Göteborg: Materialhanterare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Materialhanterare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Till vår kund i Göteborg söker vi en kandidat som skall jobba inom materialhantering under tiden som ordinarie personal är studieledig.

Du kommer i denna roll få varierande uppgifter kopplat till materialhantering, där du själv har ansvar att planera upp din dag. Denna roll passar dig som vill ha en varierande vardag och chans att påverka ditt dagliga arbete


Vem är du?
Vi söker dig som är arbetsam, ansvarstagande och har en god initiativförmåga. Du är även strukturerad, kan prioritera och har god datorvana. Vidare ser vi att du är positivt inställd och kan balansera mellan att arbeta i team och självständigt. Du vill vara med och bidra till utveckling av arbetssätt och metoder, samtidigt som du eftersträvar att utföra arbetet med hög kvalitet.
En fördel är om du har erfarenhet av att arbeta i IFS eller liknande affärssystem.

Meriterande
• Eftergymnasial och/eller relevant yrkesutbildning
• Erfarenhet av transportbokningssystem
• Truckkort A och traverstillstånd


Om verksamheten
Detta är ett konsultuppdrag på fem månader hos kund i Göteborg. Under tiden är du anställd hos oss på QRIOS.

QRIOS kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.qrios.se/om-oss. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.qrios.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Logistiker.

Global Project Manager Sustainable Logistics

Läs mer Jul 15
As Global Project Manager in Sustainable Logistic, you will use your knowledge, experience, and network to make the entire supply chain sustainable for our costumer.

Let us describe the challenge we offer

In this role, you will act as a key stakeholder to ensure that processes, systems, and supplier pre-conditions are engineered to support our ambition to become a completely emission free OEM, from cradle to grave.

We see this role as a key role in our organization and for the future transformation to becoming best in class in sustainable logistics.

With focus on the areas of supply chain management, advanced logistic engineering, warehousing, production and transport & distribution. You will play a leading role in the expansion of our sustainable logistics branch. You will focus on themes such as efficient logistics, the application of circularity, carbon footprint, electrification and charging infrastructure.

The role will be a part of the Order to Delivery team within Quality and Logistic but you’ll also be heavily involved with advanced engineering and be part of the project zero initiative. The position is located at our HQ in Gothenburg

What you'll do

You will solve various logistical problems in this area on a project basis. You will be working with the wider Logistics and Advanced Engineering community looking at new concepts and transportation means. A large emphasize will be on supporting (https://www.polestar.com/global/sustainability/climate-neutrality/polestar-0-project/)initiative.

Examples of projects and work tasks:

- Development of Quality & Logistics sustainability strategy, ensuring that the set-up of activities in order to delivery area are sustainable, measurable, and innovative
- Formulating and monitoring objectives, KPIs, improvement and innovation projects for improved environmental performance within Order to Delivery.
- Leading projects for design & process improvements for increased circularity and sustainable efficiency
- Developing technology & analytic tools for developing and optimize green solutions within the distribution process.
- Optimizing the entire vehicle distribution chain of network to become more sustainable
- Making investigations and advice around the sustainability policy regarding transport and logistics
- Monitoring, scoring and benchmarking CO2 performance in the global distribution chain for shippers and carriers.
- Leading the work in setting guideline, processes within our scope of sustainability.
- Supporting all parts of the organization in achieving best practice with regards to environmental and sustainability criteria


Who you are

We see a person that is passionate about sustainable logistics. That has an extensive knowledge in supply chain mgmt. and distribution logistic. Your top priority and interest are green logistic and how to make it more efficient from a sustainability point of view. You are from the ground a solution driver and turns any problem into possibilities. Your mind likes to find new ways and be innovative.

To be a great fit for this role, we are looking for you with a ‘can-do’ attitude, with good organizational skills consisting of attention to details and the ability to multi-task. You enjoy analytical problem-solving. In your broad experience of communicating with different stakeholders, you have gained strong multi-disciplinary skills in business and financial analytics, modeling, strategic planning, marketing and research, public speaking, and negotiation. Additionally, you are comfortable to travel if required, and you have a thorough understanding of project management techniques and methods.

Further on, we are searching for you who have:

- A BSc/BA diploma in management or in a relevant field
- Proven track record of Business Development, Project Management or other managerial positions
- Experience in Business Operations, Distribution or Transport Logistic, Outbound Vehicle Logistics and Supply Chain or Value Chain Management areas
- Excellent knowledge of MS 0365 Suite and performance evaluation and change management principles
- High proficiency in building cases based on large data sets
- Also, it is meritorious if you have a MSc/MA and/or have additional language skills


At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.



People at Polestar

We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.



Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Summer Internship - Spare Parts Logistics

Läs mer Maj 18
This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience.

At Lynk & Co, we know that everything’s better when we move forward together. We’re working towards achieving equal gender representation at all levels of the company, as well as building a diverse team where everyone is respected, empowered, and celebrated. We’re not the kind of company we want to be yet, that’s why we’re looking for people that will challenge us and hold us accountable.
In short, no matter who you are or where you come from: if you’re good at what you do, then we want you.

Summer Internship - Spare Parts Logistics
Within the Spare Parts Logistics team we work with several areas like Parts ordering, Transports and Warehousing of spare parts and accessories. Other areas include Dangerous Goods questions, Customs and Packaging.

We have a close collaboration with other departments internally, suppliers, forwarders and also an interface to the Lynk & Co China organization.

We are currently looking for a summer intern to work in the Spare Parts Logistics team at Lynk & Co. The position will be available from mid June to Mid August. Specific dates will be discussed during the recruitment process.

What you'll do

- Keep track of material pick-up from our suppliers, in EU and China
- Coordinate Customs clearance activities
- Coordinate deliveries with forwarders and receiving warehouses

- Book transports for parts and accessories
- Interface with Lynk & Co China organization as well as other parties for material supply


What you should have

- Knowledge of Supply Chain or Logistics, either via University studies or experience
- Capability to work in an operational environment, prepared to take initiatives and respond to changing priorities
- Excellent communication skills
- Full Professional Proficiency in English - both oral and written


What we offer

Sure, we have all the basics in place like pension and insurances, and you will get a salary according to market standards in Sweden. But that's not the reason you choose us… You want to work with us because you will:

- Be part of a global and diverse team, with teammates from over 26 countries and an equal gender split
- Be part of a fun work culture with high team spirit. People really enjoy their teams and get along well with their teammates.
- Be part of creating something new that has never been done before. The pace is fast and it is never boring!
- Get the best of both worlds: a start-up atmosphere with the support of an established organization
- Make a difference. We're a lean team with a flat hierarchy, so every contribution has a direct impact


Working for Lynk & Co

We're not into strict hierarchy, but we do like collaboration, creativity, and people who challenge norms. We've cultivated a culture of personal development and role growth. If you're an original thinker who values being open, personal, and challenging, then you'll fit right in. In general, we think that imagination is just as important as expertise, and instinct can be as valuable as experience.

Sounds good? Well, then we want to hear from you.

Our recruitment process

We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CV written in English and answering a few questions.

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role.

We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest 27th of May.

If you want to learn more about the position, please reach out to Marita Hammarstedt, Spare Parts Logistics Manager, email: marita.hammarstedt@lynkco.com & phone: +46 738 627959.

To learn more about us, check out our (https://www.lynkco.com/en/) and follow us on (https://www.linkedin.com/company/lynkco/) and Facebook (https://www.facebook.com/lynkco.global/), or if you want to watch our film from our reveal you can see it here (https://hello.lynkco.com/)

Ansök nu

Summer Internship - Vehicle Logistics

Läs mer Maj 17
This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience.

At Lynk & Co, we know that everything’s better when we move forward together. We’re working towards achieving equal gender representation at all levels of the company, as well as building a diverse team where everyone is respected, empowered, and celebrated. We’re not the kind of company we want to be yet, that’s why we’re looking for people that will challenge us and hold us accountable.
In short, no matter who you are or where you come from: if you’re good at what you do, then we want you.

Summer Internship - Vehicle Logistics
Within Logistics at Lynk & Co you will be a part of a lean and creative team, building new logistics solutions from scratch with a responsibility all the way out to the end customer. We encourage you to think outside the box with an open and challenging mind set.

We are currently looking or a summer intern to work in the Vehicle Logistics team at Lynk & Co. The position will be available from 7th of June - 5th of August. Specific dates will be discussed during the recruitment process.

What you'll do

- Securing a constant and stable pipeline flow throughout Europe
- Maintain correct stock levels at Local Car Compounds focusing on reducing ageing stock
- Manage Local Car Compound stock maintenance
- Managing stakeholder communication for on time deliveries to customers focusing on end to end order to delivery


What you should have



- Passion for logistics and being operational
- Driven problem solver who takes initiatives and responds to changing priorities
- Good knowledge in Microsoft applications - Power BI, Excel etc
- Excellent communication skills - Fluent in English - both orally and written
- Some experience from logistics operations and planning is nice to have, but enthusiasm and willing to learn is the spirit we are looking for


What we offer

Sure, we have all the basics in place like pension and insurances, and you will get a salary according to market standards in Sweden. But that's not the reason you choose us… You want to work with us because you will:

- Be part of a global and diverse team, with teammates from over 26 countries and an equal gender split
- Be part of a fun work culture with high team spirit. People really enjoy their teams and get along well with their teammates.
- Be part of creating something new that has never been done before. The pace is fast and it is never boring!
- Get the best of both worlds: a start-up atmosphere with the support of an established organization
- Make a difference. We're a lean team with a flat hierarchy, so every contribution has a direct impact


Working for Lynk & Co

We're not into strict hierarchy, but we do like collaboration, creativity, and people who challenge norms. We've cultivated a culture of personal development and role growth. If you're an original thinker who values being open, personal, and challenging, then you'll fit right in. In general, we think that imagination is just as important as expertise, and instinct can be as valuable as experience.

Sounds good? Well, then we want to hear from you.

Our recruitment process

We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CV written in English and answering a few questions.

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role.

We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest 27th of May

If you want to learn more about the position, please reach out to Daniel Andersson Vehicle Logistics Manager, daniel.andersson@lynkco.com/+46 729 888 799.

To learn more about us, check out our (https://www.lynkco.com/en/) and follow us on (https://www.linkedin.com/company/lynkco/) and Facebook (https://www.facebook.com/lynkco.global/), or if you want to watch our film from our reveal you can see it here (https://hello.lynkco.com/)

Ansök nu

Warehouse Logistics Engineer

Läs mer Mar 18
This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience.

At Lynk & Co, we know that everything’s better when we move forward together. We’re working towards achieving equal gender representation at all levels of the company, as well as building a diverse team where everyone is respected, empowered, and celebrated. We’re not the kind of company we want to be yet, that’s why we’re looking for people that will challenge us and hold us accountable.
In short, no matter who you are or where you come from: if you’re good at what you do, then we want you.

Warehouse Logistics Engineer
As Warehouse Logistics Engineer you will be working with the implementation and operations of a world class supply chain with main activities within parts ordering, transports and warehousing of spare parts, accessories and merchandize for our cars and customers in a global distribution network.

You will work in a small (but mighty) logistics team but also in close collaboration with other departments, and with interface to the Lynk & Co China organization.

This position reports to the Head of Logistic Operations, Lynk & Co.

The position is based in Gothenburg with a European responsibility; therefore, some travel will be required. Occasional travel to Europe as well as China is also likely to take place in this role.

What you'll do

- Implementation of Spare Parts & Accessories Logistics supply chain
- Forecast scheduling and ordering of parts, with focus on parts to our Regional Car Compound (RCC)
- Work with the operations for material pick-up, book transports and coordinate deliveries
- Interface with Lynk & Co China organization as well as other parties for material supply
- Coordinate Customs clearance activities
- Work with integration to suppliers’ systems and processes
- Document processes for Warehouse Logistics operations
- Continuously improve and implement cost efficient logistics solutions


What you should have

- University degree with focus on Logistics or similar work experience
- Proven experience within logistics and/or supply chain management, preferably in the automotive industry
- Driven problem solver who takes initiatives and responds to changing priorities
- Excellent communication skills.
- Full Professional Proficiency in English - both oral and written
- Ability to travel


What we offer

Sure, we have all the basics in place like pension and insurances, wellness allowance, and flexibility in where and when you work. But that's not the reason you choose us… You want to work with us because you will:

- Be part of a global and diverse team, with teammates from over 26 countries and an equal gender split
- Be part of a fun work culture with high team spirit. People really enjoy their teams and get along well with their teammates.
- Be part of creating something new that has never been done before. The pace is fast and it is never boring!
- Get the best of both worlds: a start-up atmosphere with the support of an established organization
- Make a difference. We're a lean team with a flat hierarchy, so every contribution has a direct impact


Working for Lynk & Co

We're not into strict hierarchy, but we do like collaboration, creativity, and people who challenge norms. We've cultivated a culture of personal development and role growth. If you're an original thinker who values being open, personal, and challenging, then you'll fit right in. In general, we think that imagination is just as important as expertise, and instinct can be as valuable as experience.

Sounds good? Well, then we want to hear from you.

Our recruitment process

We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CV written in English and answering a few questions.

Our selection will primarily look at acquired competencies and skills.

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role.

We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest April 7.

If you want to learn more about the position, please reach out to Marita Hammarstedt (Spare Part Logistics Manager), marita.hammarstedt@lynkco.com.

If you have any questions about the recruitment process, please reach out to Magnus Blixt, +46 72 184 38 91.

To learn more about us, check out our (https://www.lynkco.com/en/) and follow us on (https://www.linkedin.com/company/lynkco/) and Facebook (https://www.facebook.com/lynkco.global/), or if you want to watch our film from our reveal you can see it here (https://hello.lynkco.com/)

Ansök nu

Business Controller till bolag inom fordonsindustrin

Läs mer Aug 1
Har du erfarenhet av arbete som Business Controller och vill gärna fortsätta din utveckling på ett världsledande bolag i Göteborg. Nu behöver vår kund inom fordonsindustrin tillökning i teamet. Ta dig en titt på annonsen nedan och sök redan idag. 

Om tjänsten
Som Controller kommer du bli en del av ett professionellt team där ett nära samarbete sker med verksamhetens chefer. Ditt ansvar innefattar även att delta i den totala affärsstyrningen, driva ekonomiska processer samt identifiera ekonomiska möjligheter. Vidare kommer du ta fram redovisning av analys, resultat och trender samt komma med förslag för korrigerande åtgärder i avdelningens processer. I denna roll finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person, vår kund är måna om att få in drivna konsulter som eventuellt kan se en framtid i bolaget. Finns alltid chans för en överrekrytering.

I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
-Ansvar över budget, rapportering och analys.
-Rapportering och nära samarbete med verksamhetens chefer i team.
-Driva ekonomiska processer och redovisa resultat.

Om dig
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och som har minst ett års erfarenhet som Controller. Du har ett starkt intresse för finansiella processer och är en god användare av MS Office, speciellt Excel. Har du även erfarenhet av SAP och Qlikview är detta meriterande. Eftersom du kommer arbeta inom ett globalt bolag är det även väsentligt att du behärskar både svenska och engelska flytande.
Som person ser vi att du är kommunikativ och tycker om att skapa samt upprätthålla goda relationer. Vidare är du analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus.

Viktigt för tjänsten är att:
-Du har en högskoleutbildning inom ekonomi
-Du har minst ett års erfarenhet som Controller
-Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jemima Hammarström via Jemima.Hammarstrom@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Controller | Business | Controlling | Budget | Analys | Prognos

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB .

Godsmottagare

Logistiker
Läs mer Aug 8
Vi söker dig som vill jobba som godsmottagare hos vår kund i Göteborg! Jobbet är mångsidigt och stundtals av fysisk karaktär. Arbetet kräver att du är självständig och kan planera din arbetsdag utifrån situationer som uppstår. Vi ser även att du är serviceinriktad och positiv då du får möta olika typer av människor under din arbetstid. Truckkort är nödvändigt i arbetet och du har erfarenhet av att köra truck.

Du kommer även bland annat att lossa varor, sortera och lossa gods.

En fördel är om du har kunskap av att arbeta i affärssystemet IFS.

Vem är du?
• Hög servicekänsla
• Truckkort
• Problemlösare
• Mycket god datavana
• Mycket god känsla för ordning och reda


Om verksamheten
Detta är ett konsultuppdrag på fem månader hos kund i Göteborg. Under tiden är du anställd hos oss på QRIOS.

QRIOS kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.qrios.se/om-oss. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Ansök nu

Analytical Scientist

Forskare, farmakologi
Läs mer Aug 8
About the position
Do you have an interest in analytical chemist? Would you like to work in a cross-functional environment using state of the art technology? Then you might be our next member in the Separation Science Laboratory team!

We’re looking for a talented and motivated analytical chemist to join our Separation Science Laboratory team within the Pharmaceutical Science function at AstraZeneca in Gothenburg.
The vision for Pharmaceutical Sciences is to deliver the therapies of the future through scientific leadership in drug delivery, design of synthetic routes and manufacturing of Active Pharmaceutical Ingredients (API). Our portfolio of projects spans traditional small molecules to nucleotide-based therapies and nanomedicines across AstraZeneca’s therapy areas.


Your profile
Main Duties and Responsibilities
You will join a highly competent team and collaboratively drive the delivery of pure compounds to our early portfolio. We use modern chromatographic instrumentation including LC and SFC in both analytical and preparative scale and a high degree of automation.
To be successful in this role you will need a problem-solving attitude and strong delivery focus. It is essential with good communication skills and ability to engage and collaborate across boundaries. You are expected to:

• Be laboratory based and work collaboratively with colleagues
• Run chromatographic equipment as well as liquid handling robotics
• Effectively operate with scientists from other functions in a highly cross-disciplinary environment

Essential requirements
• Scientific knowledge within analytical chemistry
• Technical skills and experience to use and maintain chromatographic equipment
• Excellent problem-solving skills
• Excellent English, both spoken and written
• Work collaboratively, prioritise your own work and act decisively


About the organisation
This is a 1 year assignment at AstraZeneca in Gothenburg. During this time you will be hired by QRIOS.

Why AstraZeneca?
Join the team unlocking the power of what science can do. We are working towards treating, preventing, modifying, and even curing some of the world’s most complex diseases. Here we have the potential to grow our pipeline and positively impact the lives of billions of patients around the world. Thrive in a place where the brightest and most curious minds seamlessly come together in our inclusive environment.

So, what’s next? If this sounds like your next challenge - apply today!

Ansök nu

Systemadministratör till AVISEQ i Göteborg

Systemadministratör
Läs mer Jun 23
AVISEQ NMC, Network Management Center, är inne i ett intensivt utvecklingsskede och expanderar inom alla kategorier. Därför söker vi nu fler Systemadministratörer till vårt team. Vi gör nu en större satsning där vi fokuserar på att bygga upp en leveransförmåga inom området Infrastruktur innehållande datacenter, virtuella miljöer med RedHat OpenShift.

På AVISEQ arbetar vi med att bygga, utveckla och underhålla samhällskritiska system i utmanande och spännande miljöer. Du kommer in i ett härligt team där humor är lika självklart som kunskapsdelning och hjälpsamhet.


Om tjänsten
I rollen som Systemadministratör arbetar du både förvaltande i vår interna systemmiljö samt utvecklande tillsammans med våra kunder där du är med i hela processen från förstudie och analys till design, installation och drift av deras miljöer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Arbete i kundrelaterade projekt med VMware-relaterade lösningar
• Teknisk konsultation i uppdrag mot kund, medverka vid kundmöten
• Tekniskt stöd för vår NOC (1st line – Network Operation Center)
• Utbilda kollegor vid behov
• Teknisk förvaltning av befintliga produkter

Du får arbeta på ett företag som är en ledare inom sin bransch och du blir en del av ett team som består av ambitiösa och engagerade kollegor. Som Systemadministratör får du chansen att vara med och påverka vår verksamhet och bidra till vår marknadsledande position.


Vem är du?
För att trivas med och lyckas i rollen som Systemadministratör på AVISEQ är du självständig och drivande men har samtidigt lätt för att samarbeta, både med kollegor och med våra kunder. Du är ansvarstagande och systematisk och gillar ordning och reda. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete och du har viljan att ständigt uppdatera dina kunskaper.

Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av arbete med VMware (vSphere, vSAN), Linuxmiljö och Microsoft Server. Vi tror att du i botten har en högskoleutbildning med inriktning på IT. Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.
Du välkomnas till ett företag där det är högt i tak och där vi lägger stort värde i de personliga egenskaperna. Grundläggande kunskaper från RedHat (OpenShift), lagringslösningar, Active Directory, Microsoft och Scripting-erfarenhet är mycket meriterande.


Om verksamheten
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande, så ansök nu.

För mer information besök gärna https://aviseq.se/

#LI-HG1

Ansök nu

Tekniker inom luftfart till Landvetter flygplats

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jun 27
Är du en ansvarstagande person med starkt teknikintresse? Vi på AVISEQ Critical Communication AB söker nu en tekniker inom luftfart till Landvetter flygplats.

Om tjänsten
I rollen som tekniker erbjuds du ett utmanande och stimulerande arbete i en spännande miljö inom vår luftfartsenhet med inriktning på flygledningssystem, kommunikations-, navigations- och surveillance system (CNS) samt terminalsystem. Du kommer att vara en viktig länk i kedjan att upprätthålla den tekniska säkerheten kring luftfarten och flygtrafiken. Vidare är du ansvarig för att säkerhetsställa att arbetet bedrivs enligt gällande kvalitets- och miljöanvisningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet innefattar förebyggande och felavhjälpande underhåll av följande system:
• Flygledningssystem
• Navigationssystem
• Radio
• Radar
• Meteorologisk utrustning
• Kommunikationssystem
• IP Nätverk och PC-applikationer
• Publika system i terminalbyggnader

Flertalet av systemen på flygplatsen är av unik karaktär. Därför kommer du som tekniker att genomgå en grundutbildning och ett antal specifika påbyggnadskurser. Du får arbeta på ett företag som är en ledare inom sin bransch och du blir en del av ett team som består av ambitiösa och engagerade kollegor.
Det ingår resor i arbetet då vi även har utrustning utanför flygplatsen och på närliggande flygplatser. Du kommer tillhöra ett team om 10 Serviceingenjörer på Landvetter flygplats och ett större team som omfattar hela södra Sverige. Du kommer att ingå i en beredskapslista med schemalagd arbetstid.


Vem är du?
För att trivas med och lyckas i rollen som Tekniker på AVISEQ är du självständig och drivande men har samtidigt lätt för att samarbeta, både med kollegor och med våra kunder. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete och du har ett brinnande teknikintresse.

Vi tror att du har minst 3-årig teknisk gymnasieutbildning eller en högskoleingenjörsutbildning alternativt en motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet och kunskaper om radioteknik, analog/digital elektronik, mekanik samt erfarenhet av underhåll på teletekniska system. Erfarenhet av förekommande utrustning och instrument samt PC-baserade stödsystem är starkt meriterande. Du har en god kommunikativ förmåga i svenska och engelska. Du har B-körkort.


Om verksamheten
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande, så ansök nu.

För mer information besök gärna https://aviseq.se/

#LI-HG1

Ansök nu

Nu söker vi en Regionchef till QRIOS i Göteborg

Affärsområdeschef
Läs mer Jul 1
Drivs du av att motivera och leda andra? Är du affärsorienterad och gillar utmaningar? Är du nyfiken och låter dig inspireras av att skapa något unikt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

På QRIOS jobbar nyfikna experter inom Life Science & Engineering. Vi är ett konsult- och rekryteringsbolag som är starkt inspirerade av de som aldrig slutar leta efter nya lösningar.


Om tjänsten
Som Regionchef kommer du ha ett övergripande ansvar för den operativa verksamheten med fokus på tillväxt, lönsamhet och att utveckla QRIOS Life Science & Engineering till ett marknadsledande bolag. I rollen förväntas du att skapa nya affärsmöjligheter samtidigt som du får möjlighet att stärka befintliga kundrelationer med ledande bolag inom Life Science & Engineering. Som Regionchef kommer du att inneha en coachande roll där du möjliggör för teamet att nå sina ambitiösa mål samtidigt som du spelar en viktig roll i deras karriärsutveckling.

Du tar över ett kompetent och energiskt team som drivs av utveckling och affärsmannaskap. QRIOS befinner sig i en expansiv fas med höga mål i sikte där vi vill bli det självklara valet när det kommer till specialistrekrytering- och konsulting inom Life Science & Engineering. Teamet består idag av 6 personer med gedigen erfarenhet av branschen. Ditt ledarskap kommer att präglas av att stötta och motivera dina medarbetare till framgång!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Resultat- och budgetansvar
• Strategisk utveckling av bolagets processer
• Affärsutveckling, försäljning och profilering av bolaget
• Personalansvar (lönesättning, kompetensutveckling, övriga personalfrågor)
• Coachning och stöttning genom bra ledarskap
• Utföra analyser av marknaden för att säkra en strategisk tillväxt
• Att kontinuerligt utveckla bolagets erbjudande mot kund

Vem är du?
För att axla denna roll bör du vara resultatdriven och ha en helhetsöverblick av affären och marknaden i stort med huvudsaklig fokus på försäljning. Du är energisk, nyfiken och trivs bäst i en händelserik miljö med stort eget ansvar och många sociala kontaktytor. Du är självgående och driver affärsenheten självständigt men samarbetar även väl tillsammans med dina medarbetare. Sälj & nätverkande är avgörande för att lyckas i tjänsten och du har ett tydligt fokus på att bygga långsiktiga och starka relationer samtidigt som du har en förmåga att agera snabbt vid behov. Vi värdesätter flexibilitet och för oss är frihet under ansvar ett vinnande koncept!

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har
• Akademisk examen (med fördel inom Life science och/eller Engineering)
• Erfarenhet av försäljning samt stor vana att interagera med kunder
• Tidigare budget- och resultatansvar är meriterande
• Förmåga att inspirera och motivera medarbetare och samtidigt leda verksamheten mot uppsatta mål
• Förmåga att göra affärsmässiga bedömningar av uppdrag och affärsmöjligheter samt skapa hållbara strategier för framtida verksamhet.
• Meriterande om du har erfarenhet från konsult- eller rekryteringsbranschen

Vi erbjuder
• En transparent och lyhörd kultur där dina idéer och initiativ uppmuntras och uppskattas
• En spännande tillväxtresa inom ett expansivt bolag på en het marknad
• Kunniga, trygga, nyfikna och erfarna kollegor
• Ett socialt och kompetent team där alla arbetar för våra kunders bästa och för att ha roligt och utvecklas tillsammans
• En arbetsplats där samarbete, kompetens och utveckling står högt i kurs


Om verksamheten
På QRIOS jobbar nyfikna experter inom Life Science, Engineering som vill attrahera de bästa medarbetarna, för att kunna fortsätta hjälpa våra samarbetspartners med den viktiga kompetens de efterfrågar. Vi är ett konsult- och rekryteringsföretag som är starkt inspirerade av dem som aldrig slutar leta efter nya lösningar. Som vi säger, QRIOS MINDS GO FURTHER.

Besök vår hemsida https://www.qrios.se/ eller kontakta oss direkt för att få veta mer om vilka vi är och varför just du ska söka dig till oss.

Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Elizabeth Darevik, elizabeth.darevik@qrios.se

Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos QRIOS Life Science & Engineering i Göteborg.

Urval sker löpande, ansök därför redan i dag, varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu