Göteborg: Miljöutredare med inriktning stadsplanering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljöutredare med inriktning stadsplanering i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och arbeta för en hållbar stad och en god livsmiljö i Göteborg?

Avdelningen Stadsmiljös uppdrag är att driva och samordna den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling i Göteborgs Stad. Vi gör detta bland annat genom att ta fram underlag för politiska beslut. Underlagen baseras på den senaste kunskapen, såsom forskning och mätningar inom området och våra egna analyser. Avdelningen ansvarar för miljöövervakning inom olika områden och bidrar till Göteborgs Stads stadsutveckling.

Som miljöutredare med inriktning på stadsplanering använder och förmedlar du miljöförvaltningens samlade expertkunskap inom miljö- och klimatområdet för att påverka stadsutvecklingen i Göteborg i en ekologiskt hållbar riktning. Du kombinerar din egen och kollegors sakkompetens när du handlägger remisser om till exempel nya detaljplaner i Göteborgs Stad.

Du samarbetar med andra förvaltningar i staden, samt deltar i arbetsgrupper och i utvecklingsprojekt. I uppdraget ingår att utveckla våra arbetssätt och samarbetsformer med andra. Detta med målsättningen att skapa en ekologiskt hållbar stad 2030 för naturen, klimatet och människan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsexamen med fördjupade kunskaper inom miljöområdet. Du har kunskap och erfarenhet av arbete med plan- och bygglagen och miljöbalken samt att använda geografiska informationssystem. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt i skrift och tal på svenska.

Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du kan tolka olika faktaunderlag, till exempel kartor. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Miljöhandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Miljöhandläggare.

Handläggare med fokus klimat och biogas

Läs mer Mar 21
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag.

Vill du vara med?

Arbetsuppgifter
Till Enheten för Klimat- och miljömål söker vi nu en medarbetare som kommer att arbeta med miljö-, klimat och energifrågor med fokus på klimat och Biogasutvecklingen i länet. Arbetet innebär även att stötta upp i våra uppdrag kring främst Klimatklivet, regional energiplanering och våra regionala energi- och klimatstrategier.

Som handläggare med fokus på klimat och biogas kommer du bland annat att arbeta med följande arbetsuppgifter:

- Aktivt söka upp och för Länsstyrelsens del delta i aktuella biogasnätverk, främst inom länet men även mellan länen. Inom dessa nätverk bidra till samordningen mellan relevanta aktörer inom biogasområdet och skapa engagemang kring frågan.
- Ta fram underlag inom biogas för att internt och externt bidra med kompetens och kunskap kring biogasläget i länet och nationellt; ta fram nyckeltal och nulägesbilder kring biogasen och relevanta aktörer i länet, kartläggning av och potential kring biogasproduktion såväl som användning.
- Ge råd till aktörer inför ansökning om medel från Klimatklivet.
- Planera och genomföra informationsinsatser kring tex Klimatklivet i interna och externa sammanhang.
- Delta i handläggningen av Klimatklivsansökningar.

Rollen omfattar varierade arbetsuppgifter och passar dig som gillar många kontakter, både internt och externt, såväl vid nätverkande på konferenser som digitala möten. Du trivs samtidigt med att självständigt och fokuserat analysera information och ta fram underlag och lägesbilder. Du bidrar med och delar med dig av din kompetens till en grupp engagerade och kunniga kollegor. Arbetet är kvalificerat och du utvecklar kontinuerligt nya kunskaper både på bredden och djupet.

En del av tjänsten kan potentiellt utvecklas utifrån din kompetens och erfarenhet inom olika områden kopplade till energi- och klimatomställningen.

Placeringsort är Göteborg. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter att arbeta på distans när det fungerar för verksamheten. 

Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi använder hyrbil vid fältarbete.

Kvalifikationer
Krav

- Aktuell naturvetenskaplig akademisk utbildning med inriktning mot miljövetenskap, eller motsvarande utbildning som är relevant för arbetsuppgifterna.
- God kunskap om miljöfrågor i allmänhet och biogas i synnerhet.
- Kompetens att analysera och ta fram underlag och kartläggningar på en detaljerad nivå av till exempel olika substratkällor eller potentiella biogasanvändare.
- God kunskap kring biogasläget i länet.
- Upparbetat nätverk till relevanta biogasaktörer i länet.
- God kunskap om miljömålen och det klimatpolitiska ramverket.

Meriterande

- Kunskaper inom miljöpolitik och samhällsvetenskap.
- Kunskap kring utvecklingen av biogasanvändningen på EU-nivå.
- Insyn i miljöprövningsfrågor, kring tex biogas, solceller, markanvändning.
- Kunskap kring Klimatklivet.
- Kunskap kring Åtgärdsprogrammet för miljömålen.

Personliga egenskaper

Du är noggrann och strukturerad när det gäller faktainsamling och förankring hos kollegor och chefer. Du är bra på att formulera dig i skrift och framföra myndighetens ståndpunkt inom dina ansvarsområden. Vi värdesätter förmågan att självständigt driva arbetet framåt samt att du har ett genuint intresse för frågorna du arbetar med. Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta och agerar professionellt när du representerar myndigheten. Då arbetet innebär externa kontakter behöver du ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Miljöhandläggare inom tillsyn, visstid

Läs mer Mar 5
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden.

Många pratar om hållbarhet och vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?

Arbetsuppgifter
Miljöskyddsavdelningens huvudsakliga uppdrag är att verka för att nå miljömålen genom tillsyn av miljöfarlig verksamhet, tillsynsvägledning, arbete med förorenade områden samt energieffektivisering. Avdelningen ansvarar även för tillståndsprövning av miljöfarliga verksamheter samt att samordna Länsstyrelsens arbete med miljö- och klimatmål. Som vår medarbetare och kollega blir du en viktig del av länets arbete med att uppnå miljömålen.

Nu söker vi personer med erfarenhet av tillsyn av miljöfarlig verksamhet enligt miljöbalken. Tjänsten är placerad vid avdelningens miljötillsynsenhet med medarbetare i Göteborg, Vänersborg och Mariestad.

I arbetsuppgifterna på vår tillsynsenhet ingår tillsyn inom olika branscher och tillsynsvägledning av kommuner. Tillsyn sker huvudsakligen utifrån miljöbalken, Lagen om allmänna vattentjänster och EU-förordningar.

Vi jobbar också med yttranden i prövningsärenden. I arbetet ingår också att svara på remisser till statliga verk och till miljödepartementet.

Som miljöhandläggare kommer du kunna jobba med alla förekommande arbetsuppgifter inom tillsynsenheten. Arbetet är självständigt men innebär många kontakter med andra medarbetare internt på Länsstyrelsen och externa aktörer. Vi sätter därför stort värde vid samarbetsförmåga och flexibilitet. Vissa ärenden är komplexa och bereds tillsammans med övriga enheter inom miljöskyddsavdelningen samt andra avdelningar inom Länsstyrelsen. Arbetet innebär hantering av många ärenden samtidigt vilket kräver förmåga att kunna arbeta strukturerat. Ärendena är i vissa fall förenade med motstående intressen.

Vi behöver förstärkning av handläggare som har erfarenhet av området avloppsreningsverk, vattenrelaterade frågor och/eller industriverksamhet. Erfarenhet av dessa områden är därför meriterande för den som söker tjänsterna. Det finns goda möjligheter att delvis arbeta på distans. Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg men den här tjänsten förutsätter även resor med bil.

Vad vi kan erbjuda dig
Länsstyrelsen är en spännande arbetsplats med en mängd olika typer av uppdrag inom nästan alla samhällets områden. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och kompetenta chefer och medarbetare, en bra arbetsmiljö och goda arbetsvillkor. Vi tror du kommer ha roligt och vi vet att du kommer att lära dig mycket och utvecklas här på Länsstyrelsen.

Kvalifikationer
Krav

- Universitets/högskoleutbildning med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Aktuell erfarenhet av miljötillsyn från myndighet eller näringsliv
- God förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift
- B-körkort

Meriterande

- God kompetens och erfarenhet inom vatten och avlopp - eller industrisektorn
- Erfarenhet av miljörelaterat arbete inom miljöfarlig verksamhet

Personliga egenskaper

Genom din goda samarbetsförmåga bidrar du till ett gott arbetsklimat, då du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du har ett strukturerat arbetssätt, där du organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt. Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppdrag och hittar rätt nivå för att nå resultat. Samtidigt är du självgående, drivande och målinriktad och stimuleras av att arbeta i högt tempo.

Som person ligger ditt fokus på möjligheter snarare än hinder och du har lätt för att fatta beslut.  

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas på att din bakgrund och din kompetens kan bidra till att öka vår mångfald.

Övrig information
Vi rekryterar 1-2 nya kollegor. Anställningen är tidsbegränsad under ett år. 

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Miljöutredare med inriktning vattenförvaltning

Läs mer Feb 17
Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och arbeta för en hållbar stad och en god livsmiljö i Göteborg? Avdelningen Stadsmiljös uppdrag är att driva och samordna den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling i Göteborgs Stad. Vi gör detta bland annat genom att ta fram underlag för politiska beslut, baserade på den senaste kunskapen såsom forskning och mätningar inom området och på våra analyser av densamma. Avdelningen ansvarar för att driva och samordna det av stadens arbete som följer av Europaparlamentets och rådets havsmiljödirektiv och vattendirektiv. Avdelningen samordnar stadens arbete som följer av direktivens åtgärdsprogram, inklusive rapportering, samt vara stadens kontakt gentemot vattenmyndigheten och vattenråd samt vattenvårdsförbund. Arbetet drivs genom Göteborgs Stads åtgärdsplan för god vattenstatus och Lokala åtgärdsprogram för kommunens huvudavrinningsområden. Förvaltningen är huvudansvariga för implementering och uppföljning av åtgärdsplanen och de lokala åtgärdsprogrammen. Förvaltningen har också ansvar för och medverkar i ett antal av åtgärderna. Avdelningen ansvarar även för miljöövervakning inom ekologi och bidrar till Göteborgs Stads planprocess.

Vi söker en medarbetare med limnisk kompetens, för strategiskt arbete med frågor som rör vattenförvaltning. Du kommer att ingå i olika arbetsgrupper och nätverk som driver stadens vattenfrågor samt själv arbeta med utrednings- och utvecklingsarbete utifrån förvaltningens politiska uppdrag. Du kommer att ansvara för och medverka i planering, upphandling och analys av förvaltningens limniska miljöövervakning. Du kommer arbeta med att besvara olika typer av remisser och lämna synpunkter på miljöprövningar inom vattenmiljöområdet. Du kommer även att arbeta med uppföljning och utveckling av åtgärderna i Åtgärdsplan för god vattenstatus och för att möjliggöra åtgärder i enlighet med stadens lokala åtgärdsprogram för kommunens huvudavrinningsområden.

Vi erbjuder ett utåtriktat och omväxlande arbete med många kontakter inom och utanför staden. Förvaltningen präglas av utveckling och framåtanda och vi har engagerade medarbetare med breda, djupa och varierade kompetenser. Vi arbetar digitalt i aktivitetsbaserade lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.



KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskole- eller universitetsexamen i limnologi, sötvattensekologi eller motsvarande. Du har goda kunskaper och flerårig erfarenhet inom strategiskt arbete med vattenförvaltningsarbete i limniska miljöer. Du har också erfarenhet av limnisk miljöövervakning. Det är önskvärt om du har erfarenhet av att analysera och visualisera i GIS. Du har god kunskap om miljölagstiftning relaterad till vattenmiljöfrågor. Du är erfaren inom ledning av projekt och uppdrag. Vi ser gärna att du har arbetat i en offentlig verksamhet och har förståelse för den politiska struktur som förvaltningen verkar i.

Uppdraget kräver att du är analytisk och att du har en kommunikativ förmåga. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har god samarbetsförmåga samt är strukturerad vilket innebär att du planerar uppgifter och projekt. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad eller komplex information. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du tänker långsiktigt och har ett brett perspektiv på arbetsrelaterade frågor. Du har en helhetssyn och förmåga att analysera nuläget samt kan använda din analys för att metodiskt planera framåt.

Ansök nu

Miljöutredare natur och biologisk mångfald

Läs mer Jan 26
Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och arbeta för en hållbar stad och en god livsmiljö i Göteborg? Avdelningen Stadsmiljös uppdrag är att driva den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling i Göteborgs Stad. Vi gör detta bland annat genom att ta fram underlag för politiska beslut, baserade på den senaste kunskapen såsom forskning och mätningar inom området och på våra analyser av densamma. Avdelningen ansvarar för bland annat Göteborgs Stads miljöövervakning och bidrar i stadsutvecklingsprocessen. Avdelningen driver stadens arbete med biologisk mångfald och ekosystemtjänster inom ram för Göteborgs Stads miljö- och klimatprogram. Målet är att Göteborg senast 2030 ska ha tillräckliga arealer av naturtyper och livsmiljöer med rätt skötsel för att bevara de arter som finns i kommunen och ge förutsättningar för att utveckla ekosystemtjänster. Göteborgs Stad ska också bidra till den biologiska mångfalden regionalt, nationellt och globalt.

Vi söker en medarbetare för strategiskt arbete med frågor som rör natur och biologisk mångfald med inriktning terrester naturmiljö. Du kommer att ingå i olika arbetsgrupper och nätverk som driver stadens gröna frågor samt själv arbeta med utrednings- och utvecklingsarbete utifrån förvaltningens politiska uppdrag. Du kommer att ansvara för och medverka i planering, upphandling och analysering av den ekologiska miljöövervakning som sker på förvaltningen. Du kommer att arbeta med remisser och miljöprövningar inom naturvård. Du kommer även att arbeta med uppföljning och utveckling av de miljömål som rör naturmiljön.

Vi erbjuder ett utåtriktat och omväxlande arbete med många kontakter inom och utanför staden. Förvaltningen präglas av utveckling och framåtanda och vi har engagerade medarbetare med breda, djupa och varierade kompetenser. Vi arbetar digitalt i aktivitetsbaserade lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskole- eller universitetsexamen inom biologi och naturvård. Du har goda kunskaper och flerårig erfarenhet inom strategiskt arbete med biologisk mångfald, ekosystemtjänster och naturvårdsplanering med inriktning terrester naturmiljö. Du har goda kunskaper om miljölagstiftningen. Det är meriterande om du också har erfarenhet av att analysera och visualisera i GIS. Du är erfaren inom ledning av projekt och uppdrag. Vi ser gärna att du har arbetat i en offentlig verksamhet och har förståelse för den politiska struktur som förvaltningen verkar i.

Uppdraget kräver att du är analytisk och att du har en kommunikativ förmåga. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Du är en van projektledare med förmåga att skapa delaktighet och samordna kollegor för att nå gemensamma mål. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt, och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Ansök nu

Miljöutredare med inriktning miljöledning

Läs mer Dec 19
Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med att få staden att nå de ambitiösa målen i Göteborgs Stads miljö- och klimatprogram? Miljöförvaltningen driver på och stöttar stadens förvaltningar och bolag i arbetet med att uppnå en ekologiskt hållbar stad till 2030, med hög biologisk mångfald, ett klimatavtryck nära noll och en hälsosam livsmiljö för göteborgarna. Våra två viktigaste angreppssätt är att arbeta systematiskt med ständiga förbättringar med stöd av stadens miljöledningssystem, och att arbeta utmaningsdrivet genom bland annat sju tvärgående strategier.

Miljö- och klimatområdet utvecklas snabbt. Miljöförvaltningen behöver vara i framkant och ständigt utveckla arbetssätten för att så effektivt som möjligt driva på förändringsarbetet i staden. Ett viktigt redskap är de stödjande miljörevisioner av stadens förvaltningar och bolag som miljöförvaltningen driver. Vid revisionerna granskar vi underlag från stadens verksamheter, till exempel arbetet med deras lokala miljöplaner och besöker verksamheterna för att intervjua nyckelpersoner. Resultatet av miljörevisionerna återkopplas till varje verksamhet, samt analyseras och sammanställs i en rapport till stadens politiker, som underlag inför kommande beslut och verksamhetsplanering. Resultatet används också för att förbättra, utveckla och anpassa det metodstöd miljöförvaltningen ger stadens verksamheter.

Vi söker nu en person som ska ansvara för att driva, utveckla och förbättra de stödjande miljörevisionerna. Du förväntas hålla ihop helheten med planering, förberedelser, genomförande, uppföljning och analys samt kommunikation av resultaten, i nära samarbete med dina kollegor. Du förväntas även genomföra miljörevisioner och hålla i utbildningar och andra stödinsatser.

Miljörevisionerna är en viktig del i den uppföljning som vi använder som ett aktivt och pådrivande verktyg för att nå miljö- och klimatmålen. Även miljö- och klimatprogrammets måluppfyllelse och det utmaningsdrivna strategiarbetet följs upp och utvärderas regelbundet. Du blir delaktig i samtliga uppföljningsprocesser och ansvarar för att lärdomar från miljörevisionerna integreras i analysen när mål, delmål och strategier följs upp.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom miljö och hållbar utveckling. Du har bred och uppdaterad kunskap om miljö- och klimatfrågor inklusive systematiskt såväl som strategiskt miljö- och klimatarbete.

Du ska ha minst fem års arbetslivserfarenhet inom området, där du har drivit frågor självständigt. Du har gedigen arbetslivserfarenhet av miljöledningssystem, gärna från en miljöcertifierad verksamhet eller i en konsultroll, till exempel som miljörevisor. Du har god kunskap om hur miljöledning kan användas effektivt, pådrivande och nytänkande och förmåga att vidareutveckla och anpassa miljöledningsarbetet till organisationens mål och förutsättningar. Du är van vid att utveckla och arbeta med hållbarhetsfrågor som en strategisk fråga. Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor är meriterande.

Du har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Du är en van projektledare med förmåga att skapa delaktighet och samordna kollegor för att nå gemensamma mål. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt, och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du har en helhetssyn och förenar operativa planer med organisationens mål. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad eller komplex information. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att analysera nuläget samt kan använda din analys för att metodiskt planera framåt.

Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och reflekterar regelbundet över hur arbetet kan utvecklas för att ge ännu större effekt. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Vårdbiträde
Läs mer Mar 13
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu har du 2500 chanser att testa en framtidsbransch. Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Dessutom kan du jobba inom flera olika arbetsområden, kolla här:

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Korttidsenhet
Korttidsenhet är ett boende där personer bor under en kortare tid när de inte kan bo hemma. Det kan vara personer som har varit inlagda på sjukhus och behöver rehabilitering innan de kan flytta hem igen. Det kan också vara personer som behöver vård och omsorg en tid innan de flyttar till ett vård- och omsorgsboende (äldreboende).

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera. Kan du även ett nationellt minoritetsspråk är dina kunskaper eftertraktade hos oss.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Teckenspråkiga semestervikarier till äldreomsorgen

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 1
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra det möjligt för personer du möter att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande? Vi söker nu drivna och engagerade semestervikarier till teckenspråkig äldreomsorg, Åkerhus vård- och omsorgsboende och teckenspråkig hemtjänst. Förstaspråket på Åkerhus dövenhet är teckenspråk och några av personalen är själva döva eller har hörselnedsättning. Teckenspråkig hemtjänst arbetar i Göteborgs alla stadsdelar. Åkerhus ligger nära havet i Önnereds Brygga ca. 5 minuters promenads avstånd.

Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt de äldre. Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider, aktiviteter m.m.

Du kommer att få introduktion och upplärning innan din anställning börjar.


KVALIFIKATIONER
Teckenspråks kompetens är ett krav då vi kommunicerar med hörselnedsatta.

Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
Vi ser gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har pågående eller genomförd utbildning inom vård och omsorg.

Egenskaper som vi söker samt ser som ett krav:
- Ansvarsfull: Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus.
- Bemötande: Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
- Samarbetsinriktad: Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
- Stabil/trygg: Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
- Flexibel: Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

För att kunna arbeta inom ÄVO behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Belastningsregistret måste uppvisas personligt och oöppnat. För att beställa det går du in via polisens hemsida på denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

Vi tar EJ emot ansökningar via mejl eller telefon.


ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier till bemanningen grund- och anpassad grundskola-Intresseanmälan

Grundlärare, förskoleklass och 1-3
Läs mer Feb 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett av samhällets viktigaste jobb där du får möjlighet att påverka och inspirera barn och ungdomar? Vill du utvecklas och dela med dig av det du är bra på? Då söker vi dig!

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet. När vi har ett behov att rekrytera kontaktar vi dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan, återkoppling kan därför komma att dröja.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS OSS
Som timvikarie i grundskola eller anpassad grundskola erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Verksamheterna är indelade i fyra geografiska områden, som vikarie arbetar du där behovet finns. Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE GRUNDSKOLA
Som timvikarie i grundskolan kan du arbeta som lärare, lärare i fritidshem eller elevassistent.

Som lärare bedriver du undervisning för en hel klass, antingen i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 79). Som lärare är ditt uppdrag att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Som lärare i fritidshem deltar du i aktiviteter med elever i årskurs F-6 innan skolan startar och efter att skoldagen slutat. Under skoldagen är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Som elevassistent arbetar du med elever i behov av särskilt stöd. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Befattningarna i den anpassade grundskolan är desamma som i grundskolan.

Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i sina studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. Uppdragen innebär även omvårdnadsarbete, där du hanterar tekniska hjälpmedel och är behjälplig vid hygienarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Har du dessutom relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timvikarier till bemanningen grund- och anpassad grundskola-Intresseanmälan

Elevassistent
Läs mer Feb 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett av samhällets viktigaste jobb där du får möjlighet att påverka och inspirera barn och ungdomar? Vill du utvecklas och dela med dig av det du är bra på? Då söker vi dig!

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet. När vi har ett behov att rekrytera kontaktar vi dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan, återkoppling kan därför komma att dröja.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS OSS
Som timvikarie i grundskola eller anpassad grundskola erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Verksamheterna är indelade i fyra geografiska områden, som vikarie arbetar du där behovet finns. Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE GRUNDSKOLA
Som timvikarie i grundskolan kan du arbeta som lärare, lärare i fritidshem eller elevassistent.

Som lärare bedriver du undervisning för en hel klass, antingen i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 79). Som lärare är ditt uppdrag att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Som lärare i fritidshem deltar du i aktiviteter med elever i årskurs F-6 innan skolan startar och efter att skoldagen slutat. Under skoldagen är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Som elevassistent arbetar du med elever i behov av särskilt stöd. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Befattningarna i den anpassade grundskolan är desamma som i grundskolan.

Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i sina studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. Uppdragen innebär även omvårdnadsarbete, där du hanterar tekniska hjälpmedel och är behjälplig vid hygienarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Har du dessutom relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timvikarier till bemanningen grund- och anpassad grundskola-Intresseanmälan

Grundlärare, 4-6
Läs mer Feb 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett av samhällets viktigaste jobb där du får möjlighet att påverka och inspirera barn och ungdomar? Vill du utvecklas och dela med dig av det du är bra på? Då söker vi dig!

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet. När vi har ett behov att rekrytera kontaktar vi dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan, återkoppling kan därför komma att dröja.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS OSS
Som timvikarie i grundskola eller anpassad grundskola erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Verksamheterna är indelade i fyra geografiska områden, som vikarie arbetar du där behovet finns. Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE GRUNDSKOLA
Som timvikarie i grundskolan kan du arbeta som lärare, lärare i fritidshem eller elevassistent.

Som lärare bedriver du undervisning för en hel klass, antingen i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 79). Som lärare är ditt uppdrag att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Som lärare i fritidshem deltar du i aktiviteter med elever i årskurs F-6 innan skolan startar och efter att skoldagen slutat. Under skoldagen är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Som elevassistent arbetar du med elever i behov av särskilt stöd. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Befattningarna i den anpassade grundskolan är desamma som i grundskolan.

Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i sina studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. Uppdragen innebär även omvårdnadsarbete, där du hanterar tekniska hjälpmedel och är behjälplig vid hygienarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Har du dessutom relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timvikarier till bemanningen grund- och anpassad grundskola-Intresseanmälan

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Feb 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett av samhällets viktigaste jobb där du får möjlighet att påverka och inspirera barn och ungdomar? Vill du utvecklas och dela med dig av det du är bra på? Då söker vi dig!

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet. När vi har ett behov att rekrytera kontaktar vi dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan, återkoppling kan därför komma att dröja.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS OSS
Som timvikarie i grundskola eller anpassad grundskola erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Verksamheterna är indelade i fyra geografiska områden, som vikarie arbetar du där behovet finns. Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE GRUNDSKOLA
Som timvikarie i grundskolan kan du arbeta som lärare, lärare i fritidshem eller elevassistent.

Som lärare bedriver du undervisning för en hel klass, antingen i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 79). Som lärare är ditt uppdrag att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Som lärare i fritidshem deltar du i aktiviteter med elever i årskurs F-6 innan skolan startar och efter att skoldagen slutat. Under skoldagen är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Som elevassistent arbetar du med elever i behov av särskilt stöd. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Befattningarna i den anpassade grundskolan är desamma som i grundskolan.

Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i sina studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. Uppdragen innebär även omvårdnadsarbete, där du hanterar tekniska hjälpmedel och är behjälplig vid hygienarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Har du dessutom relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu