Göteborg: Administratör/ekonomiassistent sökes till Livsmedelsgrossist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör/ekonomiassistent sökes till Livsmedelsgrossist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Sedan 1991 har vår affärsidé varit att leverera mat och dryck från alla världens hörn till konkurrenskraftiga priser utav välkända varumärken.
Med genuin kunskap om våra produkter och direkta kontakter med producenter runt om i världen har Simmo Worldfood AB lyckats bli den ledande distributören av orientaliska livsmedelsprodukter i Skandinavien.
Anställningen innebär en anställning i Simmo Worldfood AB där du har anställningstrygghet i form av kollektivavtal samt regelbunden kontakt med din chef. Vi ser att du är serviceinriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor och skapa förtroende.
Viktigt för tjänsten är
Flytande svenska i tal och skrift, tidigare erfarenhet utav liknande administrativa arbetsuppgifter, god datorvana, meriterande är kunskaper i engelska.
Som person skall du vara
Noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, lagspelare en serviceinriktad administratör som är bra på att kommunicera.
Arbetsuppgifter
Order och offerthantering i affärssystemet, svara i telefon och ta emot besökare, registrera och hantera inkommen post och e-post, stötta utesäljare med information, svara på kundens frågor, stötta ekonomifunktionen i olika arbetsuppgifter.
Meriterande är kunskaper i affärssystemet Visma Administration.
Maila din ansökan till ayman@simmoworldfood.com eller yvonne@simmoworldfood.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent.

VD-assistent sökes till kund i Göteborg i höst

Läs mer Jun 23
Är du en van och serviceinriktad administratör? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Kunden har behov av en administratör på heltid från och med den 10e augusti och två månader framåt. Arbetstiderna är enligt Unionens kollektivavtal 7:45-16:30. Placeringsort: Göteborg, Hisingsbacka.

Dina arbetsuppgifter

I denna roll kommer du i första hand ge stöd åt verksamhetens VD men även till viss del till ledningsgruppen och övriga organisationen.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera kontakter med styrelsen
- Samordna möten
- Administrera handlingar
- Boka konferenser och möten
- Föra protokoll vid bolagsgemensamma möten


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Du har erfarenhet av administrativt arbete
- Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet
- Du är strukturerad och serviceinriktad


Meriterande för tjänsten:

- Du har erfarenhet av arbete i Sharepoint.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet.

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Logistikadministratör hos DFDS Logistics Contracts

Läs mer Jun 15
Om DFDS Logistics Contracts
DFDS Logistics Contracts är en är en fullservice-terminal inom kontraktslogistik som är belägen i Arendal, omedelbar anslutning till Göteborgs ytterhamnar. Terminalens största kund är AB Volvo och verksamhet utgörs av omlastning så kallad Crossdockning, lagring, reparation och rengöring av emballage. DFDS Logistics Contracts hanterar både import- och exportgods, utöver detta utför vi även förtullningar. Terminalen är i drift dygnet runt sex dagar i veckan och vi sysselsätter omkring 160 personer på heltid.

Om tjänsten
Som Logistikadministratör på DFDS hanterar du administrationen kring transporter genom att navigera i lokala datasystem. Du kommer vara en viktig del i den dagliga verksamheten och befinna dig mitt i Göteborgs logistiska centrum och samla på dig mängder av erfarenhet.

Om dig
För att lyckas i tjänsten behöver du trivas med att arbeta med tung administration och ha god datavana eftersom du kommer agera och kontrollera i olika system. Du har även lätt för att arbeta tillsammans med andra, då det är en naturlig del på den här arbetsplatsen. En hög arbetsmoral och viljan att varje dag göra ett bra arbete är en viktig sida hos dig!

- Administrationsvana och intresse för administration

- Kunna arbeta och navigera i Excel

- Lösningsorienterad

- Prestigelös

- Uttrycker dig väl på svenska såväl som engelska i tal och skrift



Ambulerandekonsult:

Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.

Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Det går ej att ansöka via mail.

DFDS Group

DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

Sökord
DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

Ansök nu

Admin Support Specialist Propulsion

Läs mer Apr 19
We are looking for an "admin wizard" to be a part of R&D Propulsion, which is a department with a mission to deliver results which exceed the customers’ expectations.



Let us describe the challenge we offer

Polestar is blazing a new trail, dedicating ourselves to the development and refinement of electric vehicle performance. Your experience as an Administrative Support Specialist would be invaluable to support the Propulsion department.

If you are an innovative, open-minded person who believes that electrification is the future of the auto industry, we would like to hear from you.



What you’ll do

Propulsion is a part of the Polestar R&D, is a department with a mission to deliver results which exceed the customers’ expectations. The department is under growth and we are developing our own technical portfolio. The area of responsibility spans from battery management software, inverter software and electric motor calibration, and charger software together and electric motor and drive system design.

Your responsibilities will be:

- Automating our processes and approval flows
- Support budget accounting and monitoring our ongoing programs
- Support the managers with approval processes and educations
- Manage flow in our approval processes, coordinating with finance and purchasing
- Keeping track of our business plan, staffing and programs
- Support with technical presentations, townhalls and managing events


Essentially, you will be our expert in automating processes, keeping track of the department health and using new innovative tools to help us in our planning.



Who you are

You have a strong will to create the future of electric vehicles - it’s probably fair to call you an EV nerd passionate about solving climate changes. You are enthusiastic, motivated, well-organized and driven. You’re not afraid to try new approaches and out of the box methods. You are eager to find solutions even if the path forward is not straight. You are talented in various programs like Office (Excel) and other tools. You are a good collaborator with good presentation skills. You are good with numbers and have no trouble finding facts and figures. Previous experience in this area is an advantage.

At Polestar, you will be a part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication.

Personal fit will be of great importance in this recruitment.



Polestar - the guiding star.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in. Our focus is on uncompromised design and technology. Passion and emotion drive us, electricity and innovation drive our cars. Our products are excellent, efficient and entertaining. In Polestar’s future, there is no room for shortcuts, excuses or compromises. We are all in, dedicated on our ambition. Guiding our industry forward through pure, progressive, performance.



Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Admin Support Specialist Propulsion

Läs mer Apr 28
We are looking for an "admin wizard" to be a part of R&D Propulsion, which is a department with a mission to deliver results which exceed the customers’ expectations.



Let us describe the challenge we offer

Polestar is blazing a new trail, dedicating ourselves to the development and refinement of electric vehicle performance. Your experience as an Administrative Support Specialist would be invaluable to support the Propulsion department.

If you are an innovative, open-minded person who believes that electrification is the future of the auto industry, we would like to hear from you.



What you’ll do

Propulsion is a part of the Polestar R&D, is a department with a mission to deliver results which exceed the customers’ expectations. The department is under growth and we are developing our own technical portfolio. The area of responsibility spans from battery management software, inverter software and electric motor calibration, and charger software together and electric motor and drive system design.

Your responsibilities will be:

- Automating our processes and approval flows
- Support budget accounting and monitoring our ongoing programs
- Support the managers with approval processes and educations
- Manage flow in our approval processes, coordinating with finance and purchasing
- Keeping track of our business plan, staffing and programs
- Support with technical presentations, townhalls and managing events


Essentially, you will be our expert in automating processes, keeping track of the department health and using new innovative tools to help us in our planning.



Who you are

You have a strong will to create the future of electric vehicles - it’s probably fair to call you an EV nerd passionate about solving climate changes. You are enthusiastic, motivated, well-organized and driven. You’re not afraid to try new approaches and out of the box methods. You are eager to find solutions even if the path forward is not straight. You are talented in various programs like Office (Excel) and other tools. You are a good collaborator with good presentation skills. You are good with numbers and have no trouble finding facts and figures. Previous experience in this area is an advantage.

At Polestar, you will be a part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication.

Personal fit will be of great importance in this recruitment.



Polestar - the guiding star.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in. Our focus is on uncompromised design and technology. Passion and emotion drive us, electricity and innovation drive our cars. Our products are excellent, efficient and entertaining. In Polestar’s future, there is no room for shortcuts, excuses or compromises. We are all in, dedicated on our ambition. Guiding our industry forward through pure, progressive, performance.



Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Junior Administratör

Läs mer Apr 11
Vill du arbeta på ett expansivt företag som utvecklar betallösningar för hotell- och restaurangbranschen i Europa? Trivec är ledande i Norden inom betallösning för restaurang, bar och hotell.

Nu söker vi en Junior Administratör till vårt kontor i Göteborg.

I din roll som Junior Administratör kan ansvarsområdet innefatta:

- Att stötta chefer och/eller hela avdelningar i deras dagliga arbete
- Hantera ordrar
- Lägga beställningar
- Registervård
- Allmän administration




Främst kommer arbetsuppgifterna vara att föra över information mellan våra olika system, skapa kundbilder och lägga in kontaktuppgifter.

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta.

Vi söker dig som:

- Är ordningsam och strukturerad
- Gillar att arbeta i ett högt tempo
- God vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg
- Obehindrade kunskaper i svenska språket, tal och skrift samt goda kunskaper i det engelska språket.


Vi erbjuder:

- Ett självständigt och omväxlande arbete
- Kompetenta och engagerande kollegor
- Ett expansivt företag med mål att bli nummer ett på varje marknad vi går in i




Tidigare erfarenhet är ej ett krav.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Simmo World Food AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Simmo World Food AB .

LAGERARBETARE OCH LOKALVÅRDARE

Lagerarbetare
Läs mer Maj 31
Vi söker en lagermedarbetare på 50% för lager/varumottagning och plock och på resterande 50 % lokalvårdare.
Du kommer att ingå i vårt team och arbeta främst med att plocka varor som vi ska skicka ut till våra kunder. Vi söker dig som tycker om att arbeta och ibland i ett högt tempo. Du är lösningsfokuserad, självgående, stresstålig, ansvarstagande och har lagervana. Du behöver också ett godkänt truckkort i tjänsten.
På dom resterande 50% så ingår också i denna tjänsten någon som hjälper oss med att hålla vårt lager och kontor rent och fräscht för allas trevnad.
Personlig service är vårt motto. Med proffs som kunder måste vi ständigt ligga steget före med fräscha råvaror, brett och aktuellt utbud och personal med kunskap. Vi ger inspiration och råd och vårt mål är att dina kunder ska bli mer än nöjda.
Vi vänder oss till restauranger och butiker av alla slag men även många andra företag och organisationer handlar hos oss. Simmo Worldfood AB är rätta inköpsplatsen nu när det planeras för olika events eller fester.
Vi har egna lastbilar som levererar inom Göteborg och avtal med flera transportledande företag för leverans inom och utanför Sverige.

Ansök nu

UTESÄLJARE/B2B-SÄLJARE TILL LIVSMEDELSBRANSCHEN I STOCKHOLM OCH UPPSALA LÄN

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 31
Sedan 1991 har vår affärsidé varit att leverera mat och dryck från alla världens hörn till konkurrenskraftiga priser utav välkända varumärken.
Med genuin kunskap om våra produkter och direkta kontakter med producenter runt om i världen har Simmo Worldfood AB lyckats bli den ledande distributören av orientaliska livsmedelsprodukter i Skandinavien.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundsupport och/eller försäljning. Vi ser att du är serviceinriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor och skapa förtroende.
Tjänsten innebär att du kommer att vara en del av ett försäljningsteam som reser runt i Sverige under vardagar för att bemöta kunder.
Viktigt för tjänsten är flytande svenska i tal och skrift, erfarenhet från försäljning, erfarenhet av att jobba i grupp, krav på resande i jobbet och körkort B.
Som person behöver du vara noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, driven och målfokuserad, lagspelare.
Nu söker vi dig som vill jobba med långsiktig strategisk försäljning till företag med fokus på livsmedelsbutiker/kedjor.
Som säljare på Simmo World Food AB är du ansvarig för att både utveckla och maximera försäljningen av våra olika produkter till kunder. Arbetet består av en kontinuerlig kontakt med våra kunder i syfte att utveckla våra affärer. Den dagliga kontakten sker via kundbesök, mail o telefon.
Hos oss har du goda framtidsutsikter, vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda möjligheter till att utvecklas.
Maila din ansökan till ayman@simmoworldfood.com

Ansök nu

Administratör sökes till Livsmedelsgrossist

Administrativ assistent
Läs mer Maj 23
Sedan 1991 har vår affärsidé varit att leverera mat och dryck från alla världens hörn till konkurrenskraftiga priser utav välkända varumärken.
Med genuin kunskap om våra produkter och direkta kontakter med producenter runt om i världen har Simmo Worldfood AB lyckats bli den ledande distributören av orientaliska livsmedelsprodukter i Skandinavien.
Anställningen innebär en anställning i Simmo Worldfood AB där du har anställningstrygghet i form av kollektivavtal samt regelbunden kontakt med din chef. Vi ser att du är serviceinriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor och skapa förtroende.
Viktigt för tjänsten är
Flytande svenska i tal och skrift, tidigare erfarenhet utav liknande administrativa arbetsuppgifter, god datorvana, meriterande är kunskaper i engelska.
Som person skall du vara
Noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, lagspelare en serviceinriktad administratör som är bra på att kommunicera.
Arbetsuppgifter
Order och offerthantering i affärssystemet, svara i telefon och ta emot besökare, registrera och hantera inkommen post och e-post, stötta utesäljare med information, svara på kundens frågor. Gärna om det finns kunskaper inom ekonomi på ett företag att vara behjälplig med dom enkla uppgifterna.
Meriterande är kunskaper i affärssystemet Visma Administration.
Maila din ansökan till ayman@simmoworldfood.com

Ansök nu

UTESÄLJARE/B2B-SÄLJARE TILL LIVSMEDELSBRANSCHEN I STOCKHOLM OCH UPPSALA LÄN

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 13
Sedan 1991 har vår affärsidé varit att leverera mat och dryck från alla världens hörn till konkurrenskraftiga priser utav välkända varumärken.
Med genuin kunskap om våra produkter och direkta kontakter med producenter runt om i världen har Simmo Worldfood AB lyckats bli den ledande distributören av orientaliska livsmedelsprodukter i Skandinavien.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundsupport och/eller försäljning. Vi ser att du är serviceinriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor och skapa förtroende.
Tjänsten innebär att du kommer att vara en del av ett försäljningsteam som reser runt i Sverige under vardagar för att bemöta kunder.
Viktigt för tjänsten är flytande svenska i tal och skrift, erfarenhet från försäljning, erfarenhet av att jobba i grupp, krav på resande i jobbet och körkort B.
Som person behöver du vara noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, driven och målfokuserad, lagspelare.
Nu söker vi dig som vill jobba med långsiktig strategisk försäljning till företag med fokus på livsmedelsbutiker/kedjor.
Som säljare på Simmo Worldfood AB är du ansvarig för att både utveckla och maximera försäljningen av våra olika produkter till kunder. Arbetet består av en kontinuerlig kontakt med våra kunder i syfte att utveckla våra affärer. Den dagliga kontakten sker via kundbesök, mail o telefon.
Hos oss har du goda framtidsutsikter, vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda möjligheter till att utvecklas.
Maila din ansökan till ayman@simmoworldfood.com

Ansök nu

LASTBILSCHAUFFÖR/FÖRARE

Distributionsförare
Läs mer Apr 13
Sedan 1991 har vår affärsidé varit att leverera god mat och dryck från alla världens hörn till konkurrenskraftiga priser utav välkända varumärken. Med genuin kunskap om våra produkter och direkta kontakter med producenter runt om i världen har Simmo Worldfood AB lyckats bli den ledande distributören av orientaliska livsmedelsprodukter i Skandinavien.
Vi söker nu en chaufför eller förare som är redo att leverera produkter till våra kunder.
Vi söker dig som är stresstålig, servicemedveten, har god fysik, kan uttrycka sig i både tal och skrift och innehar C-körkort.
Vi söker dig som tycker om att arbeta och ibland i högt tempo. Du är lösningsfokuserad, självgående och ansvarstagande. Du håller en hög kvalité på ditt arbete, gillar att jobba i grupp och självständigt. Du har en positiv inställning och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.
Personlig service är vårt motto. Med proffs som kunder måste vi ständigt ligga steget före med fräscha råvaror, brett och aktuellt utbud och personal med kunskap. Vi ger inspiration och råd och vårt mål är att alla våra kunder ska bli mer än nöjda.
Vi vänder oss till restauranger och butiker av alla slag men även många andra företag och organisationer som handlar hos oss. Simmo Worldfood AB är rätta inköpsplatsen nu när det planeras för olika events och fester.
Vi har egna lastbilar som levererar inom Göteborg och avtal med flera transportledande företag för leverans inom och utanför Sverige.
Maila din ansökan till ayman@simmoworldfood.com

Ansök nu