Göteborg: Office based Customer Service for a new exciting client

Hitta ansökningsinfo om jobbet Office based Customer Service for a new exciting client i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-03 // Varaktighet: Heltid

THE ROLE AS CUSTOMER SERVICE ADVISOR
As a customer service advisor at Webhelp you have a central role in guiding and servicing all our customers to solutions that suit them. The customer contacts are mainly made by telephone, but we also handle customer matters via e-mail and chat.

Because we are responsible for many different types of cases, the job is very challenging and developing. We trust that you take responsibility for solving your tasks and trust your own decisions. We handle all types of customer issues that are not resolved directly in a physical department store and answer everything from delivery questions to how we can help if the customer's product does not work.

As a starting point, you will handle our customers by telephone, but can subsequently continue to develop in other activities such as email and chat. Your most important task is to ensure that the customer gets the best solution, every time.



YOU WILL FIT PERFECTLY IF...
You are outgoing and have a great interest in helping and guiding customers with their questions and concerns.

Previous experience is a plus but not a requirement as we weigh your personal skills higher. We see that you enjoy working at a high pace with good colleagues and fantastic customers. As we work a lot according to set goals, it is also required that you are determined and aim to get better.

- You need to be efficient and always act professional even in stressful situations.
- You radiate joy and credibility through the phone in stressful situations.
- You are independent, show initiative and take responsibility.
- You are service-minded and can turn negative dialogues into positive ones.
- You speak and write fluent Swedish.
- You can make yourself understood in English, both orally and in writing.


WE OFFER:

Working for this client will be a fun and challenging journey!

With us, you get a tailored education for your new role and for those who want, there is a chance to grow in the company with many different career opportunities. During the first weeks, you will receive extensive training so you will be ready to respond and help our customers.

Webhelp is one of the leading companies within outsourcing and customer service. This is your chance to grow within a global company leading in it's industry!

START: 2022-09-05

LOCATION: At our office in Gothenburg, Sweden

EMPLOYMENT TYPE: Full-time (with 6 months probationary period)

WORKING HOURS: Monday to Friday between 08:30-22:00 (on a varying schedule)

LAST APPLICATION DATE: 2022-08-28

Please not that the position may be filled before the application deadline.

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

swedish

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Innesäljare till välkänt energibolag

Läs mer Apr 24
Nytt
Om företaget
Bolaget presenteras vid första intervjutillfället med ansvarig rekryterare.

Din roll
Vi söker nu dig med hög energi och ett stort driv för att ta sig an kunder med stor servicekänsla. Sominnesäljare kommer du få bearbeta befintliga kunder och sälja in bolagetstilläggstjänster som erbjuds. Både för kunder som precis startat upp, men även de som varit kund underlängre perioder. Du ska ha ett stort självledarskap att nå dina försäljningsmål och du har ett högt driv föratt uppnå dessa mål genom god kvalité för varje säljsamtal med kund.För vår kund är det viktigt att deras säljare får en bra start. Därför får du bland annat en utförlig sälj- ochproduktutbildning i samband med uppstart. Bolaget jobbar ständigt med att bibehålla deras goda teamkänslamed teambuilding, tävlingar och annat roligt!Då det är du som representerar bolaget utåt mot kund så önskar vi att du har nedan kvalitéer
Stort intresse för försäljning
Goda språkfärdigheter inom svenska såväl som engelska
Högt driv för att lyckas, tävlingsinriktad och nyfiken
God datorvana, lätt för att ta dig an nya system
Hög social kompetens
Arbetslivserfarenhet av försäljning ses som mycket meriterande

Omfattning: Tidsbegränsat konsultuppdrag på heltid i 6 månader med chans till förlängningStart: 27/5 - 2024Slut: 29/11 - 2024Arbetstider: 08.30-17.00, måndag-fredagKontor: Centrala Göteborg
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocesssamarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare per mail på clara.strignert@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Ansök nu

Vi söker dig som tar studenten i juni

Läs mer Apr 23
Ska du snart ta studentenfrån gymnasiet och söker ditt nästa äventyr på heltid? Vill du utvecklas inom kundtjänst och service? Kickstarta karriären hos Teleperformance på en av våra kundtjänster med en fullt betalt utbildning i början av din tjänst!
I ditt arbete som kundservicemedarbetare kommer du att kommunicera med kunder via telefon, chatt eller mail där du på ett pedagogiskt sätt kommer förmedla information ochvara behjälplig kunden. Du kommer ingå i ett team med härliga kollegor och stark sammanhållning där utvecklingsmöjligheterna är goda. Arbetet är på kontoret på Backaplan.
Vi söker dig som:
Är serviceinriktad
Är bra på att arbeta i team
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Har en fullständigt gymnasieexamen

Du erbjuds:
En tillsvidareanställning på heltid
Stora möjligheter att växa såväl privat som professionellt
Ett glatt team med en stark gemenskap
Fräscha kontorslokaler
Lön och förmåner enligt kollektivavtal

Vi videointervjuar löpande och ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Jobba med Telias kundtjänst - inget CV krävs

Läs mer Apr 22
Söker du jobb som kundtjänstmedarbetare och är en person som motiveras av möjligheten att komma framåt i din yrkeskarriär? Lockas du av tanken på att kunna utvecklas långsiktigt på en arbetsplats? Då kan Telia i Göteborg som just nu söker flera kundtjänstmedarbetare vara din nästa arbetsgivare. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan till oss på Sprio!
Om jobbet som kundtjänstmedarbetare Administrera och hantera enklare supportärenden genom att ta emot inkommande samtal och mail från kunder
Hantera frågor om fakturor och betalningar
Arbeta med en enklare typ av merförsäljning genom att identifiera behov hos kunden, på så vis har du även möjlighet till provision/bonus
Din profil
Vi söker dig som har ett stort driv och engagemang. Vi ser gärna att du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot målsättningar. Det är även positivt om du har ett intresse för försäljning, även om denna tjänst endast innefattar en enklare typ av sälj via inkommande samtal.
Vi erbjuder dig En fullt betald utbildning samt stora interna utvecklingsmöjligheter
Lön enligt kollektivavtal med möjlighet till bonus
En härlig gemenskap i fräscha lokaler
Friskvårdsbidrag, tjänstepension och andra förmåner enligt kollektivavtal
Arbetstider Tjänsten har en omfattning på 80–100 % vilket kommer fördelas över kundtjänstens arbetstider som är följande: Måndag - Fredag 08–19
Lördagar 09–18

Du erbjuds en provanställning som efter 6 månader övergårtill en tillsvidareanställning. Vår förhoppning är givetvis att du ser långsiktigt på denna tjänst, här får du alla förutsättningar att utvecklas i rollen och bli en stjärna inom service!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare sökes till Telia

Läs mer Apr 22
Vi på Sprio söker dig som vill växa inom kundservice.Här kommer du arbeta med att ta inkommande samtal från kundersom har frågor om bland annat appar, smartphones, fiber och mobilabonnemang.
Vi värdesätter dina förmågor att identifiera kundens unika behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Genom att använda dina kommunikationsfärdigheter och produktkunskaper kommer du att kunna erbjuda merförsäljning och göra varje kundupplevelse exceptionell.
Vi söker dig som: Brinner för högklassig service
Är engagerad och tycker om att jobba mot högt uppsatta mål
Flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska
Vill jobba med merförsäljning
Har en fullständig gymnasieexamen
Vi erbjuder: En spännande tjänst med garanterade utvecklingsmöjligheter
En ung och modern arbetsmiljö med bland annat eget gym
En fullt betald utbildning i början av din anställning
Lön och förmåner enligt kollektivavtal samt en bonusmodell utan tak
Generösa säljtävlingar
Om företaget: Heltidstjänst på 80-100%
Måndag - Fredag 08:00 - 19:00
Lördagar 09:00 -18:00
Jobba efter ett schema
Fina och fräscha lokaler vid Backaplan

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Arbeta heltid med kundtjänst – inget CV krävs

Läs mer Apr 22
Är du i början av din karriär? Brinner du för service och att hjälpa människor? Då har vi tjänsten för just dig! På uppdrag av Teleperformance söker vi på Sprio nu nya kundtjänstmedarbetare som vill assistera kunder via telefon, mail och chatt.
Tjänsterna avser 80–100% där arbetstiderna är varierande och du kan arbeta allt från kontorstider till kvällar och helger och du kommer arbeta på kontoret i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter: Hjälpa kunder via telefon, mail och chatt
Tillkommande administrativa uppgifter efter varje kunddialog
Leverera högkvalitativ service
Vi söker dig som: Brinner för service och sätter kunden i första hand
Är lösningsorienterad och initiativtagande
Vill utvecklas och drivs av nya utmaningar
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har fullständig gymnasieexamen
Vi erbjuder dig: Fullbetald utbildning i början av din anställning
Lön och förmåner enligt kollektivavtal
Ett härligt och inspirerande team som präglas av gemenskap
Fräscha och nyrenoverade lokaler

Väcker detta ditt intresse? Tveka då inte på att skicka in din ansökan redan idag, inget CV krävs!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Webhelp Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Webhelp Sweden AB .

HR Business Partners for Concentrix + Webhelp

HR business partner
Läs mer Apr 22
About us:
In a world full of average, we stand out. We believe experience is everything. Period. To achieve outstanding results, we’re disrupting the market by being absolutely obsessed with making our clients’ businesses better. We bring together the brightest and most creative minds in business, cutting-edge technology solutions, proven design thinking expertise and exceptional customer experience centers. Our clients notice the difference too… in increased customer loyalty, improved business performance and differentiation in their markets. As a diverse, global organization, we have unconventionally fresh ideas and deliver extraordinary customer experiences for more than 450 of the world’s best brands. Concentrix + Webhelp. A passionate company powered by passionate people.
Job Description
The HR Business Partner is responsible for supporting Human Resources strategy by providing expertise and oversight in designing, evaluating, analyzing, implementing, and administering Human Resources programs and working with key stakeholders to build a relationship of trust, ensuring alignment between Human Resources strategy and overall business objectives.
Essential Functions/Core Responsibilities
Design, evaluate, analyze, and implement all Human Resources activities which include, but are not limited to employee engagement and relations, compensation and benefits, talent and performance management to drive execution of short-term strategy
Serve as a trusted advisor to management, through cross-departmental partnerships, regarding team member performance, management practices, human resource policies, talent management, and compensation
Receive, process and respond to employee concerns and coordinate with appropriate stakeholders, as necessary
Responsible for the interpretation of HR policies, best practices, resources and tools, to provide innovative, creative, and proactive Human Resources solutions in alignment with the organization's overall strategies
Facilitate HR learning sessions, including but not limited to performance management practices, human resource policies, talent management, talent sourcing practices, resource allocation, succession planning, and compensation; may present HR training programs to Leadership Teams
Provide comprehensive analysis of various types of key Human Resources metrics and consult with management and provide recommendations on effective decision making; develop clear visuals to communicate findings
Oversee and may conduct investigations on workplace situations and prepare documentary requirements for complex labor-related cases; with a focus on issue resolution within assigned region
Facilitate the development of Human Resources communication materials and tools to support the launch of new processes, systems, and technology as needed
Proactively maintain and apply working knowledge of progressive Human Resources practices, to evaluate programs against trends and advancements and develop recommendations and drive execution of changes and improvements to address business issues
Communicate and reinforce the Company's values, philosophies, and Leadership Behaviors to assist in development of a high performing organization

Candidate Profile
1-2+ years of experience
University Degree Preferred
Experience with Workday preferred
Excellent communication skills, both written and verbal.
Ability to effectively present information to internal and external associates
Advanced Microsoft Office skills
Proven ability to organize and prioritize projects in a fast-paced and deadline-oriented business environment
Demonstrated ability to take initiative and ownership with focus on continuous improvement
Excellent attention to detail



Location: Availability to work from one of our sites in Sweden (Gothenburg, Solna, Norrköping or Östersund)
Notes: The position entails traveling and at times irregular working hours
Language Requirements: Native Swedish and minimum B2 English.
Contract: Full time, temporary contract for minimum 1 year.


We are looking forward to your application!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Elgiganten i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 15
Har du någonsin tänkt dig själv i en kundsupport roll?Vi kommer att lära dig allt annat du behöver veta.

I denna tjänsten kommer duta samtalen på svenska medan de talar norska. De är ingen fara att du inte talar flytande norska.För att bemästra rollen kommer du stöttas av dina ledare som har erfarenhet av tjänsten samt ha tillgång till verktyg för att kunna bemöta kunderna på bästa sätt. Här har du chansen och bredda ditt CV med erfarenhet av kundtjänst på ett annat nordiskt språk!
Varför jobba med oss?
På Concentrix + Webhelp tror vi starkt på vikten av att skapa en miljö där våra medarbetare trivs och kan lyckas i sina roller. Hos oss blir du en del av ett energifullt team i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till dina kollegor och ledare.

Vi kan med stolthet säga att hos oss har du förmånen att ta del av:
En bonusmodell baserad på din prestation
Ett årligt friskvårdsbidrag om 3500:-
En chans att utveckla din karriär med hjälp av vårt interna karriärutvecklingsprogram "Get Ready!"
Möjligheten att skaffa erfarenhet och färdigheter inom norsk kundservice
Teamaktiviteter för att göra arbetet roligare
En snygg kontorsmiljö med bra kommunikationsförbindelser
Kollektivavtal med Unionen

I din roll som kundtjänstmedarbetarekommer du exklusivt hantera våra norsktalande kunder, främst genom inkommande samtal. I takt med att du utvecklas kommer du också hantera frågor via e-post och chatt.Elgigantens kunder är mestadels nyfikna på leveransfrågor, produktinformation och fakturafrågor.Vi söker inte efter erfarenhet, utan vi anser att med rätt inställning och motivation kan man komma långt! Vi kommer lära dig allt annat du behöver kunna för att lyckas i rollen.

Vi söker dig som:
Är serviceinriktad.
Motiverad till att lära dig nya saker.
Har godkända betyg i svenska 1/A och engelska 5/A.
Har god datorvana.
Godkänner bakgrundkontroll via Verifiera.

Vem är vi?
Concentrix + Webhelp är ett företag inom outsourcingbranschen, vilket innebär att vi erbjuder våra tjänster till andra företag för att hjälpa dem hantera kundservice, ekonomi och andra affärsprocesser. Som vår kollega kommer du att vara anställd av Concentrix + Webhelp men arbeta på Elgigantens kundtjänst.
Varmt välkommen att ansöka!Vi ser fram emot din ansökan!
START:2024-05-13
PLACERINGSORT:Göteborg, Kontoret ligger påJohan Willins gata 8
ANSTÄLLNINGSFORM:Heltid, 6 månaders provanställning
ARBETSTIDER:Varierande under vardagar mellan kl. 08.00-22.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM:2024-05-06(Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum)

We are proudly one team, one company. We are committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Elgiganten i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 2
Har du någonsin tänkt dig själv i en kundsupportroll?Vi kommer att lära dig allt annat du behöver veta.

I denna tjänsten kommer duta samtalen på svenska medan de talar norska. De är ingen fara att du inte talar flytande norska.För att bemästra rollen kommer du stöttas av dina ledare som har erfarenhet av tjänsten samt ha tillgång till verktyg för att kunna bemöta kunderna på bästa sätt. Här har du chansen och bredda ditt CV med erfarenhet av kundtjänst på ett annat nordiskt språk!
Varför jobba med oss?
På Concentrix + Webhelp tror vi starkt på vikten av att skapa en miljö där våra medarbetare trivs och kan lyckas i sina roller. Hos oss blir du en del av ett energifullt team i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till dina kollegor och ledare.

Vi kan med stolthet säga att hos oss har du förmånen att ta del av:
En bonusmodell baserad på din prestation
Ett årligt friskvårdsbidrag om 3500:-
En chans att utveckla din karriär med hjälp av vårt interna karriärutvecklingsprogram "Get Ready!"
Möjligheten att skaffa erfarenhet och färdigheter inom norsk kundservice
Teamaktiviteter för att göra arbetet roligare
En snygg kontorsmiljö med bra kommunikationsförbindelser
Kollektivavtal med Unionen

I din roll som kundtjänstmedarbetarekommer du exklusivt hantera våra norsktalande kunder, främst genom inkommande samtal. I takt med att du utvecklas kommer du också hantera frågor via e-post och chatt.Elgigantens kunder är mestadels nyfikna på leveransfrågor, produktinformation och fakturafrågor.Vi söker inte efter erfarenhet, utan vi anser att med rätt inställning och motivation kan man komma långt! Vi kommer lära dig allt annat du behöver kunna för att lyckas i rollen.

Vi söker dig som:
Är serviceinriktad.
Motiverad till att lära dig nya saker.
Har godkända betyg i svenska 1/A och engelska 5/A.
Har god datorvana.
Godkänner bakgrundkontroll via Verifiera.

Vem är vi?
Concentrix + Webhelp är ett företag inom outsourcingbranschen, vilket innebär att vi erbjuder våra tjänster till andra företag för att hjälpa dem hantera kundservice, ekonomi och andra affärsprocesser. Som vår kollega kommer du att vara anställd av Concentrix + Webhelp men arbeta på Elgigantens kundtjänst.
Varmt välkommen att ansöka!Vi ser fram emot din ansökan!
START:2024-04-15
PLACERINGSORT:Göteborg, Kontoret ligger påJohan Willins gata 8
ANSTÄLLNINGSFORM:Heltid, 6 månaders provanställning
ARBETSTIDER:Varierande under vardagar mellan kl. 08.00-22.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM:2024-04-01(Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum)

We are proudly one team, one company. We are committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws.

Ansök nu

Jobba som kundtjänstmedarbetare på Elgiganten i Göteborg!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 6
Hoppa på möjligheten att utvecklas inom kundservice! Elgiganten söker nya kundtjänstmedarbetare till den norska och svenska kundbasen med start 6 november!



Elgiganten är ett marknadsledande företag inom återförsäljning av hemelektronik i Norden. I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du därför få ta del av de nyaste produkterna och leverera service i toppklass till deras tusentals kunder!

Varför jobba med oss? På Concentrix + Webhelp tror vi starkt på vikten av att skapa en miljö där våra medarbetare trivs och kan lyckas i sina roller. Hos oss blir du en del av ett energifullt team i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till dina kollegor och ledare. Vi kan med stolthet säga att hos oss har du förmånen att ta del av:

Friskvårdsbidrag på 2200kr/år

Betald utbildningsperiod

Kollektivavtal med Unionen

Boosta din lön genom att dra in en bonus!

Stora möjligheter att växa i din Concentrix + Webhelp-karriär

Möjligheten att skaffa erfarenhet och färdigheter inom norsk kundservice

Kontor i centrala Göteborg, med utmärkta pendlingsmöjligheter



På Concentrix + Webhelp jobbar vi med outsourcad kundtjänst där vi rekryterar kundtjänstmedarbetare till våra externa uppdragsgivare. Som en del av vårt team kommer du att vara anställd av Concentrix + Webhelp, men du kommer att arbeta med Elgigantens kunder, särskilt den växande norska kundbasen!

På den norska kundbasen kommer du tillhöra vår exklusiva grupp som enbart hanterar Elgigantens norsktalande kunder. Här har du chansen och bredda ditt cv med erfarenhet av kundtjänst på ett annat nordiskt språk! Här kommer du få hantera inkommande samtal från Elgigantens norska kunder, men även hantera kundärenden via chatt och mail.

På den svenska kundbasen kommer du hantera kundärenden via telefon och mail. I dagsläget är chatten inte en del arbetsuppgifterna, men du kan förvänta dig att introduceras till detta även i svenska kundbasen längre fram.

Gemensamt för den norska- och svenska kundbasen är att du kommer ha en viktig roll i att guida och lösa kundernas ärenden. Kundärenden kan exempelvis bestå utav frågor gällande fakturor, leveranser, försäkringar och lagersaldo i butik. Här kommer ditt fokus ligga i att leverera ett positivt bemötande samtidigt som kunderna får svar på sina frågor.

För att trivas på Concentrix + Webhelp bör du vara motiverad att hjälpa människor och lära dig nya saker. För att kunna kommunicera och hjälpa kunderna på bästa sätt behöver du ha godkända betyg i Svenska 1/A och Engelska 5/A. Under rekryteringsprocessen genomför vi även bakgrundskontroller som du behöver godkänna för att vara aktuell för tjänsten.

Rekryteringsprocessen: I samband med din ansökan kommer vi be dig att genomföra ett personlighetstest, där vi gör en helhetsbedömning gällande personlighet, datorkunskap och språknivå. Om personlighetstet är godkänt kommer vi ringa upp dig för en kort telefonintervju och därefter bjuda in dig till en digital intervju. Slutligen genomför vi referenstagning och bakgrundkontroll - efter det ser vi fram emot att ha just dig som vår kollega!

Ta chansen - Sök redan idag!

Start: 2023-11-06

Placeringort: Kontoret i Göteborg (Johan Willins gata 8).

Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning).

Arbetstider: Varierande under vardagar mellan kl. 08.00-22.00.

Sista ansökningsdag: 2023-10-30 (Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum).

Concentrix + Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Concentrix + Webhelp,?you will be part of a community of over 440´000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 70+ countries.?

Join us at?Concentrix + Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Concentrix + Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

Swedish

Ansök nu

Concentrix + Webhelp söker en Senior HR Business Partner

Personalchef/HR-chef
Läs mer Okt 3
Concentrix + Webhelp är ett multinationellt outsourcingföretag för affärsprocesser med vårt huvudkontor i Paris, Frankrike. Vår vision är att "make business more human" för våra kunder - några utav världens mest spännande varumärken. Om du väljer att arbeta hos oss blir du en del av ett community av nästan en halv miljon medarbetare i 70 olika länder. Join our crew of Game-changers!

Om tjänsten som Senior HR Business Partner
I rollen som Senior HR Business Partner kommer du arbeta såväl strategiskt som operativt med diverse HR-relaterade ärenden. Rollen som Senior HR Business Partner är bred och i takt med att verksamheten förändras kommer även dina arbetsuppgifter att anpassas därefter. Ditt primära uppdrag i denna roll är att stötta, coacha och utbilda våra ledare i HR-relaterade frågor, däribland arbetsmiljö, policys och rutiner. Du säkerställer kvalitén på befintliga processer och rutiner och arbetar även löpande med utvecklingen av dessa. I denna roll kommer du också arbeta med lönerevision samt löpande arbetsmiljöarbete. Vidare deltar du i fackliga förhandlingar och har inga problem med att hantera samtal samt diskussioner av konfidentiell och känslig karaktär.

I rollen som Senior HR Business Partner kommer du också att bli Team Leader för det svenska teamet på totalt fyra medarbetare. Som Team Leader innehar du ansvar över personalgruppen och således blir även arbetsuppgifter som att genomföra medarbetarsamtal och vara deras point of contact en naturlig del av rollen.

Hos oss arbetar du i en dynamisk och fartfylld organisation under tillväxt som ställer krav på flexibilitet och förmåga att både arbeta självständigt men också samarbeta med olika intressenter inom organisationen. Utveckling och förändring är två ord som genomsyrar vår verksamhet och du är således inte rädd för att utmana, utveckla och anpassa dina arbetssätt efter vad situationen kräver. Planering och organisering är två självklarheter för dig då vi jobbar en del med projektarbete inom HR organisationen. Vidare anser vi att ett affärsinriktat förhållningssätt är en vinnande egenskap i denna organisation.

Du rapporterar till Head of HR Business Partnering, Maria Larsen.

Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen som HR Business Partner söker vi dig med tidigare erfarenheter samt kunskaper inom HR och arbetsrätt. För denna roll behöver du inneha en relevant utbildning inom området, samt praktiskt erfarenhet av HR-relaterade frågor. Då du i denna roll kommer vara Team Leader och således ytterst ansvarig för att fatta beslut inom arbetsrättsliga frågor är ovan nämnda kvalifikationer ett krav för anställning.

Vidare söker vi dig med hjärtat på rätt ställe som är duktig på att såväl skapa som upprätthålla goda relationer. Vi tror att du som person är öppen, ärlig och kommunikativ. Du arbetar självständigt och tar stort ägandeskap för ditt eget såväl som teamets arbete.



Vad vi erbjuder dig!
Som en av de branschledande aktörerna på marknaden möjliggör Concentrix + Webhelp stora utvecklingsmöjligheter inom en välutvecklad och gediget uppbyggd HR-stab där du samarbetar tätt med kollegor i hela den nordiska regionen. Outsourcingbranschen är i ständig förändring och du kommer här att ges möjligheten att kontinuerligt utveckla ditt affärsmannaskap och din kompetens inom HR-området. Vidare tror vi att en god start ger goda förutsättningar för att göra ett bra jobb, av den anledningen startar denna tjänst med en välplanerad introduktion som leds av din närmsta chef med stöd av dina kollegor inom HRBP-teamet.



START: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

PLACERINGSORT: Flexibelt inom Sverige.

ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid, tillsvidare.

ARBETSTIDER: Förtroendearbetstid, kontorstider.

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-10-11

Concentrix + Webhelp ?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Concentrix + Webhelp,?you will be part of a community of over 440´000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 70+ countries.?

Join us at?Concentrix + Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Concentrix + Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

Swedish

Ansök nu

Platschef med kundansvar till Elgiganten

Försäljningschef
Läs mer Okt 5
Är du redo för en ny spännande utmaning? Nu har du en fantastisk möjlighet att söka tjänsten som Platschef med kundansvar på Elgiganten!

Concentrix + Webhelp är ledande inom outsourcad kundtjänst över hela världen med över 440 000 medarbetare globalt och växer i rasande takt. Elgiganten på Concentrix + Webhelp är ett ungt konto som från sommaren 2022 växt till över 100 medarbetare fram tills idag. Kontot är internationellt och växer ständigt i samtliga länder, Sverige, Danmark och Finland. I takt med uppdragets tillväxt har behovet av ytterligare en Platschef tillkommit.

I denna roll kommer du arbeta i en dynamisk bransch där krav på hög kompetens och ett stort fokus på kundupplevelsen alltid finns närvarande. Du kommer inneha det primära ansvaret över att leda produktionen av kundservicetjänster på kontot samt ansvara för finansiella- och kvalitativa nyckeltal och säkerställer kontinuerligt att uppdraget arbetar i enlighet med dessa nyckeltal. Eftersom du i denna roll även innehar personalansvar blir arbetsuppgifter så som att att coacha, leda och utveckla våra Team Managers en naturlig del av ditt arbete. Vi söker dig som har en god ledarförmåga, även på distans, då dina medarbetare finns i samtliga tre länder. Du har en nyckelroll i att uppdraget är välfungerande vilket ställer stora krav på såväl engagemang som kompetens.

Platschef med kundansvar är tjänsten för dig som vill arbeta i en operativ, strategisk roll i en ständigt föränderlig miljö. För att lyckas samt trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och inspirerande ledare med kompetens, mod och vilja att hitta snabba lösningar. Vidare är du en ledare som föregår med gott exempel, du är lösningsorienterad, engagerad, kundorienterad samt drivs att utveckla såväl affären som dina medarbetare. Vi ser att du är en flexibel, anpassningsbar doer som inte dras för att ta beslut och ställa krav.

Exempel på konkreta arbetsuppgifter

- Personalansvar för våra Team Managers och Real Time Managers, vilket innebär bl.a medarbetarsamtal och lönesättning, men även coaching och ledarskapsutveckling.

- Ansvar över de operativa nyckeltalen för kontot i samtliga länder, Sverige, Danmark och Finland.

- Ekonomisk uppföljning tillsammans med ledningen av kontot.

- Att vara kontaktperson samt kontinuerligt arbeta för att bibehålla och utveckla relationen till uppdragsgivaren.

- Kontinuerlig uppföljning av såväl Webhelps som Elgigantens processer i relation till kvalitet och samtliga processer.

- Kontinuerlig uppföljning av KPI-uppfyllnad för kontot i sin helhet.

Kvalifikationer för tjänsten

- En mycket god social och verbal förmåga.

- God datorvana är ett krav, samt goda kunskaper i MS Office.

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl muntliga som skriftliga.

- Omfattande erfarenhet inom BPO/callcenter-branschen

- Meriterande med tidigare erfarenhet av personalansvar samt goda omdömen från ditt ledarskap.

- Ledarskapserfarenhet inom liknande roll och/eller bransch

- Erfarenhet att leda ledare

- God analytisk förmåga

- Meriterande med erfarenhet av att leda på distans.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Resor kan tillkomma i tjänsten.

START: Omgående, enligt överenskommelse

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning heltid, förtroendearbetstid

ARBETSTIDER: Kontorstider

PLACERINGSORT: På vårt kontor i Göteborg

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-10-01

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Matilda Olsson, matilda.olsson@webhelp.com

Concentrix + Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Concentrix + Webhelp,?you will be part of a community of over 440´000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 70+ countries.?

Join us at?Concentrix + Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Concentrix + Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

Swedish

Ansök nu