Göteborg: Receptionist med omgående start

Hitta ansökningsinfo om jobbet Receptionist med omgående start i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-03 // Varaktighet: Heltid

Vi söker just nu 2 receptionister till Göteborg med omgående start.

Tjänsten som receptionist är ett roligt arbete som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter. Du blir anställd hos Bemanningskontoret och blir vår värdefulla konsult hos våra kunder i Göteborg med omnejd.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda kontorstid.

I dina arbetsuppgifter kommer du att
- Vara ansiktet utåt
- Ta emot besökare
- Passerkort
- Beställa bud
- Posthantering och leveranser
- Administrativa arbetsuppgifter

Vi söker dig som har
- Fullständig gymnasieutbildning
- Erfarenhet av service, gärna reception
- Flytande engelska
- Ett gott morgonhumör!
- Flexibel
- Tar initiativ

Som person har du en servicekänsla utöver det vanliga.
Självklart ser vi att du är lättsam, samarbetsvillig och alltid är ett ansikte utåt för oss och våra kunder. För oss är det en självklarhet att det blir ett långsiktigt samarbete!

Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning.
Uppdraget startar omgående.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Receptionist, telefonist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Receptionist, telefonist.

Receptionist till företag i Göteborg!

Läs mer Nov 15
Om tjänsten
Är du sugen på en ny utmaning? Se hit! Vi söker nu en härlig receptionist till vårt team i Göteborg. I denna roll arbetar du i receptionen hos en av våra kunder och är anställd av oss på Middlepoint. Som receptionist på detta roliga uppdrag får du jobba i en social och affärsmässig miljö där du får möjlighet till utveckling och eget ansvar. I din roll som receptionist levererar du service i världsklass till alla människor du möter. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Välkomna och ta emot besökare

- Växel och telefoni

- Ansvara för att ta emot och utlämna paket

- Genomföra visningar av kontoret för nyanställda

- Kvittering och korthantering

- Agera utrymningsledare

Vem är du?
Du är en riktig servicestjärna som brinner för mötet med människor! För att vara rätt person för tjänsten tror vi att du är en varm och välkomnande person, som har förmågan att prioritera rätt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Detta såklart med bästa möjliga service i fokus!

Krav för tjänsten

- Talar flytande svenska och engelska

- Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö

- Bekväm med Microsoft Office-paketet

- Avslutad gymnasieutbildning

Om Anställning
Anställning: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: Måndag till fredag 08:00-16:30

Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.

Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:

http://instagram.com/middlepoi...

Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Receptionist på 50% till stort byggföretag i Göteborg!

Läs mer Nov 3
Om tjänsten
Vi på Middlepoint söker en ny servicestjärna till vårt team! I denna roll arbetar du i receptionen hos vår kund, ett byggföretag centralt beläget i Göteborg. Som receptionist på detta prestigefyllda uppdrag får du jobba i en social och affärsmässig miljö där du ges möjlighet till utveckling. I din roll som receptionist levererar du service i världsklass till alla människor du möter. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Ta emot, välkomna och skriva in besökare

- Beställning av kontorsmaterial, kontakt med leverantörer samt posthantering

- Bokning av transporter, taxi och bud

- Bistå med intern service såsom administrativa uppgifter och sköta kontakten med leverantörer

- Bokning av konferensrum

- Ansvar för att allmänna ytor samt att konferensrum ser presentabla ut

- Genomföra felanmälningar

Vem är du?

Du är en riktig servicestjärna som brinner för mötet med människor! För att passa i den här rollen tror vi att du är en varm och välkomnande person som är lyhörd för kundens behov. Vidare ser du det som självklart att vara tillmötesgående och göra det lilla extra. Du tar ansvar för dina åtaganden på arbetsplatsen och bidrar ständigt till förbättringar av verksamheten genom förslag och egna initiativ.

Krav för tjänsten

- Talar flytande svenska och engelska

- Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö

- Bekväm med Microsoft Office-paketet

- Avslutad gymnasieutbildning

Om Anställning
Anställning: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: 50%
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: Måndag till fredag, 13-17

Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.

Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:

http://instagram.com/middlepoi...

Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

IT-Coordinator

Läs mer Aug 22
IT Coordinator

Responsibilities;

Workplace/computer park

- Ensure functionality and give support of workplace (good knowledge about computer, monitor, docking station etc)

- Managing yearly PC refresh together with global IT

- Stock manager

- Managing work rooms, touch down desk etc

Purchasing

- Purchasing of different IT equipment

- Ensure compatible and approved hardware is purchased

- Create investment request

- Supplier contact

Onbarding/offboarding process

- Requesting accounts and accesses, exit etc

- Education/intro

Support

- Support and troubleshooting of computer, phones, conference rooms, printers etc

Organizational

- Daily contact with global IT/Service Delivery Manager/Support team

Application:

- Service Now

- MS O365

- Local purchasing system

- CFT Capital Forecast Tool

- Supplier Portals

We´re looking for a person with high social skills who are not afraid of learning new stuff and supporting users on different levels.

The person must be good at cooperate and must also be very service minded. We are a small team which mean that right person is more important than a high level of technical skills.

Fluent in Swedish and English.

Ansök nu

Receptionist till bolag i Göteborg

Läs mer Nov 24
Vi på Adecco söker Receptionister med känsla för service för framtida konsultuppdrag. Som konsult hos oss får du möjlighet till konkurrenskraftiga erfarenheter, från olika organisationer, att sätta på ditt CV. Samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde! Dessutom får du möjlighet att bygga upp ditt professionella nätverk och skapa värdefulla kontakter.

Om tjänsten

Du kommer att vara ambulerande i din roll vilket innebär att täcka upp vid frånvaro, arbetstoppar eller andra situationer ute hos våra kunder. Våra kundföretag finns belägna runt om i Göteborg och är såväl stora bolag som mindre företag och verksamma inom många olika branscher.

Vanliga arbetsuppgifter innefattar:
• Att vara kundföretagets ansikte utåt, visa besökare tillrätta och svara på frågor om företaget
• Posthantering
• Kontorsadministration
• Boka möteslokaler
• Svara på inkommande samtal och koppla dessa vidare till rätt person

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.
Som konsult hos oss finns det därmed alla möjligheter för dig att utvecklas och växa i din yrkesroll!

Arbetstiderna är vanligtvis vardagar mellan kl. 07.00-17.00.
Är du anställd på heltid så har du tillgänglighetstid från kl. 07-00 fram till kl. 16.30 de dagar som du inte är schemalagd.

Är du student eller har annan huvudsaklig sysselsättning?

Många uppdrag vi får in är på deltid vilket passar perfekt att kombinera med studier eller annat arbete.

Om dig

För att trivas i den här tjänsten bör du vara en person som är nyfiken och intresserad av att befinna dig i nya och olika miljöer. Du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt och har lätt för att hantera olika människor. Du förstår vikten av att vara en god ambassadör och att du representerar Adecco på dina olika arbetsplatser, samtidigt som att du är ansiktet utåt för det kundföretag som du arbetar hos.

Är du även en person som är utåtriktad och trivs med att arbeta i en social och framträdande roll kommer du att trivas i den här rollen!

Önskade kvalifikationer

• Tidigare erfarenhet av att arbeta i reception och trivs med att arbeta inom serviceområdet
• En god känsla för service och kundbemötande
• Van vid att använda dator och MS office som arbetsverktyg
• Erfarenhet av att arbeta med Centrex, Trio, Tele2-växel eller likvärdiga system är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift
• Goda kunskaper i engelska språket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen

Tjänsterna tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden, med reservation för semestertider.

Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher inom Göteborg, Kungsbacka eller Borås med omnejd. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid eller deltid, vardagar mellan kl. 07.00-17.00. Ange i din ansökan vilken ort och tjänstegrad som du önskar arbeta.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Receptionist, reception, service, administration, Göteborg, Kungsbacka, Borås, Adecco

Ansök nu

Receptionist / Front office conference

Läs mer Nov 23
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 460 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 650 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.

Är du en problemlösare som gillar att ge service? Tycker du om att arbeta och att lösa uppgifter tillsammans med andra, då kan du vara vår nästa kollega. Vi söker dig som alltid vill leverera det lilla extra. Du blir en del i ett välfungerande team och tillsammans levererar vi service på högsta nivå. Hos oss i Våghuset på bästa läge i centrala Göteborg sitter vi i en nybyggd fastighet i ett dynamiskt område med en unik karaktär, här välkomnas du till en rolig och motiverande miljö att arbeta i.

Rollen

I den här funktionen har du en central roll på kontoret. Du ingår i vårt FM (Facility Management) team och du fördelar din tid mellan reception, konferens och internservice. Som medarbetare i receptionen välkomnar du våra besökare och visar dessa till rätta, tar emot inkommande samtal till växeln, hanterar bud och bokningar av konferenslokaler. Det ingår också att iordningställa konferensrum, beställa och ta emot leveranser, ha kontakt med leverantörer och samarbetspartners samt övriga sedvanliga receptionsuppgifter. Morgon- och kvällsaktiviteter förekommer i perioder i vår konferensavdelning.

Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med service. Det är viktigt att du har en positiv inställning till din omgivning och att du trivs i sociala sammanhang i en professionell miljö med ett stundvis högt arbetstempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att ta ansvar, är lösningsorienterad och uppskattar variation i arbetet. Du är strukturerad, flexibel, kommunikativ och engagerad samt trivs med att arbeta både självständig och i team. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom servicebranschen exempelvis reception, hotell eller konferens så är det meriterande men inget krav. Då du kommer att ha många interna såväl som externa kontaktytor är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt är van vid att formulera dig väl i tal och skrift. Du är en van datoranvändare och har inga problem med att lära dig nya system.

Vår filosofi

Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.

Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.

Övrig information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via detta system och inte via mejl. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Nyrén, Senior Facility Manager (madeleine.nyren@msa.se) tfn 031-355 16 42 och om rekryteringsprocessen Hanna Grankvist, Senior HR Manager (hanna.grankvist@msa.se) tfn 031-355 16 60.

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Bemanningskontoret Rt i Sverige

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Bemanningskontoret Rt i Sverige .

Inkassorådgivare

Inkassohandläggare
Läs mer Nov 23
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi inkassorådgivare till vår kund i centrala Göteborg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Svara på inkommande samtal via telefon

- Utgående samtal till privatpersoner

- Administrativa uppgifter

- Stötta privatpersoner i olika ekonomiska situationer

Arbetstiderna är Måndag till Fredag 08.00-17.00

Din profil
Vi söker dig som är professionell och ödmjuk i ditt bemötande och har erfarenhet från kundtjänst eller annat yrke inom handläggning och är van att hantera samtal med kunder via telefon.
Du har avslutad gymnasieutbildning och kanske en påbyggnad inom juridik eller ekonomi.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med inkasso är detta meriterande.

Du trivs med att arbeta mot mål och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har ett driv och arbetar väl ensam som i grupp.

Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ansök nu

Inkassorådgivare

Inkassohandläggare
Läs mer Nov 27
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi inkassorådgivare till vår kund i centrala Göteborg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Svara på inkommande samtal via telefon

- Utgående samtal till privatpersoner

- Administrativa uppgifter

- Stötta privatpersoner i olika ekonomiska situationer

Arbetstiderna är Måndag till Fredag 08.00-17.00

Din profil
Vi söker dig som är professionell och ödmjuk i ditt bemötande och har erfarenhet från kundtjänst eller annat yrke inom handläggning och är van att hantera samtal med kunder via telefon.
Du har avslutad gymnasieutbildning och kanske en påbyggnad inom juridik eller ekonomi.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med inkasso är detta meriterande.

Du trivs med att arbeta mot mål och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har ett driv och arbetar väl ensam som i grupp.

Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ansök nu

Extrajobba som receptionist

Kontorsreceptionist
Läs mer Nov 27
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som receptionist hos vår företagskunder i Göteborg med omnejd.
Arbetstider är förlagda mån-fre kontorstider.
Vi uppskattar att du kan som minst ta 3 arbetspass per vecka.

Tjänsten som receptionist är ett roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter.

Vi söker en person som har annan sysselsättning och som vill komplettera med extra timmar. Vi värdesätter flexibilitet då vi har hög servicegrad mot våra kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan vara att ta emot besökare, passerkort, boka taxi, administration och posthantering samt liknande kontorsgöra.

Vi önskar också att du ser detta som ett långsiktigt arbete.

Vi söker dig som stämmer in på följande:
Du är serviceminded och har en härlig positiv personlighet och du trivs när du känner dig behövd. För det är viktigt för oss!
Som person är du lättlärd, gillar service och är en glädjespridare och har ett öga för det lilla extra.

Krav
- Gymnasieutbildning
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande
- Flexibel då arbetstider emellanåt kan variera

Ansök nu

Receptionist

Kontorsreceptionist
Läs mer Nov 27
Vi söker just nu ambulerande receptionister till vår bemanningspool i Göteborg.

Tjänsten som receptionist är ett roligt arbete som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter. Du blir anställd hos Bemanningskontoret och blir vår värdefulla konsult hos våra kunder i Göteborg med omnejd.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda kontorstid, mån-fre.

I dina arbetsuppgifter kommer du att
- Vara ansiktet utåt
- Ta emot besökare
- Passerkort
- Beställa bud
- Posthantering och leveranser
- Administrativa arbetsuppgifter

Vi söker dig som har
- Fullständig gymnasieutbildning
- Erfarenhet av service, gärna reception
- Flytande engelska
- Ett gott morgonhumör!
- Flexibel
- Tar initiativ

Som person har du en servicekänsla utöver det vanliga.
Självklart ser vi att du är lättsam, samarbetsvillig och alltid är ett ansikte utåt för oss och våra kunder. För oss är det en självklarhet att det blir ett långsiktigt samarbete!

Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning.
Uppdraget startar omgående

Ansök nu

Extrajobba som receptionist

Kontorsreceptionist
Läs mer Nov 22
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som receptionist hos vår företagskunder i Göteborg med omnejd.
Arbetstider är förlagda mån-fre kontorstider.
Vi uppskattar att du kan som minst ta 3 arbetspass per vecka.

Tjänsten som receptionist är ett roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter.

Vi söker en person som har annan sysselsättning och som vill komplettera med extra timmar. Vi värdesätter flexibilitet då vi har hög servicegrad mot våra kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan vara att ta emot besökare, passerkort, boka taxi, administration och posthantering samt liknande kontorsgöra.

Vi önskar också att du ser detta som ett långsiktigt arbete.

Vi söker dig som stämmer in på följande:
Du är serviceminded och har en härlig positiv personlighet och du trivs när du känner dig behövd. För det är viktigt för oss!
Som person är du lättlärd, gillar service och är en glädjespridare och har ett öga för det lilla extra.

Krav
- Gymnasieutbildning
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande
- Flexibel då arbetstider emellanåt kan variera

Ansök nu

Extrajobba som receptionist

Receptionist, telefonist
Läs mer Nov 13
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som receptionist hos vår företagskunder i Göteborg med omnejd.
Arbetstider är förlagda mån-fre kontorstider.
Vi uppskattar att du kan som minst ta 3 arbetspass per vecka samt arbeta mer i sommar och till hösten.

Tjänsten som receptionist är ett roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter.

Vi söker en person som har annan sysselsättning och som vill komplettera med extra timmar. Vi värdesätter flexibilitet då vi har hög servicegrad mot våra kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan vara att ta emot besökare, passerkort, boka taxi, administration och posthantering samt liknande kontorsgöra.

Vi önskar också att du ser detta som ett långsiktigt arbete och har möjlighet att arbeta mer i sommar samt även till hösten.

Vi söker dig som stämmer in på följande:
Du är serviceminded och har en härlig positiv personlighet ocg du trivs när du känner dig behövd. För det är viktigt för oss!
Som person är du lättlärd, gillar service och är en glädjespridare och har ett öga för det lilla extra.

Krav
- Gymnasieutbildning
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande
- Flexibel då arbetstider emellanåt kan variera

Ansök nu