Göteborg: Kundansvarig redovisningskonsult med systemintresse

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundansvarig redovisningskonsult med systemintresse i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer, vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Nu söker vi dig som är redovisningskonsult och vill vara med på vår resa! Har du ett systemintresse och är en person som tycker om att ligga i framkant när det kommer till digitalisering och tekniska lösningar? Vill du arbeta med internationella kunder och i moderna system? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!


Om rollen
Accountors kundföretag finns i många olika branscher, storlekar och länder. Att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete där våra olika kunduppdrag ger dig nya utmaningar och möjlighet till utveckling. Vi arbetar i en modell som heter A+ hybrid, där varje medarbetare inom vissa ramar, själva bestämmer hur vi kombinerar distans- och kontorsarbete utifrån vad som är mest motiverande och effektivt.


Ansvarsområden
Rollen som kundansvarig redovisningskonsult innebär att du tillsammans med teamet ansvarar för en leverans helt i linje med våra kundlöften. I rollen ingår arbete med redovisning såsom avstämning, rapportering till kund och externa parter, analys, månad-, period- och årsbokslut, inkomstdeklarationer och kvalitetssäkring. Du ansvarar för specifika kunduppdrag tillsammans med juniora redovisningskonsulter.


Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt.
Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi sitter i ljusa trevliga lokaler vid Domkyrkan i centrala Göteborg. Teamet du kommer att tillhöra består av ett gäng kompetenta kollegor som gärna svarar på en klurig jobbfråga, utmanar dig på en pingismatch eller tar en glass tillsammans.


Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad redovisningskonsult hos Srf för att stärka din position på marknaden.
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digitala utbildningsportal, Eduhouse a+.



Vem är du?
Du är analytisk, ansvarstagande, kommunikativ och vill lämna god kvalité till kunden. För att trivas i rollen bör du ha ett systemintresse och vara orädd att testa nya saker. Du hjälper gärna dina kollegor, delar med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi. Du har förmågan att planera ditt arbete väl, hitta lösningar på problem samt arbeta proaktivt. Rätt personlighet och driv är av största vikt i denna roll och väger tyngre än år av erfarenhet.


Kvalifikationer:
Några års erfarenhet av att arbeta med redovisning.
Självständigt arbeta med bokslut, upprätta årsredovisningar och skatte-/inkomstdeklarationer.
Erfarenhet från konsultbranschen eller koncern med flera bolag.
Du har god systemvana och har lätt för digitala processer.
Förmågan att tala och skriva på svenska och engelska är ett krav. Kunskaper i finska ses som mycket meriterande.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.


Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist, jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult.

Konsultuppdrag inom ekonomi och redovisning

Läs mer Mar 24
A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.

För kunds räkning söker vi nu engagerade och drivna ekonomer som självgående kan hantera det ekonomiska ansvaret. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta interimt alternativt med kortare och-/eller längre konsultuppdrag.

ANSVARSOMRÅDEN OCH UPPGIFTER:

Som ekonomikonsult kommer dina arbetsuppgifter kunna variera beroende på uppdrag. Dessa kommer bland annat kunna innefatta:

- Ansvara för kund och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och bokslut
- Kundfakturering
- Löpande kontroll av kassaflöde och bankkonto
- Skattedeklarationer
- Revision
Med mera...


KVALIFIKATIONER:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Arbetat självständigt och haft ekonomiskt ansvar.
- God vana av Office program och duktig på Excel som arbetsverktyg.
- Obehindrad kommunikation i både svenska och engelska i tal och skrift.


SOM PERSON TROR VI ATT DU ÄR/HAR:

Självorganiserande. Du planerar och organiserar arbetet på ett målmedvetet sätt, du prioriterar resurser och du hanterar din tid effektivt.

Noggrann. Du har ett detaljfokus och ditt arbetssätt är grundligt och korrekt.

Initiativtagande. Du söker upp och agerar på möjligheter utan uppmaning från andra.

Analytisk. Du hanterar effektivt problem genom att bryta ner dem, förstå de bakomliggande mekanismerna och utifrån tillgänglig information föreslå lämpliga lösningar.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Omgående.

Arbetstider: Ordinarie kontorstider.

Arbetsplats: Göteborg

Typ av uppdrag: Uppdragen är ute hos kund men du blir anställd hos oss på A-Hub.

Hoppas vi fångat ditt intresse, varmt välkommen in med din ansökan! Vi kommer arbeta löpande med intervjuer och urval. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta saga@a-hub.se vid frågor kring tjänsten!

Ansök nu

Ekonom till HSB Göteborg

Läs mer Mar 18
Ekonom till HSB Göteborg

Är du en duktig ekonom som gärna vill vara med på resan mot en digitaliserad ekonomistyrning? Då kan det vara dig vi letar efter! Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonom på HSB Göteborg administrativa förvaltning arbetar du huvudsakligen för bostadsrättsföreningar och samfälligheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att stötta föreningarna och att hantera budget, bokslut, prognoser och andra rapporter av ekonomisk karaktär. I rollen ingår att agera ekonomisk rådgivande med mycket kundkontakt.

HSB Göteborg befinner sig mitt i en spännande omställningsresa mot mer automatiserad ekonomistyrning. Hos oss kommer du alltså få möjlighet att vara med och påverka framtiden.

Du kommer att tillhöra ett härligt team med 19 kollegor och kommer att få god stöttning av dem för att komma in den nya rollen.

Kvalifikationer
Vi vill att du har ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har minst några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är van att självständigt arbeta med upprättande av budget och bokslut. Vårt ekonomisystem är Agresso. Erfarenhet från fastighetsbranschen, försäljning och IT-utvecklingsarbete är meriterande.

Personliga egenskaper
Utöver att brinna för bostäder och ekonomi tror vi att du är noggrann, strukturerad och har en positiv attityd och kan arbeta med flera uppgifter samtidigt. För att trivas i vårt gäng är du flexibel och har lätt för att samarbeta med alla olika typer av människor. Du är inte rädd för att tänka nytt och kan bidra med erfarenheter och nya perspektiv i vårt utvecklingsarbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är ansvarstagande, självständig och serviceinriktad.

Vi erbjuder
HSB Göteborg är en värderingsstyrd arbetsplats med stor grad av eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation. Som medarbetare hos oss får du vara en del av en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt.

Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Efter nästan två år av hemarbete har vi också infört ett mer flexibelt arbetssätt med möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.

Vi är som alla andra noga med att du har rätt erfarenhet på pappret. Men ännu viktigare är att du har rätt förhållningssätt, och att du kommer till oss med ett öppet sinne och ambitionen att aktivt vara med och forma HSB Göteborgs framtid. Möjligheterna finns hos oss.

Sista ansökningsdag är 1:a april 2022, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer? kontakta Caroline Wikström Caroline.Wikstrom@hsb.se

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Group Accounting Specialist

Läs mer Jun 22
We are now looking for a new team member willing to take on exciting challenges in an organization committed to deliver quality and efficiency in financial reporting.


Who are we?
Group Accounting & Consolidation is a function within Group Reporting Tax & Control with responsibility for governance of the Volvo Group consolidation process, development, and implementation of accounting policies (IFRS) for the Volvo Group and the external financial reporting including related processes. This responsibility includes ownership of accounting instructions, timetables, and structures in financial systems.




What do we offer?
We offer you an interesting challenge in a global and fast paced environment. You will work with all kinds of interesting and complex accounting issues. Your team is responsible for the accounting of Financial Instruments for the Volvo Group, and several other areas including calculating the cash flow, currency exposure and currency effect for the Volvo Group.


You will contribute to the group’s external reports, presented in English and Swedish, and secure that Volvo Group’s accounting policies are updated and properly applied. You will also contribute with your accounting expertise to ongoing projects in different areas. You are curious and don’t hesitate to embrace complex questions to gain an overall understanding. You are not afraid to take decisions, but you have a feeling for when anchoring is needed.


Within Group Accounting you will be part of a global and diverse team of skilled and high-performance professionals who work with passion and trust each other in an open and positive atmosphere with a lot of discussions and laughs. Even though everyone has their own area of expertise we are willing to give each other a helping hand when needed.




Core responsibilities:
Actively participate in the financial reporting process, including closing, make postings in the consolidations system, monthly analysis, and preparation of input to external reports.
Cooperation with stakeholders in different parts of the Group to analyze and ensure proper accounting treatment of business transactions.
Contribute in setting and maintaining Group accounting policies and develop user-friendly accounting instructions.
Communication with external auditors.
Ad-Hoc analysis.
Participate in projects such as digitalization of the Volvo group processes.





Who are you:
You have an academic degree in accounting with 2-3 years of accounting experience. Experience from multi-cultural and global finance operations is a plus. Since the Volvo Group’s external reports are presented in both English and Swedish you need to be fluent in both languages, verbal and written.
You are positive, flexible, driven and you have a solution-oriented mindset. It is important that you are structured and well-organized and have excellent communication and interpersonal skills. You have a genuine interest in accounting combined with analytical skills and are looking to develop your skills in these areas.




For further information please contact:
Charlotte Müntzing, Director Head of Accounting Financial Instruments, +46 31 3234076
Håkan Persson, HR Business Partner, +46 31 3223102


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Vi söker dig som är redovisningskonsult, gärna auktoriserad

Läs mer Jun 22
Ekman Ekonomi i Göteborg AB är en etablerad redovisningsbyrå där de personliga insatserna och engagemanget är avgörande. Vi är auktoriserade av SRF och servar våra kunder med allt kring löpande bokföring, skatter, bokslut, deklarationer, löner och rådgivning vid bolagsfrågor. Vi arbetar idag med kunder inom alla branscher och företrädelsevis upp till 50 anställda. Vårt kontor ligger på Nya Varvet och har älven utanför fönstret.

Vi expanderar och nu söker vi dig som är redovisningskonsult och vill bli en av oss. Du kommer att ingå i ett tight team där dina arbetsinsatser kommer att vara både betydelsefulla, viktiga och centrala. Du kommer att ha stor möjlighet att påverka din egen vardag och utveckling samt gillar att vara delaktig i hela processen. Eftersom våra kunder är vana vid ett stort personligt engagemang, får du även mycket goda relationer med dina kunder. Du kommer att vara deras externa ekonomiexpert och rådgivare.

För att passa till tjänsten har du en tydlig administrativ ådra och du gillar att ha ordning och reda på processer, kunder och rutiner. Periodvis kan tempot bli högt och vi tror därför att du trivs i rollen som spindeln i nätet med många kundkontakter och tidvis korta deadlines. Du har en mycket god erfarenhet inom redovisning och du är troligen redan idag auktoriserad.


Vi kommer att erbjuda dig en fast lön, en dynamisk och kamratlig arbetsmiljö på ett kontor precis vid vattnet i Göteborg.


Eftersom du är starkt efterlängtad ber vi dig att maila oss din ansökan snarast till jobb@ekmanekonomi.se
Vi kommer att genomföra intervjuer löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Redovisningskonsult, SEVR Accounting

Läs mer Jun 15
SEVR Accounting är en del av SEVR – en koncern som erbjuder ekonomiska tjänster inom interimsverksamhet, redovisning, kvalificerad rådgivning, lön, transaktioner och paketerade lösningar inom kund- och leverantörsreskontratjänster.

I SEVR-koncernen ingår 6 bolag som samtliga är verksamma i hela Sverige.

SEVR Accounting är er personliga redovisningsbyrå med fokus på digitala lösningar och proaktiv rådgivning.

SEVR Accounting är specialiserade på att vara ekonomiska rådgivare och se till att du som kund får rätt information för att fatta rätt beslut.

Vi erbjuder tjänster inom redovisning, ekonomi, löner och rådgivning - rätt beslut, vid rätt tillfälle, med rätt underlag.

Till kontoret i Göteborg söker vi nu en redovisningskonsult som vill vara med på en spännande resa att etablera SEVR Accounting som den personliga redovisningsbyrån med fokus på digitala lösningar och proaktiv rådgivning!

Arbetsbeskrivning

I rollen som redovisningskonsult kommer du att arbeta teamorienterat och kundinriktat med fokus på frågor inom framför allt;

• Löpande bokföring
• Månads- och årsbokslut
• Moms- och arbetsgivardeklaration
• Deklarationer
• Konsultation/rådgivning
• Utveckling av interna processer

Hos SEVR Accounting kommer du med eget driv och höga ambitioner få vara med och utveckla befintliga kundrelationer och även nya kundsamarbeten. Självklart blir du även en viktig medarbetare internt då du kommer få vara med och påverka bolagets utveckling och bygga upp SEVR Accounting till den arbetsplats du själv vill arbeta på.

Du kommer främst att arbeta med dina kollegor inom SEVR Accounting men många kundsamarbeten sker tillsammans med koncernens övriga bolag och framför allt med SEVR Finance.

Vad vi söker

För att trivas i konsultrollen hos oss söker vi dig som med driv och engagemang vill vara med oss på en spännande resa. Du kommer få ansvara för dina egna kunder och utveckla dem genom ett affärsnära samarbete, kreativa dialoger och tydliga prioriteringar. Vidare söker vi dig med;

• Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Ca 3 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
• Van att arbeta i team med en proaktiv approach
• Meriterande är om du har kundansvar idag, annars kommer du få det hos oss
• Meriterande är även erfarenhet av eller intresse för controlling

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Elin Mankert Agency. Rekryteringsprocesser pågår med löpande urval så sänd in din ansökan så snart du kan.

För frågor eller funderingar kring rollen eller om SEVR Accounting, tveka inte att höra av dig till rekryteringskonsult Elin Mankert, elin@mankertagency.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB .

Redovisningskonsult med systemintresse - Bli en del av vårt a+Team!

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 9
På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer, vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Nu söker vi dig som är redovisningskonsult och vill vara med på vår resa! Har du ett systemintresse och är en person som tycker om att ligga i framkant när det kommer till digitalisering och tekniska lösningar? Vill du arbeta med internationella kunder och i moderna system? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!


Du drivs av kundkontakter och att vara en del av ett redovisningsteam där vi tillsammans månar om våra kunders resultat. Accountors kundföretag finns i många olika branscher, storlekar och länder. Att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete där våra olika kunduppdrag ger dig nya utmaningar och möjlighet till utveckling. Vi arbetar i en modell som heter A+ hybrid, där varje medarbetare inom vissa ramar, själva bestämmer hur vi kombinerar distans- och kontorsarbete utifrån vad som är mest motiverande och effektivt.


Ansvarsområden
Rollen som kundansvarig redovisningskonsult innebär att du tillsammans med teamet ansvarar för en leverans helt i linje med våra kundlöften. I rollen ingår arbete med redovisning såsom avstämning, rapportering till kund och externa parter, analys, månad-, period- och årsbokslut, inkomstdeklarationer och kvalitetssäkring.


Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt.
Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi sitter i ljusa trevliga lokaler vid Domkyrkan i centrala Göteborg. Teamet du kommer att tillhöra består av ett gäng kollegor som gärna svarar på en klurig jobbfråga, utmanar dig på en pingismatch eller tar en glass tillsammans.


Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad redovisningskonsult hos Srf för att stärka din position på marknaden.
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digitala utbildningsportal, Eduhouse a+.



Vem är du?
Du är analytisk, ansvarstagande, kommunikativ och vill lämna god kvalité till kunden. För att trivas i rollen bör du ha ett systemintresse och vara orädd att testa nya saker. Du hjälper gärna dina kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi. Du har förmågan att planera ditt arbete väl, hitta lösningar på problem samt arbeta proaktivt. Rätt personlighet och driv är av största vikt i denna roll och väger tyngre än år av erfarenhet.


Kvalifikationer:
Några års erfarenhet av att arbeta med redovisning.
Självständigt arbeta med bokslut, upprätta årsredovisningar och skatte-/inkomstdeklarationer.
Erfarenhet från konsultbranschen eller koncern med flera bolag.
Förmåga att tala och skriva på svenska och engelska är ett krav. Kunskaper i finska ses som mycket meriterande.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.


Ansökan
Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Ansök nu

RPA-utvecklare sökes - Bli en del av vårt a+Team!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 8
Accountor är i den inledande fasen av att bygga en professionell miljö för Robotic Process Automation (RPA). Vi söker en RPA-utvecklare som ska utveckla robotar för att förbättra, automatisera och öka kvaliteten på våra arbetsprocesser. Vill du arbeta i framkant på ett företag som befinner sig i ständig förändring och där goda utvecklingsmöjligheter finns? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!


I rollen som RPA-utvecklare kommer du att arbeta i ett team bestående av Business Analysts, Product Owners, systemansvariga och en projektledare för automation/RPA. Du får också stöd från det globala ”Center of Excellence” teamet samt externa konsulter.


Främsta arbetsuppgifter:
Skapa och utveckla designen för automatiseringen.
Automatisera processer med tillhörande verktyg, modeller och metoder.
Designa, utveckla och konfigurera RPA-lösningar.
Delta i och driva RPA-projekt.
Analysera verksamhetsprocesser.
Medverka i, och utföra, testning av processerna.
Vidareutveckla och förbättra de interna automatiseringsramverken.
Agera proaktivt och lösningsfokuserat i samarbetet med Business Analyst vid dokumentering av nya processer.



Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt.
Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och dina kollegor präglas av tillit och respekt. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.


Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig även:
Stora utvecklingsmöjligheter i ett företag som ständigt förändras.
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans.
Du blir en del i vår förändringsresa, som vi tror är marknadsledande.
Löpande kompetensutveckling i form av vår egen moderna digital utbildningsportal, Eduhouse a+.



Vem är du?
Du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad som person. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du har förmågan att driva dina uppgifter framåt. Du trivs att arbeta tillsammans med andra och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har förmågan att planera ditt arbete väl, hitta lösningar samt arbeta proaktivt. Dessutom har du ett genuint intresse för teknik och god affärsförståelse.


Kvalifikationer:
Du bör ha god teknisk kunskap och minst 3 års erfarenhet av RPA-utveckling (hela flödet från processmappning till uppsättning/implementation).
Tidigare erfarenhet av UiPath. Har du dessutom en certifiering från Ui Path Advanced RPA Developer utbildning ses detta som meriterande.
Programeringskunskaper inom .Net, API (REST, SOAP).
God kunskaper i Excel.
Kunna kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.


Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Ansök nu

Kundansvarig redovisningskonsult - Bli en del av vårt a+Team!

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 9
Är du redovisningskonsult och nyfiken på nya utmaningar? Är du en lagspelare som drivs av att jobba i team där vi tillsammans aktivt bidrar till att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Vill du arbeta med internationella kunder och i moderna system? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!


Du drivs av kundkontakter och att vara en del av ett redovisningsteam där vi tillsammans månar om våra kunders resultat. Accountors kundföretag finns i många olika branscher, storlekar och länder. Teamet du kommer att tillhöra består av ett gäng kollegor som gärna svarar på en klurig jobbfråga, utmanar dig på en pingismatch eller tar en glass tillsammans. Att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete där våra olika kunduppdrag ger dig nya utmaningar och möjlighet till utveckling.


Ansvarsområden
Rollen som kundansvarig redovisningskonsult innebär att du tillsammans med ett kundteam ansvarar för kundleverans i linje med våra kundlöften; ”rätt leverans, i tid”, ”expertis nära kunden” och ”aktiv och tydlig kommunikation”. I rollen ingår arbete med redovisning såsom avstämning, rapportering, analys, bokslut, årsbokslut, inkomstdeklarationer och kvalitetssäkring.


Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Teamet du kommer att tillhöra sitter i ljusa trevliga lokaler vid Domkyrkan i centrala Göteborg och tycker att det är roligt att gå till jobbet.


Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad redovisningskonsult hos Srf för att stärka din position på marknaden.
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digitala utbildningsportal, Eduhouse a+.



Vem är du?
Du är noggrann, driven, gillar siffror och vill lämna god kvalité till kunden. För att trivas i rollen tycker du det är inspirerande att prata med dina kunder om deras behov. Du gillar att omges av kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi. Du har förmågan att planera ditt arbete väl, hitta lösningar på problem samt arbeta proaktivt. Rätt personlighet och driv är av största vikt i denna roll och väger tyngre än år av erfarenhet.


Kvalifikationer:
Några års erfarenhet av att arbeta med redovisning.
Självständigt arbeta med bokslut och skatte-/inkomstdeklarationer.
Självständigt kunna upprätta årsredovisningar.
Goda kunskaper i engelska.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.


Ansökan
Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se
På grund av att vi befinner oss mitt i semestertider kan det dröja lite längre tid än vanligt innan du får återkoppling från oss – vi ber om din förståelse och tålamod!


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!
Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner någon som du tror skulle vara nyfiken på oss.

Ansök nu

Lönekonsult med kunskap inom Hogia - Bli en del av vårt a+Team!

Löneadministratör
Läs mer Jun 4
Är du lönekonsulten som gillar ditt jobb, brinner för att ge god service och är lösningsorienterad? Gillar du att jobba i ett team där man tillsammans ansvarar för ett bra resultat och ett gott arbetsklimat? Har du erfarenhet av att jobba i Hogia och/eller Flex Classic/HRM? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!
På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Att arbeta som lönekonsult på Accountor innebär ett självständigt, varierat och flexibelt arbete. Det finns stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön och rollen passar dig som uppskattar att arbeta med kundkontakt och vill utvecklas i din profession.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för kunddialogen samt att identifiera affärsmöjligheter och behov.
Arbeta proaktivt med kunden för att säkerställa god leverans och kvalitet.
Driva igenom förändringar och förbättringar tillsammans med kund.
Mottagandet av nya kunder och säkerställa att de följer Accountors processer och rutiner.
Rådgivning inom lön (lagar, regler, kollektivavtal etc).



Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager präglas av tillit och respekt.
Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.


Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad lönekonsult hos Srf för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Flexibla arbetstider.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digital utbildningsportal, Eduhouse a+.



Vem är du?
För att trivas i rollen bör du vara noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Du gillar att omges med kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi. Du är social, framåt och trygg i dig själv. Dessutom är du lyhörd och har förmågan att samarbeta med olika typer av människor.
Kvalifikationer:
YH eller KY-utbildning med inriktning lön och/eller arbetslivserfarenhet inom lön.
Erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal.
Erfarenhet av Hogia Lön Plus och/eller Flex Classic/HRM.
Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult eller inom serviceyrke ses som mycket meriterande.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.


Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på våran webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Ansök nu

Kom och jobba med oss i en digitaliserad framtid!

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 9
Är du en nyfiken person som vill arbeta med redovisning på ett nytt sätt, där innovativa idéer blandas med intelligenta och användarvänliga system och gör redovisning till, inte bara något nödvändigt, utan även kul!?

På Accountor strävar vi alltid att lika i framkant och vet att vi måste vara med i den tekniska utvecklingen för att vara konkurrenskraftiga. Vi kommer därför nu att satsa på att ta detta till nästa nivå och använda oss utav en av branschens mest moderna system för att anpassa oss till just, Framtiden.

Tanken är att våra kunder, utan tidigare kunskap om bokföring, ska kunna använda bokföringssystemet, men samtidigt också lära sig hur bokföring fungerar. Vem gillar inte att vara bra på det man gör?

Arbetsuppgifter:
Hos oss kommer du att vara ansvarig för att övervaka och göra din egen redovisning. Även om systemet gör det mesta av jobbet ska det ändå kontrolleras och kvalitetssäkras. Du kommer även hjälpa våra användare att svara på expertfrågor kring deras bokföring. En stor del av arbetet kommer dock att vara relaterat till produktutveckling där du, tillsammans med våra utvecklare, specificerar samt jobbar med att förenkla och ta bort moment som datorn istället ska göra automatiskt. Du kommer med andra ord hela tiden jobba med att automatisera dina dagliga uppgifter och hela tiden höja nivån på den intelligens systemet besitter.

Som medarbetare hos oss kommer du ingå i vårt fantastiska team där engagemang och driv genomsyrar vår vardag samtidigt som vi alltid har roligt tillsammans. Vi drivs av förändring och utveckling vilket gör att vi alltid ligger steget före.

Vi erbjuder dig att vara en del av ett spännande företag med kompetenta och positiva kollegor, löpande kompetensutveckling, gemensamma aktiviteter och en stimulerande arbetsmiljö med bra förmåner.

Vi tror att du har en examen i redovisning samt några års arbetslivserfarenhet från exempelvis revison/redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning. Bokföring är ju trots allt ett hantverk som man lär sig bäst av att utföra. Både engelska och svenska bör du vara helt bekväm med i både tal och skrift. Vi tror dessutom att du är nyfiken på ny teknik och har en förståelse för hur den fungerar. Vi har väldigt skoj på kontoret så att du är öppen, social och en bra teamplayer tycker vi är väldigt viktigt.

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi mer än 300 anställda på nio orter och vi är alla drivna av vår passion för att skapa resultat och strävan efter att nå framgång tillsammans med våra kunder. Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring deras redovisning, lön och HR för att deras verksamhet ska utvecklas, växa och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och vågar visa känslor. Med våran idé kring ledarskap, People First, utvecklas vi inte bara våra kunder utan också oss själva.

Welcome to Accountor - We create flow

Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi går igenom och kallar till intervju efter sommaren men skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. 

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
 
Välkommen med din ansökan!


annons

Ansök nu