Göteborg: Kundservicemedarbetare till Webhelp

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare till Webhelp i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven person som tycker om att möta nya människor? Vill du vara en del av ett team som tillsammans jobbar för att utvecklas och samtidigt ha kul på vägen? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Nu söker vi flera duktiga kollegor som vill utvecklas inom kundservice.

OM TJÄNSTEN
Webhelp grundades år 2000 i Frankrike och var från början ett bolag som arbetade med IT-support, men har under åren vuxit och arbetar idag med både callcenterverksamhet och affärssupport. Med sin tillväxt har de också vuxit sig större över hela världen och har idag kontor på nästan alla kontinenter, enbart i norden sysselsätter Webhelp 1700 personer i olika roller inom bolaget. Idag arbetar Webhelp med allt från försäljning och kredithantering till kundsupport för såväl bolagskunder som använder sig av Webhelpssystem och privatkunder.

Lagarbete är A och O för oss. Det är så vi når våra största mål samtidigt som vi gör vardagen enklare och roligare. På Webhelp är vi en familj – en stor och hängiven sådan. När vi arbetar tillsammans uppnår vi stora framgångar.

Du erbjuds:


* Arbete på ett kontor med en härlig teamkänsla och drivna kollegor
* Många utvecklingsmöjligheter
* Betald upplärning på tre veckor
* Ett jobb inom ett företag som är en av de ledande inom kundservice
* Möjligheter till bonus
* Möjlighet att vara en del av ett multinationellt företag med goda karriärmöjligheter
* Heltidstjänst


ARBETSUPPGIFTER
I den här tjänsten kommer du att arbeta med kundservice till Webhelps kund som är en ledande återförsäljare inom vitvaror och hemelektronik. Din uppgift kommer att vara att möta kunders behov och ge bästa möjliga service och bemötande. Du kommer som kundservicemedarbetare hjälpa kunder med beställningar, fakturafrågor och teknisk support. Det är viktigt att se varje kund som unik och du att får kunden att känna sig hörd. Du kommer få en gedigen upplärning på heltid under tre veckor.

Vi drivs av din nyfikenhet. Det är människorna som gör Webhelp så speciellt. Så vi vill se till så att du trivs hos oss.

Om det här låter som det rätta jobbet för dig, passa på att skicka in din ansökan redan idag!

VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasieutbildning (eller högre)
- Har svenska som modersmål (eller har certifikat för nivå C1, om du ej har svenska som modersmål)
- Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
- Har god datorvana

Som person är du:


* Strukturerad
* Mogen
* Självgående
* Serviceinriktad


Vi söker en positiv och engagerad person som trivs med kundbemötande och att ge bästa möjliga service.

Övrig information


* Start: 5 September
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kontor i Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Härkan du läsa mer om Webhelp!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Extrapersonal till kundcenter

Läs mer Aug 9
Nytt
Om Kvdbil

Kvdbil är Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar. I över 30 år har vi hjälpt människor och?företag att köpa och sälja bilar. Och det är ingen hemlighet hur vi gör det - vi sköter hela bilaffären åt?dig. Vi har sålt mer än 280?000 bilar på? kvdbil.se (https://www.kvd.se/)?och de har alla testats av våra professionella tekniker. Fordonsbranschen i stort har de senaste åren genomgått en omvandling för att kunna möta nya kundbehov och beteenden med ny teknik. På Kvdbil tycker vi det är viktigt att möta dessa förändringar med nya lösningar som adresserar hållbarhet, effektivitet och nya nyttjandeformer.

Letar du efter ett extrajobb eller deltidsjobb?

Vi söker just nu extrapersonal till vårt härliga team Kundcenter!. Är du redo att hoppa i på helger, kvällar, vid arbetstoppar eller semestrar? Vi söker både dig som kan arbeta fasta timmar per vecka och dig som kan ställa upp med kort varsel.

