Göteborg: Montageledare till FLEX, Region Väst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Montageledare till FLEX, Region Väst i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet från byggbranschen och känner att det är dags för nästa steg i karriären? Nu finns möjligheten för dig som vill arbeta i en ansvarsfull och varierande roll som montageledare. Rollen innebär att du kommer att fördela, utveckla och leda montagearbetet i region väst. FLEX söker dig som är redo att välkomnas till ett team med stark laganda, samtidigt som du erbjuds en stor nypa frihet under ansvar.

OM TJÄNSTEN
FLEX Interior Systems levererar bygg och inredningsprojekt till deras kunder, där de tar ansvar för hela processen från idé till färdigt rum. Deras arbetssätt präglas av att de vill erbjuda sina kunder en helhetslösning där de levererar inredningsprodukterna inklusive montage med deras egna montörer, där du i din roll kommer att ansvara för montagearbetet i regionen. FLEX bedriver sin verksamhet i hela Sverige, men i denna roll kommer du att utgå från regionskontoret i Göteborg.

Tjänsten innebär att du är ytterst ansvarig för att montagearbetet i regionen genomförs på ett kvalitativt och korrekt sätt. Detta gör du genom att fördela resurser samtidigt som du ansvarar för ett team på närvarande 6 montörer som idag arbetar med montagearbetet i region väst. I rollen är du därav den närmsta stöttepelaren för regionens montörer och andra kontaktpersoner i projekten vilket naturligt ger dig rollen som spindeln i nätet.

Du erbjuds


* En roll med mycket frihet under ansvar.
* En möjlighet att utveckla din förmåga att leda och koordinera såväl projekt som medarbetare.
* En plats i ett team som präglas av en tydlig laganda.
* En möjlighet att introduceras för rollen genom att gå brevid och läras upp av nuvarande montageledare i regionen.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som montageledare driver du montagearbetet i regionen, ansvarar för planering och bemanning, samt säkrar montagekvalitet och en god och säker arbetsmiljö för regionens montörer. I rollen samarbetar du även med övriga regioner och deltar i företagets kontinuerliga utveckling framåt.

Du kommer till exempel att:


* Finnas på plats ute på projekten för att leda och underlätta arbetet för montörerna.
* Planera och fördela resurser i projekten.
* Utföra administrativt arbete som bland annat innefattar löne- och fakturahantering.
* Viss kalkylering och försäljning ska ingå av FLEX produkter och tjänster.


VI SÖKER DIG SOM
Har dokumenterad erfarenhet och kunskap av såväl arbetsområdet som byggbranschen. Vi ser att du fått denna erfarenhet från arbetslivet, men utbildning inom området ses även som meriterande i kombination med arbetslivserfarenhet.

Därav söker vi dig som har:


* Några års erfarenhet från arbete inom byggbranschen.
* Obehindrade kunskaper i svenska, och godtagbara kunskaper i engelska.
* B-körkort.


Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet från arbete som arbetsledare/projektledare.
* Goda datorkunskaper och teknisk kompetens.


Som person är du:


* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, flexibla arbetstider med utgångspunkt dagtid, måndag-fredag.
* Placering: Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
FLEX är en professionell partner för ett optimalt genomförande av bygg- och inredningsprojekt. Med lust och engagemang hjälper vi arkitekter, fastighetsägare, byggföretag, inredningskonsulter och hyresgäster att skapa moderna, funktionella och uttrycksfulla arbetsmiljöer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Byggledare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Byggledare.

Marknadsområdeschef Väst

Läs mer Jun 19
Cofactor är en bolagsgrupp som vill ta ett stort ansvar i samhället. Vi bryr oss på riktigt. Vi vill sticka ut som ett snabbfotat och modernt bolag som vet vad vi vill och är beredda att lyfta frågor som skapar förändring i branschen och i samhället. Socialt och hållbart.



Vår ambition är att vara en nationell svensk aktör och affärspartner som kan leverera kompetens och tjänster i samtliga skeden inom bygg- och fastighetssegmentet. Från tidiga skeden i fastighetsutveckling, lösningar och genomförande till och med förvaltningsskedet.

Där vi ser till helhet och dess samband.

Cofactors spets och bredd gör oss starkare tillsammans. Läs mer på www.cofactor.se

Vill du vara med på en spännande resa och bygga bolag tillsammans med oss inom Construction Management?

Vi söker

Marknadsområdeschef Väst

Som Marknadsområdeschef inom Construction Management kommer du ansvara för att bygga och utveckla verksamheten i västra Sverige tillsammans med VD för bolaget. Ni verkar tillsammans kring rekrytering, arbetar aktivt med marknadsbearbetning och planerar för att resultatenhetens resurser utnyttjas på bästa sätt.

Du har det övergripande budget- och resultatansvaret, personalansvar samt kommer själv ansvara för del av marknadsområdets projektportfölj i rollen som projektchef.

Du ingår i den nationella ledningsgruppen för Cofactor Construction Management och rapporterar direkt till VD.

Din erfarenhet

Vi söker dig med gedigen erfarenhet från inköp, kalkyl och produktion med affärs- och personalansvar inom byggentreprenad och projektverksamhet.

Kanske jobbar du idag som;

Avdelnings- eller arbetschef på mindre/ medelstort entreprenadföretag
Projektchef, entreprenadchef eller liknande på ett större entreprenadföretag
Projektutvecklingschef, projektchef eller Construction Manager med erfarenhet från entreprenadverksamhet


Vi ser gärna att du har akademisk utbildning eller likvärdigt med flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du är trygg inom entreprenadverksamhet. Samtidigt som du är operativt lagd och tar ägarskap för genomförande i aktuella frågor, så uppskattar du också den långsiktiga strategiska delen av jobbet och ser till helheten. Självklart gillar du utmaningen att få vara med och etablera och bygga verksamhet.

Som person är du:

En kommunikativ, närvarande och coachande ledare
Prestigelös, skapar tillit till din omgivning
Bra på att skapa långsiktiga relationer med såväl kollegor som kunder
Driven och initiativtagande
Intresserad av att göra affärer
Bra på att själv genomföra projekt
Bra på att jobba i team och trivs i en roll där du har mycket omkring dig.


Du hanterar svenska och engelska väl i både tal och skrift och du känner dig hemma i en digitaliserad arbetsmiljö.

Du erbjuds

Du erbjuds en unik möjlighet att gå in i en nyckelroll på ett nytänkande bolag med lång och bred samlad kompetens och erfarenhet. Cofactor är en modern bolagsgrupp som har fokus på helheten med innovativa lösningar och industriellt tänk. Vi tar gärna ansvar för hela byggprocessen, från rådgivning, idé, lösning och koncept, med genomförande till färdig byggnad med effektiv och hållbar förvaltning.

I rollen som Marknadsområdeschef erbjuds du bra villkor och förmåner, vinstdelning och möjlighet till delägarskap.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Select Executive Search AB. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Bubach på 0707-607243 alt via mejl marie@selectexecutivesearch.se

Vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan. Intervjuer sker löpande. Ansöker gör du på www.selectexecutivesearch.se Klicka på knappen nedan.

?Din ansökan hanteras självklart konfidentiellt.

Ansök nu

Byggledare med fokus på infrastrukturprojekt

Läs mer Jun 15
SYSTRA växer! På SYSTRA får du möjlighet att vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Anta utmaningen och bli en del av vårt team!
Om jobbet
Som byggledare är du en central del av projekten. Du kommer att bidra som byggsakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer att leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll. Du kan komma att ansvara för såväl större som mindre projekt inom infrastrukturområdet.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av arbete som byggledare, projektledare, platschef eller arbetsledare inom infrastruktur. Du kan också ha arbetat inom entreprenad eller konsultverksamhet inom infrastruktur. Har du arbetat med järnväg (BEST), mark, väg eller anläggningskonstruktion är det en merit. Likaså om du arbetat som byggsakkunnig (BPU).
Du trivs med ett arbete med mycket olika samarbeten och har lätt för att skapa nya kontakter. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och driver självständigt ditt arbete framåt och säkerställer att ni når uppsatta mål och tidsramar.
Du har god förståelse för byggprocessen och är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör, alternativt har du erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Om du har betongkunskap klass 1, arbete på väg (APV), BASÄSKYDD (SoS-ledare) eller BAS P/U är det meriterande.
B-körkort är en förutsättning för arbetet. För att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov behöver du kunna svenska och engelska i både tal och skrift.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en unik chans att vara med och bygga upp verksamheten i ett kraftigt expanderande internationellt företag. Du blir en viktig del av vår verksamhet och har stora möjligheter att påverka såväl mallar och rutiner som utvecklingen framåt. Tillsammans med 15 andra projekt och byggledare utgår du från vårt huvudkontor på Mölndalsvägen i Göteborg alternativt från Karlstad eller Borås.
På SYSTRA vet vi att det är medarbetarnas olikheter som får organisationen att växa. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen.
Så, är du en nybyggare som vill vara med och förstärka SYSTRAS verksamhet inom projekt-/byggledning med din unika kompetens? Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Om SYSTRA
SYSTRA AB har funnits i nuvarande form sedan 2018. Vi växer starkt och är idag 250 medarbetare i Sverige, varav ett 40-tal inom projekt och byggledning. Vi planerar att fortsätta växa och söker dig som gillar att utveckla och bygga upp.
SYSTRA är ett internationellt företag med 9 000 anställda runtom i världen. Vi är en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar för höghastighetsjärnväg, metro, tunnelbana, spårväg, väg & trafik och flygplats. Vi har bland annat designat 50 procent av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar, automatiserade metro och tunnelbanor.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.systra.se
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker om jobbet här: https://jobs.systra.com/job/Göteborg-eller-Karlstad-Byggledare-med-fokus-på-infrastrukturprojekt-till-Göteborg-eller-Karlstad/818414001/
SYSTRA – Confidence moves the world
Intresserad och vill veta mer? Varmt välkommen att höra av dig
Regionchef Gary Gustafsson
076-1800796
ggustafsson@systra.com
Bitr. Affärsområdeschef Anders Lövgärd
010-6850616
alovgard@systra.com
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Installationsledare

Läs mer Mar 10
Modvion utvecklar ett helt nytt koncept för vindkraftstorn, en patenterad och modulär konstruktion av laminerat trä. Vår teknik gör det möjligt att bygga högre torn som i sin tur kan generera mer grön energi. Det skapar förutsättningar för oss att på riktigt bidra till en fossilfri framtid.

Vi är ett team på runt 30 personer i Göteborg som brinner för vår produkt och varandra. Nu söker vi en kollega som kan hantera förutsättningarna kring en helt ny produkt tack vare din tidigare erfarenhet och din förmåga att hantera problemlösning med hjälp av ett systematiskt arbetssätt.


Vad jobbet innebär



- Platschef/installationsledare på site under de första tornuppsättningarna
- Utveckla lyftmetodik för tunga lyft och riggning, för installationen av vindkraftverket.
- Säkerställa att vårt första kommersiella torn kommer upp i tid och på bästa sätt utefter denna konstruktions givna regler och projektramar, standarder och säkerhetskrav. Vidare ansvara även för kommande torninstallationer.
- Uppföljning av frågor från projektutvecklare, fundamentsentreprenör och turbinleverantör.
- Samarbeta med hela projektteamet för att tillse att Modvions torninstallationer har mycket nöjda kunder samt att arbetet på installationssiterna fungerar på bästa sätt.


Vem vi söker

Vi letar efter en pedagogisk och rak ledare som är tydlig i sin kommunikation. Du är trygg i dig själv och jobbar gärna självständigt men älskar samtidigt att samarbeta. Du vill gärna förstå konstruktionerna kring produkten du arbetar med och är genuint tekniskt kunnig och intresserad. Vi tror också att du:

- Tidigare levererat liknande projekt i tid och med god kvalitet i enlighet med en väl fungerande planering samt genomföra installationer med tunga lyft och tajta marginaler.
- Har erfarenhet från att utveckla installationsprocesser från vindkraftsbranschen och/eller byggbranschen.
- Utövar ett tryggt ledarskap som fungerar väl även när du ska samarbeta och samordna ett team under pressen och stressen vid en torninstallation.
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
- Har B körkort.


Du kommer vara en aktiv närvarande del i torninstallationerna vilket innebär att tjänsten då och då kommer innebära viss tid på site, uppskattningsvis 25-50% över tid beroende på projektens fas.

Ansökningsprocess

Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer och tillsättning av tjänsten sker löpande.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Byggprojektledare

Läs mer Jun 21
SKF söker byggprojektledare till Göteborg
Har du erfarenhet av arbete med byggprojektledning med inriktning på industrifastigheter och kontor? Vill du vara med och sätta avtryck i den fortsatta utvecklingen hos ett företag som är i framkant inom digitalisering? Då kommer du trivas i den här tjänsten!
Om tjänsten
Som byggprojektledare hos SKF ingår du i Fastighetsavdelningen som är en avdelning inom Facility Service Mangament-enheten (FSM). FSM ansvarar för förvaltning och utveckling av företagets byggnader och verksamhetslokaler samt dess installationer och processmedia. Fastighetsavdelningen har till uppgift att underhålla och utveckla SKF:s fastigheter samt att driva och genomföra projekt som faller inom FSM:s ansvarsområde.

I den här rollen kommer du att driva projekten självständigt och göra allt från att utreda och utforma projekten till att sedan driva dem. Arbetet kräver därmed ett stort eget ansvar och att du har direktkontakt med både hyresgäst och entreprenör. Du ser även till att genomförandet följer uppsatta mål avseende arbetsmiljö, projektekonomi, tidplan och kvalitet.

I dina arbetsuppgifter ingår även att:
Driva mindre och större projekt med fokus på nyproduktion och ombyggnader.
Utföra förstudier och risk- och konsekvensanalyser av projekt i tidiga skeden.
Löpande dialog och uppföljning med underleverantörer och konsulter.
Kalkyler och ekonomisk uppföljning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av både projekt- och byggledning. Du har även erfarenhet av större byggprojekt och ser fram emot att fortsätta utvecklas i många spännande projekt. Med dina insikter i byggprocessen samtliga skeden såsom utredning, kalkyl, planering, projektering, entreprenadupphandling, byggledning och kontroll bidrar du gärna med dina kunskaper till teamet. Vidare skall du ha arbetat som projektledare och då hanterat ekonomiuppföljning och rapportering.

Vi tror att du som söker har:
Civilingenjörs-, masterexamen eller högskoleingenjör med inriktning på bygg och anläggning, alternativt motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av operativt projektledning/byggprojektledning/platschef i nybyggnation och renoveringsprojekt, gärna inom industri- och kontorsprojekt.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och förmåga att formulera/presentera rapporter/utredningar/förfrågningsunderlag.


Personliga egenskaper
Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas och trivas i rollen som byggprojektledare är din förmåga att arbeta självständigt avgörande, men även att du vet hur man är en bra “teamplayer”.

Din förmåga att planera och arbeta strukturerat hjälper dig att leverera smidiga och kvalitativa lösningar. Vidare är du en person som har integritet och ser det som en självklarhet att alltid sätta säkerheten först.

Då du kommer att ha många parallellt pågående dialoger med kollegor, entreprenörer och beställare bör du ha lätt för att balansera sociala kontakter, god samarbetsförmåga och erfarenhet av att bygga långsiktiga relationer.

SKF erbjuder dig
Din jobbvardag kommer till stor del att bestå av spännande utmaningar och varierande arbetsuppgifter i en verksamhet där hållbar byggnation med stort fokus på energieffektiva lösningar är viktigt.

På SKF ges du möjlighet att arbeta med teknik i världsklass, du får förverkliga dina idéer och se resultatet av dina insatser. Samtidigt erbjuder arbetsgivaren dig goda möjligheter till kompetensutveckling.

Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som byggprojektledare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar SKF med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. 

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Richard Svarre på richard.svarre@fasticon.se eller 073-937 41 50.

Urvalsarbetet sker löpande och sista ansökningsdag är den 8:e augusti.

Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess.?Det innebär att fokus är?på?de kompetenser?som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren.?Dessutom genomförs alltid en?bakgrundskontroll innan anställning. 

Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Kemikalieinköpare till Avantor

Orderadministratör
Läs mer Jun 23
Lockas du av en internationell miljö med många kontaktytor där du får leverera högsta service till kund? Är du även intresserad av att arbeta med kemikalier, gas och life science produkter? Då är denna roll något för dig! Vi söker en Kemikalieinköpare till Avantor Services – läs mer och sök rollen redan idag!

OM TJÄNSTEN
Avantor Services erbjuder högkvalitativ lab-service integrerat hos kunder inom främst läkemedelsindustrin med målet att förbättra produktivitet och vetenskaplig innovation från laboratoriet till produktutveckling. Tillsammans med ditt team kommer du i rollen som Kemikalieinköpare arbeta med ett brett utbud av kontakter, inklusive kunder, leverantörer och kommersiella kollegor. Tjänsten är placerad in-house hos deras kund vilket innebär ett ansvar för kundens inköp av kemikalier och gas, samt life science-produkter och förbrukningsvaror till deras laborativa verksamhet.

Som Kemikalieinköpare är du ansvarig för att stödja verksamheten genom att hantera leveranskedjan av kemikalier och material till laboratorieavdelning, där du arbetar med hela inköpsprocessen från prisförfrågan till fakturahantering. Det innebär att du kommer ta emot kundförfrågan via etablerade system och antingen matcha eller förhandla om pris samt leveranstid för produkten. Beställningar placeras sedan i inköpssystem och kunden uppdateras med ledtider och beställningsbekräftelse. I rollen kommer du även att ha kontakt med kunden vid behov och alternativt avsluta inköpskedjan med att hantera fakturan.

Du erbjuds


* Ett givande arbete med varierande arbetsuppgifter
* Möjlighet att utveckla dina order- och leverans kunskaper
* Möjlighet till personlig utveckling genom ett ansvarstagande arbete


Tjänsten är ett föräldravikariat på 6 månader där du kommer vara anställd som konsult av Academic Work. Uppdraget kommer att vara på heltid och startar omgående. Som konsult erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
För att lyckas i rollen som Kemikalieinköpare är det viktigt att du är driven och har lätt att ta till dig nya arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad och har en hög social kompetens. Du kommer arbeta tätt ihop med teamet och där det även kan förekomma inköp av andra typer av produkter.


* Agera rådgivare inom inköp till den laborativa verksamheten
* Ansvara för leverantörskontakter
* Ansvara för orderhantering
* Generera rapporter vid behov
* Delta i och driva processförbättringar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant eftergymnasial examen
- Har grundläggande kunskap om kemikalier och kemiska benämningar
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av orderläggning, dokumentation och administration
- Har en god datorvana i Microsoft Office-paketet
- Har obehindrade kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat med inköp av kemikalier.

Som person är du:


* Strukturerad
* Noggrann
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående, innan vecka 32
* Omfattning: Heltid, 6 månader
* Placering: Mölndal


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Avantor och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Eventvärdar till spännande kund inom fordonsindustrin!

Eventsäljare/Eventförsäljare
Läs mer Jun 24
Har du en känsla för service och förmågan att arbeta proaktivt? Är du en lagspelare som trivs med att hantera stora grupper av människor? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi letar nu efter drivna studenter som, tillsammans med vår kund, kommer att bemanna ett kommande event i Göteborg. Sök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Detta är en stor möjlighet att få representera ett internationellt och innovativt företag inom fordonsindustrin. I den här tjänsten arbetar du på ett event som kommer att äga rum i Göteborg under vecka 36 med internationella gäster.

Du erbjuds


* Möjligheten att arbeta på ett spännade event med gäster från stora delar av världen
* Vara en del av en multikulturell miljö
* Representera ett välkänt företag inom fordonsindustrin


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I den här tjänsten kommer du att ha en flexibel roll där du stöttar upp och finns tillgänglig där behov uppkommer under eventet. I rollen kommer du att tillhandage förstklassig service till eventets alla besökare. Du kommer tillexempel att:


* Ta emot och vara behjälplig mot gäster
* Svara på inkommande frågor
* Assistera med logistiken rörande eventet
* Vara ansiktet utåt för kunden


En introduktionsdag på huvudkontoret i Göteborg kommer att tillkomma där du får möjligheten att lära dig mer om företaget tillsammans med dina kollegor. Utöver detta ingår en halvdag av introduktion med Hansen Eventbyrå.

VI SÖKER DIG SOM
- Flytande i engelska och svenska i både tal och skrift
- Studerar en eftergymnasial utbildning på minst 50%
- Erfarenhet av arbete inom service

Meriterande:


* Tidigare erfarenhet av arbete på event
* Ytterligare språkkunskaper


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Flexibel
* Problemlösande


#

Övrig information


* Start: 3/9 fram till 11/9 2022
* Omfattning: Heltid under en vecka
* Placering: Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Hansen Eventbyrå

Ansök nu

Projektingenjör till Trafikverket och Västlänken!

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jun 24
Har du minst en högskoleutbildning om 180hp inom samhällsbyggnads sektorn samt ett brinnande intresse av att bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur växer och söker dig som har talang för koordinering och vana att jobba administrativt. Ta chansen att vara med och bidra inom ett av Sveriges största projekt, Västlänken.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör, där du kommer arbeta med Västlänken. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig mycket om anläggningsbranschen.

För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll kommer vi erbjuda dig ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt.

Du erbjuds


* Att vara med och påverka samt arbeta med Sveriges infrastruktur.
* En arbetsplats med prestigelösa och välkomnande kollegor.
* Löpande kompetensutveckling genom talangprogrammet där du erbjuds utbildning och coachning via Academic Work.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:


* Biträda projektledarna i alla förekommande projektledaruppgifter i form av genomförande och dokumentation
* Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader
* Biträda projektledarna med projektuppföljning samt att stödja i prognostiserade slutkostnader.
* Stöd i arbetet med underrättelsehanteringen.
* Medverka vid interna och externa möten och föra protokoll


Utvecklingsmöjligheter: Tjänsten som projektingenjör ger dig en unik start på karriären och möjlighet att utvecklas till en nyckelperson i en rikstäckande organisation där du på sikt har möjligheten att växa in i en roll som exempelvis projektledare. Tillsammans med det skräddarsydda utvecklingsprogrammet och löpande coachningen får du bästa möjliga stöd för att snabbt ta dig an eget ansvar och utvecklas hos Trafikverket.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en högskoleexamen om 180 hp inom samhällsbyggnad, med fördel inom bygg eller industriell ekonomi (examensbevis ska visas)
- Har ett stort intresse för att arbeta administrativt och med ekonomiska delar
- Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter
- Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken
- Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet från administration, ekonomi, projektledning eller bygg- och anläggningsbranschen.


Som person är du:


* Självgående, driven och är inte rädd för att ta egna initiativ samt hugga i där det behövs
* En engagerad och ödmjuk lagspelare som skapar förtroende och har lätt för att samarbeta med olika människor
* Strukturerad och noggrann




Övrig information


* Start: September.
* Omfattning: Långsiktigt. Vi börjar med att skriva kontrakt på 6 månader som löpande kommer att förlängas om samtliga parter trivs i samarbetet.
* Placering: Göteborg, centralt.
* Lön: Timbaserad månadslön.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Myndigheten arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. De bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet i hela Sverige. Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället.

Ansök nu

Junior Integrationsarkitekt till globalt företag i Arendal!

Systemarkitekt
Läs mer Jun 24
Har du studerat systemvetenskap och har kunskaper inom C#.NET, Javascript och ? Vi söker nu en integrationsarkitekt som har driv och passion att bidra till den digitala transformationen och som har inställningen att goda samarbeten är nyckel till framgång. Hos vår kund får du en unik möjlighet att, som junior, kliva in i rollen som arkitekt och utvecklas med stöttning från seniora kollegor. Låter detta som en tjänst för dig? - Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Företaget erbjuder sina kunder motorer, anläggningsmaskiner och finansiella tjänster och gör det moderna livet möjligt världen över. Transportbranschen är rätt plats för alla som vill vara med och göra verklig skillnad för samhället – både nu och i framtiden. Hållbara och effektiva transport- och infrastrukturlösningar är nödvändiga för att alla samhällen ska kunna blomstra.

I rollen som integrationsarkitekt utgör du en viktig del inom området Digital⁢ som ansvarar för att utveckla nästa generations Diagnostic Service Platform, som är en viktig möjliggörare för vår digitala transformation för framtiden. De är involverade i att utveckla tjänster inom områdena närhet och fjärrfordonsdiagnostik, inbäddad diagnostik, prognostik, felsökning och andra framtida produktfunktioner som riktar sig till flera plattformar. Som en del av en global enhet kommer du att aktivt samarbeta med olika intressenter med lätthet i en mångkulturell miljö. Företagets fokus ligget i att finnas där för sina kollegor och kunder samt att tillhandahålla drifttid och pålitliga tjänster. En god kultur är av största vikt och vår kund är måna om att deras medarbetare har det bra.

Denna roll är initialt ett konsultuppdrag där du anställs av Academic Work och arbetar ute hos kund i Almedal. Ambitionen är att du efter 12 månader ska anställas direkt hos kund då de expanderar och vill ha rätt personer med sig på sin fortsatta resa, detta förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Möjligheten att utvecklas inom ett globalt företag
* En hängiven konsultchef


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Fasar ut gamla system och applikationer för att införa nya
- Vara med och koordinera arkitektarbete
- Definiera och utveckla den strategiska och taktiska riktningen för vår fullstack-arkitektur tillsammans med dina seniora kollegor
- Bidra till implementeringen av backend-tjänster

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en kandidatexamen inom systemvetenskap
- Har kunskap inom C#.NET/ASP.NET core, och Typescript/Javascript
- Har ambition att bli arkitekt

Som person är du:


* Strategisk
* Problemlösande
* Har en god samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Arendal
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen


INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

JUNIOR ACCOUNTANT CONTROLLER

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 24
Vår kund växer så det knakar! Därför söker vi nu en junior accountant controller. Rollen passar dig som vill utmana och utmanas i ett bolag i stark tillväxt. Vi letar efter dig som är bekväm med att ta egna initiativ, jobba problemlösande samt trivs med att jobba kommunikativt med företagets olika kunder. Sök rollen idag så berättar vi mer!

OM TJÄNSTEN
Academic Work är på uppdrag av vår kund som letar efter en Junior Accountant Controller. Avdelningen har en platt organisation och du kommer att arbeta nära dina kollegor. Företaget verkar inom fordonsbranschen och är på en spännande resa och utvecklas ständigt.

I den här rollen kommer du att arbeta administrativt med en mängd olika uppgifter och vara en del av hela processen inom Purchase to Pay-flödet. Du kommer att ge råd till företagets leverantörer i frågor som rör fakturor och bidra genom att ge stöd och vägledning med din kunskap. Du kommer även tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att hela tiden förbättra befintliga processer.



Du erbjuds


* En möjlighet att växa på ett snabbrörligt företag
* Arbeta i ett stort internationellt bolag med många kontaktytor
* Möjlighet att själv utvecklas och få arbeta Globalt


Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är under kontorstid. Du kommer vara anställd som konsult via Academic Work och till att börja med är uppdraget på 6 månader, det finns goda möjligheter att fortsätta vid ett gott samarbete. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer få jobba med olika uppgifter inom Order to Cash-processen samt stötta upp och hjälpa kollegor utveckla och förbättra befintliga processer. Exempel på arbetsuppgifter är:


* Behandla kundfakturor
* Vara kontaktperson mot förtegets Shared Financial Service Center i frågor kring kundfakturor och finansiella flöden inom Order to Cash-finansieringsprocessen
* Stödja Order to Cash Process Owner i utvecklingen av nuvarande och nya finansiella flöden/finansiella processer och andra administrativa uppgifter.


VI SÖKER DIG SOM




* Avklarad universitetsutbildning inom finans
* Tidigare erfarenhet av att arbeta inom Order to Cash processer / kundfordringar
* Goda kunskaper i redovisning
* God erfarenhet av att arbeta med affärssystem.
* Flytande kunskaper i svenska och engelska i både skrift och tal då det används i det vardagliga arbetet.


Som person är du:


* Kommunikativ och har lätt för att knyta an och samarbeta med olika funktioner och intressenter inom företaget
* Någon som brinner för problemlösning
* Innovativ och bekväm med att ta och driva egna initiativ




Övrig information


* Start
* Omfattning
* Placering


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Strategisk kommunikatör inom hållbar utveckling

Kommunikationsstrateg
Läs mer Jun 24
Nu erbjuds den unika chansen till dig som vill vara med och förändra världen. IMCG arbetar med uppdrag som bidrar till spännande samhällsutveckling med hållbarhet i fokus. Vi söker nu en strategisk kommunikatör med intresse för hållbar utveckling. Du kommer till ett företag som präglas av engagerade individer med en gemensam drivkraft som huvudsaklig faktor – att faktiskt bidra till en bättre värld! Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
IMCG International är idag en av Europas främsta projektutvecklare inom EU:s forsknings- och innovationsprogram. Som sådan är man med och skapar en hållbar omställning för Sveriges näringsliv främst inom energiområdet. Med spetskompetens inom projektdesign, innovation och finansiering möjliggör IMCG att innovativa och klimatsmarta lösningar både kan förverkligas och komma ut på marknaden. Kunderna finns till stor del i Sverige men i många projekt arbetar man med partners från många länder i Europa. IMCG har också en lång historia som partner inom olika europeiska utvecklingsprojekt, som exempelvis IRIS som handlar om ”smarta städer”. Se exempel i filmklippet nedan.

På deras kontor i Göteborg och Malmö arbetar 13 engagerade kollegor med lång erfarenhet och hög kompetens inom projektledning, kommunikation och finansiering. Du blir en del av ett expansivt företag där bolagets personal är dess viktigaste resurs. Med kärnvärden som innovation, utveckling och engagemang ligger fokus på att skapa och bibehålla ett bra arbetsklimat där teamwork och tillväxt går hand i hand.

Du erbjuds


* En tjänst där du verkligen gör skillnad och bidrar till en bättre värld
* Bra ersättning och förmåner
* Goda utvecklingsmöjligheter




ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som kommunikatör kommer du att arbeta strategiskt med egna leveranser i IMCG:s projekt mot kunder inom näringsliv, akademi och offentlig sektor. Även om rollen är strategisk kommer du också att arbeta med att producera text, ofta på engelska. Du kommer också att vara en viktig medspelare i IMCG:s egen externkommunikation.

Exempel på ytterligare arbetsuppgifter:


* Utforma kommunikationsplaner för spridning av resultat i ett Europaperspektiv
* Skriva artiklar med forskningsanknytning, företrädesvis på engelska
* Vara ett kommunikationsstöd åt våra kunder
* Ta en koordinerande roll i olika möten kring kommunikation
* Arbeta med sociala medier, både för kunder och för IMCG


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom Medie- och kommunikationvetenskap eller motsvarande
- Har några års erfarenhet som kommunikatör
- Har ett stort intresse för hållbarhetsfrågor
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, att uttrycka dig snabbt och väl på engelska i skrift är ett krav

Erfarenhet från att arbeta med kommunikation inom forskning, hållbar utveckling eller motsvarande är meriterande.

Som person är du:


* Initiativtagande
* Självgående
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

#

Övrig information


* Start: Enlig överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna vidare om IMCG{target="_blank"}

Ansök nu