Göteborg: Visual Merchandiser med regionsansvar till MQ Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Visual Merchandiser med regionsansvar till MQ Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Har du ett stort intresse och kunskap om mode och trender, har du känsla för färg och form och samtidigt älskar mötet med kunden? Då kan du vara den vi söker!

Vi söker en Regional visual merchandiser till våra butiker i Göteborgsregionen.

I din roll som Regional Visual Merchandiser på MQ Marqet är du tillsammans med regionchefen ytterst ansvarig för butikernas visuella säljmiljö och arbetar utifrån ett givet butikskoncept. Som Regional Visual Merchandiser arbetar du i första hand med att koordinera, utveckla och projektleda VM-arbetet i butik inom givna ramar bland annat genom skyltfönster, varuvisning och kampanjer som är framtagna av konceptavdelningen på huvudkontoret. Du är en given del av butiksteamen och arbetar med försäljning och service gentemot våra kunder.

Du kommer tillsammans med regionchef och butikschefer att planera ditt arbete samt stämma av leveranser av kampanj- och skyltmaterial. Vidare kommer du att få arbeta med omhängning av butik, styling av skyltdockor och att utveckla VM-kompetensen i regionen för att säkra ett visuellt inspirerande och säljande intryck i alla butiker du ansvarar för. Du säkerställer löpande att butikernas layout i form av inredning, skyltning och belysning alltid utgår från MQ Marqets butikskoncept.

I rollen som Visual Merchandiser hos oss ingår även att:

- Projektleda ombyggnationer och nyöppningar
- Ledarskap genom att leda och fördela arbetet i butik och i projekt
- Utbilda och utveckla VM-kompetensen i butik
- Ta emot information från centrala VM avdelningen och använda den till att utveckla butikskonceptet genom kontinuerlig dialog
- Introducera och vara mentor till nyanställda Visual Merchandisers
- Vara centrala VM avdelningens förlängda arm i butik samt vara delaktig i att stötta och utveckla butikskonceptet
- Kontinuerlig och dokumenterad uppföljning av VM- arbetet
- Inspirera, entusiasmera, utveckla och ge feedback till butikschefer, avseende den så väl egna butiken som i projekt


Du är en del av butiksorganisationen med en hemmabutik i centrala Göteborg. Du rapporterar till Regionchef. Till oss tar du med dig:

- Några års erfarenhet av försäljning och service inom detaljhandeln
- En utbildning som Visual Merchandiser eller arbetslivserfarenhet av en liknande roll inom detaljhandeln
- Vana av Microsoft Office och programmet Indesign
- Erfarenhet av både praktiskt och teoretiskt arbete med VM guidelines


För att lyckas i rollen är du en person som brinner för mode och trender och ser möjligheter till sälj i allt du gör. Du är flexibel, lyhörd och kunnig inom ditt område. Du har förmågan att kommunicera och leda på ett sätt som inspirerar och engagerar andra. Du är kreativ och van att arbeta självständigt och initiativtagande inom givna ramar, samt att arbeta med resultat och uppföljning mot uppsatta mål.

Tjänsten är en allmänvisstidsanställning på heltid (38,25 timmar/vecka) under ett år med start i september eller enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta i flera av våra butiker i Göteborgsregionen utefter behov, vilket kommer innebära en del resor.

Urval sker löpande, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kan du höra av dig till Regionchef kim.persson@mq.se

På grund av semester/sommar har vi en längre svarstid i denna rekrytering.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Gjutare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Gjutare.

Clas Ohlson Bäckebol söker Team Leader - merchandising

Läs mer Jun 5
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till. 
 
Är du redo? Nu söker vi en trygg ledare till teamet i Bäckebol som vill vara med på en spännande resa!

Om tjänsten
 
Som team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. Ditt dagliga arbete omfattar också uppgifter som säljare där du aktivt hjälper och möter våra kunder, står i kassan och fyller på varor. Som team leader inspirerar, motiverar och driver du gruppen mot de uppsatta målen.
 
I rollen som team leader merchandiser leder du arbetet med produkt- och butikskommunikation för att skapa positiva shoppingsupplevelser för våra kunder. Du ansvarar för att coacha och utbilda dina kollegor kring omhändertagandet av butikskonceptet i syfte att maximera inspiration och försäljning. Vid behov kan du, eller någon annan medlem av ledningsgruppen, behöva agera ställföreträdande butikschef.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning. I denna roll har man varierade arbetstider, samt arbetar var tredje helg.

 
För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:

• Utbilda, coacha och utveckla medarbetarna i kunskap om merchandising och Clas Ohlsons butikskoncept
• Leda och säkerställa att presentationen av sortimentet går i linje med gällande butikskoncept och säsong
• Säkerställa tidsplanering och byggnation inför alla kommersiella aktiviteter
• Samarbeta tätt med avdelningsansvariga för att skapa en god struktur i den dagliga driften
• Säkerställa medarbetarnas introduktion, utbildning samt löpande kompetensutveckling tillsammans med butikschef
• Följa upp och analysera definierade nyckeltal samt beslutar åtgärder för dessa

Vem söker vi?

• En god kommunikatör som är strukturerad och har ett brinnande intresse för ledarskap och merchandising 
• Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av merchandising inom detaljhandeln, meriterande med erfarenhet av arbete med ledarskap inom detaljhandeln
• Grundläggande färdigheter inom MS Office
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Du måste vara 18 år för att arbeta hos oss
För att trivas i rollen som team leader merchandiser är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du förmågan att hitta kreativa lösningar och förverkligar dem i butik utifrån dess förutsättningar. Du har också ett öga för detaljer, ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera på kort och lång sikt.
 
Bli en del av oss!
 
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Clas Ohlson med Retail Recruitment. Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Prevander. 



För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. .
 
Mångfald & inkludering
 
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem, för alla typer av människor. Vi uppskattar, respekterar och värderar varandras skillnader och delar med oss av information och kunskap för att lära av varandra. Mångfald är för oss att vara en dynamisk organisation som uppmuntrar till olika idéer och perspektiv. Vi hoppas att du, med din personlighet och bakgrund, vill vara med på vår resa som ska ta oss framåt i ytterligare 100 år. En resa där vi gör det möjligt för alla att bidra med sin fulla potential i vår dagliga verksamhet.


Välkommen till Clas Ohlson!


Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.

Ansök nu

Clas Ohlson Bäckebol söker Team Leader - merchandising

Läs mer Maj 24
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till. 
 
Är du redo? Nu söker vi en trygg ledare till teamet i Bäckebol som vill vara med på en spännande resa!

Om tjänsten
 
Som team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. Ditt dagliga arbete omfattar också uppgifter som säljare där du aktivt hjälper och möter våra kunder, står i kassan och fyller på varor. Som team leader inspirerar, motiverar och driver du gruppen mot de uppsatta målen.
 
I rollen som team leader merchandiser leder du arbetet med produkt- och butikskommunikation för att skapa positiva shoppingsupplevelser för våra kunder. Du ansvarar för att coacha och utbilda dina kollegor kring omhändertagandet av butikskonceptet i syfte att maximera inspiration och försäljning. Vid behov kan du, eller någon annan medlem av ledningsgruppen, behöva agera ställföreträdande butikschef.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning. I denna roll har man varierade arbetstider, samt arbetar var tredje helg.

 
För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:

• Utbilda, coacha och utveckla medarbetarna i kunskap om merchandising och Clas Ohlsons butikskoncept
• Leda och säkerställa att presentationen av sortimentet går i linje med gällande butikskoncept och säsong
• Säkerställa tidsplanering och byggnation inför alla kommersiella aktiviteter
• Samarbeta tätt med avdelningsansvariga för att skapa en god struktur i den dagliga driften
• Säkerställa medarbetarnas introduktion, utbildning samt löpande kompetensutveckling tillsammans med butikschef
• Följa upp och analysera definierade nyckeltal samt beslutar åtgärder för dessa

Vem söker vi?

• En god kommunikatör som är strukturerad och har ett brinnande intresse för ledarskap och merchandising 
• Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av merchandising inom detaljhandeln, meriterande med erfarenhet av arbete med ledarskap inom detaljhandeln
• Grundläggande färdigheter inom MS Office
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Du måste vara 18 år för att arbeta hos oss
För att trivas i rollen som team leader merchandiser är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du förmågan att hitta kreativa lösningar och förverkligar dem i butik utifrån dess förutsättningar. Du har också ett öga för detaljer, ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera på kort och lång sikt.
 
Bli en del av oss!
 
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Clas Ohlson med Retail Recruitment. Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Prevander. 



För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. .
 
Mångfald & inkludering
 
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem, för alla typer av människor. Vi uppskattar, respekterar och värderar varandras skillnader och delar med oss av information och kunskap för att lära av varandra. Mångfald är för oss att vara en dynamisk organisation som uppmuntrar till olika idéer och perspektiv. Vi hoppas att du, med din personlighet och bakgrund, vill vara med på vår resa som ska ta oss framåt i ytterligare 100 år. En resa där vi gör det möjligt för alla att bidra med sin fulla potential i vår dagliga verksamhet.


Välkommen till Clas Ohlson!


Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.

Ansök nu

Clas Ohlson Bäckebol söker Team Leader - merchandising

Läs mer Maj 16
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till. 
 
Är du redo? Nu söker vi en trygg ledare till teamet i Bäckebol som vill vara med på en spännande resa!

Om tjänsten
 
Som team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. Ditt dagliga arbete omfattar också uppgifter som säljare där du aktivt hjälper och möter våra kunder, står i kassan och fyller på varor. Som team leader inspirerar, motiverar och driver du gruppen mot de uppsatta målen.
 
I rollen som team leader merchandiser leder du arbetet med produkt- och butikskommunikation för att skapa positiva shoppingsupplevelser för våra kunder. Du ansvarar för att coacha och utbilda dina kollegor kring omhändertagandet av butikskonceptet i syfte att maximera inspiration och försäljning. Vid behov kan du, eller någon annan medlem av ledningsgruppen, behöva agera ställföreträdande butikschef.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning. I denna roll har man varierade arbetstider, samt arbetar var tredje helg.

 
För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:

• Utbilda, coacha och utveckla medarbetarna i kunskap om merchandising och Clas Ohlsons butikskoncept
• Leda och säkerställa att presentationen av sortimentet går i linje med gällande butikskoncept och säsong
• Säkerställa tidsplanering och byggnation inför alla kommersiella aktiviteter
• Samarbeta tätt med avdelningsansvariga för att skapa en god struktur i den dagliga driften
• Säkerställa medarbetarnas introduktion, utbildning samt löpande kompetensutveckling tillsammans med butikschef
• Följa upp och analysera definierade nyckeltal samt beslutar åtgärder för dessa

Vem söker vi?

• En god kommunikatör som är strukturerad och har ett brinnande intresse för ledarskap och merchandising 
• Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av merchandising inom detaljhandeln, meriterande med erfarenhet av arbete med ledarskap inom detaljhandeln
• Grundläggande färdigheter inom MS Office
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Du måste vara 18 år för att arbeta hos oss
För att trivas i rollen som team leader merchandiser är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du förmågan att hitta kreativa lösningar och förverkligar dem i butik utifrån dess förutsättningar. Du har också ett öga för detaljer, ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera på kort och lång sikt.
 
Bli en del av oss!
 
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Clas Ohlson med Retail Recruitment. Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Prevander. 



För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. .
 
Mångfald & inkludering
 
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem, för alla typer av människor. Vi uppskattar, respekterar och värderar varandras skillnader och delar med oss av information och kunskap för att lära av varandra. Mångfald är för oss att vara en dynamisk organisation som uppmuntrar till olika idéer och perspektiv. Vi hoppas att du, med din personlighet och bakgrund, vill vara med på vår resa som ska ta oss framåt i ytterligare 100 år. En resa där vi gör det möjligt för alla att bidra med sin fulla potential i vår dagliga verksamhet.


Välkommen till Clas Ohlson!


Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.

Ansök nu

Jula söker Planogram Specialist

Läs mer Apr 12
Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om Julas sortiment. Det innebär att säkerställa omhändertagandet i hyllan med fokus på att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion. På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas Space Management och söker därför 2 st Planogram Specialists.
 
Detta gör du som Planogram Specialist

Rollen innebär att utifrån analys av försäljning och lönsamhet skapa planogram som ger förutsättningar för mekanisk försäljning. Du har goda kunskaper om sortiment, säljstyrning och köpbeteende vilket gör att du skapar en kommersiell varuplacering i vårt planogramsverktyg JDA. Du säkerställer att de genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa och skalbara lösningar för varuhusen. Nyheter är viktigt i vårt sortimentserbjudande där du är en nyckelspelare vid lanseringar för en lyckad säljstart.
 
Du kommer ingå i ett team på 6 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Manager och Planogram Specialists. I din roll arbetar du i nära samarbete med inköp men också med Visual Merchandiser och kollegorna inom Concept Development och Store Establishment. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i våra snart 4 länder.
 
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter


Du har flera års erfarenhet av arbete med Space Management och goda kunskaper inom Category Management. Du har också utbildning, eller motsvarande erfarenhet, inom butiksekonomi, försäljning, marknadsföring eller kommunikation och goda kunskaper inom varuförsörjning via planogram. Du är van att analysera försäljningsdata och har erfarenhet av att arbeta på central nivå.
 
Genom tidigare erfarenheter ser du vikten av Space Management och dess roll som en viktig bidragsgivare där kundupplevelsen baseras på erbjudandet som skapar förutsättningar för kundmötet.
Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla Space Management på Jula vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.
 
Rollen kräver mycket goda kunskaper inom planogramsverktyg JDA, Office-paketet samt Engelska.
 

Det här är du som person
Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk och resultatinriktad och kan omsätta teori till verklighet för att stötta våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara prestigelös, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera.
 
 
Bra att veta

Tjänsterna är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen.
 
Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. 


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Mq Retail AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Mq Retail AB .

Butikschef MQ Marqet Göteborg Femmanhuset

Butiksansvarig
Läs mer Mar 23
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker!

Vi söker en butikschef till vår flaggskeppsbutik MQ Marqet Femmanhuset.

I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens totala försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.

I ditt arbete som butikschef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter. Vår butik i femmanhuset är en av regionens största butiker, vi lägger stor vikt vid ekonomisk förståelse och letar efter dig som har flera års erfarenhet av ledarskap och butiksdrift och som älskar mötet med kunden.

Till oss tar du med dig:

- Flerårig arbetslivserfarenhet av en liknande roll inom retail
- Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team med goda resultat


För att lyckas i rollen tror vi att du är en kommunikativ, engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnande team som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete, är målinriktad, agerar snabbt på ändrade förhållanden och ser möjligheter med nya utmaningar. Du är trygg i ditt ledarskap och har en mycket god förmåga att hantera svåra frågor och samtal med medarbetare. Du har erfarenhet av att arbeta med förhandlingar och konflikthantering och har kunskap inom personalfrågor. Vidare har du en god förståelse för den ekonomiska aspekten av att skapa en lönsam affär samt vana av att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem

För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad, resultatorienterad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 40 timmar/veckan med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde är så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 10/4. Vi hanterar inga ansökningar via mail utan hänvisar till ansökningsfunktionen.

Har du frågor kring tjänsten hör av dig till Regionchef kim.persson@mq.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Hållbarhetsansvarig till MQ Marqet, Göteborg

Inköpare
Läs mer Okt 14
Vi söker en Hållbarhetsansvarig till MQ Marqet

Som Hållbarhetsansvarig har du ansvar för MQ Marqets övergripande hållbarhetsarbete. Du driver utveckling och ständiga förbättringar inom hållbarhetsområdet med fokus på arbetsvillkor och mänskliga rättigheter samt miljöfrågor i produktion, hållbara material, och cirkularitet.

I din roll har du ett nära samarbete med bolagets chefer på Design- och Inköpsavdelningen i Sverige och på våra produktionskontor i Kina och Turkiet samt med vår samarbetspartner i Bangladesh. Du rapporterar till Design- och Inköpschefen och är placerad på huvudkontoret i Göteborg.

Du ansvarar för att utveckla, implementera och följa upp bolagets hållbarhetsstrategi och mål. Vidare jobbar du med att säkerställa ansvarsfull produktion relaterat arbetsvillkor och mänskliga rättigheter och du driver bolagets miljöarbete avseende vatten, kemikalier, energi och koldioxidutsläpp. Du har ett övergripande ansvar för certifiering och dokumentation av hållbara material samt att upprätthålla bolagets djurrättspolicy. Det är även din uppgift att aktivt delta i och ansvara för bolagets åtaganden gentemot olika nätverksgrupper och branschorganisationer samt att hålla dig uppdaterad om gällande och kommande lagstiftning inom EU.

Vi söker dig som brinner för hållbarhetsfrågor och har dokumenterad erfarenhet av hållbarhetsarbete. Du har erfarenhet av att jobba från Sverige ut mot produktion och har stor insikt i hållbarhetsfrågorna globalt. Det är viktigt att du gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Tjänsten ställer krav på att du är drivande och att du kan arbeta självständigt eftersom du har flera parallella uppgifter att driva och följa upp. Då du dessutom jobbar med ett stort kontaktnät internt och externt krävs det att du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Det är också viktigt att du är noggrann och strukturerad.

Du har relevant utbildningsbakgrund, till exempel textilutbildning på högskolenivå eller motsvarande, alternativt likvärdig erfarenhet från produktion eller inköpsarbete i organisation med egen tillverkning. Erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsrapportering, BSCI, STICA och BCI är meriterande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Göteborg med tillträde så snart som möjligt. Tjänsteresor både inrikes och utrikes förekommer.

Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2021-11-05. Har du frågor gällande tjänsten kan du vända dig till Design- och Inköpschef Ylva Morud ylva.morud@mq.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR Partner till MQ Marqet, Göteborg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Okt 15
Vi söker en vikarierande HR Partner till MQ Marqet

Som HR Partner är du en naturlig affärspartner för verksamheten, du stöttar chefer både operativt och strategiskt samtidigt som du bidrar till att HR skapar värde i organisationen på bästa sätt.

Har du relevant utbildning och några års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna inom retail? Då kan detta uppdrag passa dig. Du kommer att få möjlighet att arbeta brett med alla typer av HR-frågor med fokus på chefsstöd inom arbetsmiljö och arbetsrätt. Du räds inte en utmaning och uppskattar att arbeta på ett företag med ett högt tempo och med en stor variation i dina arbetsuppgifter.

Med din inställning och framtoning skapar du lätt goda relationer och förtroende. Du arbetar nära våra region- och butikschefer där du har en rådgivande roll i alla förekommande HR-frågor.

Du är handlingskraftig, drivande och gillar att jobba med hela spektrat av HR-frågor, såväl administrativt och operativt som strategiskt. För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera parallella processer och samtidigt lösa de dagliga utmaningarna.

Som HR Partner hos oss på MQ Marqet blir du en del av ett litet team med gott samarbete bestående av en interkoordinator och en HR Chef. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg och är ett vikariat på heltid till och med augusti 2022 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 november. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta HR Chef Susanna Vilcek på telefon 031-388 80 20 eller mail susanna.vilcek@mq.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare till MQ Marqet, Göteborg

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Okt 15
Älskar du mode precis som vi? Är du en positiv och engagerad person som drivs av det personliga mötet?

Det är i butiken det händer! Som säljare på MQ Marqet arbetar du för att leverera den bästa upplevelsen för våra kunder. Hos oss kommer du få möjlighet att arbeta med service, försäljning och mode.

Vi söker dig som vill jobba extra hos oss vid behov. Du har troligtvis en annan huvudsaklig sysselsättning men ett flexibelt schema som tillåter att hoppa in även med kort varsel. Vi kommer att ta väl hand om dig och ge dig rätt förutsättningar genom en introduktion där du går bredvid en kollega. När du är varm i kläderna kommer du att arbeta i olika butiker i Göteborgsområdet och få möjlighet att träffa massor av härliga kollegor!

För oss är det viktigt att vi spelar i samma lag och vinner tillsammans. Därför vill vi att du är en teamplayer som är mån om dina kollegor, värderar samarbete högt och gör allt för att leverera en kundupplevelse i världsklass. Har du erfarenhet av försäljning sedan tidigare? Underbart, det ser vi som meriterande!

Tjänsten är behovsstyrd och kan innebära jobb såväl helg som vardag. Vid en del tillfällen kan vi ha framförhållning men ibland behövs också inhopp med kort varsel. Vi ser gärna en start så snart som möjligt.

Är du nyfiken på hur det är att arbeta som butikssäljare hos oss? Besök oss gärna i butik och prata med någon av våra fantastiska kollegor. Vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag som är den 31e oktober. Vi hanterar inte ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare till MQ Marqet i Göteborgsregionen

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Okt 15
Älskar du mode precis som vi? Är du en positiv och engagerad person som drivs av det personliga mötet?

Det är i butiken det händer! Som säljare på MQ Marqet arbetar du för att leverera den bästa upplevelsen för våra kunder. Hos oss kommer du få möjlighet att arbeta med mode, service och försäljning mot uppsatta försäljningsmål.

För oss är det viktigt att vi spelar i samma lag och vinner tillsammans. Därför vill vi att du är en teamplayer som är mån om dina kollegor och värderar samarbete högt. Du är modeintresserad, tävlingsinriktad och gör allt för att leverera en kundupplevelse i världsklass. Har du erfarenhet av försäljning sedan tidigare? Underbart, det ser vi som meriterande!

Är du nyfiken på hur det är att arbeta som butikssäljare hos oss? Besök oss gärna i butik och prata med någon av våra fantastiska medarbetare eller kontakta butikschef.

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 15 timmar/veckan från nu omgående fram till och med 9/1 -2022. Du kommer att arbeta i flera butiker i Göteborg med omnejd.

Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 24/10. Vi hanterar inga ansökningar via mail utan hänvisar till ansökningsfunktionen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu