Göteborg: Servicetekniker på Smartify - Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker på Smartify - Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-07 // Varaktighet: Heltid

Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Göteborg!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg
- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara


Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support Technican

Läs mer Apr 17
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tech Troopers AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tech Troopers AB .

Servicetekniker på Smartify - Uddevalla/Trollhättan

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 6
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Uddevalla/Trollhättan!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.
- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag.
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara.


Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker - Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 11
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Göteborg!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.
- aktivering och konfigurering av bredbandstjänster hos hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag.
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara.


Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare, genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till ett IT-hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig allt du behöver veta.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor? Kontakta vår serviceledare Edin på 072-226 76 25/ Velimir på 072-226 76 79

Ansök nu

Servicetekniker - Göteborg

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 11
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Göteborg!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning.
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.
- aktivering och konfigurering av bredbandstjänster hos hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya uttag.
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara.




Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare, genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till ett IT-hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig allt du behöver veta.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader.Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.



Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker - Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 26
Vi expanderar och söker servicetekniker.

Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Göteborg!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning.
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.
- aktivering och konfigurering av bredbandstjänster hos hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya uttag.
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara.




Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare, genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till ett IT-hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig allt du behöver veta.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader.Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.



Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor? Kontakta vår serviceledare Edin på 072-226 76 25

Ansök nu