Göteborg: Ekonomi- och redovisningskonsult

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomi- och redovisningskonsult i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-27 // Varaktighet: Heltid

Som Redovisningsekonom är du med och bygger framtidens Sverige. I rollen är du ansvarig för det löpande ekonomiarbetet, för olika ekonomiska och administrativa funktioner på företaget. Du har erfarenhet inom hela processen från löpande redovisning till färdiga bokslut. Erfarenhet av Officeprogram samt Fortnox är ett krav.
Ansvarsområde:
löpande bokföring
hantering av kund, leverantörsreskontra,
fakturering gentemot kunder
skatt- och momsredovisning
bokslut, årsredovisning
budget
utveckla rutiner och processer
som stöd till ditt arbete har du HR och rekryteringskonsulter.



Merit:
Koncernredovisning



Du planerar och kvalitetssäkrar dem delar som efterfrågas i ditt arbete som redovisningsekonom. Du arbetar totalt mot sex bolag som befinner sig i koncernen. Tidigare erfarenhet av koncernredovisning är merit.
Vi hjälper skolor och utbildningsföretag att förmedla den kunskap vi besitter inom yrkeshögskola och högskolor vi arbetar med runt om i landet. Administrativ arbete förekommer i hög utsträckning och det kräver struktur och noggrannhet för att utföra arbetet.
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med ödmjuk personlighet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande arbete ihop med respektive kollegor och styrelse. Du kan leverera trygghet och struktur till företaget utifrån ett tydlig kommunikativt sätt.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Totalt ansvar för ekonomiarbetet
säkerställa allt arbeta inom ekonomiarbetet
Sköta all dokumentation som ingår i uppdraget på ett mycket noggrant sätt.



Vi ser att du har en certifierad akademisk utbildning som passar in i rollen som redovisningsekonom.
Krav:
Arbetat tidigare med ekonomi in-house eller
arbetat inom byrå
Kompetens och erfarenhet inom ekonomi är ett krav.
Vi ser att du har cirka 2-4 års arbetslivserfarenhet inom området.

Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att vara noggrann på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera varandra i vårt dagliga arbete.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Restory Education är en arbetsplats med mycket eget ansvar och kreativitet, där vi är ett hjälpande team av utbildare och övrig medarbetare. Du som ny redovisningsekonom får alltid stöttning från dina kollegor.
För att söka tjänsten maila in din ansökan via knappen \\\"Ansök nu\\\" på hemsidan enligt nedan.
Skicka in ett CV och personligtbrev i endast PDF format.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Carasent

Läs mer Mar 11
Om rollen

Carasent är ett tillväxtorienterat SaaS-bolag inom healthtech som är noterat på Oslobörsen med missionen att öka effektiviteten och kvalitén inom vården. I din roll som Redovisningsekonom hos oss kommer du att jobba tillsammans med samtliga bolag inom koncernen.

Utöver bokföring, kommer du i din roll att löpande vara med och driva utvecklingen samt effektiviseringen av redovisningsfunktionens processer och rutiner. Du kommer vara en del av ett heltäckande ekonomiteam som är drivna och verksamhetsnära samt som drivs av utveckling och samarbete. Du kommer utgå från vårt kontor i Göteborg och rapportera direkt till CFO.

Du kommer bland annat jobba med

- Månads-, kvartals- samt årsbokslut

- Avstämning av konton samt kund och levreskontra

- Moms och skattedeklarationer

- Hålla i kontakten med revisorer, myndigheter och banker

- Inter-Company avstämningar

- Myndighetsrapportering och ta fram statistik

- Lönehantering

- Att utveckla rutiner och processer för din funktion

För att lyckas i den här rollen tror vi att du



Är van att jobba strukturerat med tydliga deadlines och har ett strakt öga för detaljer. Vi tror samtidigt att du har en förmåga att vara lösningsorienterad, är van att planera och prioritera ditt eget arbete samt att du har ett flexibelt förhållningsätt. Detta i kombination med din goda analytiska förmåga gör att du är riktigt vass på att jobba proaktivt och är snabb på att identifiera och lösa problem.

Du har dessutom

- En examen i Business Administration & Economics eller motsvarande

- Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll och ett driv att bygga en karriär inom redovisning

- Erfarenhet av bokslutsprocedurer enligt både IFRS och GAAP

- Goda kunskaper inom MS Office verktyg, främst Excel.

Vad kan du förvänta dig

Flexibiliteten hos ett hybridkontor: Vi tycker att balansen mellan personliga kontakter och distansarbete är viktig. Vi tror att det främjar en miljö som respekterar både samarbete och individuellt välbefinnande.

Personlig utveckling och aktiviteter: Förvänta dig många engagerande aktiviteter - från triviakvällar till workshops, festliga firanden och lagaktiviteter - som främjar en kultur som prioriterar samarbete.

En ständigt utvecklande resa: Möjligheten att jobba i en koncern som förbättrar vårt samhälle genom ökad kvalité och effektivitet inom vården. Vi är dessutom ett snabbt, tillväxtorienterat SaaS-bolag som ständigt strävar efter framsteg. Vi tror att du behöver trivas i den miljön för att bli framgångsrik i din roll.

- 2 friskvårdstimmar per vecka

- Friskvårdsbidrag 3800 SEK

- 30 dagar semester + 2 extra lediga dagar per år

- Carasent Growth days med fokus på personlig utveckling

- Personalråd som annordnar gemensamma aktiviteter som Afterworks, Staffetvarvet samt jul- och sommarfetster m.m

- Privat sjukvårdsförsäkring

- Kollektivavtal

Är det dig vi beskrivit ovan?

Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen att göra en verklig inverkan med oss på Carasent ASA - tillsammans kan vi forma framtidens vård. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen ligger uppe till tjänsten är tillsatt.

Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Vid frågor som rör rollen kontakta gärna anna.holmen@carasent.com

Om Carasent

Vi på Carasent har en passion för att förbättra effektiviteten och kvaliteten inom vården. Vår mission är tydlig: genom att erbjuda expertis och digitala lösningar strävar vi efter att förenkla administrativa processer och ge våra kunder tillgång till den data de behöver för att bedriva systematiskt kvalitetsarbete.

Med en imponerande produktportfölj som inkluderar journalsystem och värdeskapande tilläggstjänster, är vi stolta över att erbjuda innovativa verktyg som gör verklig skillnad för vårdpersonal och patienter. Våra kärnsystem - Webdoc, Metodika, Medrave, HPI, Ad Curis och Ad Opus - är ledande på sina respektive marknader, vilket vittnar om den höga kvalitet och det förtroende de åtnjuter.

Carasent är inte bara ett företag - det är en gemenskap av dedikerade individer som delar en vision om att förändra hälso- och sjukvården till det bättre. Vi är ett börsnoterat företag med huvudkontor i den vackra staden Göteborg, Sverige, och vi är stolta över vår nordiska arv och globala räckvidd.

Ansök nu

Senior Accountant till Metenova

Läs mer Feb 13
Till Metenova, ett bolag som genomsyras av innovation, engagemang och samarbete, söker vi en Senior Accountant. Metenova är en ledande internationell innovatör och tillverkare av magnetblandare för läkemedels- och bioteknikanvändning med huvudkontor i Mölndal.

Som Senior Accountant på Metenova har du möjlighet att arbeta i en internationell koncern med en lokal och entreprenöriell anda. Du ingår i ett lokalt ekonomiteam om tre personer där ditt bidrag blir viktigt. Utöver det har du också en nära dialog med Repligens, Metenovas ägare, internationella ekonomiteam. Kulturen är varm, nyfiken och fokus på att lyckas tillsammans är stort.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om rollen

Rollen som Senior Accountant innebär att, tillsammans med Finance Manager, ansvara för bolagets redovisning och rapportering. Du kommer att arbeta brett med tonvikt på löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive rapportering. Rollen rapporterar till Finance Manager och innebär personalansvar för teamets ekonomiassistent.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning, avstämningsarbete och kvalitetssäkring av bokföring

- Upprätta bokslut (månads- och årsbokslut) samt vara behjälplig i arbetet med framtagande av årsredovisning

- Intern och extern rapportering

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen samt systemutveckling

- Bistå i revisionsprocessen

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning och minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från yrket. Du har mycket goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Utöver det ser vi det som mycket meriterande med erfarenhet från en internationell miljö. Då Metenova ägs av amerikanska Repligen ser vi det också som meriterande om du har sett delar av eller arbetat med US GAAP samt en noterad miljö. Vidare känner du dig bekväm med och talar samt skriver svenska och engelska obehindrat. Det är positivt med ett systemintresse samt att vi utgår från en stor vana att arbeta i Excell. Metenova arbetar primärt i Pyramid samt till viss del SAP, varför erfarenhet av dessa system är meriterande.

Som person är du lugn och stabil och har ett naturligt sinne för noggrannhet. Du är prestigelös och positiv och trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och du trivs med att ta eget ansvar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga.



Om Metenova

Metenova, a part of Repligen Corporation, is a leading innovator and manufacturer of magnetic mixers for pharmaceutical and biotechnology use. Our journey began in 2009, driven by the aspiration to provide products and services that enable reliable and sustainable healthcare. By providing state-of-the-art technology for aseptic and sterile mixing applications, we strive to contribute to the advancement of the industry. As a subsidiary of Repligen Corporation, we operate on a global scale within the bioprocessing sector, with offices in Sweden and the US. Read more at Metenova.com

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Metenova med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se alternativt Anna Klimenko på telefon 0793-34 13 37 eller via anna.klimenko@sevr.se.



Varmt välkommen med din ansökan!



Ansök via www.sevr.se (http://www.sevr.se) Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Jan 16
Power Tech Sweden AB erbjuder kompletta leveranser av styrsystem, strömförsörjning och skåpkonstruktion baserat på egen teknik. De främsta kunderna finns inom varvs- och fartygsindustrin, där vi också samarbetar tätt tillsammans med flera systerbolag i koncernen. De senaste åren har Power Tech elektrifierat båtar, utvecklat energilagringssystem samt utvecklat och producerat en rad andra applikationer för att bidra till en mer miljövänlig värld.

Vi söker nu en vikarie under föräldraledighet till vår ekonomiavdelning med omgående tillträde. Vikariatet sträcker sig t.o.m. 2025-09-30 och för rätt person finns även goda möjligheter till fortsatt anställning efter avslutat vikariat.

Då bolaget är inne i en förändringsfas krävs det att du är självgående och trygg med att arbeta i pågående förändring. Omständigheterna medför också stora möjligheter att tillsammans med koncernens CFO påverka hur arbetet i ekonomifunktionen ska utformas och bedrivas framåt. Bolagets ekonomiavdelning består i utgångsläget bara av en person och du är således ansvarig för hela processen, från fakturahantering till sammanställning av årsredovisning och allt där emellan. Självklart är du dock inte ensam - du kommer att ha dagligt och nära samarbete med våra projektadministratörer och stöttning från CFO samt ekonomikollegor på systerbolag i koncernen.

**

Tjänsten är väldigt bred och varierad och ger dig möjligheten att vara delaktig i och få insyn i verksamhetens alla delar. Dina arbetsuppgifter kommer omfatta helheten inom redovisning med allt från registrering av leverantörsfakturor till arbete med bolagets årsredovisning. Verksamheten är projektstyrd vilket innebär ett stort fokus på uppföljning och värdering av projekt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat löpande bokföring och reskontran, kontoavstämningar, lager, bokslut och resultatanalys, rapportering, årsredovisning samt deklarationer, skatt & moms. Även försäkringsfrågor, intrastat, budgetarbete och prognoser ingår i rollen. Du har kontakt med revisorer, bank, försäkringsbolag och myndigheter.

När det kommer till årsredovisning och bolagsdeklaration samarbetar vi med externa konsulter och har också en nära dialog med våra revisorer. Budget- & prognosarbete görs tillsammans med CFO.

Vi arbetar i affärssystemet Visma Business och tidigare erfarenheter från detta system är meriterande, liksom goda kunskaper i Excel. Att ha god förståelse för digitala arbetssätt och en öppen attityd till att ta till sig nya arbetssätt och verktyg som exempelvis Power BI och Kundfart, ett egenutvecklat system för projekt och verksamhetsuppföljning, är en nödvändighet.

Du kommer arbeta med frihet under ansvar och bör trivas med att styra och prioritera ditt eget arbete på ett strukturerat sätt. Du tar egna initiativ och beslut samt har god analytisk förmåga och kan kritiskt granska och bedöma siffror och resultat. Som person är du noggrann, självgående och driven och du trivs i en miljö där du får möjlighet att prova nya processer. Du trivs i en roll med möjlighet att påverka och forma arbetet - både självständigt och i dialog med andra.

Vi tror också att du;

- har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning med inriktning redovisning/ekonomi.

- har god erfarenhet av redovisning och känner dig trygg i arbetsuppgifterna och med självständigt arbete

- är trygg i löpande redovisning, moms- och arbetsgivardeklarationer samt övriga månatliga rutiner.

Att kommunicera på svenska fungerar för det mesta väl, men då vi också har både kunder & leverantörer över hela världen är det nödvändigt att kunna både skriva och tala engelska obehindrat. Du rapporterar till VD och arbetar nära med koncernens CFO.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Arbetsplatsen är belägen i västra Göteborg, i fina lokaler bland trevliga & engagerade kollegor och med närhet till kommunikationer och service.

Utvecklingsmöjligheterna hos Power Tech är stora, och vi erbjuder en härlig arbetsmiljö med glädje, prestation och humor i fokus. Power Tech är en växande organisation med stora möjligheter - och utmaningar. Hos oss är det högt i tak och du kommer befinna dig på en arbetsplats som är prestigelös med en stor dos av frihet under ansvar.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Efter överenskommelse gärna så snart som möjligt

Plats: Västra Göteborg

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag fram till 2025-09-30. Du kommer att få en tillsvidareanställning hos A-hub som möjliggör din fortsatt utveckling inom ekonomi.

Vänligen kontakta maja@a-hub.se för vidare frågor kring tjänsten!

Hoppas att vi har fångat ditt intresse!

Vi rekryterar löpande i processen - så tveka inte på att söka!

Ansök nu

Interim redovisningsekonom för kunds räkning

Läs mer Dec 25
Vi söker en interim redovisningsekonom för kunds räkning. Kunden behöver stöd i löpande redovisning och lönehantering. Start i början av februari.

Låter det intressant? Sänd in din CV så återkommer vi till dig med mer information efter den 2 januari.

För frågor kontakta Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom för kunds räkning Interim

Läs mer Dec 22
Vi söker en redovisningsekonom för kunds räkning. Kunden är i en spännande fas med utveckling och uppköp. De behöver stärka upp sin ekonomiavdelning med en redovisningsekonom med bred erfarenhet.

Huvudarbetsuppgifter;

- Löpande redovisning

- Kund/levreskontra

- Arbetet innebär både försäljningsbolag och fastighetsbolag

- System Fortnox

Start i februari/mars och på 40% som start.

Vi kommer att starta intervjuer 2 januari. För frågor kontakta Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Restory Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Restory Group AB .

Utbildare inom Pythonprogrammering och AI-utveckling

Backend-utvecklare
Läs mer Apr 21
Som konsult förmedlar du kunskap inom ditt expertisområde till studenter inom yrkeshögskola och högskola runt om i landet. Du håller föreläsningar enligt schema och skapar material för dessa samt övningar. Administrativ arbete förekommer. Föreläsningarna sker både på plats hos kund och distans via exempelvis Zoom, Meeting eller Teams.
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med mycket ödmjukhet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande kurser. Du kan leverera kunskap och struktur till studenter på ett sätt som skapar trygghet, tydlighet och inspiration.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Vi söker:
Utbilda inom byggnation och underhåll av applikationer
Analysera, felsöka och effektivitetsoptimera
Samarbeta med övriga team medlemmar för att skapa de bästa förutsättningarna för studenterna till att förbereda sig inför yrkeslivet.
Utbilda inom implementering av mjukvaruförbättring

Kvalifikationer:
Python utveckling med API:er
Ai, analys, datahantering
CI/CD (Jenkins) kombinerat med Docker
TDD och arbetssätt
AWS, Azure, Google Cloud
Agile, Scrum, Kanban
Examen inom Datavetenskap, teknik eller liknande arbetslivserfarenhet
Tidigare erfarenhet från: finans, telekom, försäkring, tech- bolag är meriterande

Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att undervisa på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera studenterna i sin utbildning och för kommande yrkesroll.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Utbildningsledare till konsultbolag

Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare
Läs mer Maj 25
Som utbildningsledare är du med och bygger framtidens Sverige. Du planerar, rekryterar och kvalitetssäkrar den kompetens vi levererar till våra kunder utifrån en kravspecifikation. Du hjälper skolor och utbildningsföretag att förmedla den kunskap vi besitter inom yrkeshögskola och högskolor vi arbetar med runt om i landet. Du hjälper till med att skapa schema, se över logistik och ser över den material samt övningar som skapas inför varje kurs. Administrativ arbete förekommer i hög utsträckning och det kräver struktur och noggrannhet. Föreläsningarna sker både på plats hos kund och distans via exempelvis Zoom, Meeting eller Teams.
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med ödmjuk personlighet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande kurser ihop med respektive utbildare. Du kan leverera trygghet och struktur till utbildare och lärare på ett sätt som skapar tydlig kommunikation.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Totalt ansvar för våra projekt och utbildningar
Ansvar för att utbildningsplanering och projekt skickas in i tid
Rekrytera och kvalitetssäkra nya medarbetare
Sköta all dokumentation som ingår i respektive uppdrag
Vi arbetar i Agile/Scrum.

Vi ser att du har en certifierad akademisk utbildning som passar in i rollen som utbildningsledare. Krav:
Arbetat tidigare med utbildning eller
arbetat som utbildningsledare
Kompetens och erfarenhet inom IT är meriterande.
Vi ser att du har 2-4 års arbetslivserfarenhet inom området.

Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att undervisa på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera studenterna i sin utbildning och för kommande yrkesroll.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Restory Education är en arbetsplats med mycket eget ansvar och kreativitet, där vi är ett hjälpande team av utbildare. Du som ny konsult får alltid stöttning från dina kollegor.
För att söka tjänsten maila in din ansökan via knappen \\\"Ansök nu\\\" på hemsidan enligt nedan.
Skicka in ett CV och personligtbrev i endast PDF format.

Ansök nu

Utbildare frontend-utvecklare (React, NodeJS)

Frontend-utvecklare
Läs mer Apr 21
Som konsult förmedlar du kunskap inom ditt expertisområde till studenter inom yrkeshögskola och högskola runt om i landet. Du håller föreläsningar enligt schema och skapar material för dessa samt övningar. Administrativ arbete förekommer. Föreläsningarna sker både på plats hos kund och distans via exempelvis Zoom, Meeting eller Teams.
Vi söker
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med mycket ödmjukhet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande kurser. Du kan leverera kunskap och struktur till studenter på ett sätt som skapar trygghet, tydlighet och inspiration.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Kvalifikationer
FrontEnd- utvecklare
HTML, CSS
Javascript
Erfarenhet och kunskaper: React, NodeJS, Vue och/eller Angular
Scrum, Kanban, Agile
Git/GitHub.
Pedagogisk erfarenhet med dokumenterat goda resultat är ett krav
Meriterande om du arbetat med design eller/och UX.
Du behärskar och kan förmedla kunskap inom ovanstående kvalifikationer.

Vår vision
Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att undervisa på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera studenterna i sin utbildning och för kommande yrkesroll.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Vad får du av oss på Restory Education?
Restory Education är en arbetsplats med mycket eget ansvar och kreativitet, där vi är ett hjälpande team av utbildare. Du som ny konsult får alltid stöttning från dina kollegor.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Utbildare inom .NET/ C#

Backend-utvecklare
Läs mer Apr 20
Som konsult förmedlar du kunskap inom ditt expertisområde till studenter inom yrkeshögskola och högskola runt om i landet. Du håller föreläsningar enligt schema och skapar material för dessa samt övningar. Administrativ arbete förekommer. Föreläsningarna sker både på plats hos kund och distans via exempelvis Zoom, Meeting eller Teams.
Vi söker
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med mycket ödmjukhet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande kurser. Du kan leverera kunskap och struktur till studenter på ett sätt som skapar trygghet, tydlighet och inspiration.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Kvalifikationer
C#, kompilering och IL
Visual Studio
Databaser samt transaktionssäkerhet mot databas
ASP.NET
Webbutveckling
XML
klasser, metoder och datatyper
Felsökning och problemlösning
Versionshantering av kod
Design patterns (strategy, factory, singleton, observer)
Utveckla programvaror i C# med ASP.NET och .NET Core
Använda databaskommunikation med Object-relational mapping (ORM)
Skapa distribuerade klient-/serverlösningar
Kunskaper och färdigheter i testdriven utveckling, serverarkitektur, säkerhet och integration (Continuous Integration)

Vår vision
Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att undervisa på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera studenterna i sin utbildning och för kommande yrkesroll.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Vad får du av oss på Restory Education?
Restory Education är en arbetsplats med mycket eget ansvar och kreativitet, där vi är ett hjälpande team av utbildare. Du som ny konsult får alltid stöttning från dina kollegor.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Utbildare inom .NET/ C#

Backend-utvecklare
Läs mer Apr 20
Som konsult förmedlar du kunskap inom ditt expertisområde till studenter inom yrkeshögskola och högskola runt om i landet. Du håller föreläsningar enligt schema och skapar material för dessa samt övningar. Administrativ arbete förekommer. Föreläsningarna sker både på plats hos kund och distans via exempelvis Zoom, Meeting eller Teams.
Vi söker
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med mycket ödmjukhet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande kurser. Du kan leverera kunskap och struktur till studenter på ett sätt som skapar trygghet, tydlighet och inspiration.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Kvalifikationer
C#, kompilering och IL
Visual Studio
Databaser samt transaktionssäkerhet mot databas
ASP.NET
Webbutveckling
XML
klasser, metoder och datatyper
Felsökning och problemlösning
Versionshantering av kod
Design patterns (strategy, factory, singleton, observer)
Utveckla programvaror i C# med ASP.NET och .NET Core
Använda databaskommunikation med Object-relational mapping (ORM)
Skapa distribuerade klient-/serverlösningar
Kunskaper och färdigheter i testdriven utveckling, serverarkitektur, säkerhet och integration (Continuous Integration)

Vår vision
Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att undervisa på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera studenterna i sin utbildning och för kommande yrkesroll.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Vad får du av oss på Restory Education?
Restory Education är en arbetsplats med mycket eget ansvar och kreativitet, där vi är ett hjälpande team av utbildare. Du som ny konsult får alltid stöttning från dina kollegor.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Senior redovisningsekonom med kunskap inom koncernredovisning

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 10
Har du erfarenhet av koncernredovisning? Med ett starkt team kommer du arbeta med på vår nystartade redovisningsbyrå.
Vi söker auktoriserade redovisningsekonomer till vårt kontor i Göteborg/Hovås. I teamet har vi totalt tre ekonomer som arbetar runt om i landet.
Vi har dagliga avstämningar Online för att följa upp våra projekt.
Vi söker dig som vill jobba som senior ekonom i vårt team med kvalificerade redovisnings-konsulter. Du kommer att agera professionell rådgivare mot kunder, kollegor samt delta i interna utbildnings- och utvecklingsinsatser. Du arbetar nära ledningsgrupper i respektive företag och agerar mentor gentemot styrelsen.
Arbetsuppgifter:
Arbeta med koncernredovisning samt årsbokslut, årsredovisning och deklarationer.
Arbeta som projektledare i teams kunduppdrag och ansvara för slutleverans till kund och våra interna bolag
Arbeta med uppstart av nya kunder, löpande uppföljning samt projektinsatser i kunduppdragen
Göra analyser samt budget- och prognosarbete
Ha en konsulterande roll både gentemot kunder och även?internt gentemot juniora kollegor



I denna rekrytering värdesätter vi ditt engagemang, positiva inställning samt erfarenhet. Det är viktigt att du känner dig bekväm i rollen och är öppen för att vara med en hållbar resa. Som person ser vi också att du är orädd, initiativtagande, noggrann och har ett starkt resultat fokus.
Välkommen med din ansökan.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu