Göteborg: Sjuksköterska till Häktet Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sjuksköterska till Häktet Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om häktet Göteborgs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/goteborg/#om

ARBETSUPPGIFTER
Kriminalvården bedriver en viss öppen hälso- och sjukvård vilket innebär att alla anstalter och häkten har sjukvårdsmottagningar där de intagna kan söka vård. På mottagningarna finns, förutom sjuksköterska även allmänläkare och psykiatriker. Som sjuksköterska har du dels en egen mottagning för bedömning av lättare åkommor, men du bedömer även vilka sökande som ska träffa läkare. Det innebär att du arbetar både med somatiskt och psykiatrisk hälso- och sjukvård för de intagna, assisterar vid läkarmottagning samt administrerar läkemedel i första hand genom dosdispensering. Dokumentation sker i PMO patientdatajournal.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har väl grundade och tydliga värderingar. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du har stor integritet och förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt har förmågan att själv strukturera ditt angreppssätt och driva dina processer vidare.

För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Legitimerad sjuksköterska.
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.

Meriterande:
• En för arbetsgivaren relevant specialisering eller vidareutbildning, exempelvis inom psykiatri, akutsjukvård eller öppenvård.
• Arbetslivserfarenhet inom yrket.
• Relevanta språkkunskaper.
• Erfarenhet som sjuksköterska inom kriminalvården.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Sjuksköterska, grundutbildad

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Sjuksköterska, grundutbildad.

Leg. sjuksköterska - Vårdcentral i Västra Frölunda

Läs mer Maj 19
Big Care söker leg. sjuksköterska till en vårdcentral i Västra Frölunda under veckorna 22-28. Uppdraget är på heltid, måndag till fredag med arbetstiderna 08:00-17:00. Sedvanligt förekommande mottagningsarbete på VC b.la telefonrådgivning, drop-in, digital mottagning och lab. ASTMA/KOL-mottagning om kompetens finns.

Kvalifikationskrav

- Svenskt sjuksköterskelegitimation
- Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska
- Adekvat svenska i tal såväl som skrift


Meriterande

- Tidigare anställning som hyr-sjuksköterska
- Tidigare erfarenhet av primärvård
- Specialisering
Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

Ansök nu

Sjuksköterska till Mogården i Gråbo utanför Göteborg

Läs mer Maj 13
Nu söker vi på Mogården Gråbo en sjuksköterska på heltid. Som sjuksköterska tjänstgör man måndag till fredag dagtid. Vi erbjuder fortlöpande metodutbildning och flera förmåner.

Om Mogården
Nytida Mogården erbjuder korttidsboende för både män och kvinnor, i åldrarna 30-70 år, med missbruksproblematik och samsjuklighet med behov av dygnet runt personal. Syftet med vistelsen är att den enskilde skall erbjudas ett tryggt boende med individuellt utformat stöd. Som inskriven på Nytida Mogården skall man beredas möjlighet att utifrån sina egna behov och förutsättningar få stöd i att växa. På Mogården försöker vi skapa incitament till en ökad tro på sin egen förmåga och att en förändring är möjlig. På Mogården anpassas den individuella stödinsatsen utifrån den enskildes behov och förmågor.



Grunden i vårt arbete är pedagogik som utgår från tillgänglighet, bemötande, motivation, gott samarbete och helhetssyn. Mogården är en del av Nytida och arbetar enligt visionen "Vi gör världen lite bättre, en människa i taget".

Om rollen

Är du en sjuksköterska som vill arbeta på en arbetsplats där du varje dag bidrar till att stödja människor i deras liv och samtidigt arbeta med att utveckla våra insatser till den enskilde? Välkommen då till Nytida Mogården! Vi har 32 platser, som alla ligger i samma byggnad. Vi har tillstånd från IVO för att driva korttidsboende.

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, med erfarenhet och intresse av att möta personer i beroende och/eller psykiatrisk problematik. Är du även specialistutbildad inom psykiatri ser vi det som meriterande.

Som sjuksköterska på Mogården behöver du vara genuint intresserad av att arbeta med de boende med fokus på livskvalitet, att ge kunskap och motivation som hjälper boende att skapa nya goda vanor som bidrar till ökad livskvalitet i vardagen. Nytida Mogården är under utveckling, och verksamheten har ett teambaserat arbetssätt där du som sjuksköterska är unik i din profession och är viktig för att upprätthålla det goda och ansvarar för HSL-arbetet. Vår målsättning är att bidra till att ge varje person de individuella verktyg och strategier de behöver för att leva ett ur deras perspektiv ett gott liv.
Vi arbetar aktivt med att förändra synen på psykisk funktionsnedsättning genom att alltid utgå från individuella behov och önskemål. Som sjuksköterska fyller du en viktig funktion i vårt arbete kring detta. Vår målsättning är att hjälpa till att ge varje person de individuella verktyg och strategier de behöver för att leva ett meningsfullt liv.

Din erfarenhet och kunskap
Du är legitimerad sjuksköterska med kunskap om och stort intresse för personer med psykiatrisk problematik. Vi ser det som meriterande om du har vidareutbildning inom psykiatri eller/och erfarenhet av dylikt arbete.

Om dig
Du ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har en personlig mognad. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar:
Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.
Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Till dig från oss

- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
- Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
- Coachande och stöttande chefer nära dig
- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter


Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt skobidrag för omsorgspersonalen.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-06-15,
För mer information kontakta: Verksamhetschef Jan Westerberg
Mail: jan.westerberg@nytida.se Tel.076-3183326
Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer:076-6217703,
Mail: vardforbundet@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. (http://www.nytida.se/)

Ansök nu

Sjuksköterska till SOS Alarm Göteborg

Läs mer Maj 3
Vi söker fler Sjuksköterskor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!

Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med telefonbedömning och triagering. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa aktörer, till exempel ambulanssjukvård och hemsjukvård.

Vi erbjuder en heltäckande introduktion där du alternerar mellan utbildning med handledare på hemmacentral och kurstillfällen på vår utbildningsenhet i Stockholm. På grund av rådande situation kan hela utbildningen komma att förläggas till hemmacentral i Göteborg.

Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

För att arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:

- Svensk sjuksköterskelegitimation
- Tala flytande svenska, ha goda kunskaper i engelska
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård (kan vara både akutmottagning eller akutvårdsavdelning), IVA, ambulanssjukvård, psykiatri, anestesi eller motsvarade


Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning, relevant VUB såväl som genomgången AMLS och/eller PHTLS utbildning samt erfarenhet från akutgeriatrik.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Möt Ia i den här filmen (https://youtu.be/TgSL2e76r6U) där hon beskriver sin tidigare roll som SOS-sjuksköterska. Idag arbetar Ia som Vårdutvecklare hos oss. Lyssna gärna även på podden sjuksköterskesnack för att höra hur en arbetsdag som SOS-sjuksköterska kan se ut. http://sjukskoterskesnack.libs... (http://sjukskoterskesnack.libsyn.com/sos-alarm-jobbet-som-aldrig-slutar-att-vara-spnnande)

Ansökan

Låter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpande men vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön och denna startar i xx(mån). Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Gruppchef Jonathan Jansson via mail till jonathan.jansson@sosalarm.se.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Ansök nu

Sjuksköterska BMSS i Göteborg i sommar och i höst!

Läs mer Jun 23
Skräddarsy ditt jobb! Hos oss på Centric Care hjälper vi dig att hitta ditt drömjobb oavsett om det gäller arbete nära eller långt håll, korta som långa uppdrag. Trygga villkor och bra lön ingår! Bemanning behöver inte vara krångligt. Kontakta oss redan idag så berättar vi mer!

OM UPPDRAGET

Nu söker vi dig som är sjuksköterska och vill jobba inom BMSS i Göteborg i sommar eller i höst. 

Du är välkommen att höra av dig om du vill arbeta både sommaren och hösten eller enbart en period av uppdraget!
 
DINA ARBETSUPPGIFTER

Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska i kommunen. 
 
DIN PROFIL

Du är legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet av ditt yrke.
Körkort är ett krav.

ATT JOBBA SOM BEMANNINGSSJUKSKÖTERSKA 

Hos oss får du ett välplanerat äventyr eller större flexibilitet på hemmaplan. Du väljer själv! Möjligheterna är många och du kommer att få bra betalt i både lönekuvertet och på ditt pensionskonto. Vi lovar aldrig mer än vad vi kan hålla och du och din personliga konsultchef har tät kontakt under hela uppdragets gång. 

Vem passar som bemanningssjuksköterska? Du som är självständig i ditt arbete och trygg i din profession samt mån om både kvalitet och patientsäkerhet. Du har god samarbetsförmåga då arbetet sker i team runt patienten samt  kan anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation. Om den här beskrivningen passar in på dig så tror vi att du kommer att trivas bra i rollen som bemanningssjuksköterska. 

Vi på Centric Care tror på ärlighet, transparens och personlig service. Tillsammans gör vi vården bättre, med oss är du trygg.


OM CENTRIC CARE 

Centric Care har bemannat hälso- och sjukvård sedan år 2000. Vi kan branschen och många som jobbar internt hos oss har en sjukvårdsutbildning i botten. Centric Care är ett auktoriserat bemanningsbolag och är medlem i Almega Kompetensföretagarna. Auktorisationen betyder att Centric Care lever upp till svensk lagstiftning och de etiska branschkrav som Almega ställer. Auktorisationen är en kvalitetsstämpel både för våra medarbetare, underleverantörer och kunder. 

Centric Care har kollektivavtal för alla våra anställda. Det betyder att vi erbjuder trygga arbetsvillkor utöver vad lagstiftningen kräver. Alla anställda hos oss omfattas av försäkringar, extra hög semesterersättning och tjänstepension enligt ITP. Som anställd hos oss får du dessutom tillgång till ett förmånligt friskvårdbidrag, årlig HLR-utbildning och mycket mer.  

Nyfiken på att veta mer? Sökt tjänsten eller gör en intresseanmälan så tar en av våra erfarna konsultchefer kontakt med dig.

Välkommen!

Ansök nu

Medfind AB söker sjuksköterska till avdelning i Västra Götaland

Läs mer Apr 7
Ta kontroll över din planering och jobba för Medfind

Vårt mål är att få våra konsulter att utvecklas och trivas hos oss och därmed göra bra insatser i våra kunders organisationer. Varje timme vi levererar skapar mervärde i form av öppna vårdavdelningar och läkarbesök.

Vårt motto är: Den som har rätt förutsättningar skapar också bäst resultat.

Medfind AB söker en sjuksköterska till ett uppdrag på avdelning i Göteborg.
Period och uppdrag:
Uppdraget startar 2022-09-26 och pågår till 2023-01-01. Tjänstgöring som sjuksköterska med sedvanliga uppgifter på avdelning.
Mer information om pass och arbetsuppgifter diskuteras efter ansökan.

Vilken erfarenhet krävs för uppdraget?

Du behöver ha jobbet kliniskt i minst två år under de senaste 3 åren.
Du ska ha erfarenhet av verksamheten som efterfrågas.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kriminalvården

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kriminalvården .

Kock sommarvikariat till anstalten Skogome

Kock, storhushåll
Läs mer Maj 16
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skogome/#om

Skogome består av 157 sexualbrottsplatser i säkerhetsklass 2 och 20 platser i säkerhetsklass 3 samt 20 psykiatriska omvårdnadsplatser i säkerhetsklass 2. Antal platser är 197 fördelat på 177 i klass 2 och 20 i klass 3. Anstalten ligger på Hisingen strax utanför centrala Götebor

ARBETSUPPGIFTER
Som kock lagar du mat till i första hand de intagna på anstalten men även i viss mån till personal. Arbetsuppgifterna är alla i ett storkök förekommande som planering, inköp, tillagning av frukost, lunch och middag. I arbetsuppgifterna ingår även arbetsledning av klienter i köket och även städning av kökets lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Tillagning av dietkost och annan särskild kost förekommer. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner.

Tjänsterna innebär i första hand sommarvikariat på heltid men det finns också möjlighet till timanställning efter sommaren.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och samarbetar bra med andra människor. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter.

För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i storkök
• Erfarenhet av att arbeta med egenkontroller
• Relevanta språkkunskaper


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att intervjuer kommer att påbörjas under ansökningstiden.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Klienthandläggare till anstalten Skogome

Kriminalvårdare
Läs mer Maj 27
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skogome/#om

Verksamhetsområde Skogome är den största anstalten i Sverige för sexualbrottsdömda män i säkerhetsklass 2 och 3. Det finns även en mindre psykiatrisk omvårdnadsavdelning. Anstalten har idag ca 250 anställda varav den största personalgruppen är kriminalvårdare.

I en om- och nybyggnation som påbörjas i år kommer Skogomeanstalten få nästan dubbelt så många platser, modernare lokaler och fler och större utrymmen för behandlingar och sysselsättning.

Skogome öppnade 1957 och är belägen på Lillhagsvägen 301 på Hisingen i Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vid anstalten Skogome arbetar du som en av flera klienthandläggare. Du kommer inom ramen för dina arbetsuppgifter att arbeta på en eller flera av våra avdelningar. Som klienthandläggare ansvarar du under kriminalvårdsinspektör för att utreda och föredra ärenden kopplade till klientprocessen. Du arbetar utifrån gällande lagstöd i exempelvis fängelselagen och brottsbalken. Arbetet som klienthandläggare innebär arbete med kvalificerade uppgifter.

Klienthandläggarens arbete är fokuserat på klienterna, såväl enskilt som i grupp. Som klienthandläggare har du en viktig roll och bidrar i stor utsträckning till en väl fungerande struktur i anstalten. Genom både intern och extern samverkan strävar klienthandläggaren efter att optimera verkställighetsprocessen för klienten och uppnå kriminalvårdens vision om bättre ut.

Dina uppgifter som klienthandläggare är också att sprida information, metodhandleda och utbilda personal, följa upp arbetet med klienternas verkställighetsplan, kvalitetssäkra rättsvårdsarbetet samt att ge personalen stöd i vardagen. Genom detta säkerställs att arbetet gentemot klienterna utförs på ett rättssäkert och humant sätt.

KVALIFIKATIONER
Du ska vara lugn, trygg och stabil samt ha god samarbetsförmåga - även i stressituationer. Du ska agera med gott omdöme i alla lägen. Du ska kunna kommunicera på ett lyhört, smidigt och tydligt sätt. Du ska vara noggrann och strukturerad samt kunna planera och genomföra ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning. Du ska ha förmåga att kunna hantera stor mängd information och göra väl avvägda bedömningar. Vidare ska du vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha både intresse och vilja att hjälpa andra.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Universitets- eller högskoleutbildning med beteendevetenskaplig eller juridisk inriktning alternativt socionomutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av ärenden i Kriminalvården eller inom annan offentlig verksamhet.

Meriterande
• God förmåga att uttrycka sig på Svenska i tal såväl som skrift.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• Erfarenhet av myndighetsutövning.
• Erfarenhet av arbete med berörd klientgrupp.
• B-körkort.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Kansliadministratör till Anstalten Skogome

Kanslist
Läs mer Jun 1
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skogome/#om

Verksamhetsområde Skogome är den största anstalten i Sverige för sexualbrottsdömda män i säkerhetsklass 2 och 3. Det finns även en mindre psykiatrisk omvårdnadsavdelning. Anstalten har idag ca 250 anställda varav den största personalgruppen är kriminalvårdare.

I en om- och nybyggnation som påbörjas i år kommer Skogomeanstalten få nästan dubbelt så många platser, modernare lokaler och fler och större utrymmen för behandlingar och sysselsättning.

Skogome öppnade 1957 och är belägen på Lillhagsvägen 301 på Hisingen i Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Administrationen är en servicefunktion där du kommer att vara en i arbetsgruppen som arbetar med klientärenden genom registrering och expediering av klienthandlingar såsom, beslut, domar med mera. Administrationen ansvarar för arkiv, diarium, posthantering, beställningar, samt hantering av myndighetens inkommande mail. I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter. Denna roll kommer utöver ovan nämnt även till stor del innefatta domshantering, strafftidsberäkning och ekonomisk administration.

I rollen som administratör innebär det externa kontakter, där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

Kontoret är placerat inom anstalten där du kommer att möta kollegor och intagna. Du omfattas av det säkerhetsarbete som gäller för arbetsplatsen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är självgående och serviceinriktad. Handläggningen i arbetet är en del av rättsprocessen därför krävs det att du är noggrann och strukturerad. Du har ett gott omdöme, är kvalitetsmedveten och kan göra rätt prioriteringar samt är van att tidvis arbeta i ett högt tempo. Arbetet som administratör är en servicefunktion och kräver att du har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med övriga anställda på anstalten samt även andra aktörer inom som utanför myndigheten.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen. Gärna med juridik/ ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• God kunskap om förvaltningslagen
• God kännedom om offentlighetsprincipen
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Goda IT-kunskaper

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av strafftidsberäkning och/ eller juridisk bakgrund
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med diarieföring, arkiv, sekretessbelagda dokument samt hantering myndighetsmail eller liknande
• Erfarenhet av kansli/administrativt arbete inom Kriminalvården
• Erfarenhet av arbete i administrativa datasystem
• Kunskap och erfarenhet av att jobba i ekonomisystem och/eller Platina
• Kunskap om påföljdssystemet
• Erfarenhet av administrativa uppgifter från offentligförvaltning
• Kunskap av intagnas medel.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Köksbiträde Häktet Göteborg

Köksbiträde
Läs mer Maj 20
Läs mer om häktet Göteborgs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/goteborg/#om

ARBETSUPPGIFTER
Som köksbiträde arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som salladsberedning, viss matlagning, varumottagning, packning, städning och disk. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och samarbetar bra med andra människor. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter.

För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i
kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Meriterande
• Erfarenhet ifrån café/restaurangbranschen
• Erfarenhet av diskplock och varuplock
• Förberedning av enklare slag så som sallad eller såsberedning.



ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vakthavande befäl anstalten Skogome

Kriminalvårdare
Läs mer Maj 6
Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skogome/#om

ARBETSUPPGIFTER
Som vakthavande befäl ska du i samråd med kriminalvårdsinspektörerna ansvara för säkerheten vid verksamhetsstället och operativt leda och fördela dagliga arbetsuppgifter, med transporter och säkerhetsarbete som särskilt prioriterade område. Du har ett särskilt operativt ansvar vid incidenter. Arbetet är varierat med stundtals högt tempo och många bollar i luften. Vakthavande befäl finns i tjänst måndag till söndag och utgör, utanför kontorstid, lokalt högsta operativa beslutsfattare under kriminalvårdschef i beredskap. Du företräder arbetsgivaren och är en garanti för att chefslinjen bibehålls hela vägen ut till samtlig personal, förankrar fattade beslut och innehar en stödfunktion till kriminalvårdsinspektörerna.

Några av de arbetsuppgifter befattningen innefattar är att:
-upprätta säkerhetsbedömningar
-följa upp det dagliga säkerhetsarbetet och vid behov vidta åtgärder
-hantera personalrangering innevarande dag samt samverka med samordnad bemanning för planering
-tillsammans med den övriga säkerhetsorganisationen tillse att säkerhetsrutiner efterlevs och genomföra övningar och säkerhetssamtal
-uppföljning av visitationer och urinprov
-planera transporter
-arbetsleda operativt vid incidenter tillsammans med larmchef



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor. Som vakthavande befäl behöver du vara lugn och professionell även i krävande situationer samt ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ha ett gott omdöme. Du är lyhörd och kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt och tydligt sätt. Du trivs i rollen som en del av gruppen och ser kollektivets behov i både det reaktiva och proaktiva arbetet. I arbetet som vakthavande befäl ställs man inför komplexa problem under tidspress, varför man i rollen måste vara stresstålig samt uthållig samt kunna särskilja viktig information i ett högt informationsflöde och göra rimliga prioriteringar. Vi lägger särskilt stor vikt vid samarbets- och kommunikationsförmåga, såväl inom vakthavandegruppen som gentemot personal och ledningsgrupp.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens
• Genomfört kriminalvårdsutbildningen med godkänt resultat
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• God datorvana samt god administrativ förmåga
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete som vakthavande befäl
• Erfarenhet inom ledarskap samt genomgången utbildning för vakthavande befäl.
• Förståelse för rättsprocessen samt kunskap inom hantering av domar.
• Relevanta språkkunskaper




ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Provanställning kan komma att tillämpas
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu