Göteborg: Erfaren trafik- och mobilitetsplanerare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren trafik- och mobilitetsplanerare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-01 // Varaktighet: Heltid

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden.

Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats där innovation och hållbarhet visar vägen. Vi tror på våra medarbetare och satsar stort på forskning och utveckling. Nu kan du vara med och påverka morgondagen. För att framtiden spelar roll.


Vi upplever en stor efterfrågan av Tyréns tjänster inom trafik- och mobilitetsområdet och vi söker dig med trafik- och mobilitetskompetens. En av Tyréns styrkor är vår förmåga till helhetssyn i samhällsplaneringen. Vi har ett öppet och kommunikativt arbetssätt och samarbetar mycket med Tyréns olika kontor över landet. Vi tror att det faktum att vi brinner för det vi gör och att vi har roligt tillsammans påverkar slutresultatet på ett positivt sätt. Vi söker nu en erfaren trafik-/mobilitetsplanerare och/eller uppdragsledare som tycker det känns spännande att vara med i utvecklingen av våra tjänster på området, med stöd av Tyréns trygga ramar.

Din roll på Tyréns

Du kommer att arbeta bland annat med utredningar, analyser, planering, strategier, rådgivning kring frågor som berör framtida trafiklösningar för gående, cyklister, kollektivtrafik och övriga trafikslag. Våra kunder är stat och kommuner, men även privata näringslivet. Våra uppdrag har en stor variation vad det gäller omfattning och innehåll vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga, både internt och externt. Du kommer även att ansvara för stora och små uppdrag där du planerar, leder, samordnar, följer upp kostnader och tider med mera.

Dina erfarenheter

Vi söker dig som är civilingenjör, planeringsarkitekt, samhällsplanerare eller har annan relevant högskoleutbildning. Du har minst fem års erfarenhet av arbete med trafik- och samhällsplanering från kommunal eller privat anställning. Du har lätt för att samarbeta och har redan idag goda upparbetade kundrelationer. Du besitter ett strategiskt tänk i din relation till stadsplaneringens grunder.

Dina egenskaper

Som person är du intresserad av samhällsfrågor, engagerad, initiativrik och delar gärna med dig av din kunskap. I ditt arbete är du affärsmässig och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål. Du är en driven person med engagemang och ansvarskänsla, både i relation med kund och med kollegor i olika projektkonstellationer.

Placeringsort

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge i Göteborg alt Jönköping i kombination med distansarbete hemifrån. 

Om du känner att du är rätt person för tjänsten så vill vi önska dig varmt välkommen med din ansökan till en spännande, innovativ och kreativ arbetsplats. Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. 

Vill du veta mer? 

Kontakta Alexander Airosto avdelningschef,  alexander.airosto@tyrens.se

Ser fram emot din ansökan och att träffa dig personligen!


Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Samhällsplanerare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Samhällsplanerare.

Planeringsledare utveckling och förvaltning

Läs mer Apr 11
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en planeringsledare till enheterna utveckling- och förvaltning norr/söder på avdelningen utemiljöer och stadsliv på den nya förvaltningen Stadsmiljö där vi har ett samlat ansvarar för att underhålla, förvalta och utveckla gröna miljöer så som parker, skog och naturområden samt anläggningar så som badplatser, aktivitetsytor, offentlig konst mfl.

I din roll som planeringsledare stöttar du enheterna utveckling- och förvaltning norr och söder och du jobbar gränsöverskridande mot båda enheterna. Arbetet innebär att du självständigt eller tillsammans med enheternas verksamhetsutvecklare arbetar med och driver och utvecklar enheternas interna och externa processer.

Du kommer bland annat att arbeta med:
• Remisshantering
• Bygglovsremissvar
• Utredningar
• Delta i olika arbetsgrupper
• Bereda beslutsunderlag
• Självständigt driva projekt
• Besvara frågor från allmänheten
• Stötta kollegor
• Utveckla och ta fram processer

Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter där du har stora möjligheter att påverka arbetsinnehållet. Hos oss får du möjlighet att påverka göteborgarnas vardag och vara delaktig i att driva utvecklingen framåt i Göteborgs Stad. Arbetet innebär mycket samarbeten med så väl andra förvaltningar som andra avdelningar inom stadsmiljöförvaltningen och kollegor inom avdelningen. Du kommer att vara inblandad i flera av enheternas processer.

På avdelningen är vi två enheter som ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens gröna miljöer och tillhörande anläggningar så som lekplatser, friluftsanläggningar, badplatser etc. På enheterna Utveckling och förvaltning norr och söder arbetar ca 30 engagerade medarbetare med olika bakgrund så som landskapsarkitekter, landskapsingenjörer, biologer mfl. Utemiljöer- och stadsliv arbetar för att skapa tillgängliga, trygga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden och bidrar till förvaltningens ansvar för stadens offentliga rum. Arbetet innebär mycket samarbeten med så väl andra förvaltningar som andra avdelningar inom stadsmiljöförvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har intresse och driv att skapa förbättring och som har erfarenhet av liknande roller. Du har högskole- eller universitetsutbildning inom ett för tjänsten relevant område, eller motsvarande flerårig erfarenhet och utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser det som positivt om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation. Din kommunikativa förmåga är god, såväl muntlig som skriftlig.

För att trivas i rollen tänker vi att du trivs med mycket ansvar och förstår vikten av att alltid ha med dig helhetsperspektivet. Du har god analytisk förmåga och kan dra slutsatser och göra relevanta bedömningar utifrån tillgänglig information och fakta. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Vidare har du lätt för att organisera ditt arbete och planera på ett effektivt och målinriktat sätt. Du är självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare till enheten Investeringsplanering

Läs mer Apr 18
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en roll där du får ansvara för och driva fram ett nytt och spännande projekt? Gillar du kartor, infrastruktur och hur en klokt kan kombinera dessa? Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till enheten investeringsplanering, som kommer att få arbeta med att ta fram, implementera och förvalta ett produktionsstöd för planering av investeringsprojekt på stadsmiljöförvaltningen.

Stadsmiljöförvaltningen är en ny stadsutvecklande förvaltning som har ärvt olika sätt att planera olika typer av infrastruktur från tidigare förvaltningar. Vi ska nu ta ett ordentligt steg framåt och få till en modern lösning för att kunna planera och samplanera infrastrukturprojekt både inom stadsmiljöförvaltningen och mellan de stadsplanerade förvaltningarna i stort. Det rör bland annat cykelvägar, parker, torg och bilvägar.

Ditt arbete kommer att vara att finna hur vi klokast kombinerar de behov vår planerande personal har, med de IT-lösningar vi har tillgång till. Samtidigt förväntas du bygga upp en systematik för hur vi kan arbeta på förvaltningen med planeringen.

Du kommer den första tiden att projektleda framtagandet och införandet av systemet och sedan övergå till att förvalta det. Det kommer finnas gott om framtida utveckling i systemet och du kommer behöva jobba nära flera andra förvaltningar i detta.

Du kommer tillhöra enheten Investeringsplanering där tio engagerade medarbetare arbetar idag. Enheten har, lite förenklat, två uppdrag; att samordna strategisk tillfällig omläggning av trafik och leda stadsmiljöförvaltningens investeringsportfölj. Du skulle då jobba närmast de två andra verksamhetsutvecklare som finns på enheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom stadsutveckling, utformning eller annat område som arbetsgivaren finner relevant. God IT-vana och grundläggande GIS-kompetens är ett krav. Har du förståelse för stadsutvecklingsprocesser eller att genomföra projekt är det meriterande.

För att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare har du en god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultat. Du har en god förmåga i att kommunicera såväl muntligt som skriftligt, och anpassar din kommunikation utifrån vad situationen kräver.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Projektledare till urban futures

Läs mer Mar 15
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Projektledare till Urban Futures
Urban Futures – Centrum för hållbar stadsutveckling är en arena för samskapande mellan forskning och praktik. Vi arbetar med komplexa samhällsutmaningar utifrån olika perspektiv. Vi bygger kunskap och kapacitet som bidrar till omställning av våra städer och samhällen. Samtliga aktiviteter inom centrumet syftar till att främja samverkan och kunskapsutveckling mellan forskning och praktik för att förverkliga rättvisa, gröna och tillgängliga städer, regioner och samhällen som utvecklas med respekt för allt liv och inom planetens gränser.

Urban Futures drivs genom ett etablerat partnerskap mellan åtta deltagande parter som representerar både akademi och praktik: Västra Götalandsregionen, Länsstyrelsen i Västra Götalands län, Göteborgsregionen, Göteborgs Stad, Chalmers tekniska högskola, Göteborgs universitet, IVL Svenska Miljöinstitutet och RISE Research Institutes of Sweden.

Urban Futures är idag placerad vid Wexsus - Västsveriges nexus för hållbar utveckling. Wexsus övergripande verksamhetsidé är att facilitera samverkan och skapa partnerskap för hållbar utveckling mellan akademin i Västsverige och andra samhällsaktörer. Samverkansarenan Wexsus är ett konsortiebaserat samarbete mellan Göteborgs universitet, Chalmers tekniska högskola och Högskolan Väst. Göteborgs universitet är värd för Wexsus och Urban Futures.

Arbetsuppgifter 
Vi söker dig med kunskap om och stort intresse för hållbar stadsutveckling. Som projektledare på Urban Futures kommer du delta i att driva den operativa verksamheten och stötta verksamhetsledaren i utveckling och planering av arbetet. Du ska driva, facilitera och samordna ett eller flera av verksamhetens tematiska spår. Du ansvarar för att koordinera och driva Urban Futures samordnargrupp med representanter från de åtta parterna och stödja samordningen av styrelsens möten. 

Du kommer vara kontaktperson för, följa upp och stötta pågående projekt med koppling till Urban Futures men också kunna initiera, medverka i och driva projektutveckling och ansökningsarbete. I arbetet med projekt och processer ingår planering och genomförande av workshops, seminarier och andra typer av event för olika målgrupper. Du behöver kunna bidra med kunskap och kompetens inom samskapande metoder och processer.

I anställningen ingår även att stödja verksamhetens kommunikationsarbete som inkluderar att skriva texter till nyheter, sociala medier och olika typer av rapporter. Du behöver också inom processer och projekt göra relevant kommunikationsplanering. I en organisation som bland annat baseras på projekt kan även andra arbetsuppgifter förekomma och anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.

Kvalifikationer 
Krav


• Vi ser att du har en examen på avancerad nivå med inriktning mot hållbar utveckling inom: stadsutveckling, samhällsplanering, offentlig förvaltning eller av arbetsgivaren bedömt angränsande ämnesområde.
• Erfarenhet av att leda och facilitera samverkan mellan aktörer som representerar olika perspektiv, intressen och sakkunskap.
• Du har en god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift.
• Relevant arbetslivserfarenhet inom hållbar samhällsutveckling/stadsutveckling eller av arbetsgivaren bedömt angränsande ämnesområde.

Meriterande


• Erfarenhet av att planera och arrangera olika typer av möten och event såsom workshops och seminarier .
• Erfarenhet av planering, produktion och uppföljning av kommunikationsaktiviteter
• Erfarenhet av och/eller utbildning inom att leda och facilitera samskapande processer och/eller projekt.
• Erfarenhet av att driva och skriva ansökningar till forskningsfinansiärer.
• Arbetslivserfarenhet av projektledning/projektadministration

Vi söker dig med stort intresse och kunskap inom hållbar stadsutveckling. Som person är du lyhörd och har god förmåga att samarbeta med andra och bygga relationer. Du är driven, arbetar självständigt och tar initiativ. Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och har förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Du är flexibel och har förmåga att verka i ett sammanhang av komplexitet och osäkerhet. Du bidrar till att gott arbetsklimat i gruppen och gärna också med nya perspektiv och kompletterande erfarenheter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning 
Anställningen är ?ett vikariat?med omfattning 80%. Placering är på nationella enheten Wexsus vid Göteborgsuniversitet. Tilltänkt tillträde är 2024-06-01 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:

Verksamhetsledare, Sara Pettersson, sara.pettersson@wexsus.se, 0768521939

Personalhandläggare, Robert Svedlund, robert.svedlund@gu.se

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-05

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Regional samhällsplanerare

Läs mer Mar 20
Vill du arbeta som regional samhällsplanerare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter där du är med och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.


Regional samhällsplanerare

Arbetsuppgifter

Trafikverkets verksamhetsområde Planering ansvarar för kort- och långsiktig planering av den statliga infrastrukturen och att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Uppdraget är att bidra till samhällsutvecklingen och ge förutsättningar för goda rese- och transportmöjligheter.
Som regional samhällsplanerare kommer du att ha kommunansvar för utvalda kommuner i Västra regionen och samordna kommunernas bebyggelseplanering med den statliga infrastrukturen utifrån en aktiv dialog med kommunerna. I din roll ingår att arbeta för att säkerställa att Trafikverket är en naturlig dialogpartner redan i tidiga skeden likväl som granskning av översiktsplaner, detaljplaner, bygglov och ärenden enligt Miljöbalken. Du tydliggör Trafikverkets ansvar, mål och roll i varje fas i de formella planeringsprocesserna. Rollen innebär samordning, avvägningar och prioriteringar mellan olika intressen, både internt och externt, samt att identifiera behov och brister i transportsystemet. Arbetet sker i tätt samarbete med andra samhällsplanerare på enheten, men också med övriga funktioner inom Trafikverket. Du involveras i en stor mängd frågor av olika karaktär.
Den organisatoriska placeringen för tjänsten är inom verksamhetsområdet Planering i Västra regionen på enheten Samhällsplanering. På enheten kommer du arbeta tillsammans med 13 engagerade kollegor. En stor och viktig del i arbetet är att stötta varandra och jobba tillsammans med olika kompetenser för att hitta lösningar.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester kommer att skickas till de som uppfyller skallkraven under vecka 16. Digitala intervjuer är preliminärt planerade att genomföras via Skype under vecka 18.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Du har ett stort intresse för samhällsplaneringsfrågor och infrastrukturens roll i samhälls­utvecklingen. För att lyckas i rollen så krävs det att du har förmåga att självständigt se vad som behöver göras, tar initiativ och är duktig på att driva ditt arbete framåt. Du är analytisk och har erfarenhet av att arbeta med komplexa frågeställningar. Eftersom ditt arbete kommer att innefatta mycket kontakter med andra så blir en nyckel till framgång att du lyckas väl i dina samarbeten, att du är pedagogisk och att du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du bidrar till hela organisationen och delar med dig av den information som behövs för att nå önskade resultat.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p inom samhällsplanering, samhällsbyggnad eller fysisk planering. Alternativt så har du annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant yrkeserfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
några års aktuell och för tjänsten relevant yrkeserfarenhet av arbete med samhällsplanering ifrån verksamheter med liknande samhällsplaneringsprocesser
goda kunskaper i Plan- och bygglagen (PBL) och Miljöbalken (MB
goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:
kunskaper i Väglagen (VägL) och/eller Lagen om byggande av järnväg (LBJ)
erfarenhet av hur kommunal och statlig samhällsplaneringsprocess bidrar och samspelar med varandra
erfarenhet från arbete med Riksintressen

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Planerare till enheten Investeringsplanering

Läs mer Mar 15
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en omväxlande roll med många kontaktytor och vill vara en del av Göteborgs stadsutveckling? Vill du bidra till att förbättra kollektivtrafiken i staden? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som planerare!

I ditt uppdrag ingår att:
• Vara en kontaktperson gentemot Västtrafik för stadsmiljöförvaltningen. Du är en länk mellan Västtrafik och förvaltningen i det löpande arbetet med operativa frågor inom kollektivtrafiken, som exempelvis förändringar i trafiken eller nya hållplatser.
• Arbeta tillsammans med delportföljledare och planeringsgruppsledare för kollektivtrafik med att planera infrastruktur för framtidens kollektivtrafik.
• Samordna kollektivtrafikfrågorna och bidrar till att lösa utmaningar kopplat till kollektivtrafiken tillsammans med våra andra stadsutvecklingsförvaltningar.
• Ansvara och förvalta stadens tillköp av kollektivtrafik, till exempel den avgiftsfria färjetrafiken.
• Representera stadsmiljöförvaltningen i nätverk och samverkansforum rörande kollektivtrafik.

Du kommer tillhöra enheten Investeringsplanering där tio engagerade medarbetare arbetar idag. Enheten har, lite förenklat, två uppdrag; att samordna strategisk tillfällig omläggning av trafik och leda Stadsmiljöförvaltningens investeringsportfölj. Du skulle då tillhöra den senare delen där sju medarbetare ingår.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna samhällsvetare, civilingenjör eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I rollen ingår att vägleda Västtrafik inom Stadens organisation. Tidigare erfarenheter av detta, och/eller samarbetsformerna kring kollektivtrafik, är därför meriterande.

Du är en skicklig kommunikatör med vana av att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du strukturerad och upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du skapar goda relationer med samarbetspartners och har god samarbetsförmåga då rollen innebär flera interna och externa samarbeten.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tyréns Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tyréns Sverige AB .

Analytiker trafik och skyfall

Trafikingenjör
Läs mer Feb 21
Om tjänsten

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller. 

Som analytiker inom trafik och skyfall på Tyréns är du med och bygger framtidens samhälle. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.? 

På Tyréns arbetar vi med trafikrelaterade frågor med geografisk utgångspunkt från Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Norrköping och Umeå men arbetsfältet är nationellt. Vi behöver bli fler inom trafik och söker nu efter minst en ny kollega till våra ca 50 befintliga kollegor inom kompetensområdet. 

Vi har en stark och stöttande gemenskap och arbetar med spännande uppdrag i alla skeden: från utredning till projektering. Många av våra projekt utförs tillsammans med våra Väg-, Järnväg- och Landskapsavdelningar. Vi arbetar i första hand lokalt och regionalt men samarbetar även med andra regioner över hela landet. 

Rollen

Tjänsten som analytiker inom trafik och skyfall innebär att du arbetar med utveckling, förvaltning och tillämpning av metoder, modeller och indata för framtagande av prognoser och genomförande av analyser. 

I tjänsten ingår att arbeta tillsammans med kollegorna lokalt i Göteborg men även samarbete med kollegor på andra håll i landet. Resor inom hela Sverige kan förekomma. I arbetet kan även ingå att initiera eller delta i innovationsprojekt kring transportmodeller och skyfallsmodeller samt att följa nationellt och internationellt arbete inom området. Du ges?möjligheten att jobba med framtidens hållbara transporter, klimatanpassning och infrastruktur! 

Din bakgrund 

Som person har du en god problemlösande analysförmåga och arbetar strukturerat och metodiskt för att nå resultat. Du är trygg i din roll och kan på ett sakligt och professionellt sätt förklara de analyser och resultat som våra metoder/modeller genererar. Det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, där du kan förklara komplexa samband på ett lättbegripligt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Du kommer att ha kontakt med både interna och externa aktörer, vilket innebär att ditt sätt att samarbeta och kommunicera med andra är betydelsefullt. 

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker dig som: 


• har minst ett års erfarenhet av användning och utveckling av prognos- och analysmodeller inom transportområdet 
• Har kunskap om MIKE-programvaror och databearbetning för skyfallsanalyser  
• har en universitets-eller högskoleutbildning inom trafikplanering, trafikmodeller,  logistik, matematik, statistik eller annan relevant utbildning som vi anser likvärdig 
• trivs med att driva strategiska frågor och gillar att jobba övergripande med olika kompetenser. 
• tycker om att arbeta med de tekniska frågorna inom trafik och skyfall men har också en förmåga att lyfta blicken och se helhetslösningen och kundens behov 


För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Alexander Airosto
Avdelningschef Mobilitet, Plan & Landskap
alexander.airosto@tyrens.se
+46104519763

#LI-DNP

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Landskapsarkitekt

Landskapsarkitekt
Läs mer Jan 22
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.




Om tjänsten

Som Landskapsarkitekt hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och kompetensområde Landskap. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här. 

Som landskapsarkitekt kommer du ha flera kontaktytor, såväl internt som externt, nationellt som internationellt. Stor del av arbetet sker i en etablerad och välfungerande grupp tillsammans med andra landskapsarkitekter där du kommer ha en viktig roll i att föra våra projekt framgångsrikt framåt. Du kommer arbeta både strategiskt så väl som på detaljnivå i hela gestaltningsprocessen, men med fokus på projektering och gestaltningsskeden.

Då vi befinner oss i en stark tillväxt, kommer du även vara viktig i vår utveckling och där med finns möjlighet att påverka din arbetssituation samt vara med och påverka vår resa framåt. 

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker 

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• En utbildning och examen inom landskapsarkitektur
• Minst tre års erfarenhet inom gestaltning och projektering
• Erfarenhet av den kommunala processen kopplat till detaljplaner

Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:


• Tidigare erfarenhet av att ansvara för hela eller delar av projekteringsuppdrag. 
• Kunskaper inom områden som växtkomposition, markbyggnad och 3D-projektering

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• Självgående, initiativtagande, dynamisk och lösningsorienterad
• Nyfiken och engagerad
• Duktig på att behålla överblicken utan att tappa detaljerna
• En stark och engagerad teamplayer som ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat
• Trivs med att utbyta kunskap och hjälpa andra att utvecklas
• Affärsmässig och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål. 

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Alexander Airosto
Avdelningschef
Mejl: alexander.airosto@tyrens.se
Telefon: 010-451 97 63






Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Trafikstrateg

Civilingenjör, trafik
Läs mer Jun 22
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som Trafikstrateg hos oss på Tyréns kommer du att arbeta inom vårt affärsområde Arkitektur & projektledning och vårt tjänsteområde Trafik. För att hitta mer information om vad vi gör inom tjänsteområdet klickar du här.  

I din roll kommer du främst att ägna dig åt eget utredningsarbete och annan rådgivning åt företagets kunder men även att bistå avdelningschefen i kundkontakter, anbud och annan marknadsföring.

Avdelningen har flera spännande projekt igång inom mobilitet, trafikanalys, strategisk trafikplanering, översikts- och detaljplanering och processledning i samhällsbyggnadsfrågor.

Som Trafikstrateg på Tyréns ingår hela företaget, din egen avdelning och du själv i ett större sammanhang. Du har därför stöd av ett stort, välrenommerat företag men också stor frihet att utveckla affärer och arbetssätt samt verka för ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat i ditt team.

Affärsområdet Arkitektur och Projektledning i Väst består av c a 60 medarbetare fördelat på fyra avdelningar. Dessutom sker en aktiv samverkan med motsvarande avdelningar runt om i landet i arbetet med att utveckla trafikplanering som affär på Tyréns som helhet.

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• Erfarenhet som ledande trafik- eller samhällsplanerare och viljan att hitta nya sammanhang att utvecklas i
• Civilingenjörsexamen och minst 10 års erfarenhet från konsultbranschen eller motsvarande erfarenhet från fastighetsbranschen alternativt den offentliga sidan
• En inriktning mot tidiga strategiska skeden
• God förståelse för trafik- och samhällsplanering inom plan- och byggprocessens olika skeden samt behärskar gällande lagar och regelverk
• Du har en uppfattning om nya digitala verktyg och innovativa lösningar för en hållbar samhällsutveckling

Meriterande är om du har:


• Ett välutvecklat affärsnätverk inom kompetensområdet
• Konsulterfarenhet

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• God kommunikatör och en lagspelare med förmågan att utveckla, engagera och motivera dina medarbetare
• Nyfikenhet, öppenhet och samarbete
• Ser det som spännande att arbeta med många olika kompetenser, i olika konstellationer, sammanhang och skeden
• Intresse av samhällsfrågor, är initiativrik och gärna delar med dig av din kunskap
• Engagerat och inkluderande förhållningssätt till trafik- och samhällsplanering
• Brinner för hållbar och demokratisk samhällsbyggnad
• Du tycker om att dela med dig av din kunskap och i nära samarbete med dina kollegor hitta bästa möjliga lösning utifrån såväl ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester mellan den 10/7 och 11/8 kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Linda Tholence
Tf Affärschef Arkitektur & Projektledning Väst
Mejl: linda.tholence@tyrens.se 
Telefon: 073-081 12 45

 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

GIS-ingenjör

GIS-ingenjör
Läs mer Jun 8
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som GIS-ingenjör hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Mark & Vatten och kompetensområde Geografisk informationsteknik. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här.

Världens bästa avdelning behöver utökas med en resurs inom GIS. Vi jobbar idag i projekt för vindkraften, infrastruktur i form av både väg och järnväg och vattenförsörjning. Vi är djupt inblandade i Tyréns Geobim-lösning med undermarksinformation. Vi jobbar mycket med både FME och ArcGIS miljön och inom ArcGIS online har vi egna lösningar för att kunna stötta vår verksamhet i fält med material direkt i platta eller telefon.

Beroende på dina tidigare erfarenheter kommer vi anpassa vilka projekt du kommer medverka i men du kommer att delta i och själv driva GIS-projekt. Exempelvis:


• I tidiga skeden av nya energislag vara med och ta fram underlag och analysera nya etableringar
• Vara behjälplig i byggskedet i infrastrukturprojekt och hantera våra digitala fältverktyg
• Ta fram kartmaterial till rapporter i samarbete med våra teknikspecialister inom miljö och vatten
• Ta fram underlag för våra geotekniker i fält
• Kartframställning och geodatahantering
• Hantering av punktmoln, avancerade GIS-analyser och FME-script

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge med utsikt över Stenpiren i Göteborg alternativt på Östra Torggatan i Karlstad där en del av avdelningen är stationerad, med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker 


• Dig som har minst några års erfarenhet av GIS

Meriterande är erfarenhet av:


• Konsultarbete
• Vind- eller solkraft

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• En prestigelös inställning
• Viljan att dela med sig av både av kunskaper och uppgifter

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester för rekryterande chef mellan den 17 juli och 18 augusti kan återkopplingen på din ansökan komma att dröja till efter denna period beroende på när du ansöker.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Ulf Lindblad
Avdelningschef
Mejl: Ulf.Lindblad@tyrens.se
Telefon: 010-451 97 64

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Uppdragsansvarig elkonsult

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jun 14
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som Uppdragsansvarig elkonsult hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Konstruktion & Installation och kompetensområde El, belysning & telekom. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här.

I denna roll kommer du vara delaktig i och leda förstudier, utredningar och projekteringar inom el & tele, samt vara samordnande mot andra teknikdiscipliner. Du kommer ha kundkontakt och, för de projekt du leder, vara Tyréns representant mot kund och förväntas därav vara professionell, förtroendeingivande och säljande.

Du kommer även, tillsammans med övriga erfarna elprojektörer samt avdelningschefen, vara en stöttande och utbildande medarbetare för mindre erfarna projektörer. Vi på Tyréns arbetar i en digital miljö och projekterar i CAD-miljö.

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker 

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• Bakgrund som elprojektör eller projektledning inom el
• Erfarenhet av att driva uppdrag med tekniskt och ekonomiskt ansvar
• Ansvara för kundkontakt
• Erfarenhet av att leda, planera och fördela arbete inom specifika uppdrag

 Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:


• Brett kontaktnät
• Spetskompetens inom något av områdena elkraft alternativt teletekniska säkerhetssystem.

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• Vi söker en engagerad och social person med en naturlig nyfikenhet och stark drivkraft för att bli en del av vårt team
• Driven person med engagemang och ansvarskänsla, både i relation med kund och med kollegor i olika projektkonstellationer
• Affärsmässighet i ditt arbete och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester mellan den 10/7 och 18/8 kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Tommy Stransky
Avdelningschef
Mejl: tommy.stransky@tyrens.se
Telefon: 0730-60 46 58

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Avdelningschef Trafikplanering

Gruppchef, teknik
Läs mer Jun 22
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som Avdelningschef Trafikplanering hos oss på Tyréns kommer du att arbeta inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och tjänsteområde Trafik. För att hitta mer information om vad vi gör inom tjänsteområdet klickar du här.  

Som avdelningschef delar du dina arbetsuppgifter mellan att i första hand leda avdelningens operativa och strategiska verksamhet och till viss del även delta i projekt.

Den operativa och strategiska delen av arbetet innebär bland annat:


• Kundkontakter, anbud och annan marknadsföring
• Personal-, verksamhets- och resultatansvar för din avdelning som består av ett drygt halvdussin talangfulla ingenjörer och samhällsplanerare

Avdelningen har flera spännande projekt igång inom mobilitet, trafikanalys, strategisk trafikplanering, översikts- och detaljplanering och processledning i samhällsbyggnadsfrågor.

Som chef på Tyréns ingår hela företaget, din egen avdelning och du själv i ett större sammanhang. Du har därför stöd av ett stort, välrenommerat företag men också stor frihet att utveckla affärer och arbetssätt samt verka för ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat i ditt team. 

Du kommer även att utgöra en viktig del i det strategiska arbetet tillsammans med drivna kollegor inom ledningsgruppen för affärsområdet Arkitektur och Projektledning i Väst som totalt består av c a 60 medarbetare fördelat på fyra avdelningar. Dessutom sker en aktiv samverkan med motsvarande avdelningar runt om i landet i arbetet med att utveckla trafikplanering som affär på Tyréns som helhet.

Vi ser gärna att personen är fysiskt på plats på kontoret i Göteborg, större delen av arbetstiden.

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• Chefserfarenhet från liknande verksamhet alternativt erfarenhet som ledande trafik- eller samhällsplanerare
• Civilingenjörsexamen och minst 10 års erfarenhet från konsultbranschen eller motsvarande erfarenhet från fastighetsbranschen alternativt den offentliga sidan
• God förståelse för trafik- och samhällsplanering inom plan- och byggprocessens olika skeden samt behärskar gällande lagar och regelverk
• En uppfattning om nya digitala verktyg och innovativa lösningar för en hållbar samhällsutveckling

Meriterande är:


• Ett välutvecklat affärsnätverk inom kompetensområdet
• Konsulterfarenhet

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• God kommunikatör och en lagspelare med förmågan att utveckla, engagera och motivera dina medarbetare
• Nyfikenhet, öppenhet och samarbete
• Ser det som spännande att arbeta med många olika kompetenser, i olika konstellationer, sammanhang och skeden
• Intresse av samhällsfrågor, är initiativrik och gärna delar med dig av din kunskap
• Engagerat och inkluderande förhållningssätt till trafik- och samhällsplanering
• Brinner för hållbar och demokratisk samhällsbyggnad
• Du tycker om att dela med dig av din kunskap och i nära samarbete med dina kollegor hitta bästa möjliga lösning utifrån såväl ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester mellan den 10/7 och 11/8 kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Linda Tholence
Tf Affärschef Arkitektur & Projektledning Väst
Mejl: linda.tholence@tyrens.se 
Telefon: 073-081 12 45

 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu