Göteborg: Vägspeditör till kund i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vägspeditör till kund i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Speditör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Speditör.

Flygspeditör till marknadsledande transportföretag!

Läs mer Jul 8
Vill du bli en del av Sveriges snabbast växande transportföretag? Just nu erbjuder vi dig en spännande och utmanande roll där du tillsammans med dina kollegor bidrar till att företaget fortsätter utvecklas och växa med sina kunder. Är du kund- och lösningsorienterad & brinner för att ge kunder toppservice? Då kan du vara personen vi söker!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en speditör inom flygfrakt. Tjänsten kräver att du trivs med ett högt tempo, är ett proffs på uppföljning och att du har en förmåga att prioritera krav från olika aktörer. Som person tror vi att du är engagerad, ansvarstagande och motiveras av att arbeta nära deras kunder för att gemensamt hitta de allra bästa lösningarna för deras behov.

För att vara den vi söker tror vi att du är en strukturerad och driven person som har lätt för att ta egna initiativ. Arbetet sker i team samtidigt som du har eget ansvar för dina kunder och därför ser vi att du tycker om att ha eget ansvar. Viktigt är att du är en lagspelare samtidigt som du både

Du erbjuds


* Foten in på ett marknadsledande företag
* En roll där du får ta stort eget ansvar och ha många olika kontaktytor
* En hängiven konsultchef under hela din anställning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som speditör har du ansvar för allt som rör de kunderna du hanterar. I ditt dagliga arbete ingår exempelvis:


* Bokning och registrering av sändningar
* Kontakt olika kontor runt om i världen
* Kontakt med våra leverantörer och kunder
* Lönsamhetsansvar för de kunder man hanterar
* Uppföljning och utveckling tillsammans med våra kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års erfarenhet av speditionsarbete sedan tidigare
- Har god dator- och systemvana
- Har kunskaper i MS Office
- Har obehindarde kunskaper i svenska och engelska då arbetet kräver det

Meriterande är om du:


* Har en utbildning inom spedition/logistik
* Har arbetat som flygspeditör tidigare
* Har arbetat med flyggods tidigare
* Har arbetat i Cargo Wise sedan tidigare


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående alternativt enligt ö.k
* Omfattning: Heltid, start 6 månader
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är ett marknadens ledande transportföretag med platskontor på olika orter i Sverige. De utför flyg- och sjötransporter över hela världen och tillsammans med deras systerbolag kan de erbjuda kompletta helhetslösningar för hela logistikkedjan.

Kunden har flera år i rad har vi blivit utsedda till karriärföretag och erbjuder goda möjligheter till att utvecklas både inom och utanför Sverige. De är den speditör som under de senaste åren haft störst tillväxt på den svenska marknaden och de behöver nu utöka deras flygexportteam i Göteborg.

Ansök nu

Global aktör söker sjöspeditör!

Läs mer Aug 6
Är du intresserad av ett jobb som är fokuserat på sjöspedition men har inslag av customer care? Titta inte längre än till detta internationella företag! Missa inte chansen att bli en del av en världsledande logistikleverantör för ett långsiktigt uppdrag. Ansök idag, då vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en heltidanställd till deras sjöspeditionsavdelning. Företaget är ett utav världens mest framgångsrika logistikleverantörer och är branschledare inom sitt område. Här kommer du att få jobba gentemot många kontaktytor, men främst mot sälj, den operativa avdelningen och internationella kollegor. På kontoret ingår man i ett team på 10 personer som tillhör kundkontaktsteamet. Jobbet är väldigt "hands on" och en stor del handlar om att bygga långsiktiga relationer med kunder. Det finns en gedigen upplärningsplan för att du ska få bästa möjliga start i dina arbetsuppgifter.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Sjöspeditör kommer du att ansvara för organisering, planering och bokning av sjötransporter, vilket kommer innebära en tät kontakt med leverantörer. Detta är en roll för dig som trivs med ett högt tempo där du får lösa problem och ta ansvar.

Vidare kommer du till exempel att:


* Ansvara för transportbokningar
* Genomföra enklare förtullningar
* Ha kontakt med leverantörer via mail och telefon
* Genomföra faktureringar och enklare ekonomiska uppföljningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning eller högskoleexamen inom suppy chain/logistik eller motsvarande relevant utbildning.
- Behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift.
- Behärskar office-paketet.

Det är meriterande om du:


* Har någon slags erfarenhet inom logistiksyrket.


Som person är du:


* Strukturerad
* Lösningsorienterad
* Kommunikativ


I denna rekryteringsprocess kommer vi främst att utgå från din personlighetsmässiga lämplighet för jobbet.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Arbetstid: Kontorstider
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår samarbetspartners önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Speditör

Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger varje månad!

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi både flyg-, sjö-, och vägspeditörer till flera av våra kunder i Göteborg. Oavsett om du är nyexaminerad och i början av din karriär eller har några års tidigare erfarenhet från branschen är vi nyfikna att träffa dig och diskutera dina framtida möjligheter!

Idag har vi ett flertal lediga tjänster ute hos våra kunder och gemensamt för samtliga är att uppdragen handlar om en långsiktighet där anställningen kan förväntas leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Uppdragen vi erbjuder kan både innebära att man blir direktrekryterad till kund eller att man blir anställd av oss och uthyrd till kund.

Dina främsta arbetsuppgifter som speditör består främst i att koordinera och planera transporter runt om i världen. I rollen kommer du att ha daglig kontakt med leverantörer, kunder och andra samarbetspartners och vidare ansvarar du för transporten från bokning till leverans. Du kommer att vara både leverantörers och kunders närmsta kontaktperson och det innebär att du löpande under transportprocessen finns behjälplig för frågor. Utöver detta kommer även fakturering och tullhantering ingå i arbetsuppgifterna.


Din profil
Är det viktigt för dig att ha kul på jobbet, du vill vara med att bidra till kundens framgångar samtidigt som du är en noggrann och ansvarstagande medarbetare. Iså fall har du kommit helt rätt!
För att lyckas i rollen som speditör ser vi att du på ett naturligt sätt kan samtala med samarbetspartners, transportörer och kunder och att du är kommunikativ. Det är även av fördel att du är flexibel och ser snabba förändringar som en spännande utmaning. Vidare har du lätt för dig att arbeta självständigt med frihet under ansvar samtidigt som du har god samarbetsförmåga och du är hjälpsam gentemot dina kollegor.

För att vara aktuell för tjänsterna hos våra kunder ser vi gärna att du:
- Har något års erfarenhet inom spedition och/eller relevant utbildning inom området.
- Är van att arbeta med IT och har en bakgrund i att arbeta i Office-paketet och affärssystem.
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal.

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag eftersom vi arbetar med löpande urval. Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Elise Hansen vid e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Aditro Logistics Staffing AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Aditro Logistics Staffing AB .

Avdelningschef till Storex Control Tower

Kundtjänstchef
Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en Avdelningschef till Storex Control Tower i Göteborg - en spännande roll i ett expansivt skede!
Storex är ett familjärt bolag som präglas av hög servicekänsla, god gemenskap och en arbetsmiljö där man hjälper och stöttar varandra. Du kommer att erbjudas en arbetsplats med högt i tak och god kommunikation där du kan få vara med och påverka, utveckla samt förbättra. Bolaget grundades 1987 och är ett logistikföretag som erbjuder logistiklösningar inom tredjepartslogistik, marknadslogistik och e-handel med verksamhet både i Göteborg och Stockholm. Företaget strävar efter att erbjuda en personlig service, vara flexibla och lösningsorienterade i syfte att alltid hitta den mest effektiva lösningen för kunden.

Rollen som Avdelningschef innebär att du har det yttersta ansvaret över teamet som idag består av 7 medarbetare. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet samt säkerställer att deadlines, uppsatta mål och KPI:er uppfylls.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Säkerställa att personalen har de bästa förutsättningarna för att lyckas med sina arbetsuppgifter, så som information, utbildning, utvecklingssamtal, rutiner och instruktioner
• Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att nå uppsatta mål
• Arbeta med kund- och leverantörskontakter
• Arbeta aktivt för hög kundnöjdhet
• Säkerställa fakturering mot given deadline
Det finns stora möjligheter att påverka och forma rollen framåt.

Din profil
För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta med människor och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, sätter tydliga mål och följer kontinuerligt upp dessa. Vidare har du förmågan att hitta förbättringsmöjligheter och kan snabbt implementera fastställda beslut samt hitta effektiva lösningar på problem. För att trivas i rollen bör du tycka om att arbeta i en snabbt föränderlig och prestigelös miljö med korta beslutsvägar. Det är även mycket meriterande om du tidigare har erfarenhet av lagersystem, tullhantering och av transport- och logistikbranschen.

Vi ser gärna att du har:
• God förståelse för tredjepartslogistik och dess flöden
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Tidigare erfarenhet av ledarskap och personalansvar
• God administrativ kunskap och goda datorkunskaper
• B-körkort och bil
• Erfarenhet från att aktivt delta och ta initiativ till effektivisering av processer

Tjänsten är en direktrekrytering och innebär att du blir anställd direkt hos Storex.

Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig - varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Montör till kund i centrala Göteborg!

Möbelmontör/Inredningsmontör
Läs mer Jul 22
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gången i veckan.

Arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för hantverk, är praktiskt lagt, kan läsa ritningar och intresserad av ett stabilt och långsiktigt arbete? Har du en stark vilja att utvecklas inom din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt? Iså fall har du kommit rätt! Vår kund i centrala Göteborg söker en erfaren montör!
Med rollen kommer du att få varierande arbetsdagar som inte är den andra lik där du kommer att ställas inför praktiska utmaningar som du sedan ska lösa. Vidare kommer du vara en del av arbetet från start med planering till dess slutresultat och du kommer tillsammans med din grupp kvalitetssäkra leveransen. Hos kunden finns också stora utvecklingsmöjligheter och du blir även en del av ett företag som satsar hårt för att expandera. Tycker du detta låter som en tjänst som hade passat dig? Iså fall ska du fortsätta läsa!

Arbetstider: Måndag – Fredag, dagtid
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse, senast v. 32
Placering: Centrala Göteborg


Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara hantverkarskicklig och handlingskraftig, ha förståelse för mekanik och teknik samt vara positivt inställd till att lära dig nya tekniker och metoder. Vidare är du driven med ett professionellt agerande, ansvarstagande, trivs i rollen som lagspelare då arbetet innebär arbete i grupp samt att du är noggrann och ser till att arbetet håller god kvalitet.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Ha tidigare erfarenhet av hantverksarbete (exempelvis snickeri, byggproduktion, montör eller liknande)
- Kunna läsa ritningar
- Behärska svenska obehindrat i skrift och tal då arbetet medför mycket kundkontakt

Vi ser det även som meriterande om du:
- Har studerat industri-, naturbruks- eller teknikprogrammet på gymnasiet
- Har B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är
- Tekniskt intresserad
- Problemlösande
- Praktiskt och händigt lagd

Då vi löpande arbetar med intervjuer kan tjänsten därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Speditör
Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Montör till kund i centrala Göteborg!

Möbelmontör/Inredningsmontör
Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gången i veckan.

Arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för hantverk, är praktiskt lagt, kan läsa ritningar och intresserad av ett stabilt och långsiktigt arbete? Har du en stark vilja att utvecklas inom din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt? Iså fall har du kommit rätt! Vår kund i centrala Göteborg söker en erfaren montör!
Med rollen kommer du att få varierande arbetsdagar som inte är den andra lik där du kommer att ställas inför praktiska utmaningar som du sedan ska lösa. Vidare kommer du vara en del av arbetet från start med planering till dess slutresultat och du kommer tillsammans med din grupp kvalitetssäkra leveransen. Hos kunden finns också stora utvecklingsmöjligheter och du blir även en del av ett företag som satsar hårt för att expandera. Tycker du detta låter som en tjänst som hade passat dig? Iså fall ska du fortsätta läsa!

Arbetstider: Måndag – Fredag, dagtid
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse, senast v. 32
Placering: Centrala Göteborg


Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara hantverkarskicklig och handlingskraftig, ha förståelse för mekanik och teknik samt vara positivt inställd till att lära dig nya tekniker och metoder. Vidare är du driven med ett professionellt agerande, ansvarstagande, trivs i rollen som lagspelare då arbetet innebär arbete i grupp samt att du är noggrann och ser till att arbetet håller god kvalitet.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Ha tidigare erfarenhet av hantverksarbete (exempelvis snickeri, byggproduktion, montör eller liknande)
- Kunna läsa ritningar
- Behärska svenska obehindrat i skrift och tal då arbetet medför mycket kundkontakt

Vi ser det även som meriterande om du:
- Har studerat industri-, naturbruks- eller teknikprogrammet på gymnasiet
- Har B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är
- Tekniskt intresserad
- Problemlösande
- Praktiskt och händigt lagd

Då vi löpande arbetar med intervjuer kan tjänsten därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Speditör
Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Montör till kund i centrala Göteborg!

Möbelmontör/Inredningsmontör
Läs mer Jul 29
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gången i veckan.

Arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för hantverk, är praktiskt lagt, kan läsa ritningar och intresserad av ett stabilt och långsiktigt arbete? Har du en stark vilja att utvecklas inom din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt? Iså fall har du kommit rätt! Vår kund i centrala Göteborg söker en erfaren montör!
Med rollen kommer du att få varierande arbetsdagar som inte är den andra lik där du kommer att ställas inför praktiska utmaningar som du sedan ska lösa. Vidare kommer du vara en del av arbetet från start med planering till dess slutresultat och du kommer tillsammans med din grupp kvalitetssäkra leveransen. Hos kunden finns också stora utvecklingsmöjligheter och du blir även en del av ett företag som satsar hårt för att expandera. Tycker du detta låter som en tjänst som hade passat dig? Iså fall ska du fortsätta läsa!

Arbetstider: Måndag – Fredag, dagtid
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse, senast v. 32
Placering: Centrala Göteborg


Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara hantverkarskicklig och handlingskraftig, ha förståelse för mekanik och teknik samt vara positivt inställd till att lära dig nya tekniker och metoder. Vidare är du driven med ett professionellt agerande, ansvarstagande, trivs i rollen som lagspelare då arbetet innebär arbete i grupp samt att du är noggrann och ser till att arbetet håller god kvalitet.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Ha tidigare erfarenhet av hantverksarbete (exempelvis snickeri, byggproduktion, montör eller liknande)
- Kunna läsa ritningar
- Behärska svenska obehindrat i skrift och tal då arbetet medför mycket kundkontakt

Vi ser det även som meriterande om du:
- Har studerat industri-, naturbruks- eller teknikprogrammet på gymnasiet
- Har B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är
- Tekniskt intresserad
- Problemlösande
- Praktiskt och händigt lagd

Då vi löpande arbetar med intervjuer kan tjänsten därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu