Göteborg: Receptionist med omgående start

Hitta ansökningsinfo om jobbet Receptionist med omgående start i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-03 // Varaktighet: Heltid

Vi söker just nu 2 receptionister till Göteborg med omgående start.

Tjänsten som receptionist är ett roligt arbete som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter. Du blir anställd hos Bemanningskontoret och blir vår värdefulla konsult hos våra kunder i Göteborg med omnejd.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda kontorstid.

I dina arbetsuppgifter kommer du att
- Vara ansiktet utåt
- Ta emot besökare
- Passerkort
- Beställa bud
- Posthantering och leveranser
- Administrativa arbetsuppgifter

Vi söker dig som har
- Fullständig gymnasieutbildning
- Erfarenhet av service, gärna reception
- Flytande engelska
- Ett gott morgonhumör!
- Flexibel
- Tar initiativ

Som person har du en servicekänsla utöver det vanliga.
Självklart ser vi att du är lättsam, samarbetsvillig och alltid är ett ansikte utåt för oss och våra kunder. För oss är det en självklarhet att det blir ett långsiktigt samarbete!

Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning.
Uppdraget startar omgående.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Receptionist, telefonist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Receptionist, telefonist.

Guest Relations Manager - GCCH

Läs mer Jan 26
Vi söker dig som är social och bra på problemlösning!

Got City Center Hotels är en hotellkoncern som idag har 7 stycken hotell i Göteborg, Jönköping och Kristianstad. Vi har även fler hotell på väg framöver. Bland annat så håller vi på att bygga Willow Hotel i Trelleborg som är 16 våningar med hotell, spa, skybar osv.

Som en av våra Guest Relations Managers på GCCH så tar du hand om:

Telefonbokningar av hotellrum, svarar på gästernas frågor, har kontakt med avtalskunder, fakturerar, gör beställningar och viktigast av allt: Support till dina kollegor på dom olika hotellen i koncernen (7st).

Utöver kontakt med gästerna så tar du telefonsamtal från receptionisterna på hotellen när dom behöver hjälp med allt från kvitton till gästklagomål.

I det här arbetet så är du på många sätt steget mellan hotellpersonalen och ledningen. Dom flesta frågorna eller problemen kommer du att kunna lösa tillsammans med receptionspersonalen samtidigt som du skickar vidare mer krävande uppgifter till rätt chef.

Ansök nu

Receptionist i Göteborg

Läs mer Okt 20
Om uppdraget

Vi söker nu en receptionist till vår kund i Göteborg med start efter överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som receptionist kommer du att arbeta med att ge informationsservice till kunder och medarbetare, ta emot besökare och bud.
Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:

- Vara behjälplig med beställarens behov av service (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp eller registrering)

- Arbete med telefonservice/växel
- Lägga in ny information i växelns minnesfunktion




Dina kvalifikationer

- Godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning

- Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet som receptionist eller/växeltelefonist
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Roy Hoang, Roy.Hoang@Bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Receptionist till tatueringsstudio

Läs mer Jan 16
Vi expanderar och söker kollegor som vill ingå i vart team!
Inom kort öppnar vi ytterligare en studio i centrala Göteborg och är på jakt efter vår nya stjärna i receptionen!
Receptionens huvudsakliga arbetsuppgifter består av att bland annat ta emot kunder, svara i telefon och mejl, ha hand om kalendrar och bokningar samt social medier.
Du är ansiktet utåt och därför läggs stort fokus på att hitta en person som, förutom att erbjuda exceptionell service, också är lösningsorienterad och stresstålig. Du är utåtriktad och gillar att träffa nya människor. Du vill alltid ge det lilla extra!
Tjänsten är deltid, dagtid både vardagar och helger.
Kvalifikationer:
Minst 18 år
Minst 3 års arbetslivserfarenhet
Svenska och engelska, flytande i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av sälj/marketing
Kunskap inom Photoshop/Procreate
Körkort

Ansök nu

Receptionist

Läs mer Jan 8
Vi är en privat gynekologisk klinik i centrala Göteborg.
Vi har ett högt patientflöde och är inriktade på att ge våra patienter bästa tänkbara servis. Vi har mottagningsbesök, provtagningar och polikliniska operationer.
Vi söker dig som är receptionist med praktisk erfarenhet från läkarmottagning eller liknande verksamhet.
Kunskap i journalsystem WebDoc är mycket meriterande.
Som person är du serviceinriktad med kunden i fokus. Du är empatisk, engagerad, självgående, flexibel och ansvarstagande gällande både ditt arbete, kunder och verksamheten.
På vår klinik arbetar du i reception/kassa. Du tar emot våra besökare, ansvarar för kassan, sköter bokning av tider i WebDoc och tar emot samtal från våra kunder. Eftersom tempot är högt måste du vara stresstålig och kunna hålla flera bollar i luften.
Du pratar flytande svenska och engelska.

Ansök nu

Extrapersonal till Servicecenter

Läs mer Jan 19
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Servicecenter har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, allmänhet och personal. Vi finns på strategiska platser på universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling. 

Servicecenter söker nu 3-5 medarbetare för intermittent anställning (timanställning) under 12 månader. Vi söker serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som vill bli universitetets ansikte utåt. Vi behöver din hjälp som mest under terminsstarterna och när ordinarie personal är frånvarande, så det här uppdraget kan passa dig som till exempel ska skriva uppsats eller studera kvällskurser. Du behöver kunna arbeta heltid under terminsstart, övrig tid på året kontaktar vi dig vid behov. Ange i din ansökan eventuell annan sysselsättning som du har, samt varför en timanställning hos oss skulle passa dig.

Arbetsuppgifter 
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet.

Inom sektionen ingår också den centrala telefonväxeln där samtal besvaras och vidarekopplas till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter, samt vid behov även i telefonväxeln eller i andra delar av campusservice.

Kvalifikationer 

• Goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor.
• Gymnasial utbildning.
• Erfarenhet av arbete i reception, butik, kundtjänst, telefonväxel eller motsvarande.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och sakligt på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• God administrativ kompetens.

Personliga egenskaper


• Ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig.
• Förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning.
• Lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas.
• Flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kanaler.

Meriterande


• Studier på högskola eller universitet.
• Erfarenhet av Ladok, Canvas och Zoom, eller andra studierelaterade system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

Anställning 
Anställningen är en intermittent anställning (timanställning) under 12 månader där arbetstimmar kommer att variera efter behov med placering vid Serviceenheten. Din titel vid universitetet kommer att vara serviceadministratör. Tillträde sker enligt överenskommelse.  

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta tf sektionschef Frida Söderström, 031-786 2660 eller frida.soderstrom@gu.se

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-02-09

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Bemanningskontoret Rt i Sverige

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Bemanningskontoret Rt i Sverige .

Tekniker/Kvalitetskontrollant

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Sep 30
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå utav att utföra service på mindre maskiner, skruva i sär och kontrollera komponenter samt även utföra lättare reparationer.

Arbetstiderna är 07:00 - 16:00 måndag - fredag, och företaget i sig är beläget ute i Västra Frölunda. Det finns goda pendlingsmöjligheter men även tillgång till parkering om du kör bil till och från jobbet.

Vi ser gärna att du har jobbat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, och är van utav att jobba med dels verktyg men även kan läsa och förstå lättare ritningsanvisningar.

Då tjänsterna samt utbildningen ute hos kund startar upp under v.41 så det viktigt att du finns tillgänglig för start redan här i mitten utav oktober.

Vidare ser vi gärna att du är en ansvarstagande och driven person. Arbetsuppgifterna kommer att utföras såväl självständigt som tillsammans med andra kollegor så vi ser det som en självklarhet att du är van och trivs med att samarbeta och jobba tillsammans med dina kollegor,

Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse.

Vid eventuella frågor så är du varmt välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare Tobias Wolfgang på 072-500 26 77

Ansök nu

B-chaufför/parkeringstekniker

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Jan 16
Vår kund som är verksamma inom infrastruktur växer, och vi behöver därför utöka deras team med ytterligare en parkeringstekniker. Har du tidigare erfarenhet utav att ha arbetat som parkeringsvakt, serviceman eller kanske med drift, underhåll eller fastighetstekniker? Då kanske du är helt rätt person för oss?

Arbetstiderna är förlagda dagtid varannan vecka, måndag - fredag 06:00-15:00/08:00-17:00.

Parkeringsövervakning, drift och förvaltning av garage och parkeringsanläggningar. Detta görs på uppdrag av fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, förvaltningsföretag samt kommunen.

Din profil

- Branschvana alt. tidigare erfarenhet utav serviceyrken

- God datorvana, samt gärna erfarenhet utav att ha arbetat med handdatorer

- B-Körkort

- God engelska & svenska i tal och skrift

Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är tänkt att gå över till en fast anställning ute hos kunden efter 6 månader.

Ansök nu

B-chaufför/servicetekniker

Maskinreparatör, stationära
Läs mer Jan 16
Vår kund som är verksamma inom infrastruktur växer, och vi behöver därför utöka deras team med ytterligare en servicetekniker. Har du tidigare erfarenhet utav att ha arbetat som servicetekniker, serviceman eller kanske med drift, underhåll eller nätverksteknik? Då kanske du är helt rätt person för oss?

Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag - fredag 07:00-16:00.

Du kommer att ingå i ett team som b-chaufför/servicetekniker med inriktning på drift, underhåll samt felsökning på paketboxar samt informationsterminaler. Felsökning, tester och ibland även lättare monteringsarbeten. Är du en tekniskt intresserad person, som trivs med att jobba självständigt och dessutom gillar variation i arbetet och under arbetsveckan? Då är denna tjänst som klippt och skuren för dig!

Din profil

- God vana av felsökning och driftsättning

- God datorvana

- God monterings och verktygsvana

- B-Körkort

- Engelska & svenska tal och skrift

Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är tänkt att gå över till en fast anställning ute hos kunden efter 6 månader.

Ansök nu

Erfaren HR Business Partner till vår storkund i Göteborg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jan 25
Vår kund söker nu en erfaren och självständig HR Business Partner som brinner för att stötta och utveckla chefer. Som HR Business Partner kommer du få möjlighet att arbeta brett med olika ansvars- och fokusområden, på en flexibel arbetsplats med mycket frihet under ansvar. Du kommer att få växa och utvecklas med spännande personalärenden och vara en del av ett tempofyllt och spännande uppdrag tillsammans med drivna kollegor. Vår kund brinner vi för utveckling av chefer och medarbetare och arbetar med en fin teamkänsla, högt tempo och stor tillit.

Som HR-konsult kommer du tillhöra ett HR-team på fyra personer. Arbetet präglas av en snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där du arbetar operativt för att nå resultat. Arbetstiderna är flexibla och du ges stort utrymme till kreativt tänkande och egna idéer. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med din avdelnings första och andra linjens chefer och erbjuds en stor variation av spännande ärenden.

Vad vi kan erbjuda dig:

- Möjligheten att arbeta brett med olika ansvars- och fokusområden

- Flexibel arbetsplats med mycket frihet under ansvar

- Möjligheten att växa och utvecklas med spännande personalärenden

- Ett tempofyllt och spännande uppdrag tillsammans med drivna kollegor

Ett roligt och familjärt HR-team som förgyller arbetsvardagen

Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med sjukdom och rehabilitering, misskötselärenden, coaching av och stöd till chefer, internrekrytering och kompetensutveckling, retention och frisknärvaro, riskbedömning och förhandling, engagemang och intern kommunikation. Som en del av en liten HR avdelning kommer du även vara involverad i verksamhetsutvecklande och strategiskt arbete. Då detta är ett internationellt företag styrs de givetvis även av en del globala processer och rutiner.

Om du är en affärsdriven och engagerad HR Business Partner med erfarenhet och passion för att stötta och utveckla chefer, och trivs med mycket frihet under ansvar på en snabbt föränderlig och utvecklande arbetsplats med högt i tak, så är detta en utmaning för dig! Skicka in din ansökan idag och bli en del av ett familjärt HR-team.

Ansök nu

Fastighetstekniker

Kontorsvaktmästare
Läs mer Aug 24
Nu söker vi efter ytterligare en kollega inom fastighetsservice till vår uppdragsgivare, där du kommer att ingå samt vara stationerad centralt inne i Göteborg tillsammans med övriga arbetslaget om 4 personer inom fastighet/drift/underhåll. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som tillsammans tar hand om både serviceärenden och den inre skötseln i vår kunds olika fastigheter.

I tjänsten ingår bland annat arbetsuppgifter som:
- Tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av fastighetsknutna tjänster
- Löpande administration samt dokumentation
- Ronderingar
- Kontakt med fastighetsägare
- Kontakt samt mötesbokningar med underentreprenörer

Till denna tjänst så söker vi efter dig som är intresserad utav ett längre uppdrag/arbete inom fastighetsbranschen, då tjänsten är tänkt att gå över till en fast tjänst ute hos vår uppdragsgivare efter 6 månader.

Arbetstiderna är förlagda måndag - fredag 07:00-16:00.

Din profil

Vi söker dig som har följande erfarenhet och kompetens:

- God förmåga att möta kunder och andra samarbetspartners på ett trivsamt och personligt sätt.
- Fastighetsteknisk utbildning eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Vana av att utföra enklare reparationer/felanmälningar där kunskaper inom EL och VVS är meriterande.
- Datorvana

Det är ett krav att du behärskar det svenska språket flytande samt innehar B-körkort.

Arbetet är varierande och passar dig som har viljan och engagemanget att ge professionell service åt våra kunder. Stor del av tiden arbetar du i områden där du möter kunder varför din sociala kompetens är viktig.



Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är tänkt att gå över till en fast anställning ute hos kunden efter 6 månader.

Ansök nu

Montör/Mekaniker

Fordonsmontör
Läs mer Aug 23
Nu söker vi på BemanningsKontoret efter ytterligare medarbetare till en utav våra uppdragsgivare ute på Hisingen. Vi söker nu efter ytterligare duktiga och erfarna fordonsmontörer för ett långsiktigt uppdrag med start under September/Oktober.

Du kommer att arbeta som montör/mekaniker med inriktning på nyproduktion utav tunga fordon. Felsökning, tester och montering. Tekniska uppdateringar av fordon. Vi tror att du sedan tidigare har erfarenhet utav att arbeta efter monteringsanvisningar och har god förståelse för såväl ritningsläsning samt goda verktygskunskaper. Vi ser det även som väldigt meriterande om du har tidigare erfarenhet utav att ha jobbat med fordons-el alt. har likvärdig el-kunskap ifrån andra branscher.

Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag - torsdag 06:30-16:00, fredag 06:30-13:00,

Din profil

- Utbildad montör/mekaniker på gymnasienivå
- Tidigare erfarenhet utav fordonsindustrin
- God monterings och verktygsvana
- B-Körkort
- Engelska & svenska i tal och skrift



Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är tänkt att gå över till en fast anställning ute hos kunden efter 6 månader.

Ansök nu