Vi finns i moderna lokaler i centrala Göteborg, gångavstånd från Centralstationen.

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att ta emot inkommande samtal, mail och chatt hjälpa från både våra säljande och köpande kunder och hjälpa till med deras frågor på ett effektivt och professionellt sätt. Du kommer i din roll att agera både säljare och rådgivare. Vanliga samtal en arbetsdag kan vara; allmän rådgivning, boka transporter, exporthantering samt försäljningen av våra tilläggstjänster.

Din uppgift blir att leverera kundservice av högsta klass.

Ny på jobbet?

Hos oss får du strukturerad upplärning och introduktion till arbetsuppgifterna och du får stöttning och ett nära samarbete med dina kollegor samt andra funktioner internt.

Lön & Villkor

Vi har erbjuder fast timlön och möjlighet att tjäna lite extra provision.

Kundservices öppettider är måndag-torsdag 8:00-22:00, fredag 8:00-17:00 samt söndag 17:00-22:00, och vi ser gärna att du kan ta 2-3 pass per vecka under dag- eller kvällstid.

Vi söker dig som

- Fullgjort din gymnasieexamen
- Har ett genuint intresse för kundservice och rådgivning
- Du behöver ha telefon & datavana och kunna svenska i tal och skrift
- Om du har erfarenhet av försäljning är detta meriterande
- Det är kul om du har intresse av och viss kunskap kring bilar, men absolut inget måste


I denna tjänst är din personlighet viktigare än din arbetslivserfarenhet! Så även om du inte har tidigare erfarenhet av kundsupport och försäljning är du varmt välkommen att skicka in en ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök (https://jobb.kvd.se/jobs/1710572-hr-business-partner/applications/new?secret=7a783d40-1928-4ebf-a9a3-62662fab8e11) tjänsten redan idag!

Kontaktperson: Jakob Grünberg, Gruppchef Kundcenter

Tel +4610 167 32 15
jakob.grunberg@kvdbil.se







Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kundsupport/Innesäljare i Göteborg

Läs mer Aug 1
Om tjänsten
Som kundsupport/innesäljare innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter
att ge kunderna bästa tänkbara service. Du svarar på mail och telefon från både befintliga och nya kunder som inkommer med förfrågningar av HomeMaids tjänster. Du kopplar en del samtal men tar själv hand om framför allt enklare ärenden samt
skapar och skickar offerter, svarar på frågor och supporterar kontoret.
Tjänsten innebär också att följa upp de förfrågningar och leads som kommer in genom att aktivt ta kontakt med kunder.

Du är spindeln i nätet på kontoret som är behjälplig med det mesta och tar hand om beställningar och övrig administration.

Arbetsplatsen är i Göteborg men du supporterar kunder i hela regionen. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är vardagar 8-17.

Om dig
Vi söker dig som är i början av din karriär, gärna med någon erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du är allmänt flink i fingrarna när det gäller datorer och system. Du brinner för god service och försäljning och känner igen dig som en person som triggas av att telefonen ringer och att det plingar i mailen, stundtals i ett högt tempo.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, effektiv och
har en god förmåga att ha parallella arbetsuppgifter igång samtidigt. Vi tror att du som söker är utåtriktad och social. Du drivs av att överträffa kunders förväntningar
och att bidra till att HomeMaid får fler nöjda kunder! För rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas vidare inom företaget.

Placering: Göteborg
Anställning: 100% tillsvidareanställning, vi tillämpar 6mån provanställning
Tillträde: 1 september. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansök senast: 2022-08-15

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005. Egna filialer finns på 14 orter i Sverige med huvudkontoret i Halmstad. Därutöver finns samarbetspartners i ett antal ytterligare städer.

Ansök nu

Medarbetare till vår Kund- och medlemsservice

Läs mer Jul 22
Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu - våra medarbetare.

Gillar du administration och kundservice? Trivs du med att vara en del av ett team? Då kan det vara dig vi söker till vår Kund- och medlemsservice.

Arbetsuppgifter
Kund- och medlemsservice består av två team, Boendeservice och Styrelseservice. Du kommer att tillhöra Boendeservice där du ger service till bostadsrättsinnehavare och hyresgäster genom att administrera och besvara alla förekommande frågor gällande medlemmens boende. Det kan gälla exempelvis felanmälan, HSB-medlemskap, beställning av nycklar, uthyrning av parkeringsplatser och gästlägenheter.

Du kommer att tillhöra ett team som hjälps åt. Dina främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och dator. Arbetet är omväxlande med högt tempo och du har mycket kontakter både externt och internt.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som…

- Trivs med att arbeta inom service och att ha kunden i fokus
- Tidigare har arbetat inom kundservice och/eller administration
- Har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Har ett gott ordningssinne


Därtill är det ett plus om du har erfarenhet av arbete i Excel samt CRM- och telefonväxelsystem. Slutligen ser vi gärna att du gillar utveckling och att arbeta med ständiga förbättringar av arbetssätt och processer.

Personliga egenskaper
Du som söker ska vara en utåtriktad problemlösare som tycker om att hjälpa andra. Då arbetet innebär kundkontakt, främst via telefon men även besök, behöver du vara serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du kan behålla lugnet och prioritera när arbetet så kräver.

Som ovan nämnt arbetar du i ett team där vi hjälps åt och stöttar varandra. Utifrån det vill vi att du är en lagspelare som både vill ge och ta emot hjälp.

Vi erbjuder
Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i fina lokaler vid Chalmers i Johanneberg.

Sista ansökningsdag är 12 augusti 2022, intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer? Kontakta Malin Sandberg, gruppchef Boendeservice på malin.sandberg@hsb.se.

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Fello!

Läs mer Jul 21
Nu söker vi 3 kundtjänstmedarbetare till Fello!

Säg hello till sunt förnuft och schyssta villkor! Fello är mobiloperatören som erbjuder mobilabonnemang till privatpersoner runt om i hela Sverige. Deras abonnemang är flexibla, lätta att förstå och har ingen bindningstid. Hos Fello stannar du för att du vill, inte för att du måste!

Din roll

Som medarbetare på Felloservice har du en viktig roll i att skapa en positiv upplevelse för både nya och befintliga fellos. Kundupplevelsen är i fokus i allt du gör och rollen är central för hela verksamheten. Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på 6 månader med ambitionen om en överrekrytering.

Rollen innebär att du tar emot ärenden via telefon, chatt och mail. Teamet är litet men växande och du kommer att jobba nära dina kollegor där ni delar erfarenheter och bollar kundfrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hantera ärenden via telefon, chatt och mail
- Behjälplig gentemot kollegor



Omfattning: Heltid

Placering: Centrala Göteborg

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper, utöver det önskar vi att du har:

- Erfarenhet av service och kontakt med människor
- Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
- Gymnasial utbildning


Meriterande är om du jobbat i en liknande roll eller har annan serviceerfarenhet. Det är också meriterande om du har ett tekniskt intresse och systemvana eller har använt telefon som verktyg i tidigare arbete.

Bolaget är familjärt där du har möjlighet att vara med och påverka. Du har lätt att lära dig nya saker och tar gärna egna initiativ om du ser att något kan förbättras. Du gillar att jobba tillsammans med andra och sprider positiv energi. Du vill jobba på en stabil arbetsplats där det över tid finns stora möjligheter att utvecklas i din roll inom kundservice och kundbemötande.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 700 984 170 eller via mail anna.almen@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Servicerådgivare

Läs mer Jul 11
Vi söker servicerådgivare till vår anläggning i Tagene
J BIL är ett värderingsstyrt företag vars två viktigaste mål är kundnöjdhet och personalens trivsel och engagemang. Vi jobbar efter våra kärnvärden (https://jbil.se/node/10970) Kärlek, Energi och Dynamik. Hos oss är det viktigt att besluten fattas av den som har kunskapen, samt att alla blir sedda och bekräftade varje dag.

Om jobbet
Vi söker en servicerådgivare till vår anläggning i Tagene. De centrala uppgifterna som servicerådgivare innebär att arbeta med service, kundbemötande, rådgivning och beräkna prisofferter. I arbetsuppgifterna ingår att ta hand om kundbokningar såsom service och reparationen via mail och telefon, boka och planera jobb till teknikerna samt hantera betalningar från våra kunder.

Om dig
Vi söker dig som på ett naturligt sätt har sinne för att skapa goda relationer och resultat. Genom lyhördhet och en uppriktig nyfikenhet finner du rätt lösningar för kundens behov. Du bygger och bevarar relationer med kunder och kollegor för att nå våra mål. Du är en teamspelare som visar uppmärksamhet och omtanke om människorna i din närhet.

Du är bra på problemlösning som skapar mervärde och du har god insikt i att ordning & reda leder till kvalitet och effektivitet i flera led. I mer intensiva stunder behåller du både ditt lugn, fokus och goda humör. Du har lätt för att skapa arbetsglädje, tar ansvar för ditt uppdrag och du är engagerad och har en vilja till att utmana och utveckla dig själv.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknade tjänster inom servicemarknad. Kunskaper i Kobra och Cabas är en stor fördel. Dock inget krav. God datavana är ett krav, likaså goda kunskaper i svenska.

Vi lägger stor vikt på personlighet och att du förstår våra kärnvärden och är beredd att jobba enligt dem till 100%.

Övrigt
Tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning. Körkort B fordras.

Ansökan
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verkstads- & Reservdelschef Daniel Derner på telefon 073-504 74 60 eller via daniel.derner@jbil.se. Ansökningar behandlas löpande, så det är bra om du hör av dig så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Driven säljare/uthyrare till Lambertsson

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Aug 10
Nytt
Är du en framåtsträvande person som trivs med att möta nya människor och skapa långsiktiga relationer? Är du redo för nästa utmaning och vill följa med på en tillväxtresa? Då är detta chansen för dig! Lambertsson på Ringön utökar nu sitt team och söker en säljare inom bygg- och anläggningsbranschen.

OM TJÄNSTEN
Som säljare på Lambertsson AB jobbar du i deras butik på Ringön. Här kommer du att arbeta med uthyrning av maskiner, produkter och tjänster till deras kunder inom bygg- och anläggningsbranschen. Du kommer att möta dina kunder antingen på plats i butiken eller via telefon. Du kommer även åka ut på kundbesök och leverera maskiner. Dina arbetsuppgifter är varierande och den ena dagen är inte den andra lik.

Du erbjuds


* Delaktighet i ett spännande arbete och bygga framtidens hållbara samhälle
* Fast månadslön och bra förmåner
* Att vara en del av en koncern som engagerar sig i sociala frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger
* Stora möjligheter till personlig utveckling och upplärning inom nya arbetsmoment
* Bra arbetsmiljö


ARBETSUPPGIFTER
Som säljare på Lambertsson AB kommer du att vara en av de första personerna som möter våra kunder. Du kommer finnas för våra kunder under hela uthyrningsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och dina dagar likaså, du kommer vara spindeln i nätet i den dagliga driften. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:


* Erbjuda kunder vägledning och bästa möjliga service utefter deras behov
* Ta hand om kundbesök i butiken
* Besöka kunder och leverera/överlämna material efter kunders efterfrågan
* Ringa och ta emot samtal till såväl befintliga som nya kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har B-körkort
- Datorvana
- Pratar flytande svenska samt har en god förståelse för engelska i tal och skrift då detta kan förekomma i samtal med kunder

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom bygg och anläggningsbranschen. Vi ser det även som meriterande om du tidigare arbetat inom sälj.

Vi ser gärna att du har ett intresse för maskin och/eller teknik. Du är en framåt person som drivs av att ge bästa möjliga service och vägledning gällande kundernas behov. Det är viktigt att du ser att varje kund är unik. Vidare är du en social, nyfiken och engagerad person som vill utvecklas i din roll.

Som person är du:


* Uthållig
* Relationsskapande
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Ringön, Göteborg

Ansök nu

Sales executive till Nordic Live Expo!

Utesäljare
Läs mer Aug 10
Nytt
Vill du vara med att skapa möjligheter för företag att nätverka i nytänkande miljöer och agera partner inom det området som du ansvarar för, på Nordic Live Expos innovativa mässor? Då är detta en roll för dig!

OM TJÄNSTEN
Live Expo arrangerar nytänkande mässor, möten, konferenser, event och festivaler. Hos dem sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar de sin mässpublik och gör dem redo för något nytt. Live Expo skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Här skapas nya insikter som i sin tur genererar spännande och nya affärsmöjligheter som gör skillnad för både säljare och inköpare.

I rollen som sales executive kommer du tillsammans med sju andra säljare ansvara för affärsområdesspecifika mässor. Du kommer ha ett helhetsansvar där du från grunden kommer fylla upp en hel mässhall med både stora och små företag. Detta gör du genom prospektering och mötesbokning via telefon, för att sedan erbjuda den bästa lösningen för respektive kund.

Du kommer få en två veckors utbildning för att introduceras in i mässvärlden och din roll som sales executive för bästa möjliga förutsättningar att lyckas i rollen.

ARBETSUPPGIFTER
- Prospektera möjliga kunder
- Säljer in skräddasydda lösningar via telefon samt bokar in möten med nyckelkunder
- Skapa långsiktiga relationer med kunder
- Skapa goda kunskaper inom branschen och ditt specifka affärsområde
- Fortsatt sälja in för samma mässa även nästkommande år

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års arbetserfarenhet inom försäljning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du


* Har en relevant högskole-eller YH-utbildning
* Har arbetat med B2B i minst två år


Det kommer förekomma resor i tjänsten då du ska delta på mässor och besöka kunder.

De kompetenser vi kommer lägga extra stort fokus på i rekryterinsprocessen är:


* Självgående
* Kommunikativ
* Resultatinriktad
* Relationskapande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stora Åvägen 21, Askim


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nordic Live Expo här!

Ansök nu

Orderplockare på deltid till Link logistics!

Lagerarbetare
Läs mer Aug 10
Nytt
Är du student och vill fylla ut studentkassan tillsammans med härliga kollegor? Link logistics söker nu en flexibel student som vill hjälpa till med orderplock på deltid! De som arbetar på Link logistics är eniga om att det är viktigt att ha kul på jobbet och söker därför sig som vill bli en del av deras goa gäng. Välkommen in med din ansökan idag, vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Link logistics är ett globalt företag som verkar som en logistiklänk i transportlösningar världen över. De ser till att deras kunders försändelser, snabbt och säkert når sina destinationer i tid. Link logistics växer och kommer succesivt utöka sin personalstyrka inom orderplock.

Som orderplockare på Link logistics kommer dina primära arbetsuppgifter vara att plocka orders, packa orders samt sätta rätt etikett för rätt produkt.

Behovet kommer vara cirka 1-2 dagar i veckan men du förväntas vara flexibel vid extra behov. Till exempel runt black friday eller andra högtider när arbetsbelastningen är högre samt under sommarsemestrar eller vid sjukdom.

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Academic Work men arbetar ute hos Link logistics. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Plocka och märka orders
- Packa om lådor
- Se till så rätt order skickas till rätt kund

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd gymnasieutbildning
- Har pågående studier och förväntas studera minst ett år till
- Obehindrat kan använda sig av svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk
- Kan arbeta 1-2 dagar i veckan samt extra vid behov.

I denna rekryteringsprocess lägger vi också stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi tror att du som söker drivs och motiveras av ett gott samarbeta med dina kollegor. Du agerar prestigelöst och tar ansvar för att ditt arbeta utförs på ett noggrant sätt. Vidare ser vi gärna att du som söker är flexibel och lösningsorienterad.

#

#

Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Deltid/Vid behov
* Placering: Mölnlycke


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Ventilationskonstruktör till Emtunga Solutions!

Designer
Läs mer Aug 1
Vi söker dig som är driven och ambitiös som vill utvecklas inom Offshoreindustrin. Nu finns möjligheten att delta i stora konstruktionsprojekt av ventilation och HVAC hos Emtunga Solutions. Här kommer du vara involverad i projektets alla faser från första kontakt till slutmonterad produkt. Låter det intressant? Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Emtunga Solutions är en ledande totalleverantör av komplexa modulära Turn-key projekt. Tillverkningen av moduler sker i företagets produktionsanläggning med hjälp av processer och rutiner i världsklass. Företagets moduler sträcker sig från kompletta offshore living quarters (hotell) till mindre utbyggnadsprojekt som finns över hela världen. Här erbjuds du ett ansvarsfullt, roligt och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Som konstruktör inom ventilation på Emtunga medverkar du i att ta fram tekniska lösningar för de moduler i det projekt du arbetar. Du arbetar i första hand i multifunktionella projektteam där du kommer samarbeta nära både kunder, partners, klassningssällskap, myndigheter, leverantörer och medarbetare och du representerar ventilation i kommunikationen mellan olika parter. Du kommer vara en del av engineeringavdelningen som idag består av 20 personer. De olika projekten kan sträcka sig från 6 månader upp till 2-3 år och du kommer att vara med i hela processkedjan från försäljning till en färdigmonterad modul.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Emtunga. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för att delegerad arbetsuppgift utförs enligt tidplan och inom gällande budget.
- Ta fram tillverkningsunderlag, installationsunderlag, beräkningar och specifikationer enligt gällande normer.
- Ta fram tekniskt inköpsunderlag för engineering, material och montage.
- Utarbeta projektdokument så att de tekniskt följer kontraktet samt krav och riktlinjer i Emtungas policys, kvalitetssystem och miljösystem.
- Se till att tekniska lösningar följer standarder samt är kostnadseffektiva.
- Genomföra teknisk leverans- och tillverkningskontroll. Detta innebär exempelvis stickprovskontroller och besiktningar.
- Samordna teknisk dokumentationen mot kund, myndighet och underleverantör inom projektet i enlighet med givna riktlinjer i procedurer och instruktioner.
- Ge teknisk support till produktions- och montageorganisationen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant efterymnasial utbildning, exempelvis byggnadsingenjör eller motsvarande
- Har erfarenhet av projektering
- Talar och skriver obehindrat på engelska och svenska
- Har kunskap i de datoriserade arbetsverktyg som används i projektgenomförandet såsom:
- MS Office
- CAD Revit
- Inventor Autocad
- Beräkningsverktyg

Som person är du:


* Noggrann
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående, efter överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, alternativt i Vara


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
I Sverige finns Emtunga Solutions i Göteborg och Vara med systerföretag i Norge. Mer information om Emtunga Solutions AB finner du på deras hemsida.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare sökes till Skandia i Göteborg!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 9
Nytt
Vill du jobba med service i världsklass och bidra till marknadens mest nöjda kunder inom försäkringsbranschen? I centrala Göteborg kommer du tillsammans med ett dedikerat team arbeta med ärenden rörande försäkringsadministration. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan inom kort!

OM TJÄNSTEN
Rollen som kundservicemedarbetare hos Skandia innebär att du möter kunderna framförallt i telefon men även via chatt, säkra meddelanden och mail. Ditt uppdrag handlar om att hjälpa kunderna med sina frågor och önskemål på bästa sätt. Rollen är under ständig utveckling då det händer mycket nytt på vår grupp. Vi blir allt mer digitala i hur vi når våra kunder, så det finns alltid något nytt att lära sig!

Vi söker dig som tycker om att möta kund i telefon. Du är flexibel, lyhörd och vågar framföra dina förbättringsförslag. Detta är viktigt för oss eftersom du kommer att tillhöra en avdelning som drivs av att alltid bli bättre och förbättra kundresan. Du är en positiv person som har förmågan att ställa om och kavla upp ärmarna när det behövs och har kundnöjdhet i fokus. Att kunna ta eget ansvar och vara en bra teamplayer är A och O i vårt team.


* Ett fräscht kontor med centralt läge mitt i City
* Möjligheter att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet
* Stabilt och attraktivt företag med givande interna utbildningar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare hos Skandia kommer du att tillhöra avdelningen för försäkringsadministration där du tillsammans med kollegorna arbetar för att supportera kunderna och ge dem kvalitativ service över telefon, mail och chatt. Ärendena kommer bland annat att beröra försäkring, betalsätt och villkorsfrågor.

Vi söker dig som är driven, prestigelös och beredd att kavla upp ärmarna när det behövs. I teamet arbetar ni tillsammans för nöjdast kunder, därför trivs du i att arbeta i ett team samtidigt som du är självgående med dina arbetsuppgifter när du är upplärd. När det dyker upp en utmaning försöker du direkt hitta en lösning eller plan hur du ska gå vidare med uppgiften på bästa sätt. Vidare söker vi dig som tycker det är roligt att ge toppservice till kund över både telefon och mail och alltid vill dennes bästa.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst inom kundservice, där telefon och mail har använts som främsta arbetsredskap
- Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska då detta krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har arbetat inom bank eller liknande tidigare och/eller har erfarenhet från att arbeta med specifikt försäkringar

Som person är du:


* Kommunikativ
* Noggrann
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Skandia här!

Ansök nu

Nyexaminerad ingenjör till DevPort!

Elingenjör
Läs mer Aug 8
Är du nyexaminerad inom mekatronik, elektroteknik alternativt inom Computer science och vill vara med i vidareutvecklingen av framtidens teknik? I stolta samarbeten med flera av världens främsta fordonstillverkare och företag inom försvarsindustrin samt life science, erbjuder vår kund en utvecklande och spännande arbetsplats med härliga kollegor. Vill du utvecklas med oss? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
DevPort är ett konsultbolag som främst verkar inom fordonsindustrin. Detta medför en rad olika möjligheter och områden att utvecklas inom där du tillsammans med dina kollegor får stor inverkan på produktkvalitet och utvecklingen av styrlösningar hos företag världen över.

Som medarbetare hos DevPort kommer du ta dig an olika typer av projekt och utmaningar med utgångspunkt från dina kompetenser. Då vår kund är verksamma inom flera olika embedded projekt kommer du som konsult ta dig an de projekt som matchar nuvarande kompetens parallellt med ambitionen att de utvecklar dig.

Detta är ett konsultuppdrag där du inledningsvis är anställd hos Academic Work med ambition att på sikt får en direkt anställning hos vår kund.

Du erbjuds


* Ett varierande arbete då du kommer ingå i flertal olika projekt utifrån kompetens och bakgrund.
* Kompetensutveckling inom fordonsindustrin då du tillsammans med seniora kollegor är med och utvecklar framtidens fordonsteknik.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd universitetsexamen inom mekatronik-, elektronik eller inom computer science.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.
- Har B-körkort
- Är nyfiken och intresserad av teknik i framkant

Det är meriterande om du:


* Har utfört ditt examensarbete i fordonsindustrin.
* Har C-körkort eftersom testning av fordon som kräver detta kan komma att ske.


Som person är du


* Samarbetsvillig
* Flexibel
* Initiativtagande
* Analytisk


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu