Göteborg: Ekonomiassistent till hjärtat på Visit

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till hjärtat på Visit i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-22 // Varaktighet: Heltid

Är du den vi söker? Ta chansen att bli en del av ett kul team och hänga med på Visit Groups resa mot att bli den största systemleverantören för rese- och turismbranschen!

På Visit Group bygger vi de bästa systemen för bokning och e-handel inom turism. Våra lösningar används av tusentals turistorganisationer, destinationer, hotell och aktivitetsleverantörer över hela världen för bokningar, paketering, ekonomisk rapportering och uppföljning och med mängder av integrationer mot plattformar som Booking.com, Hotels.com, Expedia.com etc. Kort sagt - vi är ett IT-produktbolag i en av världens roligaste branscher!

Vi växer och behöver nu stärka upp vårt Finance team, vi söker därför efter nästa stjärna till hjärtat på Visit! Tjänsten är på heltid och tills vidare med en provanställning på 6 månader.

Vi letar efter någon som vill arbeta med bland annat:
Leverantörsfakturahantering
Avstämning av bankkonton (inrikes och utrikes)
Enklare typ av bokföring / kontering
Avstämningar
Fakturering
Kontorsassistent



För att kunna göra ett bra jobb här så tror vi att du:
Har gymnasieutbildning
Har jobbat ett par år med redovisning
Har god datorvana
Talar och skriver bra svenska och engelska
Trivs med en mix av administrativa och praktiska arbetsuppgifter.

Och det är ju ändå redovisning vi pratar om, så att du gillar struktur, är noggrann och har ett helhetsperspektiv på siffrorna som beskriver vår verksamhet behöver vi knappt nämna. Det är de formella, hårda kraven. Det tror vi är en tydligt mätbar mall som många kan passa in i och som kanske appellerar till en "standardekonomiassistent". Men vi tar det en vända till och försöker beskriva vad vi menar med att vi söker någon till hjärtat på Visit...

Team Finance på Visit är inte som alla andra ekonomiavdelningar. Här finns ett gäng med stort driv och stort engagemang. Det är viktigt för oss på Visit att du kan vara dig själv på jobbet. Förutom att vara noggranna lägger vi vikt vid att vara påhittiga och vi hoppas kunna komplettera teamet med ytterligare en driven kollega.

Så vem är du? Kanske är du en ”Harrie” (Harry Styles fan) och redo att utmana Felicia i Harry Styles trivia, eller är du kanske kollegan som alltid bjuder in till en match på kontorets pingisbord? Gillar du att leka charader, dela surdegserfarenheter och bara koppla av på spa en stund? Eller är du en kreativ själ som vill veta mer om varför Renées ugn kan bli 1300 grader? Gillar du precis som vi idén med fredagsbubbel och är nyfiken på vad Dolphin scores är för något? Då tycker vi att du ska söka tjänsten idag!

Förutom lön och semester kan vi utlova ett tight gäng, roliga afterwork, frukost, friskvård, rabatter hos flera kunder i resebranschen och möjligheten att möta många olika kulturer och språk varje dag!

Vi tar löpande emot ansökningar och kommer återkoppla till alla sökande efter 31/8.

At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and WebX. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches.The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonomi & inköpsassistent

Läs mer Mar 22
Just nu har du möjligheten att bli en del av ett härligt gäng på Provexa. De söker en Ekonomi & Inköpsassistent. Ta chansen att bli en nyckelroll på företaget redan idag!

Vi söker dig som är junior i din karriär och som längtar efter en vardag med stor variation och som uppskattar att vara spindeln i nätet. Tjänsten har störst fokus på ekonomi och inköp men både inventering, möta gäster och se till att kaffet är varmt kan ingå.

Arbetsuppgifter, ekonomi

- Löpande bokföring

- Fakturering

- Förregistrering av leverantörsfakturor

- Hantering och bokning av inbetalningar

- Utskick av betalningspåminnelser och säkerställer att kunder betalar i tid

- Handläggning av ärenden, t. ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar

- Uppdatering av kund- och leverantörsregister

- Assisterar i bokslutsarbetet

- Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning

Arbetsuppgifter, inköp

- Planerar och utför inköp

- Förhandlar med leverantörer och sluter självständigt avtal

- Följer upp och säkerställer leverans av rätt produkter i rätt tid

- Följer inköpsrutiner och arbetar aktivt för att förbättra leverantörers prestation gällande kvalitet, leveranssäkerhet och kommunikation

- Avhjälper och korrigerar inköpsavvikelser samt ser till att dessa kommuniceras internt och externt enligt gällande rutiner

- Säkerställer att lagersaldon är korrekta genom månatliga inventeringar

- Säkerställer att lagret är kurant och att övriga rutiner kring lagret upprätthålls

- Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare
inköpsstyrning

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av ovan nämnda uppgifter

- Utbildning inom ekonomi/inköp

- Uppskattar en variationsrik vardag

- Är en team player

- Självgående

- Initiativrik

- Flexibel

Om Provexa
Provexa är en koncern med ca 100 anställda som utför ytbehandling och tjänster inom ytteknik för industrin. De står bakom nya patenterade idéer som Provexa EARTH®, banbrytande ytteknik som i ett slag ändrar bilden av vad som är möjligt att göra med ytbehandling.

De har anpassat produktionen efter nya tider och krav. Det handlar om att erbjuda ytbehandling och ytteknik som ger rätt funktion, skydd och hållbarhet.

Om tjänsten
Tillsättning: Omgående
Arbetstider: Kontorstider, heltid

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Mar 22
Vi är Balder.
Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga och engagerade medarbetare där varje krona räknas.

Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu en ekonom till vårt huvudkontor i Göteborg!

Om rollen.
Som ekonom på hos oss ansvarar du för att sköta vår ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande. I tjänsten ansvarar du för ett stort antal bolags avstämningar och transaktioner samt att bistå intern personal med diverse löpande och förekommande uppgifter inför bokslut.

Arbetsuppgifter innefattar till stor del kontroll och kontering av bolagets flöden av leverantörsfakturor samt avstämning av fakturorna mot huvudbok, men även med löpande redovisning och att i övrigt stödja andra funktioner inom ekonomiavdelningen. Vill du läsa mer om vår ekonomiavdelning? Tryck här.

Vidare ansvarar du för att bidra med förbättringsförslag i syfte att utveckla verksamheten vilket bland annat innefattar digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser.

Om dig.
Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Som person kräver arbetet att du är noggrann och strukturerad med ett sinne för siffror, men på samma gång att du är flexibel. Hos oss vågar vi utmana gamla sanningar varav vår strävan efter nytänkande i kombination med korta beslutsvägar innebär att få verka i en snabbfotad och föränderlig miljö!

Din ansökan.
Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är ett vikariat på ett år med goda chanser till förlängning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.

När du har skickat in din ansökan kommer du att få mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.

Varmt välkommen till oss!

LI-MK1

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Mar 13
Är du en stjärna på löneadministration och har goda kunskaper inom redovisning eller tvärt om? Då kan det här vara jobbet för dig! Organisationen växer och vi förstärker med ytterligare en ekonomiassistent med erfarenhet av löneadministration!

En stor del av arbetet kommer handla om kund- och leverantörsreskontraarbete, löpande bokföring, avstämningar samt löneadministration. Du fungerar även som en servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer när det gäller tex krav/inkasso, betalningar och uppläggning av nyanställda. Då du har många både interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv. Du ser vad som behöver prioriteras och levererar enligt tidsplan.

Det är en stor fördel om du tidigare arbetat i Palette eller liknande fakturahanteringssystem. Du får också gärna vara drivande i att utveckla våra processer och arbetssätt.

Teamet du kommer ingå i sköter redovisningen för alla våra enheter runt om i landet. Det kan vara snabba växlingar mellan bolagen och det gäller att ha koll på vilket bolag du är i just nu. Ditt dagliga arbete kan handla om allt från fastigheter, fordonsförsäljning, lager, verkstadsadministration och lönehantering.

Du kommer att trivas om du:

- Har en vilja att lära och vara redo att ta initiativ för att utvecklas inom området.

- Gillar att arbeta snabbt och effektivt för att leverera

- Som person är du serviceminded och van vid telefon- och mailkontakt med såväl egna organisationen som kunder och leverantörer.



Vi söker dig som har/är:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och löneadmin.

- Några års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontraarbete.

- Självständig i ditt arbete.

- Erfarenhet att jobba med flera bolag samtidigt.

- Snabb och effektiv

- Har flytande kunskaper i svenska, både tal och skrift.

- Goda kunskaper i Excel

Det är även meriterande om du har

- Arbetat i KOBRA, Palette eller Agda

- Erfarenhet från motorbranschen.

- Trivs i ett öppet landskap där kommunikation och samarbete är viktiga



Vi erbjuder:

- Tillsvidareanställning - heltid

- Vidareutbildningar

- Möjlighet att växa i företaget

- Arbete under eget ansvar

- Kollektivavtal

- Individuell lönesättning

- Friskvårdsbidrag



Neoplan Väst är en del av Svenska Neoplan som är generalagent för Neoplan bussar och MAN lastbilar. Koncernens huvudsakliga inriktning är service, försäljning, finansiering och transporter i buss- och lastbilsbranschen.

För ansökan, klicka på knappen nedan. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi hörs!

Ansök nu

Ekonomiassistent / administratör 80%

Läs mer Mar 12
Om oss
Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé där vi har tagit det bästa från den amerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”.

Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten av ledamöterna har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”.

Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som kopplas mot våra värderingar.



Din profil

Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa.
Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord.

Du är en trygg och stabil person som drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösningsinriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt.

Kvalifikationer
Grundläggande kunskaper inom ekonomi och administration.

Om tjänsten ekonomiassistent / receptionist
Uppdraget innebär bland annat följande områden:

- arbete med leverantörs- och kundreskontra
- arbete i Fortnox
- skoladministration
- service till elever och medarbetare på skolan

Tjänsten är placerad på vår skola i Göteborg där vi i augusti flyttar in i en ny byggnad i Karlastaden precis bredvid Karlatornet.

Du kommer arbeta den största delen av tiden i skolans reception, vilket innebär att du behöver både ha en social förmåga samt en förmåga att kunna arbeta administrativt i en social miljö.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% som inleds med en provanställningstid på 6 månader. Möjlighet till heltid kan finnas.

Varmt välkommen med din ansökan!

www.amerikanskagymnasiet.se

Ansök nu

Sommarjobb som Ekonomiassistent i Göteborg

Läs mer Mar 1
Vi söker hjälpsamma och lösningsorienterade Ekonomiassistenter för olika sommarvikariat till företag i Göteborgsområdet!

Under juni, juli och augusti har vi flera kunder som behöver förstärkning med bland annat kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, moms- och skatteredovisning samt enklare bokslutsarbete.

Arbetsuppgifter

Som sommarjobbare kommer du att arbeta med diverse ekonomiadministration. Du kommer att stötta och vara backup när personer på ekonomiavdelningen har semester.

I arbetsuppgifterna kan bland annat följande ingå:

- Hantering av kund- och leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Fakturering, påminnelse och inkasso

- Kontakt med bank

- Bevakning osäkra kundfordringar

- Avstämningar

- Månadsbokslut

- Hantering av inkommande mail och post

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som Ekonomiassistent under sommaren är att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du är van vid att jobba på kontor. Kanske studerar du ekonomi och har sommarlov?

- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Vem vi söker

Vi söker efter en ambitiös och positiv person som gillar utmaningar och problemlösning. Du är noggrann, effektiv och analytisk. För att trivas med arbetsuppgifterna och är det viktigt att vara prestigelös, serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: början på juni

- Omfattning: oftast heltid men ibland även deltid

- Placering: Göteborgsområdet

- Uppdragstyp: konsultuppdrag där du blir anställd på Andara Economy

Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Visit Group International AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Visit Group International AB .

Brand Manager with a passion for travel? Look here!

Marknadsförare
Läs mer Jul 7
At Visit Group we build something that's probably like the best e-commerce platform, focusing on sales, distribution, and digital marketing, for independent hotels, resorts, camping sites, B&Bs;, hostels and hotel chains. We call it BookVisit.

In short - we are an IT product company in one of the world's most fun businesses!

We are building a team of dedicated marketers where you will get the operational responsibility for one of our most successful brands, BookVisit. This role is both broad and challenging, but no worries! You will have a lot of support from the CMO and the BookVisit team.

So, what will be included in this exciting role?

As our new Brand Manager, you will manage all operational marketing activities for BookVisit. A normal day can include writing a newsletter, making a creative ad, launching a campaign, and having a project meeting with the sales team. You are not afraid to roll up your sleeves and dig in where it is needed. We are looking for a person with digital marketing experience and a genuine interest in this fast phased area. SEO, SEM, paid social, all types of inbound marketing will be a part of your everyday tasks.

One of your prioritized tasks will be to help the sales department and the company's Head of International Growth to generate warm leads. We value that you are a team player who dares to take initiatives that contributes to the future growth of BookVisit.

So who is our new team member?

You are self-motivated, structured, and action-oriented with a doer mindset.

You have minimum of two years of experience in digital marketing (Paid social, SEO etc.).

You have a degree in Digital Marketing or other relevant education.

Experience in lead generation.

You know how to create ads, Marketing Emails, copy, blogs, landing pages etc.

Interest in the hospitality industry.

You speak Swedish and English fluently.

Last but not least, you are ready to take on the challenge of world domination within travel tech!

That’s the formal list of requirements, but if we're going to be honest, we like to have fun at the office and we put great value in personality and passion. We believe you will bring both self-confidence and add a new creative spin to the already existing team, as well as curiosity and a big portion of energy to our office!

At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and Web Apps. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches.The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Ansök nu

Backend Developer - We are looking for you!

Backend-utvecklare
Läs mer Jun 1
At Visit Group, we're creating what we believe is the best travel- and tourism e-commerce solution on the market. We call it the Citybreak Enterprise. It's a SaaS-platform used by tourism organizations, accommodation providers, tours and activity vendors. Like ski operators and theme parks worldwide for reservations, property management, packaging, finance, BI and integrations to loads of other booking and tourism platforms.

In short -we are an IT product company in one of the world's most fun businesses!

We are in an exciting position where we are growing, both our client base and our organization. You will work in a team who is a part of a mid-sized organization (everything is relative right ;)?!) with a start up feeling which we want to keep.

As a developer at Visit Group, you will build solutions for our web based SaaS platform, handling complex information. You and your team will be involved in all steps in the development process, from specification of new features and planning to architecting, implementing, and deploying your solutions.

For this role we are specifically looking for someone that will have responsability of maintenance for our finacial system and that will work on that together with our existing team. You will also be part of something really exciting, building the new version!

So who are you?!

- You are passionate about everything that has to do with coding.You have worked as a backend developer before, and has a few years’ experience.

- You know C#, .Net Core, EntityFramework, , MongoDB and modern SPA and REST technologies.

- You are interested in being a part of the journey to develop the end-to-end solution for the tourism industry.




That’s the formal list of requirements, but if we're going to be honest, we like to have fun at the office and we put great value in personality and passion. We believe you will bring both self-confidence and great problem-solving skills to the team; as well as curiosity, a sustainable perspective on coding and a big portion of energy to our office!

So what are you waiting for?! Push that apply button now!



At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and Web Apps. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches.The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Ansök nu

Backend developer? Join our WebX team!

Backend-utvecklare
Läs mer Jun 1
At Visit Group, we're creating what we believe is the best travel- and tourism e-commerce solutions on the market. Our solutions are used by tourism organizations, accommodation providers, tours, and activity vendors. Like ski operators and theme parks worldwide for reservations, property management, packaging, finance, BI and integrations to loads of other booking and tourism platforms. In short - we are an IT product company in one of the world's most fun businesses!

Right now we are looking for a backend developer with a passion for coding! Are you the person we are looking for? Then this is your opportunity to join WebX!

And what is WebX you might ask?

We sometime explain WebX as a startup within our mid-sized organization. What we mean by that is that you get the freedom to explore new ideas and think outside the box, but without the risk that comes with working in a startup. As a developer at Visit Group, you also get the chance to grow with the product and be involved in all stages of the process. You will get to work with exciting clients like Icehotel, Nordic Choice, Visit Dalarna, Högakusten, Hemavan Tärnaby and Hafjell.

Who is WebX next star?

You have experience from working as a backend developer (maybe a few years?) and you're ready for the next step.

You have strong knowledge in PHP.

You know the importance of website performance and keep that in mind when coding.

Meritorious:

You have worked with one or more technologies from our tech stack (Docker, Microsoft Azure, Linux, MY and Nginx).

You have created and consumed API Integrations.

But if we are going to be honest, you know those kinds of companies you hear of that focuses more on the personality and passion than the job experience - we are one of those companies, for real, not just in the ad. If you are a person who is passionate about your profession, eager to learn and feels at home in an organization that is multicultural, likes breakfast, AW and have a fantastic balcony in the center of Gothenburg - then push that application button NOW!

At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and Web Apps. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches. The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Ansök nu

Passionate about Customer Success? Look here!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 18
At Visit Group we build something that's probably like the best
e-commerce platform, focusing on sales, distribution and digital marketing, for independent hotels, resorts, camping sites, B&Bs;, hostels and hotel chains. We call it BookVisit.

In short - we are an IT product company in one of the world's most fun businesses!

And we are now looking for the next person to join our customer success team, we know - finally!! Do you want to be a member of a tight team who works hard AND have fun together?! (yes it’s true, you can do both) If so keep on reading.

As a member of the team you will take our customers by the hand and walk them through on boarding and implementation - i.e. educate them how to use our tools to increase sales. And then you stroll together with them, ready to assist whenever a problem occurs. You will meet and talk to all kinds of people, and we can promise some laughs along the way!



So who is our new team member?

- Maybe you have worked in the tourism industry, hotel or restaurant and is ready for your next step?

- You have no problem with picking up the phone and supporting our clients in the best possible way.

- You have some sort of a tech aura, you may have had a previous job in an IT company or you are a fast learner with a big interest in tech.

- You speak Swedish, Finnish and English fluently.



That’s the formal list of requirements, but since we try to maintain our start-up feeling, we're a tight team and personality is key. We believe you're a straight forward doer that can manage a little chaos and continuously take small steps towards a more structured way of working. As long as you like solving clients problems and have fun at the office, we think we should have a chat and see if we're a match!



At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and Web Apps. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches.The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Ansök nu

Ready for a new challenge in sales? We are now looking for our new Accou...

Systemsäljare
Läs mer Aug 16
At Visit Group we build something that's probably like the best e-commerce platform, focusing on sales, distribution and digital marketing, for independent hotels, resorts, camping sites, B&Bs;, hostels and hotel chains. We call it BookVisit.

BookVisit is the fastest growing accommodation SaaS distribution platform in the Nordics, due to unparalleled direct booking performance. We change how accommodation providers work with direct sales, increasing their revenue and margins. Of course, It has loads of integrations to platforms like booking.com, hotels.com and Expedia.com. When our customers combine the platform with our multiproduct CRS, Citybreak, they design a local tourism ecosystem with infinite potential.

In short - we are an IT product company in one of the world's most fun businesses!

And now the billion dollar question:

Can you take sales to the next level in the world's most fun business??

If you think you can, we would like you to find the hotels and accommodations that does not yet know they are a potential customer of yours. You will both prospect the Nordic market as well as clean and follow up on leads generated by your colleagues and our partners.





You will help accommodation providers with revenue growth, easier administration and their IT environment for sales, packaging & distribution. It requires a lot of contact with the right decisionmakers which means a high pace. Stamina, since decisions is not always made on the spot and a good portion of passion for both BookVisit and online sales.

Getting things done is what is all about, here you will have the opportunities to do so and also grow your business acumen. We are changing an industry, we believe you could be part of that journey as well if you:

Know tourism. And not just "love to travel", but abbreviations like OTA and PMS makes sense to you.

Good at selling your services and yourself. Perhaps from a travel agency or a hotel reception?

Are somewhat a techie. I.e. you don't panic when someone sends you a Dropbox link or a Google Doc.

Exceed queen Silivia's Swedish skills (Imitations of her accent not needed, but definitely a plus. Better if you speak Norwegian or Finnish then...)

That's the formal list of requirements, but since we are a value driven company and try to keep our start-up feeling, your attitude is just as important to us and we would love to see who you are and what you are willing to bring up in the competition!



Because we strongly believe that you will bring both self-confidence as well as curiosity, a sustainable perspective on tourism and a big portion of energy to our office!

Is that you?!

Well if it is, you would have probably already clicked the apply-button without reading all the way to the bottom, isn't that true? ;)



At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and WebX. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches.The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Ansök nu