Göteborg: Clas Ohlson Bäckebol söker Team Leader - merchandising

Hitta ansökningsinfo om jobbet Clas Ohlson Bäckebol söker Team Leader - merchandising i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-27 // Varaktighet: Heltid

Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till. 
 
Är du redo? Nu söker vi en trygg ledare till teamet i Bäckebol som vill vara med på en spännande resa!

Om tjänsten
 
Som team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. Ditt dagliga arbete omfattar också uppgifter som säljare där du aktivt hjälper och möter våra kunder, står i kassan och fyller på varor. Som team leader inspirerar, motiverar och driver du gruppen mot de uppsatta målen.
 
I rollen som team leader merchandiser leder du arbetet med produkt- och butikskommunikation för att skapa positiva shoppingsupplevelser för våra kunder. Du ansvarar för att coacha och utbilda dina kollegor kring omhändertagandet av butikskonceptet i syfte att maximera inspiration och försäljning. Vid behov kan du, eller någon annan medlem av ledningsgruppen, behöva agera ställföreträdande butikschef.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning. I denna roll har man varierade arbetstider, samt arbetar var tredje helg.

 
För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:

• Utbilda, coacha och utveckla medarbetarna i kunskap om merchandising och Clas Ohlsons butikskoncept
• Leda och säkerställa att presentationen av sortimentet går i linje med gällande butikskoncept och säsong
• Säkerställa tidsplanering och byggnation inför alla kommersiella aktiviteter
• Samarbeta tätt med avdelningsansvariga för att skapa en god struktur i den dagliga driften
• Säkerställa medarbetarnas introduktion, utbildning samt löpande kompetensutveckling tillsammans med butikschef
• Följa upp och analysera definierade nyckeltal samt beslutar åtgärder för dessa

Vem söker vi?

• En god kommunikatör som är strukturerad och har ett brinnande intresse för ledarskap och merchandising 
• Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av merchandising inom detaljhandeln, meriterande med erfarenhet av arbete med ledarskap inom detaljhandeln
• Grundläggande färdigheter inom MS Office
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Du måste vara 18 år för att arbeta hos oss
För att trivas i rollen som team leader merchandiser är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du förmågan att hitta kreativa lösningar och förverkligar dem i butik utifrån dess förutsättningar. Du har också ett öga för detaljer, ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera på kort och lång sikt.
 
Bli en del av oss!
 
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Clas Ohlson med Retail Recruitment. Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Prevander. 



För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. .
 
Mångfald & inkludering
 
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem, för alla typer av människor. Vi uppskattar, respekterar och värderar varandras skillnader och delar med oss av information och kunskap för att lära av varandra. Mångfald är för oss att vara en dynamisk organisation som uppmuntrar till olika idéer och perspektiv. Vi hoppas att du, med din personlighet och bakgrund, vill vara med på vår resa som ska ta oss framåt i ytterligare 100 år. En resa där vi gör det möjligt för alla att bidra med sin fulla potential i vår dagliga verksamhet.


Välkommen till Clas Ohlson!


Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Biträdande butikschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Biträdande butikschef.

Teamleader till Synsam Flagship Store Korsgatan Göteborg

Läs mer Apr 8
Nu söker vi nästa superstjärna till vår fantastiskt fina Flagship Store på Korsgatan i Göteborg! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Har du ett intresse för ledarskap och vill ta nästa steg i din karriär?Då borde du läsa vidare!
När du kliver in genom dörrarna på Korsgatan möts du av 5000 bågar & solglasögon som glimmar i hyllorna. Varumärken som Cartier, Tom Ford och Bottega Veneta trängs med bästsäljare från Jämtö. Det du inte hittar här, det finns helt enkelt inte!
I rollen som teamleader kommer du att jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen.För oss är kunden alltid nr 1 och som teamleader och butikssäljarehar du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. IFlagship Stores, som representerar det bästa av Synsam, är både ambitionen och förväntningarna höga!
Förutom att arbeta medförsäljningkommer du,tillsammans med din Store Manager,ha personalansvar för en grupp säljare för vilka du löpande coachar, informerar, säkerställer kompetens och delegerar ett dagligt arbete, detta för att aktivt bidra till ditt teams ochbutikens uppsatta mål! Genom ditt coachande ledarskap är du med ochsäkerställer en god försäljning, en snygg visuell upplevelse och att butikens rutiner efterlevs. Du får dessutom göra dettillsammans med ett grymt teami en Flagship Store – Synsams kronjuvel i Göteborg!
Känner du igen dig i följande?
Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet – du kommer verkligen till din rätt när du får jobba med försäljning!
Du är full av energi och har ett starkt engagemang
Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor
Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet!

För att lyckas i rollen har du också ett intresse för ledarskap och coaching samtidigt som duär duktig på att inspirera ochfå andra att utvecklas i sin säljroll.
Låter detta som nästa steg för dig?
Vad roligt! Klicka på länken nedan och följ de enkla stegen för att skicka in din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte!
Hoppas vi ses - ta chansen och bli vår nästa stjärna på Flagship Store Korsgatan i Göteborg!

Ansök nu

Assisterande Butikschef

Läs mer Mar 27
På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!

Vill du jobba i Nordens härligaste växthus? Nu söker Plantagen en driven och engagerad Assisterande Butikschef till vår butik i Askim.

DIN FRAMTIDA ROLL
Du har tillsammans med butikschefen ansvar för att leda arbetet i butiken med målet att öka försäljningen och höja bruttovinsten. Du kommer att ha en operativ roll vilket innebär att ta del av alla arbetsprocesser i butiken, samt att driva försäljning och skapa det bästa kundmötet. Plantagens säljverktyg och kommersiella riktlinjer är viktiga verktyg i det dagliga arbetet. I rollen har du totalansvaret för butikens drift och de ekonomiska resultatet vid frånvaro av Butikschefen. 

Dina huvudsakliga arbetsområden:  Aktivt arbeta för att förbättra kundupplevelsen 
Följa upp budget, hantera butiksdrift och öka försäljning
Vägleda och motivera medarbetarna genom träning och feedback på kundmötet 
Säkerställa att vi har en god arbetsmiljö och säkerhet. 
Ansvara för kontinuerlig uppföljning av budget vid frånvaro av butikschefen 
 
DIN PROFIL
För att lyckas i denna rollen ser vi att du är social, serviceorienterad och driven. Vidare är du lösnings- och resultatorienterad samt besitter förmågan att ge feedback i ditt dagliga arbete. Vi ser att du har ett starkt kommersiellt driv och ett ledarskap som präglas av ägarskap och engagemang. 


VI ERBJUDER DIG 
Hos oss på Plantagen får du utmanande och varierande arbetsuppgifter i ett försäljningsdrivet bolag. Vi erbjuder marknadsmässig lön och attraktiva förmåner.
Tjänsten är tillsvidare på heltid och inleds med provanställning på 6 månader.


DIN ANSÖKAN 
Ansök redan idag. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens utgångsdatum. I denna rekrytering har Plantagen valt att samarbeta med Capus AB. För mer information om rollen, kontakta Tilde Andrén - tilde.andren@capus.se +46 72-660 19 74
För att säkra en objektiv, kompetensbaserad och icke-diskriminerande process använder Plantagen screeningtester tester som du ombeds svara på efter att du har sökt jobb hos oss. Mer information skickas till den mejladress du anger i din ansökan. Vi kallar till intervjuer löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 


Capus är ett av Nordens ledande rekryteringsföretag och erbjuder även interims- och konsulttjänster. Vi består av erfarna konsulter, en av marknadens största research- analysavdelningar samt ett dedikerat marknadsföringsteam. Genom våra nätverk och gedigna research hittar vi kandidater som matchar våra kunders krav och behov. Vi är även en del av Talentor International som gör det möjligt att hjälpa våra kunder i 30+ länder runt om i världen. För oss är jämställdhet och mångfald viktigt och vi ger inte upp förrän vi har hittat marknadens absolut bästa kandidater! För mer information, se www.capus.se.

Ansök nu

Smarteyes söker biträdande butikschef 70% till Kungsgatan, Göteborg

Läs mer Mar 5
Är du en driven, mål- och resultatorienterad personlighet som är nyfiken på att utvecklas i ledarskap? Vill du hänga med oss på vår resa och tillsammans med dina kollegor utveckla en butik? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? En modern organisation där förändring, enkelhet och omtanke är ledorden? Då är detta en tjänst för dig!

Vårt erbjudande
För oss är förändring, enkelhet och omtanke viktiga ledord. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Din åsikt är därför betydelsefull och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats.

Ditt uppdrag
Vi på Smarteyes söker nu en ställföreträdande butikschef till vår butik på Kungsgatan i Göteborg. Uppdraget handlar främst om att assistera butikschefen i vardagsdriften. Du kommer att ansvara för att driva butiken i vardagen med att framförallt ta emot våra härliga kunder, ha koll på schema, tidsbokningar, skylt, kampanjer med mera - hela tiden med stöd och i samarbete med din butikschef. 

Vad vi söker
Som person är du sugen på att ta mer ansvar, älskar att jobba mot resultat och har såklart ett brinnande intresse för våra kunder och att de ska hitta rätt bland våra bågar. Du är bra på att prioritera, organisera och har lätt för att samarbeta och hitta nya strategier för att utveckla butiken, dig själv och dina kollegor. Vi tänker oss att du inom något år eller så vill ta ytterligare kliv och jobba som butikschef med en eller flera butiker som ansvar.


Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid, 70%
Ort: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Sandra Ukalovic, 072 160 69 50

Skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag vid rätt matchning!

Om Smarteyes
Engagerade och välmående medarbetare Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en
arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om!

Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel. Vi ser dem som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans!

 

Läs mer om oss på www.smarteyes.se

Ansök nu

STÄLLFÖRETRÄDANDE BUTIKSCHEF TILL JYSK BACKAPLAN

Läs mer Feb 29
Är du redo att motivera och coacha butiksteamet tillsammans med Butikschefen? Och se till att ditt team har den bästa säljattityden och ger våra kunder den bästa shoppingupplevelsen?
Då kanske du är den Ställföreträdande Butikschef vi söker!
VAD VI ERBJUDER DIG
Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande:
Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera ??80% av våra framtida butikschefer internt. Läs mer här.
Individuell bonus på upp till 2 månadslöner
Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik
Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter
25 dagars semester
Avtalspension
?20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ?
Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser ?
Ett flexibelt arbetsschema med möjlighet att förena arbete, familj och fritid ?

VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA
Tillsammans med Butikschefen ansvarar du för att optimera butiksrutinerna, göra butiken redo för kunderna och nå bra försäljningsresultat ?
Din huvudsakliga uppgift kommer vara att säkerställa veckokampanjer, säljattityd och skapa en positiv, energirik miljö där ditt team trivs
I linje med våra JYSK Ledarskapsvärderingar stöttar du Butikschefen genom att kommunicera, leda och coacha teamet på butiksgolvet
Du tränar dina kollegor i att alltid sätta kunden först, hur man avgör kundernas behov och merförsäljning
Du trivs med fysiskt arbete och föregår med gott exempel genom att sälja och utföra rutinuppgifter i butiken
I framtiden ser du dig själv som Butikschef för din egen butik och du visar engagemang för att ta dig dit

Träffa en av våra Ställföreträdande Butikschefer och lär dig mer om jobbet ?här.
VAD DU SKA BIDRA MED
Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla ett team
Förmågan att inspirera och kommunicera för att skapa ett positivt arbetsklimat
Engagemang för att ta ägandeskap över butikens kundservice och resultatet av den
Du vet hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ?
Du strävar alltid efter att förbättra dina resultat och återhämtar dig snabbt efter ett bakslag ?
Du jobbar i huvudsak varannan helg, så att du får vara på plats när vi har störst kundtillströmning. Då är du i stället ledig en dag mitt i veckan.
Du älskar att sälja och är dessutom en riktigt skicklig säljare

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ?
Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet.
OM OSS
Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ?Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar.
På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team.
För mer information, besök vår karriärsida.

Ansök nu

STÄLLFÖRETRÄDANDE BUTIKSCHEF TILL JYSK BÄCKEBOL

Läs mer Jan 25
Är du redo att motivera och coacha butiksteamet tillsammans med Butikschefen? Och se till att ditt team har den bästa säljattityden och ger våra kunder den bästa shoppingupplevelsen?
Då kanske du är den Ställföreträdande Butikschef vi söker!
VAD VI ERBJUDER DIG
Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande:
Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera ??80% av våra framtida butikschefer internt. Läs mer här.
Individuell bonus på upp till 2 månadslöner
Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik
Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter
25 dagars semester
Avtalspension
?20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ?
Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser ?
Ett flexibelt arbetsschema med möjlighet att förena arbete, familj och fritid ?

VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA
Tillsammans med Butikschefen ansvarar du för att optimera butiksrutinerna, göra butiken redo för kunderna och nå bra försäljningsresultat ?
Din huvudsakliga uppgift kommer vara att säkerställa veckokampanjer, säljattityd och skapa en positiv, energirik miljö där ditt team trivs
I linje med våra JYSK Ledarskapsvärderingar stöttar du Butikschefen genom att kommunicera, leda och coacha teamet på butiksgolvet
Du tränar dina kollegor i att alltid sätta kunden först, hur man avgör kundernas behov och merförsäljning
Du trivs med fysiskt arbete och föregår med gott exempel genom att sälja och utföra rutinuppgifter i butiken
I framtiden ser du dig själv som Butikschef för din egen butik och du visar engagemang för att ta dig dit

Träffa en av våra Ställföreträdande Butikschefer och lär dig mer om jobbet ?här.
VAD DU SKA BIDRA MED
Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla ett team
Förmågan att inspirera och kommunicera för att skapa ett positivt arbetsklimat
Engagemang för att ta ägandeskap över butikens kundservice och resultatet av den
Du vet hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ?
Du strävar alltid efter att förbättra dina resultat och återhämtar dig snabbt efter ett bakslag ?
Du jobbar gärna någon helg i månaden så att du får vara på plats när vi har störst kundtillströmning. Då är du i stället ledig en dag mitt i veckan.
Du älskar att sälja och är dessutom en riktigt skicklig säljare

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ?
Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet.
OM OSS
Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ?Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar.
På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team.
För mer information, besök vår karriärsida.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Retail Recruitment Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Retail Recruitment Sverige AB .

Götaplatsens Foto söker butikssäljare

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 27
Götaplatsens foto söker en ny butikssäljare till deras fotobutik
 
Vi har ett brett sortiment av kameror, kikare och tillbehör, även ljud och ljus. 
Utöver detta har vi eget labb för produktion av bilder och bildprodukter.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
 
Du kommer att guida våra kunder genom vårt breda sortiment, där du hjälper dem att hitta rätt bland produkter som allt från kameror, till kikare och dess tillbehör som behövs för att utföra sitt yrke eller sin hobby. I tjänsten tar du också hand om våra kunder via telefon och mail för att svara på frågor och önskemål och vill erbjuda kunden service utöver det vanliga. 
 
Detta önskar vi:
• Du är intresserad av fotografering, kameror och videografi.
• Har ett stort intresse för teknik och håller dig uppdaterad om det senaste inom foto och nya produkter.
• Du har ett intresse för försäljning och vill ge kunderna personliga möten med bästa service.
• Du är kommunikativ, hjälpsam och strukturerad.
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

 
Att arbeta hos Götaplatsens foto
 
Här får du arbeta med din passion för foto tillsammans med dina kollegor som också delar samma intresse.
Hos oss arbetar du självgående och gläds utav kundkontakter. Vi deltar på mässor/evenemang några gånger per år.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda på vardagar samt lördagar under butikens öppettider. 


 
Övrigt:
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Götaplatsens Foto med Retail Staffing. 
Sök tjänsten genom att klicka på "ansök här" nedan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor får du gärna kontakta ansvarig rekryterare, Lovisa Johansson.
 
Vänta inte med att ansöka då vi gör ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen in med din ansökan!
 





Vi är en riktig fotobutik mitt i centrala Göteborg med personlig service. I vår butik finns ett stort sortiment av kameror, kikare och tillbehör. Utöver detta har vi egen produktion av bilder och bildprodukter, allt ifrån framkallning och papperskopior till fotomuggar, canvastavlor och kalendrar finns bland våra tjänster. Företaget har funnits sedan 1965.

Ansök nu

Swedol Hudiksvall söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Apr 3
Sökandes drömjobb: Butikschef för B2B i Hudiksvall
 
Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter!

Om oss:
Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Hudiksvall.
 

Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar:
• Ansvar för försäljning och personal inom butiken.
• Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor.
• Säkerställa ett effektivt och kompetent team.
• Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat.
• Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.

 
Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.
 

Dina kvalifikationer och egenskaper:
• Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef.
• Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal.
• Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder.
• Driven av försäljning och kundfokus.
• Branscherfarenhet är meriterande.

 
Personliga egenskaper som värderas:
• Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov.
• Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team.
• Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad.
• Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.

 
Vi erbjuder:
Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.
 
Ansökan:
Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment.
 
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Observera: I rekryteringsprocessen kan vi tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.
 
Välkommen till Swedol – där du gör skillnad!


Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.

Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.

Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept.

På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.

Ansök nu

Swedol Hudiksvall söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Mar 22
Sökandes drömjobb: Butikschef för B2B i Hudiksvall

 

Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter!


Om oss:

Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Hudiksvall.

 


Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar:



• Ansvar för försäljning och personal inom butiken.

• Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor.

• Säkerställa ett effektivt och kompetent team.

• Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat.

• Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.


 

Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.

 


Dina kvalifikationer och egenskaper:



• Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef.

• Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal.

• Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder.

• Driven av försäljning och kundfokus.

• Branscherfarenhet är meriterande.


 

Personliga egenskaper som värderas:



• Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov.

• Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team.

• Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad.

• Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.


 

Vi erbjuder:

Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.

 

Ansökan:

Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment.

 

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Observera: I rekryteringsprocessen kan vi tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.

 

Välkommen till Swedol – där du gör skillnad!


Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.

Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.

Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept.

På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.

Ansök nu

Akademibokhandeln Göteborg söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Feb 29
Vill du vara med och sprida läsglädje som butikschef i Göteborg? 

 

Vi söker dig som vill arbeta som ledare i vår butik på Västra Hamngatan, Göteborg och som drivs av att genom aktivt ledarskap leda, entusiasmera och utveckla säljarna i butiken. Som butikschef hos Akademibokhandeln ansvarar du för resultat, personal, koncept och administration i butiken. Du är ansvarig både för att driva det dagliga arbetet och för att leda det långsiktiga arbetet och sträva efter förbättring och utveckling utifrån företagets mål. 

 

Företagets värdeord Kunder, Mod, Ansvar, Tillsammans och Göra skillnad är en ledstjärna i vår vardag. Kundens upplevelse är vårt främsta mål och lagets välbefinnande, dess främsta medel.



 

Vi söker dig som:



• Är en erfaren och inspirerande ledare som drivs av att genom aktivt ledarskap leda, entusiasmera utveckla ditt team

• Brinner för försäljning både genom det direkta kundmötet och genom butiksexponering

• Har ledarerfarenhet från detaljhandeln

• Alltid är ett föredöme i varje kundmöte

• Känner dig bekväm att leda och genomföra förändringsprocesser'

• Trivs med att driva personlig försäljning mot uppsatta mål enligt företagets koncept

• Har god kommersiell kunskap och vet vad som skapar en framgångsrik butik

• Tar initiativ för att maximera butikens ekonomiska resultat.

• Kommunicerar tydligt med säljare, chefer och kollegor och är inte rädd för att fatta obekväma beslut

• Är strukturerad och organiserad.
 


Vi erbjuder:



• en nyckelroll hos en av Sveriges ledande aktörer inom försäljning av litteratur samt pappers- och kontorsprodukter

• en butikskedja präglad av stolthet över den egna produkten och en vilja att alltid möta kundens förväntningar

• ett synnerligen starkt varumärke i en spännande bransch med många möjligheter






 

Övrigt:


Tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I alla rekryteringar görs bakgrundskontroller av slutkandidaterna.

 

Kom och sprid läsglädje tillsammans med oss!

 

I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du några frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson.
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.

 



Vi erbjuder ett roligt och varierande arbete i en spännande och inspirerande bransch.

 

Varmt välkommen med din ansökan!




Akademibokhandeln är Sveriges ledande bokhandelskedja med 120 butiker över hela landet samt näthandel på akademibokhandeln.se

I våra butiker kan du få lästips och inspiration, besöka författarsamtal och signeringar, ta med barnen på sagostund och hämta ut välförtjänta Läsborgarmärken. Du kan välja och vraka bland ett brett sortiment av böcker, pappers- och kontorsvaror. Behöver du hjälp att välja så finns vi som jobbar i butiken nära till hands. Vår vision ”Läsglädje för alla" och våra värdeord kunden, mod, ansvar, tillsammans och göra skillnad ska ligga till grund för allt vi gör.

Läs mer om oss på www.akademibokhandeln.se

Ansök nu

KICKS Flagship Store Göteborg söker Farmaceut

Receptarie
Läs mer Mar 13
Nu söker KICKS Göteborg en Farmaceut till vårt koncept Professionell Hudvård!

 

Rollen som Farmaceut är en utpräglad operativ roll där din primära uppgift är att fokusera på att driva försäljning ute i butiken tillsammans med övriga säljteamet. Du har en aktiv och coachande roll för att på bästa sätt stötta dina kollegor inom området professionell hudvård. Rollen har tillsammans med säljteamet fullt fokus på att driva försäljning mot uppsatta försäljningsmål, budget och nyckeltal. I rollen som Farmaceut förväntas du ha ett högt eget driv och ett stort eget engagemang där försäljning, service och resultat alltid hamnar högst upp på prioriteringslistan. Du arbetar med att sälja och marknadsföra KICKS produkter och tjänster primärt inom Professionell hudvård men precis som övriga i teamet förväntas du jobba sömlöst över samtliga produktområden, i enlighet med The KICKS Way. 

 

 I rollen rapporterar du till Flagship Store Manager

 

Att arbeta i enlighet med The KICKS Way innebär att du alltid sätter kunden främst, du arbetar i enlighet med vår vision, affärsidé och våra värderingar. Genom att du har säljfokus i allt du gör, bidrar du till butikens resultat och mål. Du förväntas också vara kreativ och lösningsorienterad med inställningen att allt är möjligt. 

 

I rollen som farmaceut ser vi att du bla:



• Stöttar dina kollegor med din expertis som farmaceut inom konceptet professionell hudvård 

• Aktivt fokusera på företagets nyckeltal samt vidta åtgärder vid avvikelser 

• Säkerställa att löpande administration och rutiner utförs enligt KICKS regler och policys 

• Bidra till en god arbetsmiljö och säkerhet på arbetsplatsen, i enlighet med The KICKS Way 

• Aktivt arbeta för att KICKS ska vara en attraktiv arbetsgivare 

• Bidrar till att skapa en lustfylld säljmiljö gentemot kund utifrån exponeringsansvisningar (planogram) och koncept 

• Du möter varje besökare för att säkerställa det bästa kundmötet i enlighet med The KICKS Way 

• Du säljer aktivt KICKS produkter och tjänster, samt utför de tjänster som ingår i KICKS erbjudande, utifrån din kompetens 

• Bidrar till ordning och reda i butiken 

• Bidrar till att hålla butiken fräsch och frontad, med ett påfyllt sortiment 

• Arbetar i enlighet med fastställt rutinschema för butiken 
 
Vi söker dig som:

• Du älskar försäljning och mötet med kunden, och har ett grundintresse för Professionell hudvård och KICKS produkter 

• Du är lyhörd och har förmåga att se kundens behov  

• Som kollega och medarbetare bidrar du till en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat, samarbete och trivsel 

• Är utbildad farmaceut 

• Har goda IT kunskaper, samt grundläggande kunskaper i Officepaketets delar, främst Word och Powerpoint 
 
Vidare ser vi gärna att du har:

• Vilja och förmåga att verka som ambassadör för KICKS koncept Professionell hudvård 

• Vana och erfarenhet av försäljning och kundmöten inom kosmetikbranschen 

• Intresse för Visual Merchandising 

• Intresse och kunskaper för den bransch bolaget verkar inom. 


 

Tjänsten är en tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning) på 75% med tillträde enligt överenskommelse. 

Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande.  



 


På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.



 

I samband med denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!


KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

KICKS har flaggskeppsbutiker i Stockholm, Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.

Ansök nu

KICKS Flagship Store Göteborg söker Farmaceut

Apotekare
Läs mer Feb 23
Nu söker KICKS Göteborg en Farmaceut till vårt koncept Professionell Hudvård!

 

Rollen som Farmaceut är en utpräglad operativ roll där din primära uppgift är att fokusera på att driva försäljning ute i butiken tillsammans med övriga säljteamet. Du har en aktiv och coachande roll för att på bästa sätt stötta dina kollegor inom området professionell hudvård. Rollen har tillsammans med säljteamet fullt fokus på att driva försäljning mot uppsatta försäljningsmål, budget och nyckeltal. I rollen som Farmaceut förväntas du ha ett högt eget driv och ett stort eget engagemang där försäljning, service och resultat alltid hamnar högst upp på prioriteringslistan. Du arbetar med att sälja och marknadsföra KICKS produkter och tjänster primärt inom Professionell hudvård men precis som övriga i teamet förväntas du jobba sömlöst över samtliga produktområden, i enlighet med The KICKS Way. 

 

 I rollen rapporterar du till Flagship Store Manager

 

Att arbeta i enlighet med The KICKS Way innebär att du alltid sätter kunden främst, du arbetar i enlighet med vår vision, affärsidé och våra värderingar. Genom att du har säljfokus i allt du gör, bidrar du till butikens resultat och mål. Du förväntas också vara kreativ och lösningsorienterad med inställningen att allt är möjligt. 

 

I rollen som farmaceut ser vi att du bla:



• Stöttar dina kollegor med din expertis som farmaceut inom konceptet professionell hudvård 

• Aktivt fokusera på företagets nyckeltal samt vidta åtgärder vid avvikelser 

• Säkerställa att löpande administration och rutiner utförs enligt KICKS regler och policys 

• Bidra till en god arbetsmiljö och säkerhet på arbetsplatsen, i enlighet med The KICKS Way 

• Aktivt arbeta för att KICKS ska vara en attraktiv arbetsgivare 

• Bidrar till att skapa en lustfylld säljmiljö gentemot kund utifrån exponeringsansvisningar (planogram) och koncept 

• Du möter varje besökare för att säkerställa det bästa kundmötet i enlighet med The KICKS Way 

• Du säljer aktivt KICKS produkter och tjänster, samt utför de tjänster som ingår i KICKS erbjudande, utifrån din kompetens 

• Bidrar till ordning och reda i butiken 

• Bidrar till att hålla butiken fräsch och frontad, med ett påfyllt sortiment 

• Arbetar i enlighet med fastställt rutinschema för butiken 
 
Vi söker dig som:

• Du älskar försäljning och mötet med kunden, och har ett grundintresse för Professionell hudvård och KICKS produkter 

• Du är lyhörd och har förmåga att se kundens behov  

• Som kollega och medarbetare bidrar du till en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat, samarbete och trivsel 

• Är utbildad farmaceut 

• Har goda IT kunskaper, samt grundläggande kunskaper i Officepaketets delar, främst Word och Powerpoint 
 
Vidare ser vi gärna att du har:

• Vilja och förmåga att verka som ambassadör för KICKS koncept Professionell hudvård 

• Vana och erfarenhet av försäljning och kundmöten inom kosmetikbranschen 

• Intresse för Visual Merchandising 

• Intresse och kunskaper för den bransch bolaget verkar inom. 


 

Tjänsten är en tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning) på 75% med tillträde enligt överenskommelse. 

Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande.  



 


På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.



 

I samband med denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!


KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

KICKS har flaggskeppsbutiker i Stockholm, Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.

Ansök nu