Göteborg: Avdelningschef till Storex Control Tower

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avdelningschef till Storex Control Tower i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en Avdelningschef till Storex Control Tower i Göteborg - en spännande roll i ett expansivt skede!
Storex är ett familjärt bolag som präglas av hög servicekänsla, god gemenskap och en arbetsmiljö där man hjälper och stöttar varandra. Du kommer att erbjudas en arbetsplats med högt i tak och god kommunikation där du kan få vara med och påverka, utveckla samt förbättra. Bolaget grundades 1987 och är ett logistikföretag som erbjuder logistiklösningar inom tredjepartslogistik, marknadslogistik och e-handel med verksamhet både i Göteborg och Stockholm. Företaget strävar efter att erbjuda en personlig service, vara flexibla och lösningsorienterade i syfte att alltid hitta den mest effektiva lösningen för kunden.

Rollen som Avdelningschef innebär att du har det yttersta ansvaret över teamet som idag består av 7 medarbetare. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet samt säkerställer att deadlines, uppsatta mål och KPI:er uppfylls.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Säkerställa att personalen har de bästa förutsättningarna för att lyckas med sina arbetsuppgifter, så som information, utbildning, utvecklingssamtal, rutiner och instruktioner
• Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att nå uppsatta mål
• Arbeta med kund- och leverantörskontakter
• Arbeta aktivt för hög kundnöjdhet
• Säkerställa fakturering mot given deadline
Det finns stora möjligheter att påverka och forma rollen framåt.

Din profil
För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta med människor och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, sätter tydliga mål och följer kontinuerligt upp dessa. Vidare har du förmågan att hitta förbättringsmöjligheter och kan snabbt implementera fastställda beslut samt hitta effektiva lösningar på problem. För att trivas i rollen bör du tycka om att arbeta i en snabbt föränderlig och prestigelös miljö med korta beslutsvägar. Det är även mycket meriterande om du tidigare har erfarenhet av lagersystem, tullhantering och av transport- och logistikbranschen.

Vi ser gärna att du har:
• God förståelse för tredjepartslogistik och dess flöden
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Tidigare erfarenhet av ledarskap och personalansvar
• God administrativ kunskap och goda datorkunskaper
• B-körkort och bil
• Erfarenhet från att aktivt delta och ta initiativ till effektivisering av processer

Tjänsten är en direktrekrytering och innebär att du blir anställd direkt hos Storex.

Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig - varmt välkommen in med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstchef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstchef.

Head of Customer Support & Services

Läs mer Apr 25
About Heart Aerospace

Heart’s mission is to create the fastest, most affordable and sustainable mode of transport for regional travel. Our goal is to serve the market in every corner of the world.

Our first aircraft is the ES-19, a nineteen-passenger airliner with an operating range of 400 km. The ES-19 is a fully electric aircraft, and our goal is to have the aircraft certified for commercial operation by 2026.

Your place of work will be at our main office and hangar facility. This is located at Säve Airport in Gothenburg, Sweden. Relocation assistance can be provided. At Heart you’ll be working at the cutting edge of technology while contributing towards a sustainable future. We offer stock options to all our employees and a challenging and inspiring work environment.

We seek experienced and skilled professionals to join our small, fast moving team developing a new electric aircraft in Sweden. We’re in a very expansive phase and now is the time to join our team.

Come help us write a new chapter in the history of aviation together.

Role Overview

The Head of Customer Support & Services reports to the Chief Commercial Officer. Challenging norms and mirroring the values that encompass all that Heart Aerospace stands for, you will deliver to the Heart customer base a new standard in supporting fleet operations. With this mindset, you will create and implement the master plan for customer support up to and beyond the certification and entry into service of the ES product.

We’re looking for someone with deep experience across all facets of the aerospace industry who is passionate about our mission to enable sustainable air travel. This will be a hands-on role, and you will have the opportunity to develop the customer support & services department as we grow the company.

Responsibilities:

-
Develop and implement the Customer Support & Services Organization.

-
Establish and implement the Operation Centre strategy, including the CRM, to support the Worldwide Customer fleet (24/7/365 AOG Support).

-
Establish the entire Material Support organization to support the ES product including:

-
Spare Parts Sales

-
Repair Capability

-
Warehouse and Logistics

-
Inventory planning, demand forecasting and the Recommended Spare Part List (Customer request)

-
Tailored MRO and spares support programs

-
Ground Support Equipment and Insurance Items policy



-
Structure, develop and certify all the Technical Publications required by the Authorities for the Entry Into Service.

-
Establish the Entry Into Service (EIS) process to support the fleet operation.

-
Implement the Predictive Maintenance and Health monitoring Program.

-
Implement the MRO network to support the aircraft operation.

-
Define and implement the flight operations and maintenance training strategy in support of the ES product, including the potential development of the Training Syllabus, courseware and other requirements for flight crew and maintenance training (FFS certification support, training devices).


Qualifications & Experience

-
Bachelor's degree in Engineering, Business or similar.

-
Minimum 15 years experience leading product and/or customer support and services activities, preferably in an aerospace, automotive or airline company environment.

-
Demonstrable experience in placing the customer first.

-
Experience in developing strategic partnerships or joint ventures.

-
Strong people management skills.

-
Excellent verbal & written communication skills in English.

-
Eagerness to work with others.

-
Passion for aircraft and Heart’s mission.


The ideal candidate would have

- Experience working in a start-up environment.


At Heart Aerospace, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose. We are growing and there will be plenty of opportunities for development and taking on other responsibilities.

Heart is committed to equal employment opportunity and providing reasonable accommodations to qualified candidates and employees pursuant to applicable law. We value and encourage diversity and solicit applications from all qualified applicants without regard to race, color, gender, sex, age, religion, creed, national origin, ancestry, citizenship, marital status, sexual orientation, physical or mental disability, medical condition, gender identity or expression, genetic information, or any other characteristic protected by law.

Working at Heart Aerospace is not just a career; it is a chance to directly make the world more accessible and sustainable.

Ansök nu

Gruppchef Kundcenter Support

Läs mer Apr 13
Nu söker vi en ny kollega till vårt centrala kontor mitt i Göteborg - vill du växa med oss, stärka upp vår kompetens, frigöra potential och vara med och skapa framgång? Är det du som är vår nya Gruppchef för Kundcenter Support? Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Som Gruppchef Kundcenter Support..

är du din chefs förlängda arm och kommer på daglig basis att leda, coacha och fördela arbetet på avdelningen. Du kommer även att säkra det dagliga arbetet genom schemaläggning och ett närvarande ledarskap.

Avdelningen Supports övergripande ansvar är att stödja och utveckla privatkunders resa före, under och efter köp och sälj av bil?samt att ta?ansvar för kundens lojalitet och kundnöjdhet genom hela processen.

Tillsammans med teamet kommer du att hantera inkommande samtal, exportförsäljningar och tekniska frågor. Du kommer även löpande arbetar med att förfina och utveckla processer och arbetsmetoder med målet att optimera kundens upplevelse.

Kundcenter är uppdelat i två ben; sälj och support och består idag utav ca 20 medarbetare (plus "timanställda"). Du kommer att ha personalansvar över ca 10 av dessa.

Gruppchef för KC Support har ett tätt och nära samarbete med vår Gruppchef för KC Sälj, och ni båda rapporterar till vår Kundcenterchef. Givetvis kommer du även att få en gedigen introduktion för att skapa en förståelse för Kvdbils arbetssätt och system.



Vi söker dig som…

har ett coachande ledarskap som kännetecknas av en förmåga att se och locka fram det bästa ur dina medarbetare. Du är även van att arbetsleda grupper och som person ser du till att saker blir gjort, effektivt utan att för den delen tumma på struktur och kvalitet.

Du ser dig själv som en ”spelande tränare” och tycker att de är en självklarhet att du själv deltar i matchen för att förstå vad det är som fungerar bra och vad det är som fungerar mindre bra.

Du sätter god service i första rum och med luren mot örat anpassar du dig lätt efter kundens behov samtidigt som du vägleder kunden till en lösning.

Din härliga prestigelösa personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter. Du motiveras av att ta ansvar och är positiv inställd till att söka efter lösningar och har en förmåga att se problem som en lärorik erfarenhet.

Att du är mål- och resultatorienterad tar vi för givet..



Vidare ser vi gärna att du har…

- Gymnasiekompetens (minst)

- Minst två års erfarenhet av kundservice/telefoni/växel

- Dokumenterad erfarenhet av?att?leda ett team?inom?kundcenter, kundtjänst eller liknande?verksamhet?

- Dokumenterad erfarenhet av schemahantering

- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.

- Tidigare erfarenhet av att personalansvar, gärna i en chefsroll



Varför Kvdbil?

Kvdbil är ett bolag som är i ständig förändring och som Gruppchef för vår Kundcenter Support avdelning får du en spännande och omväxlande roll med eget ansvar i ett intressant och marknadsorienterat tillväxtbolag.?

Vi sitter?i fräscha lokaler på Kilsgatan 4, mitt i pulsen i centrala Göteborg.?Vi?erbjuder ett arbetsklimat som präglas av stort engagemang där vi hjälps åt och strävar mot gemensamma mål. Vi tycker att personlig utveckling och trivsel går hand i hand. Här blir du aldrig en i mängden och vårt kontor kännetecknas av en positiv och öppen kultur där alla får vara med att påverka. Detta är helt enkelt ett kul arbete där din röst och dina resultat uppmärksammas.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket (exempelvis 4 000 kr i friskvårdsbidrag) och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Förutom trevliga kollegor lovar vi dig ett högt arbetstempo, en spännande tillväxtresa och en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö! Våra värderingar är nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla

Om KVD

Kvdbil är Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar. I över 30 år har vi hjälpt människor och?företag att köpa och sälja bilar. Och det är ingen hemlighet hur vi gör det - vi sköter hela bilaffären åt?dig. Vi har sålt mer än 280?000 bilar på? kvdbil.se (https://www.kvd.se/)?och de har alla testats av våra professionella tekniker. Fordonsbranschen i stort har de senaste åren genomgått en omvandling för att kunna möta nya kundbehov och beteenden med ny teknik. På Kvdbil tycker vi det är viktigt att möta dessa förändringar med nya lösningar som adresserar hållbarhet, effektivitet och nya nyttjandeformer.

Om du klickar? här (https://jobb.kvd.se/departments/kvdbil)?kan du läsa mer om oss som bolag.? ?



Övrigt

Plats:?Kilsgatan 4, Göteborg

Start:?Enligt överenskommelse

Anställningsform:?Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Arbetstiden: Vardagar kl 8-17, men någon kväll/söndag i månaden kan förekomma.

Vårt kundcenter är öppet mellan kl 8-22 mån-tor, kl 8-17 på fredagar samt kl 17-12 på söndagar. Detta kan komma att förändras.

För frågor kring tjänsten kontakta Patrik Klasson på +46101673152 eller patrik.klasson@kvdbil.se



Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!



I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Digital Business Administration Support

Läs mer Mar 31
Assignment description

For our client we are looking for a Digital Business Administration Support.

Main Responsibilities & Deliveries

There are two main areas of responsibility in this role; one as a Finance administrator and the second as a Purchaser.

As a Finance administrator you are responsible for;

- keeping track of all the ongoing purchase orders within Digital, accruals and budget allocations.
- registration of all invoices under each PO for payments.
-



In the area of Purchasing the responsibilities are;

- creating orders/shopping carts in SRM for new purchase orders and for the preparation of RFQs and MRQs to send to the Purchasing Dept.
- close cooperation with the responsible Purchaser and Stakeholder regarding both existing and new needs of resources.
- communications with suppliers for status of deliveries.


Competence Specification

Great organizational skills, attentive to details and has a structured way of working. Our client is looking for someone who enjoys administrational tasks and being the spider in the web. Used to handle many different projects and lots of data at the same time. Experience of working in purchase-/administrative tools & systems preferably SRM and/or Workday.

Skilled in MS Office especially Excel. Our client think you have a background in business administration, finance, purchasing or similar. Excellent communication- and peoples’ skills. Fluent in Swedish and English and accustomed to working in a global environment with people of various cultural backgrounds.

Ansök nu

Gruppledare - kundservice/reception

Läs mer Feb 16
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder.
Vår enorma tillväxt är ett resultat av investeringar i kombination med engagerade och drivna medarbetare. Framför allt, hade vi inte varit Nordens största börsnoterade fastighetsbolag om det inte vore för våra kunder. På Balder sätter vi kunden i fokus varav vår kundservice kan stoltsera med en kundnöjdhet på över 90 %.

Vill du hjälpa oss att nå ännu högre höjder? Vi söker nu en gruppledare till vår kundservice och reception!

Vad erbjuder vi dig?
Rollen innefattar att leda vår grupp inom kundservice och reception i syfte att få dem att på ett effektivt sätt arbeta för att ge bästa möjliga service till våra kunder och hyresgäster utifrån bolagets riktlinjer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av schemaläggning, bemanning, effektivisering av rutiner samt ansvar över den dagliga driften av växel. Vidare kommer du ansvara för att löpande utveckla gruppen samt arbeta för en trivsam arbetsmiljö, varav lönesättning och rekrytering även är inkluderat.

Trots en ledande roll behöver du även vara förberedd på att kavla upp ärmarna när det behövs och fungera som en förlängd arm!

Vad erbjuder du oss?
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av en ledande roll med personalansvar, varav det är meriterande att ha erfarenhet av fastighetsbranschen och/eller kundservice. Vidare behöver du ha goda datakunskaper i kombination med en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande med kunskap inom växel och/eller ärendehanteringssystem.

Du behöver vara relationsbyggande samt ha en god kommunikativ- och samarbetsförmåga i och med att du kommer arbeta tätt intill din grupp av medarbetare. Det är även av stor vikt att du är en positiv och glad person!

I ditt ledarskap behöver du vara lyhörd, stöttande och inkluderande vid implementering av nya beslut och rutiner. Det är av stor vikt att du vågar pröva dina vingar och får med gruppen i dina idéer!

Låter det som en tjänst för dig?
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Petra Sprangers på 031-10 95 73 alternativt?petra.sprangers@balder.se.

När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.

Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

LI-MK1

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Aditro Logistics Staffing AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Aditro Logistics Staffing AB .

Montör till kund i centrala Göteborg!

Möbelmontör/Inredningsmontör
Läs mer Jul 22
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gången i veckan.

Arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för hantverk, är praktiskt lagt, kan läsa ritningar och intresserad av ett stabilt och långsiktigt arbete? Har du en stark vilja att utvecklas inom din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt? Iså fall har du kommit rätt! Vår kund i centrala Göteborg söker en erfaren montör!
Med rollen kommer du att få varierande arbetsdagar som inte är den andra lik där du kommer att ställas inför praktiska utmaningar som du sedan ska lösa. Vidare kommer du vara en del av arbetet från start med planering till dess slutresultat och du kommer tillsammans med din grupp kvalitetssäkra leveransen. Hos kunden finns också stora utvecklingsmöjligheter och du blir även en del av ett företag som satsar hårt för att expandera. Tycker du detta låter som en tjänst som hade passat dig? Iså fall ska du fortsätta läsa!

Arbetstider: Måndag – Fredag, dagtid
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse, senast v. 32
Placering: Centrala Göteborg


Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara hantverkarskicklig och handlingskraftig, ha förståelse för mekanik och teknik samt vara positivt inställd till att lära dig nya tekniker och metoder. Vidare är du driven med ett professionellt agerande, ansvarstagande, trivs i rollen som lagspelare då arbetet innebär arbete i grupp samt att du är noggrann och ser till att arbetet håller god kvalitet.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Ha tidigare erfarenhet av hantverksarbete (exempelvis snickeri, byggproduktion, montör eller liknande)
- Kunna läsa ritningar
- Behärska svenska obehindrat i skrift och tal då arbetet medför mycket kundkontakt

Vi ser det även som meriterande om du:
- Har studerat industri-, naturbruks- eller teknikprogrammet på gymnasiet
- Har B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är
- Tekniskt intresserad
- Problemlösande
- Praktiskt och händigt lagd

Då vi löpande arbetar med intervjuer kan tjänsten därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Speditör
Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Montör till kund i centrala Göteborg!

Möbelmontör/Inredningsmontör
Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gången i veckan.

Arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för hantverk, är praktiskt lagt, kan läsa ritningar och intresserad av ett stabilt och långsiktigt arbete? Har du en stark vilja att utvecklas inom din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt? Iså fall har du kommit rätt! Vår kund i centrala Göteborg söker en erfaren montör!
Med rollen kommer du att få varierande arbetsdagar som inte är den andra lik där du kommer att ställas inför praktiska utmaningar som du sedan ska lösa. Vidare kommer du vara en del av arbetet från start med planering till dess slutresultat och du kommer tillsammans med din grupp kvalitetssäkra leveransen. Hos kunden finns också stora utvecklingsmöjligheter och du blir även en del av ett företag som satsar hårt för att expandera. Tycker du detta låter som en tjänst som hade passat dig? Iså fall ska du fortsätta läsa!

Arbetstider: Måndag – Fredag, dagtid
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse, senast v. 32
Placering: Centrala Göteborg


Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara hantverkarskicklig och handlingskraftig, ha förståelse för mekanik och teknik samt vara positivt inställd till att lära dig nya tekniker och metoder. Vidare är du driven med ett professionellt agerande, ansvarstagande, trivs i rollen som lagspelare då arbetet innebär arbete i grupp samt att du är noggrann och ser till att arbetet håller god kvalitet.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Ha tidigare erfarenhet av hantverksarbete (exempelvis snickeri, byggproduktion, montör eller liknande)
- Kunna läsa ritningar
- Behärska svenska obehindrat i skrift och tal då arbetet medför mycket kundkontakt

Vi ser det även som meriterande om du:
- Har studerat industri-, naturbruks- eller teknikprogrammet på gymnasiet
- Har B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är
- Tekniskt intresserad
- Problemlösande
- Praktiskt och händigt lagd

Då vi löpande arbetar med intervjuer kan tjänsten därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Speditör
Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Montör till kund i centrala Göteborg!

Möbelmontör/Inredningsmontör
Läs mer Jul 29
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gången i veckan.

Arbetsuppgifter
Har du ett stort intresse för hantverk, är praktiskt lagt, kan läsa ritningar och intresserad av ett stabilt och långsiktigt arbete? Har du en stark vilja att utvecklas inom din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt? Iså fall har du kommit rätt! Vår kund i centrala Göteborg söker en erfaren montör!
Med rollen kommer du att få varierande arbetsdagar som inte är den andra lik där du kommer att ställas inför praktiska utmaningar som du sedan ska lösa. Vidare kommer du vara en del av arbetet från start med planering till dess slutresultat och du kommer tillsammans med din grupp kvalitetssäkra leveransen. Hos kunden finns också stora utvecklingsmöjligheter och du blir även en del av ett företag som satsar hårt för att expandera. Tycker du detta låter som en tjänst som hade passat dig? Iså fall ska du fortsätta läsa!

Arbetstider: Måndag – Fredag, dagtid
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse, senast v. 32
Placering: Centrala Göteborg


Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara hantverkarskicklig och handlingskraftig, ha förståelse för mekanik och teknik samt vara positivt inställd till att lära dig nya tekniker och metoder. Vidare är du driven med ett professionellt agerande, ansvarstagande, trivs i rollen som lagspelare då arbetet innebär arbete i grupp samt att du är noggrann och ser till att arbetet håller god kvalitet.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Ha tidigare erfarenhet av hantverksarbete (exempelvis snickeri, byggproduktion, montör eller liknande)
- Kunna läsa ritningar
- Behärska svenska obehindrat i skrift och tal då arbetet medför mycket kundkontakt

Vi ser det även som meriterande om du:
- Har studerat industri-, naturbruks- eller teknikprogrammet på gymnasiet
- Har B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är
- Tekniskt intresserad
- Problemlösande
- Praktiskt och händigt lagd

Då vi löpande arbetar med intervjuer kan tjänsten därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu