Göteborg: Financial Accountant till dentsu

Hitta ansökningsinfo om jobbet Financial Accountant till dentsu i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

dentsu är ett globalt kommunikationsnätverk med 47.000 medarbetare i fler än 145 länder. Vi hjälper våra kunder att stärka deras konsumentrelation med hjälp av holistiska och integrerade kommunikationslösningar. Våra medarbetare erbjuds möjligheten att jobba med flera marknadsledande varumärken och spännande kunder. Samtliga våra svenska bolag är miljödiplomerade enligt Svensk Miljöbas och vi jobbar aktivt med vårt sociala och miljömässiga ansvarstagande som arbetsgivare och medmänniskor. Diversity, Equity & Inclusion är djupt förankrat i våra gemensamma värderingar - the 8 Ways to Never Before – och vårt Leadership Framework är applicerbart på alla våra medarbetare. Vi är stolta över det som gör oss unika som företag och individer och vi uppmuntrar sökande från alla olika typer av bakgrunder att söka sig till oss.

Är du driven, ansvarfull och serviceminded samt en person som trivs med många kontaktytor? Har du erfarenhet inom redovisning och vill arbeta i en bred roll med ett härligt team? Här är chansen till en spännande roll i ett internationellt företag med höga ambitioner!

Tjänsten är belägen i attraktiva lokaler mitt i centrala Göteborg. Välkommen till ett kontor som erbjuder mycket glädje, framåtanda och teamwork. Låter detta intressant då kan tjänsten som Financial Accountant på dentsu vara något för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som Financial Accountant på dentsu ansvarar du för redovisning och månadsbokslut. Du kommer att vara med och säkerställa att den månatliga rapporteringen är klar i rätt tid och att den har högsta kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor internt inom hela organisationen och ett tätt samarbete med dina ekonomikollegor i både Stockholm och Göteborg, samt även vårt Finance Service Center i Indien. Du rapporterar till Head of Operational Finance.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

• Projektuppföljning och fakturering
• Projektredovisning
• Månadsbokslut, samt inrapportering
• Kundupplägg, kreditlimiter och avtalshantering
• Stöd vid budget och forecast
• Intern support

Din profil:

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi samt tidigare erfarenhet från en liknande roll och är trygg inom redovisningsområdet. Du tar gärna egna initiativ till att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Vi tror du har en förmåga att skapa goda relationer, är förtroendegivande och analytisk. Du trivs med att jobba nära verksamheten i en bred roll där arbetsuppgifterna är varierande.

Vi värdesätter att du är en prestigelös lagspelare som levererar med hög kvalitet. Du är strukturerad och van att arbeta självständigt samt har en förmåga att sammanlänka operativt arbete med strategiska mål och visioner. Då dentsu arbetar i flera olika system parallellt är det fördelaktigt om du tycker det är roligt att sätta dig in i nya systemmiljöer. Rollen förutsätter att din svenska och engelska är mycket god både i tal och skrift samt att du är en van användare av Excel.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar dentsu med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 eller via elin.antonsson@mpya.se alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788 eller via linda.malberg@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningssamordnare Göteborg ?????????

Läs mer Aug 9
Nytt
Om tjänsten

Vår kund i Göteborg har behov av en redovisningssamordnare. Tjänsten är på heltid och möjlighet till distansarbete finns till viss del. Placeringsort: Göteborg.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som redovisningssamordnare arbetar du bland annat med följande uppgifter:

- Redovisning, projektredovisning och anläggningsredovisning
- Aktivering, avskrivning och utrangering
- Budget- och prognosarbete
- Bokslutsarbete

Vi söker dig som har

- Högskoleutbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av kommunal redovisning samt projektekonomi
- Erfarenhet av anläggningsredovisning
- Erfarenhet av system som Agresso, Hypergene och Antura
- Flytande i Svenska i tal och skrift

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggran, strukturerad och engagerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Göteborg

Omfattning: Heltid 100%

Anställningsform: Konsult i minst 6 månader

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Redovisningssamordnare Göteborg

Läs mer Aug 4
KOPIERA IN FILM OM BOLAGET! TRYCK PÅ IKONEN TILL HÖGER

Om tjänsten

Vår kund i Göteborg har behov av en redovisningssamordnare. Tjänsten är på heltid och möjlighet till distansarbete finns till viss del. Placeringsort: Göteborg.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som redovisningssamordnare arbetar du bland annat med följande uppgifter:

- Redovisning, projektredovisning och anläggningsredovisning
- Aktivering, avskrivning och utrangering
- Budget- och prognosarbete
- Bokslutsarbete

Vi söker dig som har

- Högskoleutbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av kommunal redovisning samt projektekonomi
- Erfarenhet av anläggningsredovisning
- Erfarenhet av system som Agresso, Hypergene och Antura

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggran, strukturerad och engagerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Göteborg

Omfattning: Heletid

Anställningsform: Konsult

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Två redovisningsekonomer sökes till verksamhet i Göteborg

Läs mer Aug 3
Om uppdraget

Vår kund i Göteborg har behov av två redovisningsekonomer från och med 2022-09-01 (möjlighet finns att börja tidigare) till och med 2023-02-28. Tjänsten är på heltid och möjlighet till distansarbete 2-3 dagar i veckan finns. Placeringsort: Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta bland annat med följande uppgifter:

- Redovisning och projekt- och anläggningsredovisning
- Projektuppföljning utifrån ett redovisningsperspektiv
- Bokslutsarbete
- Prognosarbete


Dina kvalifikationer

Du är en strukturerad, engagerad och noggrann person med god analytisk förmåga. Du kan arbeta både tillsammans med ditt team och självständigt.

Krav för tjänsten:

- En avslutad högskoleutbildning
- Minst 2-3 års erfarenhet inom redovisning och/eller anläggningsredovisning och projektekonomi


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av system som Agresso, Hypergene och Antura




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningssamordnare sökes till kund i Göteborg

Läs mer Aug 3
Har du erfarenhet av kommunal redovisning och projektekonomi? Se hit!

Om uppdraget

Vår kund i Göteborg har behov av en redovisningssamordnare från och med 2022-09-01 (möjlighet finns att börja tidigare) till och med 2023-02-28. Tjänsten är på heltid och möjlighet till distansarbete 2-3 dagar i veckan finns. Placeringsort: Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningssamordnare arbetar du bland annat med följande uppgifter:

- Redovisning, projektredovisning och anläggningsredovisning
- Aktivering, avskrivning och utrangering
- Budget- och prognosarbete
- Bokslutsarbete


Dina kvalifikationer

Som person är du kommunikativ, pedagogisk och initiativtagande. Du har även en god analytisk förmåga samt är strukturerad, engagerad och noggrann i ditt arbete.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av kommunal redovisning samt projektekonomi
- Erfarenhet av anläggningsredovisning
- Erfarenhet av system som Agresso, Hypergene och Antura


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningssamordnare sökes till kund i Göteborg

Läs mer Jul 28
Har du erfarenhet av kommunal redovisning och projektekonomi? Se hit!

Om uppdraget

Vår kund i Göteborg har behov av en redovisningssamordnare från och med 2022-09-01 (möjlighet finns att börja tidigare) till och med 2023-02-28. Tjänsten är på heltid och möjlighet till distansarbete 2-3 dagar i veckan finns. Placeringsort: Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningssamordnare arbetar du bland annat med följande uppgifter:

- Redovisning, projektredovisning och anläggningsredovisning
- Aktivering, avskrivning och utrangering
- Budget- och prognosarbete
- Bokslutsarbete


Dina kvalifikationer

Som person är du kommunikativ, pedagogisk och initiativtagande. Du har även en god analytisk förmåga samt är strukturerad, engagerad och noggrann i ditt arbete.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av kommunal redovisning samt projektekonomi
- Erfarenhet av anläggningsredovisning
- Erfarenhet av system som Agresso, Hypergene och Antura


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB .

Ekonomichef till Cactus Rail

Ekonomichef
Läs mer Aug 8
Cactus Rail skapar tågledningssystem för stora delar av Sveriges järnväg åt Trafikverket, Trafikförvaltningen (SL) och Inlandsbanan. Våra system är en viktig del i Trafikverkets modernisering av hela den Svenska järnvägen. Parallellt införs den EU-gemensamma standarden ERTMS, vilket ökar andelen hållbara transporter inom hela Europa, även över landsgränser. Kaktusen var vår inspiration när vi valde vårt företagsnamn. Den lever och frodas i miljöer som ställer tuffa krav på flexibilitet, evolution och hållbarhet. Precis som vi och våra system.

Vill du utvecklas och växa i ett spännande bolag med en härlig företagskultur? Är du en självgående och engagerad Ekonomichef som gillar att skapa struktur och driva förändring? Då kan rollen som Ekonomichef på Cactus Rail vara något för dig! Har du med dig en gedigen erfarenhet inom ekonomi och har en vilja att dels arbeta operativt och att leda ett mindre ekonomiteam, då kan detta vara något för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som Ekonomichef på Cactus Rail kommer du att få en viktig roll i organisationen. Du får det övergripande ansvaret att leda och utveckla ekonomiarbetet. Du ser till att företagets ekonomi sköts på bästa sätt med god framförhållning, kontroll och optimering av ekonomiska förhållanden. Du ingår i ledningsgruppen och förser gruppen med analyser och uppdateringar av den ekonomiska utvecklingen samt stöttar dina kollegor i ekonomiska frågor.

Du är operativ och säkerställer att redovisningen samt månads- och årsbokslut för Cactus Rail är korrekt. Du rapporterar till VD, samt deltar i styrelsemöten och bistår med ekonomisk information. Som Ekonomichef har du en nyckelroll i bolaget med förväntningar att fortsätta utveckla system, processer och rutiner för ekonomifunktionen. Du är även med och driver budget och prognosprocesserna samt upprättar likviditetsprognoser och lönsamhetskalkyler. I denna roll så kommer du att få vara med på en spännande resa och ha möjlighet att vara med och påverka och bidra till resultatet.

Din profil:

Vi ser att du har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi samt många års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en strukturerad och analytisk person som drivs att skapa ordning och struktur i en utvecklingsbenägen organisation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person inger du förtroende och trygghet.

För att trivas i rollen som Ekonomichef bör du vara en kommunikativ och resultatorienterad person. Du har integritet och en förmåga att prata med personer på alla nivåer i organisationen både på svenska och engelska. Som person är du engagerad och trivs i en affärsnära roll samt är noggrann och duktig på att planera och prioritera. Du en driven person som motiveras av att förbättra och vidareutveckla verksamheten. Du har förmåga att se helheten och prioriteringar och kan kommunicera detta på ett bra sätt till varje medarbetare. Ditt ledarskap präglas av ett stort engagemang och du har ett tydligt förbättrings- och utvecklingsfokus.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Cactus Rail med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 eller via elin.antonsson@mpya.se alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788 eller via linda.malberg@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till DEFA

Controller
Läs mer Aug 5
Vårt mål är att göra människors liv enklare och mer miljövänligt genom att hjälpa dem använda energi så effektivt som möjligt. Våra produkter och tjänster förbättrar hur människor laddar och förvärmer sina fordon och ljussätter byggnader eller vägar. Vi fortsätter att förbättra vårt sortiment genom att fokusera på kontinuerlig förbättring och innovation.

DEFA är ett privatägt norskt företag som grundades 1946. Vi har för närvarande mer än 400 anställda på tre kontinenter. Våra produkter och tjänster säljs i mer än 30 länder världen över.

Är du i början av din karriär som controller och vill arbeta både strategiskt och verksamhetsnära? Vill du ingå i ett prestigelöst team med högt i tak som tillsammans arbetar mot utmanande mål? Som controller på DEFA kommer du arbeta nära verksamheten som ett affärsmässigt bollplank till utvecklare och övriga medarbetare. Tjänsten är placerad i nya fina lokaler på Ringön. Här är chansen till en spännande roll i ett härligt företag med höga ambitioner där ledordet är: We are moving the world forward by optimizing energy usage

Om rollen

I rollen som controller leder du arbetet samt ansvarar för intäkterna från våra digitala tjänster kopplade till CloudCharge. Du säkerställer att de kunder som använder CloudCharge är anpassade till DEFAs faktureringstjänster.

Du kommer bidra till att affärsstrategi och ekonomiska mål uppfylls genom att övervaka, genomföra ekonomisk analys och tillhandahålla framåtblickande information.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Månatliga avstämningar/rapporter för uppföljning av intäkter
• Analys av affären samt proaktivt föreslå förbättringar och kostnadsbesparingar
• Fakturering av CloudCharges kunder
• Underhålla samt uppdatera kunddata
• Genomföra prisförändringar
• Systemansvarig för ekonomisystemen

Din profil:

Vi tror att du har en akademisk examen eller liknande och har arbetat 2-3 år med ekonomi. Du har goda kunskaper inom redovisning och gärna någon arbetslivserfarenhet som controller.

För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk, social, har integritet och en förmåga att prata med personer på alla nivåer i organisationen. Vidare har du en förmåga att göra data presenterbar samt trivs i en pedagogisk och kommunikativ roll. Du tar egna initiativ och driver igenom projekt samt är bra på att prioritera och hålla deadlines.

Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann, driven och prestigelös. Du är trygg i dig själv, tycker om att ta ansvar samt är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du är ständigt förbättrings- och lösningsfokuserad. För att klara rollen är det ett krav att du behärskar engelska i tal och skrift samt är en van användare av Excel. Det är meriterande om du har arbetat med digitala tjänster.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar DEFA AB med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 eller via elin.antonsson@mpya.se alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788 eller via linda.malberg@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Aranäs Fastigheter AB

Controller
Läs mer Aug 3
Aranäs Fastigheter är Kungsbackas största privata fastighetsägare och har ett stort fokus på att göra Kungsbacka till en ännu bättre plats för både boende och näringsliv. I dagsläget äger och förvaltar vi ca 2150 hyreslägenheter och ca 250 000 kvm, varav 90 000 kvm är kommersiell yta - där även Kungsmässan Köpcentrum ingår.

Vi befinner oss i en spännande och expansiv fas där vi utöver vårt långsiktiga arbete med att ha Sveriges nöjdaste hyresgäster, också satsar stort på fastighets- och stadsutveckling.

Varmt välkommen till fastighetsbolaget Aranäs!

Söker du en affärsnära och bred roll på en familjär arbetsplats med härlig stämning? Har du fastighetsbakgrund, är en duktig controller, har erfarenhet från projektredovisning samt vill ta nästa steg? Då kan rollen som Controller för Aranäs vara rätt för dig.

Du kommer att vara placerad på Aranäs inspirerande och välkomnande huvudkontor centralt i Kungsbacka.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för projektredovisning och uppföljning av projekt.

- Ansvara för sammanställning av ekonomiska underlag för beslut såsom projektkalkyler och kassaflödesanalyser till projekt och för koncernen

- Ansvar för budget och prognossammanställning och analys av koncernens av ny- till och ombyggnadsprojekt

- Ansvara för ekonomiskt och finansiellt stöd till Aranäs affärsverksamheter i form av ekonomistyrning, genom analyser, nyckeltal, scenarioplanering och rapporter.

- Redovisningsansvar för Aranäs Projekt AB

- Fastighetsvärderingar av eget fastighetsbestånd inom koncernen.

Vem är du?

Vi ser att du gärna har minst fem års erfarenhet från fastighetsbranschen och liknande arbetsuppgifter. För att lyckas ser vi att du är analytisk, social med förmåga att sammanlänka operativt arbete med strategiska mål och visioner och att presentera data på ett pedagogiskt sätt.

Du trivs med att samarbeta i en dynamisk verksamhet med högt tempo och många kontaktytor. Det är därför viktigt att du trivs med att interagera och kommunicera med olika människor.

Det är viktigt att kunna arbeta såväl självständigt som i team och ta ett stort ansvar för ansvarsområden. Tjänsten är en verksamhetsnära roll, där du kommer arbeta med att förbättra och effektivisera processer. Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.

Har vi väckt ditt intresse?

I denna rekrytering samarbetar Aranäs med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Linda Målberg på linda.malberg@mpya.se eller Elin Antonsson elin.antonsson@mpya.se.

Intervjuer och urval kommer att ske efter v. 32 men du är välkommen med din ansökan redan nu!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller till Smoltek

Financial controller
Läs mer Aug 8
Smoltek (Smoltek Nanotech Holding AB) är specialiserade inom tillverkningsteknologi baserat på en patentskyddad teknikplattform för växt av konduktiva nanostrukturer. Tekniken kan användas på ett flertal olika material, beroende på aktuell processförutsättning. Detta medför att den kan användas inom utveckling av spetsteknik för halvledare, energikonvertering, energilagring, bioelektronik m m. Bolaget är idag inriktat på att utveckla teknik för en ny typ av kondensatorer till halvledarindustrin samt ett nytt cellmaterial till elektrolysörer för vätgasindustrin. Bolaget börsnoterades på Spotlight Stock Market 2018 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Webbplats: www.smoltek.com

Vill du arbeta i ett företag med stark tillväxt där du är en viktig del i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Smoltek söker en Financial Controller som tycker om att jobba i en bred roll, både högt och lågt. Är du en erfaren och engagerad redovisningsekonom som är självständig, ansvarsfull, kommunikativ och driven? Triggas du av utmaningar och vill vidareutveckla dina kunskaper i en spännande organisation? Då kan det vara dig vi söker!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Financial Controller på Smoltek har du helhetsansvaret för redovisningen. Du är ansvarig för siffrorna i den löpande redovisningen inkluderat bokslut och årsredovisningar samt för deklaration och skattefrågor. Du kommer att arbeta för att processer och funktioner inom din avdelning ständigt förbättras och utvecklas. Det är därför viktigt att du trivs i en roll där du har möjlighet att utveckla arbetssätt och skapa struktur. Du rapporterar till bolagets CFO.

I arbetet ingår att ansvara för:

• Bokslutsarbete inklusive koncernredovisning och koncernkonsolidering
• Löpande bokföring
• Projektredovisning och processer
• Månatlig avstämning och kontroll av balans- och resultatkonton
• Upprättande av årsredovisning, kvartalsrapporter/kommuniké och månadsbokslut
• Budgetarbete & likviditetsprognoser, finansiell analys och planering
• Arbeta fram effektiva och kvalitativa rutiner, processer och rapportering
• Bokslutsrevision och förvaltningsrevision, framtagning av material, kontakt med revisorer
• Skattefrågor och hantering av momsregelverk
• Utbetalningar och likviditetshantering

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, samt har arbetat ett flertal år med kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens Du är en framåt och självgående person som drivs av att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Vi söker dig som är strukturerad, resultatorienterad och ansvarstagande. Vidare ser vi att du är en prestigelös och positiv person som trivs i sammanhang av utveckling och förändring. För att lyckas i rollen som Financial Controller krävs att du tar egna initiativ och ser möjligheter i förändringar. Du är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Vidare är du serviceorienterad och duktig på att koordinera och driva aktiviteter inom företaget.

Vi förutsätter att din engelska är god både i tal och skrift samt att du är van vid att arbeta i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av K3/IFRS samt koncernredovisning.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Smoltek med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Financial Controller till Smoltek

Financial controller
Läs mer Jun 20
Smoltek (Smoltek Nanotech Holding AB) är specialiserade inom tillverkningsteknologi baserat på en patentskyddad teknikplattform för växt av konduktiva nanostrukturer. Tekniken kan användas på ett flertal olika material, beroende på aktuell processförutsättning. Detta medför att den kan användas inom utveckling av spetsteknik för halvledare, energikonvertering, energilagring, bioelektronik m m. Bolaget är idag inriktat på att utveckla teknik för en ny typ av kondensatorer till halvledarindustrin samt ett nytt cellmaterial till elektrolysörer för vätgasindustrin. Bolaget börsnoterades på Spotlight Stock Market 2018 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Webbplats: www.smoltek.com

Vill du arbeta i ett företag med stark tillväxt där du är en viktig del i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Smoltek söker en Financial Controller som tycker om att jobba i en bred roll, både högt och lågt. Är du en erfaren och engagerad redovisningsekonom som är självständig, ansvarsfull, kommunikativ och driven? Triggas du av utmaningar och vill vidareutveckla dina kunskaper i en spännande organisation? Då kan det vara dig vi söker!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Financial Controller på Smoltek har du helhetsansvaret för redovisningen. Du är ansvarig för siffrorna i den löpande redovisningen inkluderat bokslut och årsredovisningar samt för deklaration och skattefrågor. Du kommer att arbeta för att processer och funktioner inom din avdelning ständigt förbättras och utvecklas. Det är därför viktigt att du trivs i en roll där du har möjlighet att utveckla arbetssätt och skapa struktur. Du rapporterar till bolagets CFO.

I arbetet ingår att ansvara för:

• Bokslutsarbete inklusive koncernredovisning och koncernkonsolidering
• Löpande bokföring
• Projektredovisning och processer
• Månatlig avstämning och kontroll av balans- och resultatkonton
• Upprättande av årsredovisning, kvartalsrapporter/kommuniké och månadsbokslut
• Budgetarbete & likviditetsprognoser, finansiell analys och planering
• Arbeta fram effektiva och kvalitativa rutiner, processer och rapportering
• Bokslutsrevision och förvaltningsrevision, framtagning av material, kontakt med revisorer
• Skattefrågor och hantering av momsregelverk
• Utbetalningar och likviditetshantering

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, samt har arbetat ett flertal år med kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens Du är en framåt och självgående person som drivs av att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Vi söker dig som är strukturerad, resultatorienterad och ansvarstagande. Vidare ser vi att du är en prestigelös och positiv person som trivs i sammanhang av utveckling och förändring. För att lyckas i rollen som Financial Controller krävs att du tar egna initiativ och ser möjligheter i förändringar. Du är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Vidare är du serviceorienterad och duktig på att koordinera och driva aktiviteter inom företaget.

Vi förutsätter att din engelska är god både i tal och skrift samt att du är van vid att arbeta i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av K3/IFRS samt koncernredovisning.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Smoltek med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Linda Målberg på telefon 0733-807788. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu