult för ett uppdrag med start efter semestern i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Som interimskonsult på Flipr får du tillgång till hela Maquire Groups omfattande nätverk av intressanta uppdragsgivare. Vi samarbetar med underkonsulter som är intresserade av uppdrag inom framförallt Interim management, HR, Ekonomi och förändringsledning. Vi tillsätter både ledare och specialister.

Underkonsult, giggare eller interimkonsult – benämningen är inte det viktigaste för oss utan det är du! Nu finns möjlighet för dig som har eget företag och arbetar som kvalificerad konsult att få vara en del av vårt nätverk. Flipr samarbetar med små och stora kunder i en rad olika branscher och tillsammans matchar vi din kompetens mot intressanta möjligheter.

För kunds räkning söker Flipr en Interim Redovisningskonsult till ett transportföretag i Arendal med start V33. Uppdraget fokuserar på löpande redovisning, rapportering, löner och allmän administration. Uppdraget är på 60-100%.

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag som är den 15 augusti, skicka därför din ansökan/ta kontakt så snart som möjligt.

För mer information kontakta Pierre Sander på 0763-413 411 om du har frågor om uppdraget.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult.

Konsultuppdrag inom ekonomi och redovisning

Läs mer Mar 24
A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.

För kunds räkning söker vi nu engagerade och drivna ekonomer som självgående kan hantera det ekonomiska ansvaret. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta interimt alternativt med kortare och-/eller längre konsultuppdrag.

ANSVARSOMRÅDEN OCH UPPGIFTER:

Som ekonomikonsult kommer dina arbetsuppgifter kunna variera beroende på uppdrag. Dessa kommer bland annat kunna innefatta:

- Ansvara för kund och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och bokslut
- Kundfakturering
- Löpande kontroll av kassaflöde och bankkonto
- Skattedeklarationer
- Revision
Med mera...


KVALIFIKATIONER:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Arbetat självständigt och haft ekonomiskt ansvar.
- God vana av Office program och duktig på Excel som arbetsverktyg.
- Obehindrad kommunikation i både svenska och engelska i tal och skrift.


SOM PERSON TROR VI ATT DU ÄR/HAR:

Självorganiserande. Du planerar och organiserar arbetet på ett målmedvetet sätt, du prioriterar resurser och du hanterar din tid effektivt.

Noggrann. Du har ett detaljfokus och ditt arbetssätt är grundligt och korrekt.

Initiativtagande. Du söker upp och agerar på möjligheter utan uppmaning från andra.

Analytisk. Du hanterar effektivt problem genom att bryta ner dem, förstå de bakomliggande mekanismerna och utifrån tillgänglig information föreslå lämpliga lösningar.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Omgående.

Arbetstider: Ordinarie kontorstider.

Arbetsplats: Göteborg

Typ av uppdrag: Uppdragen är ute hos kund men du blir anställd hos oss på A-Hub.

Hoppas vi fångat ditt intresse, varmt välkommen in med din ansökan! Vi kommer arbeta löpande med intervjuer och urval. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta saga@a-hub.se vid frågor kring tjänsten!

Ansök nu

Ekonom till HSB Göteborg

Läs mer Mar 18
Ekonom till HSB Göteborg

Är du en duktig ekonom som gärna vill vara med på resan mot en digitaliserad ekonomistyrning? Då kan det vara dig vi letar efter! Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonom på HSB Göteborg administrativa förvaltning arbetar du huvudsakligen för bostadsrättsföreningar och samfälligheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att stötta föreningarna och att hantera budget, bokslut, prognoser och andra rapporter av ekonomisk karaktär. I rollen ingår att agera ekonomisk rådgivande med mycket kundkontakt.

HSB Göteborg befinner sig mitt i en spännande omställningsresa mot mer automatiserad ekonomistyrning. Hos oss kommer du alltså få möjlighet att vara med och påverka framtiden.

Du kommer att tillhöra ett härligt team med 19 kollegor och kommer att få god stöttning av dem för att komma in den nya rollen.

Kvalifikationer
Vi vill att du har ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har minst några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är van att självständigt arbeta med upprättande av budget och bokslut. Vårt ekonomisystem är Agresso. Erfarenhet från fastighetsbranschen, försäljning och IT-utvecklingsarbete är meriterande.

Personliga egenskaper
Utöver att brinna för bostäder och ekonomi tror vi att du är noggrann, strukturerad och har en positiv attityd och kan arbeta med flera uppgifter samtidigt. För att trivas i vårt gäng är du flexibel och har lätt för att samarbeta med alla olika typer av människor. Du är inte rädd för att tänka nytt och kan bidra med erfarenheter och nya perspektiv i vårt utvecklingsarbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är ansvarstagande, självständig och serviceinriktad.

Vi erbjuder
HSB Göteborg är en värderingsstyrd arbetsplats med stor grad av eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation. Som medarbetare hos oss får du vara en del av en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt.

Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Efter nästan två år av hemarbete har vi också infört ett mer flexibelt arbetssätt med möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.

Vi är som alla andra noga med att du har rätt erfarenhet på pappret. Men ännu viktigare är att du har rätt förhållningssätt, och att du kommer till oss med ett öppet sinne och ambitionen att aktivt vara med och forma HSB Göteborgs framtid. Möjligheterna finns hos oss.

Sista ansökningsdag är 1:a april 2022, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer? kontakta Caroline Wikström Caroline.Wikstrom@hsb.se

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Group Accounting Specialist

Läs mer Jun 22
We are now looking for a new team member willing to take on exciting challenges in an organization committed to deliver quality and efficiency in financial reporting.


Who are we?
Group Accounting & Consolidation is a function within Group Reporting Tax & Control with responsibility for governance of the Volvo Group consolidation process, development, and implementation of accounting policies (IFRS) for the Volvo Group and the external financial reporting including related processes. This responsibility includes ownership of accounting instructions, timetables, and structures in financial systems.




What do we offer?
We offer you an interesting challenge in a global and fast paced environment. You will work with all kinds of interesting and complex accounting issues. Your team is responsible for the accounting of Financial Instruments for the Volvo Group, and several other areas including calculating the cash flow, currency exposure and currency effect for the Volvo Group.


You will contribute to the group’s external reports, presented in English and Swedish, and secure that Volvo Group’s accounting policies are updated and properly applied. You will also contribute with your accounting expertise to ongoing projects in different areas. You are curious and don’t hesitate to embrace complex questions to gain an overall understanding. You are not afraid to take decisions, but you have a feeling for when anchoring is needed.


Within Group Accounting you will be part of a global and diverse team of skilled and high-performance professionals who work with passion and trust each other in an open and positive atmosphere with a lot of discussions and laughs. Even though everyone has their own area of expertise we are willing to give each other a helping hand when needed.




Core responsibilities:
Actively participate in the financial reporting process, including closing, make postings in the consolidations system, monthly analysis, and preparation of input to external reports.
Cooperation with stakeholders in different parts of the Group to analyze and ensure proper accounting treatment of business transactions.
Contribute in setting and maintaining Group accounting policies and develop user-friendly accounting instructions.
Communication with external auditors.
Ad-Hoc analysis.
Participate in projects such as digitalization of the Volvo group processes.





Who are you:
You have an academic degree in accounting with 2-3 years of accounting experience. Experience from multi-cultural and global finance operations is a plus. Since the Volvo Group’s external reports are presented in both English and Swedish you need to be fluent in both languages, verbal and written.
You are positive, flexible, driven and you have a solution-oriented mindset. It is important that you are structured and well-organized and have excellent communication and interpersonal skills. You have a genuine interest in accounting combined with analytical skills and are looking to develop your skills in these areas.




For further information please contact:
Charlotte Müntzing, Director Head of Accounting Financial Instruments, +46 31 3234076
Håkan Persson, HR Business Partner, +46 31 3223102


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Vi söker dig som är redovisningskonsult, gärna auktoriserad

Läs mer Jun 22
Ekman Ekonomi i Göteborg AB är en etablerad redovisningsbyrå där de personliga insatserna och engagemanget är avgörande. Vi är auktoriserade av SRF och servar våra kunder med allt kring löpande bokföring, skatter, bokslut, deklarationer, löner och rådgivning vid bolagsfrågor. Vi arbetar idag med kunder inom alla branscher och företrädelsevis upp till 50 anställda. Vårt kontor ligger på Nya Varvet och har älven utanför fönstret.

Vi expanderar och nu söker vi dig som är redovisningskonsult och vill bli en av oss. Du kommer att ingå i ett tight team där dina arbetsinsatser kommer att vara både betydelsefulla, viktiga och centrala. Du kommer att ha stor möjlighet att påverka din egen vardag och utveckling samt gillar att vara delaktig i hela processen. Eftersom våra kunder är vana vid ett stort personligt engagemang, får du även mycket goda relationer med dina kunder. Du kommer att vara deras externa ekonomiexpert och rådgivare.

För att passa till tjänsten har du en tydlig administrativ ådra och du gillar att ha ordning och reda på processer, kunder och rutiner. Periodvis kan tempot bli högt och vi tror därför att du trivs i rollen som spindeln i nätet med många kundkontakter och tidvis korta deadlines. Du har en mycket god erfarenhet inom redovisning och du är troligen redan idag auktoriserad.


Vi kommer att erbjuda dig en fast lön, en dynamisk och kamratlig arbetsmiljö på ett kontor precis vid vattnet i Göteborg.


Eftersom du är starkt efterlängtad ber vi dig att maila oss din ansökan snarast till jobb@ekmanekonomi.se
Vi kommer att genomföra intervjuer löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Redovisningskonsult, SEVR Accounting

Läs mer Jun 15
SEVR Accounting är en del av SEVR – en koncern som erbjuder ekonomiska tjänster inom interimsverksamhet, redovisning, kvalificerad rådgivning, lön, transaktioner och paketerade lösningar inom kund- och leverantörsreskontratjänster.

I SEVR-koncernen ingår 6 bolag som samtliga är verksamma i hela Sverige.

SEVR Accounting är er personliga redovisningsbyrå med fokus på digitala lösningar och proaktiv rådgivning.

SEVR Accounting är specialiserade på att vara ekonomiska rådgivare och se till att du som kund får rätt information för att fatta rätt beslut.

Vi erbjuder tjänster inom redovisning, ekonomi, löner och rådgivning - rätt beslut, vid rätt tillfälle, med rätt underlag.

Till kontoret i Göteborg söker vi nu en redovisningskonsult som vill vara med på en spännande resa att etablera SEVR Accounting som den personliga redovisningsbyrån med fokus på digitala lösningar och proaktiv rådgivning!

Arbetsbeskrivning

I rollen som redovisningskonsult kommer du att arbeta teamorienterat och kundinriktat med fokus på frågor inom framför allt;

• Löpande bokföring
• Månads- och årsbokslut
• Moms- och arbetsgivardeklaration
• Deklarationer
• Konsultation/rådgivning
• Utveckling av interna processer

Hos SEVR Accounting kommer du med eget driv och höga ambitioner få vara med och utveckla befintliga kundrelationer och även nya kundsamarbeten. Självklart blir du även en viktig medarbetare internt då du kommer få vara med och påverka bolagets utveckling och bygga upp SEVR Accounting till den arbetsplats du själv vill arbeta på.

Du kommer främst att arbeta med dina kollegor inom SEVR Accounting men många kundsamarbeten sker tillsammans med koncernens övriga bolag och framför allt med SEVR Finance.

Vad vi söker

För att trivas i konsultrollen hos oss söker vi dig som med driv och engagemang vill vara med oss på en spännande resa. Du kommer få ansvara för dina egna kunder och utveckla dem genom ett affärsnära samarbete, kreativa dialoger och tydliga prioriteringar. Vidare söker vi dig med;

• Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Ca 3 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
• Van att arbeta i team med en proaktiv approach
• Meriterande är om du har kundansvar idag, annars kommer du få det hos oss
• Meriterande är även erfarenhet av eller intresse för controlling

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Elin Mankert Agency. Rekryteringsprocesser pågår med löpande urval så sänd in din ansökan så snart du kan.

För frågor eller funderingar kring rollen eller om SEVR Accounting, tveka inte att höra av dig till rekryteringskonsult Elin Mankert, elin@mankertagency.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Flipr AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Flipr AB .

Business Manager till Flipr – Jerrie Maquire for hire

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 21
Flipr ingår i Maquire Group och erbjuder interimlösningar på både chef och specialistnivå. Våra interimskonsulter är noga utvalda, har dokumenterad erfarenhet och specialistkompetens inom framför allt management, ekonomi och HR.

I en växande gig-ekonomi är det svårt att attrahera den bästa kompetensen. Talang rör på sig. Begåvning slutar. Flipr ger kunderna tillgång till de smartaste människorna i sin bransch via interimslösningar. I vårt nätverk erbjuder vi konsulter som lämnat en anställning bakom sig och brutit sig loss till förmån för frihet, flexibilitet och fokus på utmanande uppdrag. Vissa kallar det interim, vi kallar dem quitters, och till dem säger vi: Bra jobbat, och välkommen till Flipr, Jerrie Maquire for hire. Nu växer vi och hoppas snart få hälsa dig välkommen till oss! Läs mer här, www.flipr.se

Flipr är det senaste tillskottet i Maquire Group. Precis som Maquire och Jerrie startades Flipr av en övertygelse. Vi kan göra livet bättre för alla som valt att jobba som interimskonsulter. För kunderna i Maquire Groups nätverk innebär kombinationen av rekrytering och interim flera fördelar. Förutom en beprövad process skapar kombinationen en ökad flexibilitet, snabbhet, kontroll och avlastning. Men framför allt innebär det en möjlighet till kompetens som annars inte är tillgänglig för arbetsgivare.

Om tjänsten
Rollen som Business Manager hos Flipr handlar om långsiktiga konsult- och kundrelationer. Om glädjen i att hjälpa företag att skala upp och utvecklas. Och om att stå på konsulterna sida i gig-ekonomin. En möjlighet att helt enkelt göra det lättare för människor att själva forma sitt yrkesliv. Om tydlighet, respekt och engagemang.

I nära samarbete med våra kunder analyserar du behov och tar fram kravprofiler för uppdragen. Du arbetar aktivt i olika kanaler för att identifiera, intervjua och kontinuerligt utöka vårt nätverk av kvalificerade och erfarna konsulter. Du kommer att jobba nära VD i ett litet tight team och blir en nyckelperson i att utveckla Flipr som bolag.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av interim, bemanning eller rekrytering. Du som drivs lika mycket av affärer som att matcha rätt konsult med rätt uppdrag. Dessutom är du tydlig, arbetar strukturerat och med stort engagemang. Du trivs med högt tempo och puls utan att göra avkall på kvalitet.

Hos oss är samarbete en självklarhet och vi mäts som team, det gynnar både våra kunder och konsulter. På Flipr får du vara delaktig i att vidareutveckla ett företag med mycket hjärta, starka ägare och stora ambitioner. Välkommen!

Bli en del av Flipr och Maquire Group. Vid frågor kontakta Birgitta Ödman, 076 338 87 77. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Interim HR Business Partner, Göteborg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 9
Som interimskonsult på Flipr får du tillgång till hela Maquire Groups omfattande nätverk av intressanta uppdragsgivare. Vi samarbetar med underkonsulter som är intresserade av uppdrag inom framförallt Interim management, HR, Ekonomi och förändringsledning. Vi tillsätter både ledare och specialister.

Underkonsult, giggare eller interimkonsult – benämningen är inte det viktigaste för oss utan det är du! Nu finns möjlighet för dig som har eget företag och arbetar som kvalificerad konsult att få vara en del av vårt nätverk. Flipr samarbetar med små och stora kunder i en rad olika branscher och tillsammans matchar vi din kompetens mot intressanta möjligheter.

Till vår kund söker vi en engagerad HR Business Partner som trivs med att arbeta nära affären som partner till organisationens chefer. Det här uppdraget passar dig som är van vid att arbeta med organisationer i förändring och som är trygg i alla HR processer. Som person behöver du vara driven och självgående samt bra på att bygga relationer och hantera stake holders i en komplex verksamhet. Du är prestigelös och trivs lika bra med operativa och administrativa uppgifter som med att arbeta mer strategiskt. Uppdraget startar i mitten augusti och planeras löpa 6 månader.

Har du frågor om uppdraget kontakta Birgitta Ödman på 0763-388 777 alternativt birgitta.odman@flipr.se. Vi tar emot ansökningar löpande och uppdraget kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Interim Financial Controller, Göteborg

Financial controller
Läs mer Maj 27
Som interimskonsult på Flipr får du tillgång till hela Maquire Groups omfattande nätverk av intressanta uppdragsgivare. Vi samarbetar med underkonsulter som är intresserade av uppdrag inom framförallt Interim management, HR, Ekonomi och förändringsledning. Vi tillsätter både ledare och specialister.

Underkonsult, giggare eller interimkonsult – benämningen är inte det viktigaste för oss utan det är du! Nu finns möjlighet för dig som har eget företag och arbetar som kvalificerad konsult att få vara en del av vårt nätverk. Flipr samarbetar med små och stora kunder i en rad olika branscher och tillsammans matchar vi din kompetens mot intressanta möjligheter.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Deltagande i finansiella projekt tillsammans med företagets centrala ekonomifunktion. Detta avser dels en fusion och dels BI relaterade projekt inom det finansiella området
• Vid behov, deltagande vid upprättande av månatliga koncernbokslut
• Sammanställa och rapportera internt till ledningsgrupp samt moderbolag
• Övergripande analyser och utredningar inom det finansiella området
• Medverka i bolagets planeringsprocesser för budget, prognos
• Löpande kontakter med bolagets dotterbolag; redovisningsfrågor, support och analyser samt ekonomisk uppföljning av projekt

Din bakgrund/kunskap innefattar:

• Akademisk examen inom ekonomi
• Några års erfarenhet från kvalificerat arbete inom redovisning och rapportering på koncernnivå, gärna från en större internationell koncern.
• God systemvana och goda kunskaper i Excel
• Du har eget bolag med tillhörande F-skattsedel

Har du frågor om uppdraget kontakta Pierre Sander på 0763-413 411 alternativt pierre.sander@flipr.se. Vi tar emot ansökningar löpande.

Ansök nu