Göteborg: Jobba hemifrån med Säljande Kundservice för Tele2

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobba hemifrån med Säljande Kundservice för Tele2 i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige!
Vi söker nya härliga medarbetare med start 5:e September!


Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar efter!
Som kundtjänstmedarbetrare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid allmänna frågor och tekniska problem vad gäller deras produkter hos Tele2 och Boxer!
Arbetsrollen är bred och du hanterar inkommande samtal inom kundservice, fakturafrågor och teknisk support. För oss är det viktigt att du ska lyckas! Därför arbetar vi mot tydliga mål som kontinuerligt följs upp för att främja din utveckling.
Försäljning är en naturlig del av varje samtal, det skapar förutsättningar att skräddarsy anpassade lösningar utifrån varje kunds behov. Fördelen med att jobba på Webhelp är att du får möjlighet att utvecklas inom försäljning och har chansen att påverka din egen lön. Det finns inget tak på provisionen, det innebär att du kan tjäna riktigt bra – utöver din grundlön!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att svara på inkommande samtal från befintliga kunder, i dessa samtal kommer du:
Svara på generella frågor om Tele2 och Boxers produkter och tjänster
Genomföra teknisk support på TV-tjänster som vi förmedlar till kunden och följa upp supportärenden
Genom merförsäljning erbjuda tjänster till våra befintliga kunder


Anställningen börjar med fem veckor utbildning förlagd under två olika block. Utbildningen är en betald distansutbildning där du får lära dig grunderna för att komma in i arbetet. Under utbildningen ligger fokus på att förbereda dig som nyanställd så att du känner dig trygg i din arbetsroll.
I den här tjänsten kommer du att arbeta hemifrån permanent, dvs. även efter att pandemin avtar. På så vis får du möjligheten att starta en intressant karriär där du känner dig hemma!


Vi söker dig som är självständig och..
Vill arbeta hemifrån.
Vill jobba med försäljning.
Är en teknikintresserad person, som trivs med uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning.
Är lösningsorienterad och vill ge alla kunder service av bästa kvalité.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska.
Kan tillgodose en bra arbetsmiljö i ditt hem, har fast internetuppkoppling och bor i Sverige.



Intresserad? Ansök nu!
Som en del i rekryteringsprocessen kommer du vid en eventuell intervju bli ombedd att visa godkända betyg i svenska och engelska, ta fram två referenser och ta en bild på din tilltänkta arbetsstation.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

START: 2022-09-05
ANSTÄLLNINGSFORM: Fast anställningsform där du väljer om du vill arbeta mellan 75 till 100%. 6 månaders provanställning.
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, mån-fre 07:45-19:15, lördag 08:45-15:15
PLACERINGSORT: Du arbetar permanent hemifrån från din folkbokförda adress. Organisatoriskt kommer du att tillhöra kontoret i Östersund.
Viktigt gällande hemarbete: Vi bryr oss om våra anställdas välbefinnande och arbetsmiljö. Eftersom detta är ett jobb där du arbetar hemifrån kommer vi under processen att ställa frågor till dig och du måste följa Webhelps standard gällande Work From Home-krav för att bli anställd för denna tjänst.


Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?
Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

#swedish #english

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Extrapersonal till kundcenter

Läs mer Aug 9
Nytt
Om Kvdbil

Kvdbil är Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar. I över 30 år har vi hjälpt människor och?företag att köpa och sälja bilar. Och det är ingen hemlighet hur vi gör det - vi sköter hela bilaffären åt?dig. Vi har sålt mer än 280?000 bilar på? kvdbil.se (https://www.kvd.se/)?och de har alla testats av våra professionella tekniker. Fordonsbranschen i stort har de senaste åren genomgått en omvandling för att kunna möta nya kundbehov och beteenden med ny teknik. På Kvdbil tycker vi det är viktigt att möta dessa förändringar med nya lösningar som adresserar hållbarhet, effektivitet och nya nyttjandeformer.

Letar du efter ett extrajobb eller deltidsjobb?

Vi söker just nu extrapersonal till vårt härliga team Kundcenter!. Är du redo att hoppa i på helger, kvällar, vid arbetstoppar eller semestrar? Vi söker både dig som kan arbeta fasta timmar per vecka och dig som kan ställa upp med kort varsel.

Vi finns i moderna lokaler i centrala Göteborg, gångavstånd från Centralstationen.

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att ta emot inkommande samtal, mail och chatt hjälpa från både våra säljande och köpande kunder och hjälpa till med deras frågor på ett effektivt och professionellt sätt. Du kommer i din roll att agera både säljare och rådgivare. Vanliga samtal en arbetsdag kan vara; allmän rådgivning, boka transporter, exporthantering samt försäljningen av våra tilläggstjänster.

Din uppgift blir att leverera kundservice av högsta klass.

Ny på jobbet?

Hos oss får du strukturerad upplärning och introduktion till arbetsuppgifterna och du får stöttning och ett nära samarbete med dina kollegor samt andra funktioner internt.

Lön & Villkor

Vi har erbjuder fast timlön och möjlighet att tjäna lite extra provision.

Kundservices öppettider är måndag-torsdag 8:00-22:00, fredag 8:00-17:00 samt söndag 17:00-22:00, och vi ser gärna att du kan ta 2-3 pass per vecka under dag- eller kvällstid.

Vi söker dig som

- Fullgjort din gymnasieexamen
- Har ett genuint intresse för kundservice och rådgivning
- Du behöver ha telefon & datavana och kunna svenska i tal och skrift
- Om du har erfarenhet av försäljning är detta meriterande
- Det är kul om du har intresse av och viss kunskap kring bilar, men absolut inget måste


I denna tjänst är din personlighet viktigare än din arbetslivserfarenhet! Så även om du inte har tidigare erfarenhet av kundsupport och försäljning är du varmt välkommen att skicka in en ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök (https://jobb.kvd.se/jobs/1710572-hr-business-partner/applications/new?secret=7a783d40-1928-4ebf-a9a3-62662fab8e11) tjänsten redan idag!

Kontaktperson: Jakob Grünberg, Gruppchef Kundcenter

Tel +4610 167 32 15
jakob.grunberg@kvdbil.se







Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kundsupport/Innesäljare i Göteborg

Läs mer Aug 1
Om tjänsten
Som kundsupport/innesäljare innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter
att ge kunderna bästa tänkbara service. Du svarar på mail och telefon från både befintliga och nya kunder som inkommer med förfrågningar av HomeMaids tjänster. Du kopplar en del samtal men tar själv hand om framför allt enklare ärenden samt
skapar och skickar offerter, svarar på frågor och supporterar kontoret.
Tjänsten innebär också att följa upp de förfrågningar och leads som kommer in genom att aktivt ta kontakt med kunder.

Du är spindeln i nätet på kontoret som är behjälplig med det mesta och tar hand om beställningar och övrig administration.

Arbetsplatsen är i Göteborg men du supporterar kunder i hela regionen. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är vardagar 8-17.

Om dig
Vi söker dig som är i början av din karriär, gärna med någon erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du är allmänt flink i fingrarna när det gäller datorer och system. Du brinner för god service och försäljning och känner igen dig som en person som triggas av att telefonen ringer och att det plingar i mailen, stundtals i ett högt tempo.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, effektiv och
har en god förmåga att ha parallella arbetsuppgifter igång samtidigt. Vi tror att du som söker är utåtriktad och social. Du drivs av att överträffa kunders förväntningar
och att bidra till att HomeMaid får fler nöjda kunder! För rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas vidare inom företaget.

Placering: Göteborg
Anställning: 100% tillsvidareanställning, vi tillämpar 6mån provanställning
Tillträde: 1 september. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansök senast: 2022-08-15

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005. Egna filialer finns på 14 orter i Sverige med huvudkontoret i Halmstad. Därutöver finns samarbetspartners i ett antal ytterligare städer.

Ansök nu

Medarbetare till vår Kund- och medlemsservice

Läs mer Jul 22
Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu - våra medarbetare.

Gillar du administration och kundservice? Trivs du med att vara en del av ett team? Då kan det vara dig vi söker till vår Kund- och medlemsservice.

Arbetsuppgifter
Kund- och medlemsservice består av två team, Boendeservice och Styrelseservice. Du kommer att tillhöra Boendeservice där du ger service till bostadsrättsinnehavare och hyresgäster genom att administrera och besvara alla förekommande frågor gällande medlemmens boende. Det kan gälla exempelvis felanmälan, HSB-medlemskap, beställning av nycklar, uthyrning av parkeringsplatser och gästlägenheter.

Du kommer att tillhöra ett team som hjälps åt. Dina främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och dator. Arbetet är omväxlande med högt tempo och du har mycket kontakter både externt och internt.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som…

- Trivs med att arbeta inom service och att ha kunden i fokus
- Tidigare har arbetat inom kundservice och/eller administration
- Har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Har ett gott ordningssinne


Därtill är det ett plus om du har erfarenhet av arbete i Excel samt CRM- och telefonväxelsystem. Slutligen ser vi gärna att du gillar utveckling och att arbeta med ständiga förbättringar av arbetssätt och processer.

Personliga egenskaper
Du som söker ska vara en utåtriktad problemlösare som tycker om att hjälpa andra. Då arbetet innebär kundkontakt, främst via telefon men även besök, behöver du vara serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du kan behålla lugnet och prioritera när arbetet så kräver.

Som ovan nämnt arbetar du i ett team där vi hjälps åt och stöttar varandra. Utifrån det vill vi att du är en lagspelare som både vill ge och ta emot hjälp.

Vi erbjuder
Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i fina lokaler vid Chalmers i Johanneberg.

Sista ansökningsdag är 12 augusti 2022, intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer? Kontakta Malin Sandberg, gruppchef Boendeservice på malin.sandberg@hsb.se.

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Fello!

Läs mer Jul 21
Nu söker vi 3 kundtjänstmedarbetare till Fello!

Säg hello till sunt förnuft och schyssta villkor! Fello är mobiloperatören som erbjuder mobilabonnemang till privatpersoner runt om i hela Sverige. Deras abonnemang är flexibla, lätta att förstå och har ingen bindningstid. Hos Fello stannar du för att du vill, inte för att du måste!

Din roll

Som medarbetare på Felloservice har du en viktig roll i att skapa en positiv upplevelse för både nya och befintliga fellos. Kundupplevelsen är i fokus i allt du gör och rollen är central för hela verksamheten. Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på 6 månader med ambitionen om en överrekrytering.

Rollen innebär att du tar emot ärenden via telefon, chatt och mail. Teamet är litet men växande och du kommer att jobba nära dina kollegor där ni delar erfarenheter och bollar kundfrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hantera ärenden via telefon, chatt och mail
- Behjälplig gentemot kollegor



Omfattning: Heltid

Placering: Centrala Göteborg

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper, utöver det önskar vi att du har:

- Erfarenhet av service och kontakt med människor
- Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
- Gymnasial utbildning


Meriterande är om du jobbat i en liknande roll eller har annan serviceerfarenhet. Det är också meriterande om du har ett tekniskt intresse och systemvana eller har använt telefon som verktyg i tidigare arbete.

Bolaget är familjärt där du har möjlighet att vara med och påverka. Du har lätt att lära dig nya saker och tar gärna egna initiativ om du ser att något kan förbättras. Du gillar att jobba tillsammans med andra och sprider positiv energi. Du vill jobba på en stabil arbetsplats där det över tid finns stora möjligheter att utvecklas i din roll inom kundservice och kundbemötande.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 700 984 170 eller via mail anna.almen@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Servicerådgivare

Läs mer Jul 11
Vi söker servicerådgivare till vår anläggning i Tagene
J BIL är ett värderingsstyrt företag vars två viktigaste mål är kundnöjdhet och personalens trivsel och engagemang. Vi jobbar efter våra kärnvärden (https://jbil.se/node/10970) Kärlek, Energi och Dynamik. Hos oss är det viktigt att besluten fattas av den som har kunskapen, samt att alla blir sedda och bekräftade varje dag.

Om jobbet
Vi söker en servicerådgivare till vår anläggning i Tagene. De centrala uppgifterna som servicerådgivare innebär att arbeta med service, kundbemötande, rådgivning och beräkna prisofferter. I arbetsuppgifterna ingår att ta hand om kundbokningar såsom service och reparationen via mail och telefon, boka och planera jobb till teknikerna samt hantera betalningar från våra kunder.

Om dig
Vi söker dig som på ett naturligt sätt har sinne för att skapa goda relationer och resultat. Genom lyhördhet och en uppriktig nyfikenhet finner du rätt lösningar för kundens behov. Du bygger och bevarar relationer med kunder och kollegor för att nå våra mål. Du är en teamspelare som visar uppmärksamhet och omtanke om människorna i din närhet.

Du är bra på problemlösning som skapar mervärde och du har god insikt i att ordning & reda leder till kvalitet och effektivitet i flera led. I mer intensiva stunder behåller du både ditt lugn, fokus och goda humör. Du har lätt för att skapa arbetsglädje, tar ansvar för ditt uppdrag och du är engagerad och har en vilja till att utmana och utveckla dig själv.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknade tjänster inom servicemarknad. Kunskaper i Kobra och Cabas är en stor fördel. Dock inget krav. God datavana är ett krav, likaså goda kunskaper i svenska.

Vi lägger stor vikt på personlighet och att du förstår våra kärnvärden och är beredd att jobba enligt dem till 100%.

Övrigt
Tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning. Körkort B fordras.

Ansökan
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verkstads- & Reservdelschef Daniel Derner på telefon 073-504 74 60 eller via daniel.derner@jbil.se. Ansökningar behandlas löpande, så det är bra om du hör av dig så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Webhelp Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Webhelp Sweden AB .

Training and Quality Manager for new client at Webhelp!

Kvalitetschef
Läs mer Jul 11
Webhelp Nordic has some exciting news, we will soon onboard a game changing new client to our Region, a market leader in their area, trail blazing ahead of the competition. We are now seeking a motivated and passionate Training and Quality Manager to come along on this exciting new journey!

ABOUT THE POSITION

As Training and Quality Manager at Webhelp, you have a key role and responsibility to secure the competencies and development of all staff. Further you will design, deploy and develop processes that supports the account’s ability to deliver world class customer service.

You will manage, coach and lead Quality Coach Trainers on multiple production sites. You must have the ability to adapt to change and be able to implement corrective actions both for short- and long-term improvements. All training activities will be managed by you, both in classrooms and in other forums. It will be important to develop a cohesive framework for knowledge management. Ensuring that quality monitoring is performed, that gathered data is analysed, and that improvement actions are taken, is central.

You must adapt your work to the account’s client agreements, set targets and KPI’s. To analyse and evaluate data and business intelligence are key to achieving necessary results as a part of this role. This position includes business travelling.



YOUR RESPONSIBILITIES WILL BE:

- Have ownership of the training and quality processes and standards
- Be responsible for the compliance to the quality and training processes
- Drive initiatives focused on improving the accounts performance
- Ensure and monitor that our teams work to the highest standards of Quality
- Ensure and develop training methodology, pedagogy, efficiency and quality
- Collaborate and be a part of the extended Operational Excellence team
- Actively engage with Webhelp across sites and departments to learn about other ways of working within the designated area of expertise
- Ensure and develop a close and constructive relationship with the client
- Understand and manage the business model that gives the account revenue, cost control and profitability




WE ARE LOOKING FOR YOU IF YOU HAVE...

- Strong interpersonal skills, along with the ability to influence
- Experience and record tracking of service delivery and quality improvement
- Data-driven, analytical and dynamic personality with strategic mindset
- Management experience of high performing teams of specialists
- Experience in developing and managing processes aligned with the COPC framework, or similar (will be considered as an advantage)




OUR REQUIREMENTS ARE:

- Fluent English (both written and spoken)
- Minimum of 1 year of managerial experience (longer experience will be considered as an advantage)
- Bachelor or Master's degree in Business Administration or equivalent (will be considered as an advantage)
- Ability to work from the office
- Professional references
- Clear criminal record


WE OFFER:

Working for this client will be both fun and challenging and as a part of this journey, you are part of the largest and most traditional electronics retailer in the entire Nordic region.



START: September, 2022

LOCATION: Work from the office in Sweden (Gothenburg), Norway (Fredrikstad), Denmark (Copenhagen) or Finland (Helsinki)

EMPLOYMENT TYPE: Full-time

SALARY: Individual salary setting

WORKING HOURS: Business hours, Mon - Fri

LAST APPLICATION DATE: 2022-08-28

Please not that the position may be filled before the application deadline.

Please reach out to Recruitment Lead Erika Pjerne at erika.pjerne@webhelp.com if you have questions.

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

English

Ansök nu

Jobba hemifrån med säljande kundservice för Allente med start 19 september!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 3
Just nu söker vi nya säljinriktade servicestjärnor till vårt gäng på Allentes Kundservice!
Om jobbet
Som kundservicemedarbetare på Allente hanterar du inkommande samtal från våra kunder gällande beställningar, fakturafrågor och teknisk support. Din första uppgift är att besvara deras frågor och funderingar för att därefter lyssna efter deras behov och erbjuda dem Allentes produkter och tjänster som de saknar idag. Merförsäljning är en naturlig del av alla kundsamtal hos oss.
Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team med andra individer som också brinner för försäljning och kundservice. Vårt team består av ett gäng drivna kollegor som alla har viljan att vinna, ni jobbar tillsammans med er Team Manager mot uppsatta mål, utvecklas och når nya höjder tillsammans! Och självklart är det av största vikt för oss att vi har roligt medan vi gör det!
När du anställs hos oss kommer du att starta tjänsten med en grundutbildning på heltid, utbildningen kommer att ske helt på distans. Under utbildningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på allra bästa sätt så att du känner dig trygg i din nya arbetsroll.

Viktigt gällande hemarbete:
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Eftersom detta är ett jobb där du arbetar hemifrån kommer vi under processens gång att säkerställa att din hemmamiljö är i linje med Webhelps standard gällande WFH-krav. Vår standard behöver efterföljas för att få en anställning.

Några utav våra förmåner:
Fast månadslön + provision utan tak
Kollektivavtal med Unionen
Friskvårdsbidrag
Utvecklingsmöjligheter


Då Webhelp växer i en snabb takt finns det, för dig med rätt drivkraft, goda chanser till utveckling med interna karriärmöjligheter. Vi är idag den tredje största kundtjänstleverantören i världen där vi strävar efter att nå toppen - det gör vi gärna tillsammans med dig!

Vi söker dig som..
Tycker om att ha kontakt med folk och har lätt för att samarbeta. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och få kontinuerlig uppföljning samt att ge service av bästa kvalité. Du tycker försäljning låter intressant och ser fram emot att utvecklas i din nya roll. Tidigare erfarenhet inom service och försäljning är meriterande men inget krav.
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och känner sig bekväm med engelska.
Bor i Sverige (OBS du måste jobba på din folkbokförda adress i Sverige, dvs inte utomlands)
Finns ej med i belastningsregister
Har grundläggande datorkunskap



Ta första steget i din resa med Webhelp - Ansök nu!


STARTDATUM: 2022-09-19
PLACERINGSORT: Valfritt, du arbetar permanent hemifrån. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Kalmar.
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, Mån-Fre 08.00-19.00, helg 10.00-19.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-09-09
Sök gärna jobbet redan idag! Vi gör löpande rekryteringar och urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?
Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
#swedish

Ansök nu

Jobba hemifrån för Telenors kundservice!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 9
Nytt
OM TJÄNSTEN SOM KUNDTJÄNSTMEDARBETARE
Söker du efter ett arbete där du dagligen jobbar med att leverera den bästa möjliga kundupplevelsen samtidigt som du jobbar med försäljning? Söker du dessutom en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter? Då har du hamnat rätt!
Blir du en av våra medarbetare kommer du få jobba på en ung och fartfylld arbetsplats där vi alltid strävar efter att ha kul på jobbet. Du kommer tillhöra ett team med drivna kollegor som precis som du brinner för kundservice och försäljning. Förutom att du dagligen kommer få umgås med dina kollegor kommer du även att göra vardagen lite enklare för våra kunder.
Som medarbetare inom kundservice arbetar du med att lösa olika kundärenden på bästa sätt, samtidigt som du är effektiv i ditt arbete. Våra kunder ska alltid få en bra upplevelse och ett trevligt bemötande när de ringer in till oss. Vi strävar alltid efter att leverera service i världsklass!
Utöver kundservice kommer du även att arbeta med försäljning till våra befintliga kunder. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning, vi tror att med rätt inställning så kommer man långt! Hos oss får du en gedigen grundutbildning där vi ger dig alla verktyg som du behöver för att lyckas i din roll!
För att trivas hos oss är du en engagerad och social medarbetare och lagspelare. Vi tror på att framgång nås genom samarbete! Det viktigaste för oss är inte vad du gjort innan utan att du har viljan och engagemanget att lära dig nya saker!

VI SÖKER DIG SOM...
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och du känner dig bekväm med att ta ett samtal på engelska


VAD VI KAN ERBJUDA DIG?
En arbetsplats och företag som växer där det finns goda utvecklingsmöjligheter för den som vill. Blir du vår kollega kommer du börja tjänsten med en introduktion och en resa i vår trainer-utbildning. Du kommer garanterat utveckla dina tekniska kunskaper, din kommunikativa och sociala förmåga hos oss!

VIKTIGT GÄLLANDE HEMARBETE:
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Eftersom detta är ett jobb där du arbetar hemifrån kommer vi under processens gång att säkerställa att din hemmamiljö är i linje med Webhelps standard gällande WFH-krav. Vår standard behöver efterföljas för att få en anställning.

START: 2022-09-19
PLACERINGSORT: Valfritt, du arbetar permanent hemifrån. Officiellt kommer du tillhöra kontoret i Norrköping.
ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid, tillsvidare
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna 08:00-18.00, måndag-fredag.
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-09-08


Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?
Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
#swedish

Ansök nu

Teknisk kundsupport hemifrån för ett av världens största techbolag!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 2
Vi söker nu nya stjärnskott till vår tekniska kundtjänst hemifrån. Du kommer jobba för ett av världens mest innovativa och populära IT-varumärken, med produkter som telefoner, surfplattor och datorer.
Om tjänsten som teknisk kundtjänstmedarbetare
Som kundtjänstmedarbetare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid frågor och funderingar kring deras mobiltelefon, surfplatta och dator. Du kommer dagligen hantera både enklare och mer komplexa ärenden i samråd med olika slags kunder som är i behov av din expertis.
Tjänsten kommer starta med en fyra veckor intensiv distansutbildning där du får de verktyg du behöver för att kunna hjälpa kunderna på bästa sätt. Du kommer utbildas i företagets produkter och få lära dig tillvägagångssätten till hur du hittar resurser och felsöker kunders problem.
Du kommer ingå i ett team med andra individer som också brinner för teknisk support. Varje team består av ca 12-20 personer och leds av en av våra duktiga Team Managers vars primära uppgift är att se till att individerna i teamet trivs och utvecklas i sin arbetsroll. Vi har en stark feedback-kultur där du kan förvänta dig återkoppling och utvecklande feedback i syfte att du ska bli så bra som möjligt på ditt jobb.


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Kollektivavtal är för oss en självklarhet, du ska känna dig trygg i din anställning
Friskvårdsbidrag
Kontinuerlig coachning för att utvecklas i din roll
Fyra veckors betald grundutbildning
Goda utvecklingsmöjligheter
Möjlighet att bli en del av ett stort internationellt företag



Erfarenhet av iOS och/eller macOS eller liknande teknik är meriterande, men vi söker även dig som..
Är en teknikintresserad person, som trivs med uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning.
Älskar att prata med kunder och alltid strävar efter att ge service av bästa kvalité.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska.
Bor i Sverige (OBS du måste jobba på din folkbokförda adress i Sverige, dvs inte utomlands)
Inte finns med i belastningsregistret


Viktigt gällande hemarbete:
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Eftersom detta är ett jobb där du arbetar hemifrån kommer vi under processens gång att säkerställa att din hemmamiljö är i linje med Webhelps standard gällande WFH-krav. Vår standard behöver efterföljas för att få en anställning.


Intresserad? Ansök nu!
Som en del i rekryteringsprocessen kommer ett separat mail med ett test att skickas ut till dig. För att kunna gå vidare i processen behöver detta test göras. Vid eventuell intervju behöver betyg i svenska och engelska från gymnasiet alternativt annat studiebevis kunna visas upp.


START: 2022-09-09
PLACERINGSORT: Valfritt, du arbetar permanent hemifrån
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 100 % (börjar med 6 månaders provanställning)
ARBETSTIDER: Heltid, varierande arbetstider måndag – söndag kl 08.00 – 20.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-09-02


Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?
Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
#swedish

Ansök nu

Webhelp is hiring Real Time Managers for new client!

Backofficepersonal
Läs mer Aug 3
Webhelp has just signed a new, exciting client and is building the operations part of the assignment as we speak! Right now we are looking for two Real Time Managers to join this crew.

As a Real Time Manager, you analyze and proactively plan the day based on the changes that take place in the assignment with the goal of securing agreed service levels in an optimal and efficient way for Webhelp Nordic. This means, among other things, that you interpret and analyze statistics, handle issues related to the staffing schedule, case volumes and current events. Furthermore, you will work widely with many contact areas, including advisors, Team Leaders and the customer.

In this role as Real Time Manager, you will be part of a cross Scandinavian team and you will therefore manage advisors both in Sweden, Norway, Denmark and Finland. In addition to ensuring the requirements for service levels, you also have an understanding of other key performance indicators that are linked to delivering world-class customer service!

Example of work tasks:
- In real time, allocate tasks in an optimal way and ensure that they are carried out.
- Make sure advisors follow their schedule.
- Ensure, for the current time, an optimal staffing.
- Have a close dialogue with Team Leader about staffing and follow-up.
- Manage schedule questions from employees regarding, among other things, absences, leave and schedule changes.
- Proactively develop processes and routines related to the role.
- Follow the emergency plan routine in crisis situations.
- Document what happens during each shift.




We are looking for someone who has:
- High school competence with at least passed high school grades in Swedish A and English A.
- Good language skills in native language and English, both oral as well as written.
- Good knowledge of MS Office.
- Easy for problem analysis, planning and organization.
- Previous experience with Teleopti is a merit.


START: Early September

LOCATION: At our office in Gothenburg, Sweden

TYPR OF EMPLOYMENT: Full-time (with 6 months probationary period)

APPLICATION DEADLINE: 2022-08-22

SALARY: Individual salary setting

Please note that the position may be filled before the application deadline.

If you have questions or concerns about the position, please contact the responsible recruiter!

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

swedish #english

Ansök nu

Customer Service Advisors for new exciting client at Webhelp!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 11
THE ROLE AS CUSTOMER SERVICE ADVISOR
As a customer service advisor at Webhelp you have a central role in guiding and servicing all our customers to solutions that suit them. The customer contacts are mainly made by telephone, but we also handle customer matters via e-mail and chat.

Because we are responsible for many different types of cases, the job is very challenging and developing. We trust that you take responsibility for solving your tasks and trust your own decisions. We handle all types of customer issues that are not resolved directly in a physical department store and answer everything from delivery questions to how we can help if the customer's product does not work.

As a starting point, you will handle our customers by telephone, but can subsequently continue to develop in other activities such as email and chat. Your most important task is to ensure that the customer gets the best solution, every time.



YOU WILL FIT PERFECTLY IF...
You are outgoing and have a great interest in helping and guiding customers with their questions and concerns.

Previous experience is a plus but not a requirement as we weigh your personal skills higher. We see that you enjoy working at a high pace with good colleagues and fantastic customers. As we work a lot according to set goals, it is also required that you are determined and aim to get better.

- You need to be efficient and always act professional even in stressful situations.
- You radiate joy and credibility through the phone in stressful situations.
- You are independent, show initiative and take responsibility.
- You are service-minded and can turn negative dialogues into positive ones.
- You speak and write fluent Swedish.
- You can make yourself understood in English, both orally and in writing.


WE OFFER:

Working for this client will be both fun and challenging and as a part of this journey, you are part of the largest and most traditional electronics retailer in the entire Nordic region.

With us, you get a tailored education for your new role and for those who want, there is a chance to grow in the company with many different career opportunities. During the first weeks, you will receive extensive training so you will be ready to respond and help our customers.

Webhelp is one of the leading companies within outsourcing and customer service. This is your chance to grow within a global company leading in it's industry!



START: 2022-09-05

LOCATION: At our office in Gothenburg, Sweden

EMPLOYMENT TYPE: Full-time (with 6 months probationary period)

WORKING HOURS: Weekdays between 08:00-17:00

LAST APPLICATION DATE: 2022-08-28

Please not that the position may be filled before the application deadline.

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

swedish

Ansök nu