Göteborg: Nu söker vi kaffeälskande säljare till JOBmeal i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nu söker vi kaffeälskande säljare till JOBmeal i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

JOBmeal växer och söker därmed en till medarbetare till sitt försäljningsteam. Här erbjuds du stora möjligheter för karriär och utveckling på ett spännande företag där ni har roligt tillsammans. Vi söker dig som är positiv och driven som person samt har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning. Välkommen in med din ansökan - vi rekryterar löpande!

OM TJÄNSTEN
JOBmeal är en ledande leverantör av kaffelösningar och närliggande tjänster till arbetsplatser.De är en del av världens största dedikerade kaffekoncern, Jacobs Douwe Egberts och samarbetar med alla de stora kafferosterierna för att sätta guldkant på sina kunders vardag. Utöver kaffe, erbjuder de friskt kallt vatten och ett rikt sortiment av kringliggande produkter. JOBmeal hjälper kunder att hitta en lösning som passar deras arbetsplats oavsett vilka krav de har.


* Finns på 28 orter i hela landet, varav 3 via samarbetspartners.
* Serverar 170 miljoner koppar årligen till kaffenjutare.
* Har över 60 års erfarenhet.
* Baristacertifierad personal.
* Internationellt certifierade kaffesensoriker.


"På många arbetsplatser är kaffe fortfarande något man tvingar i sig för att bli pigg. Så ska det inte behöva vara. JOBmeals Certifierade Kaffeexperter, Baristor och sensoriker arbetar hårt för att du ska få njuta av riktigt gott kaffe varje dag. Det är inte lyx utan en mänsklig rättighet, tycker vi."

Du erbjuds:


* Stora utvecklingsmöjligheter
* Tjänstebil
* Arbete på en arbetsplats som strävar efter att ha roligt tillsammans
* Arbete i nya fräscha lokaler


Här kan du se hur de själva beskriver kundresan hos JOBmeal:



ARBETSUPPGIFTER
- Uppsökande försäljning till företag
- Prospektering
- Arbeta med kundrelationer
- Leda kundmöten
- Merförsäljning

VI SÖKER DIG SOM
- Har B-körkort
- Minst gymnasial utbildning
- Grundläggande kunskaper i Office-paketet
- Tidigare erfarenhet av B2B försäljning
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som person är du:


* Orädd
* Ansvarstagande
* Kommunikativ
* Självgående


#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utesäljare.

Säljare Econopack

Läs mer Jul 14
Om oss

Econopack utvecklar kundunika förpackningslösningar som återspeglar både varumärke och vision. Med våra kreativa förpackningar hjälper vi våra kunder att skapa förpackningsglädje. Det gör vi i symbios med miljö, samhälle och människa - hållbarhet är en viktig del och grund i vår verksamhet. Vi är övertygade om att vårt personliga bemötande, engagemang och kunskap kan skapa förpackningar som gör skillnad. Econopack startade 1981 och ingår sedan 2014 i familjeägda förpackningskoncernen S-pack.

Om du vill vara med på en tillväxtresa i ett bolag med familjär stämning och stora möjligheter att påverka din och vår utveckling, ansök då gärna till tjänsten som Säljare.

Om rollen

Vi har spännande mål framför oss med en affärsplan som kommer att göra oss ännu mer hållbara. Med vårt fokus på utveckling vill vi nu utöka vår personalstyrka med ytterligare en affärsorienterad säljare som vill vara med på vår resa framåt. Som säljare på Econopack ansvarar du för hela processen från kundkontakt och behovsanalys hos kund till kontakt med leverantör där rätt lösning tas fram och avslutad affär. Du har daglig kontakt med såväl gamla som nya kunder och samarbetar med projektkoordinatorer/innesäljare för att tillsammans leverera förpackningslösningar över förväntan. I denna roll arbetar du med kvalitativa produkter och strävar efter att skapa en förpackningsupplevelse för kunden. Du sätter dig in i helheten både hos oss och för kunden. Du får en kundstock som start, resten av kunderna ser vi att du har förmågan att hitta. Tjänsten är heltid och placerad på Econopacks kontor i Göteborg.



Exempel på arbetsuppgifter:

- Skapa goda långsiktiga relationer med befintliga kunder
- Etablera goda kontakter och affärer med nya kunder
- Genomföra kundmöten och samarbeta i projekt med projektkoordinatorerna
- Proaktivt verka för att skapa fler lönsamma affärsmöjligheter
- Budgetansvar
- Aktivt delta i bolagets fortsatta utveckling av affären


Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenheter av försäljning B2B med goda resultat. Du har vana att arbeta med konsultativ försäljning i långa cykler och säljprocesser. Utöver det har du ett kreativt tänkande och känsla för produktutveckling samt goda kunskaper inom Microsoft 365. Utbildning inom sälj är meriterande.

Vi ser gärna att du värdesätter relationsskapande försäljning samtidigt som du älskar att göra en riktigt bra affär. Du har en nyfiken attityd och en kontinuerlig strävan att utvecklas samt ett eget inre driv att utveckla hållbara affärer. Du har god förmåga att sätta dig in i vårt erbjudande och kan se och tolka kundens behov på ett kreativt sätt. Du gillar att vara med och påverka beslutsprocessen hos kunden och har en vilja att förstå kundens verksamhet och utmaningar. Dessutom tycker du om att samarbeta. På Econopack jobbar vi i breda roller och hjälper varandra.



Vi erbjuder

Tillsammans med projektkoordinatorerna är ni ansiktet utåt och det finns stora möjligheter att påverka bolagets tillväxtresa framåt. När du börjar hos oss ger vi dig en gedigen intern utbildning om hur våra produkter produceras, vårt tankesätt och våra långsiktiga mål. Hos oss kommer du in i en platt lättrörlig organisation med korta beslutsvägar. Du har möjlighet att utveckla din roll framåt och vi ser till att ha roligt på jobbet!



Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 31 augusti 2022. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller på martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Leveranschaufför

Läs mer Jul 6
Kvdbil är en vägledande förnyare inom e-handel med begagnade bilar. Vi är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar och säljer varje år runt 26 000 bilar genom att vi erbjuder en enkel, trygg och transparent affärsmodell. Fordonsbranschen i stort genomgår just nu en omvandling för att kunna möta nya kundbehov och beteenden med ny teknik. Vi på Kvdbil behöver möta dessa förändringar med nya lösningar som adresserar hållbarhet, effektivitet och nya nyttjandeformer. Vi är ett snabbväxande företag med stort resultatfokus och jobbar för att alltid bli bättre idag än vad vi var igår.



Som leveranschaufför...

....kommer du tillhöra vår logistikavdelning och dina arbetsuppgifter kommer bestå av att hämta och leverera fordon mellan företag, anläggningar och privatpersoner, utföra en mottagningskontroll på fordonen vi hämtar in, samt köpa in och testa bilar. Din arbetsplats utgår från centrala Göteborg men du kommer via diverse färdmedel ta dig fram och tillbaka från våra kunder, kontoret och vår anläggning i Kungälv. Du kommer att utrustas med alla tillbehör som behövs för att underlätta din vardag så vi tillsammans kan fokusera på service i världsklass till våra kunder. Detta är en ny tjänst på Kvd, så var med från början på en rolig resa samt sätt din egen prägel inför framtiden.



Vi söker dig som har…

- Goda kunskaper i svenska och engelska
- B-körkort (minst två år). Manuell växellåda är ett krav
- Tidigare erfarenhet av att ha jobbat med kundservice


Vidare ser vi gärna att du är…

- Lösningsorienterad
- Social
- Teknisk
- Flexibel
- Stresstålig




Meriterande är:

- Flerspråkig
- Innehar fler körkortsbehörigheter
- Ett visst fordonsintresse


Om Kvdbil

Kvdbil är Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar. I över 30 år har vi hjälpt människor och?företag att köpa och sälja bilar. Och det är ingen hemlighet hur vi gör det - vi sköter hela bilaffären åt?dig. Vi har sålt mer än 280?000 bilar på? kvdbil.se (https://www.kvd.se/)?och de har alla testats av våra professionella tekniker. Fordonsbranschen i stort har de senaste åren genomgått en omvandling för att kunna möta nya kundbehov och beteenden med ny teknik. På Kvdbil tycker vi det är viktigt att möta dessa förändringar med nya lösningar som adresserar hållbarhet, effektivitet och nya nyttjandeformer.

Om du klickar? här (https://jobb.kvd.se/departments/kvdbil)?kan du läsa mer om oss som bolag.? ?




Övrigt

Start: Löpande

Plats: Kilsgatan 4, Göteborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Arbetstider: Schemalagd på heltid. Kvällar och helger kan förekomma.

Lön: Marknadsmässig månadslön med kollektivavtal.

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök (https://jobb.kvd.se/jobs/1710572-hr-business-partner/applications/new?secret=7a783d40-1928-4ebf-a9a3-62662fab8e11) tjänsten redan idag!

För frågor kring tjänsten kontakta Pierre Högberg (pierre.hogberg@kvdbil.se).

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Retail sales developer - Göteborg

Läs mer Jun 29
Findus is since 2015 a part of Nomad Foods, Europe’s largest frozen food company, with brands like Birds Eye, Aunt Bessie’s and Iglo. Last year we welcomed 3 new brands to our family and went from 5000 to 8000 employees represented in 22 countries. Our purpose is to Serve the world with better food and to do that we are now looking for a new Retail sales developer to manage and develop the sales in the Göteborg area. Are you passionate about food, sales and retail development this is a perfect role for you!

The main purpose as Retail sales developer is to grow and increase the sales of Findus products in the given sales district. You will be part of a team of 8 sales developers, spread over southern Sweden, each owning their own sales district. You will plan and manage sales calls and sales visits to all stores, according to recommended frequence, throughout the set yearly sales periods.

You will be responsible for below in your area:

- Product availability, as in secured distribution according to central listings
- Product visibility, as in optimized placement according to perfect store guidelines
- Product activation, as in maximizing central and local in-store promotions
- Identify sales potentials, through analysis of in-store sales data and present solutions for Findus and category growth
- Present Findus new product launches in the range for the yearly category revisions




We think the right candidate have:

- Experience from retail and B2B sales

- High sales drive and love working towards set goals
- Capability to build relationships both with internal and external stakeholders
- Rhetorical & presentation skills
- Driving licence
- Excellent written & spoken Swedish


We'd love it if you also have:

- Experience of ListXpress, AoB, Argus
- Knowledge of category development
- Analytical ability
- Good English skills


About the position & application

Employment: Permanent position with initial 6 months probation period

District/area: Greater Gothenborg area

Application:

Please attach a resume and a short cover letter where you motivate your why you apply and what you can bring into the role.

We are planning to go through applications as soon as possible, it might take a little bit longer than usual (summer holidays are coming up!) so please have patience with us and be sure to apply before 15th of August.

Ansök nu

Säljare Meka Pro, Göteborg Västra Sverige

Läs mer Jun 27
Meka Pro AB växer och vi söker därför till vår verksamhet en driven och engagerad Säljare, placering Göteborg, Västra Sverige.

Rollen innebär uppsökande försäljning till våra kunder som i första hand är elinstallatörer. Du kommer att få ett heltäckande sortiment inom området och stöd för att kunna fokusera på kundmötet, affären och på ett smidigt och effektivt sätt lösa elinstallatörens vardag i frågan kring i huvudsak stegar och kanalisationer. Du arbetar självständigt med att boka samt genomföra säljmöten digitalt samt face 2 face, följa upp och rapportera i vårt CRM system. Du rapporterar till vår försäljningschef.

Din profil, detta kommer att vara en resa i att vara med att fortsatt etablera Meka Pro som en självklar leverantör inom området stegar och kanalisationer, det gör att det kommer att vara tufft emellanåt och vi ser att du har en envishet, ett driv och energi som är tillräcklig för att klara denna utmaning. Vi ser att du företrädesvis har en bakgrund inom branschen, har du dessutom ett utbrett nätverk bland våra potentiella kunder så är det givetvis meriterande.
Du måste ha goda säljresultat sedan tidigare och en fördel med gymnasiebakgrund med el eller eltele teknisk inriktning. Dessa egenskaper och erfarenheter är viktiga men viktigast är att du utmanas av en tuff utmaning, vi är dessutom övertygade om att en god arbetsstruktur där förmåga att planera och följa upp samt hela tiden ha ett nästa steg och nästa affär i tankarna är viktigt för att lyckas. Vi förutsätter att du trivs med täta kundkontakter och drivs av att finna nya affärer

Som säljare hos oss måste du alltid arbeta professionellt i dina kundkontakter, detta innebär bl a att alltid:

- Förbereda dig noga inför varje kundmöte
- Kunna dina produkter och dess fördelar
- Alltid tagit reda på kundens behov innan du föreslår en lösning eller ger ett förslag
- Alltid erbjuda det som är bäst för kunden och som möter hans behov och följa upp ditt erbjudande
- Att alltid hålla det vi lovar


Vi erbjuder ett spännande arbete där din insats kommer att ha påverkan på företaget, dig själv och din ekonomi. Du kommer att ingå i ett affärsorienterat och drivet säljteam där du får stöd och råd, samt initialt få en gedigen inskolning på våra produkter fördelar och möjligheter med introduktion på vårt huvudkontor i Finland. Du får fast lön samt möjlighet till bonus, tjänstebil samt de verktyg som krävs för att lyckas. OBS, vi ser mer än gärna fler kvinnliga sökande då branschen till största delen består av män.

Är du redo att anta denna utmaning och att du har de egenskaper vi efterfrågar så vill vi att du genast ansöker via (http://www.rubino.se/) med ett CV och personligt brev. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Harry Rubino på telefon 0733-763930

Välkommen med din ansökan!

Meka Pro Oy, är ett Finskt familjeföretag som tillverkar och marknadsför högklassiga kabel förläggnings system. Vår produktportfölj består av kabelstegar, kabelrännor, trådstegar, armaturskenor samt installationskanaler, uttagsstavar och unipro®-kontaktsken system av aluminium, detta gör Meka Pro Oy till en av Nordens ledande tillverkare av kabelförläggningar som är vår kärnverksamhet. Meka Pro Oy:s produktionsanläggning och huvudkontor finns i Uleåborg, produkterna är representerade i Finland, Sverige, Baltiska länderna och Ryssland. MEKA®-produkter är kända för att klara av krävande miljöer inom tung industri men har även de rätta lösningarna för mer tekniska byggen där kraven är andra. Meka Pro om omsätter ca 400 MSEK och vi är 119 anställda i vår organisation. Läs mer här: www.meka.eu/sv/ (http://www.meka.eu/sv/)

Ansök nu

Säljare till Field Sales (deltid/sommarjobb)

Läs mer Jun 20
Om du är lätt att tycka om…

så är du troligtvis en bra säljare. På samma sätt som vi väljer vänner, väljer vi affärer och samarbetspartners vi gillar. Allting handlar egentligen om att få en bra känsla. En behaglig och ärlig person som lyssnar är ofta en bra försäljare. Är det du? I så fall tycker vi att du ska fortsätta läsa!

Just nu söker vi dig som är intresserad av att jobba med eventsälj - det vill säga försäljning där vi träffar potentiella kunder ansikte mot ansikte med ett bra erbjudande i bakfickan. Med krediter till kund i vår app som gäller i ett stort antal butiker och restauranger har du en naturlig isbrytare och en bra ingång till att berätta om vad vi kan erbjuda våra kunder.

Saknar du erfarenhet?

Ingen fara. På Personal Best ser vi oss som ett lag - lyckas en, lyckas alla, och misslyckas en så misslyckas alla. Därför ger vi kontinuerlig support och utbildning till våra anställda för att du ska bästa möjliga förutsättningar att lyckas och må bra på jobbet. Vi vinner och förlorar tillsammans. Sälj ska vara roligt!

Vem tror vi att du är?

Du vet att försäljning kan vara snabba pengar - inte enkla pengar. Du har en tydlig målsättning i vad och vart du vill i karriären, och du ser det som en motiverande utmaning att sälja en bra produkt av två anledningar: att tjäna bra pengar, men också att hjälpa dina kunder till bättre och mer prisvärda lösningar.

På Personal Best tror vi att vi kan hjälpa dig att nå din maxpotential och få en flygande start, nystart eller omstart på din säljkarriär.

Vill du veta mer?

Hör av dig till oss så bokar vi in en tid och tar ett förutsättningslöst snack över en kopp kaffe. Eller så skickar du en ansökan utan cv här. Vi hörs!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Driven säljare/uthyrare till Lambertsson

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Aug 10
Nytt
Är du en framåtsträvande person som trivs med att möta nya människor och skapa långsiktiga relationer? Är du redo för nästa utmaning och vill följa med på en tillväxtresa? Då är detta chansen för dig! Lambertsson på Ringön utökar nu sitt team och söker en säljare inom bygg- och anläggningsbranschen.

OM TJÄNSTEN
Som säljare på Lambertsson AB jobbar du i deras butik på Ringön. Här kommer du att arbeta med uthyrning av maskiner, produkter och tjänster till deras kunder inom bygg- och anläggningsbranschen. Du kommer att möta dina kunder antingen på plats i butiken eller via telefon. Du kommer även åka ut på kundbesök och leverera maskiner. Dina arbetsuppgifter är varierande och den ena dagen är inte den andra lik.

Du erbjuds


* Delaktighet i ett spännande arbete och bygga framtidens hållbara samhälle
* Fast månadslön och bra förmåner
* Att vara en del av en koncern som engagerar sig i sociala frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger
* Stora möjligheter till personlig utveckling och upplärning inom nya arbetsmoment
* Bra arbetsmiljö


ARBETSUPPGIFTER
Som säljare på Lambertsson AB kommer du att vara en av de första personerna som möter våra kunder. Du kommer finnas för våra kunder under hela uthyrningsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och dina dagar likaså, du kommer vara spindeln i nätet i den dagliga driften. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:


* Erbjuda kunder vägledning och bästa möjliga service utefter deras behov
* Ta hand om kundbesök i butiken
* Besöka kunder och leverera/överlämna material efter kunders efterfrågan
* Ringa och ta emot samtal till såväl befintliga som nya kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har B-körkort
- Datorvana
- Pratar flytande svenska samt har en god förståelse för engelska i tal och skrift då detta kan förekomma i samtal med kunder

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom bygg och anläggningsbranschen. Vi ser det även som meriterande om du tidigare arbetat inom sälj.

Vi ser gärna att du har ett intresse för maskin och/eller teknik. Du är en framåt person som drivs av att ge bästa möjliga service och vägledning gällande kundernas behov. Det är viktigt att du ser att varje kund är unik. Vidare är du en social, nyfiken och engagerad person som vill utvecklas i din roll.

Som person är du:


* Uthållig
* Relationsskapande
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Ringön, Göteborg

Ansök nu

Sales executive till Nordic Live Expo!

Utesäljare
Läs mer Aug 10
Nytt
Vill du vara med att skapa möjligheter för företag att nätverka i nytänkande miljöer och agera partner inom det området som du ansvarar för, på Nordic Live Expos innovativa mässor? Då är detta en roll för dig!

OM TJÄNSTEN
Live Expo arrangerar nytänkande mässor, möten, konferenser, event och festivaler. Hos dem sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar de sin mässpublik och gör dem redo för något nytt. Live Expo skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Här skapas nya insikter som i sin tur genererar spännande och nya affärsmöjligheter som gör skillnad för både säljare och inköpare.

I rollen som sales executive kommer du tillsammans med sju andra säljare ansvara för affärsområdesspecifika mässor. Du kommer ha ett helhetsansvar där du från grunden kommer fylla upp en hel mässhall med både stora och små företag. Detta gör du genom prospektering och mötesbokning via telefon, för att sedan erbjuda den bästa lösningen för respektive kund.

Du kommer få en två veckors utbildning för att introduceras in i mässvärlden och din roll som sales executive för bästa möjliga förutsättningar att lyckas i rollen.

ARBETSUPPGIFTER
- Prospektera möjliga kunder
- Säljer in skräddasydda lösningar via telefon samt bokar in möten med nyckelkunder
- Skapa långsiktiga relationer med kunder
- Skapa goda kunskaper inom branschen och ditt specifka affärsområde
- Fortsatt sälja in för samma mässa även nästkommande år

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års arbetserfarenhet inom försäljning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du


* Har en relevant högskole-eller YH-utbildning
* Har arbetat med B2B i minst två år


Det kommer förekomma resor i tjänsten då du ska delta på mässor och besöka kunder.

De kompetenser vi kommer lägga extra stort fokus på i rekryterinsprocessen är:


* Självgående
* Kommunikativ
* Resultatinriktad
* Relationskapande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stora Åvägen 21, Askim


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nordic Live Expo här!

Ansök nu

Orderplockare på deltid till Link logistics!

Lagerarbetare
Läs mer Aug 10
Nytt
Är du student och vill fylla ut studentkassan tillsammans med härliga kollegor? Link logistics söker nu en flexibel student som vill hjälpa till med orderplock på deltid! De som arbetar på Link logistics är eniga om att det är viktigt att ha kul på jobbet och söker därför sig som vill bli en del av deras goa gäng. Välkommen in med din ansökan idag, vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Link logistics är ett globalt företag som verkar som en logistiklänk i transportlösningar världen över. De ser till att deras kunders försändelser, snabbt och säkert når sina destinationer i tid. Link logistics växer och kommer succesivt utöka sin personalstyrka inom orderplock.

Som orderplockare på Link logistics kommer dina primära arbetsuppgifter vara att plocka orders, packa orders samt sätta rätt etikett för rätt produkt.

Behovet kommer vara cirka 1-2 dagar i veckan men du förväntas vara flexibel vid extra behov. Till exempel runt black friday eller andra högtider när arbetsbelastningen är högre samt under sommarsemestrar eller vid sjukdom.

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Academic Work men arbetar ute hos Link logistics. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Plocka och märka orders
- Packa om lådor
- Se till så rätt order skickas till rätt kund

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd gymnasieutbildning
- Har pågående studier och förväntas studera minst ett år till
- Obehindrat kan använda sig av svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk
- Kan arbeta 1-2 dagar i veckan samt extra vid behov.

I denna rekryteringsprocess lägger vi också stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi tror att du som söker drivs och motiveras av ett gott samarbeta med dina kollegor. Du agerar prestigelöst och tar ansvar för att ditt arbeta utförs på ett noggrant sätt. Vidare ser vi gärna att du som söker är flexibel och lösningsorienterad.

#

#

Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Deltid/Vid behov
* Placering: Mölnlycke


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Ventilationskonstruktör till Emtunga Solutions!

Designer
Läs mer Aug 1
Vi söker dig som är driven och ambitiös som vill utvecklas inom Offshoreindustrin. Nu finns möjligheten att delta i stora konstruktionsprojekt av ventilation och HVAC hos Emtunga Solutions. Här kommer du vara involverad i projektets alla faser från första kontakt till slutmonterad produkt. Låter det intressant? Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Emtunga Solutions är en ledande totalleverantör av komplexa modulära Turn-key projekt. Tillverkningen av moduler sker i företagets produktionsanläggning med hjälp av processer och rutiner i världsklass. Företagets moduler sträcker sig från kompletta offshore living quarters (hotell) till mindre utbyggnadsprojekt som finns över hela världen. Här erbjuds du ett ansvarsfullt, roligt och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Som konstruktör inom ventilation på Emtunga medverkar du i att ta fram tekniska lösningar för de moduler i det projekt du arbetar. Du arbetar i första hand i multifunktionella projektteam där du kommer samarbeta nära både kunder, partners, klassningssällskap, myndigheter, leverantörer och medarbetare och du representerar ventilation i kommunikationen mellan olika parter. Du kommer vara en del av engineeringavdelningen som idag består av 20 personer. De olika projekten kan sträcka sig från 6 månader upp till 2-3 år och du kommer att vara med i hela processkedjan från försäljning till en färdigmonterad modul.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Emtunga. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för att delegerad arbetsuppgift utförs enligt tidplan och inom gällande budget.
- Ta fram tillverkningsunderlag, installationsunderlag, beräkningar och specifikationer enligt gällande normer.
- Ta fram tekniskt inköpsunderlag för engineering, material och montage.
- Utarbeta projektdokument så att de tekniskt följer kontraktet samt krav och riktlinjer i Emtungas policys, kvalitetssystem och miljösystem.
- Se till att tekniska lösningar följer standarder samt är kostnadseffektiva.
- Genomföra teknisk leverans- och tillverkningskontroll. Detta innebär exempelvis stickprovskontroller och besiktningar.
- Samordna teknisk dokumentationen mot kund, myndighet och underleverantör inom projektet i enlighet med givna riktlinjer i procedurer och instruktioner.
- Ge teknisk support till produktions- och montageorganisationen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant efterymnasial utbildning, exempelvis byggnadsingenjör eller motsvarande
- Har erfarenhet av projektering
- Talar och skriver obehindrat på engelska och svenska
- Har kunskap i de datoriserade arbetsverktyg som används i projektgenomförandet såsom:
- MS Office
- CAD Revit
- Inventor Autocad
- Beräkningsverktyg

Som person är du:


* Noggrann
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående, efter överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, alternativt i Vara


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
I Sverige finns Emtunga Solutions i Göteborg och Vara med systerföretag i Norge. Mer information om Emtunga Solutions AB finner du på deras hemsida.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare sökes till Skandia i Göteborg!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 9
Nytt
Vill du jobba med service i världsklass och bidra till marknadens mest nöjda kunder inom försäkringsbranschen? I centrala Göteborg kommer du tillsammans med ett dedikerat team arbeta med ärenden rörande försäkringsadministration. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan inom kort!

OM TJÄNSTEN
Rollen som kundservicemedarbetare hos Skandia innebär att du möter kunderna framförallt i telefon men även via chatt, säkra meddelanden och mail. Ditt uppdrag handlar om att hjälpa kunderna med sina frågor och önskemål på bästa sätt. Rollen är under ständig utveckling då det händer mycket nytt på vår grupp. Vi blir allt mer digitala i hur vi når våra kunder, så det finns alltid något nytt att lära sig!

Vi söker dig som tycker om att möta kund i telefon. Du är flexibel, lyhörd och vågar framföra dina förbättringsförslag. Detta är viktigt för oss eftersom du kommer att tillhöra en avdelning som drivs av att alltid bli bättre och förbättra kundresan. Du är en positiv person som har förmågan att ställa om och kavla upp ärmarna när det behövs och har kundnöjdhet i fokus. Att kunna ta eget ansvar och vara en bra teamplayer är A och O i vårt team.


* Ett fräscht kontor med centralt läge mitt i City
* Möjligheter att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet
* Stabilt och attraktivt företag med givande interna utbildningar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare hos Skandia kommer du att tillhöra avdelningen för försäkringsadministration där du tillsammans med kollegorna arbetar för att supportera kunderna och ge dem kvalitativ service över telefon, mail och chatt. Ärendena kommer bland annat att beröra försäkring, betalsätt och villkorsfrågor.

Vi söker dig som är driven, prestigelös och beredd att kavla upp ärmarna när det behövs. I teamet arbetar ni tillsammans för nöjdast kunder, därför trivs du i att arbeta i ett team samtidigt som du är självgående med dina arbetsuppgifter när du är upplärd. När det dyker upp en utmaning försöker du direkt hitta en lösning eller plan hur du ska gå vidare med uppgiften på bästa sätt. Vidare söker vi dig som tycker det är roligt att ge toppservice till kund över både telefon och mail och alltid vill dennes bästa.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst inom kundservice, där telefon och mail har använts som främsta arbetsredskap
- Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska då detta krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har arbetat inom bank eller liknande tidigare och/eller har erfarenhet från att arbeta med specifikt försäkringar

Som person är du:


* Kommunikativ
* Noggrann
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Skandia här!

Ansök nu

Nyexaminerad ingenjör till DevPort!

Elingenjör
Läs mer Aug 8
Är du nyexaminerad inom mekatronik, elektroteknik alternativt inom Computer science och vill vara med i vidareutvecklingen av framtidens teknik? I stolta samarbeten med flera av världens främsta fordonstillverkare och företag inom försvarsindustrin samt life science, erbjuder vår kund en utvecklande och spännande arbetsplats med härliga kollegor. Vill du utvecklas med oss? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
DevPort är ett konsultbolag som främst verkar inom fordonsindustrin. Detta medför en rad olika möjligheter och områden att utvecklas inom där du tillsammans med dina kollegor får stor inverkan på produktkvalitet och utvecklingen av styrlösningar hos företag världen över.

Som medarbetare hos DevPort kommer du ta dig an olika typer av projekt och utmaningar med utgångspunkt från dina kompetenser. Då vår kund är verksamma inom flera olika embedded projekt kommer du som konsult ta dig an de projekt som matchar nuvarande kompetens parallellt med ambitionen att de utvecklar dig.

Detta är ett konsultuppdrag där du inledningsvis är anställd hos Academic Work med ambition att på sikt får en direkt anställning hos vår kund.

Du erbjuds


* Ett varierande arbete då du kommer ingå i flertal olika projekt utifrån kompetens och bakgrund.
* Kompetensutveckling inom fordonsindustrin då du tillsammans med seniora kollegor är med och utvecklar framtidens fordonsteknik.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd universitetsexamen inom mekatronik-, elektronik eller inom computer science.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.
- Har B-körkort
- Är nyfiken och intresserad av teknik i framkant

Det är meriterande om du:


* Har utfört ditt examensarbete i fordonsindustrin.
* Har C-körkort eftersom testning av fordon som kräver detta kan komma att ske.


Som person är du


* Samarbetsvillig
* Flexibel
* Initiativtagande
* Analytisk


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu