Göteborg: Tekniker inom luftfart till Landvetter flygplats

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tekniker inom luftfart till Landvetter flygplats i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-27 // Varaktighet: Heltid

Är du en ansvarstagande person med starkt teknikintresse? Vi på AVISEQ Critical Communication AB söker nu en tekniker inom luftfart till Landvetter flygplats.

Om tjänsten
I rollen som tekniker erbjuds du ett utmanande och stimulerande arbete i en spännande miljö inom vår luftfartsenhet med inriktning på flygledningssystem, kommunikations-, navigations- och surveillance system (CNS) samt terminalsystem. Du kommer att vara en viktig länk i kedjan att upprätthålla den tekniska säkerheten kring luftfarten och flygtrafiken. Vidare är du ansvarig för att säkerhetsställa att arbetet bedrivs enligt gällande kvalitets- och miljöanvisningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet innefattar förebyggande och felavhjälpande underhåll av följande system:
• Flygledningssystem
• Navigationssystem
• Radio
• Radar
• Meteorologisk utrustning
• Kommunikationssystem
• IP Nätverk och PC-applikationer
• Publika system i terminalbyggnader

Flertalet av systemen på flygplatsen är av unik karaktär. Därför kommer du som tekniker att genomgå en grundutbildning och ett antal specifika påbyggnadskurser. Du får arbeta på ett företag som är en ledare inom sin bransch och du blir en del av ett team som består av ambitiösa och engagerade kollegor.
Det ingår resor i arbetet då vi även har utrustning utanför flygplatsen och på närliggande flygplatser. Du kommer tillhöra ett team om 10 Serviceingenjörer på Landvetter flygplats och ett större team som omfattar hela södra Sverige. Du kommer att ingå i en beredskapslista med schemalagd arbetstid.


Vem är du?
För att trivas med och lyckas i rollen som Tekniker på AVISEQ är du självständig och drivande men har samtidigt lätt för att samarbeta, både med kollegor och med våra kunder. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete och du har ett brinnande teknikintresse.

Vi tror att du har minst 3-årig teknisk gymnasieutbildning eller en högskoleingenjörsutbildning alternativt en motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet och kunskaper om radioteknik, analog/digital elektronik, mekanik samt erfarenhet av underhåll på teletekniska system. Erfarenhet av förekommande utrustning och instrument samt PC-baserade stödsystem är starkt meriterande. Du har en god kommunikativ förmåga i svenska och engelska. Du har B-körkort.


Om verksamheten
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande, så ansök nu.

För mer information besök gärna https://aviseq.se/

#LI-HG1

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Servicetekniker, elektronik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Servicetekniker, elektronik.

Mobil servicetekniker & kundsupport

Läs mer Jan 29
Mobil service reparationstekniker & kundsupport
Hos LagaiPhone.se kommer du att bygga vidare på dina tidigare anskaffade färdigheter och utveckla såväl din säljförmåga som din tekniska kompetens.
Mobile service repair technician & customer support
Du kommer att vara LagaiPhone.se Göteborg ansikte utåt och genom din rådgivning kommer du att tillsammans med kunden identifiera vad som behöver åtgärdas på deras mobiltelefoner eller surfplattor.
iPhone, iPad, Macbook reparation
Du kommer sedan att åtgärda enheten och följa upp resultatet med kunden vid avslut av ärende.
Alla nya medarbetare får genomgå en utbildning där vi lär dig reparera olika enheter, hantera kassa och service.
Mobil servicetekniker & kundsupport
Vi söker dig som är kundorienterad, trevlig mot kunder och tekniskt intresserad. Utbildning ingår i anställningen. Om dig Just nu söker vi efter servicetekniker med helst tidigare erfarenhet av mobilreparationer.
Merinfo: https://lagaiphone.se/

Ansök nu

Servicetekniker till Tjeders

Läs mer Apr 2
Tjeders har varit verksam sedan 1942 och är idag en IT-partner med spetskompetens inom tjänsteleveranser av larm och kommunikationslösningar till företag, kommuner och regioner. Tjeders har idag 37 anställda representerade runt om i Sverige och har huvudkontor i Malmköping utanför Stockholm, där även vår fabrik ligger. Tjeders är ett värdestyrt företag där våra kärnvärden; Kvalité – Innovation – Medmänsklighet; skall vara ledande i allt vi gör.

Nu söker vi vår nya kollega till region väst!

Om rollen

Som resande servicetekniker med utgångspunkt från Västra Götaland, kommer du vara företagets representant på plats ute hos våra kunder. Du kommer arbeta med tekniskt avancerade kundanpassade systemlösningar. Arbetet innebär förebyggande underhåll och problemlösning på befintliga anläggningar samt driftsättning av nya installationer. Du utbildar också kunder i systemfunktionalitet, felsökning och underhåll. Du kommer att arbeta i team, nära säljare, tekniska projektledare och framför allt våra kunder, där du gillar att dela med dig av dina kunskaper för att stärka hela teamets kompetens. 

Du kommer att utgå från hemmet och ditt område sträcker sig över Göteborg med omnejd. Tjänsten kan innebära arbete på annan ort men med målsättningen att det enbart ska förekomma dagsresor. Vi erbjuder ett varierande, stimulerande och fritt arbete och vi värnar om våra medarbetare. 

Arbetstiderna är belagda dagtid, måndag-fredag med en flexibel vardag. Vi står för eventuella kostnader för hemmakontor samt att tjänstebil ingår i tjänsten.

Din profil

Vi söker dig som är disciplinerad och förstår vad det innebär att arbeta som en resande tekniker. Du är en social och kvalitetsmedveten problemlösare av rang.

Vi anser att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att passa i rollen som servicetekniker. Du kommer att vara ansiktet utåt gentemot kunderna, så det är viktigt att du har goda kommunikations- och kundservicefärdigheter. Du behöver vara självgående, driven och strukturerad i ditt arbetssätt.

Vi ser även att du har:

Erfarenhet av felsökning, underhåll och reparation av teknisk utrustning.
Stark problemlösningsförmåga.
Har goda kunskaper inom IT.
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Hanterar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.


Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar vi med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på – olivera.cvetkovic@kraftsam.se

Ansök nu

Service Technician

Läs mer Mar 29
At Konecranes, we believe that great customer experience is built on the people behind the Konecranes name. Everything we do, we do with passion and drive. We believe diversity drives business success and is the foundation for our growth. We welcome different backgrounds and skills that enrich our community and we promote a place where we can ALL be ourselves. This is what makes Konecranes a unique place to work.
Vill du bli en del i vår framgångsrika resa och vara med i vårt team i där du får möjlighet till ett varierat arbete med stort eget ansvar. Då är det dags att söka till oss på Konecranes!
Konecranes AB söker servicetekniker med elbakgrund till Göteborg/Uddevalla!
Vi söker dig som vill bidra med service i toppklass i området Göteborg/Uddevalla.

Din arbetsdag
Att vara servicetekniker på Konecranes innebär att vara ansiktet utåt mot våra kunder och ha daglig kundkontakt. Vi har moderna servicesystem, processer och hjälpmedel och ligger i absolut framkant avseende teknikutveckling.
Du kommer att ingå i ett serviceinriktat team med för närvarande 4 st tekniker, elektriker och mekaniker som servar våra kunders traverser och lyftutrustningar ute på fältet. Arbetet är varierande och innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.


Varför Konecranes?
Vi erbjuder ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar. I rollen som servicetekniker är du en av våra viktigaste medarbetare och vi värdesätter ditt arbete högt.


Förutom marknadsmässig lön har vi även individuellt bonusprogram för våra tekniker. Kontinuerlig kompetensutveckling genom internutbildningar av hög klass samt möjlighet till karriärutveckling både i Sverige samt globalt.


Våra omfattande internutbildningar ser till att du alltid håller hög kunskapsnivå inom vårt affärsområde. Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakter är det bra om du trivs med att vara den kunden vänder sig till i första hand och komma med förslag på förbättringar som hjälper kunden att bibehålla en avbrottsfri produktion. Vi tror också att du är initiativrik, kreativ och har god samarbetsförmåga.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad industrielektriker, elektriker eller liknande. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom industrin eller servicebranschen och att du har en mycket god förståelse för och erfarenhet av att jobba med felsökning och underhåll.

Vidare ser vi att du har:
Mekanisk erfarenhet är meriterande.
Tidigare erfarenhet av service av lyftutrustning är meriterande.
Goda kunskaper i Svenska.
Giltigt B-körkort är ett krav.


Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta Servicechef, Ola Hultman ola.hultman@konecranes.com, 076-6964895. I denna befattning rapporterar du direkt till Servicechef.

Ansökan:
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev som du skickar in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se

Konecranes is a global leader in material handling solutions, serving a broad range of customers across multiple industries. We consistently set the industry benchmark, from everyday improvements to the breakthroughs at moments that matter most, because we know we can always find a safer, more productive and sustainable way. That's why, with 16 000+ professionals in over 50 countries, we are trusted every day to lift, handle and move what the world needs.
Konecranes is committed to ensuring that all employees and job applicants are treated fairly in an environment which is free from any form of discrimination.

Ansök nu

Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg

Läs mer Jan 31
Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg!
Är du intresserad av att arbeta på en av världens största rederikoncerner? Trivs du med frihet under eget ansvar och vill jobba i en flexibel och trivsam arbetsmiljö? Se då hit! Vi erbjuder nu ett jobb som tekniker hos APM Terminals i Göteborg. Notera att detta är en direktanställning hos kunden och inte en konsultanställning via Adecco. 

Om tjänsten
Vi söker en erfaren tekniker för en direktanställning hos APM. Arbetsuppgifterna består bland annat av att genomföra förebyggande underhåll, felsökningar och reparationer på företagets maskiner och fordon. Tjänsten passar dig som vill arbeta 3-skift då arbetstiderna är förladga under dag, kväll och helg på ett rullande schema. 

Vi behandlar ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om dig
Har du en bakgrund som elektriker, industrielektriker eller likvärdig mekanisk erfarenhet så är detta helt rätt tjänst för dig. Vi ser gärna att du är kreativ och kvick i tankegången och tycker om att lösa problem. Samtidigt är du noggran och strukturerad i ditt förhållningssätt till dina uppgifter. Du är flexibel och prestigelös som person och hjälper gärna till där det behövs oavsett arbetsuppgift.

Viktigt för denna tjänst är:
- B-körkort
- Tekniskt intresse.
- Erfarenhet inom reparation och service eller industriteknik.
- Goda kunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift.
- Erfarenhet av reperation och service av lastbilar är meriterande.
- Truckkort är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Om ansökan
APM terminals har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras därmed och behandlas av Adecco. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alice Leijon via alice.leijon@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande tekniker

Läs mer Mar 25
Om oss
Dräger tillverkar produkter för medicin- och säkerhetsteknik. Våra produkter och tjänster hjälper till att skydda och rädda liv på sjukhus, inom räddningstjänsten, i myndigheter och i industrier runt om i världen. Dräger är familjeägt och grundades i Lübeck, Tyskland 1889. Under de senaste fem generationerna har Dräger utvecklats till ett globalt, börsnoterat företag med över 16 000 anställda över hela världen. Företaget finns representerat i över 190 länder och Dräger-tekniken används över hela världen. Vi är verksamma i ett 50-tal länder med egna försäljnings- och serviceföretag lokalt där våra kunder befinner sig.
Vi söker nu en resande tekniker där dina primära arbetsuppgifter kretsar kring service, reparationer och underhåll av Drägers produkter på plats hos våra kunder.
Tjänsten kommer att utgå antingen från vårt kontor i Göteborg eller från hemmakontor beroende på var du bor och innebär resor både i närområde och till våra kunder övriga delar av Sverige. Tjänsten innebär upp till cirka 100 hotellnätter per år.

Om rollen
I tjänsten ingår bland annat akut och planerat serviceunderhåll på Drägers produkter inom medicinsk teknik ute hos våra kunder, vilka ofta är sjukhus. I denna roll kommer det vara mycket fokus på vårt produktområde Workplace Infrastructure (WPI), vilket är försörjningsenheter/pendlar och operationslampor.
I arbetet har du daglig kontakt med kunder för support och felsökning, vilket ställer krav på hög servicekänsla och kundfokus. Alla våra tekniker får genomföra utbildningar för att bli certifierade att kunna utföra det arbete som rollen kräver. Tack vare våra interna utbildningar finns det stora möjligheter att kunna utvecklas.
Om dig
Vi söker dig som:
Har en relevant teknisk utbildning, minst på gymnasienivå. Det är mycket meriterande om du har en yrkeshögskoleutbildning eller högskoleutbildning inom el eller elektronik eller liknande.
Minst två års erfarenhet av praktiskt tekniskt arbete. Antingen i en roll som servicetekniker eller som installatör/montör. Har du haft en resande tjänst tidigare är det en fördel.
Har god systemvana och tidigare erfarenhet av Microsoft Officepaket, Teams.
Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
Har körkort med B behörighet och är bekväm med att köra bil.

För att lyckas i rollen ser vi att du är van vid att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Du är noggran och har ett strukturerat arbetssätt, såväl i det praktiska utförandet som med administration. Vi tror också att du har god kommunikationsförmåga och har lätt att samarbeta med andra människor, såväl interna kollegor som med kunder.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB .

Clinical Supply Associate

Forskare, farmakologi
Läs mer Apr 16
About the position
At AstraZeneca when we see an opportunity for change, we seize it and make it happen, because any opportunity no matter how small, can be the start of something big. Delivering life-changing medicines is about being entrepreneurial - finding those moments and recognising their potential. Join us on our journey of building a new kind of organisation to reset expectations of what a bio-pharmaceutical company can be. This means we are opening new ways to work, pioneering ground-breaking methods, and bringing unexpected teams together. Interested? Come and join our journey.

At AstraZeneca, we believe in the potential of our people, and you’ll develop beyond what you thought possible! We make the most of your skills and passion by actively supporting you to see what you can achieve no matter where you start with us.

In Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) we are the bridge which turns forward-thinking science into actual medicines that help millions of people around the world. We work across the entire value chain, crafting and delivering active ingredients, formulations and devices required to support new medicines – from supplies for use in early toxicology studies and clinical trials to developing the technology to ensure drugs can be scaled up for commercial manufacture.

The Clinical Supply Associate (CSA) supports Global Clinical Supply Chain (GCSC) to ensure the delivery of clinical material and associated information to meet the agreed clinical demand. This role is a great opportunity for someone who thrives working in a task based, agile and global environment.

Responsibilities
What you'll do
The CSA supports GCSC teams with task-based activities that include:

• Timely management of temperature excursion assessment affecting clinical trial material.
• Coordination of the country release requests of study labelled material.
• Electronic document archiving and quality control.
• User Acceptance Testing of digital systems.
• Support the coordination of the purchase and delivery of External Commercial Products.
• Facilitation of documentation activities ensuring inspection readiness to meet international GMP standards.
• Documentation and coordination of product complaints and GMP deviations.
• Utilising Supply Chain Management systems to support agile ways of working.
• Continually improving the Clinical Supply Chain processes through visual management, problem solving, global standardisation and process confirmation.

In this role you will have the opportunity to develop leadership skills and enterprise acumen, quickly becoming a Super User within a core role and/or leading improvement initiatives. You will work with multiple customers and partners internally and externally across all phases of the drug development lifecycle, covering small and large molecule drug products. You will follow SHE and GMP standards and will be personally accountable for these areas within your own work plans.

Your profile
• Excellent communication skills.
• A scientific / business / supply chain ambition.
• Organised and structured with an excellent aptitude for digital systems.
• Thrives in a process orientated workplace, on task-based activities and with a focus on the customer/patient.
• Team player with a problem-solving mindset and a focus on quality.
• Comfortable in a high paced and agile environment.
• Ability to reflect, see the bigger picture, whilst also having a focus on the detail.

About the organisation
QRIOS Life Science can offer several opportunities for skilled people with a background in biochemistry, chemical engineering or science. We work with Sweden’s leading pharmaceutical and life science companies. So whether you’re interested in research, regulatory affairs, quality assurance, environmental and quality control, sales and marketing, or just want a career change, we have the job for you.

Working as a consultant suits whoever wants to get a lot of experience in a short period of time. We offer you the chance to work with well-known brands at renowned companies where you can develop your skills. If you’re looking for a world of exciting assignments and new contacts, you’ll like being a consultant.

About Astra Zeneca:
AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies - at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Ansök nu

Scientist In vivo Bioscience

Forskare, farmakologi
Läs mer Apr 10
About the position
We are now looking for a Scientist to join the In vivo Bioscience team within Research and Early Development, Respiratory & Immunology in Gothenburg, Sweden.

Respiratory & Immunology is one of AstraZeneca’s main therapy areas. From a research perspective we work to understand, treat, modify and ultimately cure respiratory and autoimmune diseases. In this role, you will focus on mouse models of inflammatory bowel disease (IBD).

Responsibilities
As part of the team, you will plan, execute and analyse ex vivo samples generated from in vivo studies to progress our drug discovery projects and generate publishable scientific insights. You will actively take part in scientific discussions to add valuable inputs in experimental design and data interpretation.

This is a mainly lab-based role where you will be involved in ongoing projects focusing on pre-clinical experiments.

What you’ll do:

• As a Scientist you will be a vital member of the in vivo community and will contribute to the development and characterization of pre-clinical models of IBD to discover novel therapeutics.
• You will contribute to the analysis of in vivo studies with a specific focus on FACS analysis.

Your profile
• At last 5 years of experience with regular FACS analysis of mouse samples (organ processing and digestion, cell staining, antibody panel set up, proficient in the use of BD FACS DIVA machines and Flowjo).
• Ability to organize, execute and interpret the results from in vivo studies according to study plans in agreement with the team leader or other colleagues.
• Experience with other in vitro methodology in addition to FACS (ELISA/MSD and/or qRT-PCR) to analyze ex vivo samples generated from in vivo studies.
• Experience of maintaining the highest standards of welfare and ethical compliance and ensuring the integrity of the generated data. Familiar with using Good Statistical Practice in animal research and applying the 3R’s (reduction, refinement and replacement) across the full range of studies.
• Valid education required for compliance to work with live animals in Sweden.
• Excellent English written and oral communication skills, including presentation skills.

Desirable for the role:

• Degree in immunology (master or PHD) and understanding of autoimmune diseases with a specific focus on gut immunology.
• Several years of hands-on experience with rodents including live animal handling, drug administration through different routes (i.v, i.p., p.o.), blood and organ sampling and processing (colon, small intestine, spleen, lymph nodes).
• Experience with animal models of inflammatory bowel disease (IBD) and in vivo PK/PD relationships.

About the organisation
QRIOS Life Science can offer several opportunities for skilled people with a background in biochemistry, chemical engineering or science. We work with Sweden’s leading pharmaceutical and life science companies. So whether you’re interested in research, regulatory affairs, quality assurance, environmental and quality control, sales and marketing, or just want a career change, we have the job for you.

Working as a consultant suits whoever wants to get a lot of experience in a short period of time. We offer you the chance to work with well-known brands at renowned companies where you can develop your skills. If you’re looking for a world of exciting assignments and new contacts, you’ll like being a consultant.

About Astra Zeneca:
AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies - at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Ansök nu

Erfaren geotekniker till SGI

Geotekniker
Läs mer Mar 22
Ansök via denna länk
https://recruit.visma.com/spa/sv/public/apply?guidAssignment=ea846e08-0025-496c-87bf-ee7987077ce5&description=True&forcelocale=true
Om Arbetsplatsen
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Göta älvdalen är Sveriges mest skredbenägna region och samtidigt det område som bedöms påverkas mest av klimatförändringen framöver. Framtida skred skulle påverka både samhällsviktiga funktioner, riksintressen, Natura2000-områden och inte minst många som bor i Göta älvdalen.
Som geotekniker i sekretariatet för Göta älv får du möjlighet att minska riskerna i denna region du kan göra skillnad, som är till nytta för hela samhället!
Arbetsuppgifter
Det är ett välfinansierat regeringsuppdrag som möjliggör att SGI kan arbeta enligt nya utredningsmetoder med projekt från behovsanalys och fram till färdig åtgärd, optimerad enligt den senaste kunskapen. Här blir du del av en engagerad och prestigelös projektgrupp som drivs av att förbättra förutsättningarna för de som bor och verkar längs Göta älv och samtidigt fördjupa sin kunskap inom geotekniska frågeställningar.

Våra medarbetare är den viktigaste tillgången vi har! För att på bästa sätt utföra samhällsuppdraget, behöver vi kunniga och engagerade människor som arbetar hos oss. Vi behöver också dra nytta av våra olikheter i bakgrund, erfarenhet och kompetens.

Istället för att jobba med små enskilda uppdrag får du möjlighet att jobba med helheten. Vi ser hela Göta älv från Vänersborg till Göteborg som ett stort projekt. Sekretariatet har tillgång till en stor mängd undersökningsresultat. Såväl geotekniska beräkningsverktyg som GIS-program används i hög grad. I vårt arbete får vi en bra överblick av allt underlag med hjälp av GIS. Vi behöver en person med god erfarenhet av att genomföra geotekniska utredningar och att medverka vid åtgärder i lös lera.
Du kommer att leda stabilitetsutredningar samt stötta våra kommuner i deras projektering och under åtgärdsfasen med stöd från kompetenta kollegor.

I arbetet ingår att vara en del av SGI:s beredskapsorganisation som geotekniskt stöd till framför allt räddningstjänsten i händelse av eller vid tidiga indikationer på ras eller skred.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver universitets- eller högskoleutbildning: civilingenjör (exempelvis väg och vatten eller samhällsbyggnad) eller liknande utbildning som av arbetsgivaren bedöms vara lämplig för tjänsten. För arbetet krävs goda geotekniska kunskaper, särskilt inom området släntstabilitet. Du bör ha erfarenhet av geotekniskt utredningsarbete samt projektering.

Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, och du behöver därför vara utåtriktad och lyhörd. Vi löser våra uppdrag tillsammans, vilket innebär att du bör tycka om att jobba i grupp/team och att dela med dig av erfarenheter. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har mycket god datavana och arbetar väl i Microsoft- Officepaket.

Vid urvalet kommer det att läggas stor vikt vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/

Vi erbjuder
om en statlig myndighet är de flesta av våra anställningsvillkor kopplade till det centrala statliga avtalet men vi har också en del av mer specifika anställningsvillkor. Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt uppdrag, spännande och utvecklande arbetsuppgifter med generös syn på kompetensutveckling samt en trevlig arbetsplats med medarbetare i fokus med stort engagemang och arbetsglädje. Vi har generöst med semesterdagar, möjlighet att till viss del arbeta på distans, individuell lön, flexibel arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag, mm.
Vid urvalet kommer det att läggas stor vikt vid din personliga lämplighet.
Fackliga företrädare: Martin Holmén SACO tel. 013-20 18 15, Eva Albin ST tel. 013-20 18 29
Tjänsten är placerad vid Sekretariatet för Göta älv i Göteborg och är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ansök nu

Handläggare Badvatten

Ekolog
Läs mer Mar 21
Jag söker efter en konsult för ett heltidsuppdrag hos en myndighet i Göteborg under perioden 2024-06-24 fram till 2024-08-09.
Konsulten kommer att omfattas av bestämmelserna i offentlighets- och sekretesslagen (2009:400), OSL. Konsulten kommer att få skriva under en sekretesserinran innan uppdraget påbörjas.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Myndigheten vägleder kommunerna om skötsel av EU-bad i Sverige, rapporterar badvattendirektivet till Europeiska kommissionen och är värd för webbplatsen Badplatsen.

Under sommaren behöver myndigheten förstärka personalstyrkan och söker efter en sommararbetare som har en naturvetenskaplig bakgrund samt erfarenhet av att jobba serviceinriktat.
Uppdraget pågår upp till 7 veckors heltidsarbete förlagda över kontorstid: måndag till fredag. Trycket på arbetsuppgifterna varierar beroende av väder och badvilja. Huvudsakligen görs vägledningen via mejl, men sker också över telefon.

• Löpande ge vägledning runt badvatten till kommuner och allmänhet
• Löpande följa upp rapportering till webbplatsen Badplatsen
• Löpande hantera användarkonton för webbplatsen Badplatsen
• Löpande bidra till arbetet med utredningar och sammanställningar kring badvattenfrågor som uppkommer under
badsäsongen.

Du utför uppdraget i nära samarbete med medarbetare i myndighetens badvattengrupp, och interna beställare.

Vem är du?
• Högskole- eller universitetsexamen om minst 3 år med inriktning på akvatisk ekologi eller vattenvård.
• Andra möjliga inriktningar på utbildning är miljövetarprogrammet, samhällsvetenskapligt miljövetarprogram och biologiprogrammet.

• Du får gärna ha relevant erfarenhet inom t.ex. vattenförvaltning, miljökommunikation, miljöövervakning, digitalisering, arbete inom databaser, relevanta mikrobiologiska analyser, föroreningar av ytvatten, algblomning.

• God kommunikationsförmåga, serviceinriktad, självständig, stresstålig, lättlärd.

About the organisation
Detta är ett konsultuppdrag under perioden 2024-06-24 fram till 2024-08-09.
Under tiden som uppdraget är, så kommer du vara anställd av QRIOS.

Urval och intervjuer kommer ske löpande. Vänligen sök snarast.

Ansök nu

Konsulter sökes till Engineering uppdrag

Civilingenjör, kvalitet, elektronik
Läs mer Feb 22
QRIOS Life Science & Engineering är i behov av kompetenta medarbetare för flera spännande konsultuppdrag. Vi välkomnar sökande med minst tre års erfarenhet inom områdena Mechanics & Cabling samt Electronics.
Mechanics & Cabling
Vi letar efter kandidater med erfarenhet inom följande områden:

Miljökrav -Maritima, markbaserade och luftburna domäner


Kunskap inom mikrovågsteknik


Expertis inom kraftelektronik


Hantering av äldre teknik på grund av långa produktlivscykler


Erfarenhet av Chrome 6


Användning av Creo (Mech Solid modellering + cabling)


Färdigheter inom Visio (cabling)


Användning av PDM System (IFS)


Electronics
Vi söker individer med erfarenhet inom följande områden:

RF/Mikrovågsdesign


Digital design


PCB-design



Dessa tjänster är konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg. Under denna tid kommer du att vara anställd av QRIOS Life Science & Engineering.
QRIOS anställer nyfikna experter inom IT, Life Science och Engineering. Vi vill fortsätta att attrahera de bästa medarbetarna för att kunna stödja våra partners med de viktiga kompetenser de behöver. Vi är ett rekryterings- och konsultföretag som starkt inspireras av dem som aldrig slutar söka efter nya lösningar. Som vi säger, QRIOS MINDS GO FURTHER.

#LI-HF3

Ansök nu

External Supply Co-ordinator

Forskare, farmakologi
Läs mer Mar 18
About the position
Do you have an interest in clinical supply chain and working with external vendors and are you a person who would like to be part of a truly global team and play a key role in getting medicines to patient – then join us!

Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) apply science and technology that turns concepts into actual medicines which help millions of people. We work across the entire value chain, designing and delivering active ingredients, formulations and devices required to support new medicines – from supplies for use in toxicology studies and clinical trials to developing the technology to ensure drugs can be scaled up for commercial manufacture.

Clinical Manufacture & Supply (C&MS;) within PT&D provides an agile and flexible end-to-end Clinical Supply Chain that manufactures, outsources and delivers supplies and services to hundreds of thousands of patients across the globe.

Responsibilities
CM&S are now looking for an External Supply Co-ordinator to join our global External Commercial Product Team in Oncology Therapy Area on a 12 month contract. We are seeking those who embrace change, show great initiative, flexibility, and a willingness to learn. As External Supply Co-ordinator, you will establish relationships with external suppliers and collaborate in teams of internal experts (e.g., Technical, Quality Assurance, Procurement) in the sourcing of services and goods required by CM&S from external suppliers in support of global projects for AstraZeneca. This role will have a specific focus on sourcing the goods and services required for sourcing commercially available product for use in AstraZeneca sponsored Clinical Trials. We would ideally like to receive applications from people with clinical supply chain and supplier management experience.

Your profile
Requirements for the role:

• BSc level education in a relevant discipline.
• Minimum 5 years’ experience of working within a Research & Development or Procurement environment and working with external providers.
• Appropriate depth of technical knowledge for the activity being sourced, to be able to fully understand any risks to delivery and make the best use of the technical experts on the team to make effective decisions.
• Experience of data analysis

Desirable for the role:

• Supplier Relationship Management skills
• Understanding quality principles and GMP requirements
• Project Management experience.
• Networking skills
• Good communication skills
• A high degree of personal credibility when interfacing with organisations internal and external to AZ.

About the organisation
QRIOS Life Science can offer several opportunities for skilled people with a background in biochemistry, chemical engineering or science. We work with Sweden’s leading pharmaceutical and life science companies. So whether you’re interested in research, regulatory affairs, quality assurance, environmental and quality control, sales and marketing, or just want a career change, we have the job for you.

Working as a consultant suits whoever wants to get a lot of experience in a short period of time. We offer you the chance to work with well-known brands at renowned companies where you can develop your skills. If you’re looking for a world of exciting assignments and new contacts, you’ll like being a consultant.

About Astra Zeneca:
AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies - at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Ansök nu