Göteborg: Controller till DEFA

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till DEFA i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Vårt mål är att göra människors liv enklare och mer miljövänligt genom att hjälpa dem använda energi så effektivt som möjligt. Våra produkter och tjänster förbättrar hur människor laddar och förvärmer sina fordon och ljussätter byggnader eller vägar. Vi fortsätter att förbättra vårt sortiment genom att fokusera på kontinuerlig förbättring och innovation.

DEFA är ett privatägt norskt företag som grundades 1946. Vi har för närvarande mer än 400 anställda på tre kontinenter. Våra produkter och tjänster säljs i mer än 30 länder världen över.

Är du i början av din karriär som controller och vill arbeta både strategiskt och verksamhetsnära? Vill du ingå i ett prestigelöst team med högt i tak som tillsammans arbetar mot utmanande mål? Som controller på DEFA kommer du arbeta nära verksamheten som ett affärsmässigt bollplank till utvecklare och övriga medarbetare. Tjänsten är placerad i nya fina lokaler på Ringön. Här är chansen till en spännande roll i ett härligt företag med höga ambitioner där ledordet är: We are moving the world forward by optimizing energy usage

Om rollen

I rollen som controller leder du arbetet samt ansvarar för intäkterna från våra digitala tjänster kopplade till CloudCharge. Du säkerställer att de kunder som använder CloudCharge är anpassade till DEFAs faktureringstjänster.

Du kommer bidra till att affärsstrategi och ekonomiska mål uppfylls genom att övervaka, genomföra ekonomisk analys och tillhandahålla framåtblickande information.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Månatliga avstämningar/rapporter för uppföljning av intäkter
• Analys av affären samt proaktivt föreslå förbättringar och kostnadsbesparingar
• Fakturering av CloudCharges kunder
• Underhålla samt uppdatera kunddata
• Genomföra prisförändringar
• Systemansvarig för ekonomisystemen

Din profil:

Vi tror att du har en akademisk examen eller liknande och har arbetat 2-3 år med ekonomi. Du har goda kunskaper inom redovisning och gärna någon arbetslivserfarenhet som controller.

För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk, social, har integritet och en förmåga att prata med personer på alla nivåer i organisationen. Vidare har du en förmåga att göra data presenterbar samt trivs i en pedagogisk och kommunikativ roll. Du tar egna initiativ och driver igenom projekt samt är bra på att prioritera och hålla deadlines.

Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann, driven och prestigelös. Du är trygg i dig själv, tycker om att ta ansvar samt är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du är ständigt förbättrings- och lösningsfokuserad. För att klara rollen är det ett krav att du behärskar engelska i tal och skrift samt är en van användare av Excel. Det är meriterande om du har arbetat med digitala tjänster.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar DEFA AB med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 eller via elin.antonsson@mpya.se alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788 eller via linda.malberg@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Student med controlling i sikte

Läs mer Aug 2
Just nu söker vi en student som är nyfiken på controlling till ett konsultuppdrag på 20-25 % till ett börsnoterat företag verksamma inom medicinteknik. Ett perfekt extrajobb för dig som är studerande inom fältet ekonomi och vill skaffa bred erfarenhet inom controlling.

Vad innebär rollen?

Du fungerar som en stöttande funktion och dina uppgifter kommer vara väldigt varierande. Du kommer bland annat vara involverad i diverse projekt, analys, rapportering och bokslut. Detta är en spännande roll med mycket goda chanser till utveckling. Tjänsten kommer skräddarsys utefter företagets behov men även utefter dina egna intressen och förmåga. Du kommer ingå i ett team på totalt fem personer som utgör controllerfunktionen. Två med placering på Lindholmen där även du kommer ha din plats och tre med säte i Tyskland.

Vem söker vi?

Vi söker dig som studerar inom fältet ekonomi och som med fördel är i början av studierna eller har minst två år kvar av att studera. Som person ser vi att du är analytisk, har ett öga för detaljer och är kommunikativ. Vidare behöver du vara driven och våga ta egna initiativ. Du har även lätt för att komma in i nya sammanhang och har ett systemintresse.

Rollen kräver att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i excel är meriterande.

Ytterligare information om tjänsten

Detta är till en början ett konsultuppdrag via oss på SJR men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund. Önskvärd start i slutet på augusti.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Financial Control FP/A

Läs mer Jul 12
Take the chance to join a new team expanding into the future! “This is a the most dynamic, fun and rewarding financial role you can imagine”. Yes, that’s an actual quote from the hiring manager.

Let us describe the challenge we offer

Financial steering is the basis for an efficient and informed decision process. We are building the new Polestar Group Financial planning and analysis (FP&A) team to connect the Group’s consolidated long-term strategic plans to short-term financial targets and provide forecasts for the coming twelve months. We are aiming for a team from different backgrounds and experiences to create a creative and dynamic environment. This requires the need to combine skills. A broad understanding of accounting and business operations is equally important as is an interest in finding key assumptions and trends that can impact future performance. We are going to develop a data driven forecasting model, taking both business specific and macro events into account. The FP&A team are in frequent contact with all areas of Polestar, working globally across all functions to get a comprehensive view of the financial activities within the group.

This position is located at our HQ, in Gothenburg. We understand that work-life balance isn’t easy, and of course, welcome our employees to work flexible hours and from home a couple of days per week if needed. We believe in empowerment.

What you'll do

- Develop and define the forecast process (rolling forecasts), balance sheet, P&L and cashflow
- Assist with the consolidation and development of monthly financial analysis, including condensed reporting packages for the executive management
- Review and reconcile BS and supplemental data with the corporate consolidation system
- Support forecasting and analysis of actual results & deviations to forecast related to cash flow and balance sheet
- Develop report formats and analytical models
- Identify market trends and value drivers
- Implement and work with a Business Intelligence Tool and Dashboard reports
- Ad-Hoc Reporting and Analysis
- CFO support and reporting
- Suggest and implement improvements


Who you are

- University degree in Finance, accounting or equivalent
- Minimum 7 years of relevant experience in finance from a global controlling function and/or FP&A environment with relevant experience from consolidation and financial reporting
- Good knowledge in IFRS accounting standards and Group consolidation
- Experience in modelling and forecasting
- Experience from rolling forecast is an advantage
- Proficient with balance sheet analysis and cash flow forecasting
- Proficiency in IT systems: ERP, Planning & Reporting tools, financial consolidation systems and BI tools
- Understanding of end-to-end process, systems and data flows
- Advanced MS Office skills
- Experience in SAP, Qlik, Power BI


At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.

We are looking for an open-minded and driven team player with a holistic mindset who is articulate and communicative with a high level of business acumen. Good analytical skills are also a key factor of this role as well as being organised. Further you like to roll-up your sleeves in a hands-on capacity and work with team members to solve whatever challenge is at hand. You are highly organised but also team oriented and feel motivated by working both independently and as an integral part of the team, and you are good at prioritising and think creatively.



People at Polestar

We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.



Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Driven Controller till HydraSpecma Industry & Aftermarket

Läs mer Jul 12
Om HydraSpecma

HydraSpecma är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i tre divisioner, Global OEM, Wind och Industry & Aftermarket. De är marknadsledande inom sitt produktområde på den nordiska marknaden men har också en betydande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & Co och är totalt mer än 1200 medarbetare. Läs mer på www.hydraspecma.com (http://www.hydraspecma.com/).

Divisionen Industry & Aftermarket utgörs av HydraSpecma Component AB i Sverige, HydraSpecma Oy i Finland och del av HydraSpecma A/S i Danmark, liksom en nyligen etablerad verksamhet i Norge. Divisionen förser marknaden i Norden med lednings- och hydrauliksystem och dess ca 300 medarbetare finns totalt på ett 15-tal orter i Norden.



Om rollen

Divisionen söker en drivkraftig controller som lockas av en bred roll där rätt person får möjligheter att påverka innehållet och utvecklingen i tjänsten. Du kommer att stödja och supportera vår verksamhet i huvudsak i Sverige och Norge men också supportera och samarbeta med kollegor i Finland och Danmark. Detta innebär bl. a analyser, uppföljning, ekonomiska beräkningar och rapportering samt fungera som ett stöd för övriga delar inom verksamheten. Tjänsten är placerad i Göteborg där du kommer att ha ett nära samarbete med andra kollegor på våra övriga kontor runt i världen. Du rapporterar till ekonomichefen i HydraSpecma Component AB med streckad linje till VD. Placeringsort: Göteborg



Ansvarsområden som controller:

- Marginalanalyser
- Nyckeltalsjämförelser
- Budget och prognos avseende försäljning, täckningsgrad och lager
- Stödja verksamheten med ad-hoc analyser
- Beslutsunderlag till bolags-/divisionsledning/styrelse
- Rapportering


Kvalifikationer och erfarenhet

Till rollen som controller söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, Vi ser att du har några års erfarenhet som ekonomiansvarig, controller, revisor etc. Du har goda kunskaper och förståelse för ekonomistyrning, rapportering av företagsekonomiska frågor och uppföljning samt utredningsarbete av verksamhet, inklusive budget- och prognosarbete. Har du erfarenhet av större affärssystem och BI-system är det en fördel. Du är vass inom Excel och är en van användare av resterande MS Office-paketet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.



Personliga egenskaper

För att trivas och vara framgångsrik i rollen som controller är du en person som har ett stort engagemang, brinner för det du gör och tar personligt ansvar för att nå mål. Du levererar hög kvalitet, har en god förmåga att se samt komplettera med information för att skapa helheten men du kan också analysera frågor och bryta ned dem i sina beståndsdelar när det krävs.

Du vill utveckla och förbättra processer samt har en god problemlösningsförmåga. Du är inte rädd för att våga ifrågasätta om det behövs. Rollen ställer också krav på ett självgående och flexibelt arbetssätt samt att du trivs med att arbeta i en internationell organisation där du får möjlighet att utveckla din arbetsroll.



Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 30 augusti 2022. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Operations controller till Winningtemp // Göteborg

Läs mer Jul 7
Vi är Winningtemp och vi är här för att skapa framgångsrika och välmående arbetsplatser där alla är med och driver resultat. Genom att samla in och visualisera realtidsdata av upplevelser inom ledarskap, meningsfullhet, kontroll och arbetsglädje levererar vi en branschunik och revolutionerande teknik till arbetsplatser världen över. Idag består vi av ett glatt och ambitiöst gäng om 120+ personer på kontoren i Göteborg, Stockholm, Oslo, Köpenhamn och London. Vårt nyrenoverade huvudkontor, som öppnades i februari 2022, är placerat mitt i centrala Göteborg. Förutom att bjuda på en härlig och öppen atmosfär, har kontoret även en tillhörande stor takterass som kommer nyttjas under årets afterworks! Vi fortsätter att växa och söker nu, tillsammans med Oddwork, en Operations controller med ett intresse för affärsnytta! Vill du bli en del av vår lila familj?



Om din roll som Operations controller
Älskar du siffror, analyser och rapporter? Då tror vi du + vi = helrätt! Som Operations controller hos oss på Winningtemp, kommer du att bli en viktig pusselbit i det strategiska och operativa arbetet för vår fortsatta expansion. Med dagliga uppgifter som kontroll och utveckling av vår verksamhets driftkostnader, avtalshantering, budgetuppföljning, kostnadsrapportering, inköpsorderhantering och kostnadsanalyser, kommer du att få utlopp för flera av dina intresseområden. Dessutom får du friheten att forma din egen roll och chansen att spana efter spännande utvecklingsmöjligheter som kan gynna vår affär. Du kommer att ingå i vårt globala finansteam där vi alla bidrar med högt engagemang, glädje och ett starkt samarbete för att skapa tillväxt. Du rapporterar direkt till vår CFO.



Vi söker dig som…
är en sann people-person som alltid sätter laget före jaget. Du älskar att arbeta strukturerat, analysera och att hitta nya sätt och lösningar för att optimera resultat. Att ta egna initiativ faller sig naturligt för dig och att ge en heads up för negativa trender eller tendenser är en självklarhet - det är viktigt att ha en plan men ännu viktigare att vara flexibel om förutsättningarna skulle ändras. Du är nyfiken, öppen och trivs bäst i en flexibel miljö med högt tempo där du får ta ägandeskap för dina uppgifter.



Våra önskemål till dig:

- Flera års erfarenhet av liknande roll, gärna inom controlling
- Din engelska är lika obehindrad som din svenska
- Meriterande om du har erfarenhet av processutveckling
- Kunskaper i Netsuite eller Fortnox? Då får du ett extra plus i kanten!




Varför Winningtemp?
Det enkla svaret är meningsfullhet. För vad är mer meningsfullt än att skapa en plattform som främjar välmående för människor på arbetsplatser världen över? I vårt lila gäng med höga ambitioner får du ta del av stora utvecklingsmöjligheter och chansen att påverka vår framtid från start. Vi Winningtempers kavlar alla upp ärmarna och gör vårt allra bästa - varje dag. Vi bryr oss om våra kollegors välmående och arbetar därför såklart löpande med vårt eget verktyg för att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi delar glädje, inte bara för vår produkt och det jobb vi gör, utan också för varandra. Engagemanget hos varje medarbetare är det som verkligen gör att vi sticker ut från andra företag. När du kliver in på vårt centrala kontor i Göteborg, kan du helt enkelt förvänta dig en stöttande arbetsplats där alla arbetar tillsammans mot vår vision; to forever change how people succeed together! Vi lovar dig; du kommer att bli imponerad!



Redo att kliva på vårt tillväxttåg? Hoppa på vår resa när vi siktar mot att påverka minst 2.5 miljoner människor innan 2023!



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Moa Svensson, moa.svensson@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-08-05



Är du vår nästa medarbetare??I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs!



Vi på?Oddwork?är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och talanger att nå sina mål, jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka? här (https://oddwork.se/sv/om-oss/).

Ansök nu

Junior Controller till konsultuppdrag med start omgående!

Läs mer Maj 20
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig för ett omgående konsultuppdrag som Junior Controller med start 1 Juni och 6 månader framåt. Det finns stora möjligheter till anställning hos kund efter avslutat konsultuppdrag. Detta konsultuppdrag omfattar en controllerroll som självständigt och tillsammans med kollegor arbetar med budget, prognos, uppföljning för del av verksamheten och stöd till chefer i ekonomifrågor. Som controller är du också delaktig i månadsbokslut och genomför analyser. Uppdraget innefattar gott samarbete och kommunikation med chefer, medarbetare och kollegor i verksamheten.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har någon from av eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt att du har minst 2 års erfarenhet av en kvalificerad controllerroll. Vidare ser vi att du har kunskap om ekonomistyrning och redovisning. Du trivs och inspireras av att arbeta i en tempofylld miljö och ser det som en självklarhet att alltid leverera i tid och med hög kvalitet. Vidare ser vi att du som person är noggrann, strukturerad och självgående och trivs med att arbeta i team och är en lagspelare som värdesätter och bidrar till ett fint samarbete och glädje.

Om företaget
Vår kund finns i trevliga lokaler mitt i centrala Göteborg.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB .

Ekonomichef till Cactus Rail

Ekonomichef
Läs mer Aug 8
Cactus Rail skapar tågledningssystem för stora delar av Sveriges järnväg åt Trafikverket, Trafikförvaltningen (SL) och Inlandsbanan. Våra system är en viktig del i Trafikverkets modernisering av hela den Svenska järnvägen. Parallellt införs den EU-gemensamma standarden ERTMS, vilket ökar andelen hållbara transporter inom hela Europa, även över landsgränser. Kaktusen var vår inspiration när vi valde vårt företagsnamn. Den lever och frodas i miljöer som ställer tuffa krav på flexibilitet, evolution och hållbarhet. Precis som vi och våra system.

Vill du utvecklas och växa i ett spännande bolag med en härlig företagskultur? Är du en självgående och engagerad Ekonomichef som gillar att skapa struktur och driva förändring? Då kan rollen som Ekonomichef på Cactus Rail vara något för dig! Har du med dig en gedigen erfarenhet inom ekonomi och har en vilja att dels arbeta operativt och att leda ett mindre ekonomiteam, då kan detta vara något för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som Ekonomichef på Cactus Rail kommer du att få en viktig roll i organisationen. Du får det övergripande ansvaret att leda och utveckla ekonomiarbetet. Du ser till att företagets ekonomi sköts på bästa sätt med god framförhållning, kontroll och optimering av ekonomiska förhållanden. Du ingår i ledningsgruppen och förser gruppen med analyser och uppdateringar av den ekonomiska utvecklingen samt stöttar dina kollegor i ekonomiska frågor.

Du är operativ och säkerställer att redovisningen samt månads- och årsbokslut för Cactus Rail är korrekt. Du rapporterar till VD, samt deltar i styrelsemöten och bistår med ekonomisk information. Som Ekonomichef har du en nyckelroll i bolaget med förväntningar att fortsätta utveckla system, processer och rutiner för ekonomifunktionen. Du är även med och driver budget och prognosprocesserna samt upprättar likviditetsprognoser och lönsamhetskalkyler. I denna roll så kommer du att få vara med på en spännande resa och ha möjlighet att vara med och påverka och bidra till resultatet.

Din profil:

Vi ser att du har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi samt många års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en strukturerad och analytisk person som drivs att skapa ordning och struktur i en utvecklingsbenägen organisation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person inger du förtroende och trygghet.

För att trivas i rollen som Ekonomichef bör du vara en kommunikativ och resultatorienterad person. Du har integritet och en förmåga att prata med personer på alla nivåer i organisationen både på svenska och engelska. Som person är du engagerad och trivs i en affärsnära roll samt är noggrann och duktig på att planera och prioritera. Du en driven person som motiveras av att förbättra och vidareutveckla verksamheten. Du har förmåga att se helheten och prioriteringar och kan kommunicera detta på ett bra sätt till varje medarbetare. Ditt ledarskap präglas av ett stort engagemang och du har ett tydligt förbättrings- och utvecklingsfokus.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Cactus Rail med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 eller via elin.antonsson@mpya.se alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788 eller via linda.malberg@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Financial Accountant till dentsu

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 5
dentsu är ett globalt kommunikationsnätverk med 47.000 medarbetare i fler än 145 länder. Vi hjälper våra kunder att stärka deras konsumentrelation med hjälp av holistiska och integrerade kommunikationslösningar. Våra medarbetare erbjuds möjligheten att jobba med flera marknadsledande varumärken och spännande kunder. Samtliga våra svenska bolag är miljödiplomerade enligt Svensk Miljöbas och vi jobbar aktivt med vårt sociala och miljömässiga ansvarstagande som arbetsgivare och medmänniskor. Diversity, Equity & Inclusion är djupt förankrat i våra gemensamma värderingar - the 8 Ways to Never Before – och vårt Leadership Framework är applicerbart på alla våra medarbetare. Vi är stolta över det som gör oss unika som företag och individer och vi uppmuntrar sökande från alla olika typer av bakgrunder att söka sig till oss.

Är du driven, ansvarfull och serviceminded samt en person som trivs med många kontaktytor? Har du erfarenhet inom redovisning och vill arbeta i en bred roll med ett härligt team? Här är chansen till en spännande roll i ett internationellt företag med höga ambitioner!

Tjänsten är belägen i attraktiva lokaler mitt i centrala Göteborg. Välkommen till ett kontor som erbjuder mycket glädje, framåtanda och teamwork. Låter detta intressant då kan tjänsten som Financial Accountant på dentsu vara något för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som Financial Accountant på dentsu ansvarar du för redovisning och månadsbokslut. Du kommer att vara med och säkerställa att den månatliga rapporteringen är klar i rätt tid och att den har högsta kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor internt inom hela organisationen och ett tätt samarbete med dina ekonomikollegor i både Stockholm och Göteborg, samt även vårt Finance Service Center i Indien. Du rapporterar till Head of Operational Finance.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

• Projektuppföljning och fakturering
• Projektredovisning
• Månadsbokslut, samt inrapportering
• Kundupplägg, kreditlimiter och avtalshantering
• Stöd vid budget och forecast
• Intern support

Din profil:

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi samt tidigare erfarenhet från en liknande roll och är trygg inom redovisningsområdet. Du tar gärna egna initiativ till att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Vi tror du har en förmåga att skapa goda relationer, är förtroendegivande och analytisk. Du trivs med att jobba nära verksamheten i en bred roll där arbetsuppgifterna är varierande.

Vi värdesätter att du är en prestigelös lagspelare som levererar med hög kvalitet. Du är strukturerad och van att arbeta självständigt samt har en förmåga att sammanlänka operativt arbete med strategiska mål och visioner. Då dentsu arbetar i flera olika system parallellt är det fördelaktigt om du tycker det är roligt att sätta dig in i nya systemmiljöer. Rollen förutsätter att din svenska och engelska är mycket god både i tal och skrift samt att du är en van användare av Excel.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar dentsu med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 eller via elin.antonsson@mpya.se alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788 eller via linda.malberg@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Controller till Aranäs Fastigheter AB

Controller
Läs mer Aug 3
Aranäs Fastigheter är Kungsbackas största privata fastighetsägare och har ett stort fokus på att göra Kungsbacka till en ännu bättre plats för både boende och näringsliv. I dagsläget äger och förvaltar vi ca 2150 hyreslägenheter och ca 250 000 kvm, varav 90 000 kvm är kommersiell yta - där även Kungsmässan Köpcentrum ingår.

Vi befinner oss i en spännande och expansiv fas där vi utöver vårt långsiktiga arbete med att ha Sveriges nöjdaste hyresgäster, också satsar stort på fastighets- och stadsutveckling.

Varmt välkommen till fastighetsbolaget Aranäs!

Söker du en affärsnära och bred roll på en familjär arbetsplats med härlig stämning? Har du fastighetsbakgrund, är en duktig controller, har erfarenhet från projektredovisning samt vill ta nästa steg? Då kan rollen som Controller för Aranäs vara rätt för dig.

Du kommer att vara placerad på Aranäs inspirerande och välkomnande huvudkontor centralt i Kungsbacka.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för projektredovisning och uppföljning av projekt.

- Ansvara för sammanställning av ekonomiska underlag för beslut såsom projektkalkyler och kassaflödesanalyser till projekt och för koncernen

- Ansvar för budget och prognossammanställning och analys av koncernens av ny- till och ombyggnadsprojekt

- Ansvara för ekonomiskt och finansiellt stöd till Aranäs affärsverksamheter i form av ekonomistyrning, genom analyser, nyckeltal, scenarioplanering och rapporter.

- Redovisningsansvar för Aranäs Projekt AB

- Fastighetsvärderingar av eget fastighetsbestånd inom koncernen.

Vem är du?

Vi ser att du gärna har minst fem års erfarenhet från fastighetsbranschen och liknande arbetsuppgifter. För att lyckas ser vi att du är analytisk, social med förmåga att sammanlänka operativt arbete med strategiska mål och visioner och att presentera data på ett pedagogiskt sätt.

Du trivs med att samarbeta i en dynamisk verksamhet med högt tempo och många kontaktytor. Det är därför viktigt att du trivs med att interagera och kommunicera med olika människor.

Det är viktigt att kunna arbeta såväl självständigt som i team och ta ett stort ansvar för ansvarsområden. Tjänsten är en verksamhetsnära roll, där du kommer arbeta med att förbättra och effektivisera processer. Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.

Har vi väckt ditt intresse?

I denna rekrytering samarbetar Aranäs med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Linda Målberg på linda.malberg@mpya.se eller Elin Antonsson elin.antonsson@mpya.se.

Intervjuer och urval kommer att ske efter v. 32 men du är välkommen med din ansökan redan nu!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller till Smoltek

Financial controller
Läs mer Aug 8
Smoltek (Smoltek Nanotech Holding AB) är specialiserade inom tillverkningsteknologi baserat på en patentskyddad teknikplattform för växt av konduktiva nanostrukturer. Tekniken kan användas på ett flertal olika material, beroende på aktuell processförutsättning. Detta medför att den kan användas inom utveckling av spetsteknik för halvledare, energikonvertering, energilagring, bioelektronik m m. Bolaget är idag inriktat på att utveckla teknik för en ny typ av kondensatorer till halvledarindustrin samt ett nytt cellmaterial till elektrolysörer för vätgasindustrin. Bolaget börsnoterades på Spotlight Stock Market 2018 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Webbplats: www.smoltek.com

Vill du arbeta i ett företag med stark tillväxt där du är en viktig del i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Smoltek söker en Financial Controller som tycker om att jobba i en bred roll, både högt och lågt. Är du en erfaren och engagerad redovisningsekonom som är självständig, ansvarsfull, kommunikativ och driven? Triggas du av utmaningar och vill vidareutveckla dina kunskaper i en spännande organisation? Då kan det vara dig vi söker!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Financial Controller på Smoltek har du helhetsansvaret för redovisningen. Du är ansvarig för siffrorna i den löpande redovisningen inkluderat bokslut och årsredovisningar samt för deklaration och skattefrågor. Du kommer att arbeta för att processer och funktioner inom din avdelning ständigt förbättras och utvecklas. Det är därför viktigt att du trivs i en roll där du har möjlighet att utveckla arbetssätt och skapa struktur. Du rapporterar till bolagets CFO.

I arbetet ingår att ansvara för:

• Bokslutsarbete inklusive koncernredovisning och koncernkonsolidering
• Löpande bokföring
• Projektredovisning och processer
• Månatlig avstämning och kontroll av balans- och resultatkonton
• Upprättande av årsredovisning, kvartalsrapporter/kommuniké och månadsbokslut
• Budgetarbete & likviditetsprognoser, finansiell analys och planering
• Arbeta fram effektiva och kvalitativa rutiner, processer och rapportering
• Bokslutsrevision och förvaltningsrevision, framtagning av material, kontakt med revisorer
• Skattefrågor och hantering av momsregelverk
• Utbetalningar och likviditetshantering

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, samt har arbetat ett flertal år med kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens Du är en framåt och självgående person som drivs av att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Vi söker dig som är strukturerad, resultatorienterad och ansvarstagande. Vidare ser vi att du är en prestigelös och positiv person som trivs i sammanhang av utveckling och förändring. För att lyckas i rollen som Financial Controller krävs att du tar egna initiativ och ser möjligheter i förändringar. Du är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Vidare är du serviceorienterad och duktig på att koordinera och driva aktiviteter inom företaget.

Vi förutsätter att din engelska är god både i tal och skrift samt att du är van vid att arbeta i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av K3/IFRS samt koncernredovisning.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Smoltek med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Financial Controller till Smoltek

Financial controller
Läs mer Jun 20
Smoltek (Smoltek Nanotech Holding AB) är specialiserade inom tillverkningsteknologi baserat på en patentskyddad teknikplattform för växt av konduktiva nanostrukturer. Tekniken kan användas på ett flertal olika material, beroende på aktuell processförutsättning. Detta medför att den kan användas inom utveckling av spetsteknik för halvledare, energikonvertering, energilagring, bioelektronik m m. Bolaget är idag inriktat på att utveckla teknik för en ny typ av kondensatorer till halvledarindustrin samt ett nytt cellmaterial till elektrolysörer för vätgasindustrin. Bolaget börsnoterades på Spotlight Stock Market 2018 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Webbplats: www.smoltek.com

Vill du arbeta i ett företag med stark tillväxt där du är en viktig del i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Smoltek söker en Financial Controller som tycker om att jobba i en bred roll, både högt och lågt. Är du en erfaren och engagerad redovisningsekonom som är självständig, ansvarsfull, kommunikativ och driven? Triggas du av utmaningar och vill vidareutveckla dina kunskaper i en spännande organisation? Då kan det vara dig vi söker!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Financial Controller på Smoltek har du helhetsansvaret för redovisningen. Du är ansvarig för siffrorna i den löpande redovisningen inkluderat bokslut och årsredovisningar samt för deklaration och skattefrågor. Du kommer att arbeta för att processer och funktioner inom din avdelning ständigt förbättras och utvecklas. Det är därför viktigt att du trivs i en roll där du har möjlighet att utveckla arbetssätt och skapa struktur. Du rapporterar till bolagets CFO.

I arbetet ingår att ansvara för:

• Bokslutsarbete inklusive koncernredovisning och koncernkonsolidering
• Löpande bokföring
• Projektredovisning och processer
• Månatlig avstämning och kontroll av balans- och resultatkonton
• Upprättande av årsredovisning, kvartalsrapporter/kommuniké och månadsbokslut
• Budgetarbete & likviditetsprognoser, finansiell analys och planering
• Arbeta fram effektiva och kvalitativa rutiner, processer och rapportering
• Bokslutsrevision och förvaltningsrevision, framtagning av material, kontakt med revisorer
• Skattefrågor och hantering av momsregelverk
• Utbetalningar och likviditetshantering

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, samt har arbetat ett flertal år med kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens Du är en framåt och självgående person som drivs av att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Vi söker dig som är strukturerad, resultatorienterad och ansvarstagande. Vidare ser vi att du är en prestigelös och positiv person som trivs i sammanhang av utveckling och förändring. För att lyckas i rollen som Financial Controller krävs att du tar egna initiativ och ser möjligheter i förändringar. Du är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Vidare är du serviceorienterad och duktig på att koordinera och driva aktiviteter inom företaget.

Vi förutsätter att din engelska är god både i tal och skrift samt att du är van vid att arbeta i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av K3/IFRS samt koncernredovisning.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Smoltek med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu