Göteborg: Elevassistenter till särskolor i Göteborg till höstterminen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elevassistenter till särskolor i Göteborg till höstterminen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-30 // Varaktighet: Deltid

Är du intresserad av att vikariera som elevassistent inom grund- och särskola? Har du arbetserfarenhet av att bemöta barn och unga med med behov av särskilt stöd? Då kan denna tjänst vara något för dig!

Om uppdraget

Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering inom en mängd olika tjänster. Vi har nu behov av att rekrytera in fler vikarier till höstterminen.
Vi har i nuläget avtal med bland annat Göteborgs stad, Härryda kommun och Mölndals kommun för elevassistenter och lärarvikarier.

Dina arbetsuppgifter

Som elevassistent ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du stöttar eleven i det hen behöver extra hjälp med och ansvarar för att dagen blir så produktiv som möjligt.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen och brinnande engagemang för arbete med barn och unga. Du är en tydlig ledare och en bra förebild. Du har tidigare erfarenheter av arbete med barn med behov av särskilt stöd. Du kan arbeta minst två dagar per vecka och är bekväm med att bli inbokad till pass samma morgon samt har möjlighet att arbeta inom stora delar av Göteborgs kommun. Är du utbildad elevassistent eller på väg att bli det är det meriterande.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Elevassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Elevassistent.

Lärare, elevassistanter och barnskötare sökes.

Läs mer Mar 17
Om jobbet
Vi på Vikariecentralen arbetar med rekrytering och bemanning av vikarier till skolverksamheter från förskoleålder upp till gymnasiet. Vi söker nu vikarier till Göteborg Stad.


Du erbjuds jobb i hela Göteborg Stad och det kan även förekomma arbete i kranskommuner så som Kungsbacka och Kungälv.


Som vikarie förväntas du vara tillgänglig för arbete minst 2 dagar i veckan, men du väljer själv vilka dagar och tider du är tillgänglig för arbete. Antalet arbetspass kan variera utefter skolornas behov men just nu har vi ett högt behov och många av våra vikarier erbjuds arbete motsvarande heltid. Det är en perfekt tjänst att kombinera med eget företagande, annat arbete på 50% eller studier.


Arbetsuppgifter:
På fritids arbetar du med elever i åldrarna 6-12 år, du är med eleverna under skoldagen på raster, som resurs i klassrummet och sedan på fritids efter skolan. Du kommer vara med på flera olika aktiviteter och mycket utomhuslek. Du kommer vara med och skapa en lekfull miljö dagligen.


Som elevassistent arbetar du med elever som är i behov av särskilt stöd av olika anledningar. Du följer eleven under skoldagen och stöttar i klassrummet, på raster, under lunchen och på eventuellt fritids


Som barnskötare är du på förskola och tar hand om barnen. Där får du direktiv på dina arbetsuppgifter.


Som vikarielärare täcker du för den lärare som är borta. Beroende på hur snabb varsel så kan du behöva planera din lektion, eller så får du en färdig planering.


Kvalifikationer
• Du ska ha en relevant slutförd eller pågående utbildning
• Du ska ha en vilja för att jobba i skolan och med barn/ungdomar.
• Giltigt och godkänt utdrag från belastningsregistret
• Över 18 år
• Behärskar svenska i tal och skrift


Hur är du som person?
• Du som person ska vara anpassningsbar och flexibel
• Du är nyfiken och intiativtagande
• Du tar ansvar för de uppgifter du får och slutför dom på ett bra sätt




Mejla CV och ett personligt brev till:
kontakt@vikariecentralen.se

Ansök nu

Timvikarier till bemanningen grund- och anpassad grundskola-Intresseanmälan

Läs mer Feb 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett av samhällets viktigaste jobb där du får möjlighet att påverka och inspirera barn och ungdomar? Vill du utvecklas och dela med dig av det du är bra på? Då söker vi dig!

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet. När vi har ett behov att rekrytera kontaktar vi dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan, återkoppling kan därför komma att dröja.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS OSS
Som timvikarie i grundskola eller anpassad grundskola erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Verksamheterna är indelade i fyra geografiska områden, som vikarie arbetar du där behovet finns. Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE GRUNDSKOLA
Som timvikarie i grundskolan kan du arbeta som lärare, lärare i fritidshem eller elevassistent.

Som lärare bedriver du undervisning för en hel klass, antingen i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 79). Som lärare är ditt uppdrag att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Som lärare i fritidshem deltar du i aktiviteter med elever i årskurs F-6 innan skolan startar och efter att skoldagen slutat. Under skoldagen är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Som elevassistent arbetar du med elever i behov av särskilt stöd. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Befattningarna i den anpassade grundskolan är desamma som i grundskolan.

Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i sina studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. Uppdragen innebär även omvårdnadsarbete, där du hanterar tekniska hjälpmedel och är behjälplig vid hygienarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Har du dessutom relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timvikarier sökes till anpassad grundskola och SU-grupp- Intresseanmälan

Läs mer Feb 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett av samhällets viktigaste jobb där du får möjlighet att följa och stimulera elevernas kunskapsutveckling och personliga utveckling, Då söker vi dig!

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet. När vi har ett behov att rekrytera kontaktar vi dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan, återkoppling kan därför komma att dröja.

I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i gemensamt lärande, olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. I anpassad grundskola kan du arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Befattningarna i den anpassade grundskolan är desamma som i grundskolan. Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i sina studier och är ett stöd för eleverna i och utanför klassrummet. Uppdraget innebär även omvårdnadsarbete, där du hanterar tekniska hjälpmedel och är behjälplig vid hygienarbete.

Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till de kommunala anpassade grundskolorna i Göteborgs stad. Verksamheterna är indelade i fyra geografiska områden och som vikarie arbetar du där det finns behov. Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

KVALIFIKATIONER
Inom anpassad grundskola söker vi dig som har relevant erfarenhet eller utbildning inom området. Det är även meriterande om du exempelvis har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med alternativa och kompletterande kommunikationsverktyg, bildstöd och har kompetens inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF).

Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba i har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas på en skola med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Elevassistent till Solbackeskolans anpassade grundskola

Läs mer Apr 12
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Solbackeskolan är en mångkulturell skola där alla elever ska få möjlighet att utveckla goda kunskaper och social mognad. På skolan går ungefär 220 elever från förskoleklass upp till årskurs 6. Solbackeskolan har anpassad grundskola och grundskola. De flesta av eleverna i anpassade grundskolan läser enligt ämnesområden.

På Solbackeskolan har vi god samverkan mellan grundskolan och den anpassade grundskolan för att hitta former som utvecklar varje elev på bästa sätt. Skolan arbetar aktivt och strukturerat med kommunikation och språkutveckling och vi använder oss mycket av moderna digitala hjälpmedel som stöd för att nå målen.

Du kommer att arbeta i arbetslag som gemensamt ansvar för en grupp elever. I anpassad grundskola har vi heldagsomsorg för barn som har funktionsnedsättning och jobbar inkluderande utifrån elevens förutsättningar.

Hos oss får du möjlighet till ett varierande arbete med mycket samarbete och kreativitet där du som medarbetare får vara delaktig i att utveckla vår verksamhet.

Vi tycker att värdegrundsarbetet, bemötande och förhållningssätt är viktiga. De senaste läsåren har vi haft detta som ett prioriterat område för all personal på skolan. I detta förbättringsarbete samarbetar vi med Närhälsan och följer en modell som heter PALS. PALS är en evidensbaserad skolmodell som systematiskt och strategiskt arbetar med skolpersonalens förhållningssätt och bemötande för att minska beteendeproblem i skolan och öka elevernas skolprestationer. Genom positivt beteendestöd skapas god inlärningsmiljö och goda relationer mellan personal och elever. Vi vill gärna att du som söker berättar vad värdegrundsarbete och ett bra bemötande betyder för dig!

Vi arbetar mycket med att få fler elever i rörelse! I augusti 2018 startade vi, som första skola i Sverige, upp The Daily Mile. Kort sagt betyder det att vi rör på oss 15 minuter "extra" varje dag. Vi jobbar med att eleverna ska vara fysiskt aktiva vid utevistelse och ha en rast-pedagog som driver det arbetet. Vi samarbetar med idrottsföreningar som till exempel erbjuder verksamhet på skolan under skoldagens slut/på fritidstid.


KVALIFIKATIONER
Till denna tjänst söker vi dig som har gymnasial examen och erfarenhet och kompetens att arbeta med elever i behov av särskilt stöd i anpassad grundskola. Är du utbildad aktiveringspedagog är detta meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av alternativ och kompletterande kommunikation (AKK).

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Som person är du lugn, stabil och lyhörd och har förmågan att skapa en trygg miljö för alla elever där barnens utveckling och lärande står i fokus. Du ser fördelarna med att samarbeta i arbetslag och är duktig på att skapa goda relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare. I denna roll behöver du ha en förmåga att prioritera och anpassa ditt arbetssätt efter elevernas och verksamhetens behov. Du bidrar gärna med idéer och nya tankesätt för att hela tiden driva arbetet framåt och vara med och utveckla samverkan mellan anpassad grundskola och skola.

Ett inkluderande arbetssätt ser du som en tillgång och med din kreativitet skapar du engagemang och motiverar till lärande.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal.



ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Elevassistent, Landala 1-6 anpassad grundskola

Läs mer Apr 10
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen till skolområde 7 i Centrum, där Landalaskolan 1-6 anpassad grundskola, Mossebergsskolan F-2 och Guldhedsskolan F-9 ingår. I vårt skolområde går ca 850 elever och arbetar ca 125 medarbetare. vi har ett gott samarbete över skolorna och drar nytta av varandras styrkor och kompetenser, vi stöttar och hjälper varandra med både strategiskt och operativt arbete i våra verksamheter. Vi har ett gemensamt elevhälsoteam i skolområdet där rektor, biträdande rektorer, kuratorer, skolpsykolog, skolsköterskor och specialpedagoger ingår.

Landalaskolan ligger centralt på en höjd ovanför Kapellplatsen och Landalatorg. Omgivningen är lugn och i anslutning till skolan finns grönområden inom kort promenadavstånd. På Landalaskolan vet vi att barn gör rätt om de kan och lär sig av att lyckas; vi ser det relationella perspektivet som ett självklart förhållningssätt i alla möten med våra elever.

Som elevassistent i anpassad grundskola arbetar du för att stötta eleverna under hela skoldagen. Du arbetar i team tillsammans med lärare och övriga kollegor med att utforma och anpassa undervisningen för att möta elevernas specifika behov utifrån lärarens planering. Ditt uppdrag är att flexibelt, tillsammans i teamet, hitta vägar för eleverna att nå sin fulla potential, kunskapsutveckling och självständighet. Du behöver vara inkännande, lyhörd och situationsorienterad. Du har förmåga att observera och anpassa stödet efter elevernas behov. Eftersom skolan är nyetablerad vill vi att du genom din kompetens är en delaktig part i utvecklingen av verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot barn och fritid eller pedagogik.

Du är trygg i din yrkesroll och har ett engagemang för att möta eleverna utifrån behov och förutsättningar samt har god förmåga att bygga trygga relationer med både elever och dess vårdnadshavare. Du trivs med att samarbeta i team men också med att ta egna initiativ för att driva arbetet framåt. Du delar med dig av egen kunskap och erfarenhet men är också nyfiken på att ta del av andras. Du följer den pedagogiska planeringen, håller huvudet kallt och hjärtat varmt med ramar, kramar samt positiv energi.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och elevernas bästa i fokus. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och är lösningsfokuserad med ett relationellt- och salutogent förhållningssätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i den anpassade grundskolan samt AKK och tydliga lärmiljöer.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsterna tillsätts under förbehåll att de inte tas i anspråk av interna skäl.



ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB .

Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 20
Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till ett uppdrag på ca 5 månader med start i början av december.

Om uppdraget

Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start 231201 till och med 240430. Du kommer att vara placerad på kundens centrala kontor med viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Förvaltningen som du kommer att arbeta på har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)

- Övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet

- Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning

- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller

- Arbete med månads, delårs och årsbokslut

- Eventuellt kan viss redovisning av EU projekt förkomma

- Göra analyser och simuleringar

- Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen har du följande kompetens och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alternativt minst 5 års erfarenhet som redovisningsansvarig

- Minst 3 års erfarenhet och kunskap kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation

- Erfarenhet från arbete offentlig verksamhet

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

- Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovisning

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du som person har god samarbetsförmåga, arbetar självständigt samt kan snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-24

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered

Förvaltningschef, kommun
Läs mer Nov 14
Nu söker vi för ett långt uppdrag en Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered.

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid med start 240101 och under ett år, med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare tre år.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att utveckla och driva samarbetet mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö.



Dina kvalifikationer

- Relevant akademisk examen eller annan utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som verksamhetschef med uppdrag att organisera och driva samarbete mellan fastighetsägare eller motsvarande befattning som av beställaren bedöms som likvärdig. Omfattningen av arbetslivserfarenheten ska ha varit minst 75 % av en heltid under den angivna 5 års perioden.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och driva samarbete mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö med dokumenterat goda resultat.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av övergripande verksamhets- och budgetansvar.

- Genomfört kartläggningar, utvärderingar och uppföljningar av brottslighet och andra ordningsstörningar samt formulerat konkreta aktiviteter med dokumenterat goda resultat.

- Erfarenhet av, och inom ramen för det aktuella uppdraget, själv kunna genomföra trygghetsbesiktningar av bostadshus, parkeringar och lokalfastigheter åt medlemmar.

- Vara förtrogen med nationella lagar och regler samt hur en kommun styr och reglerar sin verksamhet inom relevant område för uppdraget.

- Arbetslivserfarenhet av att samverka med berörda aktörer i storstad kring infrastruktur-, stadsbyggnads- och stadsplanefrågor, trafik, parkering och kommunikationer samt svara på remisser i nämnda områden.

- Erfarenhet av att stödja en föreningsstyrelse med administration som att ta fram handlingar inför årsmöten såsom budget och verksamhetsplan till att löpande bereda ärenden och ta fram handlingar inför styrelsemöten gällande verksamhet och ekonomi.

- Behärska svenska språket i både tal och skrift och kunna förmedla aktuell information och resultat från projekt och processer via hemsida, nyhetsbrev och sociala media.

- Mycket god vana av att företräda en verksamhet i publika sammanhang.

- Ha mycket god datorvana.

För att lyckas i rollen behöver du vara resultatinriktad, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och noggrann samt självständig och ansvarstagande.

Meriterande

- Hög kunskap inom området med en god förståelse för uppdraget och ett strukturellt arbetssätt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5/12 -2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom/controller i Göteborg

Controller
Läs mer Apr 17
Kommunal kund söker ekonomiskt kunnig konsult. Skicka in din ansökan idag!
Om uppdraget
Vi söker en ekonom/controller med god dokumenterad erfarenhet av processledning och processbeskrivningar. Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss påBemannia med start omgående till och med 2024-09-30.Tjänsten är på heltid med arbetstid belagd 8-16:30. Arbetet sker på kundens kontor, och det finns eventuelltviss möjlighet till distansarbete.Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att stötta ekonomiavdelningens controllers med processledning genom att processleda arbetet och samarbeta med förvaltningens övriga verksamheter, exempelvis genomatt effektivisera och samordna budgetprocessen och andra ekonomiprocesser. Du kommer också vara med och skapa rutiner, instruktioner och processbeskrivningar samt medverka i informations- och kommunikationsflödet inom förvaltningen och i detta själv leda möten effektivt.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Processledning för ekonomiska processer, inklusive förvaltningens budgetprocess
Processkartor
Processbeskrivningar
Rutinbeskrivningar
Stötta förvaltningens befintliga resurser med arbetsuppgifter vid behov
Förekommande arbete på en controlleravdelning

Dina kvalifikationer
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller i medelstor eller stor organisation
Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS office eller likvärdigt
Mycket goda kunskaper i Powerpoint och i attsammanställa effektiv information/kommunikation
Mycket goda kunskaper av att arbeta med ekonomirelaterad processledning och processkartläggning
Vana att självständigt driva utvecklingsarbete i ekonomiprocesser/budgetprocesser
Vana att självständigt hålla i projekt ochansvara för presentationer i stora grupper

Personliga egenskaper som passar rollen är starka kommunikativa förmågor, prestigelöshet och samarbetsinriktad. Du är även duktig på att visualisera och processleda
Meriterande
Erfarenhet från offentlig förvaltning

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira.henningsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

IT-suppport till myndighet i centrala Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 11
Vill du vara ansiktet utåt för en myndighet och bidra med It support, teknisk problemlösning och ärendehantering? Då kan detta vara jobbet för dig!
Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag som first line supporthos vår kund i centrala Göteborg. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå i 12 månader med chans till förlängning. Det är en heltidstjänst (100%) som utförspå plats i kundens lokaleroch arbetstiden är förlagd till 07-16 eller 8-17.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som första linjen it-support (telefonmottagning) avseende hård- och mjukvara (inkl.mobila enheter) samt behörigheter mm. Detta innebär att ta emot, registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och lösa ärenden s.k. incidenter som kommer in till myndighetens it-support. Målet äratt hålla en hög tillgänglighet och att lösa så många ärenden sommöjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande ärenden och komplexa problem eskaleras till andra linjens it-support.
Utöver detta kan följande arbetsuppgifter förekomma:
Se till att IT-utrustning fungerar.
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara.
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och hårdvara).
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med data inriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office.
Minst ett (1) års aktuell IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin alt. annan erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig inom kundservice och IT-support.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.Du ska kunna lämna in två (2) referenser från tidigare uppdragsgivare.

Utöver detta förväntas en god social kompetens och att ha hög servicekänsla gentemot användare. Att du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice samt god analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.Du kommer representera som ansiktet utåt mot myndighetens medarbetare och kunden ser gärna att du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, delar med dig och säkerställer kunskap.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-20.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-175 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 8
Har du minst fem års tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Vi söker nu dig som vill hoppa på ett nytt uppdrag i Göteborg!
Om uppdraget
Till vår kund i Centrala Göteborg söker vi en ekonomiassistent på heltid 100% från den 15 maj till den 15 september. Detta är ett konsultuppdrag ochman arbetar på kontoret 08:00-16:30, flextid tillämpas.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta mot flera olika avdelningar. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av postöppning/sortering, betalningsbevakning (betaldagar), ärendehantering (system: ServiceNow), autogiro – registrera medgivande, Svefaktura - vissa kontroller (t e x Peppol mot kundregister efter robotbearbetning) och beställa/köra betalning-/bankfiler.
Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att vara:
Hantera in- och utbetalningar
Arbete med löpande bokföring/redovisning
Arbete med kundreskontra, inkasso, tillgodohavanden med mera
Arbete med leverantörs reskontra, krediteringar, inleveranser med mera
Arbete med moms
Allmän administration

Dina kvalifikationer
Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att arbete i ekonomisystem
Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-15.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070- 884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Internservicemedarbetare för uppdrag på Högskolan Väst!

Kontorsvaktmästare
Läs mer Mar 18
Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom vaktmästeri, underhåll av lokaler eller annan fastighetsrelaterad erfarenhet? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Vår kund Högskolan Väst, belägen i Trollhättan, söker nu tillskott till sitt befintliga team inom service och som stödfunktion internt. Du har nu chansen att kliva på ett roligt, stimulerande och utvecklande uppdrag med möjligheten att få bidra till utveckling och träffa nya människor i en omväxlande och stimulerande miljö. Arbetet utgår helt från kundens lokaler beläget i Trollhättan, tjänsten är på 100% med arbetstider på vardagar mellan kl. 08-16:30. Uppdraget påbörjas senast 20/5 2024 och kommer pågå till 30/9 2025 med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som internserivcemedarbetare krävs det att du är serviceinriktad, har stor ansvarskänsla, kan arbeta självständigt och kunna ta egna beslut utifrån de utmaningar du ställs inför. Du är även med och deltar i möten och utvecklar och driver verksamhetsområdet framåt.
Som internserivcemedarbetare arbetar du med den dagliga driften av sektionens uppdrag vilket bland annat innebär följande arbetsområden:

- Campusdrift -tillsyn och underhåll av inredning och utrustning i lokalerna

- Volymkopiering

- Skanning av tentor

- Inköp, och hantering av leverantörskontakter

- Jobba med supportärenden som inkommer via vårt Servicecenter

- Flytthjälp och tillhörande logistik

- Post och paket

- Godsmottagning och lagerhållning

- Arbeta med campusrelaterad säkerhet (lås och passager)



Dina kvalifikationer

- Fullständig gymnasieexamen

- Erfarenhet av fastighetsrelaterad drift och support eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- Förmåga att delta i flytt-arbete och utföra en del tunga lyft

- Goda datorvana och kunskaper i Microsoft Office 365

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska

- B-körkort

Utöver detta ser vi att du som person gillar att ge god service och att möta människor, har lätt för att identifiera och lösa tekniska problem. Det är positivt om du tycker om att befinna dig i en verksamhet som ständigt utvecklas och kan hantera perioder av arbetstoppar. Samt att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp med ett stort intresse för att förstå verksamheten.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

- Erfarenhet av copy/print

- Erfarenhet av passagesystem

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 april

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu