Göteborg: Cloudtekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Cloudtekniker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Cloudtekniker
Vi söker nu en Cloudtekniker med erfarenhet av de publika molnplattformarna Microsoft Azure, AWS eller Google Cloud. Vi söker dig som är bra på att analysera kundens verksamhet för att hitta de smartaste lösningarna och som trivs med att samarbeta med andra och arbeta i teknikens framkant med spännande kunder. Här erbjuder vi en konsultanställning i en specialistgrupp med tekniskt kunniga och stöttande chefer, och härliga kollegor som precis som du har ett stort intresse för Cloudtjänster. Skicka in din ansökan idag!

Hur ser rollen ut?
I denna roll blir du en del av Nexer Tech Specialist som är en grupp specialistkonsulter inom Cloud och IT-infrastruktur. I ditt dagliga arbete är du på ett spännande uppdrag hos en av våra kunder där du kommer in som en specialist inom Cloudlösningar för att lösa svåra tekniska problem. Våra uppdrag är ofta långsiktiga och vi har många stora välkända kunder som du får möjlighet att arbeta hos.

Mer information om aktuella uppdrag ges vid en intervju men vi verkar i branscher så som automotive, telekom, offentlig sektor, med-tech eller R&D.

Exempel på arbetsuppgifter
Kunskap inom IaaS, PaaS och SaaS lösningar

Lagring och backup

Goda kunskaper inom automatisering och skripting

Windows, Linux

Nätverkskunskap

Active Directory, Azure AD

Dokumentation

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av Microsoft Azure, AWS eller Google Cloud och är med fördel certifierad. Du har erfarenhet av datacenter-migreringar och har arbetat med säkerhetsaspekterna av molnlösningar.

Det är meriterande om du har certifikat inom någon av cloud platformarna Azure, GCP eller AWS.

Vi tror att du har en mycket god förmåga att förstå kundens behov och omsätta dem till smarta tekniska lösningar, och dokumentera detta på ett sätt som är lätt att förstå och dela med andra.

Du har ett serviceinriktat och positivt sätt att vara, och gillar att arbeta tillsammans med andra för att gemensamt lösa svåra tekniska problem. Du trivs med tanken på att vara konsult där du som expert går in i olika projekt och levererar smarta lösningar, alltid med kundens bästa i fokus.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!

Varför Nexer?
Inom Nexer finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.

Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och oftast hos våra kunder, därför är resor i närområdet en del av vardagen.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail, men du som har frågor är mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josefine Pettersson: josefine.pettersson@nexergroup.com

Nu under semestertider kan hanteringstiderna på ansökningarna vara längre och urval kommer senast genomföras i mitten av augusti.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemarkitekt

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemarkitekt.

IT arkitekt till Polfärskt Bröd

Läs mer Maj 12
Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?

Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.

Nu välkomnar vi Fazer och Skogaholm som ny samarbetspartner. Tillsammans med våra befintliga varumärken Polarbröd, Korbrödsbagarn, Hatting, Gille, Hägges och VaGott så kommer vi att ha en ännu starkare produktportfölj inom bröd.

Vårt löfte till marknaden är att vi på ett miljösmart sätt ska ge bagerier och butiker i hela Sverige möjligheten att sälja färskt bröd genom samdistribution och lokal närvaro samt vår kompetens att skapa en inspirerande brödavdelning.

Totalt har Polfärskt över 400 anställda varav 250 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Nu skall vi bli fler!

Vi söker dig som vill vara med på resan!







Om rollen

I rollen som Systemägare arbetar du tätt ihop med verksamheten, systemansvariga och övriga på Affärsutveckling & IT-avdelningen med de produkter och system som ligger till grund för våra företagares verksamhet. Din uppgift blir att förvalta, kvalitetssäkra och utveckla vårt affärssystem/applikationer, säkra driften samt att driva och realisera initiativ som ingår i vår utvecklingsplan.

Du kommer att ingå i ett affärsutvecklings- och IT team på vårt supportkontor i Lindome utanför Göteborg. Tillsammans med andra avdelningar samt leverantörer har vi till uppgift att skapa effektiva verktyg och processer med målet att generera en effektiv distribution, försäljning med hög lokal service.

Våra affärssystem och produkter består idag av en blandning av standardsystem samt egenutvecklade system. Du kommer både få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Du trivs därför i en miljö där alla svar ännu inte finns och du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk. Du är bekväm med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar.



I rollen som Systemägare/IT arkitekt kommer du:

- Upprätthålla en säker och kvalitetssäkrad drift av bolagets IT-system
- Arbeta och leda utvecklingen av vårt affärssystem både som projektledare och som deltagare i projektgrupp
- Sitta på specialistkompetensen kring nuvarande system


- Ha löpande kontakt med systemets administratörer, användare (eller användarrepresentanter), andra systemförvaltare etc.

- Driva och utveckla säkerhetsarbetet

- Se till att systemdokumentation finns tillgänglig och är uppdaterad

- Hantera eventuella behörigheter till systemet (framförallt hantera behörigheter för systemadministratörer)
- Övergripande ansvar för Centralfakturering via EDI till våra kunder
- Ansvara för integrationer och filformat mot NAV både gällande handdator och ekonomi
- I drift ingår även att säkra teknisk support i våra system
- Allmän driftsövervakning och kontroll att transaktioner inte fastnat i systemet
- Ansvara och utföra test av nyutveckling
- På uppdrag genomföra upphandling




Kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom systemvetenskap med inriktning mot affärssystem eller systemutveckling. (Eller motsvarade erfarenhet)
- Du har 5 år eller mer erfarenhet av att ha jobbat som Systemägare/IT chef och med projektledning av digitala tjänster.
- Erfarenhet av att ansvara för affärssystem, gärna Navision eller liknande. Det är meriterande om denna erfarenhet är från stora organisationer med komplexa miljöer.
- Du har mycket god förståelse för IT och är van att hantera frågeställningar kring t.ex. integration, säkerhet, förvaltning & utveckling.
- Erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsmetoder som tex Scrum, Kanban, MVP, Double Diamond eller liknande effektstyrning.
- Erfarenhet av att jobba med och agera kravställare mot externa leverantörer.
- God kunskap om projektledning och projektrapportering.
- Du är mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer.
- Det är meriterande om du har ett intresse för och erfarenhet av att arbeta i databaser och/eller kan något programmeringsspråk


Profil

Som person är du engagerad, strukturerad, lyhörd, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du förstår att grunden till en effektiv utveckling är en stabil drift och tar ansvar för detta. Du har lätt för att skapa förtroende, är prestigelös, har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du gillar att fira framgångar tillsammans. Du älskar att hitta bättre lösningar och vet hur man levererar ett kvalitativt resultat med stort användarfokus. Det är ett starkt plus om du blommar ut runt personer med en stark entreprenörsanda.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett sammanhang som satsar och utvecklas! Hos oss får du vara med på en resa där du får möjlighet att påverka och driva. Samtidigt kommer du in i ett sammanhang som jobbar med starka varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 29 maj 2022. Vid eventuella frågor kontakta Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Systemägare / IT arkitekt till Polfärskt Bröd

Läs mer Apr 29
Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?

Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.

Nu välkomnar vi Fazer och Skogaholm som ny samarbetspartner. Tillsammans med våra befintliga varumärken Polarbröd, Korbrödsbagarn, Hatting, Gille, Hägges och VaGott så kommer vi att ha en ännu starkare produktportfölj inom bröd.

Vårt löfte till marknaden är att vi på ett miljösmart sätt ska ge bagerier och butiker i hela Sverige möjligheten att sälja färskt bröd genom samdistribution och lokal närvaro samt vår kompetens att skapa en inspirerande brödavdelning.

Totalt har Polfärskt över 400 anställda varav 250 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Nu skall vi bli fler!

Vi söker dig som vill vara med på resan!







Om rollen

I rollen som Systemägare arbetar du tätt ihop med verksamheten, systemansvariga och övriga på Affärsutveckling & IT-avdelningen med de produkter och system som ligger till grund för våra företagares verksamhet. Din uppgift blir att förvalta, kvalitetssäkra och utveckla vårt affärssystem/applikationer, säkra driften samt att driva och realisera initiativ som ingår i vår utvecklingsplan.

Du kommer att ingå i ett affärsutvecklings- och IT team på vårt supportkontor i Lindome utanför Göteborg. Tillsammans med andra avdelningar samt leverantörer har vi till uppgift att skapa effektiva verktyg och processer med målet att generera en effektiv distribution, försäljning med hög lokal service.

Våra affärssystem och produkter består idag av en blandning av standardsystem samt egenutvecklade system. Du kommer både få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Du trivs därför i en miljö där alla svar ännu inte finns och du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk. Du är bekväm med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar.



I rollen som Systemägare/IT arkitekt kommer du:

- Upprätthålla en säker och kvalitetssäkrad drift av bolagets IT-system
- Arbeta och leda utvecklingen av vårt affärssystem både som projektledare och som deltagare i projektgrupp
- Sitta på specialistkompetensen kring nuvarande system


- Ha löpande kontakt med systemets administratörer, användare (eller användarrepresentanter), andra systemförvaltare etc.

- Driva och utveckla säkerhetsarbetet

- Se till att systemdokumentation finns tillgänglig och är uppdaterad

- Hantera eventuella behörigheter till systemet (framförallt hantera behörigheter för systemadministratörer)
- Övergripande ansvar för Centralfakturering via EDI till våra kunder
- Ansvara för integrationer och filformat mot NAV både gällande handdator och ekonomi
- I drift ingår även att säkra teknisk support i våra system
- Allmän drifts övervakning och kontroll att transaktioner inte fastnat i systemet
- Ansvara och utföra test av nyutveckling
- På uppdrag genomföra upphandling




Kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom systemvetenskap med inriktning mot affärssystem eller systemutveckling. (Eller motsvarade erfarenhet)
- Du har 5 år eller mer erfarenhet av att ha jobbat som Systemägare/IT chef och med projektledning av digitala tjänster.
- Erfarenhet av att ansvara för affärssystem, gärna Navision eller liknande. Det är meriterande om denna erfarenhet är från stora organisationer med komplexa miljöer.
- Du har mycket god förståelse för IT och är van att hantera frågeställningar kring t.ex. integration, säkerhet, förvaltning & utveckling.
- Erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsmetoder som tex Scrum, Kanban, MVP, Double Diamond eller liknande effektstyrning.
- Erfarenhet av att jobba med och agera kravställare mot externa leverantörer.
- God kunskap om projektledning och projektrapportering.
- Du är mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer.
- Det är meriterande om du har ett intresse för och erfarenhet av att arbeta i databaser och/eller kan något programmeringsspråk


Profil

Som person är du engagerad, strukturerad, lyhörd, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du förstår att grunden till en effektiv utveckling är en stabil drift och tar ansvar för detta. Du har lätt för att skapa förtroende, är prestigelös, har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du gillar att fira framgångar tillsammans. Du älskar att hitta bättre lösningar och vet hur man levererar ett kvalitativt resultat med stort användarfokus. Där en ett starkt plus om du blommar ut runt personer med en stark entreprenörsanda.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett sammanhang som satsar och utvecklas! Hos oss får du vara med på en resa där du får möjlighet att påverka och driva. Samtidigt kommer du in i ett sammanhang som jobbar med starka varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 29 maj 2022. Vid eventuella frågor kontakta Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Software Quality Architect

Läs mer Apr 6
If you are reading this, you probably already know that Polestar is an electric performance car brand. We work hard to create a unique experience for the customer, owner, and driver. The thrill of driving the car, the digital experience of buying, owning, and controlling a Polestar require us to push the limits of technology and software development. Sustainability has been there from the beginning and we have set a moonshot goal for climate-neutral cars in 2030. There is an ocean of opportunities in this for talented IT professionals who wants to dive in and make a difference.?

The Role

As the Software Quality Architect, you will set the quality standards for software development and work in close collaboration with the Cloud Software Architects to make sure these standards are applied by the development teams at Polestar. That includes incorporating technical standards in our tools, processes and quality guardrails, throughout the software development lifecycles. Specifically, you will:?

- Set the quality standards and principles for software development and ensure they are followed by the different development teams.

- Be responsible for providing central quality metrics with guardrails functionality around: Operational Excellence, Reliability, Performance Efficiency, Security, Cost Optimization.

- Coach and help the development teams to continuously improve the quality of their feedback loops.

- Launching, overseeing and take ownership for initiatives providing the domains with tooling and/or software engineering practices for higher code quality.


About you

In order to thrive as our new Software Quality Architect, we believe that you are already comfortable with full-stack development and modern programming principles, perhaps from product-oriented digital organizations. You probably have great knowledge of design patterns needed for developing effective code, as well as experience in microservices such as AWS stack and tooling. Knowledge in Software Lifecycle Management and QA practices is considered a great plus as well. Specifically, we believe your experience includes all or several of the following:

- 5+ years proven experience within QA engineering on a modern tech stack (such as distributed architectures, Kubernetes, containers, serverless and similar).

- Knowledge of the technologies we use at Polestar so that you can practically measure the quality of digital products and services.

- Experience with quality and test automation toolchains.

- Recognized as an expert in one or more areas of software quality product functionality.

- Senior technical leadership, influencing and inspiring other members of a digital organization.

- Strong understanding of a modern software development lifecycle.

- Strong analytical skills, sense of creativity, critical thinking and a pragmatic mindset for problem-solving.

- Familiarity with relevant quality assurance industry standards, best practices and methodologies.


Personal Qualities

Specific experience is all good and well, but it’s important to state that we’re looking for a colleague who can grow with the company, drive us forward and ultimately enjoy working together with our amazing team. Polestar is a fast-growing company which is taking on the world with innovative new ideas. To thrive, you shouldn’t be afraid to take space, work creatively and engage your colleagues by initiating new practices. In short, you are probably: ?

- In possession of strong verbal and written communication skills.

- Enjoying coaching and mentoring, with the goal to grow and maximize your team’s potential.

- A “doer” who can facilitate, demonstrate, and practically solve hard or novel questions in the quality domain.

- Passionate about technology and excited about the impact of emerging technologies.

- Open to taking on new challenges and learning new skills.

- Are a learner and teacher, not stopping at what you know today and what you can teach others right now.

- A Critical thinker, detail-oriented and self-motivated with high-level analytical skills.

- Embracing a culture of trust and complete transparency.

- Dedicated to customer satisfaction.


People at Polestar

We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.

Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Systemarkitekt i en ledande och mjukvarunära roll inom fordon & RnD

Läs mer Jun 7
Nu söker vi en teknisk och problemlösande Systemarkitekt som vill vara med i vårt team som driver ett av Göteborgs mest spännande och utmanande projekt inom Automotive, R&D.

Om rollen

Som konsult och systemarkitekt på Knowit Connectivty får du en utvecklande, spännande och bred ledarroll. Du kommer arbeta med en av våra stora kunder inom fordonsbranschen för att säkra utvecklingen av deras nya elektriska plattform.

Som systemarkitekt kommer du att ingå i ett skickligt team där din roll är att arbeta med en teststrategi och en arkitekturell vision för organisationen. Detta innebär både att arbeta med teamen inom organisationen, för att ta rätt steg i implementationen, samt att se till att den övergripande systemarkitekturen stödjer testbarheten. Vi sätter stort värde på erfarenhet inom mjukvaruarkitektur gärna inom fordonsindustrin. Som person har du en förmåga att leda, koordinera och organisera. Du ser möjligheter och är duktig på att skapa relation och hålla god kommunikation med ditt team och kund.

Rollen erbjuder uppdrag hos ledande bolag inom produktutveckling och med stimulerade kompetensutvecklingsmöjligheter. Dessutom finns det utrymme för att engagera sig internt på Knowit och arbeta med att utveckla våra fina kundrelationer.

Vi söker dig som

- Har tidigare erfarenhet inom mjukvaruarkitektur eller tekniskt ledarskap.
- Har arbetat med test och integration gärna i storskaliga programvaruutvecklande organisationer.
- Är duktig på att guida en organisation genom produktsläpp.
- Har erfarenhet av att arbeta med Embedded programvara i storskaliga programvaruutvecklande organisationer.


Om Knowit Connectivity

Knowit är ett konsultföretag med fokus inom IT och mjukvaruutveckling. På vår enhet på Knowit Connectivity har vi fokus på RnD, embedded, cloud och applications och är stora inom en rad områden. Vi är exempelvis aktiva inom spännande områden som Infotainment, Active Safety, Electro Mobility, IoT, Autonomous Drive och utvecklingen av 5G. Vår huvudfokus ligger just nu på framtidens tekniker och möjligheter.

Som konsult på Knowit kan du förvänta dig:

Knowit är ett socialt företag som är måna om våra medarbetares välmående. Vi tror att det är lika viktigt att ha en arbetssituation som fungerar med privatlivet samtidigt som att vi har kul och utvecklas på arbetsplatsen. Detta har fostrat en kultur som präglas av närhet och transparens och en organisation där vi hjälper varandra att lyckas. Vi erbjuder dig ett flexibelt och självständigt arbete där du har stor frihet att forma och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. Vi strävar efter långvariga och starka relationer. Det är därför vi år 2020 vann pris som årets karriärbolag.

Vi erbjuder dessutom ett individanpassat utvecklingspaket för dig som konsult med stort fokus på lärande tillsammans med dina kollegor. För att skapa en kultur av lärande tror vi mycket på att hitta olika aktiviteter som Hackathons, bokcirklar och annat för att gemensamt bygga ett bolag där vi alla trivs och utvecklas.

Ansökan och kontakt

Har du några frågor kring tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Jesper Kjellkvist på Jesper.kjellqvist@knowit.se (mailto:jesper.kjellqvist@knowit.se) eller på nummer: +46 732708637.

Rekryteringen sker löpande, vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Systemarkitekt i en ledande och mjukvarunära roll inom fordon & RnD

Läs mer Maj 10
Nu söker vi en teknisk och problemlösande Systemarkitekt som vill vara med i vårt team som driver ett av Göteborgs mest spännande och utmanande projekt inom Automotive, R&D.

Om rollen

Som konsult och systemarkitekt på Knowit Connectivty får du en utvecklande, spännande och bred ledarroll. Du kommer arbeta med en av våra stora kunder inom fordonsbranschen för att säkra utvecklingen av deras nya elektriska plattform.

Som systemarkitekt kommer du att ingå i ett skickligt team där din roll är att arbeta med en teststrategi och en arkitekturell vision för organisationen. Detta innebär både att arbeta med teamen inom organisationen, för att ta rätt steg i implementationen, samt att se till att den övergripande systemarkitekturen stödjer testbarheten. Vi sätter stort värde på erfarenhet inom mjukvaruarkitektur gärna inom fordonsindustrin. Som person har du en förmåga att leda, koordinera och organisera. Du ser möjligheter och är duktig på att skapa relation och hålla god kommunikation med ditt team och kund.

Rollen erbjuder uppdrag hos ledande bolag inom produktutveckling och med stimulerade kompetensutvecklingsmöjligheter. Dessutom finns det utrymme för att engagera sig internt på Knowit och arbeta med att utveckla våra fina kundrelationer.

Vi söker dig som

- Har tidigare erfarenhet inom mjukvaruarkitektur eller tekniskt ledarskap.
- Har arbetat med test och integration gärna i storskaliga programvaruutvecklande organisationer.
- Är duktig på att guida en organisation genom produktsläpp.
- Har erfarenhet av att arbeta med Embedded programvara i storskaliga programvaruutvecklande organisationer.


Om Knowit Connectivity

Knowit är ett konsultföretag med fokus inom IT och mjukvaruutveckling. På vår enhet på Knowit Connectivity har vi fokus på RnD, embedded, cloud och applications och är stora inom en rad områden. Vi är exempelvis aktiva inom spännande områden som Infotainment, Active Safety, Electro Mobility, IoT, Autonomous Drive och utvecklingen av 5G. Vår huvudfokus ligger just nu på framtidens tekniker och möjligheter.

Som konsult på Knowit kan du förvänta dig:

Knowit är ett socialt företag som är måna om våra medarbetares välmående. Vi tror att det är lika viktigt att ha en arbetssituation som fungerar med privatlivet samtidigt som att vi har kul och utvecklas på arbetsplatsen. Detta har fostrat en kultur som präglas av närhet och transparens och en organisation där vi hjälper varandra att lyckas. Vi erbjuder dig ett flexibelt och självständigt arbete där du har stor frihet att forma och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. Vi strävar efter långvariga och starka relationer. Det är därför vi år 2020 vann pris som årets karriärbolag.

Vi erbjuder dessutom ett individanpassat utvecklingspaket för dig som konsult med stort fokus på lärande tillsammans med dina kollegor. För att skapa en kultur av lärande tror vi mycket på att hitta olika aktiviteter som Hackathons, bokcirklar och annat för att gemensamt bygga ett bolag där vi alla trivs och utvecklas.

Ansökan och kontakt

Har du några frågor kring tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Jonas Bodén på jonas.boden@knowit.se eller på nummer: 0709982756.

Rekryteringen sker löpande, vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nexer AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nexer AB .

Nexer Infrastructure söker seniora drifttekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 7
Nexer Infrastructure (tidigare Sigma IT Tech) storsatsar på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift och vi söker därmed fler konsulter inom aktuellt område som nu vill utvecklas vidare ihop med oss. Har du erfarenhet av drift och förvaltning av IT-infrastruktur kan detta vara något för dig!


Vi erbjuder dig


• En chans till att fördjupa dina kunskaper i en mer senior roll inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Nexer-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner


Om tjänsten

Som konsult inom Drift/Infrastruktur kan du bland annat att arbeta med att säkerställa en stabil och säker driftmiljö för kundens IT-tjänster, underhålla och utveckla kundens server- samt nätverksstruktur. Du kommer att arbeta med verktyg som Windows Server, SCCM, MDT, Active Directory, Linux, Script, Nätverk, Exchange, , VMware/HyperV, Cloud-lösningar samt Backup. Du arbetar främst med operativsystem, servrar, nätverk och serverdrift. Vi tror att du på ett framgångsrikt sätt lyckas förena ditt tekniska kunnande med social talang för att på bästa sätt ge en god service till användarna.


Vi söker dig som


• Har ett genuint IT-intresse
• Har arbetat som IT-tekniker med fokus på drift/infrastruktur i minst 3 år 
• Har arbetstillstånd i Sverige
• Vi ser det som meriterande om du har en IT-relaterad utbildning sedan tidigare


Vi ser gärna att du har god kunskap inom flera av nedanstående kompetenser och är intresserad av att fördjupa dina kunskaper vidare.


• AD
• Virtualisering
• Linux
• Windows Server
• Office 365
• Azure
• Amazon Web Services
• Scripting (Powershell, Python, Bash)
• IT-Nätverk (Cisco/Fortinet)
• DBA
• Hårdvara (konstruktion)


Passion & Execution

Dina personliga egenskaper väger tungt och en konsult hos oss kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du är nyfiken och vill alltid lära dig mer om tekniken och du har erfarenhet i kundbemötande både internt och externt och vet därav vad god service innebär. Vidare är du kommunikativ, strukturerad i ditt sätt att arbeta och trivs med att ta stort ansvar för ditt arbete.

För att skapa fantastiska lösningar behöver vi fantastiska människor. Vi på Nexer älskar det vi gör. Och varje dag växer och utvecklas vi professionellt. Tillsammans vill vi göra skillnad och vara drivande i den digitala transformationen.

Ta chansen och bli en del av- Nexer Promising future

Mer om Nexer Infrastucture
Sigma IT Tech blir nu Nexer Infrastructure! Vi är konsultbolaget som fokuserar på talanger inom IT-infrastruktur, drift och support, och erbjuder marknaden juniora och seniora konsulter, konsultrekrytering och talangprogram. Vi startade vår verksamhet 2018 och finns idag i Stockholm och i Göteborg. Vi är idag drygt 100 konsulter. Vi är en del av Nexer Group (f.d. Sigma IT Group), ett entreprenörsdrivet bolag med över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Nexer finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige, och är en del av Danir-koncernen.

Hur är Nexer som arbetsgivare? På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i. Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på. Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas. (nexergroup.com)

Ansök nu

Integration Architect till Nexer Smart Industries

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jun 10
Vi söker nu en Integration Architect med bred erfarenhet av IoT, integrationsplattformar och cloudlösningar till vårt växande affärsområde Smart Industries i Göteborg. Detta är en senior konsultroll där du arbetar med att på uppdrag av våra kunder ta fram, analysera och implementera digitaliseringslösningar för fastighetsbranschen och industrin. Läs vidare nedan!

Digitalisering, Transformation, Integration, IoT, AI, Dataanalys, Visualisering, Smarta Fastigheter, Smart Logistik, Smart Städer, Lösningsförsäljning, Vision, Simulering och Affärsanalyser

Hur ser rollen ut?

Smart Industries är ett starkt växande område inom Nexer där vi erbjuder rådgivningstjänster och agerar digitaliseringspartner genom att definiera strategier, utveckla affärer och effektivisera verksamheter i nära samarbete med våra kunder. Vi erbjuder våra kunder rådgivning och lösningar inom t ex Smart logistik, Smarta Fabriker (Industry 4.0), Smart fastigheter och Smarta städer, där målet är att hjälpa kunder att digitalisera och effektivisera sina verksamheter hela vägen från strategi, via implementation till drift och underhåll.

I rollen som Integration Architect arbetar du nära våra kunder och är deras expert och digitaliseringspartner. Du kartlägger och analyserar deras verksamhet, utarbetar och föreslår affärsmodeller och lösningar, sätter digitala strategier samt leder arbetet med att ta fram digitala lösningar och implementera dessa.

Du är med i uppbyggnaden av affärsområdet Smart Industries där du kartlägger kundernas utmaningar och löser dessa på det mest effektiva sättet, och du levererar rådgivningstjänster och omsätter kundutmaningar till realiserbara lösningar med fokus på digitalisering. Du tar fram tekniska lösningar och presenterar dem för kund, och arbetar även strategiskt med att ge kunden de bästa lösningar på kort och lång sikt. Du kan t.ex. komma att arbeta med strategisk rådgivning, skapa lösningsförslag och integrera lösningar i kundens verksamhet, eller liknande projekt. Du driver hela kundrelationen från ett implementationsperspektiv:


• Införsäljning tillsammans med säljare
• Medverka i digitala transformationsprojekt
• Ta fram strategiunderlag och lösningsförslag
• System- och integrationsarbete av komplexa system
• Långsiktiga kundrelationer med uppföljning och kundvård
• Utvecklingsuppdrag, införa lösningar i kundens verksamhet
• Samarbete med externa partners och andra delar inom Nexer

Din bakgrund

Vi söker dig som har intresse för digitalisering och kunskap inom digital strategi och erfarenhet av integrationsplattformar och tjänster. Vidare har du gedigen erfarenhet av lösningsförsäljning och implementation inom digitaliseringstjänster, företrädesvis från industri, fastighet och IT.

Kompetens inom IoT, trådlös kommunikation, systemintegration, dataanalys, datakommunikation, visualisering och simulering är meriterande. Likaså är erfarenhet från fastighets-, tillverknings- eller logistikbranscherna.

Du drivs av att skapa kundvärde och av att få en verksamhet att växa. Det är också viktigt att du hela tiden utbildar dig själv genom att läsa på, vara uppdaterad, delta i föreläsningar, seminarier och kurser relaterat till vårt koncept.

Resultatfokus och affärssinne är självklarheter för dig och du har lätt att röra dig på olika nivåer i företag genom att förstå och prata om såväl teknik, affär och försäljning på ett sätt som skapar förtroende och bygger relationer.  Du hjälper hela tiden letar efter nya affärsmöjligheter - du överträffar kundernas förväntningar genom att erbjuda det de ännu inte vet att de behöver.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi kan inte hantera ansökningar via mail, men du som har frågor om tjänsten får gärna kontakta ansvarig rekryterare Sandra Spasovska:
sandra.spasovska@nexergroup.com.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

 


Om Nexer


Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women in Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.


På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 2000 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i tio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

Ansök nu

Digital Transformation Leader till Nexer Smart Industries

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Jun 10
Vi söker nu en Digital Transformation Leader med erfarenhet och intresse av digitalisering, och med kunskap inom digitala strategier till vårt växande affärsområde Smart Industries i Göteborg. Detta är en senior konsultroll där du arbetar med att på uppdrag av våra kunder ta fram, analysera och implementera digitaliseringslösningar för fastighetsbranschen och industrin. Läs vidare nedan!

Digitalisering, Transformation, Integration, IoT, AI, Dataanalys, Visualisering, Smarta Fastigheter, Smart Logistik, Smart Städer, Lösningsförsäljning, Vision, Simulering och Affärsanalyser 

Hur ser rollen ut? 
Smart Industries är ett starkt växande område inom Nexer där vi erbjuder rådgivningstjänster och agerar digitaliseringspartner genom att definiera strategier, utveckla affärer och effektivisera verksamheter i nära samarbete med våra kunder. Vi erbjuder våra kunder rådgivning och lösningar inom t ex Smart logistik, Smarta Fabriker (Industry 4.0), Smart fastigheter och Smarta städer, där målet är att hjälpa kunder att digitalisera och effektivisera sina verksamheter hela vägen från strategi, via implementation till drift och underhåll. 

Du är med i uppbyggnaden av affärsområdet Smart Industries och i rollen som Digital Transformation Leader arbetar du nära våra kunder och är deras expert och digitaliseringspartner. Ditt arbete består av att kartlägga kundens verksamhet, föreslå affärsmodeller, processförbättringar, kartläggning, sätta digitala strategier, samt att leda arbetet med att ta fram digitala lösningar och implementering av dessa. Du rör dig fritt och professionellt mellan olika verksamhetsnivåer och agerar också strategisk rådgivare i olika frågor och projekt för kundens verksamhet. I din roll driver du hela kundrelationen från det enskilda projektet och arbetar i uppgifter såsom;


• Införsäljning
• Processkartläggning och modellering
• Ta fram strategiunderlag och exekvera på dessa
• Ta fram förslag på teknisk implementeringslösning tillsammans med lösningsansvariga, leverantörsutvärderingar & jobba med relevanta partners
• Bistå under leverans och implementering
• Långsiktiga kundrelationer med uppföljning och kundvård

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att tex arbetat med fastighetsförvaltning, verksamhets- och affärsutveckling, förändringsledning eller motsvarande i några år. Du har ett stort intresse för digitalisering och kunskap inom digital strategi och implementering. Du känner dig trygg i arbetet med kartläggning hos kund, lösningsförsäljning och implementation inom digitaliseringstjänster, från industri och IT. I botten har du en relevant högskoleutbildning inom tex teknik eller ekonomi, och du trivs i konsultrollen och tycker det är roligt att vara ute hos kund i rådgivande uppdrag. 

Kompetens inom IoT, trådlös kommunikation, systemintegration, dataanalys, datakommunikation, visualisering och simulering är meriterande, samt att ha arbetat i fastighets-, tillverknings- eller logistikbranschen.

Du drivs av att skapa kundvärde och av att få en verksamhet att växa. Det är också viktigt att du hela tiden utbildar dig själv genom att läsa på, vara uppdaterad, delta i föreläsningar, seminarier och kurser relaterat till vårt koncept. Du tycker också att det är viktigt med gemenskap, sammanhållning och kunskapsutbyte och träffar därför också gärna dina kollegor i teamet för att bolla tankar, idéer, ubyte av kunskap och sociala aktiviteter.

Resultatfokus och affärssinne är självklarheter för dig och du har lätt att röra dig på olika nivåer i företag genom att förstå och prata om såväl teknik, affär och försäljning på ett sätt som skapar förtroende och bygger relationer.  Du hjälper hela tiden letar efter nya affärsmöjligheter - du överträffar kundernas förväntningar genom att erbjuda det de ännu inte vet att de behöver.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi kan inte hantera ansökningar via mail, men du som har frågor om tjänsten får gärna kontakta ansvarig rekyterare Sandra Spasovska: sandra.spasovska@nexergroup.com.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

 


Om Nexer


Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women in Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.


På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 2000 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i tio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

Ansök nu

Solution Manager / Proptech Specialist - Smarta Fastigheter

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Maj 20
Vi söker nu en Solution Architect / Solution Manager inom Smart Properties/ Proptech. Detta är en konsultroll där du arbetar med att på uppdrag av våra kunder ta fram, analysera och implementera digitaliseringslösningar inom fastighetsbranschen. Läs vidare nedan!

Digitalisation, Transformation, Smart Factories, Smart Buildings, Smart Properties, Smart Logistics, Smart Cities. IoT, AI, Data Analytics. Solution Sales, Integration, Visualization, Vision, Simulation

Hur ser rollen ut? 

Smart Industries är ett helt nytt koncept inom Nexer Group där vi kommer att erbjuda advisorytjänster och agera digitaliseringspartner för att lösa problem åt våra kunder. Vi erbjuder kunder lösningar inom t ex Smart Properties, Smart Buildings, Smart Logistics, Smart Factory (Industry 4.0) & Smart Cities, där målet är att hjälpa kunder att digitalisera och effektivisera sina verksamheter.

I rollen som Solution Manager arbetar du nära våra kunder och är deras expert och digitaliseringspartner. Du kartlägger och analyserar deras verksamhet, utarbetar och föreslår affärsmodeller och processförbättringar, sätter digitala strategier samt leder arbetet med at ta fram digitala lösningar och implementera dessa. Vi kommer nu att växla upp vår satsning på Smarta Properties för att öka digitaliseringsgraden inom fastighetsbranschen. Därför söker vi dig som är tekniskt intresserad av smarta fastigheter och tydlig bakgrund från fastighetsbranschen. 

Du är med i uppbyggnaden av ett nytt affärsområde där du kartlägger kundernas utmaningar och löser dessa på det mest effektiva sättet, och du levererar advisorytjänster och omsätter kundutmaningar till realiserbara lösningar med fokus på digitalisering. T ex kan du komma att arbeta med att sätta den digitala strategin, visualisera produktionsdata, föreslå teknikval & automationslösningar, eller liknande projekt. Du tar fram den digital strategin & tekniska lösningar och presenterar dem för kund.

Du driver hela kundrelationen från ett implementationsperspektiv: 


• Införsäljning
• Processkartläggning och modellering
• Genomföra ”Customer Journeys” & identifiera pain points
• Ta fram strategiunderlag
• Sätta den digitala strategin
• Ta fram förslag på implementeringslösning, leverantörsutvärderingar & jobba med relevanta partners
• Driva förslag på prototyper/MVP som kan användas för att påvisa snabbt kundvärde
• Bistå under leverans och implementering
• Uppföljning/kundvård

Din bakgrund

Vi söker dig som har en bakgrund i fastighetsbranschen samt ett intresse av digitalisering och kunskap inom digitala strategier som kan leda till nya affärsmodeller, och har god kompetens inom systemintegration, dataanalys, visualisering och simulering.

Vidare har du erfarenhet från något av följande områden:


• Fastighetsförvaltning/drift
• BMS (Building Management System)
• Fastighetsautomation
• BIM (Building Information System)
• Connectivitet (Ethernet, WiFi, 3G/4G/5G), IoT, Data Analytics, AI 

Du drivs av att skapa kundvärde och av att få en verksamhet att växa. Det är också viktigt att du hela tiden utbildar dig själv genom att läsa på, vara uppdaterad, delta i föreläsningar, seminarier och kurser relaterat till vårt koncept.

Resultatfokus och affärssinne är självklarheter för dig och du har lätt att röra dig på olika nivåer i företag genom att förstå och prata om såväl teknik, affär och försäljning på ett sätt som skapar tillit.

Du hjälper hela tiden letar efter nya affärsmöjligheter - du överträffar kundernas förväntningar genom att erbjuda det de ännu inte vet att de behöver. 

Ansökan  

Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi kan inte hantera ansökningar via mail, men du som har frågor om tjänsten får gärna kontakta ansvarig rekryterare Sandra Spasovska på sandra.spasovska@nexergroup.com 

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

 


Om Nexer


Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women in Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.


På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 2000 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i tio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

Ansök nu

Senior Data Engineer till Nexer Strategy i Göteborg

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jun 3
Nexer Strategy växer och vi söker därför fler kollegor med erfarenhet av Data Engineering! Har du mångårig erfarenhet och är nyfiken på nya utmaningar? Vill du bli en del av vårt erfarna och fantastiska team BI & Advanced Analytics? Kom och bli vår nya kollega!


Är vi rätt för dig?

Vi på Nexer Group och affärsområdet Strategy expanderar och vi vill bli fler i vårt team. Vi söker därmed nu dig som är senior och har flera års erfarenhet som Data Engineer/ Data Arkitekt. Hos oss kommer du ingå i ett team av kollegor med olika bakgrund och erfarenheter inom Business Intelligence och Advanced Analytics. På Nexer, men också i det specifika teamet värderar vi en stark sammanhållning, gemenskap och kunskapsutbyte högt. Vi erbjuder därför dig utbildning, kurser, certifikat men också kunskapsdelning inom teamet. Vi hoppas att även du vill bidra i gruppen med dina erfarenheter och vill delta på sociala aktiviteter tillsammans med oss. För att- för oss är det viktigt med en lärande kultur och inte minst att ha kul på jobbet!

I ditt konsultuppdrag kommer du att få möjligheten att arbeta med en bred kundgrupp. Vi jobbar med både små och stora kunder i Göteborgsområdet. För att du ska få varierande arbetsdagar och stor flexibilitet i din roll erbjuder vi dig att arbeta hybrid. Du är mer än välkommen att jobba ifrån vårt kontor på Lindholmen, hemifrån, men även till viss del hos kund i närområdet.


Är du vår nya kollega?

Vi tror att du kan vara vår nya kollega och komplettera vårt team om du har en senior erfarenhet av rollen som Data Engineer. Du är trygg i att utveckla och optimera dataflöden, bygga data warehouses och underhålla datapipelines. Du kan bygga system som samlar, hanterar och konverterar data till information, och förbereder inför data analys. Utöver detta ser vi att du också:


• Har erfarenhet av , Kubernetes, Azure, AWS eller GCP
• Har kunskap av ETL – processer
• Har ett nätverk inom Analytics
• Har erfarenhet av att coacha juniora kollegor
• Talar svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du även har kunskaper i Power BI och/ eller Qlik, har deltagit i agila projekt och känner till Scrum eller Kanban, samt även har erfarenhet av Python/R/Scala/Java.

 

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till vår rekryterare Sandra Spasovska på sandra.spasovska@nexergroup.com. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka!  


Om Nexer


Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women in Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.


På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 2000 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i tio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

Ansök nu

Senior Data Engineer/Data Architect to Nexer Strategy in Gothenburg

Data Warehouse specialist
Läs mer Jun 21
Do you have 10 years of experience in developing and optimizing data pipelines, data warehouses and ETL processes?

Nexer is expanding and is now looking for senior Data Engineers/Data Architects with experience in building systems that collect, manage and convert data into usable information. At Nexer you are given the opportunity to work with varying customer assignments and you will join a team of other BI consultants and Advanced Analytics specialists.

We care about our employees and you will be offered training and certifications. Furthermore, we invest heavily in maintaining a strong cohesion through various social gatherings and trips.

What is the role like?

You will work with finding trends in data sets and develop algorithms to make data more useful to the enterprise. You will build data warehouses or data lakes and prepare data for data analysis.

Our assignments often have an international character, therefore fluent Swedish and English in speech and writing is a natural part of the work. The consulting assignments are partly in our office and partly with our customers, therefore travel in the immediate area is part of everyday life. 

Your background

At Nexer you will get to work with competent and supportive colleagues and you are given the opportunity to work with a wide set of large and small customers within the Gothenburg area.

We are looking for you who:


• Are proficient in
• Have 10 years of experience in developing data warehouses, data lakes, data piplines or databases
• Have knowledge in ETL processes
• Have worked with data storage, data modeling or data access
• Have a network within Analytics
• Have experience in coaching and supporting junior colleagues
• Know Kubernetes, Azure, AWS or Google Cloud Platform
• Are fluent in both Swedish and English

We are looking for a person who can work with complex data sets, pull together data from different systems and can communicate across departments.

It's an added bonus if you have:


• Knowledge in Power BI and/or Qlik and Excel
• Participated in projects with an agile approach such as Scrum or Kanban
• Experience from Python/R/Scala/Java

Why Nexer?

At Nexer, we think that every new idea, every innovation and new acquaintance is a promise of a better future. For you, for our customers and the world we live in.

The future is not a distant dream, it is created by the actions we do today. At Nexer, you get the opportunity to dream big, think smart and make sure things happen. We take visionary ideas and create concrete strategies. We use technology as a tool for progress and find new ways to communicate.

We work value-driven and put our heart into everything we do. You get close to those who make decisions and you can always be involved and influence. If you work at Nexer, you get a strong employer with an international presence and great opportunities to develop.

For you to develop and feel good, Nexer offers generous wellness grants, skills development during working hours, its Pluralsight account, activities and event travel.

We also have a large and active CSR-commitment in Star for Life, Pink Programming, Kodcentrum and other important community initiatives.

Nexer is entrepreneurial and has over 2000 experts in strategy, technology and communication. We are present in nine countries and in more than 20 locations in Sweden. Nexer is part of the Danir Group and was formerly named Sigma IT.

Application

You are very welcome to send in your registration of interest below. If you have questions you are very welcome to contact Sandra Spasovska, sandra.spasovska@nexergroup.com. We handle applications on an ongoing basis, so do not wait to apply!

Ansök nu