Göteborg: Enhetschef Upphandlingen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef Upphandlingen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en relationsskapande person som tycker om att hitta vägar till gott samarbete? Som har ett starkt engagemang för såväl ledarskap som strategiska utvecklingsfrågor inom området Upphandling. Då är det kanske dags för dig att ta nästa steg och pröva något nytt?

Som enhetschef har du personal, ekonomi- och verksamhetsansvar för 4 medarbetare. För att lyckas i ditt arbete och bli framgångsrik krävs att du kan leda olika typer av medarbetare mot de gemensamma målen och att du kan skapa och bibehålla goda relationer. Att kunna planera och prioritera enhetens arbete är avgörande.
Upphandlingschefens roll är att leda och fördela arbetet inom enheten och att genom särskilt god kunskap om affärsprocesser, affärsmodeller och lagstiftning kunna vägleda medarbetarna i sina uppdrag.
Du bör vara analytisk och kan ha ett övergripande perspektiv. Du tänker gärna innovativt och nytt.
Som upphandlingschef hos oss är du både operativ och strategisk, vilket innebär att du både fungerar som upphandlare och chef och ingår som aktör i många förbundsövergripande frågor. För att lyckas i rollen krävs det av dig att du även är engagerad och drivande.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är delaktig i avdelningens strategiska arbete med kort- och långsiktiga utvecklingsfrågor. Du kommer att arbeta tätt med andra chefskollegor i verksamhetsnära frågor.

Upphandlingsenheten är placerad under Avdelningen för verksamhets- och chefsstöd. Upphandlingsfunktionens uppdrag är att säkerställa att alla köp och upphandlingar som ska genomföras inom förbundet görs enligt gällande lagstiftning (LOU) och att vi har avtal på alla de varor och tjänster som förbundet har behov av. Du kommer till en arbetsplats där idéer och initiativ är välkomna och där kommunikation ofta lyfts som en framgångsfaktor för att uppnå resultat.



KVALIFIKATIONER
Du behöver ha

• Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller förvaltning, eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet som chef inom området
• Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med eller inom upphandling samt djup och gedigen erfarenhet och kunskap inom Lagen om offentlig upphandling (LOU)
• God kunskap i att kommunicera både muntligt och skriftligt, såväl i svenska som engelska

Vi ser även gärna att du har

• Erfarenhet av strategisk upphandlingsutveckling såsom kategoristyrning och arbete med spendanalys
• Erfarenhet av att jobba med e-handel
• Arbetat med inköp eller upphandling inom Offentlig förvaltning

ÖVRIGT
I tjänsten förekommer ett mindre antal resor per år, främst i samband med mässor och konferenser.
Intervjuer genomförs 16 och 19 aug.
Tester genomförs vid CLU (center för ledarutveckling) den 23 eller 25 aug.
Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy.
Tester sker i samarbete med vår företagshälsa. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.


Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef/Director Digital Innovation och logistik till RISE

Läs mer Jun 10
Vill du precis som vi, skapa morgondagens mobilitet, i ett digitaliserat samhälle? Har du ett externt fokus för att tillsammans med dina medarbetare möjliggöra att vår kunskap når ut och tillämpas? Är du en coachande ledare som brinner för dina medarbetare? Då kan rollen som Enhetschef/Director Digital Innovation och logistik hos RISE vara något för dig!

Vi söker nu en Enhetschef/Director till enheten Digital innovation som tillhör avdelningen Mobilitet och System. Inom avdelningens sex enheter bedrivs tillämpad forskning som undersöker möjligheterna och konsekvenserna av digital teknik och framtidens mobilitet. I den pågående omvandlingen mot ökad digitalisering, tjänstefiering, automatisering och elektrifiering finns det många obesvarade frågor och outtömda möjligheter som vi med stort engagemang tar oss an tillsammans med våra kunder och partner för att skapa en hållbar framtid.



Arbetsbeskrivning
Som enhetschef/director kommer du att leda en distribuerad enhet på cirka 10 personer. Tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen kommer du att ta fram, driva och följa upp strategier för att skapa en avdelning i framkant som en aktiv och bidragande del i RISE mission och vision. Det är helheten som är styrkan. Här får du möjlighet att göra skillnad och du har också hela RISE samlade kunskap till förfogande.

Du har ett externt fokus, för att tillsammans med dina medarbetare möjliggöra att vår kunskap når ut och tillämpas för ett digitaliserat, hållbart samhälle med hållbar mobilitet som din domän. Du är visionsdriven och har hög domänförståelse. Vi tror att du har ett starkt nätverk inom näringsliv, offentlig sektor samt universitet och högskolor.

Som enhetschef rapporterar du till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Enheten har medarbetare i Göteborg, Kista, Lund och Umeå. Placeringsort är Göteborg eller Kista. En del resor kan förekomma.



Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en naturlig ledare och förebild som brinner för att skapa förutsättningar för dina medarbetare att prestera på bästa sätt. Du är lyhörd och drivs av att leverera nytta och att engagera dina medarbetare genom ett inspirerande och modigt ledarskap. Du involverar och coachar dina medarbetare i deras uppgift att skapa nytta och tydliga resultat i samverkan med övriga RISE. Vi tror att du är affärsmässig och inger förtroende hos såväl kunder som medarbetare. Mycket viktigt är att du är en lagspelare med uttalad samarbetsförmåga.

Du har:

* Ledarerfarenhet
* Erfarenhet från forskning och transportområdet.
* En för enheten relevant universitetsutbildning, gärna forskarutbildning.
* Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du tidigare har lett forsknings- och/eller utvecklingsprojekt.



Om Digital Innovation
Enheten Digital innovation bedriver tillämpad forskning med målsättningen att utforska digitaliseringens möjligheter för fordon, logistik och transportsystem. Vi fokuserar på tre kunskapsområden:

* Digitalisering av logistik och transport genom nya affärer, innovation och digital transformation
* Öppna teknologier i form av delning av data, öppna standarder och öppen källkod
* Cybersäkerhet och mjukvaruutveckling för framtidens mobilitet

Vår forskning tillämpar olika forskningsmetoder och sker i nära samverkan med aktörer inom transport och fordonssektorn. Huvuddelen av våra projekt är finansierade av forskningsfinansiärer men vi ökar successivt andelen av direktfinansierade projekt; t.ex. genom innovationscoachingsuppdrag inom svenskt näringsliv. Enheten har nära samarbete med olika universitet och högskolor samt har ledande uppdrag inom forskningssatsningar och nätverk såsom TripleF. Inom RISE är enheten drivande inom den del av cybersäkerhetsforskning som fokuserar mobilitet. Sedan 2020 förvaltar enheten en flerårig forskningsdonation från Knut- och Alice Wallenberg Stiftelse på temat digital innovation. Enhetens forskare och experter finns placerade i Lund, Göteborg, Kista och Umeå.



Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi lovar dig inte ett lätt jobb men vi kan lova en spännande resa där vi tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vill du vara med på resan?



Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande så kom hjälp oss gör världen lite bättre. I den här rekryteringen samarbetar RISE med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paula Skoglund på 0722- 015 964 eller Paula.Skoglund@jeffersonwells.se

Sista ansökningsdag är 8 juli 2022. Vi vill ha din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ansök nu

Enhetschefer till region Väst

Läs mer Jun 21
Enhetschefer till Region Väst

Vi söker enhetschefer till region Väst med placering i Göteborg och Mölndal på prövningsenheter samt administrativ enhet för medborgarskap.

Hos oss får du ett viktigt uppdrag där du arbetar med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld.

Det här är ett chefsuppdrag för dig som har erfarenhet av att leda en verksamhet i förändring med goda resultat. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en verksamhet präglad av förändring och kontinuerlig utveckling där ditt bidrag blir mycket viktigt.

Region Väst på Migrationsverket är en av tre regioner. Regionen omfattar Västra Götalands län, Hallands, län, Örebros län och Värmlands län och består av fyra sektioner samt ett kansli. Inom regionen handläggs samtliga typer av myndighetens ärendeslag.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som enhetschef har du ansvar för att leda verksamheten vid din enhet där måluppfyllelse, en god arbetsmiljö samt utveckling genom ständiga förbättringar prioriteras högt. Som ledare skapar du förutsättningar för ett utvecklande och positivt arbetsklimat som ger förutsättningar för medarbetare att utvecklas i sina roller och genomföra sina uppdrag på bästa sätt. Du tar tillvara på, och stärker den drivkraft, som finns hos medarbetarna och genom delaktighet, engagemang och fokus på våra sökande. Du bidrar till kontinuerlig utveckling av verksamheten utifrån enhetens och regionens helhetsperspektiv. Som enhetschef ansvarar du för personal, budget och arbetsmiljö på den egna enheten.

 

Personliga kompetenser

Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper om krävs för att framgångsrikt klara att leda en verksamhet i förändring. Vi söker därför dig som är trygg i ditt ledarskap, har en god ledarskapsförmåga och som kan coacha, motivera och utveckla dina medarbetare. Du är mål- och resultatorienterad och visar handlingskraft när det gäller att driva frågor framåt. Du har förmåga att strukturera verksamhetens arbete på ett effektivt sätt och har en god analytisk förmåga. Du agerar med helhetssyn och har förmåga att leda en verksamhet i förändring. Du visar ett gott omdöme, har god samarbets- och kommunikationsförmåga och förstår vikten av god service och bemötande. Du leder genom mod, empati och tydlighet.

 

Kvalifikationer

Krav:

- Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen eller annan utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet.
- Erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt.
- Aktuell erfarenhet av tillitsbaserat ledarskap inom Migrationsverket med god kännedom om vårt uppdrag.
- Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande:

- Chefserfarenhet med ansvar för budget, medarbetare och arbetsmiljö.
- Chefserfarenhet inom statlig verksamhet.

 

Upplysningar

Anställningsform: Tillsvidare (provanställning kan bli aktuellt).

Omfattning: heltid.

Arbetstid: kontorsarbetstid eller förtroendearbetstid enligt ök.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Placering: Göteborg och Mölndal.

Tillträde för befattningen: så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta gärna Linda Alouani Josephson, HR-specialist, tel. 010-203 47 18 (t.o.m. 1 juli). Har du frågor kring chefsuppdraget kontakta Johanna Sahlman, sektionschef, tel. 010-485 05 80 eller Lena Johansson, sektionschef, tel. 010-485 04 21.

Ansökan

Välkommen med dina ansökningshandlingar. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem Varbi senast den 6 juli 2022.

På Migrationsverket är vi cirka 5 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor, och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Varje dag söker sig människor till Sverige för att arbeta, studera, bo eller söka skydd här. Migrationsverkets uppdrag är att pröva ansök­ningar för dem som vill stanna i Sverige. I det större perspektivet bidrar vi till att migrationen till vårt land funge­rar och ett konkurrenskraftigt Sverige. Vi fyller en viktig roll i samhället - vårt jobb är viktigt på riktigt.


I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.


Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html


Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi undanber oss därför telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Enhetschef Design och användarupplevelse

Läs mer Jun 16
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Vi söker en Enhetschef till enheten Design och användarupplevelse inom avdelning Projekt och Utveckling som tillhör Koncernstab Digitalisering.

Projekt och Utveckling är en avdelning inom koncernstab digitalisering med tre huvuduppdrag, genomföra nyutvecklingsprojekt, utveckling och underhåll av mjukvara och integrationer och en sammanhållen arkitekturfunktion.  

Ditt uppdrag
Som enhetschef har du ledningsansvar för att enhetens verksamhet når uppsatta mål, att enhetens ekonomi är i balans samt personalansvar för enhetens medarbetare.

En viktig del utav ditt uppdrag blir att tillsammans med kollegor driva den förändringsresa vi befinner oss på.
Du bidrar till att driva och skapa förutsättningar för att agila beteenden, värderingar, principer och metoder ska förstås, praktiseras och utvecklas.

Enhetens uppgift är att tillhandahålla kompetens inom Design och användarupplevelse. I din roll som Enhetschef ansvarar du för att rekrytera, leda och utveckla din personal. Du ansvarar för att vid behov förstärka med konsulter och att säkerställa att dessa har rätt förutsättningar för att genomföra sina uppdrag.

Du skall i samarbete med övriga enheter inom avdelningen Projekt och Utveckling säkerställa bemanning av projekt och resursförfrågningar. Du har ansvar för utveckling och implementation av metoder och arbetssätt, metodstöd och utbildning inom området.

Du rapporterar till Avdelningschefen för Projekt och Utveckling och är medlem i ledningsgruppen. Du deltar aktivt i avdelningens verksamhetsutveckling och du kommer också ansvara för andra gemensamma ansvarsområden.

Vad kan vi erbjuda dig?
Ett spännande och utmanande chefsuppdrag där du får vara med på en förändringsresa från start. Vi behöver utveckla våra arbetssätt och vår kultur för att möta kraven från verksamheten. Vi behöver arbeta effektivt och snabbt och med god kvalité för att skapa nya digitala lösningar för medarbetare, invånare och patienter.

För att lyckas i rollen behöver du:


Relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt flerårig arbetslivserfarenhet inom området. Du har chef- eller ledarerfarenhet sedan tidigare.  Vidare har du kunskap och förståelse för agila arbetssätt.

Du har erfarenhet utav att leda verksamhet och medarbetare genom förändring och har förmåga att engagera och entusiasmera för att få med dig så väl egen personal som kollegor i förändringsarbetet. I ditt ledarskap skapar du delaktighet och engagemang för att tillsammans nå gemensamma mål. Du är en trygg ledare som motiverar, involverar och utvecklar dina medarbetare samt tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap. Med god samarbetsförmåga arbetar du tillsammans med andra och är lyhörd och situationsanpassad i din kommunikation.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av UX design
- erfarenhet av tjänstedesign
- erfarenhet av att leda designers
- erfarenhet av att utveckla och implementera metoder och arbetssätt
- erfarenhet av att jobba med agila metoder och arbetssätt

I ditt chefskap arbetar du i linje med Västra Götalandsregionens chefskriterier som är värdegrundsbaserat, mål- och resultatorienterat, kommunikativt och utvecklingsorienterat chefskap.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs gärna mer om våra https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/ och om vår http://www.vgregion.se/om-vgr/.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Enhetschef till Vägledningsenheten

Läs mer Jun 3
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsfrågor i Göteborgs Stad är samlade i en förvaltning under Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Det är en politiskt styrd verksamhet där nämndens uppdrag är att ha det övergripande ansvaret för kommunal vuxenutbildning, att för hela stadens räkning anordna arbetsmarknadspolitiska åtgärder och att i övrigt ta de initiativ som behövs för att främja sysselsättningssituationen. Uppdraget är att vi tillsammans skapar förutsättningar för studier och arbete. Målet för nämnden är en stad där människor jobbar och försörjer sig själva, att bidra till att Göteborg är en företags- och tillväxtvänlig stad, att de upphandlingar som genomförs skapar mervärde för göteborgarna och att bidra till att Göteborgs Stad är en attraktiv arbetsgivare med goda arbetsvillkor.

Förvaltningens två stora avdelningar är Arbetsmarknadsavdelningen och Vuxenutbildningsavdelningen. Till det finns stödavdelningarna Ledningsstab, HR och kansli, Ekonomi och inköp samt Kommunikation och IT. Tillsammans är vi ca 280 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
På Förvaltningen Arbetsmarknad och vuxenutbildning skapar vi bättre förutsättningar för utbildning och jobb. Genom vår verksamhet får tusentals göteborgare varje år möjlighet att studera och våra arbetsmarknadsinsatser främjar en ökad sysselsättning. För oss är det en självklarhet att Göteborg är en stad där alla som kan ska jobba och försörja sig själva.

Nu söker vi en ny enhetschef till Vägledningsenheten. Har du arbetat som chef inom kommunal utbildningsverksamhet och drivit förbättring genom aktiv medarbetardialog? Vill du hjälpa oss bryta utanförskap och skapa bättre förutsättningar för göteborgare att komma in på arbetsmarknaden? Då kan du vara precis den vi letar efter och vill gärna att du hör av dig.

Vi gör en avgörande insats för Göteborgs arbetsmarknad
På Förvaltningen Arbetsmarknad och vuxenutbildning ansvarar vi för den kommunala vuxenutbildningen, särskild utbildning för vuxna samt att driva arbetsmarknadspolitiska åtgärder som främjar sysselsättningen i Göteborg. Det innebär bland annat att vi erbjuder vuxenutbildning utifrån skollagen och arbetsmarknadens behov, anordnar kortare yrkesutbildningar, skapar sommarjobb och praktikplatser, och identifierar lämpliga förstajobb och arbeten att gå vidare till. Verksamheten drivs i en fortlöpande dialog med kommunen, regionen och näringslivet för att identifiera branscher, marknader och yrken där det finns brist på arbetskraft och där våra utbildningar och insatser kan göra verkan.

På Vägledningsenheten är ni två chefer som ansvarar för varsin enhet med studie- och yrkesvägledare som är organiserade inom verksamhetsområdet Karriärvägledning och ingången till studier. Tillsammans är det Sveriges största studie- och yrkesvägledning för vuxna med uppdrag att underlätta inträde på arbetsmarknaden och förbättra utrikes föddas möjligheter till arbete. Du blir enhetschef på Vägledningsenheten Linné och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, tillsammans med områdeschefen, tre andra enhetschefer och en verksamhetsutvecklare. Du rapporterar till verksamhetschef för Karriärvägledning och Ingången till studier.

KVALIFIKATIONER
Du leder verksamheten med mål att förbättra
Som enhetschef för Vägledningsenheten Linné har du ledningsansvar med fokus på att förbättra förutsättningar för verksamhetens utveckling. Genom medarbetardialog och ett tillitsfullt ledarskap driver du det målstyrda förbättringsarbetet och säkerställer att dina medarbetar får de förutsättningar som krävs för att klara av enhetens uppdrag. Övergripande mål är att underlätta för göteborgare att komma in på arbetsmarknaden, främja ett livslångt lärande, motverka utanförskap, bryta den könsuppdelade arbetsmarknaden och förbättra möjligheten för utrikes födda att få jobb.

I ditt uppdrag ingår även att leda vägledningsarbetet hos de utbildningsleverantörer som genom avtal med staden bedriver kommunal vuxenutbildning på grund- och gymnasienivå. Som medlem i verksamhetsområdets ledningsgrupp driver du också den strategiska utvecklingen av hela områdets arbetssätt, organisation och kultur. Ett jobb som innebär att du utifrån en helhetssyn samverkar med förvaltningens övriga enheter, våra upphandlade skolor, näringslivet, offentliga verksamheter och andra aktörer.

Det här har du med dig till oss
Vi söker dig som har jobbat flera år som chef på operativ nivå inom offentlig verksamhet och inom utbildningsverksamhet som styrs av skollagen. Du är van att leda förändringsarbete som bygger på kontinuerlig dialog med medarbetarna och har erfarenhet av att utveckla och driva processer för såväl befintliga som nya uppdrag.

Som chef är du lyhörd och öppen i umgänget med dina medarbetare. Du visar respekt, är omtänksam och söker aktivt andras åsikter i både små och stora frågor. Samtidigt är du en driven ledare som kan skapa energi och entusiasm för det gemensamma uppdraget. Du är också en god kommunikatör som genom tydlig argumentation lyckas få gehör för dina idéer, samtidigt som du uppmuntrar till goda resultat, ökar motivationen och bygger en stark teamkänsla.

För att klara rollen krävs också att du kan analysera ditt ansvarsområde strategiskt och sätter den egna verksamheten i ett större sammanhang. Det innebär att du samverkar i övergripande frågor, tar hänsyn till olika perspektiv och kan anpassa andras idéer till din enhet och dess uppdrag.

I grunden har du en akademisk examen som är relevant för tjänsten. Det är en merit om du har erfarenhet av arbete inom vuxenutbildningen, gärna som rektor eller som operativ chef, i en roll som gett dig god insikt i den kommunala vuxenutbildningens förordningar, styrdokument och uppdrag.

Ansök gärna idag
Vi kan erbjuda en utmanande och utvecklande chefstjänst, där du får möjlighet att verkligen göra skillnad för många människor. Du kommer till en arbetsplats som kännetecknas av öppenhet, god stämning och stort engagemang. Som anställd erbjuds du också friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13, pia.strandh@cordovan.se

Vi ser fram emot din ansökan senast den 19 juni.

Du lämnar din ansökan via Cordovan Careers ansökningsformulär på den här sidan: https://cordovancareer.se/lediga-tjanster/?rmpage=apply&rmjob=345&rmlang=SE

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Räddningstjänstförbundet Storgöteborg

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Räddningstjänstförbundet Storgöteborg .

Larmutredare

Administrativ assistent
Läs mer Jun 22
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en utåtriktad och van administratör som vill vara med och bidra till att våra automatlarmsanläggningar ute hos kund fungerar optimalt? Är du även nyfiken och har ett genuint intresse för hur saker och ting fungerar? Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Hos en arbetsgivare som drivs av att skapa ett tryggare samhälle? Då håller vi tummarna för att vi matchar med varann!

Vi på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver nu din administrativa erfarenhet liksom erfarenhet av kundmöten och vana att hantera flera uppgifter parallellt.
Du kommer att vara en viktig spelare med kontinuerliga kundkontakter och ha ansvar för att både utreda inkomna obefogade larm, ta emot och hantera felanmälningar. Som larmutredare och medarbetare på Radio- och larmenheten arbetar du i nära samarbete med både larmplanerare, larmadministratörer och tekniker.

Som person är du välorganiserad och din säkerhet i rollen gör att du självständigt planerar ditt arbete och ger god service. Din goda samarbetsförmåga och ditt positiva sätt gör att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt.


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha
• gymnasieexamen med administrativ alternativt teknisk inriktning eller motsvarande
• minst 3 års erfarenhet av administration och kundkontakter där man hanterar flera uppgifter parallellt
• datorvana av Office programmen
• B-körkort
• god svenska i tal och skrift
• erfarenhet av framtagning av statistik och presentation av det
• erfarenhet av fakturering
erfarenhet av uppföljning och rapportering

Vi ser även gärna att du har
• kunskap om automatlarm




ÖVRIGT
Det här är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa, Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Intervjuer är planerade den 17 , 18 aug men kan även ske löpande efter behov.

Varmt välkommen med din ansökan !

Ansök nu

Brandmän till Räddningstjänsten Storgöteborg

Brandman
Läs mer Maj 6
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en trygg och empatisk person? Drivs du av att få vara en del av något större? Vill du ha ett spännande jobb där du får göra skillnad på riktigt, varje dag? Då både hoppas och tror vi att du passar bra hos oss!

Som brandman är du ofta först på plats vid bränder och olyckor och behöver vara lugn och trygg även i pressade situationer. Men minst lika viktig är din empatiska förmåga. En stor del av jobbet handlar om att förebygga olyckor genom att informera och utbilda, såväl i det snabba mötet i en trappuppgång som i ett klassrum, och därför tror vi att du är bra på att prata med människor och skapa förtroende.

I rollen ingår också övning, utbildning och underhåll av utrustningen. Som du hör är ingen dag den andra lik på din nya arbetsplats. Du behöver ha förmågan att se helheten och snabbt kunna anpassa dig efter nya situationer. Du ska både kunna hjälpa personer som har det svårt och klara av att bryta upp ett tak om det behövs. Yrket förutsätter fysiska, praktiska och sociala färdigheter och vi ser gärna att du är drivande, lyhörd och bra på att samarbeta.

På Räddningstjänsten är vi övertygade om att olikheter gynnar vårt arbete. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, bakgrund, erfarenhet och personlighet. Oavsett vem du är eller var du kommer ifrån ser vi fram emot att jobba med dig, förutsatt att du delar vårt mål att skapa ett tryggare samhälle för alla. Våra ledord är trygghet - säkerhet - omtanke.


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha:
- SMO-utbildning avslutad senast juni 2022 eller SRV:s äldre 15-veckors brandmannautbildning. (Du som avslutar din SMO-utbildning i juni 2022 behöver skicka in ditt intyg senast den 15 augusti 2022 för att vara aktuell i den fortsatta processen.)
- Intyg på sim- och livräddningsprovet Guldbojen genomfört i juni månad 2019 eller senare.
- Intyg på rullbandstest för nyanställning (5,6 km/tim, 8º) genomfört den 1 mars 2022 eller senare.
- B- och C-körkort. (C-körkort ska vara bifogat ansökan senast den 15 augusti).

Vi ser gärna också att du har:
- Tidigare anställning som brandman
- Utbildning i eller erfarenhet av vård- och omsorgsyrken
- Utbildning i eller erfarenhet av praktiska hantverksyrken
- Pedagogisk erfarenhet
- Ledarerfarenhet
- CE-körkort, gärna med vana att hantera tyngre fordon

Är du intresserad av att jobba med oss? Hör av dig så berättar vi mer om tjänsten!

ÖVRIGT
Så här ansöker du:

Observera att du måste skapa ett konto i Visma Recruit för att kunna bifoga filer till din ansökan.

Din ansökan ska innehålla följande bifogade filer:

- CV och personligt brev
- Intyg på SMO-utbildning avslutad senast juni 2022 eller SRV:s äldre 15-veckors brandmannautbildning. (Du som avslutar din SMO-utbildning i juni 2022 behöver skicka in ditt intyg senast den 15 augusti 2022 för att vara aktuell i den fortsatta processen)
- Intyg på sim- och livräddningsprovet Guldbojen genomfört i juni månad 2019 eller senare.
- Intyg på rullbandstest för nyanställning (5,6 km/tim, 8º) genomfört den 1 mars 2022 eller senare.
- B- och C-körkort (C-körkort ska vara bifogat ansökan senast den 15 augusti).

Observera att vi endast behandlar kompletta ansökningar.

Testdagar kommer att genomföras den 6/9 och 7/9 på Friidrottens hus med fysiska tester, stresstest och höjdtest. Du som går vidare från detta steg intervjuas under vecka 37-38.

Kontakta Mikael Wennerbeck, hälsosamordnare, på tel 070-571 80 87, om du har frågor som gäller rullbandstest, Guldbojen och fysiska tester.

Innan du blir anställd kommer du att få genomgå medicinsk kontroll enligt AFS 2019:3, samt alkohol- och drogtest.

Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Välkommen med din ansökan, märkt Dnr A0257/22, senast den 19 juni 2022.

Ansök nu

Arbetsmiljöingenjör

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Jun 1
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Längtar du efter att tillhöra en arbetsgivare som drivs att skapa ett tryggare samhälle, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Vill du samarbeta med oss för en arbetsmiljö med trygghet, säkerhet och omtanke i fokus? Då tror vi att detta är något för dig!

Här på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver vi dig som kan skapa förutsättningar för en säkerhetskultur i samverkan med övrig säkerhetsorganisation med särskilt fokus just nu på förebyggandearbetet. Du kommer att arbeta på HR-enheten och ingå i ett team som stöttar verksamheten i arbetsmiljöfrågor. I tjänsten ingår både operativt och strategiskt arbete och vi behöver ditt expertstöd till organisationen vid frågor som gäller AML, AMF samt gällande arbetsmiljöföreskrifter och kunskap i att utföra utredningar, kontroller och riskanalyser samt ta fram rutiner. Vi tror att du kan stötta och bidra i så väl fysiska som organisatoriska och psykosociala arbetsmiljöfrågor med stor förståelse för olika lagstiftningar som är med och påverkar och styr en räddningstjänst.


KVALIFIKATIONER
Med pedagogisk och förtroendegivande förmåga hanterar du professionellt olika kontaktytor i vår organisation och kan växla mellan helhetsperspektiv och detaljer. I jobbet hanterar du många kontaktytor och parallella verksamhetsnära uppdrag. För att lyckas i arbetet behöver du vara initiativrik, lösningsfokuserad och drivande med en god samarbetsförmåga. Att genomföra utbildningar kommer vara en stor del av tjänsten och därför är goda kommunikativa kunskaper en förutsättning.

Du behöver ha:
•Arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning.
•Du skall inneha ingenjörsmässig kompetens att utreda och analysera den fysiska arbetsmiljön, utvärdera föreslagna lösningar eller bistå med förslag på åtgärder
•Kunskap inom organisatorisk- och social arbetsmiljö
•Tidigare erfarenhet av riskstyrda verksamheter

Vi ser även gärna att du har:
•Erfarenhet av att vara systemägare för ett IT-stöd för arbetsmiljö
•Utbildning i social- och organisatorisk arbetsmiljö

Nyfiken på tjänsten? Hör av dig så berättar vi mer!





ÖVRIGT
Det här är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till dagtid.
Arbetspsykologiska tester kommer att genomföras inför intervjuerna som är planerade till vecka 26-27.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa liksom ett säkerhetssamtal då tjänsten är säkerhetsklassad
Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Ansök nu

Säkerhetssamordnare och tillika biträdande säkerhetsskyddschef

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Maj 9
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren säkerhetssamordnare som vill utvecklas och ta mer ansvar? Som vill vara en del i att möta nutidens utmaningar och samtidigt driva utvecklingen framåt?

Vi erbjuder en omväxlande och variationsrik roll där du bland annat skall omvärldsbevaka, öka säkerhetsmedvetenheten och säkerhetskultur genom informationsspridning och utbildningsinsatser. Du bedriver ett systematiskt säkerhetsarbete och bidrar till utveckling och förbättring. Ansvarsområdet är Räddningstjänst förbundet Storgöteborg vilket innebär räddningstjänster i totalt
6 st medlemskommuner. Placering för tjänsten är i förbunds staben på Gårda i Göteborg och arbetsleds av Säkerhetschef/Säkerhetsskyddschef.
Du kommer ha en roll som Säkerhetssamordnare och tillika biträdande säkerhetsskyddschef.
Du kommer ansvara för att utveckla, införa och underhålla processer och rutiner inom informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet. Utveckla och införa processer för efterlevnad av krav och regler inom säkerhetsområdet.
Du kommer medverka i och genomföra risk- och sårbarhetsanalys, säkerhetsklassificering och analys av teknisk och fysisk säkerhet. Styra, stödja och verka rådgivande i frågor som rör teknisk och fysisk säkerhet, brandskydd, krishantering och riskhantering. Du kommer hantera säkerhetsprövningar och säkerhetssamtal.
Driva kontinuerlig förbättring och utveckling i samråd med säkerhetschef/säkerhetsskyddschef
Leda beredningsgruppen för Fysisk säkerhet.

Rollen innefattar både ett strategiskt och operativt uppdrag. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du har drivkraft är effektiv och självgående i ditt arbete. Du tar ansvar för dina uppgifter samtidigt som du har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med andra. Du utgör stöd, support och expert för hela vår verksamhet vilket kräver att du har en analytisk förmåga att snabbt sätta dig in i problemställningar där du lösningsorienterat och strukturerat hanterar komplexa situationer. Du är pedagogisk, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha:
-Eftergymnasial utbildning inom säkerhet eller motsvarande kvalifikation som arbetsgivaren bedömer likvärdig
-Erfarenhet från ledande eller samordnande position
-God juridisk förståelse och kunskap om relevant lagstiftning (t.ex. den svenska säkerhetsskyddslagstiftningen) och standarder inom området.

Vi ser även gärna att du har:
-Jobbat som Säkerhetssamordnare inom kommunal eller offentlig verksamhet
-Certifiering inom säkerhet
-Erfarenhet från samhällsviktig verksamhet, samhällets krisberedskap och säkerhetsskydd,
-Färdighet i riskhantering och kontinuitetsplanering
-Förmåga att leda projekt, samt vana att hålla utbildningar

Känner du att det här stämmer in på dig och dina ambitioner? Hör av dig så vi kan lära känna varandra och se om vi matchar!

ÖVRIGT
Det här är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Arbetspsykologiska tester kommer tillämpas i denna rekrytering.

I denna rekrytering kommer urval och intervjuer ske löpande under annonseringen.
Intervjuer är planerade till 7 och 8 juni.

Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Receptionist

Receptionist, telefonist
Läs mer Maj 3
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och som med dina kunskaper och ditt engagemang vill bidra till vår receptions centrala funktion.
Som receptionist hos oss kommer du att få lära dig allt om vår organisation och vårt uppdrag för att kunna ge både allmänheten och dina arbetskamrater god service. Du kommer att arbeta brett med både telefonväxel, besök och traditionella receptions¬arbetsuppgifter som bokningar, beställningar, post-/pakethantering, men även administrativa arbetsuppgifter som stöd till organisationen ingår.
Receptionen är placerad på brandstationen i Gårda och tillhör Tekniska avdelningen som arbetar med olika former av intern service till hela förbundet. Arbets¬innehållet i tjänsten kan komma att variera över tid och det finns möjligheter till arbete inom andra områden genom samarbetet med övriga enheter.
I denna anställning ingår det även kontinuerlig utbildning i hjärt- och lungräddning, brandkunskap och halkkörning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet från receptionsarbete, där erfarenhet av arbete i Trio Enterprise telefonväxel är ett plus.
Du behöver även ha:
• lägst gymnasiekompetens,
• erfarenhet av administrativt arbete,
• datorvana och goda kunskaper i Officepaketet,
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt i engelska i tal,
• B-körkort
För att arbeta som receptionist hos oss behöver du vara en självgående och lösningsorienterad person som tar egna initiativ när situationen kräver det. Du har en professionell och genuin serviceförmåga i mötet med människor, både fysiskt och i telefon. Du behöver även vara en flexibel person som tycker om att en arbetsdag består av många olika moment som ofta sker samtidigt, och där du klarar av att på ett effektivt sätt ta dig an och prioritera dina arbetsuppgifter med bibehållen god service och positiv inställning.
Rollen förutsätter en god samarbets- och kommunikationsförmåga, både i det nära samarbetet med din receptionist¬kollega och i den stödfunktion ni utgör för räddningstjänstförbundet. I de administrativa arbetsuppgifterna krävs självklart god ordning och reda men även din förmåga till professionell service.

Ansök nu